Ik heb D66 idd de vraag gesteld of mensen uit het verenigd koninkrijk, noorwegen etc. ook als migrant tellen of dat ze alleen mensen uit noord afrika in hun hoofd hadden. Tot dusver nog geen reactie.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat quotum geldt niet voor blanke migranten?
Marokkanen zijn niet zwart, toch?quote:Op vrijdag 29 november 2019 06:33 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik heb D66 idd de vraag gesteld of mensen uit het verenigd koninkrijk, noorwegen etc. ook als migrant tellen of dat ze alleen mensen uit noord afrika in hun hoofd hadden. Tot dusver nog geen reactie.
quote:Op donderdag 28 november 2019 17:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hou op jongen. Niemand hier heeft gekozen voor een 'negerslaaf' en was racistisch met die zwarte piet. Niemand.
Doet verder niks af aan het feit dat een minderheid zich wel degelijk gekwetst voelt.
Dat zou inderdaad geen racisme zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 06:29 schreef Montagui het volgende:
Maar blijf maar gewoon gelijk hebben jongen. Je ziet het echte racisme nog niet eens als Jerry met een bord voor je neus staat met 'no more Speknek'.
Wees beter dan dit.quote:Op vrijdag 29 november 2019 01:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe de discussie is aangezwengeld door de anti-Piet activisten heeft niets met rekening houden met een ander te maken. Ze eisen gewoon de verwijdering van Zwarte Piet of komen anders je feest verstoren.
Zijn de bananen krom.quote:
Marokkanen tellen tegenwoordig als ras. Was nodig voor het Wildersproces.quote:Op vrijdag 29 november 2019 06:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Marokkanen zijn niet zwart, toch?
Dus, wat heeft dat met racisme te maken?
Racisme is uitsluiting op basis van huidskleur. Aangezien bij zwarte pieten de huidskleur niet zichtbaar is, is er geen sprake van racisme. Verder wordt er niemand uitgesloten.quote:Op vrijdag 29 november 2019 07:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn de bananen krom.
Waarom is het leed van racisme zwaarwegender dan je hobby in mensen hun gezicht drukken.
Ja als je die vraag serieus stelt dan heeft dit allemaal geen enkele zin.
Ik ken anders alleen maar blanke Marokkanen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 07:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Marokkanen tellen tegenwoordig als ras. Was nodig voor het Wildersproces.
Daar kan je iets van vinden; maarja. Onze rechtsmacht bepaalt.
Overigens zagen wij Moren wel degelijk als zwart. En laten Marokkanen nu Moren zijn (en Piet een Marokkaan)
Als in Jerry, KOZP en haar aanhangers zijn de racisten, niet Zwarte Piet. Je dient stelling te nemen tegen racisme (vanuit rechtse hoek als ook linkse hoek) en dus stelling nemen tegen degenen die Zwarte Piet als racistisch symbool misbruiken. Met jouw 'gelijk' zie je alleen het racisme vanuit de rechtse hoek.quote:Op vrijdag 29 november 2019 07:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad geen racisme zijn.
150 jaar terug had de gemiddelde Nederlander nog nooit een Moor gezien. Toen werden ze dus afgeschilderd als woeste donkere zeerovers die kinderen roofden en meenamen naar hun basis in Spanje of Marokko.quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken anders alleen maar blanke Marokkanen.
Zo hee, dat is een redenatie van lik mijn vestje.quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Racisme is uitsluiting op basis van huidskleur. Aangezien bij zwarte pieten de huidskleur niet zichtbaar is, is er geen sprake van racisme. Verder wordt er niemand uitgesloten.
Komt dichtbij een mogelijke Sint en Piet variant met bisschop Sonnius en zijn Moorse beulsknechten in Zuid Nederland en Vlaanderen (16e eeuw).quote:Op vrijdag 29 november 2019 07:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Marokkanen tellen tegenwoordig als ras. Was nodig voor het Wildersproces.
Daar kan je iets van vinden; maarja. Onze rechtsmacht bepaalt.
Overigens zagen wij Moren wel degelijk als zwart. En laten Marokkanen nu Moren zijn (en Piet een Marokkaan)
Dan zaten we er niet heel ver langs met die gedachte, toch?quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
150 jaar terug had de gemiddelde Nederlander nog nooit een Moor gezien. Toen werden ze dus afgeschilderd als woeste donkere zeerovers die kinderen roofden en meenamen naar hun basis in Spanje of Marokko.
Hoezo? Kun jij zien of er een Nederlander, een Turk of een Antilliaan onder die zwarte schmink zit? Nee. Oftewel, allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:17 schreef speknek het volgende:
Zo hee, dat is een redenatie van lik mijn vestje.
ik vraag me af wie de slaaf is op de foto ik zie er 2quote:Op woensdag 27 november 2019 14:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Door sommigen wordt in Zwarte Piet een slaaf gezien. Schenkman stelde de helper echter voor als een knecht. Slavernij bestond nog in Suriname, maar was in Nederland zelf ongebruikelijk. Dat Piet
al bij Schenkman schoeisel draagt, pleit eveneens voor een status als vrij man.
Jerrycan Airfryer:
[ afbeelding ]
Echt? Waar dan? Ik zie geen enkele slaaf op die foto.quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:49 schreef KingRadler het volgende:
ik vraag me af wie de slaaf is op de foto ik zie er 2
Ik zie het racisme in de samenleving, en dat de oude zwarte piet daar aan bijdroeg. En met mij overigens de Kinderombudsman, de rechter, de Verenigde naties, de burgemeesters van alle grote steden, de commercie, de omroepen en zeg dus maar gerust letterlijk iedereen met een beetje macht en verantwoordelijkheid. Links en rechts ziet dat. En ik snap best dat als je in een klein dorpje woont dat nog massaal uitloopt op het moment dat er een zwarte over het plein wandelt (na voorzichtig alle luiken en deuren op slot gedraaid te hebben), dat je denkt dat dit een victimless crime was, en dat mensen die zich aan willen passen dus wel een stel deugende mensen met een blacked fetisj moeten zijn, maar ook als je sinterklaas opvoerde voor een blanke incrowd, normaliseerde je voor de kinderen dat je uitdossen als gekke neger a-ok was. Ook dan was je onderdeel van de Nederlandse cultuur, en heb je een verantwoordelijkheid naar de medemens.quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als in Jerry, KOZP en haar aanhangers zijn de racisten, niet Zwarte Piet. Je dient stelling te nemen tegen racisme (vanuit rechtse hoek als ook linkse hoek) en dus stelling nemen tegen degenen die Zwarte Piet als racistisch symbool misbruiken. Met jouw 'gelijk' zie je alleen het racisme vanuit de rechtse hoek.
Nee het is een redenatie van lik mijn vestje omdat ik ook niet kan zien wat voor huidskleur er onder een KKK tovenaarspak zit, en een brandend kruis heeft ook geen huidskleur dus het is geen racisme hihihahahoho.quote:Op vrijdag 29 november 2019 08:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Kun jij zien of er een Nederlander, een Turk of een Antilliaan onder die zwarte schmink zit? Nee. Oftewel, allemaal hetzelfde.
Verder zijn we zonder schmink allemaal bruin. Sommigen heel licht bruin, sommigen heel donker bruin. Maar wel bruin. Niet zwart. Ook niet wit.
Ten eerste is dit onjuist. De rechter heeft niet geoordeeld over de kleur van Zwarte Piet. De Verenigde Naties hebben niet gesproken over Zwarte Piet, en hoewel mevrouw Shepherd in dienst was/is bij de VN, was ze niet gerechtigd om hier namens de VN een oordeel over te hebben. Wat betreft de kinderombudsman hadden ze een flutrapportje uitgebracht, met teksten erin als veel kinderen vinden Zwarte Piet niet leuk/of worden ermee gepest. Ja, wat is veel? En hoezo moet je dan datgene gaan verbieden waarmee je gepest wordt? Met die logica kun je homo's ook weer de kast in dwingen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik zie het racisme in de samenleving, en dat de oude zwarte piet daar aan bijdroeg. En met mij overigens de Kinderombudsman, de rechter, de Verenigde naties, de burgemeesters van alle grote steden, de commercie, de omroepen en zeg dus maar gerust letterlijk iedereen met een beetje macht en verantwoordelijkheid.
quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:12 schreef luxerobots het volgende:
Ten tweede is het dus niet iedereen. We zien juist dat de kleine internationale elite zich tegen Zwarte Piet keert. De mensen zonder binding met Nederland. De elite op last van een klein groepje zeikerds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |