abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190164855
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190165341
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:22 schreef BE het volgende:
Waarom zou je dat niet doen dan? :@
Beter toch gewoon altijd matigen?

Wel lekker! ^O^
Beter zal het vast zijn maar niets voor mij :) maar de rest van de week heft het altijd wel weer op.
Dit werkt in ieder geval de afgelopen 1,5 jaar fijn.
pi_190165353
En niet dat ik nu supergek ga doen in het weekend maar ga er ook niet te veel bij nadenken.
  donderdag 28 november 2019 @ 12:04:03 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190166002
Ah ok, ik dacht even dat je volledig los wilde gaan.
pi_190166075
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:04 schreef BE het volgende:
Ah ok, ik dacht even dat je volledig los wilde gaan.
Nouja er kan best wel een dag van 3500kcal tussen zitten hoor maar vind dat geen probleem.
pi_190183694
124,5 op de weegschaal vanochtend. Dat wordt wat met aanstaande feestdagen en m'n verjaardag er achter aan. Hoop wel weer te kunnen gaan sporten, naproxen 500mg gekregen voor de pijn, dus hoop dat het helpt en sporten ook weer kan.

Maaaaaaaar... Ik weet dondersgoed dat het vooral aan het eten ligt. Mijn inductie plaat is ondertussen al 2 weken te laat, dus eet nu al bijna 4 weken magnetron en oven en salades. Ben het beu, wil weer koken, hopelijk komt hij aanstaande maandag.
pi_190184902
Ook zonder inductieplaat kun je natuurlijk prima gezond koken.
pi_190186272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 14:33 schreef Myraela het volgende:
Ook zonder inductieplaat kun je natuurlijk prima gezond koken.
Hoe dan? Heb alleen een oven en magnetron tot m'n beschikking momenteel.
  vrijdag 29 november 2019 @ 16:41:00 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190186326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:35 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Hoe dan? Heb alleen een oven en magnetron tot m'n beschikking momenteel.
Stuk zalm, zooi groenten met dropje olijfolie, zout en peper erop in de oven en je bent er al

Groenten grillen, saus koud laten en vegetarische lasagne maken die iets langer in de oven moet (omdat de saus ook nog moet garen)

Waterkoker vullen, water over diepvries erwtjes heen flikkeren tot ze heet zijn.
Aardappeltjes of gnocchi met drupje olijfolie in de oven bakken en ernaast een stukje kip, of worstje of weet ik wat

Venkel in plakken met beetje olijfolie, beetje parmezaanse kaas eroverheen en dat met wat brood ofzo eten.

Er kan zoveel in de oven, en magnetron ook maar dat vind ik doorgaans ranziger worden

Wat eet je nu dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190186440
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Stuk zalm, zooi groenten met dropje olijfolie, zout en peper erop in de oven en je bent er al

Groenten grillen, saus koud laten en vegetarische lasagne maken die iets langer in de oven moet (omdat de saus ook nog moet garen)

Waterkoker vullen, water over diepvries erwtjes heen flikkeren tot ze heet zijn.
Aardappeltjes of gnocchi met drupje olijfolie in de oven bakken en ernaast een stukje kip, of worstje of weet ik wat

Venkel in plakken met beetje olijfolie, beetje parmezaanse kaas eroverheen en dat met wat brood ofzo eten.

Er kan zoveel in de oven, en magnetron ook maar dat vind ik doorgaans ranziger worden

Wat eet je nu dan?
Weet je dat ik al die dingen die je opnoemt serieus niet zelf had bedacht.

Nu is het kant en klaar magnetron, af en toe een diepvries pizza, brood en tosti en maaltijdsalades. En dat komt allemaal m'n neus uit.
  vrijdag 29 november 2019 @ 16:57:47 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190186588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:46 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Weet je dat ik al die dingen die je opnoemt serieus niet zelf had bedacht.

Nu is het kant en klaar magnetron, af en toe een diepvries pizza, brood en tosti en maaltijdsalades. En dat komt allemaal m'n neus uit.
Gewoon hier vragen, zat mensen die met je mee willen denken qua menuutjes/recepten denk ik zo :)
pi_190186590
Als je tosti's bakt, ga ik er vanuit dat je ook een tosti-ijzer of elektrische grill oid hebt? Daar kun je ook prima een kipfiletje oid in bakken. Gegrilde groenten, couscous met wat gekookt water wellen. Prima gezond maaltijdje.

Geroosterde broccoli vind ik ook lekker. Of wortels uit de oven. Zoete aardappel frietjes erbij. Omelet uit de oven is ook lekker. Je hebt ook gewoon voorgekookte rijst voor in de magnetron. Hele vis uit de oven, citroen, tomaten en courgette erbij.
pi_190186658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:57 schreef Myraela het volgende:
Als je tosti's bakt, ga ik er vanuit dat je ook een tosti-ijzer of elektrische grill oid hebt? Daar kun je ook prima een kipfiletje oid in bakken. Gegrilde groenten, couscous met wat gekookt water wellen. Prima gezond maaltijdje.

Geroosterde broccoli vind ik ook lekker. Of wortels uit de oven. Zoete aardappel frietjes erbij. Omelet uit de oven is ook lekker. Je hebt ook gewoon voorgekookte rijst voor in de magnetron. Hele vis uit de oven, citroen, tomaten en courgette erbij.
Een heel kleintje waar net 1 boterham in past haha. Maar, hoe doe je dat dan, want ik heb maar 1 oven?

Als het goed is wordt maandag de plaat geplaatst, dan weer koken :)

Maar zal eens Googlen naar de dingen die jullie noemen, want ze klinken wel heel lekker, maar geen idee hoe het moet dus.
pi_190186663
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Gewoon hier vragen, zat mensen die met je mee willen denken qua menuutjes/recepten denk ik zo :)
Ja dat is waar! :)
pi_190189138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 17:02 schreef Pizzapuntje het volgende:
Een heel kleintje waar net 1 boterham in past haha. Maar, hoe doe je dat dan, want ik heb maar 1 oven?
Hoe hoe je wat? Je kunt het toch gewoon in de oven gooien. Als het verschillende losse dingen zijn dan hou je het gewoon apart met wat aluminiumfolie.
pi_190189178
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hoe hoe je wat? Je kunt het toch gewoon in de oven gooien. Als het verschillende losse dingen zijn dan hou je het gewoon apart met wat aluminiumfolie.
Dat verschillende dingen inderdaad. Maar die kun je dus ff warm houden met aluminium folie? Want niet les zou in 1 keer in de oven kunnen denk ik
pi_190189333
Warm houden weet ik niet, maar je kunt het eventueel gewoon apart bakken en daarna alleen nog even samen opwarmen. Maar voor 1 persoon zal het meeste toch wel passen?
  vrijdag 29 november 2019 @ 19:56:18 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190189348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:47 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Dat verschillende dingen inderdaad. Maar die kun je dus ff warm houden met aluminium folie? Want niet les zou in 1 keer in de oven kunnen denk ik
Weet niet hoe groot je oven is en hoeveel je eet, maar dat moet denk ik toch wel allemaal in één keer in de oven kunnen.
Desnoods zaken die korter hoeven te garen er later bij doen of eerder uithalen (verschillende bakblikken of op apart stukje bakpapier)
Gewoon eens proberen
pi_190189654
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Weet niet hoe groot je oven is en hoeveel je eet, maar dat moet denk ik toch wel allemaal in één keer in de oven kunnen.
Desnoods zaken die korter hoeven te garen er later bij doen of eerder uithalen (verschillende bakblikken of op apart stukje bakpapier)
Gewoon eens proberen
Dat is slim. Er past maar 1 schaal in, zat meer met het feit dat het 1 misschien langer en andere temperatuur moet. Maar zoals jij het zegt kan het inderdaad!
pi_190189680
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:55 schreef Myraela het volgende:
Warm houden weet ik niet, maar je kunt het eventueel gewoon apart bakken en daarna alleen nog even samen opwarmen. Maar voor 1 persoon zal het meeste toch wel passen?
Ja precies, zat zoals gezegd meer met langere tijden en andere temperaturen. Ik gebruik de oven wel eens voor vlees of aardappeltjes hoor, maar dan gaat de rest op het fornuis.
pi_190192610
Maar avondeten is 1/3 tot 1/5 van je "echte" eetmomenten.

Bij mij gaat dat pas fout als die andere 2/3 tot 4/5 niet goed gaat. Misschien daar op richten? Dan lijkt dat avondeten dat vaak hetzelfde is ook niet zo monotoon.

Een afwisseling op de afwisseling als het ware
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_190192940
Ik had vandaag een vreetdag. En die eindigde bij dat ik mijn avondeten voor 16:00 uur al op had. Was eigenlijk bang dat ik daardoor in de avond nog meer zou gaan eten, maar eigenlijk zat ik gewoon de hele avond vol. :') En als ik dan zo even terugreken, was het geen goede dag, maar ook geen rampzalige dag. Denk dat ik nog gewoon onder de 2000 zit. Het was meer dat ik gewoon hele andere dingen ben gaan eten dan de bedoeling was en dat ik veel te snel achter elkaar heb gegeten.

O: Banaan - Boterham met smeerkaas en gebakken ei
L: Veel gebakken aardappeltjes, zak tomatensoep
T: Boterham Nutella
T: Zakje Pombar
D: Iglo Ping & Klaar gegrilde kip, rosti en sperziebonen

Dit weekend naar Maastricht. Kan na het vreet-gevoel van vandaag even niet inschatten of ik daar wel wat zelfbeheersing en structuur erin kan houden. Hoeft niet heel streng, maar een beetje met mate mag wel.
pi_190196424
Gister:
O: plakje ontbijtkoek
T: good morning sultana
T: yoghurtdrink
L: 2 kaiserbroodjes tonijnsalade
T: maiswafel
A: aardappels, sperziebonen en schnitzel
T: halve zak chips.

Geen briljante dag dus. Op naar een betere dag. Maar weekend dus dat kon nog wel eens tegenvallen.

O: crackers met pindakaas, cracker met smeerkaas
T: smoothie/fruit
L: 2x zelfgebakken kaadui bol
A: nog te bedenken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 30 november 2019 @ 09:23:20 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190196496
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 22:38 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een vreetdag. En die eindigde bij dat ik mijn avondeten voor 16:00 uur al op had. Was eigenlijk bang dat ik daardoor in de avond nog meer zou gaan eten, maar eigenlijk zat ik gewoon de hele avond vol. :') En als ik dan zo even terugreken, was het geen goede dag, maar ook geen rampzalige dag. Denk dat ik nog gewoon onder de 2000 zit. Het was meer dat ik gewoon hele andere dingen ben gaan eten dan de bedoeling was en dat ik veel te snel achter elkaar heb gegeten.

O: Banaan - Boterham met smeerkaas en gebakken ei
L: Veel gebakken aardappeltjes, zak tomatensoep
T: Boterham Nutella
T: Zakje Pombar
D: Iglo Ping & Klaar gegrilde kip, rosti en sperziebonen

Dit weekend naar Maastricht. Kan na het vreet-gevoel van vandaag even niet inschatten of ik daar wel wat zelfbeheersing en structuur erin kan houden. Hoeft niet heel streng, maar een beetje met mate mag wel.
Jij bent lang toch, zei je in het vorige topic? Dan is ‘onder de 2000’ toch gewoon heel prima en niet echt iets wat met een balansdag oid gecompenseerd hoeft te worden?
pi_190201207
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:23 schreef BE het volgende:

[..]

Jij bent lang toch, zei je in het vorige topic? Dan is ‘onder de 2000’ toch gewoon heel prima en niet echt iets wat met een balansdag oid gecompenseerd hoeft te worden?
Compenseer ook niet voor gisteren. Wil gewoon sowieso wat mate in mijn eten houden als ik een weekendje weg ben. Wel lekker uiteten, maar niet overal mijn gezicht inhangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')