SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Het low-budget broertje van R2D2?quote:
Ja, zeker.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:53 schreef Melting het volgende:
Maar lekkere muziek, brother. Moet gezegd zijn.
Dat is een dalek iddquote:Op donderdag 21 november 2019 19:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat lijkt op een Darlek.
Ja toch? Ja toch?
Daarvoor moet je de makers van Doctor Who bedanken.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:53 schreef Melting het volgende:
Absoluutquote:Op donderdag 21 november 2019 19:53 schreef Melting het volgende:
Sting, ELO, Dusty, etc! Niet de makers van Dr. Who!quote:Op donderdag 21 november 2019 19:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de makers van Doctor Who bedanken.
Ik denk dat het een andere versie is...quote:Op donderdag 21 november 2019 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Hee, deze heb ik eergisteren ook gehoord.
Sherlock vind ik dan wel weer erg kijkbaarquote:Op donderdag 21 november 2019 19:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh Sherlock, ook zoiets vaags. Ik heb geprobeerd te kijken, maar nee, niks voor mij
Die vond ik dus ook briljantquote:Op donderdag 21 november 2019 19:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh Sherlock, ook zoiets vaags. Ik heb geprobeerd te kijken, maar nee, niks voor mij
Dat kanquote:Op donderdag 21 november 2019 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat het een andere versie is...
Moffatquote:Op donderdag 21 november 2019 19:56 schreef CindieY het volgende:
Overigens gaan Steven Moffat en Mark Gatiss (producers van verschillende afleveringen van Doctor Who, maar ook Sherlock) nu een nieuwe serie producen over Dracula. Ook wel benieuwd naar
Als duiding van een situatie maar kan ook in de serie op radio of tv voorbij komenquote:Op donderdag 21 november 2019 19:56 schreef MadMaster het volgende:
Even checken: Hoe wordt deze muziek in de serie gebruikt? Als titelsong of als duiding van een situatie of...?
Klopt maar dat mocht niet dus heb ik hem er in gelatenquote:Op donderdag 21 november 2019 19:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet eens...
Volgens mij zei Brother toen dat zijn show iets korter zou worden.
Nu valt het muntje dan ook pas...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt maar dat mocht niet dus heb ik hem er in gelaten
sherlock is top. met veel plezier naar gekeken!quote:Op donderdag 21 november 2019 19:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Terugkerend artiestquote:Op donderdag 21 november 2019 20:01 schreef brother52 het volgende:
Murray Gold - The Mad Man With A Box
Klopt, hij komt zo nog een paar keer voorbij.quote:
Had je die Ultravox genoemd?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:04 schreef MadMaster het volgende:
Als wij een dochter hadden gekregen, dan...
.. hadden jullie haar Ultravox genoemd?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:04 schreef MadMaster het volgende:
Als wij een dochter hadden gekregen, dan...
Het zou niet lang duren voordat ze de bijnaam "Mad Midget" zou hebben gekregen.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, Midget Ure natuurlijk...
Met trots gedragen dan uiteraard.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het zou niet lang duren voordat ze de bijnaam "Mad Midget" zou hebben gekregen.
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:07 schreef MadMaster het volgende:
Met trots gedragen dan uiteraard.![]()
Geografische namen. Misschien had ik mijn kinderen wel Liechtenstein of Democratic Republic of the Congo genoemdquote:Maar het was dan dus Vienna geworden. Een zoon zou Kashmir hebben geheten...
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
Geografische namen. Misschien had ik mijn kinderen wel Liechtenstein of Democratic Republic of the Congo genoemd
Misschien dat je zoon Kashmir het wel een eer had gevonden dat zowel India als Pakistan als China om hem vechtenquote:Op donderdag 21 november 2019 20:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mauritanië klinkt nog wel als naam.
Botswana niet echt...
Je begrijpt natuurlijk wel dat het om songtitels gaat en niet om geografische namen. Dat is toeval...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien dat je zoon Kashmir het wel een eer had gevonden dat zowel India als Pakistan als China om hem vechten
Ik trek dingen vaak uit de contextquote:Op donderdag 21 november 2019 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat het om songtitels gaat en niet om geografische namen. Dat is toeval...
Joh...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik trek dingen vaak uit de context
Hij heeft het geschreven. Heeft redelijk wat muziek voor de serie gemaakt.quote:
Ja. Of een lelijke vrouw.quote:
Ah.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:23 schreef brother52 het volgende:
En het gekke is dat ik deze show vorige week al klaar had staan maar er dinsdag achter kwam dat het zaterdag Doctor Who Day is.
Kan je dan die tardis niet gebruiken om je show toch op de juiste dag te draaien?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:23 schreef brother52 het volgende:
En het gekke is dat ik deze show vorige week al klaar had staan maar er dinsdag achter kwam dat het zaterdag Doctor Who Day is.
Who dan?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:23 schreef brother52 het volgende:
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef brother52 het volgende:
Tight Fit - The lion sleeps tonight (uit Rise of the Cybermen, 10th Doctor)
Achteraf had het zaterdag wel gekund maar hij stond al ingepland en dan zou ik ook in het slot van Melting komen...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kan je dan die tardis niet gebruiken om je show toch op de juiste dag te draaien?
Daarover gesproken:quote:Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuke kapstok voor fijne muziek
Umbrellaquote:Op donderdag 21 november 2019 20:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarover gesproken:
Wat is Engelse term voor 'kapstok' als in het figuurlijke 'iets waar alles aan vast zit'.
Framework?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarover gesproken:
Wat is Engelse term voor 'kapstok' als in het figuurlijke 'iets waar alles aan vast zit'.
Dat was ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op donderdag 21 november 2019 20:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Umbrella
Edit: Hmm, ja nee, ook neit echt.
Die moet ik ooit ook eens kijken, voor de muziek en de aankledingquote:Op donderdag 21 november 2019 20:31 schreef peaceman het volgende:
zo hoor je maar weer dat muziek echt iets bijdraagt aan een serie. peaky blinders is dat ook heel erg duidelijk.
Aanrader. Heb ik gekeken op aanraden van peaceman.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die moet ik ooit ook eens kijken, voor de muziek en de aankleding
Dat komt in de buurt, maar dat duidt meer een geheel aan...quote:
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat komt in de buurt, maar dat duidt meer een geheel aan...
Ik had vanmiddag een gesprek in het Engels,wilde de term gebruiken en had vervolgens een stilte...
heb je het laatste seizoen ook gezien? ik nog niet.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aanrader. Heb ik gekeken op aanraden van peaceman.
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:34 schreef brother52 het volgende:
Britney Spears - Toxic (uit The End of the World, 9th Doctor)
Waardeloos is dat he? Ik kom er ook niet opquote:Op donderdag 21 november 2019 20:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had vanmiddag een gesprek in het Engels,wilde de term gebruiken en had vervolgens een stilte...
Ik ook niet!quote:Op donderdag 21 november 2019 20:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
heb je het laatste seizoen ook gezien? ik nog niet.
Welles.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:35 schreef peaceman het volgende:
ik vind dit nog niet zo heel slecht hoor
Sommige dingen zeg je in het Nederlands toch makkelijker dan in een 'vreemde' taal...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:35 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Waardeloos is dat he? Ik kom er ook niet op
Je mag niet jokkenquote:Op donderdag 21 november 2019 20:35 schreef peaceman het volgende:
ik vind dit nog niet zo heel slecht hoor
Is dit de uitvoering van Ekseption?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:35 schreef brother52 het volgende:
De Daleks grepen gelukkig in
J.S. Bach - Toccata and Fugue in D minor, BWV 565 (uit Attack of the Cybermen, 6th Doctor)
Spill dan misschien?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had vanmiddag een gesprek in het Engels, wilde de term gebruiken en had vervolgens een stilte...
ze heeft wel betere liedjesquote:
En soms andersom. Zo heeft Symph door mij sinds deze week een nieuw favoriet Duits woord: Zweckentfremdetquote:Op donderdag 21 november 2019 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sommige dingen zeg je in het Nederlands toch makkelijker dan in een 'vreemde' taal...
Ja... als zijnde dat je de spil bent ergens in. Zo iemand waas alles om draait?quote:
Van James Parsons.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dit de uitvoering van Ekseption?
Of van Sky?
Hij misbruikt jou?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En soms andersom. Zo heeft Symph door mij sinds deze week een nieuw favoriet Duits woord: Zweckentfremdet
Dat is volgens mij niet wat MadMaster bedoelt.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja... als zijnde dat je de spil bent ergens in. Zo iemand waas alles om draait?
Hmmm, klinkt vreemd.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja... als zijnde dat je de spil bent ergens in. Zo iemand waas alles om draait?
Spreekt die ook Nederlands?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt vreemd.
Ik ga het morgen bij een Schot checken...
En dan hopen dat je ‘t verstaatquote:Op donderdag 21 november 2019 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt vreemd.
