quote:Wellnesscentra doen badkleding 's avonds in de ban: ‘Het trok bezoekers aan die wij niet willen’
Wellnesscentra in Schiedam en Bleiswijk stoppen met het toestaan van badkleding in de avond. Dit gebeurt na vernielingen door baldadige bezoekers.
Het gaat om Thermen Holiday in Schiedam en het Bleiswijkse Elysium. Bij het laatstgenoemde centrum is de wijziging al van kracht, Schiedam volgt in januari. Vanaf dat moment moeten bezoekers na 17.00 uur te allen tijde naakt zijn. Dus óók op de speciale badkledingdagen.
Volgens een woordvoerster van International Wellness Resorts, waar beide centra toe behoren, ontstaat ‘s avonds op badkledingdagen een ‘sfeer die wij niet wensen’. ,,Dan komen gasten die wij niet in huis willen hebben.”
Toiletrolhouder gesloopt
Zij spreekt bijvoorbeeld van vernielingen. ,,Een dispenser en toiletrolhouder zijn van de muur gehaald.” Ook houden deze bezoekers zich niet aan de ‘etiquette’. ,,In sauna's is het normaal dat je stil bent. Dat gebeurt nu niet.” De keten wil ‘geen label’ op de groep plakken die zij wil weren. Feit is dat ze de regel alleen in Schiedam en Bleiswijk invoert en niet in haar andere negen vestigingen.
Of de bevolkingssamenstelling in beide gebieden een rol speelt, vindt de woordvoerster een ‘aanname’. ,,En aannames vinden we vervelend. Wat we constateren is dat we op badkledingdagen in Schiedam en Bleiswijk een onwenselijke sfeer krijgen tijdens de avonduren. Hopelijk is het met deze wijziging straks klaar.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)iet-willen~a4decfbc/
Natuurlijk, vuile lafbek. Laten we vooral niet de oorzaak benoemen maar doen alsof dit een ''Nederlands'' probleem is.quote:Of de bevolkingssamenstelling in beide gebieden een rol speelt, vindt de woordvoerster een ‘aanname’. ,,En aannames vinden we vervelend. Wat we constateren is dat we op badkledingdagen in Schiedam en Bleiswijk een onwenselijke sfeer krijgen tijdens de avonduren. Hopelijk is het met deze wijziging straks klaar.”
Dit is toch prima verwoord? Als jij een bedrijf zou hebben, schreeuw je dan van de daken dat alle Marokkanen er niet meer in komen? Wat zou deze ondernemer anders hebben moeten doen? Hij/zij weert die lui tenminste.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dit hele artikel is werkelijk doorspekt met cliche wegkijkgelul.
[..]
Natuurlijk, vuile lafbek. Laten we vooral niet de oorzaak benoemen maar doen alsof dit een ''Nederlands'' probleem is.
quote:Sauna's Bleiswijk en Schiedam schaffen badkledingdagen deels af na overlast
De badkledingdagen in de sauna's van Bleiswijk en Schiedam worden aangepast na meerdere vervelende ervaringen. Bezoekers moeten op badkledingdagen 's avonds hun kleding weer uitdoen en in hun blootje de sauna in. In Bleiswijk geldt de nieuwe regel vanaf maandag na 17:00 uur, in Schiedam vanaf januari.
De sauna's treffen de maatregelen niet voor niks. "Helaas hebben we te maken met een aantal negatieve ervaringen en dat accepteren we niet", laat een woordvoerder weten.
De badkledingdagen zijn ingevoerd om bezoekers over de streep te trekken die niet bloot durven gaan, maar wel genieten van de sauna in badpak of zwembroek. "Helaas trekken de badkledingdagen ook ander publiek, waardoor er situaties ontstaan die wij niet op prijs stellen", zegt de woordvoerder.
Begluren
Elysium wil niet vertellen om welke vervelende situaties het gaat. Volgens bezoekers gaat het om groepen allochtone mannen die vrouwen begluren en voor een onaangename sfeer zorgen. Op badkledingdagen lopen al een tijdje beveiligers rond.
Ook het personeel zou de badkledingdagen niet prettig vinden. "Veel collega's wilden liever niet op zo'n dag ingeroosterd worden", laat een van hen weten.
Op maandag en de laatste donderdag van de maand is het in Elysium Bleiswijk badkledingdag, op dinsdag in Thermen Schiedam. Overdag kun je nog steeds in badkleding rondlopen. 's Avonds moet de kleding uit, anders word je de sauna uitgezet.
Heeft u slechte ervaringen met badkledingdagen bij sauna's in de regio Rijnmond? Mail naar regioverslaggever marion.keete@rijnmond.nl
https://www.rijnmond.nl/n(...)deels-af-na-overlast
Nee dat niet, maar die gespeeld verontwaardigde toon over ''aannames vinden we vervelend'' bevalt mij niet. Nog even een aannames doen wordt erger gevonden dan de boel slopen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit is toch prima verwoord? Als jij een bedrijf zou hebben, schreeuw je dan van de daken dat alle Marokkanen er niet meer in komen?
Ja daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar die gespeeld verontwaardigde toon over ''aannames vinden we vervelend'' bevalt mij niet. Nog even een aannames doen wordt erger gevonden dan de boel slopen.
Ik vind persoonlijk van wel. Dat krampachtige losmaken van naakte vrouwenlichamen en erotiek vind ik helemaal niks. Anderen denken daar anders over, maar er moet natuurlijk wel gelijkwaardigheid zijn in de zin van of iedereen aangekleed of iedereen naakt. Anders stelt de een zich kwetsbaar op en maakt de ander daar misbruik van.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:27 schreef Twiitch het volgende:
Schaamtecultuur toch nog ergens goed voor.
Ik heb dit op badkledingdagen nog nooit gemerkt, in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:40 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik vind het knap opgelost van dit bedrijf, als je met zo'n simpele maatregel bepaalde onruststokers kunt weren is dat natuurlijk een prachtige kans.
Dat jij het nog nooit gemerkt hebt wil natuurlijk niet zeggen dat het niet bestaat.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb dit op badkledingdagen nog nooit gemerkt, in ieder geval.
Wel de waarheid vertellen is ook niet echt een optie he.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Natuurlijk, vuile lafbek. Laten we vooral niet de oorzaak benoemen maar doen alsof dit een ''Nederlands'' probleem is.
Je hoeft niet ''MINDER MINDER'' te staan schreeuwen maar je kan best benoemen dat het om overlastgevende jongeren gaat, de gaten vullen we zelf wel op. Dat gejammer over ''aannames vinden we niet leuk'' is wat mij irriteert. Alsof mevrouw zich moreel te verheven voelt om erop in te gaan.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:54 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wel de waarheid vertellen is ook niet echt een optie he.
Dus als je een bepaalde groep niet binnen wilt hebben, weet je gelijk van welke kledingvoorschriften gebruik moet maken.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:27 schreef Twiitch het volgende:
Nou.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:27 schreef Twiitch het volgende:
Die groepen allochtone mannen zijn gewoon de tokkies onder de allochtonen. Er zijn ook goeien.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:45 schreef FYazz het volgende:
Het is bij zowel Schiedam als Elysium wel echt een probleem en ik begrijp dat ze hier iets aan willen doen.
Maar wat mij betreft hadden ze gewoon de prijs omhoog gegooid. Deze twee sauna's zijn sowieso al veel te druk en niet ontspannen meer vanwege teveel bezoekers.
Ga je naar de wat duurdere sauna's heb je minder publiek en fatsoenlijker publiek. Daar heb je geen last van groepen allochtone mannen (of groepen autochtone tokkies).
Dat 'volk' zorgt overal problemen en ze zijn zo hypocriet als wat, het eigen vrouwtje moet bedekt buiten lopen maar wel naar blanke 'hoeren' kijken en lastig vallen: Want zo zien zij de blanke vrouwen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De mensen waar het hier om gaat, we weten uiteraard over welke mensen het gaat, zorgen werkelijk overal waar ze komen voor problemen en ongemak voor anderen.
Je zou toch haast gaan denken dat er zoiets als genetische degeneratie ontstaat wanneer je 5 opeenvolgende generaties op rij neef nicht huwelijken in je bloedlijn hebt.
Zeker.quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:50 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die groepen allochtone mannen zijn gewoon de tokkies onder de allochtonen. Er zijn ook goeien.
Je kan wel de wijsneus uithangen, maar het is vrij duidelijk dat 's avonds badkleding niet verplicht is, maar wel gedragen mág worden. En dat is nou net wat het probleem creëert. Anders had het geen zin om de maatregel, ook vermeld in het artikel, in te stellen:quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:56 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Is het werkelijk zo moeilijk om te zeggen "O, verhip, ik (of het artikel) had het inderdaad fout, ik had de bron even moeten checken voordat ik jou sommeerde beter te lezen"
Op badkledingdag ben je verplicht om badkleding te dragen.
Na 17.00 uur vervalt de badkledingdag bij deze 2 sauna's en is er dus ook geen sprake dat je met een zwembroek aan naar blote vrouwen kunt gluren.
Neeheequote:Op dinsdag 3 december 2019 16:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan wel de wijsneus uithangen, maar het is vrij duidelijk dat 's avonds badkleding niet verplicht is, maar wel gedragen mág worden. En dat is nou net wat het probleem creëert.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 16:44 schreef FYazz het volgende:
[..]
Neehee![]()
Op badkledingdagen is altijd badkleding verplicht. Op niet badkledingdagen moet je naakt.
Zie de voorwaarden van Holiday en Elysium zelf.
De reden waarom nu na 17.00 uur badkleding niet meer gedragen mag worden is om een bepaalde groep te weren omdat deze juist niet zonder zwembroek durven/mogen.
Dus komen ze niet meer na vijven.
Met andere woorden: na 17.00 uur vervalt de badkledingdag dus en gelden de standaard regels (en dat is dus verplicht naakt).
Om het nog duidelijker te maken, want uit je post blijkt dat je niet bij Holiday of Elysium komt.
Op badkledingdagen zie je overdag veel groepjes vrouwen, stelletjes of ouderen. Bij zowel Holiday als Elysium zie je op deze dagen na 17.00 uur ander publiek binnen stromen, namelijk grote groepen allochtone mannen.
Omdat dit voor overlast zorgt en deze groep niet overdag komt en ook niet als ze naakt moeten is nu dus de regel dat je na 17.00 uur ook naakt moet.
Toestaan is niet hetzelfde als verplichten. Maargoed eenduidig schrijven is voor met name journalisten tamelijk moeilijk, zo blijkt uit bijna alle nieuwsberichten. Mea culpa.quote:Wellnesscentra in Schiedam en Bleiswijk stoppen met het toestaan van badkleding in de avond.
Ik vind het een uitstekende aanpassing. Badkledingdagen 🤮quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:45 schreef FYazz het volgende:
Het is bij zowel Schiedam als Elysium wel echt een probleem en ik begrijp dat ze hier iets aan willen doen.
Maar wat mij betreft hadden ze gewoon de prijs omhoog gegooid. Deze twee sauna's zijn sowieso al veel te druk en niet ontspannen meer vanwege teveel bezoekers.
Ga je naar de wat duurdere sauna's heb je minder publiek en fatsoenlijker publiek. Daar heb je geen last van groepen allochtone mannen (of groepen autochtone tokkies).
Moest ik ook gelijk aan denken. Tropicana is hier aan onderdoor gegaan. Elke zwembad in Rotterdam heeft hier last van.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:19 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom
doen
wij
onszelf
dit
aan?
Is de betreffende groep niet ook de reden dat Tropicana in Rotterdam moest sluiten en waar zwembad Groenoord in Schiedam (pal naast de sauna waar nu de overlast is) in het verleden flinke problemen mee had?
En aangezien ze met ons op de lange termijn gaan mengen degenereren wij vrolijk mee.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De mensen waar het hier om gaat, we weten uiteraard over welke mensen het gaat, zorgen werkelijk overal waar ze komen voor problemen en ongemak voor anderen.
Je zou toch haast gaan denken dat er zoiets als genetische degeneratie ontstaat wanneer je 5 opeenvolgende generaties op rij neef nicht huwelijken in je bloedlijn hebt.
Tropicana was toch van die spijkers in de glijbanen?quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:19 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom
doen
wij
onszelf
dit
aan?
Is de betreffende groep niet ook de reden dat Tropicana in Rotterdam moest sluiten en waar zwembad Groenoord in Schiedam (pal naast de sauna waar nu de overlast is) in het verleden flinke problemen mee had?
Als ik erop google lees ik overal 'hoax' of 'broodje aap'.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tropicana was toch van die spijkers in de glijbanen?
Nee ze zijn bang dat er weer een leger deugers voor de deur gaan staan.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Omdat het niet lukt om massaal de onderliggende structurele problematiek te erkennen en benoemen (wat eerst dient te gebeuren, alvorens men tot een oplossing kan komen), want steevast komen de ''racisme!11!'' enz enz roepers, trollen die persoonlijk aan gaan vallen en doelbewust een topic ontsporen zodat het dichtgegooid word en modjes die dan weer gaan roepen ''wat is dat toch met jullie, altijd maar weer wijzen op de onderliggende structurele problematiek bij een incident die er grotendeels voor zorgt dat bepaalde incidenten een structurele problematiek op zich worden''.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:19 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom
doen
wij
onszelf
dit
aan?
En nog is in erecte toestand...quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Sta je dan met je korte 5 cm in je zwembroek
Je bent ondernemer of niet. Als mensen zich gedragen zijn ze gewoon welkom natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 december 2019 22:29 schreef Fer het volgende:
Ach toen de introductie van badkledingdagen tot hogere inkomsten zorgden, hoorde we ze niet klagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |