abonnement Unibet Coolblue
pi_190631426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:37 schreef cafca het volgende:

[..]

Asaf Avidan, Keren Ann, Ofra Haza?
Hmm, gaat niet direct een lampje branden.

Ik heb het gevoel dat het misschien wel een exotisch land is, als ze van die gastartiesten op een nummer van Cardi B ook als losse artiest tellen. Maar dat weet ik niet zeker. Dus die staat nog wel open.

De andere is waarschijnlijk Barbados door Rihanna.

Wel een leuke puzzel, heb mijn atlas er weer eens bij gepakt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 24 december 2019 @ 16:42:20 #77
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_190631433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:27 schreef methodmich het volgende:
Ik zit trouwens nog met een soort van raadseltje naar aanleiding van dat jaaroverzichtje van Spotify. Ik zou namelijk naar artiesten uit 23 verschillende landen hebben geluisterd.

Nu kom ik zelf uiteraard tot deze logische landen, in de veronderstelling dat ze de UK los tellen:

1 Verenigde Staten
2 Engeland
3 Schotland
4 Ierland
5 België
6 Nederland
7 Canada
8 Australië

Zelf al achterhaald:

9 Duitsland (The Notwist)
10 IJsland (DJ Flugvél og Geimskip)
11 Spanje (Rosalía)
12 Zwitserland (BOY)
13 Noorwegen (Sigrid)
14 Noord-Ierland (Van Morrison)
15 Wales (Cate Le Bon)
16 Denemarken (Agnes Obel)
17 Zweden (Peter, Bjorn & John)
18 Nieuw-Zeeland (Finn Andrews)
19 Zuid-Afrika (Gert Vlok Nel)
20 Benin (Angélique Kidjo)
21 Frankrijk (Bertrand Cantat)

Maar voor die laatste 2 loop ik vast. Iemand nog een idee van een muziekland waar per ongeluk een wat bekendere artiest vandaan kan komen??
Gebruik je geen Last.fm?
pi_190631444
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:42 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Gebruik je geen Last.fm?
Nope. Spotify doorgaans in de auto met vaste playlists en thuis wel meer om wat te ontdekken - dus daar zal het wel tussen staan - en verder alleen CD's.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_190631566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:34 schreef methodmich het volgende:

[..]

Noorwegen staat er tussen (nummer 13). Maar Israël... da's een aardige. Weet alleen niet zo snel welke artiest daar dan bij zou horen.
Netta Barzilai natuurlijk.
Aldus.
pi_190631647
Ik kom in de jaarlijst van Gorilla vs Bear 'Bea1991' tegen. Dat is een Nederlandse, was ik nog niet eerder regen gekomen. Behoorlijk 'criticaly acclaimed' als ik het zo lees. Zelf vind ik het niet zo spannend maar een Amsterdamse, altijd leuk.
Aldus.
pi_190631674
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:50 schreef Z het volgende:

[..]

Netta Barzilai natuurlijk.
Nee, helaas. Het is nog altijd een raadsel. Maar desondanks bedankt voor de tips.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_190633279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:41 schreef methodmich het volgende:

[..]

Hmm, gaat niet direct een lampje branden.

Ik heb het gevoel dat het misschien wel een exotisch land is, als ze van die gastartiesten op een nummer van Cardi B ook als losse artiest tellen. Maar dat weet ik niet zeker. Dus die staat nog wel open.

De andere is waarschijnlijk Barbados door Rihanna.

Wel een leuke puzzel, heb mijn atlas er weer eens bij gepakt.
Ja, bij mij stond de landenteller op 48 geloof ik, dus ik ga er maar niet aan beginnen....
pi_190637353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:27 schreef methodmich het volgende:
Ik zit trouwens nog met een soort van raadseltje naar aanleiding van dat jaaroverzichtje van Spotify. Ik zou namelijk naar artiesten uit 23 verschillende landen hebben geluisterd.

Nu kom ik zelf uiteraard tot deze logische landen, in de veronderstelling dat ze de UK los tellen:

1 Verenigde Staten
2 Engeland
3 Schotland
4 Ierland
5 België
6 Nederland
7 Canada
8 Australië

Zelf al achterhaald:

9 Duitsland (The Notwist)
10 IJsland (DJ Flugvél og Geimskip)
11 Spanje (Rosalía)
12 Zwitserland (BOY)
13 Noorwegen (Sigrid)
14 Noord-Ierland (Van Morrison)
15 Wales (Cate Le Bon)
16 Denemarken (Agnes Obel)
17 Zweden (Peter, Bjorn & John)
18 Nieuw-Zeeland (Finn Andrews)
19 Zuid-Afrika (Gert Vlok Nel)
20 Benin (Angélique Kidjo)
21 Frankrijk (Bertrand Cantat)

Maar voor die laatste 2 loop ik vast. Iemand nog een idee van een muziekland waar per ongeluk een wat bekendere artiest vandaan kan komen??
Geen Japan of Brazilië? Die heb ik standaard. :o
pi_190660607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 19:01 schreef cafca het volgende:

[..]

Ja, bij mij stond de landenteller op 48 geloof ik, dus ik ga er maar niet aan beginnen....
Wow, wat voor exotische muziekjes beluister jij dan allemaal nog?

quote:
99s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:21 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Geen Japan of Brazilië? Die heb ik standaard. :o
Nee, die waren het niet. Het was Puerto Rico, kennelijk. Na I Like It van Cardi B rolde Spotify kennelijk zelf een keer door naar een nummer van Bad Bunny.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_190760770
Bekijk deze YouTube-video

Twilight Sad. Heerlijk episch met orkest.
pi_190773202
Hebben jullie al ergens lijstjes met verwachte releases voor 2020 gezien en zo ja, waar kijk je dan het meest naar uit?

Ik kwam dit lijstje tegen https://velvetmusic.nl/expected_releases en heb al veel zin in de platen van Roosbeef, Andy Shauf, Greg Dulli, Grimes en CocoRosie.

Verder ook wel nieuwsgierig naar Destroyer, Isobel Campbell, Cornershop en Moses Sumney.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_190803605
Durf het bijna niet te zeggen, maar Dua Lipa. :D

Tame Impala natuurlijk ook! Voor de rest heb ik er niet echt een zicht op nog.
  Moderator dinsdag 31 december 2019 @ 13:19:49 #88
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_190803639
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 16:36 schreef methodmich het volgende:
Hebben jullie al ergens lijstjes met verwachte releases voor 2020 gezien en zo ja, waar kijk je dan het meest naar uit?

Ik kwam dit lijstje tegen https://velvetmusic.nl/expected_releases en heb al veel zin in de platen van Roosbeef, Andy Shauf, Greg Dulli, Grimes en CocoRosie.

Verder ook wel nieuwsgierig naar Destroyer, Isobel Campbell, Cornershop en Moses Sumney.
Bill Fay ook zin in.
pi_190805068
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 13:18 schreef Kerftminister het volgende:
Durf het bijna niet te zeggen, maar Dua Lipa. :D

Oh ja, eens zien of zij haar debuut kan evenaren of overtreffen.

Bill Fay ook een goede optie @Slobeend!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_190815638
Niet alles wat uit Volendam komt is vreselijk. Best een fijn popnummertje van een ex-3J.

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 31 december 2019 @ 20:54:42 #91
13973 ranja
image means nothing
pi_190816873
2020 wordt het jaar van Grimes. Ik zeg het maar vast :)
pi_190826081
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 20:54 schreef ranja het volgende:
2020 wordt het jaar van Grimes. Ik zeg het maar vast :)
Waarvan akte. Ben benieuwd!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 1 januari 2020 @ 15:10:25 #93
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_190827710
Prima lijstje hoor! Maar we wachten nu vooral in spanning op de FOK! jaarlijst 2019 uiteraard.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_190899123
Voor mijn gevoel komen er in januari nooit zulke interessante albums uit. Denk dat het vanuit commercieel oogpunt ook slim is om niet in december en januari te releasen. Gekke hypothese of snijdt het wel hout?

Geeft me in elk geval de kans om deze maand eens wat oudere albums te luisteren van enorm bekende artiesten die ik somehow nog niet gehad heb.
pi_190900341
quote:
99s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:59 schreef Kerftminister het volgende:
Voor mijn gevoel komen er in januari nooit zulke interessante albums uit. Denk dat het vanuit commercieel oogpunt ook slim is om niet in december en januari te releasen. Gekke hypothese of snijdt het wel hout?

Geeft me in elk geval de kans om deze maand eens wat oudere albums te luisteren van enorm bekende artiesten die ik somehow nog niet gehad heb.
Bombay bicycle club komt met een album ergens 15 januari
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 09:35:45 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190901475
quote:
99s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:59 schreef Kerftminister het volgende:
Voor mijn gevoel komen er in januari nooit zulke interessante albums uit. Denk dat het vanuit commercieel oogpunt ook slim is om niet in december en januari te releasen. Gekke hypothese of snijdt het wel hout?

Geeft me in elk geval de kans om deze maand eens wat oudere albums te luisteren van enorm bekende artiesten die ik somehow nog niet gehad heb.
Nieuwe bohren & der club of gore O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190901573
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 16:36 schreef methodmich het volgende:
Hebben jullie al ergens lijstjes met verwachte releases voor 2020 gezien en zo ja, waar kijk je dan het meest naar uit?

Ik kwam dit lijstje tegen https://velvetmusic.nl/expected_releases en heb al veel zin in de platen van Roosbeef, Andy Shauf, Greg Dulli, Grimes en CocoRosie.

Verder ook wel nieuwsgierig naar Destroyer, Isobel Campbell, Cornershop en Moses Sumney.
Handig lijstje! Wist niet dat John Moreland alweer met een nieuwe aankwam :). Komt gelijk op mijn lijstje.

Verder :
Drive By-Truckers, Agnes Obel, Brian Fallon
pi_190903190
quote:
99s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:59 schreef Kerftminister het volgende:
Voor mijn gevoel komen er in januari nooit zulke interessante albums uit. Denk dat het vanuit commercieel oogpunt ook slim is om niet in december en januari te releasen. Gekke hypothese of snijdt het wel hout? [..]
In de oude industrie was dat de stelregel. Geen enkele A-release kwam uit na mid-oktober, want de artiest moest nog wel kunnen meedingen in de jaarlijstjes, en de promo moest op tijd op gang kunnen komen voor de verkooppiek tijdens kerst. En de industrie was op vakantie van mid-juni tot mid-augustus, en dan kon een artiest zijn publiek moeilijker bereiken, dus dan bracht je niets uit. Januari hoorde daar overigens niet echt bij, juist een mooi moment om de focus te leggen op een artiest.

Maar dat alles is nu niet meer aan de orde. In de streaming-era kun je een album uitbrengen wanneer je wilt. Zelfs afronden wanneer je wilt, in de praktijk kan een album een uur na de mastering wereldwijd te beluisteren zijn. En het verrassingseffect is dan de promo. Soms volgt een fysieke release pas weken later, soms helemaal niet. In de afgelopen 10 jaar kwamen veel mega-releases uit in december, uit m'n hoofd alleen al Beyoncé en de D'Angelo-comeback 2 tot 3 weken voor het eind van het jaar.
pi_190904161
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

In de oude industrie was dat de stelregel. Geen enkele A-release kwam uit na mid-oktober, want de artiest moest nog wel kunnen meedingen in de jaarlijstjes, en de promo moest op tijd op gang kunnen komen voor de verkooppiek tijdens kerst. En de industrie was op vakantie van mid-juni tot mid-augustus, en dan kon een artiest zijn publiek moeilijker bereiken, dus dan bracht je niets uit. Januari hoorde daar overigens niet echt bij, juist een mooi moment om de focus te leggen op een artiest.

Maar dat alles is nu niet meer aan de orde. In de streaming-era kun je een album uitbrengen wanneer je wilt. Zelfs afronden wanneer je wilt, in de praktijk kan een album een uur na de mastering wereldwijd te beluisteren zijn. En het verrassingseffect is dan de promo. Soms volgt een fysieke release pas weken later, soms helemaal niet. In de afgelopen 10 jaar kwamen veel mega-releases uit in december, uit m'n hoofd alleen al Beyoncé en de D'Angelo-comeback 2 tot 3 weken voor het eind van het jaar.
December weet ik er wel een paar idd. Black Messiah is een van mn favoriete albums ooit ook, maar het lijkt alsof januari altijd wat anoniem voorbij gaat in de muziekwereld. Was vorig jaar ook zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')