KLM vliegt dagelijks met een 747 naar Curaçao, dus een crew moet er wel te vinden zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 18:33 schreef OEM het volgende:
En dan sta je daar met je 747 op Aruba, Bonaire of Curacao. Crew mag ongetwijfeld niet meer verder vliegen, geen andere 747 crew te vinden, paarden mogen of kunnen er niet uit danwel gaan direct quarantaine in. Nee, dat wordt een feest.
twitter:airbus_al twitterde op maandag 02-12-2019 om 18:38:44 In a week where there have been videos of poor decision making below MSA, sadly here’s another one. Accidents just don’t happen, they are caused! #flying #safety #planesafetypodcast https://t.co/yG9Yh8XjWT reageer retweet
Wauw.twitter:chairmanofthe12 twitterde op dinsdag 03-12-2019 om 10:15:01 @airbus_al Same flight from the ground... Landing flap, high thrust and taking a bird...doubt it’d end well... https://t.co/5i5ExiQsYy reageer retweet
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:00 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
bron
De laatste dagen voor weer een KLM 747. PH-BFG "City of Guayaquil" maakt morgen haar laatste commerciële vluchten.
Momenteel staat ze op Schiphol. (foto hierboven is van gisteren)
Morgenmiddag vertrekt ze om 13:30 uur als KL691 naar Toronto en zal zondagmorgen om 07:25 uur terugkomen.
Zondag zal ze ook al de laatste vlucht maken; om 14:00 uur vertrekt ze naar Cotswold voor ontmanteling.
En een uur geleden is de laatste KLM 747 vlucht naar Hong Kong vertrokken: https://www.flightradar24.com/KLM887/23186434
Morgenavond vertrekt de laatste 747 vlucht naar Seoul.
2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.quote:
Mag toch hopen dat dat in ieder geval een mooi feestje wordt daar op Schiphol.quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:32 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wanneer gaat de laatste 747 eruit?
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.quote:Op vrijdag 6 december 2019 19:50 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
2021. Exacte datum niet bekend. Vaak wordt het einde van zomerseizoen 2021 genoemd, maar ik heb ook data dat ze vlak voor zomerseizoen al weg zijn.
Die zouden in november en december 2020 geleverd moeten worden, dus nog voor het begin/eind van zomerseizoen 2021.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
Heeft niets met bureaucratisch te maken, maar met logistieke planning (en kosten). Waarom zou je een kist, bemanning, uch honderd psgrs en een kudde paarden ergens op een random luchthaven willen neerzetten, als je niet eens weet of je uberhaupt door kan naar bestemming? Je wil die kist dan liever terug op je home base, de bemanning lekker thuis en de paarden veilig in het dierenhotel. Of terug naar de eigenaar. Voor een deel van de psgrs geldt dat die ook naar huis kunnen en voor een ander deel maakt het eigenlijk niet uit; die willen niet op Amsterdam terug zijn, maar ook niet in bv Toronto.quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ze niet genoeg brandstof hadden gehad voor de terugvlucht had men ook niet anders gekund, dus klinkt allemaal weer onnodig bureaucratisch.
Het hangt met heel veel dingen samen. De groei van de Dreamliner-vloot zal een grotere impact hebben. Er moeten nog vijf 10's en zes 9's (van Air France) komen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:11 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Zal denk ik samenhangen met de levering van de twee extra 777-300 die KLM heeft besteld.
twitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @Boeing 737NG built (-800) goes to @KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @AeroimagesChris @brandonsblog @flightradar24 @KLM_press @luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijkenquote:Op maandag 9 december 2019 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
De laatst gebouwde Boeing 737NG heeft afgelopen zaterdag haar eerste vlucht gemaakt.
De 737-800 PH-BCL voor KLM.[ afbeelding ]twitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 07-12-2019 om 21:18:08 The last @:Boeing 737NG built (-800) goes to @:KLM. PH-BCL seen departing Renton to Boeing Field on Dec 5th. It is currently doing a test flight around PAE, where it arrived on Dec 7th. Photos: Jeremy Fursman. @:AeroimagesChris @:brandonsblog @:flightradar24 @:KLM_press @:luchtvaart https://t.co/bB3TqakRYN reageer retweet
Ziet eruit als een opgezette coyote. Ik gok als vogelverschrikkerquote:Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken
quote:Op maandag 9 december 2019 14:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ehm, staat daar nou een jachtluipaard het toestel na te kijken
quote:PARIJS - Air France heeft bij Airbus een bestelling geplaatst voor tien extra A350-900’s. Daarmee komt het totale aantal van deze toestellen dat de Franse luchtvaartmaatschappij kocht op 38 exemplaren. De A350’s moeten op termijn de overgebleven A340's en A380’s gaan vervangen.
De Airbus A350 telt bij Air France in totaal 324 stoelen, verdeeld over 34 in Business, 24 in Premium Economy en 266 in Economy Class.
Eind september ontving Air France de eerste A350. Inmiddels telt de vloot drie exemplaren. Het type wordt op verre vluchten ingezet naar bestemmingen in Azië, Afrika en Noord-Amerika.
Air France wil de komende jaren uitsluitend met de Airbus A330 en A350 en de Boeing 777 en 787 Dreamliner op lange afstanden vliegen, terwijl KLM op de Boeing 777 en 787 steunt. Air France-KLM neemt geleidelijk afscheid van de Airbus A340, A380 en Boeing 747.
De 3e en laatste Project Sunrise research flight vind volgende week dinsdag (17 dec.) plaats van New York naar Sydney.quote:• Airbus A350 selected as preferred aircraft (no order placed)
• Deadline for confirming delivery slots extended by one month
• Regulatory support for ultra long haul routes, pending formal application
• Discussions with pilots ongoing
Qantas is today announcing several important developments for Project Sunrise ahead of a final go/no go decision, which will now take place in March 2020.
AIRCRAFT SELECTION
After detailed evaluation of the Boeing 777X and Airbus A350, Qantas has selected the A350-1000 as the preferred aircraft if Sunrise proceeds. This aircraft uses the Rolls Royce Trent XWB engine, which has a strong reliability record after being in service with airlines for more than two years. Airbus will add an additional fuel tank and slightly increase the maximum takeoff weight to deliver the performance required for Sunrise routes.
No orders have been placed but Qantas will work closely with Airbus to prepare contract terms for up to 12 aircraft ahead of a final decision by the Qantas Board.
Airbus has agreed to extend the deadline to confirm delivery slots from February 2020 to March 2020. This provides additional time to negotiate an industrial agreement without impacting the planned start date of Project Sunrise flights in the first half of calendar 2023.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |