abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190076782
"Het is echt heel erg angstig. Mijn man heeft zelfs met de lichten uit thuis gezeten omdat hij bang was." Rosalie is woordvoerder Rijswijk Kan Het en wordt met de dood bedreigd. De organisatie is gelieerd aan Kick Out Zwarte Piet (KOZP) en protesteert morgen in Rijswijk tijdens de intocht.

Rosalie zegt tegen RTL Nieuws dat de politie alles doet om haar en haar gezin te beschermen. "Ik vind het echt absurd."

'Kogel door mijn kop'
De bedreigingen gaan ver, vertelt ze. "Bijvoorbeeld dat ik een kogel door mijn kop verdien. Zelfs de naam van mijn zes maanden oude baby wordt genoemd op social media." De politie surveilleert bij haar huis en bij dat van haar ouders.

Rosalie benadrukt dat ze net als KOZP een vredige demonstratie wil. Vanuit de andere kant verwacht ze wel 'heftige dingen'. "Mensen die naar ons gaan roepen en schreeuwen en schelden. We hebben de afgelopen tijd als organisatie zoveel bedreigingen gekregen dat er zware politie bewaking komt op de plek waar we gaan demonstreren."

Zwaar vuurwerk
De week voor de landelijke intocht werd KOZP tijdens een vergadering in Den Haag nog het slachtoffer van een aanslag. Het gebouw werd bekogeld met zwaar vuurwerk, ramen werden ingegooid en auto's vernield.

Kick Out Zwarte Piet belaagd, jongste verdachte 13 jaar oud
Rosalie durfde dan ook niet naar de grote demonstratie van afgelopen zaterdag in Den Haag. Daar kwamen in totaal 900 andere KOZP-sympathisanten op af. "Toch ben ik doorgegaan met de demonstratie in Rijswijk, omdat ik vind dat ik het moet doen en daarnaast heb ik wel echt vertrouwen in de politie."

'Geen commentaar'
Rijswijk Kan Het demonstreert samen met KOZP morgen op een parkeerterrein naast het oude stadhuis. "Het is langs de route van Sinterklaas, daar zijn we wel blij mee." Rosalie verwacht zo'n 50 tot 100 medestanders. Tot nu toe zijn er 75 aanmeldingen, waarvan er 49 uit Rijswijk zelf komen. "De rest komt uit verschillende plekken van Nederland", zegt ze.

De gemeente Rijswijk wilde tegenover RTL Nieuws geen commentaar geven of op de bedreigingen reageren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-intocht-sinterklaas
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  FOK!Babe vrijdag 22 november 2019 @ 23:18:54 #2
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_190076794
Onzin, dit. Gewoon Fase B van het KOZP plan. Nu een beetje gaan zitten doen alsof ze overal zielig en in gevaar zijn.
pi_190076799
/care
U MAD?
pi_190076816
Waren wij maar met z'n allen zo actief aan het demonstreren tegen zaken die het er echt aan doen.
pi_190077536
Ik wil graag een statement van een officiële instantie voordat ik dit verhaal geloof.

Het begint er op te lijken dat dit jaar KOZP heeft gekozen voor de slinkse-frame en false- flag aanval. Die aanpak van het gevoel van onrecht aangedaan worden kan leiden tot escalaties van individuen (op een bevolking van 17 miljoen ook niet raar dat er dan enkelen flippen). KOZP zoekt naar geweld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_190077653
Het is plotseling wel trendy om die KOZP kneuzen als zielige slachtoffertjes te profileren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190077673
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:10 schreef Hathor het volgende:
Het is plotseling wel trendy om die KOZP kneuzen als zielige slachtoffertjes te profileren.
Als het al waar is... Die enorme aanslag op dat kraakpand laatst bleek ook niks voor te stellen.
pi_190077799
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het al waar is... Die enorme aanslag op dat kraakpand laatst bleek ook niks voor te stellen.
Ik weet ook niet of het waar is,

Maar die vrouw zal toch geen politie-beveiliging krijgen op basis van een zielig verhaal?
pi_190077961
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of het waar is,

Maar die vrouw zal toch geen politie-beveiliging krijgen op basis van een zielig verhaal?
Aldus Rosalie.

Tot nu toe noch van de gemeente noch van de politie enig commentaar.

Mogelijk is de nuchtere Nederlander toch niet zo ophitsbaar als KOZP had gedacht?
pi_190078014
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aldus Rosalie.

Tot nu toe noch van de gemeente noch van de politie enig commentaar.

Mogelijk is de nuchtere Nederlander toch niet zo ophitsbaar als KOZP had gedacht?
Men doet in ieder geval wel zijn uiterste best. Qua ophitsen.

Anouk zet er ook een tandje bij op Facebook.
  zaterdag 23 november 2019 @ 00:38:24 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190078037
Yeah right :')
pi_190078078
Bullshit.
Land of the free. Home of the brave.
pi_190078080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Men doet in ieder geval wel zijn uiterste best. Qua ophitsen.

Anouk zet er ook een tandje bij op Facebook.
Anouk. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190078208
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2019 23:18 schreef Ian_Nick het volgende:
Onzin, dit. Gewoon Fase B van het KOZP plan. Nu een beetje gaan zitten doen alsof ze overal zielig en in gevaar zijn.
Dit.

Bij 'boe' doen ze net alsof er een bom is afgegaan.
Bij wat rotjes en geklop op de deur doen ze net alsof hun huis is opgeblazen.

Aandacht. Allemaal strategie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_190078271
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.

Bij 'boe' doen ze net alsof er een bom is afgegaan.
Bij wat rotjes en geklop op de deur doen ze net alsof hun huis is opgeblazen.

Aandacht. Allemaal strategie.
Exact.

Zoals al in 2015 is aangegeven. Er zit een strategie achter.

Ze zijn aan het verliezen, zie de laatste eenvandaag opinie peiling. dus ga je steeds verder met je mogelijkheden uitbuiten. Dit jaar is het framen en flase flaggen.

Voor deze keer komt het dan goed uit dat 'de Nederlander' nuchter is en niet makkelijk ontvlambaar, op enkele uitzonderingen na.
pi_190078327
Hoogste tijd voor KOKOZP als je het mij vraagt |:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190078541
Is er al een KO Sinterklaas, als tegenhanger?

Het feit dat de blanke man ieder jaar als een seniele oude lul met baard en middeleeuwse kleding wordt afgebeeld ervaar ik als enorm kwetsend.
  zaterdag 23 november 2019 @ 02:15:46 #19
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_190078710
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 01:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Is er al een KO Sinterklaas, als tegenhanger?

Het feit dat de blanke man ieder jaar als een seniele oude lul met baard en middeleeuwse kleding wordt afgebeeld ervaar ik als enorm kwetsend.
Die verwantschap is iets wat je, jezelf aan fantaseert. Het zou misschien al helpen als je eens stopt om met een cape om kleine kinderen op te wachten en die witte pony weg te doen
  zaterdag 23 november 2019 @ 02:22:17 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190078731
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:41 schreef Scarface88 het volgende:
Bullshit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')