abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 14 juli 2020 @ 10:36:37 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194081008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik denk dat je de vinger hiermee wel aardig op de zere plek legt. Vreemd genoeg krijgt van dit rijtje alleen King Princess daadwerkelijk regelmatig airplay. Eefje de Visser hebben ze even geprobeerd, maar zal niet goed in het pulletje van de gemiddelde luisteraar zijn gevallen. Alternatieve popvrouwen beginnen ze vrijwel al helemaal niet aan. Een Dua of Carly zal de oude conservatieve luisteraar waarschijnlijk teveel tegen de borst stuiten. Terwijl hun popgeluid juist zo interessant is, anders dan het gemiddelde top 40-deuntje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ook alleen Ohio natuurlijk want dat heeft die oude rocksound (ik ben verder trouwens niet zo van King Princess buiten dat liedje dus opnieuw, ik maak er mezelf ook schuldig aan)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:39:16 #177
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194081052
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, ik stem op de liedjes die ik het beste vind. Maar zoals ik al zei, het probleem ligt diepgewortelder. Wat jij niet hoort, daar stem je ook niet op. Als een zender dus voornamelijk mannen draait, dan neemt de luisteraar dat vanzelf over en dan wil je die ook meer horen. Ligt ook aan de cultuur in de platenmaatschappij.
De Correspondent heeft een 2017 een serie artikelen geschreven over dit probleem. Zonder invloed van buitenaf zal het systeem niet snel veranderen. Daarom vind ik het juist zo goed dat festivals met initiatieven als Keychange doelbewust op sturen. Blijkbaar is het gewoon nodig (helaas). Ook een festival als Primavera dat een concept als The New Normal bedenkt en dan gewoon precies 50/50 boekt - met de nadruk op vrouwelijke headliners - is toe te juichen.

https://decorrespondent.n(...)73433766492-55029bc4
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Redactie Sport dinsdag 14 juli 2020 @ 10:42:45 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194081117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:39 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De Correspondent heeft een 2017 een serie artikelen geschreven over dit probleem. Zonder invloed van buitenaf zal het systeem niet snel veranderen. Daarom vind ik het juist zo goed dat festivals met initiatieven als Keychange doelbewust op sturen. Blijkbaar is het gewoon nodig (helaas). Ook een festival als Primavera dat een concept als The New Normal bedenkt en dan gewoon precies 50/50 boekt - met de nadruk op vrouwelijke headliners - is toe te juichen.

https://decorrespondent.n(...)73433766492-55029bc4
Maar als die optredens vervolgens leeg blijven omdat de radiozenders deze vrouwen geen podium geven heb je er alsnog niks aan.

Al stonden The Last Internationale, Marmozets en Halestorm uiteraard gewoon vol toen ik er was op Pinkpop terwijl ze zelden tot nooit gedraaid worden. Dus het is ook gewoon een stuk dat de radio er ten onrechte niet aan wil.

Kink heeft denk ik toch wel een sterk oudemannenrockprofiel. Niet echt meer waar ik aan denk bij Alternative. Teveel in de 90s blijven hangen. En als ik zoiets zeg, dan is het echt goed mis :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:44:37 #179
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194081149
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Over het algemeen luisteren mannen graag naar mannen, maar schijnt dus ook dat veel vrouwen ook liever naar mannen te luisteren. Of dat is wat de platenlabels vertellen. Mannelijke artiesten worden ook meer gepusht door de labels.
Ik vermoed dat dit allemaal sterk met elkaar verweven is. De gemiddelde luisteraar / occasionele concertbezoeker vaart toch nog altijd op de hitlijsten en de radioplaylists voor nieuwe muziek. Als je daar jaar in, jaar uit voornamelijk mannelijke artiesten hoort dan ontwikkelt je smaak zich waarschijnlijk ook meer in die richting. Hetzelfde als wanneer op Pinkpop 9 van de 10 grote artiesten man is. En dan komen er vaak weer drogredenen bovendrijven dat er zo weinig beschikbare vrouwelijke headliners zijn. Tsja, als de muziekindustrie zich nauwelijks inspant om die vrouwen een kans te geven op het hoogste podium...

Ik vind het wel positief dat Spotify een steeds belangrijkere rol heeft gekregen in het muzieklandschap. De grote, gecureerde playlists daar zijn toch veel meer in balans :)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 10:46:13 #180
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194081177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar als die optredens vervolgens leeg blijven omdat de radiozenders deze vrouwen geen podium geven heb je er alsnog niks aan.

Al stonden The Last Internationale, Marmozets en Halestorm uiteraard gewoon vol toen ik er was op Pinkpop terwijl ze zelden tot nooit gedraaid worden. Dus het is ook gewoon een stuk dat de radio er ten onrechte niet aan wil.

Kink heeft denk ik toch wel een sterk oudemannenrockprofiel. Niet echt meer waar ik aan denk bij Alternative. Teveel in de 90s blijven hangen. En als ik zoiets zeg, dan is het echt goed mis :D
Dat is natuurlijk bij zulke lijstjes heel erg.
Regulier op Kink is het ook wel zo dat het grootste deel mannelijke artiesten zijn, maar artiesten als HAIM, Eut, Pip Blom, Jade Bird, Tape Toy, Billie Eilish, Florence and the Machine zijn echt wel prominent aanwezig.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:46:34 #181
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194081183
Ik vond kink in de begin maanden ook leuker dan nu. Veel oude mannen rock. Niet veel nieuws meer of steeds hetzelfde. Vroeger hoorde je uitlopende smaken onder de grote paraplu, nu is het vooral rock. Jammer.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:48:28 #182
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194081223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Kink heeft denk ik toch wel een sterk oudemannenrockprofiel. Niet echt meer waar ik aan denk bij Alternative. Teveel in de 90s blijven hangen. En als ik zoiets zeg, dan is het echt goed mis :D
Leon Ramakers (oud-Mojo) is een belangrijke aandeelhouder/financierder. De berichtgeving was altijd dat zijn aandeelhouderschap privé was, maar gezien alle connecties die Kink heeft met festivals en grote Mojo-concerten vermoed ik dat er meer lijnen lopen. Men heeft er duidelijk een belang bij om luisteraars enthousiast te maken voor de live-muziek.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 10:50:45 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194081270
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vond kink in de begin maanden ook leuker dan nu. Veel oude mannen rock. Niet veel nieuws meer of steeds hetzelfde. Vroeger hoorde je uitlopende smaken onder de grote paraplu, nu is het vooral rock. Jammer.
Was het maar rock maar het is vooral ja wat is het zemel... heel veel formule muziek zoals nu heel erg die "post-punk" als in we klinken kwa zang een beetje als the streets post-punk, het hebben van een bepaald engels accent en daar dan mee praatzingen is blijkbaar hip nu.

Maar ik moet zeggen dat ik het nogsteeds een heel stuk beter trek dan 3FM bijvoorbeeld. En programma's als st. pauls leveren nog wel eens wat leuke vondsten op die verder wel buiten mijn smaak liggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport dinsdag 14 juli 2020 @ 10:52:04 #184
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194081301
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Was het maar rock maar het is vooral ja wat is het zemel... heel veel formule muziek zoals nu heel erg die "post-punk" als in we klinken kwa zang een beetje als the streets post-punk, het hebben van een bepaald engels accent en daar dan mee praatzingen is blijkbaar hip nu.

Maar ik moet zeggen dat ik het nogsteeds een heel stuk beter trek dan 3FM bijvoorbeeld. En programma's als st. pauls leveren nog wel eens wat leuke vondsten op die verder wel buiten mijn smaak liggen.
Bedoel je dan DC Fontaines en IDLES enzo?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194081312
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, ik stem op de liedjes die ik het beste vind. Maar zoals ik al zei, het probleem ligt diepgewortelder. Wat jij niet hoort, daar stem je ook niet op. Als een zender dus voornamelijk mannen draait, dan neemt de luisteraar dat vanzelf over en dan wil je die ook meer horen. Ligt ook aan de cultuur in de platenmaatschappij.

Daarom vind ik de quota op festivals ook nergens op slaan. Als er binnen de platenmaatschappij en de radiowereld al geen 50/50 cultuur is, waarom moet een festival dan wel 50/50 gaan. En dan kun je nog het argument aandragen dat er meer mannen bandjes insturen naar platenmaatschappijen etc en daar zit vast een kern van waarheid in, maar ik geloof niet dat de afspiegeling zo erg is als ie nu is. Ik heb echt het idee dat vrouwen wel minder kansen krijgen in de muziekwereld en dit soort lijstjes zijn het topje van de ijsberg in afspiegeling ervan, net als bijvoorbeeld het aantal vrouwen dat Pinkpop heeft mogen headlinen.
ja oke maar ik luister nauwelijks radio (behalve pinguin of af en toe Kink). Voor nieuw werk kijk ik op Spotify of musicmeter. Nu loopt musicmeter best weg met vrouwelijke artiesten. Maar goed dat is niet mijn smaak zeg maar. Ik heb niks met een Fiona Apple, Phoebe Bridgers, etc. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2020 10:53:37 ]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:54:08 #186
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194081348
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:46 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bij zulke lijstjes heel erg.
Regulier op Kink is het ook wel zo dat het grootste deel mannelijke artiesten zijn, maar artiesten als HAIM, Eut, Pip Blom, Jade Bird, Tape Toy, Billie Eilish, Florence and the Machine zijn echt wel prominent aanwezig.
Overall zijn de verhoudingen inderdaad wel minder krom dan de toplijsten nu doen doorschemeren. Scrollend door de lijst met meest afgespeelde artiesten zie ik Florence op #11, Billie op #19, Haim op #211, Tape Toy op #24, EUT op #28, Pip Blom op #36 en Jade Bird op #42. En evt. Indian Askin op #17, met een vrouwelijke bassist.

Nog steeds niet hoe ik het het liefst zou zien, maar niet zo dramatisch dan in de Kink 1500 of album top 1000.


Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 10:56:07 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194081390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bedoel je dan DC Fontaines en IDLES enzo?
Onder andere Al vind ik die fontaines nog wel leuk bij tijd en wijle alleen is het wel een beetje eenzijdig
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:01:07 #188
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194081469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 06:26 schreef Mryc het volgende:

[..]

Yep, dat viel mij ook al op. Het resultaat van stemmen door de luisteraars. Maar dat krijg je als je nauwelijks vrouwelijke artiesten draait. Patti Smith’s Horses staat niet eens in de top 1000 :'(
Oh ja, Portishead staat met Dummy nog wel op #71. Een lichtpuntje.

Dat PJ Harvey's beste album Let England Shake nergens te bekennen is vind ik ook al zo vreemd.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:03:00 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194081497
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Oh ja, Portishead staat met Dummy nog wel op #71. Een lichtpuntje.

Dat PJ Harvey's beste album Let England Shake nergens te bekennen is vind ik ook al zo vreemd.
Ik ben geen groot PJ kenner maar denk toch eerder aan Uh Huh Her als ik aan haar albums denk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:07:01 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194081561
Trouwens wat ik het probleem van KINK vind maar ook van andere radiostations is de radiovriendelijkheid. Ik vind muziek vaak leuker als het niet zo radiovriendelijk is :D wat is er mis met nummers draaien die langer duren dan 10 minuten, of korter dan een minuut. Wat is er mis met eens een heel album achter elkaar draaien. Wat is er mis met genre hoppen en waarom wordt the rainbow connection van kermit de kikker zelfden gedraait. Waarom niet eens een uurtje piep knor free jazz. Waarom niet eens een chiptune versie van een bekend nummer. En moet het altijd zo freaking netjes zijn. Waar is de chaos! waar is de DJ die zegt ik heb nu geen zin in reclame die doen we later wel. Of ik vind dit nummer niet meer zo leuk daarom stop ik hem halverwege om iets anders te draaien wat ik nu net bedenk. Of dit nummer vind ik zo leuk ik draai hem gewoon nog een keer.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport dinsdag 14 juli 2020 @ 11:07:15 #191
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194081567
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Onder andere Al vind ik die fontaines nog wel leuk bij tijd en wijle alleen is het wel een beetje eenzijdig
Ik vind dat meer garage dan post-punk maar goed aardappel aardappel ik snap waar je heen wil

The Streets heb ik sowieso nooit begrepen al vind ik soms overdreve britse accenten wel leuk. Had altijd een zwak voor Lilly Allen als 13-jarig Mexje en ook wel voor Kate Nash en haar Foundations. O+ Maar voor Kate had ik ook een zwak zonder de muziekjes, sodeju O+

Ook van die dames die stelselmatig genegeerd worden in ook maar elk lijstje terwijl 22 en The Fear van Lily prachtige en relevante nummers zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:08:35 #192
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194081591
Sinds wanneer is Lisa Hannigan hoofdartiest op 9? :')



(Ik snap gewoon niet dat een serieuze muziekzender z'n tags niet op orde heeft. Dat Lisa een woordje meezingt op 9 Crimes wil niet automatisch betekenen dat ze het hele album ook samen hebben uitgebracht...)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:17:44 #193
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194081758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:49 schreef Gretzl het volgende:
Zijn Alanis Morrissette en Carol van Dijk nu serieus de eenzame vrouwelijke artiest met een album in de top 100? :') (Arcade Fire met Régine als enige vrouw niet meegerekend)

Kink geeft helaas een veel te eenzijdig beeld van de alternatieve muziek





Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:18:54 #194
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194081779
@Bosbeetje (waarom kan ik nou niet quoten?)

Probeer https://www.radiobeton.com/www/ eens. Schema: https://www.radiobeton.co(...)LLE-2019-2020-v1.png
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 11:21:29 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194081810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:18 schreef Eightyone het volgende:
@:Bosbeetje (waarom kan ik nou niet quoten?)

Probeer https://www.radiobeton.com/www/ eens. Schema: https://www.radiobeton.co(...)LLE-2019-2020-v1.png
Thanks voor de tip.... :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:07:54 #197
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194082506
Hier heb je trouwens nog een zender waar ze lekker raar doen, in dit geval uit Canada: https://ckut.ca/en/content/ckut-903-fm

(de link leidt meteen naar het programma-schema, en je kunt zowat alles wat ze uitzenden op de site downloaden.)

Ik zou er ook graag iets van dichtbij tippen, maar Nederland Hokjesland leent zich gewoon niet voor zoiets. Ja, je hebt Radio Patapoe, maar die is weer praktisch onbeluisterbaar. Dat hoeft nou ook weer niet. :')

In België heb je nog Radio Centraal - veel linkser en alternatiever krijg je het niet: https://www.radiocentraal.be/Realescape/
pi_194083389
Irriteren jullie je ook zo aan de webplayer van Kink? :D
Als ik het volume wil aanpassen, moet je op dat luidsprekertje gaan staan. Dan verschijnt het balkje met schuifknop, en moet je je muis altijd op het smalle balkje houden om het blokje te bereiken en te verschuiven :')
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 13:21:02 #199
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194083444
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 13:17 schreef Piles het volgende:
Irriteren jullie je ook zo aan de webplayer van Kink? :D
Als ik het volume wil aanpassen, moet je op dat luidsprekertje gaan staan. Dan verschijnt het balkje met schuifknop, en moet je je muis altijd op het smalle balkje houden om het blokje te bereiken en te verschuiven :')
Jep, voelt altijd een beetje als dit spelletje:


Al vaker op zitten vloeken, zet het nu meestal maar aan via tuneIn
pi_194083552
Treffende vergelijking ja _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')