quote:Valtteri Bottas is set for a long Sunday evening in Abu Dhabi, after his Mercedes team were forced to replace power unit elements on the Finn’s W10, meaning he’ll start from the back of the grid.
Bottas suffered Mercedes’ first mechanical failure since Austria 2018 at the Brazilian Grand Prix last time out, his Mercedes experiencing a sudden rise in oil consumption before he was forced to pull off the track. Following on from that, ahead of the final race of the year at Yas Marina, Mercedes made the call to replace the Finn’s internal combustion engine, turbocharger and MGU-H.
https://www.fia.com/file/111248/download/30020quote:Op donderdag 28 november 2019 16:04 schreef BroesWillems het volgende:
Bottas nu net zoveel motoren als Verstappen gebruikt?
Thanks.quote:Op donderdag 28 november 2019 16:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
https://www.fia.com/file/111248/download/30020
Maar hier staat de nieuwe nog niet op volgens mij. Dus 1 minder.
en dan gaatie ook nog scheidenquote:
We hebben net 2,5 week geleden flink noodweer gehad, dus ik verwacht het niet. Het weer is heerlijk op het moment: helder en stabiel. Maar ze kunnen natuurlijk altijd wat cloudseeden.quote:Op donderdag 28 november 2019 16:38 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik hoop op regen net als vorig jaar, mag wel wat harder.
En met uitzondering van Vettel/Leclerc hadden we alleen maar saaie coureurkoppelsquote:Op donderdag 28 november 2019 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Dit moet wel echt het saaiste silly season ooit zijn geweest (of toch bijna). Welgeteld twee veranderingen volgend jaar en één van de 'nieuwe' coureurs is niet eens nieuw
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op donderdag 28-11-2019 om 15:45:51Leclerc krijgt tijdens de persconferentie wel één heel uitgebreide vraag voorgeschoteld 😂#f1 #abudahbigp #ziggosport https://t.co/Br44METokf reageer retweet
quote:Op donderdag 28 november 2019 20:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Nou zitten we hier altijd te miepen over Olav en Jack, maar je zal maar met die Walter Koster opgescheept zitten..
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op donderdag 28-11-2019 om 15:45:51Leclerc krijgt tijdens de persconferentie wel één heel uitgebreide vraag voorgeschoteld 😂#f1 #abudahbigp #ziggosport https://t.co/Br44METokf reageer retweet
quote:Gentlemen, a short view back to the past. Thirty years ago, Niki Lauda told us: "Take a trained monkey, place him into the cockpit and he is able to drive the car." Thirty years later Sebastian told us: "I had to start my car like a computer. It's very complicated." And Nico Rosbeg said, err, he pressed during the race, I don't remember what race, the wrong button on the wheel. Question for you to both. Is formula 1 driving today too complicated with 20 and more buttons on the wheel, are you too much under effort, under pressure? What are your wishes for the future, concerning technical program, errrm, during the race? Less buttons, more? Or less and more comunication with your engineers?
twitter:F1 twitterde op donderdag 28-11-2019 om 18:29:00"Gentlemen, a short view back to the past..."The #AbuDhabiGP just wouldn't be the same without these legendary questions 😅Some of our more eagle-eyed viewers spotted that this question synced up almost perfectly with Max's pole lap in Interlagos 😱 https://t.co/bJGxIXqmiF reageer retweet
Sowieso, mensen die altijd doen alsof het in de meeste landen véél beter en leuker op TV te volgen isquote:Op donderdag 28 november 2019 20:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Nou zitten we hier altijd te miepen over Olav en Jack, maar je zal maar met die Walter Koster opgescheept zitten..
Engelsen zitten net zo hard op het hier zo geprijsde commentaar te zeiken jaquote:Op donderdag 28 november 2019 20:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die altijd doen alsof het in de meeste landen véél beter en leuker op TV te volgen is![]()
Nou, Grosjean / Magnussen is toch ook wel lachen af en toe?quote:Op donderdag 28 november 2019 19:33 schreef XL het volgende:
[..]
En met uitzondering van Vettel/Leclerc hadden we alleen maar saaie coureurkoppels
Vnl. "And It's Lights Out" Croftyquote:Op donderdag 28 november 2019 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Engelsen zitten net zo hard op het hier zo geprijsde commentaar te zeiken ja
In Brazilië hoor je om de paar minuten ineens uit het niks "Fórmula 1 na Globo...emoção na pista!", dát is pas irritant.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nouja vorig jaar was ook wel een absurd jaar. Toen bleven er maar 2 zitten waar ze zaten ofzo.quote:Op donderdag 28 november 2019 18:56 schreef heywoodu het volgende:
Dit moet wel echt het saaiste silly season ooit zijn geweest (of toch bijna). Welgeteld twee veranderingen volgend jaar en één van de 'nieuwe' coureurs is niet eens nieuw
Welk vragen?quote:Op donderdag 28 november 2019 21:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Vnl. "And It's Lights Out" Crofty
Ik vind Olav voor de sfeer en het enthousiasme prima. Maar in zijn eentje trekt hij het niet meer. Dat speelt bij Sky natuurlijk niet.
Jack heb ik geen woorden voor. Veel coureurs ook niet, kijk maar naar hun reactie op zijn vragen.
Hoe ziet die kerel er eigenlijk uit? Ik stel me hem voor als een oud grijs opaatje, maar ik heb geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 28 november 2019 20:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ham, Bot, Max, Per, 2 kneuzen van Haas en de Hulk toch.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja vorig jaar was ook wel een absurd jaar. Toen bleven er maar 2 zitten waar ze zaten ofzo.
Crofty zit er ook vaak naast.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja okay, maar de rest schoof allemaal. Dat was wel heel veelquote:Op donderdag 28 november 2019 21:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ham, Bot, Max, Per, 2 kneuzen van Haas en de Hulk toch.
Ja kloptquote:Op donderdag 28 november 2019 21:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja okay, maar de rest schoof allemaal. Dat was wel heel veel
quote:Op donderdag 28 november 2019 21:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe ziet die kerel er eigenlijk uit? Ik stel me hem voor als een oud grijs opaatje, maar ik heb geen idee eigenlijk.
Die heeft heel vaak van dit soort lange debiele vragen.
Is daar een foto van van die kerel?
All bets are off voor 2021 met een compleet nieuwe auto en dan zou ik mijn geld toch eerder op Adrian Newey zetten dan op de ontwerpers van Mercedes of Ferrari als ik Max was.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:03 schreef shiz het volgende:
Vind ik altijd wel geinig van RedBull, beetje promo shizzle, maar wel fun voor de rijders. Zie je Mercedes niet doen.Hoop ook dat volgend jaar RBR een kampioenschap winnende auto heeft, dan hoeft Max niet zo nodig te kijken of 'ie daarvoor nu naar Mercedes of Ferrari moet. Terug naar een Vettel-esque periode voor RedBull.
HAM en VET mogen wegwezen inderdaad.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:19 schreef shiz het volgende:
HAM/VET mogen w.m.b. er wel mee nokken.
Merc vind ik echt een suf en on-fun team. Deutsche Sachlichkeit eben.
Ferrari heerst tenminste nog een beetje passie en chaos. Is natuurlijk wel 'het merk'.
Ricciardo heeft zijn motor opgeblazen en liet een enorm oliespoor achter... vervolgens pikte Gasly de spray op.quote:
mager 6jequote:Op vrijdag 29 november 2019 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
7,5 op de Coronel-schaal
Ja want de laatste keren met diverse grote wijzigingen in de regels pakte dat heel gunstig uit.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:12 schreef Tijger_m het volgende:
All bets are off voor 2021 met een compleet nieuwe auto en dan zou ik mijn geld toch eerder op Adrian Newey zetten dan op de ontwerpers van Mercedes of Ferrari als ik Max was.
Kheb van de zomer zijn boek gelezen, dat is toch wel erg de moeite waard, hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want de laatste keren met diverse grote wijzigingen in de regels pakte dat heel gunstig uit.
Newey heeft zijn beste tijd gehad en is tegenwoordig aardig overrated. There; I said it.
Dat liep gesmeerd idd.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bonuspunten voor het ondersproeien van Gasly.
Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat men altjd maar Newey Newey roept, maar dat de laatste keren dat er toch wel aanzienlijke regelveranderingen waren dat de Red Bull echt zo best niet uit de startblokken kwam.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb van de zomer zijn boek gelezen, dat is toch wel erg de moeite waard, hoor.
Maar sowieso wordt tegenwoordig zo'n auto natuurlijk allang niet meer door 1 persoon bedacht. Voor elk onderdeeltje is er een compleet team dat constant verschillende concepten ontwerpt en test.
quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:30 schreef BroesWillems het volgende:
Denk een luier onder het pedaal.
toen was Newey toch met dat Valkyrie project bezig?quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat men altjd maar Newey Newey roept, maar dat de laatste keren dat er toch wel aanzienlijke regelveranderingen waren dat de Red Bull echt zo best niet uit de startblokken kwam.
Sterker nog, ik denk dat ze komend jaar een betere kans hebben omdat er nu weinig veranderd en ze er al goed bij zitten.
Weet ik veel. Met een auto, dan weer met een boot. Maar dit jaar heeft hij zijn focus volledig op de F1 gehad meen ik mij te heugen. Fantastisch natuurlijk, maar meedoen voor de knikkers doen ze niet echt.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
toen was Newey toch met dat Valkyrie project bezig?
nee maar ze begonnen met het 3e chassis en 3e motor, ze zitten nu op 2 qua chassis en gedeeld 2 met de motor (op vermogen dan, betrouwbaarheid is afwachten) dus wel progressie gemaakt.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Weet ik veel. Met een auto, dan weer met een boot. Maar dit jaar heeft hij zijn focus volledig op de F1 gehad meen ik mij te heugen. Fantastisch natuurlijk, maar meedoen voor de knikkers doen ze niet echt.
Ja die progressie is er elk jaar wel, maar vanaf het begin er staan hebben ze niet meer gedaan na Vettel zijn titels. Ook niet toen Ricciardo bij Red Bull kwam. Dat is toch al weer even geleden. En iedereen blijft maar roepen dat Red Bull de beste kansen heeft in 2021 want veranderingen. Ja leuk, maar bij eerdere veranderingen stonden ze er ook niet bij vanaf het begin.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar ze begonnen met het 3e chassis en 3e motor, ze zitten nu op 2 qua chassis en gedeeld 2 met de motor (op vermogen dan, betrouwbaarheid is afwachten) dus wel progressie gemaakt.
met je eens hoor over 2021, dat is gebaseerd op onderbuik en hoop maar volgend jaar zouden ze mee moeten kunnen doen voor de prijzen gebaseerd op waar ze nu staan.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja die progressie is er elk jaar wel, maar vanaf het begin er staan hebben ze niet meer gedaan na Vettel zijn titels. Ook niet toen Ricciardo bij Red Bull kwam. Dat is toch al weer even geleden. En iedereen blijft maar roepen dat Red Bull de beste kansen heeft in 2021 want veranderingen. Ja leuk, maar bij eerdere veranderingen stonden ze er ook niet bij vanaf het begin.
Als je een gooi naar de titel wil doen dan moet je vanaf dag 1 er staan en niet na de zomerstop zoals zo vaak het geval is geweest.
Dus ik blijf het raar vinden dat alles en iedereen Red Bull zo veel kansen toedicht voor 2021. En of Newey nou met een sportauto of zeilboot bezig is zal me eigenlijk jeuken. In het verleden behaalde resultaten bij regelveranderingen spreken niet echt meer in het voordeel van Red Bull met zijn Newey vind ik.
Eensquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:41 schreef Tarado het volgende:
maar volgend jaar zouden ze mee moeten kunnen doen voor de prijzen gebaseerd op waar ze nu staan.
Als ik in Engeland benquote:Op donderdag 28 november 2019 20:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die altijd doen alsof het in de meeste landen véél beter en leuker op TV te volgen is![]()
Ja, en in veel andere landen mag je blij zijn als ze meer dan vijf minuten voor de start met de uitzending beginnen (áls het überhaupt uitgezonden wordt). En krijg je er ook nog tig reclames tussendoor gegooid.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als ik in Engeland ben
kijk ik toch graag F1 met hun commentaar, de interviews zijn meestal goed, beter dan die van ons, en hun enthousiasme vind ik wel top
"Mex Versteppen"
Met Sjek aan de microfoon is dat dan ook niet zo heel moeilijk.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:49 schreef yvonne het volgende:
de interviews zijn meestal goed, beter dan die van ons
RTLquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en in veel andere landen mag je blij zijn als ze meer dan vijf minuten voor de start met de uitzending beginnen (áls het überhaupt uitgezonden wordt). En krijg je er ook nog tig reclames tussendoor gegooid.
Doornbos en die chinesejingenwiensnaammeontschoten is, die vind ik wel tof.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:52 schreef vosss het volgende:
In Nederland zouden ze gewoon van dat popiejopie gedoe afmoeten.
Tief Sjek en Kamphues buiten, laat Doornbos het programma presenteren en zet een oud coureur of 2 in de pits voor de interviews.
Ho Pin Tungquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doornbos en die chinesejingenwiensnaammeontschoten is, die vind ik wel tof.
Jack is gewoon genant aan het worden.
Doornbos deed het ontzettend goed bij het presenteren van formule 1 café toen kamphues weg was. Interview met Coulthard enzoquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:52 schreef vosss het volgende:
In Nederland zouden ze gewoon van dat popiejopie gedoe afmoeten.
Tief Sjek en Kamphues buiten, laat Doornbos het programma presenteren en zet een oud coureur of 2 in de pits voor de interviews.
quote:
Die ja, die doet het erg goed.quote:
Giedo van der gardequote:Op vrijdag 29 november 2019 11:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doornbos en die chinesejingenwiensnaammeontschoten is, die vind ik wel tof.
Ik snap dan ook nog steeds niet waarom hij geen vijandige overname doet ten koste van die kale nietsnut.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:55 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Doornbos deed het ontzettend goed bij het presenteren van formule 1 café toen kamphues weg was. Interview met Coulthard enzo
Godvervandergarde is toch geen chinees!!!quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:56 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Giedo van der garde
Anders Nick de Vries als formule e seizoen is afgelopen
Die kale nietsnut trekt toch wat beter het 'plebs' aan dan de 'saaie' Doornbos. Ziggo weet echt wel wat ze doenquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik snap dan ook nog steeds niet waarom hij geen vijandige overname doet ten koste van die kale nietsnut.
Met wel goed voor de technische info en eventuele roddels in de paddockquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Godvervandergarde is toch geen chinees!!!
Oh ja, Nick de Vries kwam zeer sympathiek overquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:56 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Giedo van der garde
ken je het stukje uit Makkelijk scoren?quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:56 schreef vosss het volgende:
Overigens was Jack altijd al chanant, maar sinds Max meedoet is dat wel veel erger geworden nog ja.
mwah, komt op mij wel over als een verwend jochie. Zal met de jaren wel minder worden.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja, Nick de Vries kwam zeer sympathiek over
Ik vind 'm eerder "no nonsense", met een goede focus op wat hij doet maar wel vriendelijk.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:59 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
mwah, komt op mij wel over als een verwend jochie. Zal met de jaren wel minder worden.
Zo leren de plebs niks over het technische aspect van de sportquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kale nietsnut trekt toch wat beter het 'plebs' aan dan de 'saaie' Doornbos. Ziggo weet echt wel wat ze doen
Wat een genot zou dat zijn zeg. Niet meer dat domme geouwehoer van al incompetenten.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en in veel andere landen mag je blij zijn als ze meer dan vijf minuten voor de start met de uitzending beginnen (áls het überhaupt uitgezonden wordt). En krijg je er ook nog tig reclames tussendoor gegooid.
Voor Mercedes wel en voor Hamilton die de juiste overstap keuze maakte terwijl iedereen hem voor gek verklaarde om naar Mercedes te gaan.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want de laatste keren met diverse grote wijzigingen in de regels pakte dat heel gunstig uit.
Newey heeft zijn beste tijd gehad en is tegenwoordig aardig overrated. There; I said it.
Nee, nu welquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ken je het stukje uit Makkelijk scoren?
Giedo heeft vrij weinig verstand van zaken. Ja, hoe je geld uit de zak van je multimiljardaire schoonpapa klopt voor je hobby's.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:56 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Giedo van der garde
Hier komt hij idd beter over.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind 'm eerder "no nonsense", met een goede focus op wat hij doet maar wel vriendelijk.
Jeetje zeg.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wat een genot zou dat zijn zeg. Niet meer dat domme geouwehoer van al incompetenten.
Laat Ho Pin maar lekker presenteren en commentaar geven, die heeft tenminste hersenen en verstand van zaken in tegenstelling tot Jut en Jul (doornbos en kamphuis).
En dan kan Mol de pit doen en de interviews.
Maar dat domme geouwehoer en haantjesgedrag
quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ken je het stukje uit Makkelijk scoren?
en bij welke categorie vind jij jezelf horen?quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Giedo heeft vrij weinig verstand van zaken. Ja, hoe je geld uit de zak van je multimiljardaire schoonpapa klopt voor je hobby's.
Misschien moeten ze 2 uitzendingen maken, 1 voor het debiele klapvee zonder IQ of opleiding en 1 voor de mensen die wel geïnteresseerd zijn in de sport en techniek.
Iets in me zegt me dat we Olavgod op dezelfde dag kwijt rakenquote:Op vrijdag 29 november 2019 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
De dag dat die knaker er niet meer bij is gaat hier de vlag uit![]()
Vind jij het leuk om te zien hoe doornbos en coronel elkaar proberen af te zeiken? Of wanneer doornbos en kamphuis dat doen?quote:
Degene die de tv uitzet zo gauw als jut en jul in beeld komen. Voor de interviews en de nabeschouwing hoef je niet bij ziggo te zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
en bij welke categorie vind jij jezelf horen?
Daar snap ik ook werkelijk niks van. Ik kijk al tig jaar en Olav hoort er nou eenmaal een beetje bij, maar elke keer maar weer uitleggen hoe of wat dat is behoorlijk kansloos.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:15 schreef Dauthi het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is waarom het publiek als nieuwe kijker wordt behandeld en alles tot in den treure opnieuw moet worden uitgelegd, bij voetbal wordt toch ook niet ieder weekend uitgelegd wat buitenspel is, en hoe groot de goals zijn, en wat de diameter van de middenstip is...
Ik vind de voor- en nabeschouwing altijd wel leuk jaquote:Op vrijdag 29 november 2019 12:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Vind jij het leuk om te zien hoe doornbos en coronel elkaar proberen af te zeiken? Of wanneer doornbos en kamphuis dat doen?
Of wanneer doornbos intelligent probeert te doen, wat hij niet is?
Of dat arrogante over het paard getilde taalgebruik en toontje van jack en eigenlijk ook Olav?
Of dat op het moment dat Olav emotioneel wordt er enkel nog aperte onzin uitkomt, en hij alle basisregels in de F1 zelfs vergeet?
Wat ik ook niet begrijp is waarom het publiek als nieuwe kijker wordt behandeld en alles tot in den treure opnieuw moet worden uitgelegd, bij voetbal wordt toch ook niet ieder weekend uitgelegd wat buitenspel is, en hoe groot de goals zijn, en wat de diameter van de middenstip is...
Correctie: hoef jij niet bij Ziggo te zijn. Wat je schijnbaar wel doet, want voor iemand die de TV dan altijd uit zegt te zetten praat je er toch wel veel over.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:16 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Degene die de tv uitzet zo gauw als jut en jul in beeld komen. Voor de interviews en de nabeschouwing hoef je niet bij ziggo te zijn.
Nee maar dat is het punt ook niet. Ziggo wil hetzelfde publiek dat bijvoorbeeld darten werelds vind. En daar zijn Jack en Olav geschikt voor. Ongeveer hetzelfde niveau. Bovendien zeg nou zelf, als ervaren kijker heb je die onzin van Jack en Olav toch niet nodig, zeker niet als ze er zo vaak naast zitten.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:02 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Zo leren de plebs niks over het technische aspect van de sport
ik kijk het ook niet, stukje voorbeschouwing meestal wel omdat je klaar zit maar dat is het dan ook, voor het budget wat ze hebben en de kijker die ze willen aanspreken zal het wel goed zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:16 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Degene die de tv uitzet zo gauw als jut en jul in beeld komen. Voor de interviews en de nabeschouwing hoef je niet bij ziggo te zijn.
Hij doet dat vooral op momenten dat er geen reet te beleven is op de baan en toch wat te vertellen moet hebben omdat het anders zo stil wordt. Met als excuus dat het voor de nieuwe F1-kijkers is.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:15 schreef Dauthi het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is waarom het publiek als nieuwe kijker wordt behandeld en alles tot in den treure opnieuw moet worden uitgelegd, bij voetbal wordt toch ook niet ieder weekend uitgelegd wat buitenspel is, en hoe groot de goals zijn, en wat de diameter van de middenstip is
Denk dat dat stukje van "de kijker die ze WILLEN aanspreken" vooral het hele probleem is.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:32 schreef Tarado het volgende:
voor het budget wat ze hebben en de kijker die ze willen aanspreken zal het wel goed zijn.
jij en ik blijven toch F1 kijken, het gaat hun om het Maxmania publiekquote:Op vrijdag 29 november 2019 12:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk dat dat stukje van "de kijker die ze WILLEN aanspreken" vooral het hele probleem is.
Nabeschouwen is wat anders dan iedere keer opnieuw uitleggen wat de kleuren voor de banden betekenen, wat DRS is, en dat er verplicht naar een andere compound moet wisselen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind de voor- en nabeschouwing altijd wel leuk ja
Bij voetbalpraatprogramma's, als ik daar per ongeluk eens langs zap, zie je ze ook constant dezelfde dingen herhalen. Beelden erbij, die speler liep naar die plek en toen was de bal dus daar! Ja, zo gaat dat wel vaker, ze staan niet met z'n allen stil op het veld.
Kan ie beter zijn mond houden wanneer hij niets te vertellen heeft, en opletten op wat er op en naast de baan gebeurd.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij doet dat vooral op momenten dat er geen reet te beleven is op de baan en toch wat te vertellen moet hebben omdat het anders zo stil wordt. Met als excuus dat het voor de nieuwe F1-kijkers is.
In de F1 is iedereen ook financieel afhankelijk van de F1 en je zult een vreslaggever maar zelden horen zeggen dat het oersaai is.
Je hebt in Nederland een schare vast F1 fans die al decennia kijken en af en toe wat van de hype klapveefans die uit de krochten komen zo gauw er een Nederlander mee doet die er niets van kan.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kijk het ook niet, stukje voorbeschouwing meestal wel omdat je klaar zit maar dat is het dan ook, voor het budget wat ze hebben en de kijker die ze willen aanspreken zal het wel goed zijn.
En dat is dus precies het publiek dat meteen vertrekt wanneer Max niet meer mee doet. Geen Nederlander = Geen klapvee.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:25 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee maar dat is het punt ook niet. Ziggo wil hetzelfde publiek dat bijvoorbeeld darten werelds vind. En daar zijn Jack en Olav geschikt voor. Ongeveer hetzelfde niveau. Bovendien zeg nou zelf, als ervaren kijker heb je die onzin van Jack en Olav toch niet nodig, zeker niet als ze er zo vaak naast zitten.
je hebt nu een Nederlander die er wel iets van kan en die trekt ook de meeste kijkers, dus heel logisch dat ze die als target zien.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:41 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland een schare vast F1 fans die al decennia kijken en af en toe wat van de hype klapveefans die uit de krochten komen zo gauw er een Nederlander mee doet die er niets van kan.
De eerste categorie weet alles al en daarvoor hoeven de regels niet tot in den treure uitgelegd te worden, de tweede categorie is niet geïnteresseerd en daar hoef je het niet voor uit te leggen.
Je kan dan wat mij betreft beter een technische voor en na beschouwing maken.
Dat noem je een posttraumatische stoornis. Het was zo'n verschrikkelijke ervaring dat het je voor altijd bij blijft.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Correctie: hoef jij niet bij Ziggo te zijn. Wat je schijnbaar wel doet, want voor iemand die de TV dan altijd uit zegt te zetten praat je er toch wel veel over.
"aan het worden"? Die was al gênant toen het nog bij SBS6 zat....quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ziggo heeft een flinke zak geld betaald en die moet terugverdiend worden. Dat doe je niet door een programma te maken voor een paar racenerds.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Giedo heeft vrij weinig verstand van zaken. Ja, hoe je geld uit de zak van je multimiljardaire schoonpapa klopt voor je hobby's.
Misschien moeten ze 2 uitzendingen maken, 1 voor het debiele klapvee zonder IQ of opleiding en 1 voor de mensen die wel geïnteresseerd zijn in de sport en techniek.
En daarom zal F1 in Nederland ook niet meer zijn dan een hype sport.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
je hebt nu een Nederlander die er wel iets van kan en die trekt ook de meeste kijkers, dus heel logisch dat ze die als target zien.
Ik kende heel die Jack niet, alhoewel: hij staat wel vermeld bij onze tandarts, mondtechniek oid.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
"aan het worden"? Die was al gênant toen het nog bij SBS6 zat....
Dan zul je een ander format moeten kiezen, dan blijven er best wel mensen hangen die voorheen niks met F1 hadden.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En daarom zal F1 in Nederland ook niet meer zijn dan een hype sport.
Omdat je geld uit zakken probeert te troggelen van klapvee.
Ik hoop dat je deze gebeurtenis achter je kunt laten en wens je het allerbeste in je herstel. Psychologisch trauma wordt nog wel eens onderschat, maar als je goed zoekt is goede, professionele hulp mogelijkquote:Op vrijdag 29 november 2019 12:46 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat noem je een posttraumatische stoornis. Het was zo'n verschrikkelijke ervaring dat het je voor altijd bij blijft.
Brr je hebt jack als tandartsquote:Op vrijdag 29 november 2019 12:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik kende heel die Jack niet, alhoewel: hij staat wel vermeld bij onze tandarts, mondtechniek oid.
Hij is er nooitquote:
ok maar ze links laten liggen lijkt me ook niet echt commercieel en neem Zandvoort, dat was gewoon niet gelukt zonder het "klapvee"quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En daarom zal F1 in Nederland ook niet meer zijn dan een hype sport.
Omdat je geld uit zakken probeert te troggelen van klapvee.
Van der Garde vind ik niksquote:Op vrijdag 29 november 2019 11:58 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Met wel goed voor de technische info en eventuele roddels in de paddock
Beter dan kamphuesquote:
Inderdaad, commentaar van hetzelfde bedroevende niveau én reclame tijdens de racequote:Op vrijdag 29 november 2019 12:35 schreef PzKpfw het volgende:
Niet gewoon bij onze Oosterburen kijken
De reclame is inderdaad een irritatiefactor maar het commentaar is gewoon dik in orde. Die mensen hebben er tenminste verstand van.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Inderdaad, commentaar van hetzelfde bedroevende niveau én reclame tijdens de race
Gofferquote:
je bent zellluf een racenerdquote:Op vrijdag 29 november 2019 12:47 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ziggo heeft een flinke zak geld betaald en die moet terugverdiend worden. Dat doe je niet door een programma te maken voor een paar racenerds.
14:10 zodat we eerst nog 10 minuten reclame kunnen kijken helemaal gratis en voor niks.quote:
Valt wel mee. Neob jr is er wel een. Die weet nog rondetijden van vijf seizoenen geleden op te ratelen.quote:
Fucking autistquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:47 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Valt wel mee. Neob jr is er wel een. Die weet nog rondetijden van vijf seizoenen geleden op te ratelen..
Versta je geen Duits? Ze zwetsen ook een eind weg hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De reclame is inderdaad een irritatiefactor maar het commentaar is gewoon dik in orde. Die mensen hebben er tenminste verstand van.
F1TV Proquote:Op vrijdag 29 november 2019 14:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Denk zet Sky dan maar eens op. Eerst 5 minuten gelul over de shoey en danreclame
.
Nee ik hou het wel bij Ziggy..
Nederlanders die naar een Duitse zender gaan kijken....quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:35 schreef PzKpfw het volgende:
Niet gewoon bij onze Oosterburen kijken
Correctie. Bottas doet een Kvyatje.quote:
https://streamable.com/dbysdquote:Op vrijdag 29 november 2019 15:13 schreef NaturalScience het volgende:
Red flag it seems..... What happend?
Onvergelijkbaar. Als met 270+ die banden elkaar op de verkeerde plek raken (velg op het rubber van de band) kan er logischerwijs een lekke band ontstaan.quote:Op vrijdag 29 november 2019 15:15 schreef Mothzor het volgende:
Even iets van de andere orde...Bottas raakt hem vol in de flank met rechts voor. Behoorlijk wat schade maar men kon door.
De Ferrari's raken elkaar 1 miliseconde en twee auto's dnf
deelsquote:Op vrijdag 29 november 2019 14:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zag hier reclame voor glasvezel en dat deed mij weer denken aan F1TV.
Hoe is dat inmiddels? In het begin waren er veel streamproblemen, maar is dat inmiddels opgelost?
Je maakt je punt wel sterk met dequote:Op vrijdag 29 november 2019 14:53 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nederlanders die naar een Duitse zender gaan kijken....![]()
Ik heb nog liever dat Bassie commentaar gaat doen dan dat ik gedwongen reclame moet gaan kijken.
Ik ben altijd wel blij met de voorbeschouwing op Ziggo. Kwalitatief prima in orde.![]()
Het ontstijgt eigenlijk iedere voetbal voorbeschouwing op welke zender dan ook wat betreft kwaliteit.
Het live commentaar mist inderdaad wel heel vaak zaken (of heeft ze gewoon fout), maar daar stoor ik me eigenlijk nooit aan.
Dat valt reuze mee.quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Versta je geen Duits? Ze zwetsen ook een eind weg hoor.
Dat is echt commentaar voor Weltschmerz. Je hoorte de hele race alle posities en inhaalacties tov Vettel. Ah, Perez haalt Stroll in buitenom in bocht 3 en daarmee is hij nog maar 6 plekken verwijderd van Vettelquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De reclame is inderdaad een irritatiefactor maar het commentaar is gewoon dik in orde. Die mensen hebben er tenminste verstand van.
Geen enkel probleem meer gehad nadat die streaming issues opgelost waren! Ben er heel blij mee!quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:53 schreef twiFight het volgende:
Ik zag hier reclame voor glasvezel en dat deed mij weer denken aan F1TV.
Hoe is dat inmiddels? In het begin waren er veel streamproblemen, maar is dat inmiddels opgelost?
Die bieden ze helaas niet aan bij f1tvquote:Op vrijdag 29 november 2019 17:26 schreef shiz het volgende:
Je moet ook niet de Duitse, maar Oostenrijkse hebben. ORF1 met Alex Wurz, chairman driver's association.
Snap echt niet wat Grosjean hier nog doet.. Brokkenpiloot.quote:
Lijkt op de vorige race met Hamilton en Albon.quote:
Datzelfde heeft Kvyat. Soms bloedsnel ,maar wisselt dat af met traagheid en domme acties. Veel te wisselvallig.quote:Op vrijdag 29 november 2019 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het gekke is, Grosjean laat af en toe acties zien waarvan je denkt "verhipt, hij kan toch racen".
Die Günther Steiner moet wel van een soort van zelf pijniging houden, anders verleng je zo'n contract niet.
Ik heb Kvyat een tandje hoger dan crasjan staan.quote:Op vrijdag 29 november 2019 19:37 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Datzelfde heeft Kvyat. Soms bloedsnel ,maar wisselt dat af met traagheid en domme acties. Veel te wisselvallig.
Albon doet het aardig maar is ook gewoon nog niet snel genoeg. Prima 2e rijder.quote:Op vrijdag 29 november 2019 19:46 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik heb Kvyat een tandje hoger dan crasjan staan.
Ik denk dat de promotie van Albon in zijn koppie is gaan zitten. En dat ie daarom zichzelf wanhopig in de kijker probeert te rijden.
Jawel, maar Grosjean heeft toch ook weer de awareness van een lantaarnpaal.quote:Op vrijdag 29 november 2019 18:50 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dit is duidelijk Bottas zijn fout.
Terwijl er tegenwoordig voor alles awareness wordt gevraagd.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:15 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Jawel, maar Grosjean heeft toch ook weer de awareness van een lantaarnpaal.
Grosjean geeft niks om finnen. Das wel duidelijk.quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Terwijl er tegenwoordig voor alles awareness wordt gevraagd.
Ziedend.quote:Op vrijdag 29 november 2019 12:15 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Vind jij het leuk om te zien hoe doornbos en coronel elkaar proberen af te zeiken? Of wanneer doornbos en kamphuis dat doen?
Of wanneer doornbos intelligent probeert te doen, wat hij niet is?
Of dat arrogante over het paard getilde taalgebruik en toontje van jack en eigenlijk ook Olav?
Of dat op het moment dat Olav emotioneel wordt er enkel nog aperte onzin uitkomt, en hij alle basisregels in de F1 zelfs vergeet?
Die meneer Plooij is echt niet 100%. Ruuuuuuuuubens Barichelloooooooooooo. Wat een simpele gast.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:56 schreef Zorro het volgende:
"Dames en heren, jongens en meisjes"
Dat vat in de eerste zin het niveau al samen. Alsof je naar Bassie en Adriaan zit te kijken.
Wat eigenlijk ook wel zo is.
quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:56 schreef Zorro het volgende:
"Dames en heren, jongens en meisjes"
Dat vat in de eerste zin het niveau al samen. Alsof je naar Bassie en Adriaan zit te kijken.
Wat eigenlijk ook wel zo is.
ain't gonna happenquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bottas wil volgend jaar de titel pakken zegt ie
Ik verwed al mijn bezittingen erop dat ik volgend jaar december net zo vaak Wereldkampioen Formule 1 ben als Bottas.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bottas wil volgend jaar de titel pakken zegt ie
Verstond het ook niet. Maar ik vond het wel grappig de de arrogantste persoon in de hele F1-wereld vol trots zit te vertellen dat iemand niet arrogant isquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:29 schreef vosss het volgende:
Waar heeft Max aan gedoneerd? Dat miste ik even?
Even quoten voor het nageslachtquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik verwed al mijn bezittingen erop dat ik volgend jaar december net zo vaak Wereldkampioen Formule 1 ben als Bottas.
quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Even quoten voor het nageslacht
Aan een stichting die Koala's opvangen in Australië. Die zwaar verbrandde koala van dat filmpje laatst werd daar ook gebracht.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:29 schreef vosss het volgende:
Waar heeft Max aan gedoneerd? Dat miste ik even?
Kunnen ze dan niet gewoon beter stoppen om met die beesten te gooien?quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:35 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Aan een stichting die Koala's opvangen in Australië. Die zwaar verbrandde koala van dat filmpje laatst werd daar ook gebracht.
Doettie goed. Ik heb dat filmpje niet gezien en dat hou ik graag zoquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:35 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Aan een stichting die Koala's opvangen in Australië. Die zwaar verbrandde koala van dat filmpje laatst werd daar ook gebracht.
En ik weinig in Sjek.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:36 schreef DKUp het volgende:
Jackie heeft weinig vertrouwen in Strollie.
Ik kan prima Duits verstaan maar die bloedirritante commercials de hele tijd. Sky heet die onzin tenminste niet tijdens de race. Wel tijdens quali en vt's trouwens dan word je dood gegooid met unibit e.d.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je maakt je punt wel sterk met de
Het Nederlandse niveau is gewoon bagger, maar ja als je geen andere talen kunt zul je het ermee moeten doen. Ik vermaak me prima met de Duitse F1 zender, laat een ander maar naar die rattenkop van een Jack Plooij kijken
Prima resultaatquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:51 schreef Newone82 het volgende:
Max maar 0.1 seconde achter de Merc’s. Dat biedt hoop voor straks. Bottas en Hamilton zijn wat te snel dit weekend, maar Ferrari’s kan die pakken. P2 in kwali dus.
Want bottas heeft motor straf.
Ik kijk het niet, maar ik vind het normaal om de landgenoot extra aandacht te geven en te hopen voor diens goed resultaat. Wat Ziggo en Sky doen is hun nationale favoriet de hemel in prijzen en beter laten lijken dan die is door allerlei verdraaiingen en leugens. Daar komen bij Ziggo dan nog de marketingpraatjes van Mercedes over Hamilton overheen. Dat is de gewoon helemaal de sportjournalistiek voorbij, terwijl je best aan sportjournalistiek kunt doen met extra aandacht voor de landgenoot.quote:Op vrijdag 29 november 2019 17:25 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is echt commentaar voor Weltschmerz. Je hoorte de hele race alle posities en inhaalacties tov Vettel. Ah, Perez haalt Stroll in buitenom in bocht 3 en daarmee is hij nog maar 6 plekken verwijderd van Vettel
Onbegrijpelijk dat Haas nog weer een jaar met die pannenkoek doorgaat. Zet gewoon eens wat fris bloed in die auto.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:15 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Jawel, maar Grosjean heeft toch ook weer de awareness van een lantaarnpaal.
Bier! Nootjes! Straatfeest!quote:
ik denk dat de Benz op de mediums te snel zal zijn in de racequote:Op zaterdag 30 november 2019 11:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zeker. Hamilton versus Max weer een race. My body is ready!
Klopt. P2 zou al super zijn. En dan in de winter grote stappen zetten.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat de Benz op de mediums te snel zal zijn in de race
Jack weet niet veel. Helaas.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:02 schreef Monolith het volgende:
Misschien kan Jack het concept van bandencompounds ook nog even uitleggen aan Olav, tering zeg.
Dat was ook een mooi staaltje hersengymnastiek ja: "Die zijn alleen nog in theorie in te halen als Renault 80 punten haalt die weekend". Het concept "in theorie" was kennelijk niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:52 schreef VacaLoca het volgende:
Uh Jack, Mclaren staat 49 punten voor op Renault.. Die zijn in geen geval in te halen.
1 Hamiltonquote:Op zaterdag 30 november 2019 12:04 schreef F1gamer het volgende:
voorspelling uitslag kwali/startopstelling:
1 Hamilton
2 Verstappen
3 Albon
De Ferrari's zaten Albon al in de nek op een compound harder.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:04 schreef F1gamer het volgende:
voorspelling uitslag kwali/startopstelling:
1 Hamilton
2 Verstappen
3 Albon
Tja, we denken al een aantal seizoenen aan het eind dat Red Bull nu echt competitief is en vanaf het begin kan meedoen. Nou was dat wel met Renault, dus we gaan zien of het nu met Honda anders uitpakt.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:30 schreef Justevo het volgende:
Als je op dit Mercedes circuit pole kan pakken of dicht in de buurt komt ben je wel heel erg op de goede weg voor volgend jaar..
Helemaal waar. En in Australië was het steeds weer een halve seconde of meer. Maar met Renault werd er nooit pole gepakt (buiten Monaco en een keer een uitzondering als Mexico ofzo) en zaten ze nooit zo dicht in de buurt. Straight line speed en dit is pas jaar 1.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, we denken al een aantal seizoenen aan het eind dat Red Bull nu echt competitief is en vanaf het begin kan meedoen. Nou was dat wel met Renault, dus we gaan zien of het nu met Honda anders uitpakt.
Aan hand van de vrije trainingen stel je dit of op basis van vorige GP?quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat de Benz op de mediums te snel zal zijn in de race
Oh absoluut, de samenwerking pakt inmiddels een stuk beter uit dan ik had verwacht voor dit seizoen. Ik hoop echt dat ze doorpakken en we volgend seizoen eens een echte strijd om het kampioenschap gaan krijgen. Zou mooi zijn als Ferrari ook mee kan doen, maar ik denk dat die met een gelijkwaardige auto onderling te veel punten gaan verdelen. Hamilton en zeker Verstappen hebben veel minder te vrezen van hun teamgenoot en bij Mercedes lost het team het bovendien wel op als Bottas een bedreiging wordt.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:33 schreef Justevo het volgende:
[..]
Helemaal waar. En in Australië was het steeds weer een halve seconde of meer. Maar met Renault werd er nooit pole gepakt (buiten Monaco en een keer een uitzondering als Mexico ofzo) en zaten ze nooit zo dicht in de buurt. Straight line speed en dit is pas jaar 1.
Ik roep het op basis van het hele jaar. Maakt niet uit welke compound, maar na de wissel naar de iets hardere banden is de Benz over het algemeen iets sneller dan de andere topauto's.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Aan hand van de vrije trainingen stel je dit of op basis van vorige GP?
Want ik weet niet of de medium wel dezelfde compound is als de medium van Brazilië?
Daarom is het een gemis dat je niet meer goed inzichtelijk hebt welke compound er onder zit en dus op welke compound welk team het goed doet
En dit is dus de reden waarom ik niet in "trackevolution" geloof tijdens een sessie.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:11 schreef Kickstart het volgende:
Hier dat stukje over 3x de zelfde tijd gezet in de Kwalificatie in 1997
Alleen het geluid van de motoren is het kijken al waard
Dus moet je daar je strategie op aanpassen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik roep het op basis van het hele jaar. Maakt niet uit welke compound, maar na de wissel naar de iets hardere banden is de Benz over het algemeen iets sneller dan de andere topauto's.
mwah, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In Brazilië had Max geluk met die safety car, anders was het denk ik lastig geweest om Hamilton achter zich te houden.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dus moet je daar je strategie op aanpassen.
In welke andere seizoenen was de RB van Max snel genoeg om 3x naar pole te rijden? (als je die afgepakte pole puur op snelheid meetelt)?quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, we denken al een aantal seizoenen aan het eind dat Red Bull nu echt competitief is en vanaf het begin kan meedoen. Nou was dat wel met Renault, dus we gaan zien of het nu met Honda anders uitpakt.
De evolutie van de baan heeft voornamelijk te maken met de temperatuur. Een halve graad koeler kan al een wereld van verschil zijn of je banden net wat langer op niveau blijven etc. Trackevolutie in een sessie bestaat wel degelijk. Kan zelfs in een zeer kort tijdvestek van enkele minuten zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:38 schreef Dauthi het volgende:
[..]
En dit is dus de reden waarom ik niet in "trackevolution" geloof tijdens een sessie.
Gezien geen enkele coureur een perfect lap rijdt, is de invloed van de verandering van de baan minimaal door het kleine beetje rubber dat er in zo'n kwalificatie sessie bij komt.
Je hebt ook dit jaar al vaak genoeg gezien dat ze hun "bankerlap" niet verbeteren door veel fouten.
Men staart zich teveel blind op evolutie ipv zich te focussen op het foutloos rijden.
Oh het bestaat wel, maar ik geloof niet in de significante invloed er van.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:00 schreef Mothzor het volgende:
[..]
De evolutie van de baan heeft voornamelijk te maken met de temperatuur. Een halve graad koeler kan al een wereld van verschil zijn of je banden net wat langer op niveau blijven etc. Trackevolutie in een sessie bestaat wel degelijk. Kan zelfs in een zeer kort tijdvestek van enkele minuten zijn.
Vorig seizoen pakte RB er ook gewoon twee en zaten ze er zo uit mijn hoofd ook nog een paar keer dichtbij.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In welke andere seizoenen was de RB van Max snel genoeg om 3x naar pole te rijden? (als je die afgepakte pole puur op snelheid meetelt)?
Ik zie toch wel een positieve verandering. En Hamilton ziet het ook, hij moest er echt voor vechten af en toe.
Hamilton zat gisteren te miepen over 2 graden verschil.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:22 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Oh het bestaat wel, maar ik geloof niet in de significante invloed er van.
Baanevolutie is overigens een combinatie van verscheidenen factoren, zoals rubber en vuil. Temperatuur valt niet onder trackevolution.
Dankjequote:
quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Dankje
En jij ook proost, mocht dat van toepassing zijn
In dat geval smakelijkquote:
quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vettel spint? Nooit eerder gezien.
Hamilton rijdt een paarse tijd onder geel en komt ermee weg? Nooit eerder gezien.quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vettel spint? Nooit eerder gezien.
Zal wel net nog geen vlag gezwaaid zijn. Dan hoef je niet te remmen weten we sinds de vorige keer dat Lewis dat deed.quote:
quote:
Nee, het was net weer groenquote:Op zaterdag 30 november 2019 14:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hamilton rijdt een paarse tijd onder geel en komt ermee weg? Nooit eerder gezien.
quote:
quote:
Lucky Lewis....quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het was net weer groen
Is daar een replay van?quote:Op zaterdag 30 november 2019 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, het was net weer groen
Ik vind het nummer wel leukquote:
Ik vind mijn Macadamia notenmix wel lekkerquote:
Vreetzakquote:Op zaterdag 30 november 2019 14:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind mijn Macadamia notenmix wel lekker
Verstappen had nog wel wat pace. Maar Mercedes is hier al jaren oppermachtig over een rondequote:Op zaterdag 30 november 2019 14:15 schreef Newone82 het volgende:
1.35.8. Bye bye Verstappen voor de pole?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |