Zestien speelsters hiervan worden opgenomen in de wedstrijdselectie.quote:1 Lois Abbingh | Rostov on Don (club uit Rusland)
2 Delaila Amega | TuS Metzingen (Duitsland)
3 Debbie Bont | København Håndbold (Denemarken)
4 Rinka Duijndam | Borussia Dortmund (Duitsland)
5 Kelly Dulfer | Borussia Dortmund (Duitsland)
6 Merel Freriks | Borussia Dortmund (Duitsland)
7 Laura van der Heijden | SG BBM Bietigheim (Duitsland)
8 Dione Housheer | Nykøbing F. Håndboldklub (Denemarken)
9 Jessy Kramer | Toulon Saint Cyr Var Handball (Frankrijk)
10 Annick Lipman | Gjerpen (Noorwegen)
11 Angela Malestein | SG BBM Bietigheim (Duitsland)
12 Larissa Nüsser | København Håndbold (Denemarken)
13 Estavana Polman | Team Esbjerg (Denemarken)
14 Martine Smeets | Molde HK (Noorwegen)
15 Inger Smits | Borussia Dortmund (Duitsland)
16 Danick Snelder | FTC Rail-Cargo Hungaria (Hongarije)
17 Tess Wester | Odense Handbold (Denemarken)
18 Bo van Wetering | TuS Metzingen (Duitsland)
quote:Ook de doorgevoerde verjonging plaatst hem voor vraagtekens. Maar hij ziet daarin ook weer een uitdaging. Als coach van Metz is hij gewend aan het werken met jonge speelsters, afkomstig uit de academie van de Franse topclub. Mayonnade kent de kwaliteiten van Delaila Amega (22), Dione Housheer (20), Merel Freriks (21), Bo van Wetering (20) en Larissa Nusser (19) van wie de laatste twee debuteren op een groot titeltoernooi.
Dat heb ik juist niet. Er staat een behoorlijk sterke lichting klaar om het stokje over te nemen. We halen ook nog regelmatig medailles met de jeugdteams bij de dames. En daarnaast zijn een aantal sterkhouders van dit team ook pas halverwege of eind 20. Die kunnen nog wel even mee.quote:Op dinsdag 26 november 2019 23:10 schreef Szura het volgende:
Heb toch een beetje het gevoel dat deze generatie klaar is (een deel is ook al weg natuurlijk) en de kansen heeft gehad
Als je Ziggo hebt op kanaal 13quote:
Groot gelijk, ik zou ook naar het WK gaan als m'n partner daar in actie komtquote:
Zeker als ik ook geld als water heb.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Groot gelijk, ik zou ook naar het WK gaan als m'n partner daar in actie komt
Ja dat weet ik ook wel. Het blijft echter wel een pokke eind weg en dat met een kleine.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Groot gelijk, ik zou ook naar het WK gaan als m'n partner daar in actie komt
Niets op af te dingen inderdaad. Ze waren op alle fronten beter.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:34 schreef gianni61 het volgende:
Slovenië heeft goed verdedigt. Abbingh heeft geen schot van afstand kunnen doen, vd Heijden is er nauwelijks doorheen gekomen en ze hebben een stuk minder penalty's tegen gekregen dan Nederland.
En Nederland heeft de hele wedstrijd geen verweer gehad tegen de afstandschoten van Stanko en Gros. Terecht verloren dus.
In het geval er meer dan 2 ploegen gelijk eindigen, dan telt het onderlinge doelsaldo tussen die ploegen. Ik ga er van uit dat Noorwegen alles wint, als Nederland dan van Servië wint en Servië van Slovenië, dan eindigen NL SER en SLV dus gelijk. Een -6 is dan niet echt lekker.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:26 schreef VoMy het volgende:
Vanaf 25-26 ze nog helemaal weg laten lopen. Doet het doelsaldo nog wat in de toernooiopzet?
Roemenië speelt wel met Neagu, maar die is eigenlijk nog niet helemaal hersteld van haar knieblessure. Een aantal andere sterkhouders is er niet bij vanwege dopingperikelen. Roemenië is dus ernstig verzwakt.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:03 schreef gianni61 het volgende:
Ook verrassend:
Frankrijk verliest van Korea
Roemenië verliest heel dik van Spanje
Is het Teresa Almeida?quote:Op maandag 2 december 2019 07:58 schreef Coelho het volgende:
Zo'n keepster van Angola van 140kg, dat heeft toch niks meer met topsport te maken? Dat is letterlijk goal vulling
Inderdaad ja, en zo te zien is ze nog op trainingskamp bij de McDonalds geweest sinds de foto in het artikel dat je quote.quote:Op maandag 2 december 2019 08:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is het Teresa Almeida?![]()
Daverende stunt Angolese handbalsters op Olympische Spelen
Het ligt niet alleen aan Tess, maar de hele verdediging is niet goed.quote:Op maandag 2 december 2019 08:08 schreef Coelho het volgende:
[..]
Inderdaad ja, en zo te zien is ze nog op trainingskamp bij de McDonalds geweest sinds de foto in het artikel dat je quote.
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat 'ons poppetje' Tess Wester op het moment ook nog geen schim is van de wereldkeepster die ze een paar jaar terug was.
Dat klopt, maar ik ben erg benieuwd naar het aantal safes. Een paar jaar terug zat ze wel eens ruim boven de 40%, ik geloof niet dat ze de 25% haalt deze en vorige wedstrijd. Dat scheelt bijna de helft.quote:Op maandag 2 december 2019 08:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Het ligt niet alleen aan Tess, maar de hele verdediging is niet goed.
Ze staan weliswaar voor, maar krijgen veel te veel doelpunten tegen.
Nou ja, ik kan me herinneren dat Almeida op de OS écht goed was, boeiend dat ze dan wat aan de maat isquote:Op maandag 2 december 2019 08:08 schreef Coelho het volgende:
[..]
Inderdaad ja, en zo te zien is ze nog op trainingskamp bij de McDonalds geweest sinds de foto in het artikel dat je quote.
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat 'ons poppetje' Tess Wester op het moment ook nog geen schim is van de wereldkeepster die ze een paar jaar terug was.
Maandag en dinsdag en donderdag, de keuze is reuze.quote:Op maandag 2 december 2019 08:07 schreef Symphonic het volgende:
De enige dag deze week dat ik had kunnen kijken spelen ze niet
er is ook weinig ruimte in het doel......quote:Op maandag 2 december 2019 08:02 schreef gianni61 het volgende:
het werkt wel, als je ziet hoe veel Nederland mist..
Utopie is het zeker niet. We moeten Servië nu niet opeens gaan verheerlijken ofzo.quote:Op dinsdag 3 december 2019 08:26 schreef de_boswachter het volgende:
Winnen van Servië, maar dat zal een utopie zijn
Van Slovenie verlies je zelf met dikke cijfers, die vervolgens meer dan kansloos verliezen van Noorwegen waar NL zich de afgelopen jaren redelijk mee kon meter. Servie schat ik hoger in dan Slovenië. In deze selectie moet flink doorgeselecteerd worden om over twee jaar weer mee te kunnen doen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 08:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Utopie is het zeker niet. We moeten Servië nu niet opeens gaan verheerlijken ofzo.
En ik zit midden in een vergadering. Op een tweede scherm gaat ook niet lukkenquote:Op dinsdag 3 december 2019 09:11 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan moet ik gewoon weer werkenmaar toch bedankt.
Ze scoorden er gisteren 27 tegen Serviëquote:Op dinsdag 3 december 2019 10:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
23 tegendoelpunten is gewoon teveel van zo'n land.
Ach, 51 is meer dan genoeg tegen zo'n land, dus dat maakt het weer goed.quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
23 tegendoelpunten is gewoon teveel van zo'n land.
quote:Op dinsdag 3 december 2019 10:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze scoorden er gisteren 27 tegen Servië
Nou vooruit dan maarquote:Op dinsdag 3 december 2019 10:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, 51 is meer dan genoeg tegen zo'n land, dus dat maakt het weer goed.
Heb je bowa weer met zijn pure scorebordjournalistiek hoor. Benoem ook vooral niet dat Slovenië bijna de hele eerste helft tegen Noorwegen voor stond en in de tweede helft compleet in elkaar donderde en dat hebben ze nu dus doorgezet tegen Angola. NL speelde slecht, maar tegen het Slovenië van gisteren en vandaag had ook NL heel dik gewonnen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 08:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Van Slovenie verlies je zelf met dikke cijfers, die vervolgens meer dan kansloos verliezen van Noorwegen waar NL zich de afgelopen jaren redelijk mee kon meter. Servie schat ik hoger in dan Slovenië. In deze selectie moet flink doorgeselecteerd worden om over twee jaar weer mee te kunnen doen.
op die overwinning van Slovenie viel totaal niets af te dingen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 08:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Van Slovenie verlies je zelf met dikke cijfers, die vervolgens meer dan kansloos verliezen van Noorwegen waar NL zich de afgelopen jaren redelijk mee kon meter. Servie schat ik hoger in dan Slovenië. In deze selectie moet flink doorgeselecteerd worden om over twee jaar weer mee te kunnen doen.
Dik winnen van Nederland en daarna met hele ruime cijfers verliezen van Noorwegen (verlies is niet zo raar, het enorme verschil wel) en daarna opeens ruim verliezen van Angolaquote:Op dinsdag 3 december 2019 11:33 schreef TheArt het volgende:
Slovenië verliest met 33-24 van Angola![]()
Daardoor is Nederland bij winst tegen Servië sowieso geplaatst voor de volgende ronde. Als Nederland verliest van Servië en ook Slovenië verliest van Servië dan gaat Angola als 3e door naar de volgende ronde
Dit lijkt me te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:33 schreef TheArt het volgende:
Slovenië verliest met 33-24 van Angola![]()
Daardoor is Nederland bij winst tegen Servië sowieso geplaatst voor de volgende ronde. Als Nederland verliest van Servië en ook Slovenië verliest van Servië dan gaat Angola als 3e door naar de volgende ronde
Angola winnen van Noorwegen is wel wat ambitieus toch?quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit lijkt me te kort door de bocht.
Stel (stel, he), vanaf nu, dit zijn de resultaten, > betekent 'wint van':
Servië > Noorwegen
NL > Servië
Slovenië > Cuba
Angola > Noorwegen
Slovenië > Servië
Angola > Cuba
Noorwegen > NL
Bij de huidige stand komen dan 5 teams op 3w2v = 6 punten te staan. Lijkt me niet evident wie dan door mag.
Ja tuurlijk joh. Als als. We zullen zien. Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 3 december 2019 11:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Heb je bowa weer met zijn pure scorebordjournalistiek hoor. Benoem ook vooral niet dat Slovenië bijna de hele eerste helft tegen Noorwegen voor stond en in de tweede helft compleet in elkaar donderde en dat hebben ze nu dus doorgezet tegen Angola. NL speelde slecht, maar tegen het Slovenië van gisteren en vandaag had ook NL heel dik gewonnen.
In dat hele stuk staat 1 ding met een voorwaarde en je framet het compleet als 'als-verhaal'quote:Op dinsdag 3 december 2019 13:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh. Als als. We zullen zien. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Handbal is niet echt een sport van de Britten en hun voormalige koloniën.quote:Op dinsdag 3 december 2019 17:48 schreef heywoodu het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat een groot sportland als Australië zo enorm zwak is.
[ afbeelding ]
En ja, ik weet dat bijvoorbeeld de VS er niet eens zijn
Zelfde geldt ook voor volleybal bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 3 december 2019 20:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Handbal is niet echt een sport van de Britten en hun voormalige koloniën.
Die hebben bedacht dat een bal ei vormig moet zijn en je hem alleen naar achteren mag gooien.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Handbal is niet echt een sport van de Britten en hun voormalige koloniën.
En dan komen de Amerikanen eigenwijs doen en moeten ze dat ding zo nodig juist vooruit gooien.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:02 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Die hebben bedacht dat een bal ei vormig moet zijn en je hem alleen naar achteren mag gooien.
Ook een leuk spelletje om te kijken verder.
www.tess.noquote:Op dinsdag 3 december 2019 11:06 schreef TjjWester het volgende:
Weet trouwens iemand wat voor sponsor TESS is??
En een helm op zettenquote:Op dinsdag 3 december 2019 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan komen de Amerikanen eigenwijs doen en moeten ze dat ding zo nodig juist vooruit gooien.
Die wereldkeeper was ze vooral in Nederland denk ik hoor, maar wellicht zit ik misquote:Op maandag 2 december 2019 08:08 schreef Coelho het volgende:
[..]
Voormalig portugese koloniën Angola en Brazilië staan hier ook, terwijl Portugal ontbreekt.quote:Op dinsdag 3 december 2019 17:48 schreef heywoodu het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat een groot sportland als Australië zo enorm zwak is.
[ afbeelding ]
En ja, ik weet dat bijvoorbeeld de VS er niet eens zijn
Daar is het veld dan wel weer rond.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan komen de Amerikanen eigenwijs doen en moeten ze dat ding zo nodig juist vooruit gooien.
Huh wat. Ik zei Amerikanen he, niet Australiërsquote:Op woensdag 4 december 2019 09:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Daar is het veld dan wel weer rond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |