abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 december 2019 @ 19:55:09 #101
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_190581024
Mijn Laatste Star Wars is Return of the Jedi.

Ik doe net of Disney Star Wars nooit gemaakt heeft.
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 21 december 2019 @ 20:04:23 #102
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_190581244
De film is gewoon problematisch. Waar Last Jedi vernieuwend was voor een Star Wars grijpt JJ terug op de mystery box techniek die hij ook in TFA misbruikte. Ten tijde van TFA was dat geen probleem want je ging er vanuit dat de antwoorden er waren.

Net als bij al zijn series was dit niet het geval. IX was eerst aan Johnson aangeboden en dat was beter geweest. Misschien waren de fans dan weer teleurgesteld maar dat had mogelijk wel een betere film opgeleverd.

De aap achter de techniek van JJ is nu wel heel groots bevestigd. Lijkt mij geen goede carriere zet.

Ik vind het ook mooi dat de positieven niet verder komen dan: het was wel vermakelijk.

Tsja Star Wars, hoe campy ook, had altijd net dat iets meer wat bij andere blockbusters mist. Een wijze les van Yoda, een kippenvelmoment, een meeslepende actie scene... deze film was te generiek popcornvermaak waarmee Star Wars gedegradeerd is van een cultureel evenement tot een reguliere franchise. En dat vind ik jammer.
  zaterdag 21 december 2019 @ 20:10:21 #103
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190581447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk allemaal wel meevallen. Ik had er iets meer rust in gehouden, maar het komt wel allemaal netjes uit op wat kleine details na. En daar heb ik totaal geen probleem mee aangezien als ik met dezelfde kritische blik naar de oudjes kijk blijft ook daar weinig van over.
Door zo naar films te kijken heb je vooral jezelf.
Dit dus.
And so is the past
pi_190581697
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk allemaal wel meevallen. Ik had er iets meer rust in gehouden, maar het komt wel allemaal netjes uit op wat kleine details na. En daar heb ik totaal geen probleem mee aangezien als ik met dezelfde kritische blik naar de oudjes kijk blijft ook daar weinig van over.
Door zo naar films te kijken heb je vooral jezelf.
Het is niet zozeer kritisch op kommaneukerij. Ik hou niet van de palpatine-terugkeer en de zoveelste planetkiller. Dat vond ik de grootste teleurstelling. Ik verlies er geen nacht slaap over maar ik had gehoopt op wat creatievers met de terugkeer van palps.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 21 december 2019 @ 21:49:57 #105
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_190583923
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 20:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het is niet zozeer kritisch op kommaneukerij. Ik hou niet van de palpatine-terugkeer en de zoveelste planetkiller. Dat vond ik de grootste teleurstelling. Ik verlies er geen nacht slaap over maar ik had gehoopt op wat creatievers met de terugkeer van palps.
En daar heb je dus jezelf mee gehad.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_190588096
Vanavond gezien, vond het een prima afsluiter. Weinig vragen die nog open staan. Na de winst had ik wel wat meer scenes verwacht dan alleen die scene met BB8 aan het eind. Finn liep de hele film met de boodschap dat hij iets wou vertellen aan Rey en dat kwam daarna niet meer naar boven. Zal wel een liefdesverklaring of iets zijn, maar toch. Had gehoopt iets te zien van na de strijd. Waar ze terecht kwamen etc. Verder weinig kritiek.
pi_190588465
nog een keer geweest maar nu in 4D. wel lachen, met wind en druppeltjes in je gezicht etc..

maar de film valt nog wat harder door de mand de tweede keer. maar nog steeds prima te kijken. verveelt geen moment.
pi_190588509
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 20:04 schreef Roberto_BOZ het volgende:

Net als bij al zijn series was dit niet het geval. IX was eerst aan Johnson aangeboden en dat was beter geweest. Misschien waren de fans dan weer teleurgesteld maar dat had mogelijk wel een betere film opgeleverd.

ja dat was uiteindelijk veel beter geweest, dan had het voortborduurt op wat ie al had neergezet, ipv alles afkappen, zoals nu.
  zondag 22 december 2019 @ 09:24:10 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190590531
quote:

[..]

Je hebt het idee dat ze elke keer weer voor de overtreffende trap gaan. Ik kan me vaag nog iets herinneren over een wapen in het Expanded Universe dat hele zonnen kon vernietigen.

Echt, alsof zoiets meer dramatiek oplevert.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190590807
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 09:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je hebt het idee dat ze elke keer weer voor de overtreffende trap gaan. Ik kan me vaag nog iets herinneren over een wapen in het Expanded Universe dat hele zonnen kon vernietigen.

Echt, alsof zoiets meer dramatiek oplevert.
En met wat ze nu gedaan hebben laat je het universum in dezelfde staat achter als aan het eind van VI. Palps is 'dood', de dark-side apprentice is vergeven en dood, er is 1 Jedi over en het universum is gevuld met restanten van een oude veroveraar.

Had gehoopt dat Disney met het schrappen van de oude EU ook zou afstappen van de 'palps is terug' en de 'dit is erger dan de Death Star!'-wapens. Hopelijk blijft het bij de sequels.

Fyi:
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_190591290
quote:

[..]

Ik hou niet van de palpatine-terugkeer en de zoveelste planetkiller. Dat vond ik de grootste teleurstelling. Ik verlies er geen nacht slaap over maar ik had gehoopt op wat creatievers met de terugkeer van palps.
Dat was mijn gevoel ook, al zou ik niet zelf weten hoe het beter kan. Ik heb ooit gedacht dat Rey misschien afstammeling van Qui-Gon ofzo zou zijn en dit als afstammeling van Palpatine was prima, maar dan hoefde opa er niet ook nog bij terug te komen. En inderdaad het zoveelste planeetverwoestende wapen en dan ook nog die naam: 'The Final Order'. :')

Verder een leuke en vermakelijke film met af en toe wel wat makkelijke toevalligheden en reddingsmomentjes, maar dat hoort bij Star Wars natuurlijk.
pi_190591605
Dit was sw met disney sperma er overheen. Gewoon risicoloos en voorspelbaar.
  zondag 22 december 2019 @ 11:33:54 #113
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_190591711
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 00:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Finn liep de hele film met de boodschap dat hij iets wou vertellen aan Rey en dat kwam daarna niet meer naar boven. Zal wel een liefdesverklaring of iets zijn, maar toch.
JJ Abrams heeft op een screening blijkbaar gezegd dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit werd gesuggereerd in de film en is ook niet onlogisch, maar als je een vraag onbeantwoord laat omdat het antwoord voor de hand zou moeten liggen, dan is dat niet echt gelukt als de helft van het publiek een verkeerde conclusie trekt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 december 2019 @ 11:37:23 #114
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190591742
Euh dat finn force sensitive is bleek toch al in tfa toen kylo hem opmerkte? En meerdere gevallen waarbij finn grote schommelingen in de force aanvoelt.
And so is the past
pi_190591826
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2019 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit werd gesuggereerd in de film en is ook niet onlogisch, maar als je een vraag onbeantwoord laat omdat het antwoord voor de hand zou moeten liggen, dan is dat niet echt gelukt als de helft van het publiek een verkeerde conclusie trekt.
Ja, na wat gegoogle vanochtend vond ik inderdaad hetzelfde, op zich ook stukken logischer. Thanks ^O^
pi_190591874
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2019 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

SPOILER
een van de meerdere dingetjes die abrams erin gestopt heeft, maar die er niet duidelijk uitkomen door de overvloed aan elementen. en omdat hij het gewoon niet afmaakt.
  zondag 22 december 2019 @ 11:57:52 #117
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_190591935
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2019 11:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Euh dat finn force sensitive is bleek toch al in tfa toen kylo hem opmerkte? En meerdere gevallen waarbij finn grote schommelingen in de force aanvoelt.
Met onbeantwoorde vraag bedoel ik wat Finn wilde zeggen tegen Rey, niet de vraag of Finn wel of niet force sensitive was. Ik heb het idee dat een aanzienlijk deel van het publiek uitging van een schijnbaar verkeerd antwoord of geen flauw idee had wat hij wilde zeggen. Zou allemaal niet zoveel uitmaken als ze er in de film ook niet keer op keer bleven terugkeren, doe dat dan niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_190592398
Was het wel aardig om te kijken ?
Ik bedoel zo gaaf als 4, 5 en 6 worden ze toch niet meer, maar ik vond 7 aardig weg kijken, moet nog beginnen aan 8 maar zou deze wel in de bios willen zien.

Solo heb ik wel met plezier gekeken !
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2019 11:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vraag mij niet waarom, maar ik had al zo een vermoeden dat jij dit ook zou kijken :P
Wat vond jij er van ? Of heb je hem nog niet gezien ?
Ik was hier...
  zondag 22 december 2019 @ 13:13:21 #119
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_190592975
End scene

SPOILER
  zondag 22 december 2019 @ 13:41:25 #120
12888 Skull-splitter
pi_190593484
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 13:13 schreef KingRadler het volgende:
End scene

SPOILER
Waarom zou je dit via een vieze screener op youtube kijken?
pi_190595918
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2019 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Met onbeantwoorde vraag bedoel ik wat Finn wilde zeggen tegen Rey, niet de vraag of Finn wel of niet force sensitive was. Ik heb het idee dat een aanzienlijk deel van het publiek uitging van een schijnbaar verkeerd antwoord of geen flauw idee had wat hij wilde zeggen. Zou allemaal niet zoveel uitmaken als ze er in de film ook niet keer op keer bleven terugkeren, doe dat dan niet.
Volgens mij is Finn gewoon al sinds hij Rey ontmoette verliefd op haar....

SPOILER
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 22 december 2019 @ 16:17:10 #122
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_190596463
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 13:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Waarom zou je dit via een vieze screener op youtube kijken?
Omdat de retail versie van de film nog niet uit is.
pi_190596975
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 16:17 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Omdat de retail versie van de film nog niet uit is.
Jawel hoor, die draait in de meeste bioscopen.
  maandag 23 december 2019 @ 08:00:37 #124
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190607662
Wat een slechte film zeg, jammer dit. Gisterenavond in de bios vaak genoeg nee-schuddend zitten kijken. Zonde, want de vorige twee delen van deze trilogy vond ik echt niet onaardig.

SPOILER
Owja, en onze bioscoop ondertiteling gaf steeds 'Artoo' aan in plaats van 'R2'. Ook al zal 'Artoo' technisch gezien correct zijn, ik vind het rete-irritant. Dit had onze halve bioscoop zaal als ik het geroesemoes aanhoorde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kaizen_ op 23-12-2019 11:01:25 ]
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 23 december 2019 @ 10:23:57 #125
12888 Skull-splitter
pi_190609026
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 16:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jawel hoor, die draait in de meeste bioscopen.
Dit.
  maandag 23 december 2019 @ 10:28:28 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190609089
Waarom zou je er geld voor neertellen als het toch bagger is

die camrip is van zeer hoge kwaliteit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_190609121
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:28 schreef MMaRsu het volgende:
Waarom zou je er geld voor neertellen als het toch bagger is

die camrip is van zeer hoge kwaliteit
Waarom zou je hem dan nog kijken als het toch bagger is?
pi_190609135
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 08:00 schreef Kaizen_ het volgende:
Wat een slechte film zeg, jammer dit. Gisterenavond in de bios vaak genoeg nee-schuddend zitten kijken. Zonde, want de vorige twee delen van deze trilogy vond ik echt niet onaardig.

SPOILER
Owja, en onze bioscoop ondertiteling gaf steeds 'Artoo' aan in plaats van 'R2'. Ook al zal 'Artoo' technisch gezien correct zijn, ik vind het rete-irritant. Dit had onze halve bioscoop zaal als ik het geroesemoes aanhoorde.
Eens met een deel van je spoiler, maar Rey wist waar ze heen moest, dat wist ze toen ze C3PO hadden uitgelezen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 23 december 2019 @ 10:50:57 #129
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190609305
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2019 10:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Waarom zou je hem dan nog kijken als het toch bagger is?
Wie zegt dat ik het ga kijken :D
pi_190609366
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:50 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het ga kijken :D
Zei ook niet dat jij hem ging kijken :P
  maandag 23 december 2019 @ 10:56:42 #131
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190609368
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:32 schreef kalinhos het volgende:
maar Rey wist waar ze heen moest, dat wist ze toen ze C3PO hadden uitgelezen.
Klopt, ik bedoel meer specifiek:
SPOILER
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_190609439
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:56 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Klopt, ik bedoel meer specifiek:
SPOILER
SPOILER
  FOK!Fotograaf maandag 23 december 2019 @ 11:11:31 #133
364681 over_hedge
pi_190609532
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 08:00 schreef Kaizen_ het volgende:

SPOILER
Ik zou vooral nog een keer gaan. Want je hebt blijkbaar een hoop gemist.. Echt veel van deze dingen werden uitgelegd
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 23 december 2019 @ 11:15:51 #134
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190609589
SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:03 schreef Ceased2Be het volgende:

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:11 schreef over_hedge het volgende:
Ik zou vooral nog een keer gaan. Want je hebt blijkbaar een hoop gemist.. Echt veel van deze dingen werden uitgelegd
Nou nee, dat ga ik sowieso niet doen.

Zou je wat punten kunnen uitleggen? Ben wel benieuwd. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Kaizen_ op 23-12-2019 15:07:03 ]
pi_190609603
Deze film...

maandag 23 december 2019 @ 11:24:05 #136
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190609690
Ah het overanalyseren gaat beginnen.
And so is the past
pi_190609762
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 11:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Er valt niks te overanalyseren. Er zit geen diepere betekenis achter. Ze hebben er gewoon een puizooi van gemaakt en een geliefde franchise de grond in geboord.
  maandag 23 december 2019 @ 15:05:19 #138
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_190612662
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 11:16 schreef Aurelius het volgende:
Deze film...

De persoon naast me in de bios heb ik dit letterlijk drie keer zien doen. :D
pi_190612918
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 15:05 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ik was met een maat. Hij wilde de hele tijd in discussie gaan. Ik bleef maar herhalen “niet nadenken, niet nadenken”.
  maandag 23 december 2019 @ 15:53:09 #140
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190613319
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 11:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Iets kan ook gewoon slecht zijn toch?
  FOK!Fotograaf maandag 23 december 2019 @ 16:19:14 #141
364681 over_hedge
pi_190613861
quote:

[..]

Middelvingers gaan opsteken naar een biosscherm _O_ Dan neemt die persoon naast je het iets te serieus allemaal :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_190613949
quote:

[..]

Ik zat niet naast jou toch?
  maandag 23 december 2019 @ 17:05:07 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_190614688
Vanochtend de film gezien (kinderen naar de BSO dag terwijl ik zelf vakantie heb O+). Natuurlijk klopte er een hoop niet en het was jammer hoe TLJ zo goed als genegeerd werd helemaal tot aan dat cavalerie moment aan het einde. Maar eh, het was niet zo'n trainwreck als ik van tevoren gedacht had. Vind hem denk ik beter (of in ieder geval interessanter) dan TFA.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 23 december 2019 @ 18:57:46 #144
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190616571

Yikes :') wat een afslachting

Maar wel leuk om te horen *O*
pi_190616986
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:15 schreef Kaizen_ het volgende:

Zou je wat punten kunnen uitleggen? Ben wel benieuwd. :)
Ik wil wel ingaan op
SPOILER
Namelijk:
SPOILER
  maandag 23 december 2019 @ 19:55:25 #147
182233 thedeedster
pi_190617459
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 19:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik wil wel ingaan op
SPOILER
Namelijk:
SPOILER
Om hier op in te gaan.

Eigenlijk vind ik het een wonder dat het alleen over het script gaat. Veel kritiekpunten zijn terecht overigens.

Maar vergeleken met de prequels zijn in ieder geval de dialogen en de acteerprestaties écht een stuk beter. En minder kinderachtig. Gungans en Trade Federations; eigenlijk niet meer dan begrijpelijk dat je op zoiets een politiek correcte reactie krijgt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 23 december 2019 @ 20:06:31 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_190617713
Ja het is dat Natalie Portman en Ewan McGregor al gevestigde acteurs waren, maar verder waren die films een open graf voor de nieuwe "talenten". Adam Driver krijgt waarschijnlijk binnenkort een oscar, Oscar Isaac is voorgoed doorgebroken en ook Daisy Ridley en John Boyega verwacht ik straks veel van. Veel meer als de eerste trilogie waar het trio ook doorbrak.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 23 december 2019 @ 20:11:40 #149
182233 thedeedster
pi_190617863
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:06 schreef speknek het volgende:
Ja het is dat Natalie Portman en Ewan McGregor al gevestigde acteurs waren, maar verder waren die films een open graf voor de nieuwe "talenten". Adam Driver krijgt waarschijnlijk binnenkort een oscar, Oscar Isaac is voorgoed doorgebroken en ook Daisy Ridley en John Boyega verwacht ik straks veel van. Veel meer als de eerste trilogie waar het trio ook doorbrak.
Adam Driver heeft star wars niet nodig. Echt, elk jaar zie ik wel meerdere goede rollen van hem.
pi_190618041
En Oscar Isaac had een paar jaar voor Star Wars al de hoofdrol in een film van de Coen Brothers. Als je denkt dat dit zijn doorbraak is, dan kijk je vermoedelijk niet veel films.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')