Dan nog, moet dat zo lang duren? En besides, het is daar toch 4 of 6 of 180sporig? Er kan toch wel IETS rijden?quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Moet het hele wissel vervangen worden soms?
Nee, de Denen schijnen wel Vectrons in bestelling te hebben. Nu nog gewoon de oude diesel IC3'en.quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Liefjes, wordt de trein van Hamburg naar Kopenhagen nu gereden door elektrisch materieel eigenlijk?
Ik heb wel diesels onder de draad gezien vanmiddag toen we naar huis reden maar er ligt daar wel meer ongeëlektrificeerd spoor
Tweesporig qua doorgaand spul. De sporen er naast zijn de wasstraat en doodlopende opstelsporen meen ik..quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan nog, moet dat zo lang duren? En besides, het is daar toch 4 of 6 of 180sporig? Er kan toch wel IETS rijden?
schraalquote:Op donderdag 2 januari 2020 23:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Tweesporig qua doorgaand spul. De sporen er naast zijn de wasstraat en doodlopend meen ik..
Ah okay, bedankt! Ik zal eens in m'n beste Deens proberen wat dingen te googelen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, de Denen schijnen wel Vectrons in bestelling te hebben. Nu nog gewoon de oude diesel IC3'en.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan nog, moet dat zo lang duren? En besides, het is daar toch 4 of 6 of 180sporig? Er kan toch wel IETS rijden?
Van sporenplan.nl:quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan nog, moet dat zo lang duren? En besides, het is daar toch 4 of 6 of 180sporig? Er kan toch wel IETS rijden?
Verdorie Dennis, je was nét iets snellerquote:Het is nog onbekend wanneer er weer treinen kunnen rijden van en naar Den Haag Centraal. De verwachting is dat het werk gedurende de nacht (hersporen en afvoeren trein) en een flink deel van de dag (herstel spoor) in beslag zal nemen.
https://www.prorail.nl/ni(...)haag-centraal-updatequote:Van donderdag op vrijdag is de hele nacht keihard doorgewerkt om de ontspoorde trein af te kunnen voeren. Stap voor stap is het treindeel dat ruim uit het spoor stond opgetild en weer in het spoor gezet. ProRails incidentenbestrijding is hier met speciale apparatuur voor uitgerust (foto hieronder).
Toen de trein weg was konden we de schade aan het spoor vaststellen. Die schade is groot en complex: de trein heeft over tientallen meters spoor en spoordelen beschadigd. De trein raakte tijdens de ontsporing 3 wissels die allemaal schade hebben. Ook moeten we 19 technische lassen (ES lassen) opnieuw aanbrengen. Dat is tijdrovend en omvangrijk werk waar veel inzet van specialistische spoorwerkers en machinerie voor nodig is.
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 00:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In het lichtblauw omcirkeld het wissel (435a) waarop de boel is ontspoord. Zoals op de foto's te zien was heeft het naastgelegen spoor met daarin wissel 435b ook flinke schade (verschoven dwarsliggers).
Enig alternatief zou dan nog via spoor 51 zijn, maar dan moet je via 906b dat niet centraal bediend gebied is. Elke keer moet er dan voor het S-bord gestopt worden, gebeld worden met de lokale treindienstleider (in mijn oudere kaarten staat er 'Bel opzichter Binckhorst') die de bezetting van het spoor zelf moet bijhouden. En dan is er ook nog een snelheidsbeperking van 20km/h daar door milieuwetgeving.
Al met al niet heel realistisch voor de reizigersdienst, dan kun je beter verbussen. Of nog beter: wat omleiden via Rotterdam (Blijdorpboog).
Wauw Ik snap het Dank dankquote:Op vrijdag 3 januari 2020 00:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Van sporenplan.nl:
[ afbeelding ]
Boven en onder in beeld is de Binckhorst te zien. Sporen 903/904/DG/CZ zijn de doorgaande sporen tussen Den Haag en Zoetermeer/Gouda. De ontsporig is gebeurd op wissel 435A, en zoals op de foto te zien was is daarmee ook een stuk van 435B mee krom getrokken.
Vanaf het zuidelijke opstelterrein kun je alleen via wissels 441 op het spoor van/naar Gouda komen. Via het noordelijke opstelterrein zou je in theorie via 433/51a/906b in Den Haag kunnen komen, maar op Google Maps ziet het ernaar uit dat dat spoor vrij dicht bij het normale doorgaande spoor ligt. Waarschijnlijk loopt het daar nu vol mannetjes en vrouwtjes die bezig zijn met hersporen en herstellen van de schade.
Daarnaast moet je dan ook een stukje door niet-centraal bediend gebied wat weer een hoop operationele rompslomp met zich meebrengt, qua treindienstleiding.
alles wat je noemt is NS. De Rnet trein van Gouda naar alphen is gewoon NS met een lokaal labeltje.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 10:34 schreef Lunatiek het volgende:
Even bij de specialisten vragen: waarom wordt aanbevolen tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal via Schiphol te reizen, en niet bijvoorbeeld, als alternatieven
- utrecht - woerden - alphen - leiden - den haag
- utrecht - gouda - rotterdam
- utrecht - gouda - alphen - leiden - den haag
Ja, dat is niet allemaal NS, maar doet dat er zoveel toe?
Bij een storing enkele jaren terug kon je tot Zoetermeer Oost komen. Dat kan nu niet? Want dan kun je bij Bleiswijk op de rampstadrail naar Den Haag stappen.
twitter:leftwingcyclist twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 11:26:11 Ik kan niks zien! #treinleven https://t.co/eTnQ71wzBB reageer retweet
Waarom worden die alternatieven dan niet genoemd?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
alles wat je noemt is NS. De Rnet trein van Gouda naar alphen is gewoon NS met een lokaal labeltje.
Omdat het juridisch stiekem toch geen NS is maar Abellio.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom worden die alternatieven dan niet genoemd?
ICMm 4208 rijdt met één kopbak ook in de camouflage uitvoering van graffitiquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
het zal nog wel even duren voordat de stellen gereinigd zijn van de graffiti die tijdens oud en nieuw is achtergelaten.twitter:leftwingcyclist twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 11:26:11 Ik kan niks zien! #treinleven https://t.co/eTnQ71wzBB reageer retweet
Omdat de beste alternatieven worden genoemd. Het heeft geen zin om reizigers van Utrecht naar Den Haag via Boskoop te sturen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom worden die alternatieven dan niet genoemd?
EN omdat het informeren van de reiziger kennelijk niet zo belangrijk is.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het juridisch stiekem toch geen NS is maar Abellio.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |