twitter:112DENHAAG twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 22:10:35Escamp, en Den Haag zuid-west, groepen jongeren op straat, diverse brandjes. Zeer onrustig. reageer retweet
Van deze docu kwam ik niet meer bij..quote:
twitter:112DENHAAG twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 20:57:27Er komen nog steeds diverse brandjes bij ons binnen, ook auto's die in brand staan.#laakkwartier en#Scheveningen reageer retweet
Dat zal allemaal wel maar ze hadden daar ook kunnen bedenken jammer, dan doen we van het jaar rustig aan gaan we er voor volgend jaar tegenaan met een goed plan en geregelde vergunningen e.d. Nu wordt de gemeente alleen maar moeilijker. En dat kat en muis spel gaat niemand winnen of denk je dat de mensen wiens auto al is uitgebrand blij zijn. En het kost de gemeente geen miljoenen het kost jouw en mij miljoenen, over 6 maanden klaagt al dat tuig dat de belastingen weer omhoog gaan zonder het besef te hebben dat zij degene zijn dat zij de reden zijn geweest voor die verhogingen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja nee prima.. nu kost het de gemeente miljoenen.. ook goed hoor..
Een vergunning in zo'n kort tijdsbestek is onbegonnen werk.. andere evenementen doen daar een jaar over... Het is dus gewoon niet mogelijk, terwijl de gemeente doet alsof dat doodnormaal is en gewoon even kan..
Jij lijkt het allemaal wel leuk te vinden als ik je reacties lees.quote:Op zondag 8 december 2019 00:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sirenes blijven loeien door Den Haag. P2000 geeft volgens mij geen updates meer. Tussen 23.00 en 00.00 slechts 21 brandjes.
Alleen als witte mensen het doen vindt Haags Minuutje het geweldig.quote:Op zondag 8 december 2019 07:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij lijkt het allemaal wel leuk te vinden als ik je reacties lees.
Gewoon een vreselijk simpele kktokkie. Daar doe je niets aan.quote:Op zondag 8 december 2019 07:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij lijkt het allemaal wel leuk te vinden als ik je reacties lees.
Maar dat is niet de keuze..quote:Op zondag 8 december 2019 07:22 schreef vipergts het volgende:
Als ik moet kiezen tussen meer belasting betalen en hardhandig optreden zodat er niets gebeurd dan kies ik voor het laatste.
Ik zeg nergens dat de organisatoren van het vreugdevuur in de zomer tot half twee 's nachts voor de deur zitten te praten en zuipen. Dat maak jij ervan.quote:Op zaterdag 7 december 2019 21:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat maak ik er niet van, dat heb jij zelf geschreven:
[..]
Nee, maar aan dat laatste beleef ik meer lol dan aan meer belasting betalen omdat een stel drammerige kleuters hun zin niet krijgen.quote:
Ja zo kun je het ook stellen.. En een beetje boos kijken...quote:Op zondag 8 december 2019 13:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee, maar aan dat laatste beleef ik meer lol dan aan meer belasting betalen omdat een stel drammerige kleuters hun zin niet krijgen.
quote:Brandweer 200 keer uitgerukt sinds vreugdevuur in Duindorp werd afgeblazen
De brandweer van Den Haag is ruim 200 keer uitgerukt voor autobranden, containerbranden en buitenbranden sinds het vreugdevuur in Duindorp werd afgeblazen. Dat zijn er ongeveer evenveel als tijdens oud en nieuw van vorig jaar, inclusief de week daarvoor. Dat blijkt uit gegevens die door Alarmeringen.nl zijn verstrekt.
Het aantal branden ligt waarschijnlijk hoger. Het komt namelijk voor dat een brandweerploeg op een melding afgaat en daarna meerdere brandjes blust.
De brandweer rukte vorige week dinsdag het meest uit, bijna 70 keer. Op die dag trok de gemeente definitief een streep door de vreugdevuren in Scheveningen en Duindorp. Ook in de dagen daarna waren er bovengemiddeld veel meldingen van autobranden, containerbranden en buitenbranden. Afgelopen zaterdag rukte de brandweer hiervoor bijna 40 keer uit. Vorig jaar kwamen er rond deze tijd dagelijks 1 á 2 van zulke meldingen binnen.
De organisatie van de Duindorpse vreugdevuren maakte op vrijdag 29 november bekend dat de traditie dit jaar niet doorging. Twee dagen later begon het aantal brandmeldingen op te lopen. Aanvankelijk reed de brandweer vooral uit naar Duindorp en Scheveningen. Daarna werd het ook in andere buurten onrustig, met name ter hoogte van Leyenburg, Laak en Loosduinen.
De bouwers van de vreugdevuren moesten dit jaar voor het eerst vergunningen aanvragen, nadat afgelopen jaarwisseling een vonkenregen veel schade had aangericht in Scheveningen. De gemeente meldde vorige week dinsdag dat de organisatoren niet voldoen aan de eisen en daarom geen vergunning krijgen. Vroeger had vrijwel elke straat in Den Haag zijn eigen vreugdevuur. Bewoners gingen kerstbomen ‘rausen’ en maakten daar hoge stapels van. Dat leidde elk jaar tot rellen en schade. Daarom werden de vuren in de jaren negentig verplaatst naar het strand
Die tokkies vragen er inderdaad om, dat ze nooit meer een vergunning krijgen voor het vreugdevuur. Want ze tonen aan dat ze zich nooit aan de regels zullen houden en dat veiligheid hen geen reet interesseert.quote:
Daar werd openlijk mee gedreigd in hun Facebook post.quote:Op maandag 9 december 2019 22:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar vragen ze aan mensen om de wet te overtreden dan?
een hele maand auto's en bouwketen affakkelen is veel leuker dan 1 nacht per jaar op het strand een stapeltje hout van 10x10x10 in de fik te steken.quote:Op maandag 9 december 2019 22:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die tokkies vragen er inderdaad om, dat ze nooit meer een vergunning krijgen voor het vreugdevuur. Want ze tonen aan dat ze zich nooit aan de regels zullen houden en dat veiligheid hen geen reet interesseert.
Toch een vuurtje?quote:Vreugedevuur Scheveningen
Vanavond om 22.45 uur zullen wij op NPO 2 tijdens de Hofbar live op de tv met groot nieuws naar buiten treden!!!🔥
Zou mooi zijn.quote:
quote:Op dinsdag 10 december 2019 17:25 schreef Speekselklier het volgende:
Zou mooi zijn.
[..]
Zou mooi zijn.
Vreedzaam protesteren heeft dan dus toch zin.
Met praten en hier en daar een aktie kom je dus verder dan het hele land plat gooien. Hier zullen de boeren de Duindorpers van leren.
Brother is een printer merk dusquote:Op dinsdag 10 december 2019 17:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Denk het niet hoor.
Leuk trouwens die coolblue link.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |