Ze hebben ergens een loc uit de ICB-poule vandaan gehaald, of stiekem een ex-DD'er?quote:Op woensdag 1 januari 2020 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben een 1700-loc gebruikt om het stel weer helemaal op de rails te trekken
Locomotief 1745 was de gelukkige als ik de foto's op deze site mag geloven. Inderdaad een ICB-loc.quote:Op woensdag 1 januari 2020 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hebben ergens een loc uit de ICB-poule vandaan gehaald, of stiekem een ex-DD'er?
Zouden alle treinen die die loc heeft gereden daar in moeten staan of zijn dat puur waarnemingen?quote:
Die site toont de informatie die van NS wordt doorgegeven via hun APIs. Ik weet niet in hoeverre dat betrouwbaar en compleet is.quote:Op woensdag 1 januari 2020 22:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zouden alle treinen die die loc heeft gereden daar in moeten staan of zijn dat puur waarnemingen?
Want 21, 29 en 30 december heeft ie dan gereden maar de andere dagen sinds 8/12 niet?
Kan je tijdens zeer dichte mist tegenwoordig gewoon 140 rijden als machinist? Lijkt mij erg vreemd om niets te kunnen zien buiten seinen. Harmelen 1962 kwam ook door mist.quote:Op woensdag 1 januari 2020 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben een 1700-loc gebruikt om het stel weer helemaal op de rails te trekken
Gave website die mij nog onbekend was. Ik kom materieelomlopen tegen van 1684 kilometer in 24 uur (Groningen - Sint-Petersburg); dat zijn flinke afstanden.quote:Op woensdag 1 januari 2020 22:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zouden alle treinen die die loc heeft gereden daar in moeten staan of zijn dat puur waarnemingen?
Want 21, 29 en 30 december heeft ie dan gereden maar de andere dagen sinds 8/12 niet?
Ja, machinisten rijden aan de normale snelheid tijdens mist. Ze moeten weten waar de seinen staan (wegbekendheid) en hebben cabinesignalisatie ter ondersteuning.quote:Op woensdag 1 januari 2020 23:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kan je tijdens zeer dichte mist tegenwoordig gewoon 140 rijden als machinist? Lijkt mij erg vreemd om niets te kunnen zien buiten seinen. Harmelen 1962 kwam ook door mist.
waarom niet? Je hoeft, uitgezonderd bij een rood sein, pas te handelen bij het passeren van een sein.quote:Op woensdag 1 januari 2020 23:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kan je tijdens zeer dichte mist tegenwoordig gewoon 140 rijden als machinist? Lijkt mij erg vreemd om niets te kunnen zien buiten seinen. Harmelen 1962 kwam ook door mist.
Overigens wel creatief gebruik van spoorstavenquote:Op woensdag 1 januari 2020 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben een 1700-loc gebruikt om het stel weer helemaal op de rails te trekken
Ja hoor, het is eigenlijk niet heel anders dan wanneer je in het donker rijd. De verlichting op de meeste soorten mat is toch al zo goed als niks dus mocht er iets of iemand op de rails staan dan zie je dat toch pas op het laatste momentquote:Op woensdag 1 januari 2020 23:25 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kan je tijdens zeer dichte mist tegenwoordig gewoon 140 rijden als machinist? Lijkt mij erg vreemd om niets te kunnen zien buiten seinen. Harmelen 1962 kwam ook door mist.
En toen kwam er deze:twitter:ProRail twitterde op donderdag 02-01-2020 om 13:10:27 Tussen Den Haag Centraal en Voorburg is een trein deels ontspoord. Er zijn geen gewonden, reizigers zijn uit de trein. reageer retweet
twitter:ProRail twitterde op donderdag 02-01-2020 om 13:22:13 Hier de situatie ter plaatse. Een treinstel is ontspoord. Als gevolg daarvan rijden er geen treinen tussen Den Haag Centraal en Den Haag Ypenburg. De oorzaak van de ontsporing is nog in onderzoek. https://t.co/cjKCyChNt8 reageer retweet
quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:46 schreef boriq het volgende:
Die DDZ staat er nu zo naast dat lijkt alsof hij haast heeft en wil inhalen
twitter:MachinistU twitterde op donderdag 02-01-2020 om 10:45:46 Flink wat graffiti op eentrein https://t.co/8yltVixCY0 reageer retweet
Zo zo, dan zijn we bijna 24 uur verder Wat is er allemaal aan de hand dan?quote:Door een ontspoord treinstel in Den
Haag kunnen zeker tot 12.30 uur morgen
geen treinen rijden tussen Den Haag
Centraal en Ypenburg.Dat leidt ook tot
problemen tussen Utrecht/Gouda en Den
Haag.De trein ontspoorde door onbekende
oorzaak aan het begin van de middag.Er
vielen geen gewonden.Het spoor,bouten
en dwarsliggers raakten wel beschadigd.
Moet het hele wissel vervangen worden soms?quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, dan zijn we bijna 24 uur verder Wat is er allemaal aan de hand dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |