abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_190615157
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2019 16:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In AlbaniŽ? Nee toch, dat land heeft juist zo'n schone en eerlijke geschiedenis op het ESF.

Ze gaven zelfs onze Toppers heel oprecht 10 punten.
Ja maar ik snap nu niet zo goed waarom :D Dit werkt eerder in hun nadeel lijkt me.
pi_190615247
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 17:31 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja maar ik snap nu niet zo goed waarom :D Dit werkt eerder in hun nadeel lijkt me.
AlbaniŽ is politiek nogal gecompliceerd qua bevolkingsgroepen en regio's. In dat soort landen gaat het songfestival echt niet om de liedjes.
pi_190615381
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 15:05 schreef Em31 het volgende:

[..]

Heel vreemd :{ ook niet tweede of derde ofzo, maar gewoon heel laag.

Moet toch bijna wel bewust zijn? :@
Arilena Ara schijnt goed bevriend te zijn met Vera Grabocka, de producent van FiK. Vraag me af of dat nog mee heeft gespeeld.
pi_190615715
Deze FB post van de schrijver van Ktheju TokŽs (AlbaniŽ 2019) is ook wel interessant trouwens. https://www.facebook.com/eriona.rushiti/posts/10220578639597716

Vrij vertaald door iemand op escforum:

quote:
> The new producers of FiK this year were from the commercial TV stations in Albania. This woman is accusing them of only being interested in generating publicity/hype over the festival rather than caring about artistic stuff.

> She says that their 'goal' was to send Arilena Ara to Eurovision, and that in order to do that the contest had to be opened up to foreign writers, since Arilena "only" works with Darko Dimitrov (who is Macedonian). She questions how foreigners would even know about this, when it was not published in the first place

> She says that it was always the plan of the management of RTSH to have an international jury this year, but the producers didn't expect that Elvana's song to have such a huge reaction. She says the producers then decided to add two Albanian jurors to the panel, both of whom would be from KorÁŽ (This is a city in Albania area known for folk music) so that their 'plan' would still work (Maybe because Elvana's song is pseudo-folk idk)
We beginnen het seizoen wel lekker dramatisch in ieder geval :')
pi_190619168
De reacties en alle drama rondom deze winst is echt belachelijk. Ik ben ook een groot fan van Me tana en had het liever ook in Rotterdam gezien, maar Arilena heeft belachelijk goed haar best gedaan en verdient echt 0 van deze kinderachtige reacties. Ik weet zeker dat ze AlbaniŽ trots gaat maken. ^O^
''Darling, you can't let everything seem so dark blue''
pi_190620255
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:05 schreef Nexum het volgende:
De reacties en alle drama rondom deze winst is echt belachelijk. Ik ben ook een groot fan van Me tana en had het liever ook in Rotterdam gezien, maar Arilena heeft belachelijk goed haar best gedaan en verdient echt 0 van deze kinderachtige reacties. Ik weet zeker dat ze AlbaniŽ trots gaat maken. ^O^
Haar best gedaan? Dat doen ze allemaal (mag ik hopen).
pi_190620316
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Haar best gedaan? Dat doen ze allemaal (mag ik hopen).
Ik zeg toch ook niet dat de anderen dat niet hebben gedaan?
  maandag 23 december 2019 @ 22:07:29 #233
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190620819
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 12:38 schreef TheVulture het volgende:
Ze kan ook een duetje met Ben Cramer gaan opnemen voor Rotterdam: Shaj Shaj Shaj
_O-
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
pi_190621916
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:45 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat de anderen dat niet hebben gedaan?
Nee, maar als dat het enige is... vind je het een goed nummer?
pi_190624965
Nog meer drama, de vrouw die FiK had gepresenteerd, Alkete, heeft zich op Instagram schijnbaar uitgelaten over de keuze van het Albanese jurylid en is verontwaardigd en sprakeloos.

-Even kort en vrij samengevat: eerst feliciteert ze Arilena kort, daarna zegt ze dat Elvana de trots is van deze editie met haar 3,5M views, meer dan elk ander artiest, de trots voor haar land, ze maakte iedereen aan het dansen in de zaal. In de competitie zijn er geen verliezers, alleen winnaars. Elvata is de winnaar volgens het volk, en het spijt haar dat het volk niet mee mocht beslissen, en zij heeft helemaal niks met de keuze te maken dus stuur geen verwijten. Elvana bedankt dat je er was, je mag jezelf als winnaar zien want je kreeg van de internationale jury 18 toppunten, en van de nationale jury daarentegen maar twee...ik ben sprakeloos.-

------
Er zijn nog geruchten dat Arilene haar daarna heeft ontvolgd, maar dat kan niemand bevestigen.
Een beetje vervelend al die drama zo vroeg. Niks irritanters dan Eurofans die maanden door blijven blerren dat alles oneerlijk is, corrupt (hoewel dat wel lijkt bij die ene jurylid) en dat Arilene moet worden gediskwalificeerd zodat Elvana mag gaan, want "het volk heeft unaniem besloten".

Edit: er zijn schijnbaar ook petities of omroepen om te protesteren voor het kantoor van de omroep

[ Bericht 4% gewijzigd door Nashipeer op 24-12-2019 09:09:02 ]
pi_190626545
Misschien dat de EBU er maar eens over na moet denken dat alle landen intern een artiest moeten kiezen, heb je dit gezeik ook niet, voor de winnaar is het al helemaal niet leuk..
pi_190627151
Tsja. Ik ga ervan uit dat inderdaad gesjoemeld is. Ik las ook al dat er een paar honderd Arilena-fans zijn toegevoegd om voor haar te juichen. Maar om nu Elvana naar het ESF te sturen en Arilena te diskwalificeren helpt ook niet echt. Dan krijg je precies hetzelfde maar dan andersom. Dan is Elvana de neppe winnaar die oneerlijk doorgaat en dan gaan Shaj-fans helemaal los op Twitter.

Hooguit kan AlbaniŽ zich terugtrekken uit de competitie of intern iets heel anders uitkiezen. Als ze dit willen rechtzetten tenminste.
Hotapnyc
pi_190627203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 10:51 schreef joko97 het volgende:
Misschien dat de EBU er maar eens over na moet denken dat alle landen intern een artiest moeten kiezen, heb je dit gezeik ook niet, voor de winnaar is het al helemaal niet leuk..
Het lijkt mij sowieso wel handig om bestaande festivals/competities los te koppelen van de preselectie voor het Songfestival.
Hotapnyc
pi_190627286
quote:
Om nou Melodifestivalen enzo op te heffen, omdat ze in landen als AlbaniŽ, Wit-Rusland, OekraÔne, etc er niet in slagen een normale voorronde te houden, klinkt als een middel dat erger is dan de kwaal.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_190636915
Geen idee wat er aan de hand is, maar het hele YouTube-kanaal van de Albanese omroep is verdwenen, waardoor dus ook alle liedjes en optredens (ook van voorgaande jaren) niet meer te vinden zijn.

Correctie: het kanaal bestaat nog maar alle liedjes zijn verdwenen, heeft ws iets met rechten te maken zag ik in iemands screenshot

[ Bericht 13% gewijzigd door Nashipeer op 24-12-2019 23:00:36 ]
pi_190638038
Echt een verkeerde keuze, die gaan volgend jaar weer bij het rechter rijtje eindigen...
pi_190638368
We zijn net een week bezig en nu al een hoop aanstellerij en slechte verliezers. Dit gaat een lang seizoen worden.
pi_190639807
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 22:53 schreef Nashipeer het volgende:
Geen idee wat er aan de hand is, maar het hele YouTube-kanaal van de Albanese omroep is verdwenen, waardoor dus ook alle liedjes en optredens (ook van voorgaande jaren) niet meer te vinden zijn.

Correctie: het kanaal bestaat nog maar alle liedjes zijn verdwenen, heeft ws iets met rechten te maken zag ik in iemands screenshot
Toevallig dat ze nu eraf gaan. :')

Er staat op Twitter dat er 2 YouTube kanalen waren en dat die ene met alle FiK nummers verwijderd is.

Lees ook al dat volgend jaar de inzending zou worden gekozen via KŽnga Magjike ipv FiK en de ESC rechten daarmee naar TV Klan gaan. Dan zou de eerste kandidaat begin december bekend zijn dus. Mgoed, geruchten vooralsnog.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cirilico op 25-12-2019 08:21:29 ]
Hotapnyc
pi_190643552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 00:44 schreef Arth_NL het volgende:
We zijn net een week bezig en nu al een hoop aanstellerij en slechte verliezers. Dit gaat een lang seizoen worden.
Geen ESF zonder schandaal...
Life can be a bitch, so like it..
pi_190645457
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 22:53 schreef Nashipeer het volgende:

Ah, vandaar dat de links niet meer werkten. Tana en Shaj heb ik nog wel gekeken, zat er bij de rest nog iets boeiends?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŽren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190645922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat de links niet meer werkten. Tana en Shaj heb ik nog wel gekeken, zat er bij de rest nog iets boeiends?
Valon (rock) en Era vond ik ook goed. De rest doorsnee Balkan.
Life can be a bitch, so like it..
pi_190645993
Era Rusi met Eja merre
Gena met Shqiponja e lirŽ

Vond deze twee nog wel aardig.
Hotapnyc
pi_190648330
quote:
Dat gaat never gebeuren. Voor veel landen zijn nationale voorrondes extra promotie voor het land.
  zondag 12 januari 2020 @ 12:32:34 #249
467241 lashatumbai
russia goodbye
pi_190993297
Wie treurt er nog steeds om Me Tana? :'(
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')