ja, c. denk ik, een balletje opgooien voor de toekomst.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:11 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Omdat dit feitelijk fanservice is voor het overgrote merendeel (inclusief mijzelf) dat nooit enig aandacht besteedt heeft aan Star Wars buiten de films om? Losstaand van wat welke film het is, een film dient op zichzelf een volledig verhaal te vertellen zonder dat de noodzaak bestaat antwoorden in andere vormen van media te vinden. Neem desnoods de Lord of the Rings trilogie. Deze is prima te volgen zonder de boeken en aanhangsels te hebben gelezen. Nu kunnen we andere argumenten aanhalen bij onder andere kunstfilms - zeg Tarkovsky - , maar bij spektakelfilms als Star Wars, Lord of the Rings, (moderne) Star Trek enzovoorts is uitleg simpelweg een noodzakelijkheid.
Probleem met Abrams blijft altijd dat hij eerst zijn mystery boxes gebruikt en de uitleg hiervoor pas geeft wanneer het opeens nodig is (anders kom je er nooit achter natuurlijk, zie bv. de oude lightsaber van Luke die opeens opduikt in The Force Awakens zonder verklaring). Wat dat betreft zou het mij niks verbazen dat de reden dat Rey zichzelf Skywalker noemt puur te maken heeft met a). nostalgie, b). de herkenbaarheid van de naam Skywalker, en c). een afsluiting met een knipoog naar mogelijk een nieuwe concept van Force gebruikers waar men misschien in de toekomst iets mee wilt doen.
Haar eigen ouders wilden geen Palpatine zijn en Luke en Leia hebben haar meer opgevoed dan enig ander.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:11 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Omdat dit feitelijk fanservice is voor het overgrote merendeel (inclusief mijzelf) dat nooit enig aandacht besteedt heeft aan Star Wars buiten de films om? Losstaand van wat welke film het is, een film dient op zichzelf een volledig verhaal te vertellen zonder dat de noodzaak bestaat antwoorden in andere vormen van media te vinden. Neem desnoods de Lord of the Rings trilogie. Deze is prima te volgen zonder de boeken en aanhangsels te hebben gelezen. Nu kunnen we andere argumenten aanhalen bij onder andere kunstfilms - zeg Tarkovsky - , maar bij spektakelfilms als Star Wars, Lord of the Rings, (moderne) Star Trek enzovoorts is uitleg simpelweg een noodzakelijkheid.
Probleem met Abrams blijft altijd dat hij eerst zijn mystery boxes gebruikt en de uitleg hiervoor pas geeft wanneer het opeens nodig is (anders kom je er nooit achter natuurlijk, zie bv. de oude lightsaber van Luke die opeens opduikt in The Force Awakens zonder verklaring). Wat dat betreft zou het mij niks verbazen dat de reden dat Rey zichzelf Skywalker noemt puur te maken heeft met a). nostalgie, b). de herkenbaarheid van de naam Skywalker, en c). een afsluiting met een knipoog naar mogelijk een nieuwe concept van Force gebruikers waar men misschien in de toekomst iets mee wilt doen.
We weten niet eens wie haar ouders zijn (of haar grootmoeder), dus daar valt niks over te zeggen. Dat Luke en Leia haar opgevoed hebben is leuk, maar is dat nu echt een valide reden om jezelf de achternaam van de twee aan te nemen? Overigens denk ik oprecht dat Abrams hier echt weinig meer achter zocht dan nostalgie; terugkomen naar Tatooine (een locatie die geen binding met Rey heeft) en de achternaam kiezen van de familie waar de films feitelijk om draaien. Nostalgische knipoog enerzijds, en anderzijds de optie open houden voor meer films/series binnen het aspect van "een Skywalker zijn".quote:Op vrijdag 20 december 2019 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haar eigen ouders wilden geen Palpatine zijn en Luke en Leia hebben haar meer opgevoed dan enig ander.
Das nogal een aanname aangezien we er echt niets van weten en hetgeen wat we weten komt uit de 3e hand.quote:Op vrijdag 20 december 2019 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haar eigen ouders wilden geen Palpatine zijn...
Eens.quote:Op vrijdag 20 december 2019 00:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Het grootste probleem van deze film was The Last Jedi.
Eens! En ze zeggen ook nog iets in de films van naldo haar zelfmoord missie om naar light speed te gaan. Dat het een one in million was. Dus ze dat niet als wapen kunnen gebruikenquote:Op vrijdag 20 december 2019 21:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
Eens.
Na het zien van The Rise Of Skywalker is duidelijk dat JJ Abrams voor ogen had wat hij wilde met die trilogie. Maar Rian Johnson kreeg om onverklaarbare redenen carte blanche, ging met The Last Jedi gewoon echt zijn eigen ding doen en hielp alle verhaallijnen om zeep. En dat Abrams heeft nu in deze laatste film zoveel mogelijk geduwd van wat er in de vorige had moeten zitten.
En een dikke "fuck you" richting Johnson, onder meer met ploteindjes waarvan eigenlijk voor de hand lag dat ze in deze film behandeld zouden worden.
Luke die zegt dat een lichtzwaard met respect behandeld dient te worden? Fuck you richting wat Johnson deed in het vorige deel.
Benicio Del Toro's personage die niet terugkeert? Nope, bye bye.
Rey's afkomst doet er totaal niet toe? Dat ligt toch wel iets ingewikkelder.
De opgebloeide romance tussen Finn en Rose? Weg ermee.
Force-kindje op het eind van The Last Jedi? Nog moeilijker te vinden dan Exegol.
dan ligt het er maar aan welk standpunt je inneemt als je dit bekijkt. het enige echte verhaallijntje wat abrams met de eerste doorgaf, was dat rey in training zou gaan bij luke. voor de rest had ie gewoon een fanpleaser gemaakt die zichzelf afrondde.quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
Eens.
Na het zien van The Rise Of Skywalker is duidelijk dat JJ Abrams voor ogen had wat hij wilde met die trilogie. Maar Rian Johnson kreeg om onverklaarbare redenen carte blanche, ging met The Last Jedi gewoon echt zijn eigen ding doen en hielp alle verhaallijnen om zeep. En dat Abrams heeft nu in deze laatste film zoveel mogelijk geduwd van wat er in de vorige had moeten zitten.
En een dikke "fuck you" richting Johnson, onder meer met ploteindjes waarvan eigenlijk voor de hand lag dat ze in deze film behandeld zouden worden.
Luke die zegt dat een lichtzwaard met respect behandeld dient te worden? Fuck you richting wat Johnson deed in het vorige deel.
Force-kindje op het eind van The Last Jedi? Nog moeilijker te vinden dan Exegol.
Die fuck you naar Johnson zie ik er echt niet in, maar je zult TLJ ook niet tof vinden gok ik...quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:33 schreef Tokus het volgende:
[..]
Eens.
Kylo Ren is dan ook een wannabe badass, die heen en weer stuitert tussen het verleden van zijn grootvader en zijn ouders. kijk naar al die temperamentswisselingen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 01:48 schreef Rickymeliese het volgende:
Ik vond het een geweldige star wars film. Klein puntje van kritiek is dat ik vond dat kylo ren totaal niet overkwam als een echte badass enemy (over de gehele trilogie). Verder heeft Abrams de fouten van the last jedi aardig gelijmd. Sterker nog, ik denk dat als je alleen TFA en TROS na elkaar kijkt, dat je niet zo heel veel mist van TLJ. TLJ voelde echt als een filler en dat is jammer. Als ik het voor het zeggen mocht hebben zou ik beginnen met een film rond de opleiding van Ben Solo en hoe hij zo evil is geworden (door snoke) , deel twee zou dan Rey introduceren en haar training bij Luke behandelen met verder een Kylo Ren die superkrachtig is geworden, Snoke killt en erachter komt dat Palpatine erachter zat (Palpatine komt uit de schaduw nadat Ren Snoke dood en zegt: your training is complete o.i.d.. Deel drie zou dan laten zien dat Rey haar training voltooid is en dat zij en Ren ongeveer even sterk zijn geworden. Rey doodt Ren en daarna Palpatine (uit haat misschien, om te laten zien dat je als Jedi best haat kan hebben en zo de balans tussen de force ziet). Helaas is het niet zo uitgepakt maar had dit graag willen zien.
Wat vreselijk voorspelbaar is en nergens het niveau fan fiction ontstijgt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 01:48 schreef Rickymeliese het volgende:
Ik vond het een geweldige star wars film. Klein puntje van kritiek is dat ik vond dat kylo ren totaal niet overkwam als een echte badass enemy (over de gehele trilogie). Verder heeft Abrams de fouten van the last jedi aardig gelijmd. Sterker nog, ik denk dat als je alleen TFA en TROS na elkaar kijkt, dat je niet zo heel veel mist van TLJ. TLJ voelde echt als een filler en dat is jammer. Als ik het voor het zeggen mocht hebben zou ik beginnen met een film rond de opleiding van Ben Solo en hoe hij zo evil is geworden (door snoke) , deel twee zou dan Rey introduceren en haar training bij Luke behandelen met verder een Kylo Ren die superkrachtig is geworden, Snoke killt en erachter komt dat Palpatine erachter zat (Palpatine komt uit de schaduw nadat Ren Snoke dood en zegt: your training is complete o.i.d.. Deel drie zou dan laten zien dat Rey haar training voltooid is en dat zij en Ren ongeveer even sterk zijn geworden. Rey doodt Ren en daarna Palpatine (uit haat misschien, om te laten zien dat je als Jedi best haat kan hebben en zo de balans tussen de force ziet). Helaas is het niet zo uitgepakt maar had dit graag willen zien.
Als je dit opruimen noemt wil ik niet weten hoe jouw huis eruit ziet.quote:Op zaterdag 21 december 2019 13:29 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heeft JJ ze niet alle 3 gemaakt. Nu moest hij de puinhoop van iemand anders opruimen.
Ik zal er eens op letten woensdag.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je dit opruimen noemt wil ik niet weten hoe jouw huis eruit ziet.
Leuk detail wat me nog was opgevallen. Rey gebruikt vrolijk lukes x-wing maar die zou een (stuk) vleugel moeten missen omdat die is gebruikt voor lukes hut.
Ja het schiet weet alle kanten op. Ik vond het goed vermaak maar een aantal verhaal-beslissingen ben ik het niet mee eens. Jammer dan, dit is wat we hebben. Het wordt de komende jaren allemaal wel weer rechtgebreid in de boeken en comics maar het is zo zonde dat het nodig is. Over een weekje of 2 eens voor de 3e keer gaan kijken en zien hoe het valt. De 2e keer was al een stuk beter te pruimen.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik zal er eens op letten woensdag.
Maar die negativiteit, echt OMG.
En vooral jj van het script af laten blijven. Want dat is met stip het zwakste aan vii en ix.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:41 schreef KingRadler het volgende:
ze hadden JJ voor 3 films moeten laten tekenen. En het verhaal 123 helemaal op papier zetten.
Dat dit niet is gebeurt blijft een raadsel.
Men moet sowieso geen films laten regisseren en/of schrijven door mensen die te grote fans zijn van het bronmateriaal, de kans is dan iets te groot dat die daar geen afstand van kunnen nemen. Die beginnen niet vanuit een fris idee, maar vooral vanuit wat ze graag (nog) eens willen zien en proberen daarna de gaten op te vullen. Met als gevolg een soort lappendeken van greatest hits, waarmee je blijkbaar slechts een segment van het publiek bereikt. Niets mis met een crowdpleaser, incrowdpleasers zijn iets problematischer.quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En vooral jj van het script af laten blijven. Want dat is met stip het zwakste aan vii en ix.
Zelfs het basisplot is hetzelfde.
Ik vind het werkelijk allemaal wel meevallen. Ik had er iets meer rust in gehouden, maar het komt wel allemaal netjes uit op wat kleine details na. En daar heb ik totaal geen probleem mee aangezien als ik met dezelfde kritische blik naar de oudjes kijk blijft ook daar weinig van over.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja het schiet weet alle kanten op. Ik vond het goed vermaak maar een aantal verhaal-beslissingen ben ik het niet mee eens. Jammer dan, dit is wat we hebben. Het wordt de komende jaren allemaal wel weer rechtgebreid in de boeken en comics maar het is zo zonde dat het nodig is. Over een weekje of 2 eens voor de 3e keer gaan kijken en zien hoe het valt. De 2e keer was al een stuk beter te pruimen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |