abonnement Unibet Coolblue
pi_190373747
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb een aantal weken geleden de login code voor de nieuwe site ontvangen inclusief een lijst met verschillende zaken die getest moesten worden. Ik ben er o.a. door tijdgebrek niet aan toegekomen.
Ik heb al mijn gegevens doorgegegeven, IP adres etc etc. Nooit meer wat van gehoord.
pi_190373860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niet de enige die zich heeft aangemeld om deze nieuwe website te testen. Dat zouden we gaan doen vanaf september. Daarna kwam er uitstel en werd het stil. Of hebben anderen de nieuwe website al wel kunnen beoordelen? Ik ben eigenlijk best verbaasd over dit deel uit hun nieuwsbrief.
Ik heb de website wel kunnen beoordelen. Deze beoordeling moest binnen zijn bij geldvoorelkaar voor 3 december.
Een ding ontdekt wat niet soepel werkt met testen van de website: na een project bekeken te hebben kan je niet direct terug naar het overzicht van openstaande projecten.
Verder vind ik er qua overzichten niet veel aan verbeterd. Export knoppen ontbraken nog, en op de site zelf kan je niet het openstaande bedrag per project terugzien, zoals o.a. bij fundingcircle wel kan. Tot op heden vergelijk ik zo af en toe een export met mijn eigen file. Als die mogelijkheid ontbreekt op de nieuwe site valt dat vergelijk weg.
pi_190374554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 00:48 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik heb de website wel kunnen beoordelen. Deze beoordeling moest binnen zijn bij geldvoorelkaar voor 3 december.
Een ding ontdekt wat niet soepel werkt met testen van de website: na een project bekeken te hebben kan je niet direct terug naar het overzicht van openstaande projecten.
Verder vind ik er qua overzichten niet veel aan verbeterd. Export knoppen ontbraken nog, en op de site zelf kan je niet het openstaande bedrag per project terugzien, zoals o.a. bij fundingcircle wel kan. Tot op heden vergelijk ik zo af en toe een export met mijn eigen file. Als die mogelijkheid ontbreekt op de nieuwe site valt dat vergelijk weg.
Dan hoop ik dat ze n.a.v. jouw bevindingen deze punten nog oplossen. Vanuit een project niet eenvoudig terugkunnen naar de lijst met openstaande projecten ... Dat klinkt wel heel erg suf.
pi_190374595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:43 schreef djh77 het volgende:
Bed and breakfast met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/bed-breakfast-de-schoppe/
Wel bijzonder dat dit als Colin Direct lening aangeboden wordt:

De investeringskansen die via Collin Direct worden aangeboden, lopen uiteen van ¤ 25.000,- t/m ¤ 100.000,-.

Lening ligt met 110k toch duidelijk boven de door hun zelf gestelde grens...
pi_190374805
eerste probleemgeval Waardevoorjegeld. Ondernemer in schoonmaakartikelen vraagt 6 maanden uitstel van aflossing.

Helaas is te zien dat de onderneming bij de start van de financiering geen vreemd vermogen had in de onderneming. Inmiddels heeft deze ondernemer binnen 12 maanden na de financiering bij waardevoorjegeld ook bij Qredits een lening van 50.000 afgesloten.

[ Bericht 25% gewijzigd door KrekelJapie op 11-12-2019 08:40:05 ]
pi_190375100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:19 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben er een tijdje uitgeweest en nu weer wat nieuwe projecten aan het oppakken. Nog niet met Collin Direct gewerkt, maar hoe houden jullie daarvan in de gaten wanneer het live gaat? Want zo te zien zit alles nog steeds in een uur vol.
"Deze categorie aan investeringskansen kan op elk moment tijdens kantooruren live gaan en kent daardoor geen vast tijdstip, veelal gehanteerde tijdstippen zijn 10:00, 14:00, en 16:00. Collin Direct investeringsmogelijkheden zijn niet groter dan ¤100.000 en worden niet aangekondigd ten tijde van de livegang. De livegang van Collin Direct investeringsmogelijkheden zijn ook qua tijdstip een verrassing te noemen, een oplettende bezoeker van de site of app moet deze categorie maar net tegenkomen. Dit is een beleidskeuze geweest, omdat we bemerken dat investeringen van een lager bedrag bij een aankondiging van livegang vaak binnen enkele minuten volgeschreven worden. Wij weten dat een deel van onze investeerders niet direct de tijd heeft om te reageren op een mail/pushnotificatie waardoor bij een melding te sturen vaak dezelfde investeerders achter het net zullen vissen."
pi_190375178
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 00:48 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb de website wel kunnen beoordelen. Deze beoordeling moest binnen zijn bij geldvoorelkaar voor 3 december.
Een ding ontdekt wat niet soepel werkt met testen van de website: na een project bekeken te hebben kan je niet direct terug naar het overzicht van openstaande projecten.
Verder vind ik er qua overzichten niet veel aan verbeterd. Export knoppen ontbraken nog, en op de site zelf kan je niet het openstaande bedrag per project terugzien, zoals o.a. bij fundingcircle wel kan. Tot op heden vergelijk ik zo af en toe een export met mijn eigen file. Als die mogelijkheid ontbreekt op de nieuwe site valt dat vergelijk weg.
Serieus, hoe moeilijk kan het zijn, je hebt een database en het enige wat die website moet regelen is deze netjes weergeven. Ik snap echt niet waarom dit zo ingewikkeld is. Ik denk dat wanneer je mij een week de tijd zou geven, en mijn ervaring met websites bouwen is vrij beperkt, ik al een site bouw die beter is dan hun huidige website.
pi_190375621
2x eerste hypotheek bedrijfspand + woning collincrowdfund
pi_190375709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 09:35 schreef KrekelJapie het volgende:
2x eerste hypotheek bedrijfspand + woning collincrowdfund
Woonhuis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cafetaria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190375876
Voordegroei staat open.
pi_190375889
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:01 schreef Jaco078 het volgende:
Voordegroei staat open.
Link: https://www.voordegroei.nl/investeringskansen/origin/
pi_190375949
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 09:35 schreef KrekelJapie het volgende:
2x eerste hypotheek bedrijfspand + woning collincrowdfund
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 09:45 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Woonhuis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cafetaria:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit. Als er een link beschikbaar is hoor ik het graag.
pi_190376027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]


[..]

Ziet er goed uit. Als er een link beschikbaar is hoor ik het graag.
Ziet er goed uit. Overigens veel proposities met 1e hypotheek op collin nu.
pi_190376167
6 maanden lening gezondheidszorg federatie op ccf
https://www.collincrowdfu(...)tie-gezondheidszorg/
pi_190376678
Autodealer met 1e hypotheek nu open op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190376795
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:03 schreef Jaco078 het volgende:
Autodealer met 1e hypotheek nu open op collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm ziet er niet verkeerd uit, maar autodealers is voor mij een no-go.
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_190377924
Beleggingspand geldvoorelkaar
pi_190378068
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 09:35 schreef KrekelJapie het volgende:
2x eerste hypotheek bedrijfspand + woning collincrowdfund
Middels crowdfunding mag men toch helemaal geen eigen woningen financieren?
pi_190378189
SamenInGeld Emmeloord binnen, misschien een keer een updatetje krijgen mbt afhandeling proj 25009 KO de Giraffe aangaande het software probleempje bij Collin

Nu val ik niet direct dood over het nog te ontvangen verschil, echter communiceer over wie wat hoe wanneer en half waarom, zodat het geen ergernis wordt.

Ze lezen mee, dus een kort berichtje in de mailbox kan niet het probleem zijn.
pi_190378334
FNC-concurrentie, maar dan zonder particuliere investeerders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190378696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:37 schreef impact9 het volgende:

[..]

Middels crowdfunding mag men toch helemaal geen eigen woningen financieren?
Het is een zakelijke lening (de geldnemer is een vof, maar de vennoten zijn wel hoofdelijk aansprakelijk in privé).
pi_190379250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Beleggingspand geldvoorelkaar
Men verhuurt aan een B.V. van henzelf. Kan dus niet inschatten in hoeverre het huurbedrag reëel is. Huurbedrag kan heel goed opgedreven zijn om taxatie waarde welke op de huursom gebaseerd is op te stuwen.
Ben benieuwd wat de executie waarde of de vrije verkoopwaarde is die beide niet genoemd zijn in de pitch. Die liggen vermoedelijk behoorlijk lager.

[ Bericht 17% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-12-2019 14:21:15 ]
pi_190379456
quote:
De aanvraagprocedure van Floryn verloopt geheel online. Voor de beoordeling maakt het bedrijf uit Den Bosch gebruik van slimme algoritmes die voor de data-analyse zorgen, zodat ondernemers binnen een dag uitsluitsel hebben over hun aanvraag.
Ze zouden eens een kopje koffie met FNC moeten gaan drinken.
Ik vermoed dat ze daar inmiddels het "slimme algoritme" boek heel hard hebben dicht geslagen en de deur uit hebben gesmeten.
(al dan niet samen met de voormalig directeur)
pi_190379538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:20 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

Ze zouden eens een kopje koffie met FNC moeten gaan drinken.
Ik vermoed dat ze daar inmiddels het "slimme algoritme" boek heel hard hebben dicht geslagen en de deur uit hebben gesmeten.
(al dan niet samen met de voormalig directeur)
Ik denk dat je dit verkeerd ziet. FNC geeft nog ongeveer evenveel leningen uit als 6 maanden terug. De leningen worden alleen niet meer ondergebracht bij de crowd maar bij institutionele beleggers. Die zijn (nog) niet ontevreden. De kans is groot dat die ook niet ontevreden worden als ze gemiddeld een rendement halen van boven de 5 a 6%.
Bovendien "zeuren" ze minder als al die particulieren daar de beleggingsfirma's alleen naar het grote plaatje kijken en niet naar de individuele projecten zoals wij.
pi_190379752
quote:
En waarom dan niet het gehele bedrag bij Collin, Sig of GVE met een 1e hypo. Kosten?
(edit, bij Mogelijk kom je aan de 6.5%, kunnen de kosten dan niet zijn..)
pi_190379839
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:51 schreef KrekelJapie het volgende:
eerste probleemgeval Waardevoorjegeld. Ondernemer in schoonmaakartikelen vraagt 6 maanden uitstel van aflossing.

Helaas is te zien dat de onderneming bij de start van de financiering geen vreemd vermogen had in de onderneming. Inmiddels heeft deze ondernemer binnen 12 maanden na de financiering bij waardevoorjegeld ook bij Qredits een lening van 50.000 afgesloten.
Zit er ook in. Mijn eerste project op dit platform.
Bij aanvraag van de waardevoorjegeld lening is de r.c. van de Rabobank afgelost (als het goed is, 25k). Project was 75k. Voeg toe Credits 50k, en het bedrijf is dus in 14-15 maanden tijd van 25k krediet naar 125k gegaan, en er komt niet genoeg binnen om de aflossing te betalen.

Opmerking terzijde mbt de aanvullende lening: ik las afgelopen weekeind eens in detail de leningovereenkomst van HcN door: hier staat uitdrukkelijk in vermeld dat leningnemers geen aanvullende leningen mogen afsluiten zonder voorafgaande toestemming van HcN.
Vind ik een nuttige bepaling, en kan me niet herinneren zoiets in overeenkomsten van andere platforms gezien te hebben.
pi_190379869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:20 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

Ze zouden eens een kopje koffie met FNC moeten gaan drinken.
Ik vermoed dat ze daar inmiddels het "slimme algoritme" boek heel hard hebben dicht geslagen en de deur uit hebben gesmeten.
(al dan niet samen met de voormalig directeur)
Er is sowieso iets de deur uitgesmeten bij FnC. Wellicht zoals NaRegenDeZon opmerkt zijn wij dat als particuliere investeerders.
Vind ik nog steeds jammer: FnC wordt dit jaar, net als vorig jaar voor mij het Nederlandse platform met het hoogste netto rendement.
pi_190380795
Het regent projecten bij NLinvesteert de laatste weken. Nu weer het laatste hapje voor de financiering van de overname van een restaurant in Friesland:https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Restaurant-Lyfs
Ook deze laat ik weer aan mij voorbijgaan: erg beperkte eigen inbreng, 2e hypotheek zonder te verwachten uitwin waarde.
pi_190381335
Jammer dat de investeringslinkjes bij Collin projecten moeilijker los komen. Een groot deel van mijn investeringen daar heb ik kunnen doen met dank aan de hier geposte linkjes en omdat ik overdag rond 11 uur meestal niet de mogelijkheid heb om direct te kunnen reageren als een project opengezet wordt.
  woensdag 11 december 2019 @ 16:37:03 #282
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190381561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:44 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Er is sowieso iets de deur uitgesmeten bij FnC. Wellicht zoals NaRegenDeZon opmerkt zijn wij dat als particuliere investeerders.
Vind ik nog steeds jammer: FnC wordt dit jaar, net als vorig jaar voor mij het Nederlandse platform met het hoogste netto rendement.
Een jaar geleden kreeg ik nog flyers in de bus van FNC.
pi_190381573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 07:51 schreef KrekelJapie het volgende:
eerste probleemgeval Waardevoorjegeld. Ondernemer in schoonmaakartikelen vraagt 6 maanden uitstel van aflossing.

Helaas is te zien dat de onderneming bij de start van de financiering geen vreemd vermogen had in de onderneming. Inmiddels heeft deze ondernemer binnen 12 maanden na de financiering bij waardevoorjegeld ook bij Qredits een lening van 50.000 afgesloten.
Heb de pitch nogmaals gelezen en snap niet waarom ik hier op heb ingelegd. Misschien is het de gunfactor geweest. Ik dacht dat ik inmiddels genoeg had geleerd van mijn beginnersfouten maar blijkbaar glipt er af en toe toch nog onterecht een projectje door mijn strenge controle.
pi_190381790
quote:
12s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:47 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld Emmeloord binnen, misschien een keer een updatetje krijgen mbt afhandeling proj 25009 KO de Giraffe aangaande het software probleempje bij Collin

Nu val ik niet direct dood over het nog te ontvangen verschil, echter communiceer over wie wat hoe wanneer en half waarom, zodat het geen ergernis wordt.

Ze lezen mee, dus een kort berichtje in de mailbox kan niet het probleem zijn.
Correctie Giraffe is gestort op wallet
pi_190382099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Correctie Giraffe is gestort op wallet
Hulde *O* w/
pi_190382155
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:37 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Heb de pitch nogmaals gelezen en snap niet waarom ik hier op heb ingelegd. Misschien is het de gunfactor geweest. Ik dacht dat ik inmiddels genoeg had geleerd van mijn beginnersfouten maar blijkbaar glipt er af en toe toch nog onterecht een projectje door mijn strenge controle.
Ik snap je reactie en deel dat gevoel. Maar er is nog hoop: het bedrijf zelf is nog niet failliet....
pi_190382270
Bij Collin zijn ze deze maand ook bezig de Knab Crowdfunding accounts over te zetten naar Collin. Bij mij was eerst op 3 december het uitbetaalde saldo overgeboekt naar het saldo van Collin, ook 8 van mijn 15 projecten waren die dag overgezet. Gister waren nog eens 3 projecten overgezet en nu resten er nog 4. Het gaat in plukjes.
pi_190382862
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:37 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Heb de pitch nogmaals gelezen en snap niet waarom ik hier op heb ingelegd. Misschien is het de gunfactor geweest. Ik dacht dat ik inmiddels genoeg had geleerd van mijn beginnersfouten maar blijkbaar glipt er af en toe toch nog onterecht een projectje door mijn strenge controle.
Ik heb een slecht gevoel bij die Qredits lening.

Symeo* heeft de ouderwets juiste instelling, dat je alleen geld leent als het strikt noodzakelijk is.
Pecunia non olet
pi_190383604
quote:
12s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:47 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld ... binnen
Ik heb het missende deel inmiddels ook binnen, helaas op m'n mail over het wat/waarom tot op heden geen enkele reactie gekregen, ook niet dat het er nu inmiddels wel was.
pi_190383698
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb een slecht gevoel bij die Qredits lening.

Symeo* heeft de ouderwets juiste instelling, dat je alleen geld leent als het strikt noodzakelijk is.

Ik ook, en van uitstel komt normaal gesproken afstel.
pi_190383712
quote:
18s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:37 schreef xzaz het volgende:
Een jaar geleden kreeg ik nog flyers in de bus van FNC.
Nog steeds, zelfs naar niet active ondernemingen...
pi_190383733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:43 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik heb het missende deel inmiddels ook binnen, helaas op m'n mail over het wat/waarom tot op heden geen enkele reactie gekregen, ook niet dat het er nu inmiddels wel was.
Er is een mail gestuurd dat de ondernemer te laat heeft betaald en 11 dagen boeterente in rekening wordt gebracht.
pi_190387278
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 10:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Ziet er goed uit. Als er een link beschikbaar is hoor ik het graag.
funda https://www.funda.nl/koop/herpt/huis-48051787-achterweg-69/

de WOZ waarde is 500k , voor de woning boven de snackbar 165k

idem linkje
pi_190387413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Beleggingspand geldvoorelkaar
Beetje zitten googlen / adres / streetview van het pand, nog niet kunnen vinden op de loopafstand van het station en het nw app complex, iemand een hint?
pi_190387911
quote:
Dankjewel. Meegenomen. :)
pi_190388689
quote:
Dank u. Geinvesteerd.
pi_190388975
quote:
Dank!
Ik heb hem meegenomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')