abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2019 @ 22:32:14 #176
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_190486370
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)per-opleidingsniveau

Nu klaar met deze zinloze opschepperij over niet ziek zijn. Ziek is ziek, je kan niet altijd direct de pijn van een ander voelen of zien. Fijn voor je dat je in je eigen beeld weinig ziek bent of daar weinig last van hebt. Een ander kan dat heel anders ervaren, heb daar dan ook respect voor.

Over niet functionerende collega’s: mensen bij fabrieken zijn bij ons bedrijf vaak erg betrokken. Op het hoofdkantoor daarentegen kan je vrijdagmiddag een kanon afschieten, je zou daarmee bijna 30% van het bedrijf als niet functionerend kunnen afschrijven. En nee, die werken s avonds ook niet langer en in het weekend ook niet, dat kan je zien aan Skype.
  maandag 16 december 2019 @ 22:39:22 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190486539
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

OF ze kunnen gezonder eten omdat ze meer verdienen en zijn daarom minder ziek :P
Onzin, dat kan iedereen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190490303
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 22:32 schreef kloon_bassie het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)per-opleidingsniveau

Nu klaar met deze zinloze opschepperij over niet ziek zijn. Ziek is ziek, je kan niet altijd direct de pijn van een ander voelen of zien. Fijn voor je dat je in je eigen beeld weinig ziek bent of daar weinig last van hebt. Een ander kan dat heel anders ervaren, heb daar dan ook respect voor.

Over niet functionerende collega’s: mensen bij fabrieken zijn bij ons bedrijf vaak erg betrokken. Op het hoofdkantoor daarentegen kan je vrijdagmiddag een kanon afschieten, je zou daarmee bijna 30% van het bedrijf als niet functionerend kunnen afschrijven. En nee, die werken s avonds ook niet langer en in het weekend ook niet, dat kan je zien aan Skype.
Je voelt je wel snel persoonlijk aangevallen of niet? :D
pi_190491160
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 22:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Onzin, dat kan iedereen.
Tja, omdat het kan betekent niet dat het ook gebeurt. Er zijn genoeg statistieken die laten zien dat mensen met minder inkomen en lagere opleiding ongezonder eten.
Facts don't care about your feelings
pi_190492431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja, omdat het kan betekent niet dat het ook gebeurt. Er zijn genoeg statistieken die laten zien dat mensen met minder inkomen en lagere opleiding ongezonder eten.
Maar ligt dat aan het lage inkomen of het opleidingsniveau?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:03:19 #181
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_190493938
Soms weet je gewoon niet waarom mensen zo slecht functioneren.

Toen ik 6 jaar geleden bij mijn huidige werkgever kwam werken, kreeg ik een (gedeelde)assistent in de maag gesplitst. Bij het sollicitatiegesprek werd me verteld dat ze door de hoge werkdruk van het laatste jaar nogal moeilijk in de omgang was. Na de eerste ontmoeting leek mij dat wel mee te vallen, en na een een maand of twee begon ik met het organiseren van het werk op mijn manier. Dit werd allemaal netjes in vergaderingen besproken e.d. en ze vond het allemaal prima. Helaas ging ze daarna gewoon op haar manier door. Na een maand of vijf zag ik geen verbetering, ondanks vele vergaderingen, en kwam het tot een botsing. Vanaf dat moment veranderde ze in een onmogelijk persoon en saboteerde ze het werk gewoon. Ik wist niet wat ik meemaakte en besprak het met de directeur. Die zou er wat aan gaan doen want meerdere mensen hadden geklaagd. Er gebeurde helemaal niks. De situatie werd alleen maar erger. Het management deed er niks aan, blijkbaar bang voor confrontatie. Ik ben nog maar eens het gesprek aangegaan. Ze vertelde me dat ze het met mij lastig werken vond, maar ze wist niet waarom en dat eigenlijk alles in het bedrijf klote was en dat alleen zij alles goed deed. Zij was super professioneel en de rest deed maar wat. Zelf had ze talloze tekortkomingen, maar ze vond natuurlijk zelf van niet. Na wat maanden verder aanmodderen zonder conflicten maar zeker niet naar mijn zin, probeerde ik het over een andere boeg te gooien. Ik besloot haar en een andere collega uit te nodigen voor een BBQ bij mij thuis. Ze moest vooral ook haar dochter meenemen. Zo leerde ze mijn familie kennen en hoopte ik op een wat meer openheid. Het was zeer gezellig en OMG, wat een verandering. Sinds dat moment groeide de relatie en werd ik nummer één op haar prioriteitenlijst. Om dit vast te houden deed ik op maandag een bespreking, waar het dus 90% over haar leven ging. Dit had ze blijkbaar nodig want daarna werkte ze als een geoliede machine. We zijn nu 5 jaar verder en ze functioneert gewoon goed en al die praatsessies zijn niet meer nodig. Het zal nooit de liefste persoon van het bedrijf worden en af en toe is er een dal, maar daar kruipt ze dan ook weer uit. Ik vind het inmiddels eigenlijk gewoon een topwijf, met wat haken en ogen zoals iedereen. De directeur blij, want die heeft het probleem niet meer. Ik blij, want ik kan gewoon m'n werk doen. Het is wel jammer dat er nu een groepje mensen is dat denkt dat we met elkaar neuken, want blijkbaar kunnen dit soort dingen niet op een normale manier tot stand komen.

Begrijp me niet verkeerd, deze persoon had er 5 jaar geleden uit geschopt moeten worden. Toch is het ook mooi om te zien dat mensen die niet functioneren om redenen die niet duidelijk zijn, ook kunnen veranderen.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:33:46 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190495533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:03 schreef Bramito het volgende:

Toen ik 6 jaar geleden bij mijn huidige werkgever kwam werken, kreeg ik een (gedeelde)assistent in de maag gesplitst. Bij het sollicitatiegesprek werd me verteld dat ze door de hoge werkdruk van het laatste jaar nogal moeilijk in de omgang was. Na de eerste ontmoeting leek mij dat wel mee te vallen, en na een een maand of twee begon ik met het organiseren van het werk op mijn manier. Dit werd allemaal netjes in vergaderingen besproken e.d. en ze vond het allemaal prima. Helaas ging ze daarna gewoon op haar manier door. Na een maand of vijf zag ik geen verbetering, ondanks vele vergaderingen, en kwam het tot een botsing. Vanaf dat moment veranderde ze in een onmogelijk persoon en saboteerde ze het werk gewoon. Ik wist niet wat ik meemaakte en besprak het met de directeur. Die zou er wat aan gaan doen want meerdere mensen hadden geklaagd. Er gebeurde helemaal niks. De situatie werd alleen maar erger. Het management deed er niks aan, blijkbaar bang voor confrontatie. Ik ben nog maar eens het gesprek aangegaan. Ze vertelde me dat ze het met mij lastig werken vond, maar ze wist niet waarom en dat eigenlijk alles in het bedrijf klote was en dat alleen zij alles goed deed. Zij was super professioneel en de rest deed maar wat. Zelf had ze talloze tekortkomingen, maar ze vond natuurlijk zelf van niet. Na wat maanden verder aanmodderen zonder conflicten maar zeker niet naar mijn zin, probeerde ik het over een andere boeg te gooien. Ik besloot haar en een andere collega uit te nodigen voor een BBQ bij mij thuis. Ze moest vooral ook haar dochter meenemen. Zo leerde ze mijn familie kennen en hoopte ik op een wat meer openheid. Het was zeer gezellig en OMG, wat een verandering. Sinds dat moment groeide de relatie en werd ik nummer één op haar prioriteitenlijst. Om dit vast te houden deed ik op maandag een bespreking, waar het dus 90% over haar leven ging. Dit had ze blijkbaar nodig want daarna werkte ze als een geoliede machine. We zijn nu 5 jaar verder en ze functioneert gewoon goed en al die praatsessies zijn niet meer nodig. Het zal nooit de liefste persoon van het bedrijf worden en af en toe is er een dal, maar daar kruipt ze dan ook weer uit. Ik vind het inmiddels eigenlijk gewoon een topwijf, met wat haken en ogen zoals iedereen. De directeur blij, want die heeft het probleem niet meer. Ik blij, want ik kan gewoon m'n werk doen. Het is wel jammer dat er nu een groepje mensen is dat denkt dat we met elkaar neuken, want blijkbaar kunnen dit soort dingen niet op een normale manier tot stand komen.

Begrijp me niet verkeerd, deze persoon had er 5 jaar geleden uit geschopt moeten worden. Toch is het ook mooi om te zien dat mensen die niet functioneren om redenen die niet duidelijk zijn, ook kunnen veranderen.
Mooi Bramito! En goed aangepakt :) . Ik zou er waarschijnlijk het geduld niet voor hebben :+ .
Resistance is futile.
pi_190495708
quote:

<knip>

Het is wel jammer dat er nu een groepje mensen is dat denkt dat we met elkaar neuken, want blijkbaar kunnen dit soort dingen niet op een normale manier tot stand komen.
Normale vriendschappelijke betrekkingen tussen mannelijke en vrouwelijke collega's worden al heel snel zo gezien. Jammer, maar blijkbaar is het in de ogen van een hoop mensen niet mogelijk of zo?
Ooit een vrouwelijke assistent gehad waarover dezelfde verhalen over haar en mij gingen. Zij heeft dat eigenlijk zeer effectief afgekapt door het domweg te bevestigen (terwijl het dus totaal niet zo was). Nooit meer iets over gehoord, af en toe de vraag hoe het tussen ons ging.....

quote:
Zoiets ook meegemaakt maar met minder leuke afloop. Dame was uitzendkracht en collega had geen werk voor haar. Van zijn team naar het mijne verplaatst en eerste paar weken ging het goed. Vervolgens hoorde ik van vooral vrouwelijke collega's dat ze knettergek werden omdat ze ongevraagd nogal intieme details deelde en hen vroeg hoe zij dat deden. Daarop aangesproken en vervolgens ging het wel weer een tijdje goed.
Tot ik van het een op andere moment opeens de collega voor wie ze oorspronkelijk werkte briesend aan m'n bureau had. Had mevrouw lopen roeptoeteren dat ik vond dat hij zo verschrikkelijk slecht werk deed en meer van dat soort uitspraken. Nooit ook maar iets over gezegd omdat ik gewoon geen flauw idee had, had genoeg aan m'n eigen activiteiten.
kans gegeven om zichzelf uit te leggen in een gesprek, ging "niet helemaal" goed en toen maar een punt achter de uitzendopdracht gezet.
  dinsdag 17 december 2019 @ 15:00:06 #184
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_190496064
Ik kan echt zo veel bedenken!

Niet bij mijn huidige baas maar...
''Ik begin om 07:00 dan mag ik eerder weg!''. Wat deed ze: vanaf 07:00 tot 08:30 met een collega koffiedrinken en dan bijtijds naar huis...

Bij een andere baas:
Collega komt om 09:15 binnen, van 12:00-14:00 de deur uit (''om te lunchen'') en om 17:00 weer in de auto naar huis.
Hij is er op aangesproken maar kreeg wel een bonus vanwege goed functioneren. Yeah right.

Bij mijn huidige werk teammanagers die niet van hun kantoor komen als je ze nodig hebt voor dringende zaken (die ik zelf niet mag oplossen) en coördinatoren die er als haantjes bovenop springen maar het niet af kunnen handelen door een gebrek aan communicatieve vaardigheden.
Het is wel eens vaker voorgekomen dat ik er een collega bij heb geroepen die deed alsof dat hij manager was en zo de situatie heeft ge-deëscaleerd.

[ Bericht 29% gewijzigd door VenusFlyTrap op 17-12-2019 15:15:06 ]
  dinsdag 17 december 2019 @ 16:08:39 #185
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_190497419
Ik ben zelf ook wel van het laat aankomen en vroeg weer naar huis, hoor B-)
pi_190497670
Ik heb/had een collega die jaren naar volle tevredenheid werkte.
De laatste jaren ging het moeizamer. In ons werk kun je nooit exact vaste uren per week maken, in slappe tijden is het sprokkelen. Of in drukke tijden meer uren draaien zodat je gemiddeld goed uitkwam. En voor iedereen werkt dat prima en je weet het als je bij ons komt werken.

Als het druk was klaagde ze dat ze teveel uren maakte, als het rustig was klaagde ze dat ze niet genoeg uren kreeg. Voorstellen om extra uren te draaien konden nooit, omdat ze hechtte aan haar ‘vaste’ werktijden. Ook niet als we de planning aan haar mogelijkheden probeerden aan te passen.

Je zag haar gewoon steeds meer star en geïrriteerd worden.
Vorige maand vertelde ze dat ze een andere baan had gevonden. Prima, beste oplossing voor iedereen. Wij van het geklaag over uren af en zij haar vaste werktijden.
Ze heeft lang bij onze werkgever gewerkt en jaren in ons team, maar had geen behoefte aan een afscheidsfeestje.

Deze maand moet ze nog uitwerken. En nu blijkt dat ze bij onze klanten een aantal collega’s met naam en toenaam zwart aan het maken is. Dit is inmiddels geëscaleerd naar de manager en gaat nog een staartje krijgen. Al is het maar voor de naam van de organisatie. Want haar raken we er niet meer mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190497756
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 16:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Deze maand moet ze nog uitwerken. En nu blijkt dat ze bij onze klanten een aantal collega’s met naam en toenaam zwart aan het maken is. Dit is inmiddels geëscaleerd naar de manager en gaat nog een staartje krijgen. Al is het maar voor de naam van de organisatie. Want haar raken we er niet meer mee.
De laatste maand met betaald verlof sturen zodat je er maar van af bent?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 17 december 2019 @ 17:00:53 #188
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_190498469
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 07:00 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Je voelt je wel snel persoonlijk aangevallen of niet? :D
Mwah er reageerde niemand direct op mij maar de discussie vervuilde het topic nogal en ik zag dat meerdere mensen daar ‘last’ van hadden.

Groetjes van een niet functionerende collega vanaf het toilet!
pi_190499441
Als je je grieperig of niet lekker en slap voelt en je kunt je werk een beetje zelf indelen met een kantoorbaan, dan valt het nog wel de dag door te komen. Beetje rustig aan doen en weer een dag overleeft.
En genoeg collega's gehad die dan zogezegd "thuis werken", maar ook niet verder komen dan met veel vertraging een mailtje beantwoorden en hier en daar een telefoontje deden.

Wanneer je fysiek zwaar werk doet en je als een gebruikt theezakje voelt 's ochtends of door je rug/enkel bent gegaan, tja probeer dan maar heel de dag staand/lopend werk te doen.

Ik heb ook genoeg collega's gehad die zogezegd 20 jaar niet ziek zijn geweest, maar ondertussen met griep enzo bleven werken en zo iedereen lekker aan het aansteken was. Ondertussen gewoon bang voor de baas of het werk niet los kunnen laten.

Andersom kennen we allemaal wel de collega die bij 2x niezen zich ziek meldt en thuis lekker gaan chillen.
pi_190506640
quote:

Respect hoe je dit hebt opgelost maar ik zou daar echt het geduld niet voor hebben en wegwezen. ;)
pi_190506846
Collegas die om 8:00 binnen komen en gelijk gaan poepen, en om 16:45 alweer naar huis gaan ipv 17:00, met een smoes dat er ouder avond op school is. of opa is ziek dat soort ongein, dat geloven ze ook nog.

Het poepen verhaal heb ik nooit begrepen dat kan je prima thuis doen.
Interessant he ?
pi_190506929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:11 schreef Zwolsboy het volgende:

Ik begreep laatst hier van een kenner dat 's ochtends wanneer je net wakker bent de keutels nog niet voldoende zijn ingedaald :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_190507087
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:14 schreef Koral het volgende:

[..]

Ik begreep laatst hier van een kenner dat 's ochtends wanneer je net wakker bent de keutels nog niet voldoende zijn ingedaald :')
Klopt, maar het meeste personeel bij ons heeft een reistijd van 5 a 10 minuten, dus waarom om 8:00 20 min op de pot zitten? dat kan ook wel om 7:30 thuis...

In het buitenland zijn er serieus bedrijven die toiletbezoek bijhouden en dat van de pauzes aftrekken, dus stel je zit er 20 minuten op van je 60 minuten pauze hou je 40 over, wel goed systeem lijkt me.

Net als die paffers, om het half uur 10 minuten staan roken.
Niemand zegt er wat van, roken kan prima in je eigen tijd thuis.
Interessant he ?
pi_190507125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:11 schreef Zwolsboy het volgende:
Collegas die om 8:00 binnen komen en gelijk gaan poepen, en om 16:45 alweer naar huis gaan ipv 17:00, met een smoes dat er ouder avond op school is. of opa is ziek dat soort ongein, dat geloven ze ook nog.

Dat zijn inderdaad vaak de collega's die de kantjes er vanaf lopen, maar echt wereldschokkend zijn die paar minuten per dag ook niet lijkt me.

Je hebt ook collega's die een hele dag Facebooken en dan voor de schone schijn nog een paar minuten langer blijven. Uiteindelijk gaat het ook gewoon om het werk dat verzet wordt.
pi_190507204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 23:20 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad vaak de collega's die de kantjes er vanaf lopen, maar echt wereldschokkend zijn die paar minuten per dag ook niet lijkt me.

:')
reken maar eens wat dat voor een werkgever kost per jaar, 15 minuten later komen 20 minuten poepen per dag.

En ja FB verhaal dat is serieus echt overal vind je gek dat je soms ziet je telefoon mag je niet op het werk gebruiken enkel in de pauze.
Interessant he ?
  dinsdag 17 december 2019 @ 23:33:37 #196
12221 Tijn