Dat is wegens de "Pizzaschuif-methode"quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begrijp trouwens niet waarom je zo'n ding niet zou laten ploffen als hij uit staat.
Klinkt logisch.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is wegens de "Pizzaschuif-methode"Ze pinnen geld met een gestolen pas en schuiven het explosief de klep in. Ik vroeg me dat ook af trouwens maar dit schijnt de reden te zijn.
Zeker. Maar wat je dan krijgt is dat ze het hele ding de muur uitblazen met veel zwaardere explosieven. Ik vermoed dat het weinig gaat helpen.quote:
Andere optie is het relatief eenvoudig maken om de geldcassettes te verwijderen en inpandig veilig op te slaan ‘s nachts. Maar dat lijkt me logistiek onmogelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker. Maar wat je dan krijgt is dat ze het hele ding de muur uitblazen met veel zwaardere explosieven. Ik vermoed dat het weinig gaat helpen.
Dat gesleep met geld biedt interessante mogelijkheden natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Andere optie is het relatief eenvoudig maken om de geldcassettes te verwijderen en inpandig veilig op te slaan ‘s nachts. Maar dat lijkt me logistiek onmogelijk.
Dat natuurlijk, plus dat er geen mensen aanwezig zijn om 23:00quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat gesleep met geld biedt interessante mogelijkheden natuurlijk.
De slagingskans bij die plof kraken is al behoorlijk laag dacht ik.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker. Maar wat je dan krijgt is dat ze het hele ding de muur uitblazen met veel zwaardere explosieven. Ik vermoed dat het weinig gaat helpen.
Al eens geprobeerd Netflix cash te betalen?quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Context is altijd lastig voor sommigen met een werkgeheugen van 1 bericht. Oma gaat niet pinnen tussen 23-7, maar we hadden het daar over het langzame verdwijnen van cash. Ik verwacht van een Netflix niet dat ze een speciaal abonnement maken met alleen dingen die ik leuk vind tegen een lagere prijs, of van de ijscoboer dat hij mijn favoriete smaak: vanille red bull in zijn assortiment heeft. Het verschil tussen al die zaken en banken is dat je prima kan leven zonder netflix, maar zonder bank is het wel een uitdaging in Nederland en ik verwacht van dat soort instellingen en de overheid een zekere zorgplicht voor de maatschappelijke losers. Doet de bank het niet dan ga jij het indirect wel betalen met een hele grote overheidsbureaucratie.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 20:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Al eens geprobeerd Netflix cash te betalen?
Dat kan gewoon en was ook totaal niet mijn punt.quote:Op dinsdag 17 december 2019 20:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Al eens geprobeerd Netflix cash te betalen?
Maar niet heus. Die kaart is gewoon gedigitaliseerd geld.quote:Op woensdag 18 december 2019 09:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat kan gewoon en was ook totaal niet mijn punt.
Heb jij stemrecht?quote:Op woensdag 18 december 2019 17:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar niet heus. Die kaart is gewoon gedigitaliseerd geld.
twitter:POL_Gelderland twitterde op donderdag 19-12-2019 om 05:46:15Zojuist is een geldautomaat op de Deventerstraat x Regentessestraat in Apeldoorn opgeblazen. Gelukkig zijn er geen gewonden, maar de ravage is enorm. We doen onderzoek. Heb je iets verdachts gezien, of camerabeelden (in de omgeving) van deze locatie? 0900-8844. MB reageer retweet
Wie had dat verwacht. In plaats van braaf geen pinautomaten meer op te blazen, gebruiken ze nu nóg zwaardere explosieven.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:33 schreef Caland het volgende:
twitter:POL_Gelderland twitterde op donderdag 19-12-2019 om 05:46:15Zojuist is een geldautomaat op de Deventerstraat x Regentessestraat in Apeldoorn opgeblazen. Gelukkig zijn er geen gewonden, maar de ravage is enorm. We doen onderzoek. Heb je iets verdachts gezien, of camerabeelden (in de omgeving) van deze locatie? 0900-8844. MB reageer retweet
Hardop gelachenquote:Op donderdag 19 december 2019 09:33 schreef Caland het volgende:
Ok dit is de druppel. Naast de nachtsluiting gaat men nu een maximum van 10 euro per pinpas per dag instellen en zal er ook nooit meer dan 200 euro in de automaten gestopt worden. Ja het is weliswaar misschien een beetje vervelend als je voor een lege automaat staat of als je toch meer dan 10 euro nodig mocht hebben, maar het gaat hier wel om de veiligheid! En denk ook aan onze kinderen!!! We rekenen op uw begrip. Gr gr uw bank.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:33 schreef Caland het volgende:
Jij zelf niet? Je hebt ook nog een touwtje uit je brievenbus hangen?quote:Op maandag 16 december 2019 19:57 schreef Sicstus het volgende:
En we capituleren weer voor de criminelenMan man man
Hoe vaak heb je meer dan 10 euro cash nodig dan?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ok dit is de druppel. Naast de nachtsluiting gaat men nu een maximum van 10 euro per pinpas per dag instellen en zal er ook nooit meer dan 200 euro in de automaten gestopt worden. Ja het is weliswaar misschien een beetje vervelend als je voor een lege automaat staat of als je toch meer dan 10 euro nodig mocht hebben, maar het gaat hier wel om de veiligheid! En denk ook aan onze kinderen!!! We rekenen op uw begrip. Gr gr uw bank.
Nou ja, het is niet zozeer de zin van de politiek maar vooral van de banken. De politiek staat er een beetje laf ja-knikkend bij. In de media wordt het dan gebracht als "in overleg met de ministers" maar zij luisteren terwijl de banken bepalen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog een paar jaar en de politiek heeft z'n zin.. dan verdwijnen alle geldautomaten (mede gevoed door deze praktijken) en gaan we volledig over op pinnen.
Ja echt. Tegenwoordig moet je je huis ook al op slot doen voor criminelen.quote:Op maandag 16 december 2019 19:57 schreef Sicstus het volgende:
En we capituleren weer voor de criminelenMan man man
Dat vraag ik me ook af. Ze zullen elektronisch moeten gaan werken, want anders heb je maar twee andere opties: niet bekeuren of de boel in beslag nemen en de automobilist maar laten uitzoeken hoe hij/zij de nacht door komt, en beide zijn niet acceptabel.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:57 schreef Sjemmert het volgende:
Hoe moet dat dan als een buitenlander snachts wordt aangehouden en een boete moet betalen voor hij door mag ? Of kan je tegenwoordig bij de agent pinnen in zo'n geval ?
Op bureaus kunnen boetes met pin voldaan worden.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:51 schreef Henno het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ze zullen elektronisch moeten gaan werken, want anders heb je maar twee andere opties: niet bekeuren of de boel in beslag nemen en de automobilist maar laten uitzoeken hoe hij/zij de nacht door komt, en beide zijn niet acceptabel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |