abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197291320
Hier lijkt het wel goed te gaan, de oudste wilde liever op haar kamer dan aan de keukentafel.
Zo heb ik er wel minder zicht op, maar de afspraak is dat als het niet werkt zo, dat ze dan weer beneden komt zitten. Ze zegt dat ze alles gedaan heeft, maar we hebben het nog niet gecheckt.
Ik ga vanavond wel even in haar ipad kijken of er echt niet meer huiswerk staat, het lijkt weer niet in SOM te staan, zoals de afspraak is. En ik wil een heleboel doen om te helpen plannen, maar dan moet ik wel weten wat ze moet doen. Dus als dit zo is dan ga ik de mentor wel weer mailen.

Maar maandag was wel even een hobbel, ze wilde niet naar school en mopper de mopper en moeilijk. Maar toen ze eenmaal in de les zat, leek dat ook wel weer goed.
Afspraak bij de psychologe ging gelukkig door, ik heb de indruk dat het wel klikt... hopelijk gaat ze er ook iets aan hebben.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:55:46 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197291388
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:52 schreef Nijna het volgende:
Hier lijkt het wel goed te gaan, de oudste wilde liever op haar kamer dan aan de keukentafel.
Zo heb ik er wel minder zicht op, maar de afspraak is dat als het niet werkt zo, dat ze dan weer beneden komt zitten. Ze zegt dat ze alles gedaan heeft, maar we hebben het nog niet gecheckt.
Ik ga vanavond wel even in haar ipad kijken of er echt niet meer huiswerk staat, het lijkt weer niet in SOM te staan, zoals de afspraak is. En ik wil een heleboel doen om te helpen plannen, maar dan moet ik wel weten wat ze moet doen. Dus als dit zo is dan ga ik de mentor wel weer mailen.

Maar maandag was wel even een hobbel, ze wilde niet naar school en mopper de mopper en moeilijk. Maar toen ze eenmaal in de les zat, leek dat ook wel weer goed.
Afspraak bij de psychologe ging gelukkig door, ik heb de indruk dat het wel klikt... hopelijk gaat ze er ook iets aan hebben.
Wij kregen in de vorige lockdown gewoon mailtjes van de docenten met de melding dat hij zijn huiswerk niet had gemaakt en of wij het ook een beetje in de gaten wilde houden. Dat vond mijn zoon niet leuk, maar ik was er wel blij mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197291491
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Wij kregen in de vorige lockdown gewoon mailtjes van de docenten met de melding dat hij zijn huiswerk niet had gemaakt en of wij het ook een beetje in de gaten wilde houden. Dat vond mijn zoon niet leuk, maar ik was er wel blij mee.
Ik hoop dat school dat ook zal doen, zeker gezien ze weten dat ze sommige dingen lastig vindt.
Ik zou er ook blij mee zijn nl. En ik ga er ook wel een beetje van uit dat school het laat weten als er iets niet gaat zoals het moet... ik kan er niet continu naast gaan zitten, de jongste heeft af en toe een beetje aansturing nodig en ik heb zelf ook mn momentjes oplaadtijd nodig en die zijn iets schaarser nu de dames beide thuis zijn ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:01:55 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197291523
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik hoop dat school dat ook zal doen, zeker gezien ze weten dat ze sommige dingen lastig vindt.
Ik zou er ook blij mee zijn nl. En ik ga er ook wel een beetje van uit dat school het laat weten als er iets niet gaat zoals het moet... ik kan er niet continu naast gaan zitten, de jongste heeft af en toe een beetje aansturing nodig en ik heb zelf ook mn momentjes oplaadtijd nodig en die zijn iets schaarser nu de dames beide thuis zijn ;)
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Sterkte daarmee. Gaat het met de jongste ook nog goed?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197292174
Kim gaat elke dag van 9.00-12.00 naar school op aanraden van de mentrix. Het lijkt een goede beslissing, want nu kan ze haar vragen direct stellen en beantwoord krijgen ipv wachten op een appje of beeldbellen.
Vanaf volgende week heeft ze op donderdagmiddag ook nog het praktijkvak verzorging op school.
pi_197292225
De eerste lockdown hadden we 3x de crisisdienst nodig... ik mag maar hopen dat het deze keer beter gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:57:25 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197292811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:35 schreef Ticootje het volgende:
De eerste lockdown hadden we 3x de crisisdienst nodig... ik mag maar hopen dat het deze keer beter gaat.
:o

Ik hoop ook echt dat het nu beter zal gaan, Ticootje. Kon ze de 1e lockdown niet naar school?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 19:58:59 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197292859
En J. zit nu op een andere school dacht ik? Gaat het daar sowieso beter?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197292866
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:35 schreef Ticootje het volgende:
De eerste lockdown hadden we 3x de crisisdienst nodig... ik mag maar hopen dat het deze keer beter gaat.
Laatste keer dat je hier was ging het over een mogelijke uithuisplaatsing. Hoe is dat afgelopen?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197292907
Het is weer rustig. Maar altijd ups en downs he.

Voor nu is het van de baan, maar ik hou mn hart vast als het echt gaat puberen. Ik zal de verhalen besparen wat er allemaal heeft afgespeeld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:06:53 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197293053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Het is weer rustig. Maar altijd ups en downs he.

Voor nu is het van de baan, maar ik hou mn hart vast als het echt gaat puberen. Ik zal de verhalen besparen wat er allemaal heeft afgespeeld.
Je hebt ook pech dat meisjes eerder gaan puberen dan jongens. Ik had bij mijn zoon een paar jaar langer om hem tot rust te krijgen. Maar aan de andere kant; mijn dochter pubert ook pas echt sinds ze 17, 18 is. Dus ik hoop dat dat bij jullie ook zo zal zijn.

Ik durf me geen voorstelling te maken van wat er allemaal heeft afgespeeld, maar ik kan me goed voorstellen hoe zwaar het is geweest :*

Ik ben nog altijd heel blij dat wij de uithuisplaatsing hebben weten te voorkomen. Ik zeg niet dat uithuisplaatsing altijd slecht is. Toen hij 9 maanden weg was, was dat echt een zegen (ook voor hem trouwens, hij had het er vandaag toevallig nog over), maar permanent is wel echt een heel ander verhaal.

Kutcorona. Het schopt alles door de war :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197293074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Het is weer rustig. Maar altijd ups en downs he.

Voor nu is het van de baan, maar ik hou mn hart vast als het echt gaat puberen. Ik zal de verhalen besparen wat er allemaal heeft afgespeeld.
Sterkte, hopelijk blijft het ook rustig.. :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:13:47 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197293218
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:35 schreef Ticootje het volgende:
De eerste lockdown hadden we 3x de crisisdienst nodig... ik mag maar hopen dat het deze keer beter gaat.
Oh fuck zeg. -O-
Hopelijk blijft de situatie nu beheersbaar. :*
***
pi_197293609
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Sterkte daarmee. Gaat het met de jongste ook nog goed?
De jongste doet het best goed, die heeft voor elke dag een taak en ze begint gelijk 's morgens na het ontbijt omdat ze dan eerder klaar is. Logt netjes op tijd in en dat doet ze behoorlijk zelfstandig.
Oudste heeft daarin toch echt meer sturing nodig.

@_Ingrid_ wat fijn dat ze naar school mag!

@Ticootje, hopelijk dat het deze lockdown beter gaat :* fijn dat ze nu wel naar school kan!
Fijn dat het nu beter gaat! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197294455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:35 schreef Ticootje het volgende:
De eerste lockdown hadden we 3x de crisisdienst nodig... ik mag maar hopen dat het deze keer beter gaat.
Sterkte! :*
Ik hoop dat het nu beter gaat!
pi_197294699
Ja het gaat nu beter. Maar het einde is er nog niet he.

We lopen gewoon op onze tenen. Zoals altijd.

En ze is zo’n lieffie, alleen als die rotknop omgaat, dan zijn we allemaal zo machteloos. :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:12:49 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197294794
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:09 schreef Ticootje het volgende:
Ja het gaat nu beter. Maar het einde is er nog niet he.

We lopen gewoon op onze tenen. Zoals altijd.

En ze is zo’n lieffie, alleen als die rotknop omgaat, dan zijn we allemaal zo machteloos. :(
:*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197294958
Tja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197304125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:09 schreef Ticootje het volgende:
Ja het gaat nu beter. Maar het einde is er nog niet he.

We lopen gewoon op onze tenen. Zoals altijd.

En ze is zo’n lieffie, alleen als die rotknop omgaat, dan zijn we allemaal zo machteloos. :(
Is ze dan niet te bereiken? Woedeaanval oid?
pi_197304144
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:07 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Is ze dan niet te bereiken? Woedeaanval oid?
Nee. Je dringt niet door.

Later weet ze dan ook niet meer goed wat ze wel en niet deed in zo’n aanval.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197304359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee. Je dringt niet door.

Later weet ze dan ook niet meer goed wat ze wel en niet deed in zo’n aanval.
Pittig! :*
Ik herken het wel van Kim van vroeger. Het enige wat soms hielp was haar op schoot nemen en armen om haar heen zodat ze geen kant op kon en dan wiegen.

En Tyler heeft dan geen autisme, maar tourette, adhd en een hechtingsstoornis.
Hij had eerder best vaak woedeaanvallen. Ook totaal niet te bereiken, daarna spijt en wist dan ook niet alles meer. Op hem in blijven praten en op schoot nemen werkte dan het beste. Maar kon makkelijk een uur of langer duren.
Hij heeft zelfs een gat in zijn gipsmuur gemaakt door tijdens een woedeaanval te ' bonken' met zijn knie.
Wat je zei met knop omgaan is bij Tyler ook zo. Het is verder een heel lief, sociaal en zorgzaam jochie!

In ieder geval lijkt het me erg lastig mee om te gaan en ik hoop dat het goed blijft gaan! :*
pi_197427933
Afgelopen week ging al een stuk soepeler :) Kreeg nog een compliment van juf dat IK zo goed bezig was O+
Wel raakt kind gauw overprikkeld in de meet-sessies, vooral omdat andere kinderen niet luisteren en overal doorheen tetteren. 1 op 1 met juf gaat prima.
Vanaf volgende week heeft juf 3 (!!!) meets per ochtend in de planning staan, heb gelijk aangegeven dat dat voor ons niet haalbaar is en dat snapt ze goed. Nu hoeft hij alleen om 0900 bij het rekenen aanwezig te zijn en kan daarna zelfstandig verder.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:36:35 #223
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197430193
quote:
81s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:23 schreef Declan-Harp het volgende:
Afgelopen week ging al een stuk soepeler :) Kreeg nog een compliment van juf dat IK zo goed bezig was O+
Wel raakt kind gauw overprikkeld in de meet-sessies, vooral omdat andere kinderen niet luisteren en overal doorheen tetteren. 1 op 1 met juf gaat prima.
Vanaf volgende week heeft juf 3 (!!!) meets per ochtend in de planning staan, heb gelijk aangegeven dat dat voor ons niet haalbaar is en dat snapt ze goed. Nu hoeft hij alleen om 0900 bij het rekenen aanwezig te zijn en kan daarna zelfstandig verder.
Fijn Declan-Harp! Goed om zo in contact te blijven en te overleggen met de juf. Hopelijk mogen ze 25 januari wel weer naar school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197430207
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Fijn Declan-Harp! Goed om zo in contact te blijven en te overleggen met de juf. Hopelijk mogen ze 25 januari wel weer naar school.
Ja, dat zou voor (bijna) iedereen beter zijn :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 23 januari 2021 @ 17:28:47 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197593100
Even een grappig verhaaltje tussendoor. Zoals zoveel autisten heeft mijn zoon altijd problemen met spreekwoorden en gezegden. Hij begrijpt ze niet en neemt ze te letterlijk.

Dus nu heeft hij zich aangeleerd om spreekwoorden en gezegden te gaan oefenen. Blijft lastig, maar hij heeft inmiddels een aantal favorieten gevonden die hij nu om de haverklap gebruikt.

Zo gooit hij nu zo vaak mogelijk: "zo zijn we niet getrouwd" en "nu heb je de poppen aan het dansen" in een conversatie, want die vindt hij leuk. Hij zei gisteren dat hij 'zo zijn we niet getrouwd' tegen een leerkracht zei en die reageerde zeer verbaasd :D

Volgende leerpunt is dus wanneer hij een spreekwoord wel of niet kan gebruiken....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197593209
:D
Ik vind het wel koddig, als het correct gebruikt was. Zou er als docent smakelijk om kunnen lachen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 23 januari 2021 @ 17:55:18 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197593422
Haha Livelink, erg grappig! :D
in de haak.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 19:16:49 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197594540
:D Heerlijk!
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 23 januari 2021 @ 20:23:44 #229
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197595895
Haha, dat zal best komische situaties opleveren ja :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197603297
Livelink, hahaha :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197604838
Klinkt erg grappig livelink en goed gebruikt zou ik het als lkr zeker kunnen waarderen
pi_197763895
Hoi,

Ik kom hier voorzichtig buurten, concreet weet k nog niet waarom.
Ik heb een tweeling van 2,5. Ontzettend leuke, lieve, tevreden kindjes. Op een paar dagen in het jaar na ook altijd vrolijk.
Net na hun 2e verjaardag (in augustus) zijn ze doorgestuurd naar een audiologisch centrum omdat ze nog niet brabbelen. Nu een half jaar verder is hier geen vooruitgang in. De gehooronderzoeken zijn voldoende gebleken om een gehoorprobleem uit te sluiten.

Vanochtend heeft de jongste van de twee een logopedisch-pedagogisch onderzoek gehad. Zijn broer is vrijdag aan de beurt. We wisten al dat vooral de jongste in zijn eigen wereld leeft (als ik dat zo kan zeggen) maar ik werd wel met mijn neus op de feiten gedrukt. Normaal ben ik druk met werk, het huishouden, 3 kinderen. Dan valt op dat je kind 'anders' is maar niet zo uitvergroot als in een 1-op-1 onderzoek.
Er is geen contact, geen non-verbale communicatie, geen fantasie spel. Degene die de testjes af nam probeerde zijn aandacht te trekken met een piepspeeltje, dan kijkt hij niet op of om, zelfs niet als ze vlakbij zijn gehoor piept. Eerste vraag was ook, hij hoort toch wel goed? Een 'grapje' (speeltje met een lepel lanceren) interesseerde hem niet. De eerste vermoedens gaan (al zijn ze niet zo concreet uitgesproken en weet ik niet of er een diagnose gesteld kan worden op deze leeftijd) richting ASS. Het audiologisch centrum wacht nog even de constateringen van de gastouder en KDV af en daarna krijgen we een definitief advies gesprek.

Ze kunnen overigens allebei goed tegen verandering, knuffelen zijn ze gek op, en als je de aandacht hebt maken ze wel oogcontact. Maar ik heb misschien een stereotype beeld van ASS in mijn hoofd?

Zijn tweelingbroer maakt overigens dezelfde ontwikkeling door, maar heeft meer contact met de buitenwereld, echter nog steeds minder dan 'gemiddeld'.

Ik post dit vooral om van mij af te schrijven. Ik zie namelijk een kindje dat gelukkig en tevreden is, en hartstikke fijn op zichzelf kan spelen en zich ontwikkeld op zijn eigen tempo. Een eventuele diagnose is vooral gewenst om te weten welke handvatten we kunnen aanbieden in de toekomst.
Ik zit vooral met school in mijn maag, daarom post ik hier. Onze oudste verdenken we van (hoog) begaafdheid. De school waar hij op zit lijkt hier niet in mee te gaan, omdat hij nog niet kan schrijven en dit ook vertikt (we gaan ergotherapie aan, het zit m namelijk vooral in zijn linkshandigheid en slechte fijne motoriek). De oudste heeft wel een fijne tijd qua sociaal spel maar het schoolwerk zelf interesseert m niet.
Omdat school zo rechtlijnig tegenover de oudste staat vermoed ik dat de jongste het helemaal niet gaat trekken.
Ik zit dus met een schuin oog te kijken naar een school die begeleiding op maat biedt voor kindjes die wat minder goed mee komen én kindjes die voor lopen. Maar waar let ik dan op?
  maandag 1 februari 2021 @ 21:06:45 #233
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197769301
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoi,

Ik kom hier voorzichtig buurten, concreet weet k nog niet waarom.
Ik heb een tweeling van 2,5. Ontzettend leuke, lieve, tevreden kindjes. Op een paar dagen in het jaar na ook altijd vrolijk.
Net na hun 2e verjaardag (in augustus) zijn ze doorgestuurd naar een audiologisch centrum omdat ze nog niet brabbelen. Nu een half jaar verder is hier geen vooruitgang in. De gehooronderzoeken zijn voldoende gebleken om een gehoorprobleem uit te sluiten.

Vanochtend heeft de jongste van de twee een logopedisch-pedagogisch onderzoek gehad. Zijn broer is vrijdag aan de beurt. We wisten al dat vooral de jongste in zijn eigen wereld leeft (als ik dat zo kan zeggen) maar ik werd wel met mijn neus op de feiten gedrukt. Normaal ben ik druk met werk, het huishouden, 3 kinderen. Dan valt op dat je kind 'anders' is maar niet zo uitvergroot als in een 1-op-1 onderzoek.
Er is geen contact, geen non-verbale communicatie, geen fantasie spel. Degene die de testjes af nam probeerde zijn aandacht te trekken met een piepspeeltje, dan kijkt hij niet op of om, zelfs niet als ze vlakbij zijn gehoor piept. Eerste vraag was ook, hij hoort toch wel goed? Een 'grapje' (speeltje met een lepel lanceren) interesseerde hem niet. De eerste vermoedens gaan (al zijn ze niet zo concreet uitgesproken en weet ik niet of er een diagnose gesteld kan worden op deze leeftijd) richting ASS. Het audiologisch centrum wacht nog even de constateringen van de gastouder en KDV af en daarna krijgen we een definitief advies gesprek.

Ze kunnen overigens allebei goed tegen verandering, knuffelen zijn ze gek op, en als je de aandacht hebt maken ze wel oogcontact. Maar ik heb misschien een stereotype beeld van ASS in mijn hoofd?

Zijn tweelingbroer maakt overigens dezelfde ontwikkeling door, maar heeft meer contact met de buitenwereld, echter nog steeds minder dan 'gemiddeld'.

Ik post dit vooral om van mij af te schrijven. Ik zie namelijk een kindje dat gelukkig en tevreden is, en hartstikke fijn op zichzelf kan spelen en zich ontwikkeld op zijn eigen tempo. Een eventuele diagnose is vooral gewenst om te weten welke handvatten we kunnen aanbieden in de toekomst.
Ik zit vooral met school in mijn maag, daarom post ik hier. Onze oudste verdenken we van (hoog) begaafdheid. De school waar hij op zit lijkt hier niet in mee te gaan, omdat hij nog niet kan schrijven en dit ook vertikt (we gaan ergotherapie aan, het zit m namelijk vooral in zijn linkshandigheid en slechte fijne motoriek). De oudste heeft wel een fijne tijd qua sociaal spel maar het schoolwerk zelf interesseert m niet.
Omdat school zo rechtlijnig tegenover de oudste staat vermoed ik dat de jongste het helemaal niet gaat trekken.
Ik zit dus met een schuin oog te kijken naar een school die begeleiding op maat biedt voor kindjes die wat minder goed mee komen én kindjes die voor lopen. Maar waar let ik dan op?
Je kunt naar het ondersteuningsprofiel van scholen vragen. Dat geeft je in ieder geval een start of een houvast voor een gesprek. Blijft lastig hoor.
En misschien moet je voor twee verschillende scholen kiezen. Ik weet niet of dat praktisch gezien kan natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:50:42 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_198323003
Kleine schop.

Hier stond een heel verhaal over het verschil hoe mijn zoon een boek leest en wat hem boeit in een boek dan hoe ik of mijn dochter een boek leest.

Maar achteraf weet ik eigenlijk niet of dat met autisme te maken heeft. Kan ook zijn dat jongens heel anders lezen dan meisjes natuurlijk.

Daarom weer weggehaald. Ben wel benieuwd hoe het met de andere ouders hier gaat en of het open gaan van de scholen een verlichting voor hen is.

[ Bericht 81% gewijzigd door livelink op 04-03-2021 20:09:34 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_198325494
Ik heb het wel gelezen Livelink maar kon er niet veel zinnigs over zeggen, sorry!
Bij jullie ook weer alles op de rit?

Zoon krijgt sinds een paar weken 2x daags 2,5mg ''Ritalin'' en dat gaat super, juf ziet een heel ander kind nu. Morgen komt z'n rapport, ben erg benieuwd!

Ben zelf nog heel erg aan het bijtanken, die hele lockdown en aansluitend vakantie heeft me mentaal genekt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:37:45 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_198325987
quote:
81s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:15 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb het wel gelezen Livelink maar kon er niet veel zinnigs over zeggen, sorry!
Bij jullie ook weer alles op de rit?

Zoon krijgt sinds een paar weken 2x daags 2,5mg ''Ritalin'' en dat gaat super, juf ziet een heel ander kind nu. Morgen komt z'n rapport, ben erg benieuwd!

Ben zelf nog heel erg aan het bijtanken, die hele lockdown en aansluitend vakantie heeft me mentaal genekt.
Nee, ik snap dat je er niks mee kon. Maar was wel een mooie gelegenheid om het topic weer eens te schoppen. Hoe ervaart je zoon de Ritalin zelf? Mijn zoon heeft het geprobeerd, maar vond het echt verschrikkelijk. Hij kon niet meer fantaseren en had last van stroomstootjes in zijn hoofd zoals hij het zelf noemde. Zelfs het trampolinespringen vond hij niet meer leuk met de Ritalin. We zijn er dus heel snel mee gestopt in overleg met de psychiater natuurlijk.

Sterkte met het bijtanken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_198326252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, ik snap dat je er niks mee kon. Maar was wel een mooie gelegenheid om het topic weer eens te schoppen. Hoe ervaart je zoon de Ritalin zelf? Mijn zoon heeft het geprobeerd, maar vond het echt verschrikkelijk. Hij kon niet meer fantaseren en had last van stroomstootjes in zijn hoofd zoals hij het zelf noemde. Zelfs het trampolinespringen vond hij niet meer leuk met de Ritalin. We zijn er dus heel snel mee gestopt in overleg met de psychiater natuurlijk.

Sterkte met het bijtanken.
Wat sneu! En jammer.. voor jullie beiden.
Kind geeft zelf aan dat hij het fijn vindt, de rust in z'n hoofd. Taken op school gaan ook een stuk sneller af, hij geeft aan dat hij geen bijwerkingen heeft.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:55:02 #238
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198326300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:50 schreef livelink het volgende:
Kleine schop.

Hier stond een heel verhaal over het verschil hoe mijn zoon een boek leest en wat hem boeit in een boek dan hoe ik of mijn dochter een boek leest.

Maar achteraf weet ik eigenlijk niet of dat met autisme te maken heeft. Kan ook zijn dat jongens heel anders lezen dan meisjes natuurlijk.

Daarom weer weggehaald. [...]
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat er stond.
Ik merk dat mijn zoon met diagnose en mijn zoon zonder op heel verschillende manieren allerlei dingen ervaren, niet alleen boeken maar ook films, muziek en bijvoorbeeld musea.
Zou je het nog eens willen vertellen Livelink?
Prrrrr
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:00:00 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_198326418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:55 schreef mspoez het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat er stond.
Ik merk dat mijn zoon met diagnose en mijn zoon zonder op heel verschillende manieren allerlei dingen ervaren, niet alleen boeken maar ook films, muziek en bijvoorbeeld musea.
Zou je het nog eens willen vertellen Livelink?
Het kwam er op neer dat hij helemaal niet bezig is met het verhaal van een boek. Als ik hem vraag of hij een boek leuk vond zegt hij dat de natuur zo mooi beschreven is dat hij het in zijn hoofd kan zien. Hij verliest zich dan in natuurbeschrijvingen en weet daarna nauwelijks waar het verhaal over ging. En boeken waarvan hij het verhaal wel spannend vond, vindt hij dan weer niet leuk, want het wordt niet verteld op een manier dat hij het kan meebeleven. Dan is het alleen maar een verhaal en meer niet. Kortom, hij wil echt in zijn fantasie helemaal op kunnen gaan in een boek en dat heeft voor hem dan heel weinig met het verhaal te maken, maar meer met alles eromheen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:08:18 #240
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198326600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Het kwam er op neer dat hij helemaal niet bezig is met het verhaal van een boek. Als ik hem vraag of hij een boek leuk vond zegt hij dat de natuur zo mooi beschreven is dat hij het in zijn hoofd kan zien. Hij verliest zich dan in natuurbeschrijvingen en weet daarna nauwelijks waar het verhaal over ging. En boeken waarvan hij het verhaal wel spannend vond, vindt hij dan weer niet leuk, want het wordt niet verteld op een manier dat hij het kan meebeleven. Dan is het alleen maar een verhaal en meer niet. Kortom, hij wil echt in zijn fantasie helemaal op kunnen gaan in een boek en dat heeft voor hem dan heel weinig met het verhaal te maken, maar meer met alles eromheen.
Haha ja dat is heel herkenbaar! Een boek is pas leuk als je er je iets bij kan voorstellen en dat is in oudstes beleving zelden bij de persoonsbeschrijvingen, de gebeurtenissen tussen mensen of de zielenroerselen. Het wordt pas leuk als er omgevingen beschreven worden, of gebeurtenissen (liefst zo letterlijk mogelijk), of hoe dingen werken, machines, uitvindingen, natuurkundige zaken. Verhalen boeien hem niet, hij lees veel liever non-fictie.
Ik heb dat een poosje zorgwekkend gevonden, of nou ja, eigenlijk meer jammer voor hem, ik dacht dat hij iets miste. Inmiddels heb ik wel eens het idee dat ík iets mis, als ik hem vol enthousiasme over een theorie hoor vertellen of zijn visie op een hypothese hoor uiteenzetten ...

Maak je je er zorgen om? Of was het gewoon een vraag naar andermans ervaringen?
Prrrrr
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:31:30 #241
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_198327139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:08 schreef mspoez het volgende:

[..]

Haha ja dat is heel herkenbaar! Een boek is pas leuk als je er je iets bij kan voorstellen en dat is in oudstes beleving zelden bij de persoonsbeschrijvingen, de gebeurtenissen tussen mensen of de zielenroerselen. Het wordt pas leuk als er omgevingen beschreven worden, of gebeurtenissen (liefst zo letterlijk mogelijk), of hoe dingen werken, machines, uitvindingen, natuurkundige zaken. Verhalen boeien hem niet, hij lees veel liever non-fictie.
Ik heb dat een poosje zorgwekkend gevonden, of nou ja, eigenlijk meer jammer voor hem, ik dacht dat hij iets miste. Inmiddels heb ik wel eens het idee dat ík iets mis, als ik hem vol enthousiasme over een theorie hoor vertellen of zijn visie op een hypothese hoor uiteenzetten ...

Maak je je er zorgen om? Of was het gewoon een vraag naar andermans ervaringen?
Ik maak me er geen zorgen om. Dat verhaal van natuurkundige zaken en vertellen over theorieën is ook heel herkenbaar inderdaad. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat zijn docent dit niet gaat begrijpen en dat dat een lastig mondeling gaat worden. Want zijn boekverslagen lijken op geen enkele manier op de traditionele boekverslagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:33:26 #242
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198327187
Hij zit toch op het VSO? Of is ie daar al weer voorbij (niet goed opgelet de laatste jaren)?
Mijn oudste heeft op het HBO voor het eerst bewust zijn diagnose ingezet via de SLBer, dat hielp heel goed bij het kweken van begrip voor allerlei dingen die hij anders doet dan neurotypici.
Prrrrr
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:45:07 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_198327480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:33 schreef mspoez het volgende:
Hij zit toch op het VSO? Of is ie daar al weer voorbij (niet goed opgelet de laatste jaren)?
Mijn oudste heeft op het HBO voor het eerst bewust zijn diagnose ingezet via de SLBer, dat hielp heel goed bij het kweken van begrip voor allerlei dingen die hij anders doet dan neurotypici.
Nee, hij is vorig jaar overgestapt naar het reguliere onderwijs. Gaat op zich heel goed, maar hij heeft dan ook het complete beta-pakket en alles met formules en dergelijke gaat hem prima af.
Alleen Nederlands is eigenlijk een probleem. En dan zit ik me daar nu al druk over te maken, want hij heeft de boeken echt gelezen en dat zou toch het belangrijkste moeten zijn. Maar ik maak me wellicht druk om niks, hoewel hij echt wel een voldoende moet halen voor dit mondeling.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:05:49 #244
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_198327945
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, hij is vorig jaar overgestapt naar het reguliere onderwijs. Gaat op zich heel goed, maar hij heeft dan ook het complete beta-pakket en alles met formules en dergelijke gaat hem prima af.
Alleen Nederlands is eigenlijk een probleem. En dan zit ik me daar nu al druk over te maken, want hij heeft de boeken echt gelezen en dat zou toch het belangrijkste moeten zijn. Maar ik maak me wellicht druk om niks, hoewel hij echt wel een voldoende moet halen voor dit mondeling.
Als de docent zijn vak verstaat vraagt hij niet naar de verhaallijn maar naar accenten in het boek en naar betekenissen in het boek. Hij weet van de diagnose toch? Passend onderwijs is in veel gevallen k*t, maar kan ook echt wel werken. Veel hangt af van hoe een docent zijn eisen invult. Ik hoop voor jouw kind dat zijn leraren, net als die van mijn zoon, niet uitgingen van hun eigen beleving maar van die van de leerling. De exameneisen laten ruimte voor flexibele interpretatie. Je leeservaring vertellen, onderbouwd met argumenten,
[quote] Subdomein E1: Literaire ontwikkeling
7. De kandidaat kan beargumenteerd verslag uitbrengen van zijn leeservaringen met een aantal door
hem geselecteerde literaire werken.
* Minimumaantal: havo 8; vwo 12 waarvan minimaal 3 voor 1880.
* De werken zijn oorspronkelijk geschreven in de Nederlandse taal.[/quote]

wil niet zeggen dat je dezelfde ervaring hebt als de leraar, tenslotte.
Laat je kind oefenen met vertellen over de boeken, als zijn verhaal consistent en samenhangend is en bovendien klopt met wat er geschreven is, is het vrijwel onmogelijk om voor dit examen te zakken.
Prrrrr
pi_198335374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:50 schreef livelink het volgende:
Kleine schop.

Hier stond een heel verhaal over het verschil hoe mijn zoon een boek leest en wat hem boeit in een boek dan hoe ik of mijn dochter een boek leest.

Maar achteraf weet ik eigenlijk niet of dat met autisme te maken heeft. Kan ook zijn dat jongens heel anders lezen dan meisjes natuurlijk.

Daarom weer weggehaald. Ben wel benieuwd hoe het met de andere ouders hier gaat en of het open gaan van de scholen een verlichting voor hen is.
Geen idee voor wat betreft de boeken, ik heb 2 meiden ;).
Ik heb zelf bij de meeste boeken wel beeld bij wat ik lees, maar ik raak niet het verhaal kwijt. Van mijn oudste heb ik eigenlijk geen idee. Die maakt wel boekverslagen, ik mag ze niet lezen en ik heb ook geen idee wat docenten ervan vinden, heb er niks over gehoord dus ga er vanuit dat het dan wel ok is...

Hoe gaat het met jou en met J. ?

quote:
81s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:15 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb het wel gelezen Livelink maar kon er niet veel zinnigs over zeggen, sorry!
Bij jullie ook weer alles op de rit?

Zoon krijgt sinds een paar weken 2x daags 2,5mg ''Ritalin'' en dat gaat super, juf ziet een heel ander kind nu. Morgen komt z'n rapport, ben erg benieuwd!

Ben zelf nog heel erg aan het bijtanken, die hele lockdown en aansluitend vakantie heeft me mentaal genekt.
Wat fijn dat de ritalin zo goed werkt!
Hopelijk voor jezelf nu wat ademruimte met de school weer open, sterkte!

Hier gaat het wel aardig, ik vond de vakantie wel fijn. Even geen gedoe over huiswerk enzo.
Maar dat moest ik maandag toch echt weer oppakken en toen merkte ik wel hoe moe ik eigenlijk ben.
Als ik begin te praten tegen de oudste kijkt ze al direct boos, voelt niet zo prettig.
Ik heb het gevoel dat ik steeds maar moet duwen en trekken en het me niet in dank wordt afgenomen.
Maar als ik het laat dan moeten we daarna puinruimen dus dat is ook niet echt een oplossing denk ik.

Ze staat er goed voor (7x een 8, 3x een 7, 1x een 6 en een voldoende voor gym) 1 onvoldoende (ook gelijk een 4 helaas, er is nog maar 1 cijfer voor dat vak, maar intussen zijn er al wel 2 opdrachten ingeleverd, maar die zijn nog niet nagekeken blijkbaar). De overstap naar gewoon vwo is goed geweest.

En ik denk dat het goed is dat ze weer naar school gaat, al is het om de 2 dagen. Maar ze komt weer eens buiten, moet fietsen, weer gym heeft (is ze zelf absoluut niet blij mee). En ze kwam van de week ook wel heel afgedraaid uit school, ondanks maar 1/3 van de klas. Ik denk dat het toch een stuk meer energie kost dan vanuit haar eigen kamer.
Maar ik ben wel blij dat er weer een groter stukje verantwoordelijkheid bij school ligt (voor mijn gevoel) ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198335439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:26 schreef Nijna het volgende:

Maar ik ben wel blij dat er weer een groter stukje verantwoordelijkheid bij school ligt (voor mijn gevoel) ;).
DIT! 100%!
Ik vind mezelf een vreselijke moeder met dat thuiswerken, ik hoop oprecht dat m'n zoon er niets aan overhoudt :@
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198335620
quote:
81s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:30 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

DIT! 100%!
Ik vind mezelf een vreselijke moeder met dat thuiswerken, ik hoop oprecht dat m'n zoon er niets aan overhoudt :@
Mijn jongste (geen ass diagnose) zit in groep 8 en die deed het oprecht knap, ik hoop dat ze dat vasthoudt straks in de brugklas, die discipline. Maar ook een juf die echt de kinderen ook thuis wel aardig in beeld had.
Heel actief was in het checken of ze wisten wat ze moesten doen, of ze het ook daadwerkelijk deden.

Maar de oudste had ik altijd al wel "gedoe" mee met dat huiswerk, die mist het overzicht om het zelf in te plannen en te gaan doen. Maar als ze op school is kunnen docenten makkelijker zien wat ze doet en haar aanspreken op het niet nakomen van afspraken. Want mail leest ze ook lang niet altijd en beantwoorden is helemaal een zeldzaamheid.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199406707
Schopje...

Oudste heeft bedacht dat het een goed idee was om gewoon opdrachten niet in te leveren... daar krijg je dan natuurlijk een bijbehorend cijfer bij en een sarcastische opmerking van de docent (vond ik ergens terug na wat speuren in de digitale omgeving)
Dus maar een mail gestuurd of ze dit aub aan willen geven zodat we kunnen helpen, want wij zien niet altijd wat er bij in schiet.
Ben benieuwd naar de reactie...
Ze lijkt het bijltje er een beetje bij neer te gooien af en toe.
Ik maak me wel een beetje zorgen :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Nijna op 13-05-2021 16:43:55 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:49:30 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_199408019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 16:36 schreef Nijna het volgende:
Schopje...

Oudste heeft bedacht dat het een goed idee was om gewoon opdrachten niet in te leveren... daar krijg je dan natuurlijk een bijbehorend cijfer bij en een sarcastische opmerking van de docent (vond ik ergens terug na wat speuren in de digitale omgeving)
Dus maar een mail gestuurd of ze dit aub aan willen geven zodat we kunnen helpen, want wij zien niet altijd wat er bij in schiet.
Ben benieuwd naar de reactie...
Ze lijkt het bijltje er een beetje bij neer te gooien af en toe.
Ik maak me wel een beetje zorgen :{
Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Hopelijk reageert school goed. Ik herken het wel. Mijn zoon heeft dit jaar ook het bijltje er een beetje bij neergegooid. Bij hem is het wel duidelijk gerelateerd aan corona.
Maandag starten de eindexamens en ik merk dat ik moe ben geworden; moe van het aansturen en aansporen. En het idee dat we nog dik twee weken moeten is zwaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:10:14 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199408273
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:49 schreef livelink het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Hopelijk reageert school goed. Ik herken het wel. Mijn zoon heeft dit jaar ook het bijltje er een beetje bij neergegooid. Bij hem is het wel duidelijk gerelateerd aan corona.
Maandag starten de eindexamens en ik merk dat ik moe ben geworden; moe van het aansturen en aansporen. En het idee dat we nog dik twee weken moeten is zwaar.
Heel herkenbaar, Livelink. We moeten hier ook zo vreselijk hard er aan trekken om haar wat te laten doen, ik heb daar ook niet altijd tijd en puf voor maar dan doet ze dus gewoon weer bijna niks op een dag. Ja ze zit wel achter de laptop maar dat is het dan.

Nijna, wat vervelend zeg. Goed om de lijntjes met school even kort te houden. Zo lastig hè, je wil ook dat ze het zelf gaan doen en soms is het leerzamer om ze van hun fouten te laten leren. Maar lastig om goed in te schatten waar dat wel kan en waar juist beter niet.
in de haak.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')