Misschien is het de grootte en daarmee misschien ook wel de hoeveelheid aan prikkels in de klas?
Dat meekijken op school door de thuisbegeleiding, gaat dat op korte termijn gebeuren? Want misschien worden jullie daar wel iets wijzer van. Dan zou ik dat denk ik eerst afwachten, of kijken of het snel kan, als dat nog niet gepland is.
Misschien is een hele dag wel veel en zou ze het beter doen op halve dagen misschien?
Heeft ze misschien meer duidelijkheid/structuur nodig? Is de keuze zelf maken voor een groep 1 of 2 werkje, misschien te lastig voor haar of helpt juf daarbij?
Mijn oudste zat groep 2 t/m 5 in een grote klas en toen hebben ze van 2 groepen van 30, 3 groepen van 20 gemaakt, dat werkte een stuk beter (voor alle kinderen in de klas trouwens).
Heeft school een idee hoe de klassen eruit gaan zien de komende jaren? Qua aantallen.
En is het misschien nog een bepaald soort school, wat misschien niet zo past?
De school waar mijn kinderen heen gingen was toen nog Dalton, inmiddels niet meer. Maar de oudste had wat meer hulp nodig met haar weektaak, maar dat daar hielp juf dan mee bijvoorbeeld.
Ik denk dat het meekijken van de thuisbegeleiding heel waardevol kan zijn en dat jullie van daaruit verder kunnen kijken. Hopelijk krijgen jullie dan een idee wat maakt dat ze overvraagd of overprikkeld of.... wordt.