abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2020 @ 20:27:09 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195046279
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2020 20:21 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ik mag hopen dat ze het niet in een bodemloze put als wegen of spoor gaan steken maar in snel internet voor iedereen of in onderwijs.
wegen en spoor zijn geen bodemloze put, ik hoop het juist wel,
maar ik ben bang dat die 20 miljard vooral gaat in innovatie , ecologische vernieuwingen en duurzaamheid en energietransitie

En over 5 jaar hebben we er weer een parlementaire enquête bij
Wie er voor verantwoordelijk was dat er 10 miljard in niet nader aan te duiden projecten is gegaan

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 13-09-2020 21:06:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_195046390
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar ik ben bang dat die 20 miljard vooral gaat in innovatie , ecologische vernieuwingen en duurzaamheid en energietransitie
we zullen het zien ben alleen bang dat wegen en spoor juist minder gebruikt gaan worden in de toekomst door zelf rijdende auto's en thuiswerken
pi_195046888
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zondag 25 oktober 2020 @ 10:59:27 #154
323876 michaelmoore
pi_195841072
quote:
ha ha

https://www.vpro.nl/buitenhof.html
quote:
uitzending: zondag 12:10 uur NPO1 | herhaling: maandag 09:30 uur NPO2
© kristof van accom / afp
PvdA-leider Lodewijk Asscher over de woningnood en het klaslokaal als nieuw maatschappelijk mijnenveld. Marcel Levi is CEO van University College London Hospitals en belast met de crisisbestrijding van corona in 17 Londense ziekenhuizen. En de bestseller 'Sapiens' van Yuval Noah Harari verschijnt als beeldverhaal.

Presentatie: Pieter Jan Hagens
Eindredactie: Corinne Hegeman
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_195979810
Vandaag: Grunberg en Twan Huys over de Amerikaanse verkiezingen. Oef oef, wie heeft het uitgekeken?
  zondag 15 november 2020 @ 12:07:52 #156
323876 michaelmoore
pi_196252861

quote:
Zondag in Buitenhof:

Een analyse van Jaap De Hoop Scheffer en Paul Bovend'eert van de Amerikaanse verkiezingen:
Donald Trump heeft zich nog altijd niet neergelegd bij zijn verlies.
Wat zijn z'n kansen?
En hoeveel anders zal het buitenlands beleid van president-elect Joe Biden zijn? Khadija Arib wil opnieuw kamervoorzitter worden,
Peter Wennink is CEO van ASML in Veldhoven: nog steeds het hoogst gewaardeerde techbedrijf van Europa.
De nieuwsfoto is gekozen door Ilvy Njiokiktijien.
pi_196465917
quote:
Vandaag hadden ze het over de Lelylijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelylijn?wprov=sfti1

Daarmee worden de koeien in Friesland vervangen door mensen. Moeten we dat wel willen?
  zondag 29 november 2020 @ 14:04:32 #158
323876 michaelmoore
pi_196465996
quote:
6s.gif Op zondag 29 november 2020 13:59 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Vandaag hadden ze het over de Lelylijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelylijn?wprov=sfti1

Daarmee worden de koeien in Friesland vervangen door mensen. Moeten we dat wel willen?
Ja natuurlijk , Nederland is meer dan de randstad , Nederland is klein , dus moet je alle delen goed benutten voor wonen en werken

Daar naast is er veel ruimte voor recreatie , mede gezien de klimaat veranderingen , zeer goed plan ook de Internet glasvezel moet goed neergelegd worden

Koeien hebben we toch al te veel en die melksubsidie kunnen we beter voor nuttige zaken gebruiken
Het grondwater verpesten en de natuur verpesten dat moet toch eens stoppen

Heel Europa loopt met hoge snelheidslijnen zwaar achter bij de rest van de wereld

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2020 14:26:01 ]
pi_196466239

Hopelijk zal die spoorlijn dan een stevige concurrent worden voor het Prinses Margrietkanaal voor het goederenvervoer, voor de verse melk b.v.
  zondag 29 november 2020 @ 14:33:50 #160
323876 michaelmoore
pi_196466567
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk zal die spoorlijn dan een stevige concurrent worden voor het Prinses Margrietkanaal voor het goederenvervoer, voor de verse melk b.v.
gaan de mensen dan met de trekschuit ?/
pi_196466887
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gaan de mensen dan met de trekschuit ?/
In Buitenhof zei Van Veldhoven dat ze verwacht dat thuiswerken zodanig populair blijft dat mensen b.v. 3 dagen in plaats van 5 dagen per week van en naar hun werk reizen. Dus dat het passagiersvervoer minder toeneemt dan verwacht.
  zondag 29 november 2020 @ 15:00:09 #162
323876 michaelmoore
pi_196467194
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

In Buitenhof zei Van Veldhoven dat ze verwacht dat thuiswerken zodanig populair blijft dat mensen b.v. 3 dagen in plaats van 5 dagen per week van en naar hun werk reizen. Dus dat het passagiersvervoer minder toeneemt dan verwacht.
Dan kun je dus juist goed in het noorden gaan wonen , en moet er ook goed openbaar vervoer zijn naar Mekka ( de randstad)
  maandag 30 november 2020 @ 09:52:03 #163
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_196480670
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 14:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Wel leuk, want minister Van Nieuwenhuizen zei daarvoor in WNL op Zondag dat ze 1 a 2 dagen verwachtte en dat er dus echt wel heel veel asfalt nodig is! :')
Oh wacht ik lees niet goed
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:15:02 #164
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_196507453
Ik heb met verbazing het laatste item gevolgd over fvd en antisemitische stromingen. Ik kon haast niet geloven dat het zo erg is... :o
heitieh
  woensdag 2 december 2020 @ 02:45:55 #165
323876 michaelmoore
pi_196509738
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:52 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Wel leuk, want minister Van Nieuwenhuizen zei daarvoor in WNL op Zondag dat ze 1 a 2 dagen verwachtte en dat er dus echt wel heel veel asfalt nodig is! :')
Oh wacht ik lees niet goed
meer en beter asfalt zal altijd nodig zijn , nooit teveel ef te goede infrastructuur al zijn het Ebike fietspaden van 6 meter breed
  zondag 13 december 2020 @ 12:56:37 #166
323876 michaelmoore
pi_196704642

quote:
Buitenhof zondag 12:10 uur NPO1 | Herhaling maandag 09:30 NPO2
Het CDA gaat met Wopke Hoekstra een nieuw tijdperk in: een tweegesprek met historicus en CDA-kenner Pieter Gerrit Kroeger en oud-commissaris van de Koning Wim van de Donk.

VNO/NCW voorzitter Ingrid Thijssen en correspondent Lia van Bekhoven over de Brexit-onderhandelingen:
deal of No deal.
Een gesprek met advocaat Robert Hein Broekhuijsen en oud-topman Unilever Antony Burgmans de vervolging van oud-ING-CEO Ralph Hamers.
pi_196839905
Er wordt een paar keer beweerd, door Twan Huys én door Renske Leyten, dat de uitspraak van Einstein is: 'de mensen die dit veroorzaakt hebben, gaan het niet oplossen.'
Maar de uitspraak van Einstein is: 'We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt”
pi_196839940
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt een paar keer beweerd, door Twan Huys én door Renske Leyten, dat de uitspraak van Einstein is: 'de mensen die dit veroorzaakt hebben, gaan het niet oplossen.'
Maar de uitspraak van Einstein is: 'We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt”
Zoals Kroes het zei dus :'). Ik was ook al verbaasd toen Twan met die "correctie" kwam.

Knetterende uitzending verder wel.
pi_196840006
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zoals Kroes het zei dus :'). Ik was ook al verbaasd toen Twan met die "correctie" kwam.

Knetterende uitzending verder wel.
Als iemand nog niet overtuigd was van de geniepigheid van Twan Huys, moeten ze deze uitzending bekijken.
Pieter Omzigt is tenminste echt bezorgd over de mensen die in de problemen zijn gekomen, terwijl Huys alleen maar bezig is met dat het kabinet moet opstappen en probeert Omzigt te verleiden om slechte dingen over Hoekstra te zeggen waar Omzigt niet intrapte en de laatste was duidelijk geirriteerd.
pi_196840243
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als iemand nog niet overtuigd was van de geniepigheid van Twan Huys, moeten ze deze uitzending bekijken.
Pieter Omzigt is tenminste echt bezorgd over de mensen die in de problemen zijn gekomen, terwijl Huys alleen maar bezig is met dat het kabinet moet opstappen en probeert Omzigt te verleiden om slechte dingen over Hoekstra te zeggen waar Omzigt niet intrapte en de laatste was duidelijk geirriteerd.
Ik vond het wel mooi dat Omtzigt die vraag voorspelde, Twan zei dat hij niet vooruit moest interviewen, en toen moest Twan uiteindelijk toch hakkelend die vraag gaan stellen :D.

In dat interview vond ik Huys niet op zijn best, interrumpeerde veel, had best wel meer ruimte mogen laten uit respect voor de uitstekende prestaties van deze twee parlementariërs. Maar het is natuurlijk zijn werk om het zo politiek interessant mogelijk te maken, en daar slaagt hij wel in. Afwegingen.
pi_196840652
Toeval of niet dat zowel Twan Huys als Renske Leyten het citaat van Eistein verkeerd zeiden? Ook beiden zijn ze uit op val kabinet.
Twan Huys begon met het verkeerd citeren. Pas aan het einde, herhaalde Leyten het citaat, op dezelfde foute wijze. Stel ze had het nog niet eerder gehoord, dan verwacht je dat ze zou zeggen: hoe was dat citaat van Eistein? Maar ze bracht het alsof ze dat citaat ook kende en dan is het vreemd dat ze het ook verkeerd zegt.
Als je het citaat niet kent, moet je het niet zomaar klakkeloos overnemen van een journalist. Ik voelde meteen aan m'n water dat het citaat zo niet juist was.

[ Bericht 15% gewijzigd door Mondkapje op 20-12-2020 14:03:05 ]
pi_196840862
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:53 schreef Mondkapje het volgende:
Toeval of niet dat zowel Twan Huys als Renske Leyten het citaat van Eistein verkeerd zeiden? Ook beiden zijn ze uit op val kabinet.
Twan Huys begon met het verkeerd citeren. Pas aan het einde, herhaalde Leyten het citaat, op dezelfde foute wijze. Stel ze had het nog niet eerder gehoord, dan verwacht je dat ze zou zeggen: hoe was dat citaat van Eistein? Maar ze bracht het alsof ze dat citaat ook kende en dan is het vreemd dat ze het ook verkeerd zegt. Lijkt me dus afgesproken werk tussen Huys en Leyten.
Twan had het voorbereid leek het, die keek op zijn papier. Lijkt me dat Leyten daar gewoon handig gebruik van maakte.
pi_196840926
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Twan had het voorbereid leek het, die keek op zijn papier. Lijkt me dat Leyten daar gewoon handig gebruik van maakte.
Ik hoop dat Buitenhof met een rectificatie komt. Twan Huys 'verbeterde' het citaat van Smit Kroes zogenaamd, maar het was een leugen, het was zijn versie. Die 'verbetering' is dus een grote fout. Een rectificatie waard.
  zondag 20 december 2020 @ 15:59:15 #174
323876 michaelmoore
pi_196843426
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind het een zeer goede uitzending

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

juist
pi_196973068
quote:
Buitenhof zondag 12:10 uur NPO1 | Herhaling maandag 09:30 NPO2

In Buitenhof blikken we met fotograaf Stephan Vanfleteren terug op 2020. Door de lockdown kwam hij in een nieuwe wereld terecht. Zijn ervaringen schreef hij op in “Dagboek van een fotograaf”, een publicatie zonder foto’s.

En de politieke carrière van VVD-erelid Hans Wiegel.

Menu

De redactie van Buitenhof wenst u een gelukkig nieuwjaar!

Zondag 10 januari is er een nieuwe uitzending om 12:10 ur op NPO1
https://www.vpro.nl/buitenhof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')