Als ze op school zit dan. Pak maar een dag vrij zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:37 schreef Gea2007 het volgende:
Me dochter gaat niet naar haar vader
Deze is voorlopig even niet in beeld
of een sleepover bij een vriendin van dr..quote:Op woensdag 27 november 2019 18:39 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Als ze op school zit dan. Pak maar een dag vrij zou ik zeggen.
Oppas regelen?quote:Op woensdag 27 november 2019 18:37 schreef Gea2007 het volgende:
Me dochter gaat niet naar haar vader
Deze is voorlopig even niet in beeld
nou mensen.. laten we nou een klein beetje lief doen.. ik geloof dat we genoeg gepest hebben..quote:Op woensdag 27 november 2019 18:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft jouw Nederlandse leraar vroeger ook heel wat verkeerd gedaan
Kan misschien een migrant zijn die net in Nederland is en het tenminste probeert.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft jouw Nederlandse leraar vroeger ook heel wat verkeerd gedaan
Hoe oud ben je zelf eigenlijk? Je klinkt alsof je veel te jong moeder bent geworden.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:40 schreef Gea2007 het volgende:
Mijn dochter is behoorlijk pittig
En probeert vanaf klein al me leven te bepalen
Ze heeft volgens mij verlatings angst of is zeer op mij gericht
Heeft ook geen vriendjes of vriendinnetjes
Waarschijnlijk heb ik in de opvoeding toch wat verkeerd gedaan
Maar
Nu dreigt ze ook met weg lopen en dat wil
Ik natuurlijk niet
Ze is heel
Belangrijk voor me
En als ik dan daarvoor alleen moet blijven doe ik dat ook
Maar of ik daar gelukkig van word 😩
Tja, dit wil nog wel eens gebeuren in een onstabiele thuissituatie voor een kind. Een aangezien ze waarschijnlijk weinig zin heeft in een volgend experiment gooit ze de kont in de krib.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:40 schreef Gea2007 het volgende:
Mijn dochter is behoorlijk pittig
En probeert vanaf klein al me leven te bepalen
Ze heeft volgens mij verlatings angst of is zeer op mij gericht
Heeft ook geen vriendjes of vriendinnetjes
Waarschijnlijk heb ik in de opvoeding toch wat verkeerd gedaan
Maar
Nu dreigt ze ook met weg lopen en dat wil
Ik natuurlijk niet
Ze is heel
Belangrijk voor me
En als ik dan daarvoor alleen moet blijven doe ik dat ook
Maar of ik daar gelukkig van word 😩
En terecht.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, dit wil nog wel eens gebeuren in een onstabiele thuissituatie voor een kind. Een aangezien ze waarschijnlijk weinig zin heeft in een volgend experiment gooit ze de kont in de krib.
Hoe weet je dat zeker? Serieuze vraag.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:29 schreef Gea2007 het volgende:
Maar nu ben ik eindelijk eens verliefd op een nomale man
ik zou toch echt gillend gek worden als ik 24/7 bij mn kinderen moest zijn hoor.. af en toe even rust en iets voor mezelf doen is toch ook wel prettig..quote:
Daar bedoelde ik mijn opmerking niet op.quote:Op woensdag 27 november 2019 18:53 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik zou toch echt gillend gek worden als ik 24/7 bij mn kinderen moest zijn hoor.. af en toe even rust en iets voor mezelf doen is toch ook wel prettig..
Misschien toch handig om, eventueel met hulp van familie, daar eens naar te informeren. De ervaring leert dat je daar beter zelf actie in kan nemen dan afwachten tot Veilig Thuis ineens aan je deur staat.quote:
Veilig thuis is voor kinderen die mishandeld verwaarloosd etc wordenquote:Op woensdag 27 november 2019 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien toch handig om, eventueel met hulp van familie, daar eens naar te informeren. De ervaring leert dat je daar beter zelf actie in kan nemen dan afwachten tot Veilig Thuis ineens aan je deur staat.
Kaart het eens aan bij de huisarts. Zo kan het niet doorgaan. Jullie zijn nu beide slachtoffer van een instabiel fundament. Jij komt niet verder en zij zal zo’n zelfde toekomst tegemoet gaan.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:29 schreef Gea2007 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 27 november 2019 19:28 schreef maily het volgende:
Heb jij hulp van bepaalde instanties?
[/quote
Nee geen enkele
Wel eens er aan gedacht een instantie in te schakelen
Alleen heb ik daar zelf niet zo fijne ervaringen mee
Zoals ik al aangaf heb ik ook een kut jeugd gehad
Dat zou ik eens gaan informerenquote:Op woensdag 27 november 2019 19:39 schreef _I het volgende:
[..]
Kaart het eens aan bij de huisarts. Zo kan het niet doorgaan. Jullie zijn nu beide slachtoffer van een instabiel fundament. Jij komt niet verder en zij zal zo’n zelfde toekomst tegemoet gaan.
Bestaat er zoiets als ouder-kind therapie?
Gewoon voorleggen aan huisarts. Daar zijn ze voor.
Je kunt tegenwoordig ook vaak bij de gemeente terecht met dit soort vragen. Onze gemeente heeft een loket hiervoor en kan je doorsturen naar diverse instanties. In principe is dat dan gratis.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:39 schreef _I het volgende:
[..]
Kaart het eens aan bij de huisarts. Zo kan het niet doorgaan. Jullie zijn nu beide slachtoffer van een instabiel fundament. Jij komt niet verder en zij zal zo’n zelfde toekomst tegemoet gaan.
Bestaat er zoiets als ouder-kind therapie?
Gewoon voorleggen aan huisarts. Daar zijn ze voor.
Of als je kind wegloopt...quote:Op woensdag 27 november 2019 19:35 schreef Gea2007 het volgende:
[..]
Veilig thuis is voor kinderen die mishandeld verwaarloosd etc worden
Dit is bij haar niet het geval.
Vraag om hulp, niet om tegeltjeswijsheden. Dit is niets iets wat je kan doorbreken met “strenger” zijn.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:40 schreef Gea2007 het volgende:
[..]
Dat zou ik eens gaan informeren
Heb het wel eens voorgelegd maar die gaf aan strenger zijn
En grenzen stellen
Veel te jong als in 'eerst even groep 4 van de basis school afmaken voor je zwanger word' jongquote:Op woensdag 27 november 2019 18:48 schreef madam-april het volgende:
[..]
Hoe oud ben je zelf eigenlijk? Je klinkt alsof je veel te jong moeder bent geworden.
Wat is dit van achterlijke opmerking ?quote:Op woensdag 27 november 2019 19:46 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Veel te jong als in 'eerst even groep 4 van de basis school afmaken voor je zwanger word' jong
Nou meer als, 'eerst even zelf volwassen worden voor je zwanger wordt', jong.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:46 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Veel te jong als in 'eerst even groep 4 van de basis school afmaken voor je zwanger word' jong
Gezien de schrijfstijl van deze TS kunnen we daar nog wel even op wachtenquote:Op woensdag 27 november 2019 20:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nou meer als, 'eerst even zelf volwassen worden voor je zwanger wordt', jong.
Het lijkt me heel erg verstandig als jij hulp zoekt voor jezelf en voor haar. Dit is een hele ongezonde situatie voor jullie allebei. Je komt erg onvolwassen over en dat komt niet enkel door je schrijfwijze maar voornamelijk door wat je zegt en de keuzes die je hebt gemaakt.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:24 schreef Gea2007 het volgende:
Ik heb haar gekregen toen ik 26 was
Zelf ook niet echt bepaald een leuke jeugd gehad
Enkel de basis school gedaan en ontheft van de leerplicht
Vandaar me goede Nederlands
Me dochter is inderdaad niet bepaald stabiel opgegroeid.
Ik kon geen kinderen krijgen en hierdoor heb ik haar extreem verwend en altijd haar zin gegeven.
Haar vader zat een groot deel van haar leven vast
Toen we uit elkaar gingen kreeg hij een nieuwe vrouw en daar nog een dochtertje mee.
Ook heeft ze al een oudere zus
Ook weer met een andere moeder
Ik probeer zo goed mogelijk voor haar te doen
Maar ik denk juist daardoor ik juist fouten maak
Ze wil me niet delen
Dit was van klein al zo
Andere kinderen , vriendinnen van me etc
Hierdoor heb ik ook niets of niemand om me heen
En kan ik ook geen relatie houden want ze jaagt ze toch wel weg
En dan heb ik het niet alleen over relaties
Zelfde geld geld voor als ik een goede vriendin heb
En bv avondje uiteten wou
Dit doe ik ook al jaren niet meer
Daardoor al
Me vriendschappen kwijt geraakt
Dat lijkt me heel erg verstandig inderdaad.quote:Op woensdag 27 november 2019 20:13 schreef Already_in_use het volgende:
Bij CJG aankloppen. Centrum Jeugd en Gezin.
Het is ook om ouders te helpen die moeite hebben met de opvoeding en de zorg voor hun kinderen. En jij hebt echt hulp nodig bij de opvoeding en zorg voor je dochter.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:35 schreef Gea2007 het volgende:
[..]
Veilig thuis is voor kinderen die mishandeld verwaarloosd etc worden
Dit is bij haar niet het geval.
Opvoedondersteuning vragenquote:Op woensdag 27 november 2019 20:20 schreef Gea2007 het volgende:
Echt belachelijk reacties hier
Jullie kunnen prima lezen wat ik type dus zeur niet over Nederlandse taal
Dat heeft met dit onderwerp vrij weinig te maken
Ook kennen jullie me verleden niet
Ik ben blij dat ik me dochter heb en denk dat me leeftijd prima was
Helaas heb ik in de opvoeding wat fouten gemaakt en niet alleen ik ben hier de oorzaak van.
Elk huisje ze kruisje
Ik doe wel de moeite het er beste van te maken
Dus heb geen zin in nutteloze opmerkingen
Maar enkel wat aan nuttige tips
Ik ga in ieder geval eens rond kijken wat er aan hulp verlening mogelijk is ( wat bij ons past)
Want ook daar heb ik soms me twijfels over aangezien die mij enkel erger gemaakt hebben destijds
Om dit te voorkomen is het vooral belangrijk om open minded gesprekken met (verschillende) instanties in te gaan en objectief zonder je eigen verleden uit het oog te verliezen, deze gesprekken in te gaan. Dat soort instanties zijn er in eerste instantie niet om jullie situatie slechter te maken.quote:Op woensdag 27 november 2019 20:20 schreef Gea2007 het volgende:
Ik ga in ieder geval eens rond kijken wat er aan hulp verlening mogelijk is ( wat bij ons past)
Want ook daar heb ik soms me twijfels over aangezien die mij enkel erger gemaakt hebben destijds
Over een x aantal jaar kan je dochter hetzelfde posten op een forum als je geen opvoedondersteuning gaat zoeken.quote:
Doe dat. En succesquote:Op woensdag 27 november 2019 20:20 schreef Gea2007 het volgende:
Helaas heb ik in de opvoeding wat fouten gemaakt en niet alleen ik ben hier de oorzaak van.
Elk huisje ze kruisje
Je dochter is nu 13. Richt je nu op haar en zet de mogelijke relatie op de 2e plek.Blijkbaar ben je al vaker de mist in gegaan met mannen die je in haar leven hebt gebracht. Over aantal jaar zal je dochter hopelijk meer haar eigen ding gaan doen en heb jij meer vrije tijdquote:Op woensdag 27 november 2019 20:20 schreef Gea2007 het volgende:
Elk huisje ze kruisje
26 is een prima leeftijd inderdaad. De juiste hulp voor je eigen jeugd heb je denk ik ook nog niet gehad. Naast gezinstherapie zou ik dat gaan doen. Een stabiele moeder is het eerste dat ze nodig heeft.quote:Op woensdag 27 november 2019 20:20 schreef Gea2007 het volgende:
Elk huisje ze kruisje
Zolang jij overal "me" ipv "mijn" of "m'n" gebruikt, zijn de reacties niet belachelijk, maar juist precies waar het hele onderwerp over gaat..quote:Op woensdag 27 november 2019 20:20 schreef Gea2007 het volgende:
Elk huisje ze kruisje
Wat boeit haar schrijfstijl? Dat lijkt me niet het belangrijkste hier, de focus moet op haar en haar dochter liggen. Niet iedereen is even intelligent of opgegroeid op Fok (met als bijwerking puik Nederlands).quote:Op woensdag 27 november 2019 23:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zolang jij overal "me" ipv "mijn" of "m'n" gebruikt, zijn de reacties niet belachelijk, maar juist precies waar het hele onderwerp over gaat..
Verder kun je best een paar jaar schipperen.. je dochter is binnen no time oud en wijs genoeg om vaker alleen thuis te zijn (die krijgt haar bezigheden ook wel) en kun jij lekker hokken zoveel je wilt.. En dan is het samenwonen ook weloverwogen ipv de zoveelste impulsieve poging om uit de sleur te raken..
Je dochter heeft wat dat betreft gelijk.. als je iemand net kent is het geen slim plan om direct samen te gaan wonen..
Waarschijnlijk een bovengemiddeld intelligent kind die al vroeg doorhad dat moeder niet in staat was om relaties te vormen met wenselijke mensen, dan zit er maar één ding op: iedereen die moeder mee naar huis probeert te nemen er zo snel mogelijk weer uit werken.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:45 schreef _I het volgende:
[..]
Vraag om hulp, niet om tegeltjeswijsheden. Dit is niets iets wat je kan doorbreken met “strenger” zijn.
Er speelt hier veel meer. Onveilige hechting, ouders die vastzitten, kinderen verspreid over meerdere adressen... Laat je niet afschepen, je zal nu echt even op je strepen moeten gaan staan.
Ow, en vraag haar eens waarom ze zo tegen vreemden is. Wie weet heb je onderweg iets gemist, wat ze niet durft te vertellen. Hoeft niet, just saying..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |