Jij denkt dat Scheveningen wel en duindorp geen vuur heeft?? Jij denkt dat Remkes gek is?quote:
Dat zullen ze ook niet krijgen hoor. Lees net dat de bouwers hun verhaal gaan doen na het aflasten vorige week. Nou is dat niet echt groot nieuws verder want dat stond al ergens op social media.quote:Op dinsdag 10 december 2019 17:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jij denkt dat Scheveningen wel en duindorp geen vuur heeft?? Jij denkt dat Remkes gek is?
Ze moesten apart van elkaar vergunningen e.d. regelen. Duindorp is daarmee gestopt, Scheveningen heeft een poging gedaan alles in te leveren (helaas niet -goed- gelukt).quote:Op dinsdag 10 december 2019 17:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jij denkt dat Scheveningen wel en duindorp geen vuur heeft?? Jij denkt dat Remkes gek is?
Ik denk dat alle vuurtjes doorgaan. Maar van Remkes kan je alles verwachten.
Wat was nou het nieuws?quote:
oh jij bent die persoon waar Remkes het over had.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er gaat niks door mag ik hopen. En terecht. En ja, ook ik woon in Den Haag.
Geen idee, heb het gemistquote:Op dinsdag 10 december 2019 23:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat was nou het nieuws?
quote:Bij de onlusten in Duindorp zijn jongeren "ver over de grens" gegaan en hebben ze "levensgevaarlijk" gehandeld. Dat zegt waarnemend burgemeester Remkes van Den Haag in reactie op nieuwe beelden die de politie vandaag vrijgaf. Daarop is volgens de politie te zien dat jongeren een 'vuurwerkbom' naar een politiebusje gooien.
"Men blijft van onze hulpverleners af", zegt een zichtbaar geagiteerde Remkes na het zien van de beelden van een politiehelikopter die zijn gemaakt op 3 december, toen het zeer onrustig was in de Haagse wijk.
Te zien is hoe er een projectiel van zwaar vuurwerk wordt gegooid naar een politiebusje, waarin op dat moment zeven agenten zitten. Er vindt een kleine explosie plaats, gevolgd door een grote ontploffing. Een groep mensen die dicht bij de bus staat, rent daarop weg.
Mogelijk rolde het explosief na de eerste knal onder het voertuig. De agenten in de bus raakten niet gewond, maar hadden na de explosie wel last van hun gehoor.
De politie kan geen details geven over de precieze schade aan de politiebus. Maar als het een personenauto was geweest, was er "weinig van overgebleven", zegt Remkes.
Burgemeester Remkes en de Haagse politiechef Van Musscher reageren boos op de beelden van de explosie bij het politiebusje:
Haagse politiechef na gooien vuurwerkbom: 'Ik hou mijn hart vast'
Volgens de politie gaat het bij het explosief om een zelfgemaakt "projectiel", gemaakt van zwaar vuurwerk. Dat leidt de politie af uit de beelden van de explosie, die zijn geanalyseerd door explosievenexperts.
Als de vuurwerkbom in de buurt van mensen was afgegaan, hadden zij hoogstwaarschijnlijk brandwonden opgelopen. "Of erger", aldus de Haagse politiechef Paul van Musscher. Het explosief had volgens politie-experts de kracht van een handgranaat.
In een tuin in Duindorp werd nog een tweede explosief gevonden. Het bleek te gaan om een soortgelijk, zelf geknutseld vuurwerkobject waarin ook "andere componenten" zaten. Wat daaronder wordt verstaan, wil de politie niet zeggen.
'Geen kwajongensstreken'
De politie gaat ervan uit dat het explosief bewust naar de bus is gegooid. Naar eigen zeggen komt de politie nu pas met het incident naar buiten in verband met het onderzoek.
Er zijn nog geen verdachten aangehouden en de politie is op zoek naar getuigen. Burgemeester Remkes laat daarnaast weten het een goede aanleiding te vinden om te laten zien "dat dit geen kwajongensstreken zijn".
In Duindorp was het dagenlang onrustig, omdat de gemeente geen vergunning verleent aan Duindorp en Scheveningen voor de bouw van een vreugdevuur voor de jaarwisseling. Vorig jaar ging dat mis: de vuurstapels waren veel hoger dan afgesproken. In Scheveningen ontstond een vonkenregen die veel schade veroorzaakte.
De burgemeester gaat overspannen het nieuwe jaar in.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:54 schreef Eightyone het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)tiebus-duindorp.html
[..]
Gelukkig bestaat den haag steeds meer uit studenten, expats en nette mensen. Die vuren mogen echt wegblijven van mij.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
oh jij bent die persoon waar Remkes het over had.
Hij zei dat niet heel DenHaag voorstander van het vuur was.
oh ja, wonen in Den Haag maakt je geen hagenees.
ben een geboren Scheveningerquote:Op dinsdag 10 december 2019 23:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
oh ja, wonen in Den Haag maakt je geen hagenees.
Ik zou best nog wel een keertje, ach wat leg ik toch te dromen, want Den Haag is door die jaren zo veranderd voor mij toch veel te vlug johquote:Op donderdag 12 december 2019 19:58 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat den haag steeds meer uit studenten, expats en nette mensen.
ook geboren scheveninger, de vuurtoren scheen letterlijk in mijn slaapkamer. Maar ik ben, buiten drie jaar rijswijk, nooit weggeweest.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:24 schreef RAVW het volgende:
ben een geboren Scheveningermaar nog nooit in Scheveningen / Denhaag gewoond ...
weet ik nog.Goeie oude tijden, gezellig was dat.quote:maar er waren nog maar weinig ramen heel
Niet verhalen op de aansteker? Wat een gemiste kans..quote:Op donderdag 12 december 2019 21:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ook geboren scheveninger, de vuurtoren scheen letterlijk in mijn slaapkamer. Maar ik ben, buiten drie jaar rijswijk, nooit weggeweest.
[..]
weet ik nog.Goeie oude tijden, gezellig was dat.
ongelukje, ff mopperen en door....
En die ramen was gewoon verzekeringswerk.
Burgeroorlog taferelen omdat een stel mongolen geen vuur mogen maken op hun strandje.quote:
Dat is het dus niet. Misschien voor jouw beeldvorming wel, maar dan moet je maar niet tussen alleen maar allochtonen wonen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:00 schreef polderturk het volgende:
voortkomend uit een minderheidscultuur
Het was waarschijnlijk gewoon een cobra of zoquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:03 schreef vosss het volgende:
Ow voor de duidelijkheid, dit is geen zwart/wit camera he; dit is zo een hitte camera. Dus die ontploffing ziet er naar alle waarschijnlijkheid een stuk groter uit dan hij daadwerkelijk is zegmaar.
Levensgevaarlijk vuurwerk dus.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk gewoon een cobra of zo
Maar niet onder een gepantserde ME-bus. En dat is ook gebleken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk vuurwerk dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |