abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 december 2019 @ 00:18:52 #126
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_190320674
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Evolutie prima, maar Normaal en Vera in top 10 is niet evolutie.

Coldplay met Fix You vind ik een bagger nummer, maar snap heel goed dat dat in de top 10 kan staan bijvoorbeeld. Dat vind ik evolutie.

Vera op nummer vier is toch een lachertje, sorry. Ik vind het helemaal geen slecht nummer, maar binnenkomen op vier is wel een grapje toch? Normaal op nummer 9, omdat de boeren een politiek statement willen maken?

En dan een tijdloos nummer als Child in Time eruit duwen? Nee, dat is geen evolutie.
Dat laatste is wel evolutie (hoe goed ik Deep Purple ook vind) en hoort er ook wel bij. Ik moet er qua persoonlijke smaak niet aan denken hoe de lijst er over tien jaar uitziet, maar goed als dat nummers zijn die modern zijn en blijven hangen en/of groeien bij mensen dan zij het maar zo.

Maar die waan van de dag i.c.m. weinig inspirerende muziek vind ik wel heel erg storend ja. Als Vera nou al met dan nummer in de top 200 of zo stond en dan enorm was gestegen prima, maar nog nooit een hit gehad, veel mensen kennen het nummer niet eens, en dan op vier binnenkomen :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 00:20:02 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_190320689
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:16 schreef grazz het volgende:

[..]

Hey :) thanks voor je berichtje! Ik denk er nog over na. Ben net thuis van werk en ben erg moe. Ik ga nu eerst slapen en kijk morgen of ik zin heb in een potje bowlen met jullie. Lijkt me nog steeds gezellig, maar wil misschien toch ook even mn rust pakken.
Ah, je hebt het dus gezien :) Kijk maar even. We gaan sowieso bowlen en als je wil is er plek voor je, wil je niet dan gaat het feest nog steeds door :) Wat dat betreft hoef je geen druk te voelen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 00:20:20 #128
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_190320694
Om als voorbeeld te gebruiken. Adele destijds direct in de top tien werd ik ook niet blij van. Maar dat was dan nog een gevierde artiest, dus daar kon ik nog wel mee leven.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 8 december 2019 @ 00:21:13 #129
163650 Greys
pi_190320709
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:16 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Oh wat klinkt dat geweldig! _O_ Heel fijn dat jullie het je zo naar de zin hebben gehad!

Klinkt ook echt als een mooie verdeling van de show; eerst een "trip down memory lane" met verhalen en dan lekker zijn eigen spul doen :D

Die grap heeft hij volgens mij al eerder een keer gemaakt; komt me wel bekend voor namelijk!
Hij was echt zó eerlijk. Ook over wat ie allemaal fout heeft gedaan. "Iedereen zegt altijd Waylon wat heb je veel meegemaakt in je leven. Dat is wel zo, maar ik heb vooral ook veel veroorzaakt".

De zaal zat vol grijze dakduifjes die op de oude liedjes af kwamen. We haalden de leeftijd nogal naar beneden zeg maar en wij zijn al niet meer zo piep. Dus we dachten na de pauze 'oei, dit gaan die ouwe witte druiffies achter ons waarschijnlijk te hard vinden'. Maar de oudste ervan stond eerder op om te dansen dan wij. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 00:23:43 #130
39237 crew  H_T
2733
pi_190320733
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:18 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar die waan van de dag i.c.m. weinig inspirerende muziek vind ik wel heel erg storend ja. Als Vera nou al met dan nummer in de top 200 of zo stond en dan enorm was gestegen prima, maar nog nooit een hit gehad, veel mensen kennen het nummer niet eens, en dan op vier binnenkomen :{
Ik heb zijn nummer het afgelopen jaar vaker op de radio gehoord dan bijvoorbeeld Avond of Bohemian Rhapsody. Er is dus blijkbaar 'vraag naar'. Over dit nummer ga ik me niet al te druk maken dat het in de top tien staat, ook al is het erg hoog.

Nee, ik ga me weer ouderwets storen aan eindeloos veel Coldplay. En andere nummers waarvan ik de hype niet begrijp
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190320752
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Evolutie prima, maar Normaal en Vera in top 10 is niet evolutie.

Coldplay met Fix You vind ik een bagger nummer, maar snap heel goed dat dat in de top 10 kan staan bijvoorbeeld. Dat vind ik evolutie.

Vera op nummer vier is toch een lachertje, sorry. Ik vind het helemaal geen slecht nummer, maar binnenkomen op vier is wel een grapje toch? Normaal op nummer 9, omdat de boeren een politiek statement willen maken?

En dan een tijdloos nummer als Child in Time eruit duwen? Nee, dat is geen evolutie.
Coldplay lijkt me niet een band waar mensen over 30 jaar nog naar luisteren, dus wat is evolutie? Jij hebt iets met Deep Purple, ik vind het weer belachelijk dat de Beatles én de Beach Boys niet in de top-10 staan, een ander zal dat vinden van de Stones, of van Kraantje Pappie, of van z'n schoonmoeder. Gewoon een leuke gimmick, die top-2000, meer niet.
  zondag 8 december 2019 @ 00:25:55 #132
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190320755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 19:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Het moet toch ergens gepromoot zijn. Je komt niet zomaar binnen op 4 met een liedje dat een half jaartje oud is.

Hebben we nog mazzel gehad dat het niet Zoutelande op 1 is ;(
Wat is er eigenlijk zo erg aan Zoutelande, vind het een mooi nummer :@ Niet dat het op 1 hoeft :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 19:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Rood kwam ooit binnen op 17 en staat er inmiddels helemaal niet meer in.
En terecht, wat een wanstaltig nummer is dat zeg.
quote:
:D

Verder heb ik helemaal niets meegekregen van Kopspijkers en dat het er weer was :o Maar moet zeggen dat ik vroegah ook niet zo heel vaak Kopspijkers heb gekeken, was beetje voor mijn tijd heb ik het idee?
Koel en donker bewaren
  zondag 8 december 2019 @ 00:26:13 #133
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_190320757
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb zijn nummer het afgelopen jaar vaker op de radio gehoord dan bijvoorbeeld Avond of Bohemian Rhapsody. Er is dus blijkbaar 'vraag naar'. Over dit nummer ga ik me niet al te druk maken dat het in de top tien staat, ook al is het erg hoog.

Nee, ik ga me weer ouderwets storen aan eindeloos veel Coldplay. En andere nummers waarvan ik de hype niet begrijp
Het verschil is de waan van de dag. Als er pas volgend jaar op dat nummer gestemd had mogen worden, had die niet zo hoog gestaan. Dat is nogal een verschil dat mensen dan jaren op de klaagbands van deze wereld stemmen. Dat is dan absoluut niet mijn smaak, maar mensen vinden het wel oprecht tof en blijven dat vinden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 00:27:22 #134
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190320763
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb zijn nummer het afgelopen jaar vaker op de radio gehoord dan bijvoorbeeld Avond of Bohemian Rhapsody. Er is dus blijkbaar 'vraag naar'. Over dit nummer ga ik me niet al te druk maken dat het in de top tien staat, ook al is het erg hoog.

Nee, ik ga me weer ouderwets storen aan eindeloos veel Coldplay. En andere nummers waarvan ik de hype niet begrijp
Uh, niet mee eens.

Dat het op de radio komt zegt wat mij betreft helemaal niks over "vraag". Het wordt keihard geplugged. Dat is wat anders dan dat er vraag naar is.

Dat een nummer als Black, Child in Time of Avond zonder 24/7 geplugged te worden hoog komt te staan is een teken dat het tijdloos is en wordt gewaardeerd ook al wordt het niet door je strot geduwd.

Kijk dat Child in Time langzaam uit de top 10 of top 20 zal verdwijnen kan ik prima hebben, maar als dat gebeurt door Normaal en freaking Vera die tot een paar maanden geleden totaal onbekend was ....

Zelfs Duncan op nummer 4 had ik begrepen, maar dit echt niet.
  zondag 8 december 2019 @ 00:27:55 #135
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_190320768
Om het overigens in context te plaatsen. Als Nightwish de top tien was binnengestormd door de lobby die er duidelijk gaande is, dan had ik er ook wat van gezegd. Terwijl dat dan muziek is die ik wel goed vind.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 00:29:16 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190320778
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:26 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het verschil is de waan van de dag. Als er pas volgend jaar op dat nummer gestemd had mogen worden, had die niet zo hoog gestaan. Dat is nogal een verschil dat mensen dan jaren op de klaagbands van deze wereld stemmen. Dat is dan absoluut niet mijn smaak, maar mensen vinden het wel oprecht tof en blijven dat vinden.
Ik heb bijvoorbeeld niks met Beatles, misschien twee nummers die ik leuk vind, maar dan houdt het echt op. Zelfde voor Bruce Springsteen. Geweldige gast, mooie nummers, maar hoeft er niet 22x in te staan ....

Toch begrijp ik dat wel heel goed, want als je jaar in jaar uit met zoveel nummers er in komt te staan heb je gewoon een grote groep mensen die het geweldig vinden.

Die waan van de dag moet er gewoon uitgesloopt worden. Zoals jij al zegt, zelfs één jaar zou al genoeg zijn.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 00:30:54 #137
39237 crew  H_T
2733
pi_190320791
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:25 schreef Guanabana het volgende:

[..]

:D

Verder heb ik helemaal niets meegekregen van Kopspijkers en dat het er weer was :o Maar moet zeggen dat ik vroegah ook niet zo heel vaak Kopspijkers heb gekeken, was beetje voor mijn tijd heb ik het idee?
Het is wel van mijn tijd, en dus moet het ook van de jouwe zijn ;) Zo rond 2002-2003 zat ik er wekelijks voor klaar, met de rest van de familie :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 00:31:22 #138
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190320794
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:27 schreef Redefine het volgende:
Om het overigens in context te plaatsen. Als Nightwish de top tien was binnengestormd door de lobby die er duidelijk gaande is, dan had ik er ook wat van gezegd. Terwijl dat dan muziek is die ik wel goed vind.
Yup, eens. Heb zelf meegedaan en zelfs geholpen met opzetten, maar als Nightwish nu opeens in de top 10 (of zelfs top 100) zou staan zou ik precies zo reageren. Laat het maar lekker binnenkomen ergens rond de 1000 en als mensen het echt leuk vinden dan blijft het wel of komt het vanzelf hoger.

Als Vera was binnengekomen rond 250 was het leuk geweest. Als Duncan rond die plaats binnenkomt is het ook leuk en dan zien we de volgende jaren wel wat er mee gebeurt.
  zondag 8 december 2019 @ 00:31:23 #139
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190320795
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Het is wel van mijn tijd, en dus moet het ook van de jouwe zijn ;) Zo rond 2002-2003 zat ik er wekelijks voor klaar, met de rest van de familie :)
Ja tegen het einde keek ik het soms weleens ja.
Koel en donker bewaren
pi_190320800
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:25 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk zo erg aan Zoutelande, vind het een mooi nummer :@ Niet dat het op 1 hoeft :P
Het is Bløf, dat mag je niet mooi vinden.

En het is ook een identieke cover van een Duits nummer, dus zou wel een onverdiende nummer 1 zijn.
  zondag 8 december 2019 @ 00:33:09 #141
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190320804
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:32 schreef blackswangreen het volgende:
En het is ook een identieke cover van een Duits nummer,
Oh dat wist ik dan weer niet. De fik erin dan! :(
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 00:33:19 #142
39237 crew  H_T
2733
pi_190320807
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Uh, niet mee eens.

Dat het op de radio komt zegt wat mij betreft helemaal niks over "vraag". Het wordt keihard geplugged. Dat is wat anders dan dat er vraag naar is.

Dat een nummer als Black, Child in Time of Avond zonder 24/7 geplugged te worden hoog komt te staan is een teken dat het tijdloos is en wordt gewaardeerd ook al wordt het niet door je strot geduwd.

Kijk dat Child in Time langzaam uit de top 10 of top 20 zal verdwijnen kan ik prima hebben, maar als dat gebeurt door Normaal en freaking Vera die tot een paar maanden geleden totaal onbekend was ....

Zelfs Duncan op nummer 4 had ik begrepen, maar dit echt niet.
Blijkbaar vinden veel mensen Rollercoaster nu een mooi nummer, en andere nummers uit de top van de lijst nog steeds een mooi nummer. Een grote massa vindt het om wat voor reden dan ook nu nodig om op Rollercoaster te stemmen. Daar kan je het mee eens zijn of niet, volgens de regels die er gelden voor de Top 2000 is het terecht dat het nummer daar staat.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 00:33:21 #143
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_190320808
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb bijvoorbeeld niks met Beatles, misschien twee nummers die ik leuk vind, maar dan houdt het echt op. Zelfde voor Bruce Springsteen. Geweldige gast, mooie nummers, maar hoeft er niet 22x in te staan ....

Toch begrijp ik dat wel heel goed, want als je jaar in jaar uit met zoveel nummers er in komt te staan heb je gewoon een grote groep mensen die het geweldig vinden.

Die waan van de dag moet er gewoon uitgesloopt worden. Zoals jij al zegt, zelfs één jaar zou al genoeg zijn.
Ik ben ook geen superfan van de Beatles, maar daar valt het wel te begrijpen ja. Al vind ik het bij hen dan weer bizar dat bijna elke scheet die ze hebben gemaakt in de lijst staat

Springsteen vind ik erg goed. Maar daar zie je de laatste jaren ook een explosie in het aantal nummers wat er in de lijst komt. Daar lijkt het tegenwoordig ook maar een sport te zijn om er vooral zoveel mogelijk nummers in te krijgen. Waarbij het ook niet lijkt uit te maken of het echt goede nummers zijn, als het maar van hem is lijkt het credo wel.

Overigens zijn dit soort uitwassen dan weer door een andere regel terug te dringen. Gewoon één liedje per artiest in je stemlijst, meer niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 00:33:32 #144
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190320810
@Guanabana Zouteland is ook wel mijn guilty pleasure om eerlijk te zijn :P Snap haat richting Blof sowieso nooit echt :D, maar die hoeven er wat mij betreft ook inet 10x of meer in de staan. Twee of drie keer is meer dan genoeg.
  zondag 8 december 2019 @ 00:34:12 #145
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190320817
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:32 schreef blackswangreen het volgende:
Het is Bløf, dat mag je niet mooi vinden.
Liefs uit Londen vind ik ook mooi overigens :P Dan houdt het wel zo'n beetje op. Oja, Wat Zou Je Doen vind ik ook wel oke. En Hier Aan De Kust ook nog wel.

Nou ik laat mezelf maar uit. :W
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 00:34:23 #146
39237 crew  H_T
2733
pi_190320819
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:33 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh dat wist ik dan weer niet. De fik erin dan! :(
Zelfs een blijkbaar acht jaar oud Duits nummer!

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 december 2019 @ 00:35:59 #147
39237 crew  H_T
2733
pi_190320835
En nog even over Frankfurt Oder

quote:
Bosse und Anna Loos (Silly) treten mit "Frankfurt Oder" beim Bundesvision Songcontest für das Bundesland Niedersachsen an.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 8 december 2019 @ 00:36:18 #148
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_190320840
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Yup, eens. Heb zelf meegedaan en zelfs geholpen met opzetten, maar als Nightwish nu opeens in de top 10 (of zelfs top 100) zou staan zou ik precies zo reageren. Laat het maar lekker binnenkomen ergens rond de 1000 en als mensen het echt leuk vinden dan blijft het wel of komt het vanzelf hoger.

Als Vera was binnengekomen rond 250 was het leuk geweest. Als Duncan rond die plaats binnenkomt is het ook leuk en dan zien we de volgende jaren wel wat er mee gebeurt.
Ja een beetje zoals het in begin ging met grote en bekende artiesten die nog een beetje te hard of te alternatief waren voor de Top 200. Die kwamen dan na een paar edities dan eindelijk eens in de Top 200 op plek 1600 of zo en groeiden daarna gestaag.

Creep van Radiohead is zo'n voorbeeld.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 december 2019 @ 00:36:51 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190320846
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 00:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden veel mensen Rollercoaster nu een mooi nummer, en andere nummers uit de top van de lijst nog steeds een mooi nummer. Een grote massa vindt het om wat voor reden dan ook nu nodig om op Rollercoaster te stemmen. Daar kan je het mee eens zijn of niet, volgens de regels die er gelden voor de Top 2000 is het terecht dat het nummer daar staat.
Daar gaat onze discussie dan toch ook over? Ik en @Redefine hebben het over dat de regels makkelijk aangepast kunnen worden om dit soort dingen te voorkomen.

Twee of drie simpele regels zou het al zoveel leuker maken.

- Maximaal 1 (of 2) nummer per artiest/band in je lijst.
- Nummers moeten minimaal een jaar oud zijn.
- Geen politieke statements en dergelijke (zoals Normaal dit jaar) toestaan.

Klaar.

Laatste regel is wel lastig te handhaven, want wat laat je dan toe en wat niet. Pokemon en Slayer mogen wel, maar Normaal voor de boeren niet? Krijg je daar weer kamervragen over, zo zijn we dan ook wel weer :D
  zondag 8 december 2019 @ 00:37:38 #150
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_190320854
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2019 00:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zelfs een blijkbaar acht jaar oud Duits nummer!

Hm. Toch vind ik de Nederlandse versie mooier door het Vlaams en door de stem van Pascal.
Koel en donker bewaren
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')