wegen en spoor zijn geen bodemloze put, ik hoop het juist wel,quote:Op zondag 13 september 2020 20:21 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik mag hopen dat ze het niet in een bodemloze put als wegen of spoor gaan steken maar in snel internet voor iedereen of in onderwijs.
we zullen het zien ben alleen bang dat wegen en spoor juist minder gebruikt gaan worden in de toekomst door zelf rijdende auto's en thuiswerkenquote:Op zondag 13 september 2020 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wegen en spoor zijn geen bodemloze put, ik hoop het juist wel,
maar ik ben bang dat die 20 miljard vooral gaat in innovatie , ecologische vernieuwingen en duurzaamheid en energietransitie
quote:Op zondag 13 september 2020 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wegen en spoor zijn geen bodemloze put, ik hoop het juist wel,
maar ik ben bang dat die 20 miljard vooral gaat in innovatie , ecologische vernieuwingen en duurzaamheid en energietransitie
ha haquote:
quote:uitzending: zondag 12:10 uur NPO1 | herhaling: maandag 09:30 uur NPO2
© kristof van accom / afp
PvdA-leider Lodewijk Asscher over de woningnood en het klaslokaal als nieuw maatschappelijk mijnenveld. Marcel Levi is CEO van University College London Hospitals en belast met de crisisbestrijding van corona in 17 Londense ziekenhuizen. En de bestseller 'Sapiens' van Yuval Noah Harari verschijnt als beeldverhaal.
Presentatie: Pieter Jan Hagens
Eindredactie: Corinne Hegeman
quote:Zondag in Buitenhof:
Een analyse van Jaap De Hoop Scheffer en Paul Bovend'eert van de Amerikaanse verkiezingen:
Donald Trump heeft zich nog altijd niet neergelegd bij zijn verlies.
Wat zijn z'n kansen?
En hoeveel anders zal het buitenlands beleid van president-elect Joe Biden zijn? Khadija Arib wil opnieuw kamervoorzitter worden,
Peter Wennink is CEO van ASML in Veldhoven: nog steeds het hoogst gewaardeerde techbedrijf van Europa.
De nieuwsfoto is gekozen door Ilvy Njiokiktijien.
Vandaag hadden ze het over de Lelylijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelylijn?wprov=sfti1quote:Op zondag 15 november 2020 12:07 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.vpro.nl/buitenhof.html
[..]
Ja natuurlijk , Nederland is meer dan de randstad , Nederland is klein , dus moet je alle delen goed benutten voor wonen en werkenquote:Op zondag 29 november 2020 13:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Vandaag hadden ze het over de Lelylijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lelylijn?wprov=sfti1
Daarmee worden de koeien in Friesland vervangen door mensen. Moeten we dat wel willen?
gaan de mensen dan met de trekschuit ?/quote:Op zondag 29 november 2020 14:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk zal die spoorlijn dan een stevige concurrent worden voor het Prinses Margrietkanaal voor het goederenvervoer, voor de verse melk b.v.
In Buitenhof zei Van Veldhoven dat ze verwacht dat thuiswerken zodanig populair blijft dat mensen b.v. 3 dagen in plaats van 5 dagen per week van en naar hun werk reizen. Dus dat het passagiersvervoer minder toeneemt dan verwacht.quote:Op zondag 29 november 2020 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gaan de mensen dan met de trekschuit ?/
Dan kun je dus juist goed in het noorden gaan wonen , en moet er ook goed openbaar vervoer zijn naar Mekka ( de randstad)quote:Op zondag 29 november 2020 14:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
In Buitenhof zei Van Veldhoven dat ze verwacht dat thuiswerken zodanig populair blijft dat mensen b.v. 3 dagen in plaats van 5 dagen per week van en naar hun werk reizen. Dus dat het passagiersvervoer minder toeneemt dan verwacht.
Wel leuk, want minister Van Nieuwenhuizen zei daarvoor in WNL op Zondag dat ze 1 a 2 dagen verwachtte en dat er dus echt wel heel veel asfalt nodig is!quote:Op zondag 29 november 2020 14:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
In Buitenhof zei Van Veldhoven dat ze verwacht dat thuiswerken zodanig populair blijft dat mensen b.v. 3 dagen in plaats van 5 dagen per week van en naar hun werk reizen. Dus dat het passagiersvervoer minder toeneemt dan verwacht.
meer en beter asfalt zal altijd nodig zijn , nooit teveel ef te goede infrastructuur al zijn het Ebike fietspaden van 6 meter breedquote:Op maandag 30 november 2020 09:52 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Wel leuk, want minister Van Nieuwenhuizen zei daarvoor in WNL op Zondag dat ze 1 a 2 dagen verwachtte en dat er dus echt wel heel veel asfalt nodig is!
Oh wacht ik lees niet goed
quote:Buitenhof zondag 12:10 uur NPO1 | Herhaling maandag 09:30 NPO2
Het CDA gaat met Wopke Hoekstra een nieuw tijdperk in: een tweegesprek met historicus en CDA-kenner Pieter Gerrit Kroeger en oud-commissaris van de Koning Wim van de Donk.
VNO/NCW voorzitter Ingrid Thijssen en correspondent Lia van Bekhoven over de Brexit-onderhandelingen:
deal of No deal.
Een gesprek met advocaat Robert Hein Broekhuijsen en oud-topman Unilever Antony Burgmans de vervolging van oud-ING-CEO Ralph Hamers.
Zoals Kroes het zei dusquote:Op zondag 20 december 2020 13:22 schreef Mondkapje het volgende:
Er wordt een paar keer beweerd, door Twan Huys én door Renske Leyten, dat de uitspraak van Einstein is: 'de mensen die dit veroorzaakt hebben, gaan het niet oplossen.'
Maar de uitspraak van Einstein is: 'We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt”
Als iemand nog niet overtuigd was van de geniepigheid van Twan Huys, moeten ze deze uitzending bekijken.quote:Op zondag 20 december 2020 13:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zoals Kroes het zei dus. Ik was ook al verbaasd toen Twan met die "correctie" kwam.
Knetterende uitzending verder wel.
Ik vond het wel mooi dat Omtzigt die vraag voorspelde, Twan zei dat hij niet vooruit moest interviewen, en toen moest Twan uiteindelijk toch hakkelend die vraag gaan stellenquote:Op zondag 20 december 2020 13:27 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Als iemand nog niet overtuigd was van de geniepigheid van Twan Huys, moeten ze deze uitzending bekijken.
Pieter Omzigt is tenminste echt bezorgd over de mensen die in de problemen zijn gekomen, terwijl Huys alleen maar bezig is met dat het kabinet moet opstappen en probeert Omzigt te verleiden om slechte dingen over Hoekstra te zeggen waar Omzigt niet intrapte en de laatste was duidelijk geirriteerd.
Twan had het voorbereid leek het, die keek op zijn papier. Lijkt me dat Leyten daar gewoon handig gebruik van maakte.quote:Op zondag 20 december 2020 13:53 schreef Mondkapje het volgende:
Toeval of niet dat zowel Twan Huys als Renske Leyten het citaat van Eistein verkeerd zeiden? Ook beiden zijn ze uit op val kabinet.
Twan Huys begon met het verkeerd citeren. Pas aan het einde, herhaalde Leyten het citaat, op dezelfde foute wijze. Stel ze had het nog niet eerder gehoord, dan verwacht je dat ze zou zeggen: hoe was dat citaat van Eistein? Maar ze bracht het alsof ze dat citaat ook kende en dan is het vreemd dat ze het ook verkeerd zegt. Lijkt me dus afgesproken werk tussen Huys en Leyten.
Ik hoop dat Buitenhof met een rectificatie komt. Twan Huys 'verbeterde' het citaat van Smit Kroes zogenaamd, maar het was een leugen, het was zijn versie. Die 'verbetering' is dus een grote fout. Een rectificatie waard.quote:Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Twan had het voorbereid leek het, die keek op zijn papier. Lijkt me dat Leyten daar gewoon handig gebruik van maakte.
Ik vind het een zeer goede uitzendingquote:Op zondag 20 december 2020 14:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Twan had het voorbereid leek het, die keek op zijn papier. Lijkt me dat Leyten daar gewoon handig gebruik van maakte.
juistquote:Op zondag 20 december 2020 13:27 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Als iemand nog niet overtuigd was van de geniepigheid van Twan Huys, moeten ze deze uitzending bekijken.
Pieter Omzigt is tenminste echt bezorgd over de mensen die in de problemen zijn gekomen, terwijl Huys alleen maar bezig is met dat het kabinet moet opstappen en probeert Omzigt te verleiden om slechte dingen over Hoekstra te zeggen waar Omzigt niet intrapte en de laatste was duidelijk geirriteerd.
https://www.vpro.nl/buitenhofquote:Buitenhof zondag 12:10 uur NPO1 | Herhaling maandag 09:30 NPO2
In Buitenhof blikken we met fotograaf Stephan Vanfleteren terug op 2020. Door de lockdown kwam hij in een nieuwe wereld terecht. Zijn ervaringen schreef hij op in “Dagboek van een fotograaf”, een publicatie zonder foto’s.
En de politieke carrière van VVD-erelid Hans Wiegel.
Menu
De redactie van Buitenhof wenst u een gelukkig nieuwjaar!
Zondag 10 januari is er een nieuwe uitzending om 12:10 ur op NPO1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |