abonnement Unibet Coolblue
pi_190856731
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 12:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom worden die alternatieven dan niet genoemd?
Omdat het mat totaal ongeschikt is voor de trein extra reizigersstroom
pi_190856755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 12:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat het juridisch stiekem toch geen NS is maar Abellio.
waar haal je deze wijsheid vandaan?
pi_190856944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:50 schreef Salatrel het volgende:

[..]

waar haal je deze wijsheid vandaan?
Eerste jaar economie van de MAVO. Of nou jah, in het tweede jaar kregen we pas eco geloof ik. In ieder geval dat dus.
Bier.
pi_190857010
En de constructie op de RijnGouweLijn is nog complexer want daarbij is de aanbesteding dus gewonnen door een dochter van NS, waar NS aandeelhouder in is. Dat maakt ze technisch wel de baas maar niet direct op alle (of zelfs veel) fronten juridisch verantwoordelijk; dat mag ook van de accountant niet zomaar. Het rijden van treinen is dan ook nog weer uitbesteed aan NS Reizigers.
Bier.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:14:47 #280
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190857121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:40 schreef Piles het volgende:
Alle alternatieven die je noemt lijken langer dan de optie via Schiphol (als ik Utrecht Centraal <> Den Haag Centraal doe = 1 uur reistijd). De enige die dichtbij komt (paar minuten langer) is de Utrecht > Leiden > Den Haag.
Van Utrecht Centraal naar Zoetermeer Oost is al 44 minuten. En dan de tram nog in.

Vanuit Gouda werd wel via Rotterdam geadviseerd.

En druktespreiding zal er ook wel mee te maken hebben ;)
Lijnen via Schiphol zijn meestal heel druk. En vanuit Utrecht Terwijde lijkt me de boemel naar Zoetermeer logischer dan via Schiphol.

Waar het me eigenlijk om ging: door de berichtgeving lijkt het of er helemaal geen treinen rijden van Utrecht richting Gouda.
pi_190857191
Een pendeltrein Utrecht-Zoetermeer en dan een aantal dubbele Randstadrailvoertuigen laten pendelen van halte Driemanspolder (naast station Zoetermeer) via Leidschenveen en Voorburg 't Loo naar Den Haag centraal, lijkt me ook een alternatief als dit nog dagen gaat duren.. (en in Zoetermeer dan wel van Diremanspolder via Dorp naar Centrum West en door, de korte route)
dag
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:36:38 #282
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_190857398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En de constructie op de RijnGouweLijn is nog complexer want daarbij is de aanbesteding dus gewonnen door een dochter van NS, waar NS aandeelhouder in is. Dat maakt ze technisch wel de baas maar niet direct op alle (of zelfs veel) fronten juridisch verantwoordelijk; dat mag ook van de accountant niet zomaar. Het rijden van treinen is dan ook nog weer uitbesteed aan NS Reizigers.
De concessie gewonnen door NS Reizigers in combinatie met Abellio NRW. Er is niets uitbesteed, NS Reizigers is immers gewoon mede-concessiehouder.
pi_190857587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

De concessie gewonnen door NS Reizigers in combinatie met Abellio NRW. Er is niets uitbesteed, NS Reizigers is immers gewoon mede-concessiehouder.
De treindienst is formeel en contractueel bij NS Reizigers neergelegd door de partijen die de aanbesteding gewonnen hebben. Je kan prima contracten met jezelf afsluiten.
Bier.
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 15:18:47 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190858053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De treindienst is formeel en contractueel bij NS Reizigers neergelegd door de partijen die de aanbesteding gewonnen hebben. Je kan prima contracten met jezelf afsluiten.
Moet NSR dan dan ook niet weer openbaar aanbesteden? Of mogen ze voor elke dagdeel een nieuw contract doen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190858126
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet NSR dan dan ook niet weer openbaar aanbesteden? Of mogen ze voor elke dagdeel een nieuw contract doen :+
Ja hoor, verkaveling heet dat.
Bier.
pi_190860737
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Van sporenplan.nl:
[ afbeelding ]

Boven en onder in beeld is de Binckhorst te zien. Sporen 903/904/DG/CZ zijn de doorgaande sporen tussen Den Haag en Zoetermeer/Gouda. De ontsporig is gebeurd op wissel 435A, en zoals op de foto te zien was is daarmee ook een stuk van 435B mee krom getrokken.

Vanaf het zuidelijke opstelterrein kun je alleen via wissels 441 op het spoor van/naar Gouda komen. Via het noordelijke opstelterrein zou je in theorie via 433/51a/906b in Den Haag kunnen komen, maar op Google Maps ziet het ernaar uit dat dat spoor vrij dicht bij het normale doorgaande spoor ligt. Waarschijnlijk loopt het daar nu vol mannetjes en vrouwtjes die bezig zijn met hersporen en herstellen van de schade.

Daarnaast moet je dan ook een stukje door niet-centraal bediend gebied wat weer een hoop operationele rompslomp met zich meebrengt, qua treindienstleiding.
De bovenleiding zal ook afgeschakeld zijn, wat in dit geval betekent van de uitrijders Ypenburg tot aan de inrijders van empl Den Haag Centraal spanningsloos en met een beetje pech ook de gekoppelde groepen van zowel de opstelterreinen Binckhorst Noord als Binckhorst Zuid.
Bij twijfel: gebruik beton.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:25:24 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190860849
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:18 schreef _JdM_ het volgende:
en met een beetje pech ook de gekoppelde groepen van zowel de opstelterreinen Binckhorst Noord als Binckhorst Zuid.
Dat is niet het geval, anders had de treindienst vanuit Den Haag Centraal vanochtend niet normaal kunnen opstarten.
pi_190860959
Waarom eigenlijk geen bussen tussen Gouda en Den Haag? Met (weekend)werkzaamheden is dat wel gebruikelijk.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:48:23 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190861212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:18 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

De bovenleiding zal ook afgeschakeld zijn, wat in dit geval betekent van de uitrijders Ypenburg tot aan de inrijders van empl Den Haag Centraal spanningsloos en met een beetje pech ook de gekoppelde groepen van zowel de opstelterreinen Binckhorst Noord als Binckhorst Zuid.
19 ES-lassen moeten vervangen worden en het spoor is "verschoven", en niet alles is helemaal op voorraad....
  vrijdag 3 januari 2020 @ 19:27:28 #290
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190861809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:32 schreef Panthera. het volgende:
Waarom eigenlijk geen bussen tussen Gouda en Den Haag? Met (weekend)werkzaamheden is dat wel gebruikelijk.
Laatste keer met weekendwerkzaamheden was het een stopbus Den Haag CS - Woerden. :%
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 januari 2020 @ 19:29:06 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190861839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:27 schreef Eix het volgende:

[..]

Laatste keer met weekendwerkzaamheden was het een stopbus Den Haag CS - Woerden. :%
dan mag je bijna wel voor een week eten meenemen :X
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190862236
Ik zie net op Feestboek dat die ontsporing bij Den Haag niet eens de eerste van het jaar was? In Leeuwarden ICM naast de rails de eerste ofzo.

Tijd voor een parlementaire enquête lijkt me :Y) :7
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 januari 2020 @ 19:53:31 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190862289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zie net op Feestboek dat die ontsporing bij Den Haag niet eens de eerste van het jaar was? In Leeuwarden ICM naast de rails de eerste ofzo.

Tijd voor een parlementaire enquête lijkt me :Y) :7
Tijd om de boel hier terug te lezen lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190862380
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tijd om de boel hier terug te lezen lijkt me
Ja, dat was ook al in me opgekomen maar het is m'n laatste vakantiedag en zoveel moeite.
Bier.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 19:59:28 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_190862408
Die ontsporing in Leeuwarden gebeurde op oudejaarsavond. Maar vanwege de dichte mist (en oudejaarsavond) zijn ze pas op nieuwjaarsdag gaan hersporen.

Het ging om een rangeerbeweging van Leeuwarden spoor 4 naar het opstelspoor tussen de Stadler-werkplaats en de spoorlijnen naar Stavoren en Harlingen. Dat is een beweging van 1,2km waarvan het opstelspoor ongeveer 400 meter lang is.

Ik denk dat het een gevalletje oriëntatieverlies a.g.v. de dichte mist is.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 20:00:39 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190862433
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:21 schreef Peter het volgende:
Een pendeltrein Utrecht-Zoetermeer en dan een aantal dubbele Randstadrailvoertuigen laten pendelen van halte Driemanspolder (naast station Zoetermeer) via Leidschenveen en Voorburg 't Loo naar Den Haag centraal, lijkt me ook een alternatief als dit nog dagen gaat duren.. (en in Zoetermeer dan wel van Diremanspolder via Dorp naar Centrum West en door, de korte route)
Het probleem is dat je bij Zoetermeer niet kunt manouvreren omdat de wissels ontbreken. Dat kan wel bij Zoetermeer-Oost, want wissels. Althans, zo had ik dat begrepen toen zo'n pendeldienst tot Zoetermeer-Oost reed.
Alleen kun je nu tussen Gouda en Zoetermeer-Oost in Bleizo uitstappen en daar in de Randstadrail stappen:
https://www.stationlansin(...)-ik-bij-het-station/
pi_190862445
Kamervragen! Onveilig spoor!
Bier.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 21:17:47 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_190864120
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:59 schreef James1988 het volgende:
Die ontsporing in Leeuwarden gebeurde op oudejaarsavond. Maar vanwege de dichte mist (en oudejaarsavond) zijn ze pas op nieuwjaarsdag gaan hersporen.

Het ging om een rangeerbeweging van Leeuwarden spoor 4 naar het opstelspoor tussen de Stadler-werkplaats en de spoorlijnen naar Stavoren en Harlingen. Dat is een beweging van 1,2km waarvan het opstelspoor ongeveer 400 meter lang is.

Ik denk dat het een gevalletje oriëntatieverlies a.g.v. de dichte mist is.
Klopt, het lokale zicht daar was plusminus 15 tot 25 meter, maximaal.
  Redactie Sport vrijdag 3 januari 2020 @ 23:29:55 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_190867155
De prijslogica van DB:



PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 00:55:52 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190868383
8)7
Je krijgt geld toe om naar Oldenzaal te gaan ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')