Het is met met m'n growatt tot op heden niet geluktquote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=70798&sid=62890
Stuur 'm daar naartoe en wens 'm succes![]()
Per merk omvormer staat er wel hoe het moet in de FAQ.
Dat kan soms op hele domme kleine dingetjes misgaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:12 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het is met met m'n growatt tot op heden niet gelukt![]()
Het schijnt te kunnen met een python script en een raspberry Pi , maar ik ben met beide niet zo heel handig. Dus dat is gedoemd te mislukken
Ff mailtje er achteraan gedaan maarquote:Op dinsdag 4 februari 2020 17:36 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik heb Jinko 310 en Omnik 2.5 maar daar koop ik het niet eens voor in (inclusief uren voor monteurs).
Ik mag hopen dat het ex btw is.
Ik zou dat setje inclusief installatie verkopen voor pakweg 2550 euro ex. btw
Dat is dus al het materiaal, montage, etc.
1850 is belachelijk.
1850 ook nog inclusief btw?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:32 schreef revpolen het volgende:
[..]
Ff mailtje er achteraan gedaan maar
In de btw!
Op de SMA na zijn dat belachelijke prijzen. Maar dit is ook niet de markt waar ik in wil zittenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 18:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Komtie:
10x 295WP eco-delta solar all-black (¤500,-)
1x SMA SB3.6 (¤560,-)
12x Variotwin platdak bevestiging (¤240,-)
Stekkers, kabels, ballast en automaat had ik nog liggen.
Totaal ¤1300 euro,- (allemaal MP meuk dus geen btw gedoe)
Het is een kwestie van geduld en je ogen open houden.
[..]
Heb ook gelijk akkoord gegeven.. volgende week zaterdag gaan ze er op. Moet wel cash betalen. ( wellicht, buiten de boekhouding om?)quote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:55 schreef bambino het volgende:
[..]
1850 ook nog inclusief btw?
Sorry, maar dat is letterlijk onmogelijk. Dan moeten ze een fout gemaakt hebben. Ex btw vind ik al ongeloofwaardig.
Als ik een offerte maak, en iemand stuurt terug "concurrent biedt zelfde voor 1850 ex" stuur ik terug "direct tekenen".
Je betaald dus überhaupt geen BTWquote:Op woensdag 5 februari 2020 07:41 schreef revpolen het volgende:
[..]
Heb ook gelijk akkoord gegeven.. volgende week zaterdag gaan ze er op. Moet wel cash betalen. ( wellicht, buiten de boekhouding om?)
Geen idee.. Heb niet gevraagd omquote:Op woensdag 5 februari 2020 07:48 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je betaald dus überhaupt geen BTW
Ik had het moeten afkloppen, hier nu ook wat wolkjesquote:Op woensdag 5 februari 2020 11:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb hier helaas nog wat bewolking, wel een redelijk beeld van de impact van de slagschaduw op de nieuwe set, de voorste rij veroorzaakt wat schaduw op de tweede rij, i.c.m met de slagschaduw van het huis tot 12:00 vervelend omdat optitrac global peak zijn werk dan niet optimaal kan doen.
Vanmiddag nog even wat MC4 connectoren scoren zodat ik verlengkabels kan maken, de tweede rij ga ik dan verder naar achteren verplaatsen.
Hier ook.quote:Op woensdag 5 februari 2020 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bijzonder mooie dag tot nu toe. De panelen liggen al 3kWh voor op gisteren en geen wolkje te zien
Ok, dit verklaard dus ook een hele hoopquote:Op woensdag 5 februari 2020 07:41 schreef revpolen het volgende:
[..]
Heb ook gelijk akkoord gegeven.. volgende week zaterdag gaan ze er op. Moet wel cash betalen. ( wellicht, buiten de boekhouding om?)
Wit?quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijn panelen wel gewoon wit gekocht en die lagen er ook met twee weken op. En bedrijf bestaat toch alweer heel wat jaren.
Hi ha hoquote:Op woensdag 5 februari 2020 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wit?
Weer eens wat anders dan zwarte of blauwe panelen
Misschien kan je met een foto van de situatie (kan je tussen een spoiler zetten) het iets duidelijker maken?quote:Op woensdag 5 februari 2020 13:47 schreef whoeier het volgende:
Ik twijfel al een poos en wordt kaas van de vele "adviezen" middels geautomatiseerd systeem (ergo dakmeting middels maps).
Ik heb een schuindak op het westen (hellingshoek is uit mn hoofd 45 graden), waarop een dakkapel van 5m lengte zit, welke 1m80 breed is, hier wil ik graag panelen op kwijt, bij voorkeur via oost-west opstelling gezien dit meer panelen toe laat. Hiernaast op het schuine dak ook enkele panelen, voor zover mogelijk.
Nadeel is, ik heb een directe buur op de westzijde, welke qua woning contra is van de mijne ( zonder dakkapel), oftewel ik kan niet het gehele schuine dak benutten door vroegtijdige schaduw.. bovenste 2m van het schuine dak vallen rond 16:30 pas in de schaduw(winter)
Gouden vraag is eigenlijk, heeft het wel nut om op het schuine dak panelen te leggen?
Straks met een slimme meter kan je dat mooi bijhouden met een Raspi en Domoticz.quote:Op woensdag 5 februari 2020 18:08 schreef StateOfMind het volgende:
Voorheen checkte ik éénmaal per jaar mijn meterstand, om de meterstand door te geven voor de jaarafrekening (ik heb gewoon een ouderwetse meter met draaischijf, dus ik kan die alleen alleen fysiek aflezen).
Sinds mijn zonnepanelen actief zijn sinds afgelopen maandag check ik de meterstand een paar keer per dag.
Zo was de stand toen ik vanochtend opstond xxx486, en toen ik zojuist thuiskwam stond ie op xxx483![]()
En xxx483 was ook de stand die ik maandag noteerde toen mijn panelen begonnen te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |