Ik denk eerder dat we hier dan een soort Catalonische toestanden krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar gaat de SNP niet over. Noord Ierland kan elk moment dat ze willen een onafhankelijkheidsreferendum uitroepen, de Schotten kunnen dat niet. Die hebben toestemming van het Britse parlement en dus van de Tories nodig.
Als ze beseffen waar de EU naartoe gaat bedenken ze zich hopelijk wel 3x. Het loopt nooit goed af met Europese rijken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar komen ze vanzelf achter. En wie weet is de volgende generatie Britten weer bereid tot lidmaatschap van de EU.
Als het "de meesten" is, is er nog altijd een deel die dat niet deed. En trouwens, ook met dat deel dat zich heeft laten voorliegen door troep als de Daily Mail en door de leugenachtige brexitcampagne heb ik gewoon medelijden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar de meesten hebben er toch zelf voor gestemd, dus hoeveel medelijden kun je daarmee hebben? Ze wisten waar ze voor stemden, toch?
Als Schotland via een illegaal referendum uit het VK stapt, kunnen ze EU lidmaatschap vergeten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat we hier dan een soort Catalonische toestanden krijgen.
Ik niet, dit is zo'n typisch voorbeeld van "It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled."quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het "de meesten" is, is er nog altijd een deel die dat niet deed. En trouwens, ook met dat deel dat zich heeft laten voorliegen door troep als de Daily Mail en door de leugenachtige brexitcampagne heb ik gewoon medelijden.
Dat zou ik niet te hard roepen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Schotland via een illegaal referendum uit het VK stapt, kunnen ze EU lidmaatschap vergeten.
Tja, ik heb gewoon niet zo'n "eigen schuld, dikke bult" mentaliteit. En ik weet ook dat die mensen gewoon kinderen hebben die straks geen gezondheidszorg meer kunnen krijgen en in enorme armoede moeten leven. Dus als je al geen medelijden met de volwassenen hebt, heb het dan met hun kinderen die er niks aan kunnen doen dat hun ouders een domme keus hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik niet, dit is zo'n typisch voorbeeld van "It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled."
Het is niet erg ze wilden het zelf bij meerderheid. En we vinden wel nieuwe bondgenoten. Dat is altijd zo geweest.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:41 schreef Hanca het volgende:
Nou, er is nu in elk geval duidelijkheid. Helaas mist Nederland in de EU nu straks zijn sterkste bondgenoot. Maar nog veel erger is het voor de vele arme Britten, die gaan hier sterk onder lijden en hoeven ook weinig te verwachten van Johnson en zijn rijke vrienden.
Ja, over de kinderen ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik heb gewoon niet zo'n "eigen schuld, dikke bult" mentaliteit. En ik weet ook dat die mensen gewoon kinderen hebben die straks geen gezondheidszorg meer kunnen krijgen en in enorme armoede moeten leven. Dus als je al geen medelijden met de volwassenen hebt, heb het dan met hun kinderen die er niks aan kunnen doen dat hun ouders een domme keus hebben gemaakt.
Welnee ze veranderen niet opeens in Somalië. Dit soort bangmakerij helpt helemaal niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik heb gewoon niet zo'n "eigen schuld, dikke bult" mentaliteit. En ik weet ook dat die mensen gewoon kinderen hebben die straks geen gezondheidszorg meer kunnen krijgen en in enorme armoede moeten leven. Dus als je al geen medelijden met de volwassenen hebt, heb het dan met hun kinderen die er niks aan kunnen doen dat hun ouders een domme keus hebben gemaakt.
Natuurlijk wel. Een land dat zichzelf uit roept tot onafhankelijk wordt vaak jaren en jaren niet erkend. Daarnaast wil de EU gewoon een goede band houden met de Engelsen, Londen blijft een grote financiële speler en de Britten blijven een belangrijke bondgenoot, ook bijvoorbeeld militair.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te hard roepen.
Alles is relatief natuurlijk. Punt is wel dat de kinderen het een stuk slechter zullen gaan hebben dan hun ouders. En daar mogen ze hun ouders voor bedanken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee ze veranderen niet opeens in Somalië. Dit soort bangmakerij helpt helemaal niet.
De armen in Engeland leven al ver beneden het niveau dat de armsten in Nederland leven. En de gezondheidszorg is al van het niveau dat je normaal in Afrika tegen komt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee ze veranderen niet opeens in Somalië. Dit soort bangmakerij helpt helemaal niet.
In Nederland zie je tijdens het stemmen alleen opkomstpercentages en wat foto's van stembureaus, ik zie niet in wat daar mis mee is. En juist dat beetje aandacht kan nog voor een hogere opkomst zorgen, dat is altijd goed.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:59 schreef MakkieR het volgende:
De manier hoe de Engelse media geen verslag mag doen van de verkiezingen tijdens het stemmen, zou Nederland dat ook moeten doen? of vinden jullie dat wat overdreven.
Ik dacht dat in Nederland nog steeds campagnes werd gevoerd zelfs op de verkiezingsdag zelf, ik kan me vergissen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Nederland zie je tijdens het stemmen alleen opkomstpercentages en wat foto's van stembureaus, ik zie niet in wat daar mis mee is. En juist dat beetje aandacht kan nog voor een hogere opkomst zorgen, dat is altijd goed.
Ik ben tegen elke vorm van van overheidswege opgelegde beperkingen aan de pers. Ik vind dat een dermate hellend vlak dat je er ver weg moet blijven.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:59 schreef MakkieR het volgende:
De manier hoe de Engelse media geen verslag mag doen van de verkiezingen tijdens het stemmen, zou Nederland dat ook moeten doen? of vinden jullie dat wat overdreven.
Ja, maar niet via de media. Flyeren op straat e.d. vooral. En via social media.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik dacht dat in Nederland nog steeds campagnes werd gevoerd zelfs op de verkiezingsdag zelf, ik kan me vergissen.
Natuurlijk wel. Anders opent dat meteen de deur voor referenda zoals Catalonië eerder organiseerde om met Spanje te breken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te hard roepen.
Hoe weet je dat? Niemand weet wat er de komende 30 jaar met de EU gaat gebeuren, hoe het met handelsdeals gaat verlopen. Euro was ook een topidee volgens de meeste experts, nou met de Pond heeft Engeland alvast miljarden mee bespaard.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Alles is relatief natuurlijk. Punt is wel dat de kinderen het een stuk slechter zullen gaan hebben dan hun ouders. En daar mogen ze hun ouders voor bedanken.
Het is bijna alsof ze Boris hebben laten winnen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bizarre strategieën van Corbyn trouwens, met zo'n halfbakken Brexit-opstelling de verkiezingen in gaan
Een regio in een land of een compleet land zijn wel echt 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:16 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Anders opent dat meteen de deur voor referenda zoals Catalonië eerder organiseerde om met Spanje te breken.
Al zou het fatsoenlijk zijn van Johnson om de Schotten zelf te laten beslissen wat ze precies willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |