SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een echo gebruiken ze voor meer dan alleen babies op te sporen.quote:
misschien, afgelopen jaren wel gedaanquote:Op woensdag 18 december 2019 13:58 schreef Leonos het volgende:
Iemand hier die de festive 500 gaat rijden?
Nee gek, doe even normaal.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:58 schreef Leonos het volgende:
Iemand hier die de festive 500 gaat rijden?
Ja, motivatie is er. Nu nog fatsoenlijke weersomstandigheden.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:58 schreef Leonos het volgende:
Iemand hier die de festive 500 gaat rijden?
Hangt beetje van het weer af volgende week of ik hem (in 1 keer) ga rijden.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:58 schreef Leonos het volgende:
Iemand hier die de festive 500 gaat rijden?
quote:Op woensdag 18 december 2019 15:56 schreef ddx het volgende:
[..]
Hangt beetje van het weer af volgende week of ik hem (in 1 keer) ga rijden.
Anders gewoon zwak in aantal ritten.
Ja gewoon 300km er aan vast knopen. Je gaat toch niet zwak 500km over een aantal ritten doen?quote:Op woensdag 18 december 2019 21:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga de Drenthe 200 weer doen, dus de Rapha 500 ligt ook wel binnen de mogelijkheden.
HAha held. Ik ben benieuwd! Ik ga hem wel fietsen maar het zal denk ik met hakken over de sloot worden. (Gewone werkweek)quote:Op woensdag 18 december 2019 15:56 schreef ddx het volgende:
[..]
Hangt beetje van het weer af volgende week of ik hem (in 1 keer) ga rijden.
Anders gewoon zwak in aantal ritten.
Ja, beetje laf welquote:Op woensdag 18 december 2019 22:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja gewoon 300km er aan vast knopen. Je gaat toch niet zwak 500km over een aantal ritten doen?
Held?quote:Op donderdag 19 december 2019 07:40 schreef RicoVV het volgende:
[..]
HAha held. Ik ben benieuwd! Ik ga hem wel fietsen maar het zal denk ik met hakken over de sloot worden. (Gewone werkweek)
wie geeft af op een ander?quote:Op donderdag 19 december 2019 07:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Held?
Het is triest om 500km in een aantal ritten zwak te noemen. Voor de meesten is er meer in het leven ipv alleen maar je fiets en jezel, dat is ook best zwak
En begrijp me niet verkeerd, prima wat ddx doet, maar ga niet afgeven op een ander zijn prestaties. Dat doen wij ook niet op zijn leven.
TRIGGEREDquote:Op donderdag 19 december 2019 07:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Held?
Het is triest om 500km in een aantal ritten zwak te noemen. Voor de meesten is er meer in het leven ipv alleen maar je fiets en jezel, dat is ook best zwak
En begrijp me niet verkeerd, prima wat ddx doet, maar ga niet afgeven op een ander zijn prestaties. Dat doen wij ook niet op zijn leven.
Dat inderdaad, plus, van een ddx en Ivo weet je dat het in hun macht en interessegebied ligt om lange tochten te maken.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:32 schreef dop het volgende:
@:ddx is als het mij uitkomt natuurlijk een fietsende autist, maar stiekem kijk ik ook tegen zijn prestaties op natuurlijk.
Lafjes als je hem niet in één keer doet ddx
Heeft het misschien over zichzelf, maar met die uitspraak dat zoiets "zwak" zou zijn, geeft hij direct ook af op iemand die niet in 1x 500km fietst. Het maakt mij verder weinig uit wat hij doet of vindt, maar kan eenquote:Op donderdag 19 december 2019 07:56 schreef dop het volgende:
[..]
wie geeft af op een ander?
Volgens mij spreekt hij over zichzelf.
hij vind zichzelf (terecht!) een zwakkeling als hij het niet in 1 keer doet.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft het misschien over zichzelf, maar met die uitspraak dat zoiets "zwak" zou zijn, geeft hij direct ook af op iemand die niet in 1x 500km fietst. Het maakt mij verder weinig uit wat hij doet of vindt, maar kan eenniet onderdrukken bij zo'n opmerking en dan MOET ik even reageren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij bent soms ook een autist 😘quote:Op donderdag 19 december 2019 09:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heeft het misschien over zichzelf, maar met die uitspraak dat zoiets "zwak" zou zijn, geeft hij direct ook af op iemand die niet in 1x 500km fietst. Het maakt mij verder weinig uit wat hij doet of vindt, maar kan eenniet onderdrukken bij zo'n opmerking en dan MOET ik even reageren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op donderdag 19 december 2019 10:12 schreef dop het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Jij bent soms ook een autist 😘SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
Ik altijd bij het laatste stootje. Denk ik even aan hemquote:Op donderdag 19 december 2019 09:42 schreef Leonos het volgende:
Wij hebben het elke keer als we gaan fietsen over DDX
Mooie profiel foto heb je op Whatsappquote:Op donderdag 19 december 2019 10:23 schreef kaasplankje het volgende:
ddx is een HELD en Patty is jarlours.![]()
![]()
Ja zou graag ruilen. Elke dag op de fiets en thuiskomen in een leeg huis zonder MissPatty in bed. Klinkt als een goede deal!quote:Op donderdag 19 december 2019 10:23 schreef kaasplankje het volgende:
ddx is een HELD en Patty is jarlours.![]()
![]()
500km op een dag pittig vinden, zwakquote:Op donderdag 19 december 2019 10:27 schreef ddx het volgende:
Voor de duidelijkheid ik heb het met zwak idd over mijzelf, aangezien mijn normale daggemiddelde al boven de 100km zit, is 500km in 8 dagen fietsen niet echt een uitdaging voor mij.
Maargoed ik heb geen zin om zo'n mega rit te gaan maken als het regent, want 500km op een dag is ook voor mij een pittige uitdaging.
Rustaaaaagh.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja zou graag ruilen. Elke dag op de fiets en thuiskomen in een leeg huis zonder MissPatty in bed. Klinkt als een goede deal!
Lekker bezig man, goede manier om toch aan je uurtjes te komen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:49 schreef Blik het volgende:
Nou jongens, weer even terug naar de kerstgedachte![]()
Gisterenavond weer lekker 1u en 45 min gezwift, lekkere endurance work-out. met blokjes en daarna 40 minuten zelfde tempo. Merk dat ik in een paar weken zienderogen vooruit ga. Paar weken geleden ging ik nog vrij stuk bij eenzelfde soort work-out, nu was mijn gemiddelde hartslag 10 slagen lager terwijl de gemiddelde watts hoger lag.
Zwift
![]()
Vanavond nog een kleiner rondje, want ik moet wel de 4u volmaken deze week. Ik kan de komende dagen niet Zwiften
quote:Op donderdag 19 december 2019 10:49 schreef Blik het volgende:
Nou jongens, weer even terug naar de kerstgedachte![]()
Gisterenavond weer lekker 1u en 45 min gezwift, lekkere endurance work-out. met blokjes en daarna 40 minuten zelfde tempo. Merk dat ik in een paar weken zienderogen vooruit ga. Paar weken geleden ging ik nog vrij stuk bij eenzelfde soort work-out, nu was mijn gemiddelde hartslag 10 slagen lager terwijl de gemiddelde watts hoger lag.
Zwift
![]()
Vanavond nog een kleiner rondje, want ik moet wel de 4u volmaken deze week. Ik kan de komende dagen niet Zwiften
Als ik weer veel woon/werk ga tijden wil ik iets met een versnellingsnaaf, riem en schijfremmen.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef ddx het volgende:
En als je dan remt hoor je weer een milimeter van je remrand af gaan...
Misschien toch maar eens een racefiets opbouwen met schijfremmen voor dit soort weer.
Van Moof.. helemaal passend bij je wensen :-)quote:Op donderdag 19 december 2019 13:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik weer veel woon/werk ga tijden wil ik iets met een versnellingsnaaf, riem en schijfremmen.
Ik fietste dinsdag de mtb route in Zeist, maar tot mijn verbazing was die helemaal droog. Droger dan de weg zelfs. Complimenten voor de routebouwers. Op de terugweg reed ik nog even door het park, maar daardoor werd ik op 1 km van huis alsnog smerig van.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:45 schreef RicoVV het volgende:
Momenteel wel erg lekker weer om buiten te fietsen. Alleen word je fiets wel erg smerig met al die natte modderprut op de weg.
Oh man! Vreselijk.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef ddx het volgende:
En als je dan remt hoor je weer een milimeter van je remrand af gaan...
Misschien toch maar eens een racefiets opbouwen met schijfremmen voor dit soort weer.
Zeker lekker, want in de winter doe ik anders helemaal niks.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker bezig man, goede manier om toch aan je uurtjes te komen.
Zelf gisteren een sprinttraining gedaan in de sportschool. Had er nogal last van toen de fysio me dubbelvouwde.
ik reed zondag in zeist, en zag er uit als een varken.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:42 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ik fietste dinsdag de mtb route in Zeist, maar tot mijn verbazing was die helemaal droog. Droger dan de weg zelfs. Complimenten voor de routebouwers. Op de terugweg reed ik nog even door het park, maar daardoor werd ik op 1 km van huis alsnog smerig van.
Ja ik heb ook mijn gravelbike, maar om daar nou spatborden op te gaan zetten is ook weer zoiets.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh man! Vreselijk.
Gisteren remde m’n fiets amper. Ben eens goed gaan kijken; remblokken zijn ongeveer weg![]()
Ik zit er ook aan te denken om iets met schijfremmen op te bouwen. Maar heb daar in principe ook m’n crosser voor en heb nog een oud beestje van staal staan voor dit soort grappen.
Schaken moet lukken toch?quote:Op donderdag 19 december 2019 15:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik hoop dit jaar nog 50 minuten te kunnen sporten.
Blijkbaar zakt het daar snel weg. Zandgrond helpt inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2019 14:31 schreef dop het volgende:
[..]
ik reed zondag in zeist, en zag er uit als een varken.
Maar is inderdaad ook met vochtig weer goed te doen.
Veel zandgrond
Ja idd. Op zich heb ik nog een setje wielen waar ik zo 25 mm bandjes op kan doen. Alleen heb ik op de weg weer liever SPD-SL pedalen.quote:Op donderdag 19 december 2019 15:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja ik heb ook mijn gravelbike, maar om daar nou spatborden op te gaan zetten is ook weer zoiets.
En op de weg zijn wat dunnere bandjes vaak toch net iets prettiger.
Ik zou gaan voor een carbon Ultegra met schijfremmen, zonder electronisch schakelen die relatief licht blijft.quote:Op vrijdag 20 december 2019 18:10 schreef Reljem het volgende:
Stel, je budget is pak m beet 2500 euro, wat voor fiets zouden jullie dan halen? Campagnolo of Shimano? Schijfremmen te ja of te nee? Elektronisch schakelen? Vol Carbon of juist niet?
Ik ben mij voorzichtig wat aan het oriënteren, na 4 jaar heb ik zin in wat nieuws. Nu een degelijke bulls 105 afgemonteerd alu, zelf een nieuwe wielset gehaald (vision comp 35).
2500 is een mooi budget maar koop je geen electronisch schakelen voor.quote:Op vrijdag 20 december 2019 18:10 schreef Reljem het volgende:
Stel, je budget is pak m beet 2500 euro, wat voor fiets zouden jullie dan halen? Campagnolo of Shimano? Schijfremmen te ja of te nee? Elektronisch schakelen? Vol Carbon of juist niet?
Ik ben mij voorzichtig wat aan het oriënteren, na 4 jaar heb ik zin in wat nieuws. Nu een degelijke bulls 105 afgemonteerd alu, zelf een nieuwe wielset gehaald (vision comp 35).
Kies een goed frame en goede wielen. Wat voor toeters en bellen daarop komen qua remmen velg of disc, schakelgroep electronic of kabel is van een minder groot belang.quote:Op vrijdag 20 december 2019 19:21 schreef Reljem het volgende:
Is er nog twijfel over wat beter is/werkt/handiger is/langer mee gaat op het gebied van schijf versus velg remmen? Anders ga ik uiteraard voor het beste.
Zelfde geldt eigenlijk voor Carbon. Lichter natuurlijk, maar ook direct alles kapoet bij een valpartij?
Dat zijn wel afwegingen die ik met dit budget wil maken. En daarin dan de beste keus maken. Of dat uiteindelijk 2 of 3k is vind ik niet eens zo relevant. Ga de komende jaren naar de 7/8k km per jaar, dus dat wordt al interessant om er echt eens wat tegenaan te gooien qua geld.
Elektronisch schakelen heeft een maat van mij voor onder de 2000, fiets in de uitverkoop volgens mij. Is dat echt beter? Lijkt mij ook meer gedoe; lastiger onderhoud, opladen enzo..
Ultegra crankstel is ook lelijk...quote:Op zaterdag 21 december 2019 08:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou lekker voor carbon en schijven gaan![]()
Wel Ultegra, want die 105 shifters zijn lelijk
Staalfreaksquote:Op zaterdag 21 december 2019 01:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij 2500 begint het om ook te kijken naar opbouwfietsen. Zeker als je een wat aparte smaak hebt dan is dat interesant. krijg je iig geen Duitse eenheidsworst.
Wil je semi-opbouwwerk dan kun je bijv. bij Ribble gaan kijken, die heeft mooi spul waarbij je zelf je wensenlijstje samenstelt.
In Reynolds 725 bijvoorbeeld deze hier (ook beschikbaar in andere materialen)
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-endurance-725/build/#Bike
quote:Op zaterdag 21 december 2019 20:05 schreef the_critic het volgende:
https://www.indeleiderstr(...)l-lucht-in-mijn-buik
Herkenbaar.. Heb ik in december ook altijd last van... Heeeel veel lucht :-)
Beetje doortrappen haal je 41km in een uurtje, toch?quote:Op dinsdag 24 december 2019 12:08 schreef Z het volgende:
Het is droog man. Niet zo dramatisch doen over een uurtje fietsen hé.
RMJKquote:Op dinsdag 24 december 2019 10:27 schreef Leonos het volgende:
Wat een klote weer, aardig doorweekt. Vanmiddag 41km op het programma
Mooie keuzequote:Op vrijdag 27 december 2019 18:47 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een trek emonda, met schijfremmen.
Krijgen we nog een plaatje te zien?quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:47 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een trek emonda, met schijfremmen.
quote:Op zaterdag 28 december 2019 10:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Krijgen we nog een plaatje te zien?
Anders was het rood of wit met blauw. Doe mij maar zwart.quote:
Zeker koud vandaag. Ik moest crossen ik was met dunne handschoenen gestart (deze winter tot nu toe met blote handen gecrossed) maar ik had tijdens de wedstrijd nog steeds een beetje koude handen. Het ging wel goed want ik was 4e.quote:Op zaterdag 28 december 2019 17:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Anders was het rood of wit met blauw. Doe mij maar zwart.
Het grijs van 2019 had ik eigenlijk gewild, maar die was niet meer leverbaar.
Vanochtend ook koud. En verkeerde inschatting dus op beschut stuk wind mee en in the open wind tegen. Koud ook.
Hij wordt nog geleverd. Pedalen en schoenen zijn we binnen. Net als een nieuw setje agu warmquote:Op zaterdag 28 december 2019 17:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee een foto van jouw eigen fiets natuurlijk.
Op een blauwe ga je harder. Vraag maar aan Kaas.quote:Op zaterdag 28 december 2019 17:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Anders was het rood of wit met blauw. Doe mij maar zwart.
Het grijs van 2019 had ik eigenlijk gewild, maar die was niet meer leverbaar.
Vanochtend ook koud. En verkeerde inschatting dus op beschut stuk wind mee en in the open wind tegen. Koud ook.
Ieder zijn smaakquote:Op zaterdag 28 december 2019 18:44 schreef Z het volgende:
[..]
Op een blauwe ga je harder. Vraag maar aan Kaas.
Maar lekker man! Nieuwe fiets!
quote:Op zaterdag 28 december 2019 18:44 schreef Z het volgende:
[..]
Op een blauwe ga je harder. Vraag maar aan Kaas en Grip.
Ik zat er ook aan te denken om me in te schrijven.quote:Op zaterdag 28 december 2019 20:46 schreef Tommeke het volgende:
Fucking koud vanochtend.
Vandaag 200 km door Drenthe gecrosst. Was niet echt leuk, omdat ik behoorlijk verkouden ben. Toch maar gestart en uitgereden, maar ik ga dit echt nooit weer doen.
quote:Op zaterdag 28 december 2019 20:46 schreef Tommeke het volgende:
Fucking koud vanochtend.
Vandaag 200 km door Drenthe gecrosst. Was niet echt leuk, omdat ik behoorlijk verkouden ben. Toch maar gestart en uitgereden, maar ik ga dit echt nooit weer doen.
Supergaaf manquote:Op zaterdag 28 december 2019 20:46 schreef Tommeke het volgende:
Fucking koud vanochtend.
Vandaag 200 km door Drenthe gecrosst. Was niet echt leuk, omdat ik behoorlijk verkouden ben. Toch maar gestart en uitgereden, maar ik ga dit echt nooit weer doen.
De definitie van niet zo netjes en buitendijks zijn nogal abstract.quote:Op zondag 29 december 2019 13:52 schreef Spanky78 het volgende:
Hebben jullie nog advies mbt banden? Ik denk aan continentaal gp4 season voor het hele jaar. Ook buitendijks en paadjes die niet zo netjes zijn.
Meestal asfalt, soms wel met wat schade. Af en toe schelpen en wat prut uit zee. Wat keienpaadjes die best wel eens wat glad zijn.quote:Op zondag 29 december 2019 14:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De definitie van niet zo netjes en buitendijks zijn nogal abstract.
Ik denk dat die conti's dat prima doen.
velgen kunnen beiden hebben. Ik vermoed dat het 25 wordt tenzij er goede redenen zijn voor 28quote:
Als jij over schelpenpaden wilt of keien kan je beter 28 nemen mits dat past maar dat zal wel.quote:Op zondag 29 december 2019 14:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
velgen kunnen beiden hebben. Ik vermoed dat het 25 wordt tenzij er goede redenen zijn voor 28
Begrijp dat het niet meer zo smal hoeft als vroeger. Druk vs rolweerstand op ongelijke ondergrond etc. Laatst iets over gelezen.
Vooral asfalt, maar ik fiets graag langs zee, de meeuwen gooien daar Krabben en oesters kapot op de weg. Echte schelpenpaden zal ik vermijden. En ja, je hebt hier nog keienpaadjes, geen kasseien, maar wel een hoop verzakte stenen die ook nog glad zijn want veel schaduw.quote:Op zondag 29 december 2019 15:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij over schelpenpaden wilt of keien kan je beter 28 nemen mits dat past maar dat zal wel.
Je kan makkelijk schelpenpaden, gravelpaden en bospaden oprijden met je racefiets hoor. Het is niet van poppenstront.quote:Op zondag 29 december 2019 15:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Vooral asfalt, maar ik fiets graag langs zee, de meeuwen gooien daar Krabben en oesters kapot op de weg. Echte schelpenpaden zal ik vermijden. En ja, je hebt hier nog keienpaadjes, geen kasseien, maar wel een hoop verzakte stenen die ook nog glad zijn want veel schaduw.
Dat is waar, maar ik vind het kut fietsen. Zeker als die schelpen er net liggen. Zelfs met mijn hybride zak ik daar 5cm in weg.quote:Op zondag 29 december 2019 15:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan makkelijk schelpenpaden, gravelpaden en bospaden oprijden met je racefiets hoor. Het is niet van poppenstront.
#fatshamingquote:Op zondag 29 december 2019 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
Als je ietswat aan de zware kant bent zak je natuurlijk ook wat verder weg in het schelpengrind?
tegenwoordig zie je zelfs rivierkreeften in de polderquote:Op zondag 29 december 2019 23:12 schreef ddx het volgende:
Langs de Amstel zie ik wel eens zoetwatermosselen liggen.
Worden door vogels op de straat gegooid zodat ze openbreken.
En soms zie je er ook wel eens een rivierkreeftje staan, met scharen omhoog.
Op de Oesterdam liggen er ook regelmatig genoeg.quote:Op zondag 29 december 2019 23:00 schreef Z het volgende:
Ik fiets wekelijks langs zee. Ik heb nog nooit een krab of oester zien liggen.
Wat voor blessure heb je?quote:Op zondag 29 december 2019 10:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Supergaaf manDoor een blessure gisteren niet kunnen rijden, maar ga volgend jaar absoluut weer meedoen
Dat moet wel met zo'n naam natuurlijk. Daar kom ik nooit. Wel tussen Noordwijk en Egmond.quote:Op zondag 29 december 2019 23:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op de Oesterdam liggen er ook regelmatig genoeg.
Alsof ze hun middelvingers naar je opsteken. Ik heb ook het idee dat je ze minder vaak ziet.quote:Op zondag 29 december 2019 23:12 schreef ddx het volgende:
En soms zie je er ook wel eens een rivierkreeftje staan, met scharen omhoog.
Onderrug door een val tijdens mtb’n, maar gaat inmiddels al weer een stuk beter. Alleen niet goed genoeg voor 200km.quote:Op zondag 29 december 2019 23:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat voor blessure heb je?
En heb je ‘m al eens gefietst?
Als je 100 km fietst in januari krijg je via strava 25 euro korting, mits je aan de challenge meedoetquote:Op maandag 30 december 2019 17:47 schreef Najieto het volgende:
Brutale vraag: is er iemand die toevallig nog een kortingscode heeft liggen van futurumshop waar je niks mee doet? Ik zou hem graag overnemen van je.
Ah klote man! Maar eem volgend jaar maar weer dan!quote:Op maandag 30 december 2019 08:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Onderrug door een val tijdens mtb’n, maar gaat inmiddels al weer een stuk beter. Alleen niet goed genoeg voor 200km.
Zowel de drenthe200 als de bartje200 de afgelopen twee jaar gefietst
Laatste competititewedstrijd voor ik ga skiën.quote:Op maandag 30 december 2019 20:46 schreef Gripper het volgende:
Is het een idee jongens om zaterdag 4 januari ergens in het midden van het land af te spreken (bij een station evt) voor een bestewensen-ritje met een punt appeltaart onderweg?
100 kilo, gelukkig wel met een vet percentage onder de tien procent.quote:Op zondag 29 december 2019 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
Als je ietswat aan de zware kant bent zak je natuurlijk ook wat verder weg in het schelpengrind?
Worden hier door de vogels van boven op de weg gegooid om open te breken.quote:Op zondag 29 december 2019 23:00 schreef Z het volgende:
Ik fiets wekelijks langs zee. Ik heb nog nooit een krab of oester zien liggen.
Leuk idee, maar 4 januari doe ik een onverhard tochtje in Limburg.quote:Op maandag 30 december 2019 20:46 schreef Gripper het volgende:
Is het een idee jongens om zaterdag 4 januari ergens in het midden van het land af te spreken (bij een station evt) voor een bestewensen-ritje met een punt appeltaart onderweg?
Op de fiets erheen en weer terug na de rit (zonder overnachts) mag ik aannemen?quote:Op dinsdag 31 december 2019 10:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Leuk idee, maar 4 januari doe ik een onverhard tochtje in Limburg.
Waarom ongetraind?quote:Op dinsdag 31 december 2019 10:03 schreef Armil het volgende:
Van de zomer naar de Mont Ventoux waarschijnlijk. Ongetraind proberen boven te komen, uitdaging!
Vet epic gruwelijke gaaf man.quote:
Leuk idee, maar kan zelf ook niet. Was een mooi moment om de 100 km challenge van strava te pakkenquote:Op maandag 30 december 2019 20:46 schreef Gripper het volgende:
Is het een idee jongens om zaterdag 4 januari ergens in het midden van het land af te spreken (bij een station evt) voor een bestewensen-ritje met een punt appeltaart onderweg?
Insgelijks!quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef Najieto het volgende:
Dames en heren, allen een gelukkig, gezond en vooral sportief 2020 toegewenst.
Via Facebook => Racefiets marktplaats tref je misschien meer potentiële kopersquote:Op donderdag 9 januari 2020 16:14 schreef Tommeke het volgende:
Jezus. Ik zet ook weer eens een frame op marktplaats hoor![]()
Allemaal mensen die vragen wat m’n minimale prijs is![]()
Of akkoord gaan en dan hun keutel intrekken omdat het opbouwen van een fiets toch wel wat geld kost...
Irritant gedoe.
Dat is nogal afhankelijk van jouw eventuele merk etc voorkeuren. BikeLife is natuurlijk prima, maar ik vind het een groot nadeel als een fm bijna geen fietsen heeft staan die ik nou juist interessant vind.....de foto’s op internet bekijken kan ik ook thuisquote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:33 schreef Reljem het volgende:
Eerder had ik al gevraagd om wat tips voor een nieuwe racefiets van rond de 2,5k. Na jullie goede tips en veel zoeken is de keuze reuze; ik wil dus eigenlijk gewoon naar een goede gespecialiseerde fietsenzaak en daar eens lekker rondneuzen. Het gevoel moet goed zijn, dan koop ik ‘m lekker bij de plaatselijke liefhebber.
Welke fietsenzaken zijn jullie lyrisch over? Ik woon zelf in Groningen, daar is niet zo heel veel helaas. Geen groot fan van Belga.
Staat dat niet gewoon op youtube oid?quote:Op maandag 13 januari 2020 20:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Het heeft even geduurd maar de officiële PBP video is te downloaden, 45 minuten speciaal wielrennen.
http://www.paris-brest-pa(...)nee&page=videos_2019
Dat zal er nog wel van komen maar deze link is pas sinds zaterdag bekend.quote:Op maandag 13 januari 2020 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Staat dat niet gewoon op youtube oid?
Inmiddels wel:quote:Op maandag 13 januari 2020 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Staat dat niet gewoon op youtube oid?
Tof! Vanavond even kijkenquote:
Zie ik jou nou op minuut 6?quote:
Ja. Het interview was in de vroege ochtend, ik was niet helemaal wakkerquote:
Had je een verslagje van jouw PBP gepost? Heb ik daar overheen gekeken?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 06:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja. Het interview was in de vroege ochtend, ik was niet helemaal wakker
De man in het Randonneurs France shirt een minuut na mij is de voorzitter van de FFCT., die reed zijn 12e PBP.
We zijn elkaar nog bijna tegengekomen!quote:Op zaterdag 18 januari 2020 23:30 schreef Blik het volgende:
Lief dagboek,
Het seizoen is gered, vandaag meer gefietst dan ddx.
Welterusten,
Blik
1500 ofzo, maar wil wel per se hoge full carbon clinchers (voor velgremmen), lage carbon en alu ben ik al in voorzienquote:
https://www.bakkerracingp(...)e5T2P6saAoOrEALw_wcBquote:Op maandag 20 januari 2020 14:44 schreef iScream. het volgende:
[..]
1500 ofzo, maar wil wel per se hoge full carbon clinchers (voor velgremmen), lage carbon en alu ben ik al in voorzien
Thanks, had ze idd net gezien, las alleen wat wisselende reviews over die Vision wielen. Zelfde met Infinito, die maken ook nog wel wielen van 24mm, maar ook erg wisselende reacties, lastigquote:Op maandag 20 januari 2020 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
https://www.bakkerracingp(...)e5T2P6saAoOrEALw_wcB
Geen eigen ervaring mee. Maar volgens mij is 24-25mm voor Metrons normaal:
https://shop.visiontechus(...)ts//metron-55-sl-tub
Heb wel zelf alu Visions, die bevallen prima
Ik heb nu FFWD, maar die zijn af.. Helaas zijn alle nieuwe FFWD wielen 26 of 27mmquote:
Zijn die voor een crosser of op de weg?quote:Op maandag 20 januari 2020 15:34 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ik heb nu FFWD, maar die zijn af.. Helaas zijn alle nieuwe FFWD wielen 26 of 27mmDenk dat ik mn fiets maar verkoop, klote TRP remmen.
De nieuwe? Voor op de weg, heb nog gebeld met FFWD vorige week, dat is hun standaard nu. Dus de Road velgremmen die je nu op hun site ziet zijn allemaal 26-27 breed.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zijn die voor een crosser of op de weg?
quote:De ARC 1400 Dicut 48 biedt zijn volledige potentieel wanneer uw race vervelende wordt. In windvlagen en op heuvelachtige, kronkelende banen, geven deze wielen u een beslissend voordeel, zodat u in de aeropositie kunt blijven en waardevolle stroom kunt besparen. Kleine en lichte rijders zullen genieten van de superieure aero-stabiliteit van de wielen, waardoor ze een perfecte keuze zijn voor bijna elk terrein.
Ik zou inderdaad een deel van je budget daar aan besteden een een stel hunts kopen.quote:
infinito is meuk.quote:Op maandag 20 januari 2020 15:03 schreef iScream. het volgende:
[..]
Thanks, had ze idd net gezien, las alleen wat wisselende reviews over die Vision wielen. Zelfde met Infinito, die maken ook nog wel wielen van 24mm, maar ook erg wisselende reacties, lastig
Hoe dicht wil je het strand erbij? Als je een dagje strand wilt kan girona. Anders Valencia of Malaga?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:39 schreef the_critic het volgende:
Mijn vriendin en ik willen in mei 5 daagjes zonder de kids lekker ff samen weg. Beetje mooie omgeving, beetje strand, dagje een wielrenfiets huren en samen fietsen. Barcelona kennen we al, maar prachtig qua stad en sfeer, strand dichtbij.
Iemand hier een mooie tip voor een korte vakantie die daar wat op lijkt?!
Nice? Dan kan je een Cervelo huren bij de hipsters van Café du Cycliste.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:39 schreef the_critic het volgende:
Mijn vriendin en ik willen in mei 5 daagjes zonder de kids lekker ff samen weg. Beetje mooie omgeving, beetje strand, dagje een wielrenfiets huren en samen fietsen. Barcelona kennen we al, maar prachtig qua stad en sfeer, strand dichtbij.
Iemand hier een mooie tip voor een korte vakantie die daar wat op lijkt?!
Nee helaas, heb een Isaac Meson, zitten van die TRP TTV tijdritremmen op.. nu weet ik dat men voor Orbea wel een adapter hebben gemaakt zodat je andere direct mount remmen kunt monteren, wellicht dat ik dat maar moet overwegenquote:
Bodylager is ook wel een van de zwaarst belaste lagers op je fiets vanwege ons natte klimaat en omdat het wordt aangedreven.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:29 schreef dop het volgende:
[..]
infinito is meuk.
Vision metron 55 is prima.
Heb zelf een setje.
Als ik een minpunt moet noemen dan zou ik zeggen lager constructie van de body is niet geweldig, waar door ik de lagers wel eens heb moeten vervangen.
En gewicht is vergeleken met sommige andere merken iets aan de hoge kant.
Verder krijg ik ze niet stuk.
En ik ben toch ruim 90 kilo.
Vergeleken met ffwd durf ik wel te zeggen dat ze daar zeker niet voor onder doen.
Nee, dit was een PBP om snel te vergeten.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:55 schreef Z het volgende:
[..]
Had je een verslagje van jouw PBP gepost? Heb ik daar overheen gekeken?
Wanneer heb je een weekend Luxemburg gepland staan? Dan moet je er toch veel af kunnen tikkenquote:Op dinsdag 21 januari 2020 12:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Van het weekend weer eens aan mijn gemeentes gewerkt. In het (hoge) noorden 13 afgevinkt, inclusief 2 eilanden. Moet ook wel, er beginnen wat anderen werk te maken van de hele Benelux. Ik heb nu 92 en 94 gemeenten voorsprong op de nummers 2 en 3.
Voor Nederland heb ik nu 26 te gaan, voor België 23 en Luxemburg 56.
quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:57 schreef Z het volgende:
[..]
Nice? Dan kan je een Cervelo huren bij de hipsters van Café du Cycliste.
https://www.cafeducycliste.com/en_roe/la-gazette/our-bikes
Nice ga ik eens even online bekijken..quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe dicht wil je het strand erbij? Als je een dagje strand wilt kan girona. Anders Valencia of Malaga?
Wij zaten afgelopen zomer vlak bij Cannes en zijn ook een dag naar Nice geweest. Nice viel mij qua stad erg tegen. Het was fijn om even over de boulevard langs het strand te lopen, maar daarmee was dat het ook wel. Ik zou er zeker niet heen gaan op vakantie en gaat je sowieso tegenvallen tov Barcelona. Wij vonden bijvoorbeeld Cannes veel mooier met kleine straatjes en knusser. Maar daar vlieg je niet makkelijk naar toe volgens mij. Misschien is San Sebastian wat?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:30 schreef the_critic het volgende:
Mijn vriendin en ik willen in mei 5 daagjes zonder de kids lekker ff samen weg. Beetje mooie omgeving, beetje strand, dagje een wielrenfiets huren en samen fietsen. Barcelona kennen we al, maar prachtig qua stad en sfeer, strand dichtbij.
Iemand hier een mooie tip voor een korte vakantie die daar wat op lijkt?!
[..]
[..]
Nice ga ik eens even online bekijken..
Girona lijkt me meer iets voor veel fietsen toch? Kun je je daar 4 dagen vermaken zonder fiets?!
En misschien gaan we toch wel gewoon nog een keer opnieuw Barcelona doen haha
wat verder in het voorjaar of de zomer. De Luxemburgse gemeentes zijn klein, daar haal je er makkelijk 10 in een weekend van. En het is noch dichterbij dan de Waddeneilanden (voor mij dan).quote:Op dinsdag 21 januari 2020 13:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Wanneer heb je een weekend Luxemburg gepland staan? Dan moet je er toch veel af kunnen tikken
Wij waren afgelopen voorjaar (Patroon&ik een dikke week, en halverwege vlogen onze meisjes ook nog over voor een paar dagen) in Girona, en je kunt je er zeker 4 dagen vermaken. Heerlijke compacte stad waar je lekker kunt slenteren in de straatjes, er zijn wat mooie parken en bossen omheen, en qua fietsen kun je de heuvels in - nooit idioot steil en lang klimmen- of richting zee.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nice ga ik eens even online bekijken..
Girona lijkt me meer iets voor veel fietsen toch? Kun je je daar 4 dagen vermaken zonder fiets?!
quote:Op dinsdag 21 januari 2020 16:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij waren afgelopen voorjaar (Patroon&ik een dikke week, en halverwege vlogen onze meisjes ook nog over voor een paar dagen) in Girona, en je kunt je er zeker 4 dagen vermaken. Heerlijke compacte stad waar je lekker kunt slenteren in de straatjes, er zijn wat mooie parken en bossen omheen, en qua fietsen kun je de heuvels in - nooit idioot steil en lang klimmen- of richting zee.
Als je naar de kust zou willen voor de beroemde en mooie kustweg tussen St Feliu Guixols en LLoret de Mar, dan is een huurauto misschien handig. Of gewoon een rit vanuit Girona van iets meer dan 100 km: 40 vlak, 30 heuvels - 40 vlak
Rome inderdaad ook erg mooi, maar weer geen strand vlakbij. Merci voor de info over Nice iig.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij zaten afgelopen zomer vlak bij Cannes en zijn ook een dag naar Nice geweest. Nice viel mij qua stad erg tegen. Het was fijn om even over de boulevard langs het strand te lopen, maar daarmee was dat het ook wel. Ik zou er zeker niet heen gaan op vakantie en gaat je sowieso tegenvallen tov Barcelona. Wij vonden bijvoorbeeld Cannes veel mooier met kleine straatjes en knusser. Maar daar vlieg je niet makkelijk naar toe volgens mij. Misschien is San Sebastian wat?
Oh en Rome vonden we geweldig, maar dan ga je niet gemakkelijk even naar het strand. Daarvoor is er ook teveel te zien in Rome zelf. En het eten daarIk weet niet of het ook mooi fietsen is in de omgeving van Rome of dat je dan constant door de voorsteden rijdt.
Je bent zonder kids weg, dan vermaak je je toch sowieso wel?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
[..]
Nice ga ik eens even online bekijken..
Girona lijkt me meer iets voor veel fietsen toch? Kun je je daar 4 dagen vermaken zonder fiets?!
En misschien gaan we toch wel gewoon nog een keer opnieuw Barcelona doen haha
Bordeaux is best een leuke stad, maar de omgeving is een stuk minder, zou ik niet aanraden.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 17:44 schreef Fretwork het volgende:
Als strand geen must is is Toscane ook een mooie optie. Bordeaux en Bilbao zijn dan volgens mij niet top qua weer maar schijnen ook heel leuk te zijn.
Ja FTP test is eerst 5min allout dan 10min rust en dan nog eens 20min allout..quote:
quote:
Top zet ik erbij! Gripper "Die ander heb het ook zwaar!"quote:
Harden the fuck up!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
[..]
Top zet ik erbij! Gripper "Die ander heb het ook zwaar!"
KolonelBroodje: "Shut up legs"
Dan kan ik ook een beetje aan julie denken, dat verzacht de pijn
Waarom niet de ramptest, is veel minder stressvol en net zo betrouwbaarquote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja FTP test is eerst 5min allout dan 10min rust en dan nog eens 20min allout..
Stel je niet zo aan met je dunne benen gr gr kaasquote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:19 schreef Patroon het volgende:
Ging vanavond een FTP test doen op Zwift, natuurlijk moest Patty zich weer gigantisch overschatten, had ervoor 5min all out gedaan en dacht daarna wel even op 300w te kunnen starten.Natuurlijk na 8min gigantisch geparkeerd en klaar. Nu kan je bij Zwift elke minuut tekst in beeld laten projecteren en nu dacht Patty dat het wel leuk is als jullie even wat motiverende teksten bedenken zodat ik vanaf minuut 10 elke minuut tot het einde wordt aangemoedigd! *Rije met je kutje staat er al in! Kom maar door, kan niet gek genoeg!
Ramp test overschat je FTP.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 23:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom niet de ramptest, is veel minder stressvol en net zo betrouwbaar
Hoezo is dat een probleemquote:
hooguit een paar procent, kans op fouten is veel minder groot bij een ramp test. Dus voor de meesten is een ramptest meer dan afdoende om een goede indicatie te krijgen van je ftp.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Scheelde bij mij toch 20 watt..quote:Op woensdag 22 januari 2020 11:56 schreef Blik het volgende:
[..]
hooguit een paar procent, kans op fouten is veel minder groot bij een ramp test. Dus voor de meesten is een ramptest meer dan afdoende om een goede indicatie te krijgen van je ftp.
Lijkt me dat dat de ramptest voornamelijk goed werkt bij mensen met minder ervaring of een slecht vermogen het tempo vast te houden (hoofdzakelijk mentaal).quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
Scheelde bij mij toch 20 watt..
Verschilt per persoon of het wel of geen/weinig verschil geeft. Kun je alleen maar proefsgewijs ondervinden
quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:03 schreef Fretwork het volgende:
Bij 300W er zo doorheen zakken trouwensZeg dat wel ja... mei 2018 (vlak voor 3B) trapte ik nog 317w over 20min bij 65kg, maar toen had ik geen 5min allout ervoor gedaan...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Eens, dat is de grootste kritiek op de ramptest, dat sommigen daar beter op zullen scoren vanwege het type renner die ze zijn. Toch zijn er ook verschillende voordelen bij de ramp test te benoemen. De test is veel laagdrempeliger om op te starten omdat er veel minder ingebouwde rust voor nodig is. En de variatie is dan misschien groter tov de 20 min test, maar daar staat tegenover dat er minder kans is op fouten zoals te hard starten zoals Patroon deed.quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:49 schreef the_critic het volgende:
[..]
Scheelde bij mij toch 20 watt..
Verschilt per persoon of het wel of geen/weinig verschil geeft. Kun je alleen maar proefsgewijs ondervinden
Dat maakt ook wel een behoorlijk verschil.quote:Op woensdag 22 januari 2020 14:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zeg dat wel ja... mei 2018 (vlak voor 3B) trapte ik nog 317w over 20min bij 65kg, maar toen had ik geen 5min allout ervoor gedaan...
Netjes. Bij hoeveel kg?quote:Op woensdag 22 januari 2020 15:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat maakt ook wel een behoorlijk verschil.
Ik heb nu een paar keer zo'n Sufferfest Full Frontal test gedaan, die lijkt daar wel wat op. Eerst 2 sprints van 5 seconden, dan 5 minuten all out, dan 20 minuten all out, dan 1 minuut all out.
Ben benieuwd hoe ik nu zit t.o.v. vorig jaar. Binnenkort maar eens kijken of ik over mn 321 watt uit kom
Stuk meer hoor, 81quote:
Toch 4w/kg, is toch netjes. Ik zit nu op 3.2 watt/kg.quote:
321 over 20min of is dat al 95%?quote:
Over 20, maar na 2 sprints en een 5 minuten all out (396 watt geloof ik)quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
321 over 20min of is dat al 95%?
Ik neem trouwens altijd 93% van 20min.
3.2 is ook netjes toch? Bij mij is die 20 minuten ook wel de sterkste relatief van de 4.quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Toch 4w/kg, is toch netjes. Ik zit nu op 3.2 watt/kg.
Ben overigens in lange tijd niet zo fit en licht geweest op dit tijdstip in het seizoen, dus er is nog genoeg te verbeteren. Moet nog een paar kilo af en ik verwacht in ftp ook nog wel te stijgen. Vind het alleen moeilijk in te schatten wat een nog logische te verwachten stijging is
Aangezien ik de Marmotte ga doen in juli mag er nog wel wat bij, maar het is al een stuk beter als afgelopen september toen ik naar de Ventoux ging. Denk dat ik toen tussen de 2.0 en 2.5watt/kg zatquote:Op woensdag 22 januari 2020 21:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
3.2 is ook netjes toch? Bij mij is die 20 minuten ook wel de sterkste relatief van de 4.
Dat heet gewoon ouderdom toch?quote:Op donderdag 23 januari 2020 06:21 schreef kaasplankje het volgende:
ik 5.6 maar ben momenteel niet zo goed geprepareerd
Waarom is dat betrouwbaar? op basis van 1 bevinding lijkt mij dat niet valide. Gemiddeld wordt er toch gezegd dat een ramptest van 1min de uitkomst positief beïnvloed. Als het dan persé een ramptest moet zijn, neem dan een test van 3min blokjes.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:27 schreef jpjedi het volgende:
De ramptest uitslag bepaalt mn trainer op mn omslagpunt. Dat is redelijk betrouwbaar imo. Zodra ik door mn omslagpunt heen ga wordt mn vermogencurve ook grilliger.
Ik noem het blokjes, maar dat is natuurlijk een ramptest met elke 3min een verhoging ipv elke minuut.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:16 schreef jpjedi het volgende:
Je gaat 2 waarden gebruiken ipv enkel het vermogen. Dat komt dichter bij een realistische benadering. Echter het is nog steeds een foefje om de meting praktisch te houden want per saldo is FTP het vermogen wat je vast kunt houden gedurende een uur. De 20 minuten waarde is daarom sowieso rond de 5% te hoog. In blokjes knippen met een ramp test brengt je nog verder van de werkelijkheid maar door het juist te lezen, de curves goed te analyseren en hartslag als input mee te nemen, kun je toch een goede benadering doen.
Ik ben nu toch wel benieuwd om die ramptest eens te testen. Wellicht volgende week even.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:24 schreef Fretwork het volgende:
Zoals ik het lees zijn beide testen relatief goed met hun eigen zwaktes. 20 minuten test is hopeloos voor mensen die niet kunnen pacen, terwijl de ramptest bij sommige atleten het FTP overschat omdat hun FTP en lactaattolerantie boven FTP meer dan gemiddeld uit elkaar lopen.
Als je een trainer hebt die daarin een afweging maakt zal hij dat wel doen op basis van jou als renner.
Nou ja een inspanningstest is sowieso al een inspannende bezigheid. Het gebeurt vaak genoeg dat je aan een FTP test begint, en al na 11 minuten denkt 'Mêh ik doe m lekker een andere keer.'quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:46 schreef Z het volgende:
Ik heb ooit een ramptest gedaan en daarop mijn ftp gebaseerd (75%). Die ftp gebruik ik als uitgangspunt voor m'n Wattbike-trainingen. Die waarde voelt soms wat hoog (360 watt bij 90 kilo), soms ook niet. Hangt een beetje van de dagfitheid en soort training af).
Ik heb het idee dat je het kunt trainen om een goede ramp-test of ftp-test te doen. Of dat een bepaald soort training leidt tot betere testresultaten. En dat in die zin die tests ook niet heel betrouwbaar zijn. Kan dat kloppen?
Niet veel. Wat je vooral nodig hebt is zitvlees, een goede pelotontaktiek en voldoende zware versnellingen om ook bij vals plat in peloton met 50-60km/u nog mee te kunnen trappen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
Hoeveel watt heb ik odig om in 2021 de sterkeproven te rijden?
quote:Trondheim-Oslo is inmiddels achter de rug. Goed gelopen, ondanks de beroerde voorbereiding. Minder dan 2000km in de benen, gemiddeld 5 uur slaap per nacht in de week van tevoren, pas om 1 uur 's nachts in het hotel aangekomen (op het laatste moment aangevlogen).
Maar goed, een kort verslag met foto's
Met regenachtig weer vertrok ik om 8u30 vanuit Trondheim. Al snel verloor ik het contact met m'n startgroep. Ik had geen kans gehad m'n fiets te testrijden nadat ik 'm op m'n hotelkamer in elkaar had gezet. 2x moest ik dus van de fiets om iets bij te stellen. Al snel ging het goed omhoog. Trondheim ligt aan zee. Met een fiets die volbeladen 25kilo weegt klim je wat langzamer.
Maar al snel vond ik twee anderen die ongeveer mijn tempo reden. Met hen reed ik een heel eind door. Door allerhande pittoreske dorpjes reden we verder naar het zuiden. Inmiddels was is het droog geworden.
Na een kleine 40km werden we ingehaald door de groep die een kwartier na ons gestart was. Ik pik snel in en begin mee te draaien. De groep loopt prima en het tempo ligt me. Inmiddels doet m'n fiets het ook weer goed. Met deze groep bereik ik de eerste verversingspost.
De groep speert door terwijl ik er m'n gemak van neem. Mijn opdracht vandaag is geen scherpe tijd maar veel foto's maken en een goed verslag maken voor Fietssportmagazine. Na een minuut of twintig rij ik weer verder samen met Andreas uit Beieren. Na een tijdje moet ik hem laten gaan. Even later wordt ik ingehaald door een grote groep van de fietsclub van Eidsvoll. Zij laten niemand toe bij het meedraaien, wel hangt er al een forse groep achter hen. Ook Andreas wordt opgeraapt door de groep uit Eidsvoll.
Ik weet dat ik dit tempo niet kan volgen als het verderop omhoog gaat. Ik zit wel al op het middenterras, halverwege de klim. Dit middenterras probeer ik in de groep te blijven. Na een tijdje gaat het weer omhoog. Ik wapper er direct vanaf. Een half uur later komt er een groepje achterop. Ik zie nogal wat gezichten die eerder ook in de groep Eidsvoll zaten. Ben ik toch nog een stuk verder meegekomen dan ik gedacht had. Met deze groep rij ik verder.
Langzaam komen de bergen rond om de Dovrefjell in zicht. Daar moeten we naartoe. Vrijwel de hele groep wordt verzorgd door volgwagens. Ze rijden dus lichtgewicht rond en hoeven niet persé te stoppen op de verversingsposten. Voor mij is het probleem nog groter. Als vegetariër is er voor mij bijna niks te krijgen op de verversingsposten. Na een tijdje laat ik de groep dan ook gaan en doe boodschappen. Veel mogelijkheden zijn er niet. Ik weet dus dat ik voor een flinke periode eten en drinken moet inslaan. Ik voel me goed, koop dus alleen normaal spul in, geen cola of ander opwekkend spul.
Ergens aan het begin van het tweede gedeelte van de klim zie ik een drietal Noren langs de kant. Met een minipompje probeert een Noorse haar achterband weer op spanning te brengen. Echt veel succes heeft ze er niet mee. Ik leen haar m'n Zéfal HPX hogedrukpomp. Zo kan ze weer verder. Maar echt ver komt ze niet. De band blijkt echt lek te zijn. Ik merk voor de tweede keer vandaag dat de Noren weinig weten van fietsen. Ik moet hen uitleggen hoe ze zonder bandenlichters en brute kracht de buitenband erom kunnen leggen. Eerder moest ik een van de Noorses uitlegen hoe ze met behulp van wat volgwagens terug bij de groep kon komen.
Met hen rij ik verder omhoog. Het 2e deel van de klim naar de Dovrefjell ligt me goed. Maar een paar procent en heel gelijkmatig. Ik zet de diesel aan en blijf doorrijden. Langzaam verzamelt zich een groepje achter me.
Niet gehinderd door enige terreinkennis besluit ik bovenop dat dit wel de top is. De hoogtemeter geeft dat in ieder geval aan. Ik trek warme kleren aan en verwacht een afdaling. Het tegendeel is waar. Ik zit op een hoogvlakte van zo'n 30km lang. Ook nog een forse tegenwind. Al snel raak ik oververhit. Ik zak helemaal in. Veel groepjes komen me nu voorbij, volgen kan ik niet meer.
Ik had dus bij de supermarkt een forse fles cola moeten kopen...
Maar ook aan deze kwelling komt een eind, de afdaling komt in zicht en ik val met volle snelheid Dombas binnen. Wederom een verversingspost hier die voor mij niet de goede voeding heeft. Maar ook een supermarkt tegenover. Even later ga ik aan tafel om eens goed te eten, brood, krabsalade, cola, zoutjes en ander krachtvoer.
Na Dombas gaat het lang vals plat naar beneden. Ik merk, net zoals eerder op de dag, dat ik de totaal verkeerde versnellingen bij me heb. De 28 sleep ik ongebruikt mee, de 50 is veel te klein. Bij Trondheim-Oslo heb je absoluut een 53x12 nodig, zo niet 54x12. Als ik 'm overdoe denk ik dat ik een speciale triple maak, 34/44/54.
Landschappelijk blijft het mooi. De hele avond rij ik goed. Ik blijf de 50 met gemak doordraaien, de kilomters vliegen onder me door. Grote groepen zijn er niet meer. Maar die heb ik ook niet nodig als ik me zo goed voel. Ergens in de loop van de avond kom ik op een verversingspost aan. Tot mijn grote verrassing vind ik nu wel wat te eten, brood met jam en thee. Geen ideale sportvoeding maar wel goed te eten.
Na deze controle wordt het langzaam schemerig. Voordat ik wegrij doe ik dan ook mijn nachtuitrusting om. Reflecterend vest en zoeklicht op de helm. Echt donker wordt het niet, meer schermerig. Aan het begin van de nacht kom ik op een verversingspost Tineke uit Amsterdam tegen. Zij vraagt of er een fysiotherapeut is op de verversingspost. Helaas voor haar niet. Ik vraag wat er aan scheelt. Knieklachten. Na wat doorvragen concludeer ik dat het waarschijnlijk een te laag zadel is. Ik zet haar zadel een paar milimeter hoger. Samen met haar en haar maat rij ik verder de nacht in. Binnen de 10km gaat het met haar al een stuk beter. Een kleine verandering kan grote gevolgen hebben.
Een hele tijd later wordt ik ingehaald door een groep Noren. Ook hier draait het goed rond. Ik doe mijn deel van het kopwerk. Eindelijk is dit een groep die ook gezellig is. Met een aantal Noren heb ik een goed gesprek. Samen komen we aan op de controle van Lillehammer. Hier is het een behoorlijk slagveld. Een sporthal is goed gevuld met slapende mensen. Ook Tineke en haar maat gaan slapen. Ik hou het bij een dutje van een kwartier. Het grootste gedeelte van de Noorse groep is al door.
Bij het uitrijden van Lillehammer koop ik nog wat cola en eten bij een tankstation. Andere klanten zijn late uitgaanders. Een bekende ervaring tijdens nachtritten. Na Lillehammer begint het lichter te worden. Ik heb heel mooi uitzicht over diverse meren.
Erg wakker ben ik niet meer. Ik merk dat ik veel te weinig heb geslapen. Maar ik ken dit, de slaap gaat vanzelf over. Rustig rij ik verder. Heel af en toe stop ik om op het stuur een hazeslaapje van een minuut te doen. Ook een aantal andere rijders sukkelen voort. Na een uurtje of twee sukkelen ben ik door het dal heen, ik ben weer wakker en kan weer behoorlijk doorrijden. Dat is niet zo voor iedereen. Op de volgende verversingspost is het een slagveld. Her en der liggen mensen in het gras te slapen.
Alle groepjes zijn totaal uit elkaar gevallen. Ik rij tussen de geslagenen. Sommigen komen amper vooruit vanwege allerhande pijntjes of oververmoeidheid. Ik graaf nog maar eens in mijn ervaring en rij door. Ik merk dat m'n lichaam zich voor het eerst dit jaar aanpast aan de lange afstand. De kilomters beginnen weer onder m'n wielen door te vliegen. De verversingsposten volgen elkaar nu in snel tempo op. Vanaf de laatste verversingspost rij ik samen met Torunn uit Stavanger. ZIj rijdt Trondheim-Oslo voor de tweede keer. Echt kop over nemen kan ze niet, maar zij weet wel hoe ver het nog is. Da's heel handig, ik laat haar dan ook rustig in m'n wiel zitten. De laatste kilometers zijn vrij saai. Eerst worden we van de E6 afgehaald om een kilometer of tien voor de finish er weer opgestuurd te worden. De rechterrijstrook en de vluchtstrook van de snelweg zijn afgezet. Daar mogen we op rijden. Na een paar dodelijk saaie kilometers draaien we van de snelweg af. Niet lang daarna is de finish in zicht. Ik ben tevreden. Nog 23minuten over op de maximale tijd, de eerste lange rit van het seizoen en dan al een hoger gemiddelde dan normaal. Angst voor de volgende opdrachten, de 600km van Orchies en London-Edinburgh-London heb ik niet meer.
Afgezien van dat zitvlees moet het wel goed komen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 23:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet veel. Wat je vooral nodig hebt is zitvlees, een goede pelotontaktiek en voldoende zware versnellingen om ook bij vals plat in peloton met 50-60km/u nog mee te kunnen trappen.
Toen ik 'm jaren geleden reed had ik alleen 50x13 als grootste verzet. Dat was duidelijk niet zwaar genoeg. Rij ik 'm nog een keer dan overweeg ik een speciale triple te maken met 34/44/54 en achter een 12 of zelfs een 11.
Inderdaad, op zaterdagochtend. De klassieke editie met in 1x doorrijden.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 06:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Afgezien van dat zitvlees moet het wel goed komen.
Qua verzet moet het ook wel goed komen. Jij bent zo te lezen ‘s ochtends begonnen? Wij zijn van plan om ‘s avonds te beginnen.
Leuk! Die zou ik ook wel eens willen fietsen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
Hoeveel watt heb ik odig om in 2021 de sterkeproven te rijden?
Welk materiaal is het? Alu of carbon? Carbon kan je heel goed lijmen mits de goede lijm. Ik heb zo een carbon Spinergy velg gelijmd met gewone superlijm nadat die gebarsten was en er nog een jaar mee gereden voor ik ze verkocht.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:59 schreef Z het volgende:
Er is (op een tamelijk bizarre manier) een stuk van de hendel van m'n rechter shifter afgebroken. Is dat een onderdeel wat je kan vervangen? Het is een "mooie breuk" die goed te lijmen lijkt. Maar is lijmen wel zo'n goed idee... Of moet ik de shifter vervangen. Soms gebeuren er van die dingen...
Mooi hoor. Die Cinelli-frames zijn alleen zo duur.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:27 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet weer eens iets wat je eigenlijk niet direct nodig hebt maar toch wil hebben.
Welk merk/type is het dan? Misschien is het een goed idee om met een 2 componentenlijm aan het werk te gaan en een tool te maken zodat je de gebroken hendel kan inklemmen en fixeren?quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:51 schreef Z het volgende:
[..]
Mooi hoor. Die Cinelli-frames zijn alleen zo duur.
Ik heb het idee dat de hendel van plastic is. Dus waarschijnlijk goed te lijmen.
Oh, mooie prijs wel!quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welk merk/type is het dan? Misschien is het een goed idee om met een 2 componentenlijm aan het werk te gaan en een tool te maken zodat je de gebroken hendel kan inklemmen en fixeren?
Frame is 814.- bij Bike24 trouwens en staal met carbon vork. Maar ik heb ze niet echt nodig.![]()
Is het je shifthendel of je remhendel?quote:
Boehoe je hebt er toch twee?quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is het je shifthendel of je remhendel?
Je moet je goed afvragen of je met een gelijmde remhendel wilt rondrijden.
+1quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is het je shifthendel of je remhendel?
Je moet je goed afvragen of je met een gelijmde remhendel wilt rondrijden.
Remhendel. Goed punt natuurlijk maar het lijmoppervlak is groot en met een beetje sjieke tweecomponentenlijm gaat dat nooit meer los natuurlijk. Ik bedoel, er rijden ook veel mensen probleemloos op gelijmde frames rond. Aan de andere kant kost een nieuwe iets van 120 piek. Dat is te overzien natuurlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is het je shifthendel of je remhendel?
Je moet je goed afvragen of je met een gelijmde remhendel wilt rondrijden.
Huh? Groot lijmoppervlak? Als de hendel is gebroken, dan heb je toch maar een klein stukje om te lijmen, de zijwaartse druk is veel groter bij remmen en je wil in een afdaling echt niet dat je ene remhendel afbreekt...zou dat risico echt niet lopen voor 120 euro...een paar implantaten in je mond is 41x zo duur.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:14 schreef Z het volgende:
[..]
Remhendel. Goed punt natuurlijk maar het lijmoppervlak is groot en met een beetje sjieke tweecomponentenlijm gaat dat nooit meer los natuurlijk. Ik bedoel, er rijden ook veel mensen probleemloos op gelijmde frames rond. Aan de andere kant kost een nieuwe iets van 120 piek. Dat is te overzien natuurlijk.
Verwen jezelf man, kijk nou hoe mooi hij isquote:Op woensdag 29 januari 2020 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welk merk/type is het dan? Misschien is het een goed idee om met een 2 componentenlijm aan het werk te gaan en een tool te maken zodat je de gebroken hendel kan inklemmen en fixeren?
Frame is 814.- bij Bike24 trouwens en staal met carbon vork. Maar ik heb ze niet echt nodig.![]()
Hij is heel schuin afgebroken. Ik post vanavond wel even een fotootje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Huh? Groot lijmoppervlak? Als de hendel is gebroken, dan heb je toch maar een klein stukje om te lijmen, de zijwaartse druk is veel groter bij remmen en je wil in een afdaling echt niet dat je ene remhendel afbreekt...zou dat risico echt niet lopen voor 120 euro...een paar implantaten in je mond is 41x zo duur.
761,59¤ bij de bike-components.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welk merk/type is het dan? Misschien is het een goed idee om met een 2 componentenlijm aan het werk te gaan en een tool te maken zodat je de gebroken hendel kan inklemmen en fixeren?
Frame is 814.- bij Bike24 trouwens en staal met carbon vork. Maar ik heb ze niet echt nodig.![]()
je bent toch niet op je bakkes gegaan he dat je dit bedrag zo precies weet? 4920 ¤ is wel fakking duur overigens maar dan heb je wel weer een oogverblindende lachquote:Op donderdag 30 januari 2020 10:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Huh? Groot lijmoppervlak? Als de hendel is gebroken, dan heb je toch maar een klein stukje om te lijmen, de zijwaartse druk is veel groter bij remmen en je wil in een afdaling echt niet dat je ene remhendel afbreekt...zou dat risico echt niet lopen voor 120 euro...een paar implantaten in je mond is 41x zo duur.
Ik gokte gelukkig maar wat. Volgens mij een paar duizend euro als je gebit in brokken ligt. Maar denk dat geld dan je laatste zorg isquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
je bent toch niet op je bakkes gegaan he dat je dit bedrag zo precies weet? 4920 ¤ is wel fakking duur overigens maar dan heb je wel weer een oogverblindende lach
Kunnen jullie totaal niet sturen dan ofzo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:12 schreef dop het volgende:
Gewoon plakken en een integraal helm opzetten.
In het kader daarvan is een ongevallenverzekering voor je gebit geen overbodige luxe als wielrenner.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik gokte gelukkig maar wat. Volgens mij een paar duizend euro als je gebit in brokken ligt. Maar denk dat geld dan je laatste zorg is
Hangt van de schade af, maar een paar duizend euro ben je zo kwijt idd. (ik was gelukkig wel verzekerdquote:Op donderdag 30 januari 2020 15:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik gokte gelukkig maar wat. Volgens mij een paar duizend euro als je gebit in brokken ligt. Maar denk dat geld dan je laatste zorg is
Je kan met ulte.. toch ook nog remmen? Alleen gra is afgebroken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
halverwege gebroken dus.. ik zou het er niet op gokken om hem te lijmen![]()
Dit is niet halverwege hoor. Ik ga 'm sowieso lijmen, ik rij voorlopig toch rustig en vooral in m'n eentje. Ik heb meer vertrouwen in lijm dan jelui.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:15 schreef Flipmoehoe het volgende:
halverwege gebroken dus.. ik zou het er niet op gokken om hem te lijmen![]()
Na mijn ritje woensdagochtend ging ik mijn fiets wassen. Dat doe ik in de binnentuin. Dan zet ik mijn fiets tegen een muur. Die muur is van houten latten met wat ruimte ertussen (zie foto (andere fiets)). Bij het omdraaien van m'n fiets verloor ik m'n evenwicht een beetje, remhendel komt in een spleet, draai, krak.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben trouwens wel benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Die heb ik lekker! Kreeg vorig jaar een aanbieding van de KNWU met collectiviteit i.s.m zilveren kruis, en na wat afwegen bleek dat een heel prima verzekering. Er zit een gratis tandongevallen verzekering bij in, tot een bedrag van 10k geloof ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In het kader daarvan is een ongevallenverzekering voor je gebit geen overbodige luxe als wielrenner.
Zit tegenwoordig overal gratis bij. Als je via independer afsluit sowieso, maar dit jaar cz via de werkgever en daar zit ook tot 10k bij.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die heb ik lekker! Kreeg vorig jaar een aanbieding van de KNWU met collectiviteit i.s.m zilveren kruis, en na wat afwegen bleek dat een heel prima verzekering. Er zit een gratis tandongevallen verzekering bij in, tot een bedrag van 10k geloof ik.
Toffe fiets wel.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:11 schreef Z het volgende:
[..]
Dit is niet halverwege hoor. Ik ga 'm sowieso lijmen, ik rij voorlopig toch rustig en vooral in m'n eentje. Ik heb meer vertrouwen in lijm dan jelui.
[..]
Na mijn ritje woensdagochtend ging ik mijn fiets wassen. Dat doe ik in de binnentuin. Dan zet ik mijn fiets tegen een muur. Die muur is van houten latten met wat ruimte ertussen (zie foto (andere fiets)). Bij het omdraaien van m'n fiets verloor ik m'n evenwicht een beetje, remhendel komt in een spleet, draai, krak.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 15:08 schreef Z het volgende:
[..]
Thnx. M'n nieuwe is nog toffer.
[ afbeelding ]
Zover ben ik niet gegaan, maar wat een temperatuurtje vandaagquote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:41 schreef Rodgrod het volgende:
Vandaag de eerste korte broeken alweer gespot
10 graden en harde wind. Geen kortebroeken/armen weer.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:45 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Zover ben ik niet gegaan, maar wat een temperatuurtje vandaag
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:45 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Zover ben ik niet gegaan, maar wat een temperatuurtje vandaag
Nouja als je moest koersen zou ik wel blote benen starten hoor, maar niet met trainen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
10 graden en harde wind. Geen kortebroeken/armen weer.
Ze zullen wel geen budget gehad hebben voor een collant denk ik dan altijd.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:50 schreef Z het volgende:
Vorige week ook al twee korte broeken gezien. Moet je lekker zelf weten natuurlijk maar ik vind het nog te koud.
Ik heb niet heel veel ervaring ermee, maar ik zou niet te veel in 1 keer erop zetten. Wat me wel even snel opvalt op OSM is dat China in vrij weinig vakken is opgedeeld, dus daar zal wel niet al te veel info van zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 15:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik wil graag de kaarten van mijn globale route tot China in mijn Garmin Edge 810 zetten. Ik heb wel eens vaker kaarten erin gezet (via Openstreetmaps) maar dat was meestal maar een land of een deel van een land.
Maakt het nog uit of ik de hele kaart in één keer op de Garmin zet of kan ik beter per land/paar landen doen? Ik zou me namelijk zo kunnen voorstellen dat één groot kaartbestand langer moet laden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |