Knap dat jij allemaal weet.quote:Op maandag 16 december 2019 22:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het was meer dan een vermoeden.
De man in kwestie was een serieuze verdachte. Er was een feit vastgesteld.
Zucht....quote:Op maandag 16 december 2019 22:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zie het woord “vermoeden (van)” nergens staan.
QED.
Euhm, na maanden van onderzoek. Beeldmateriaal aanwezig?quote:Op maandag 16 december 2019 22:31 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Alles wat justitie zegt is waar?
En dat die 5 mannen dat ook wisten. Vooraf. Voor ze die man te pakken hadden. En voor de telefoon afgepakt was.quote:
Nogmaals, waar lees jij dat het maanden onderzocht is?quote:Op maandag 16 december 2019 22:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm, na maanden van onderzoek. Beeldmateriaal aanwezig?
Ja.
Ja.quote:
Er is een reden dat over het algemeen een rechtszaak volgt he? Die het OM zeker niet altijd wint.quote:Op maandag 16 december 2019 22:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm, na maanden van onderzoek. Beeldmateriaal aanwezig?
Ja.
Ik heb niet eens Facebook.quote:
Nee toen bleef ik niet stil. Ik verwees je naar de berichtgeving.quote:Op maandag 16 december 2019 22:34 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Nogmaals, waar lees jij dat het maanden onderzocht is?
Ik vroeg je dat in het vorige deel ook al en toen bleef je angstvallig stil.
Je redeneert naar je conclusie toe met gebruik van zaken die pas áchteraf ontdekt c.q. bekend werden om het burgerarrest te billijken. Dat daarvóór was. En info was die die mannen niet hadden. Je argumenten kloppen niet.quote:Op maandag 16 december 2019 22:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik heb niet eens Facebook.
Jouw manier van doen is meer in die mate.
Complot van justitie. Om burgeroorlog te voorkomen ofzo!
Doe dat nog eens dan? Het bericht kwam miraculeus niet op mijn scherm terecht.quote:Op maandag 16 december 2019 22:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee toen bleef ik niet stil. Ik verwees je naar de berichtgeving.
Zucht ... dit was wat jij eerder beweerde:quote:Op maandag 16 december 2019 22:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zucht....
Dit was gewoonweg een heterdaad.
Zelfs als het kind zelf had gezegd die man daar was het een heterdaad volgens de wet.
Direct na het feit is de man aangehouden. Dat hoeft niet enkel door het 'slachtoffer' gedaan worden.
quote:Op maandag 16 december 2019 22:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat van belang is dat er een sterke verdenking was van een delict, wat maakt dat een burger arrest mag.
Art 53 Sv: ontdekking. Niet verdenking. En ja, dat is juridisch relevant.quote:Op maandag 16 december 2019 22:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja.
In het geval dat het kind in kwestie zegt die man heeft zus en zo gedaan is het een wetmatig burger arrest.
Mits geen overmatig geweld.
Hij is op heterdaad betrapt en achteraf is er dus ook nog bewijs op zijn telefoon aangetroffen (hij had zelf het zedendelict gefilmd).quote:Op maandag 16 december 2019 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je redeneert naar je conclusie toe met gebruik van zaken die pas áchteraf c.q. bekend werden om het burgerarrest te billijken. Dat daarvóór was. En info was die die mannen niet hadden. Je argumenten kloppen niet.
Maar HEEFT dat kind dat ook daadwerkelijk gezegd dan? Dat weten we toch allemaal niet?quote:Op maandag 16 december 2019 22:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja.
In het geval dat het kind in kwestie zegt die man heeft zus en zo gedaan is het een wetmatig burger arrest.
Dat laatste wisten de mannen niet. En dat eerste blijkt niet uit de berichtgeving. Of althans, wat er in mijn herinnering aan berichtgeving is blijven hangen.quote:Op maandag 16 december 2019 22:43 schreef madam-april het volgende:
[..]
Hij is op heterdaad betrapt en achteraf is er dus ook nog bewijs op zijn telefoon aangetroffen (hij had zelf het zedendelict gefilmd).
Nee.quote:Op maandag 16 december 2019 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je redeneert naar je conclusie toe met gebruik van zaken die pas áchteraf ontdekt c.q. bekend werden om het burgerarrest te billijken. Dat daarvóór was. En info was die die mannen niet hadden. Je argumenten kloppen niet.
Het OM geeft aan dat er sprake was van heterdaad. Dus ik heb geen reden om dat in twijfel te trekken.quote:Op maandag 16 december 2019 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste wisten de mannen niet. En dat eerste blijkt niet uit de berichtgeving. Of althans, wat er in mijn herinnering aan berichtgeving is blijven hangen.
Waaruit blijkt de heterdaad?
Het kind gaf het aan = ontdekking.quote:Op maandag 16 december 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Art 53 Sv: ontdekking. Niet verdenking. En ja, dat is juridisch relevant.
En weer kom je niet met de berichtgeving waar het maandenlange onderzoek in staat.quote:Op maandag 16 december 2019 22:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het kind gaf het aan = ontdekking.
Er was alle reden dat voor waar aan te nemen.
Maar weer (!) er is geen overmatig geweld gebruikt. Geen enkel teken daarvan.
Het OM geeft aan dat er sprake was van heterdaad en dat de 5 mannen rechtmatig hebben gehandeld. Ik zie niet in waarom je dat in twijfel blijft trekken..quote:Op maandag 16 december 2019 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar HEEFT dat kind dat ook daadwerkelijk gezegd dan? Dat weten we toch allemaal niet?
Jij doet allerlei aannames die een heterdaad impliceren (en ja, daarmee een burgerarrest legitimeren, dat heb ik ook nooit ontkend maar blijf daar vooral op hameren) maar het blijven slechts aannames. Voor hetzelfde geld is het anders gelopen, waarmee er geen sprake was van een heterdaad (in juridische zin).
Er is iemand dood: hoe "overmatig" wil je het geweld hebben? Hadden ze hem aan stukken moeten scheuren of zo?quote:Op maandag 16 december 2019 22:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het kind gaf het aan = ontdekking.
Er was alle reden dat voor waar aan te nemen.
Maar weer (!) er is geen overmatig geweld gebruikt. Geen enkel teken daarvan.
Ook al verzonnen. Er stond iemand te vliegeren en die zou iets gezien hebben en heeft daarop de vader geroepen.quote:Op maandag 16 december 2019 22:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nee.
Er was een kind die zei die man daar.
Bij een burgerarrest hoort dan ook geen schuldigverklaring of straf.quote:Op maandag 16 december 2019 22:48 schreef SugeLucky het volgende:
Sowieso ben je pas schuldig als je veroordeelt wordt, dus feitelijk kan je als burger niemand heterdaad betrappen. Al is een burgerarrest in bepaalde gevallen natuurlijk wel goed.
Als hij geen hart problemen had gehad en/of geen alcohol en amfetamine had gebruikt was hij niet overleden..quote:Op maandag 16 december 2019 22:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er is iemand dood: hoe "overmatig" wil je het geweld hebben? Hadden ze hem aan stukken moeten scheuren of zo?
Ik wel. Maar daar ben ik dan ook jurist voor.quote:Op maandag 16 december 2019 22:48 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het OM geeft aan dat er sprake was van heterdaad. Dus ik heb geen reden om dat in twijfel te trekken.
Hij is gestorven omdat hij hartkwalen had en alcohol met amfetamine (waarschijnlijk medicatie) combineerde.quote:Op maandag 16 december 2019 22:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er is iemand dood: hoe "overmatig" wil je het geweld hebben? Hadden ze hem aan stukken moeten scheuren of zo?
En dan toevallig overlijdt hij op het moment dat 5 man hem op de nek springen? Right..quote:Op maandag 16 december 2019 22:56 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als hij geen hart problemen had gehad en/of geen alcohol en amfetamine had gebruikt was hij niet overleden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |