quote:
Clavicula, die ken ik wel

. Wist je dat andere zoogdieren zoals honden, katten, paarden en runderen geen sleutelbeen hebben? Hun voorpoot zit vast met enkel spierige verbindingen! (Kun je dus ook amputeren zonder een bot door te hoeven zagen...)
Op de plek waar de clavicula oorspronkeljik zat, kun je soms nog wel de 'claviculairstreep' terugvinden, (deze verdeeld weer de musculus brachocephalicus in 2 delen bij deze dieren.)
en bij katten (dacht ik, even uit het hoofd, kan ook hond zijn...) soms nog een klein stukje bot.
Kikkers hebben wel een clavicula trouwens.
quote:
Op vrijdag 6 december 2019 17:08 schreef minilot het volgende:Overigens in het Erasmus net voor het eerst het aanbod gekregen voor lokale verdoving. Afgeslagen want bloedprikken doet helemaal geen pijn en dat is bij mij helemaal het probleem ook niet, maar vond het wel opvallend. Wellicht omdat de afdeling in het Sophia Kinderziekenhuis is en het iets is dat ze kunnen inzetten bij angstige koters?
'Bananenspray' hadden we in het UMC, maar met name voor kinderen

Kon het bloed nemen zelf soms lastiger maken werd mij verteld, dus eigenlijk alleen bij uitzondering. (Ik heb het verder nooit gebruikt, dus geen ervaring me verder.)
En verder:
Ik hou het toch maar bij de groentehotdogs van de Hema
Wat Franticworstjes zijn weet ik niet
En jongens, Belgisch zuurvlees of Belgische vol au vent e.d. met patat bestaat niet hč.
Friet. Het is daar friet.
(ik zei ook altijd patat, maar ik leer het nu wel af...want anders krijg ik een bord aardappels

)