Die van Sky is wel aardig, maar is een interpretatie. Die van Ekseption is wel top met die blazers erbij...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Van James Parsons.
Ben nog best even bezig geweest om een goede uitvoering te vinden en dit orgel vond ik het beste klinken. Zit net wat meer kracht in dan de andere 10 versies die ik geluisterd heb.
bedoel je niet gewoon Heart?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt vreemd.
De Oxford English Dictionary zegt voor Umbrella (o.a.):quote:Op donderdag 21 november 2019 20:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt vreemd.
Ik hoor dit soort stukken toch het liefst gewoon op alleen een orgel.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die van Sky is wel aardig, maar is een interpretatie. Die van Ekseption is wel top met die blazers erbij...
Ja, hij is een soort van tolk momenteel voor mij. Mijn Bulgaars is niet namelijk meer wat het is geweest en hij spreekt dat ook...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Spreekt die ook Nederlands?
Laat het naderhand even weten, als je wil. Nu ben ik nieuwsgierig.
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, hij is een soort van tolk momenteel voor mij. Mijn Bulgaars is niet namelijk meer wat het is geweest en hij spreekt dat ook...
Ik heb bij wat Bulgaren overnacht en wat dingen ondernomen in Bulgarije, en dat was erg leuk.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, Bulgaren, vreemd volk vind ik dat
Hmmm...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De Oxford English Dictionary zegt voor Umbrella (o.a.):
a thing that contains or includes many different parts or elements
- Many previously separate groups are now operating under the umbrella of a single authority.
- an umbrella organization/group/fund
- ‘Contact sports’ is an umbrella term for a variety of different sports.
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:44 schreef brother52 het volgende:
Arrested Development - Sunshine (uit Smith and Jones, 10th Doctor)
Ik versta hun Engels niet eens, daarom de verNederlandste Schot die Bulgaars spreekt...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Het zijn aparte figureren.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Martha, Donna.. who (pun intended) is next? Crockett?quote:
Amy en Rose zijn ook al voorbij gekomenquote:Op donderdag 21 november 2019 20:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Martha, Donna.. who (pun intended) is next? Crockett?
Amy, Rose, Donna en Martha waren zijn companionsquote:Op donderdag 21 november 2019 20:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Martha, Donna.. who (pun intended) is next? Crockett?
Oh, dat was dan voor mijn tijd.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:55 schreef CindieY het volgende:
[..]
Amy en Rose zijn ook al voorbij gekomen
Ja, weet ik veelquote:Op donderdag 21 november 2019 20:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Amy, Rose, Donna en Martha waren zijn companions
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:57 schreef brother52 het volgende:
Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down (uit Love & monsters, 10th Doctor)
Je hebt de Daleks toch wel meerdere keren gehoord hè?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:58 schreef MadMaster het volgende:
Ow, er zitten tekstdelen uit de serie tussen de songs?
quote:Op donderdag 21 november 2019 20:58 schreef MadMaster het volgende:
Ow, er zitten tekstdelen uit de serie tussen de songs?
Ik heb die bij Britney gehoord, geloof ik...quote:Op donderdag 21 november 2019 20:58 schreef CindieY het volgende:
[..]
Je hebt de Daleks toch wel meerdere keren gehoord hè?
Ik hoorde er net weer 1 'Exterminate' tussendoor roepen...quote:Op donderdag 21 november 2019 21:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Maken Daleks geluid? Wat doen die? Soms denk ik dat ik in een parallel universum leef, ik kan nergens over meepraten qua hypes enzo
EXTERMINATE! Voornamelijk. Doctor Who is niet zo'n hype in Nederland. In de UK is dat veel meer, hun christmas special is vaak het best bekeken tv-programma op Christmas Eve.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Maken Daleks geluid? Wat doen die? Soms denk ik dat ik in een parallel universum leef, ik kan nergens over meepraten qua hypes enzo
Ja, de voice-actor voor Daleks heeft van zijn hobby zijn beroep gemaakt, mooi johquote:Op donderdag 21 november 2019 21:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Goede avond.quote:
Verkeerde versie...quote:Op donderdag 21 november 2019 21:03 schreef brother52 het volgende:
Take That - Could It Be Magic (uit Partners in Crime, 10th Doctor)
Klopt. Eigenlijk had ik dat kerstnummer van Slade er ook bij moeten doen maar ik vind het daar nog wat te vroeg voor.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:02 schreef CindieY het volgende:
[..]
EXTERMINATE! Voornamelijk. Doctor Who is niet zo'n hype in Nederland. In de UK is dat veel meer, hun christmas special is vaak het best bekeken tv-programma op Christmas Eve.
quote:Op donderdag 21 november 2019 21:02 schreef CindieY het volgende:
[..]
EXTERMINATE! Voornamelijk. Doctor Who is niet zo'n hype in Nederland. In de UK is dat veel meer, hun christmas special is vaak het best bekeken tv-programma op Christmas Eve.
Welnee joh, dat kan primaquote:Op donderdag 21 november 2019 21:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk had ik dat kerstnummer van Slade er ook bij moeten doen maar ik vind het daar nog wat te vroeg voor.
quote:
Daleks to the rescuequote:Op donderdag 21 november 2019 21:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Verkeerde versie...
Exterminate! Exterminate! Now! Now!
Dan ben je in goed gezelschapquote:Op donderdag 21 november 2019 21:05 schreef livelink het volgende:
Ik weet eigenlijk niks van Doctor Who![]()
Ik ken de naam, maar meer ook niet.
Zie TT.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:05 schreef livelink het volgende:
Ik heb al een kerstshow klaar staan van 4,5 uurquote:Op donderdag 21 november 2019 21:05 schreef CindieY het volgende:
[..]
Welnee joh, dat kan primaAl meerderen hebben een kerstnummer gedraaid.
Je bent niet de enigequote:Op donderdag 21 november 2019 21:05 schreef livelink het volgende:
Hé, hi!quote:Op donderdag 21 november 2019 21:05 schreef livelink het volgende:
Ik heb zelfs een aantal van de echt oude afleveringen gezienquote:Op donderdag 21 november 2019 21:06 schreef CindieY het volgende:
[..]
Je bent niet de enigeHet lijkt erop dat Zorro, brother52 en ik de fans zijn
Via YouTube dan...quote:Op donderdag 21 november 2019 21:06 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een aantal van de echt oude afleveringen gezien
ik wil het nog wel een keer gaan kijken, maar op netflix begint het niet met seizoen 1, maar seizoen 9 ofzo. tja daar vind ik niks aan.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:06 schreef CindieY het volgende:
[..]
Je bent niet de enigeHet lijkt erop dat Zorro, brother52 en ik de fans zijn
Ik wilde laatst Line of Duty gaan kijken, maar Netflix begint met seizoen 3, dus moet ik me de eerste 2 seizoenen nog op euh.. andere wijze toe-eigenen.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik wil het nog wel een keer gaan kijken, maar op netflix begint het niet met seizoen 1, maar seizoen 9 ofzo. tja daar vind ik niks aan.
Serie 1 kan je alleen met een antenne op het dak bekijken...quote:Op donderdag 21 november 2019 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik wil het nog wel een keer gaan kijken, maar op netflix begint het niet met seizoen 1, maar seizoen 9 ofzo. tja daar vind ik niks aan.
Volgens mij staat er nu helemaal niets meer op netflixquote:Op donderdag 21 november 2019 21:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
ow zou kunnen iddquote:Op donderdag 21 november 2019 21:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nu helemaal niets meer op netflix
Oh dat heb ik op bbc first geprobeerd te volgen, wat een narigheid, volgens mij was iedereen fout en verdachtquote:Op donderdag 21 november 2019 21:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wilde laatst Line of Duty gaan kijken, maar Netflix begint met seizoen 3, dus moet ik me de eerste 2 seizoenen nog op euh.. andere wijze toe-eigenen.
Zit wel redelijk verschil in hoor.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Ligt het aan mij of lijken al die nummers van Murray Gold op elkaar?
Creatief met Netflixquote:Op donderdag 21 november 2019 21:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik wilde laatst Line of Duty gaan kijken, maar Netflix begint met seizoen 3, dus moet ik me de eerste 2 seizoenen nog op euh.. andere wijze toe-eigenen.
Ik stop Netflix gewoon in de tardis.quote:
Ik herken wel een duidelijke stijl.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Ligt het aan mij of lijken al die nummers van Murray Gold op elkaar?
Nom nom nomquote:
Ja, viel wel mee. Hij heeft goede cijfers gehaald, maar ze hebben het idee dat er meer in zit. Mijn zoon gaf aan dat hij het wel prima vond zo en niet zo nodig behoefte heeft aan meer en dat was eigenlijk de hele samenvatting van het gesprek.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hé, hi!
Viel het gesprek een beetje gunstig uit?
Da's toch hardstikke positief juist? Zeker als hij het zelf wel goed vindt.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, viel wel mee. Hij heeft goede cijfers gehaald, maar ze hebben het idee dat er meer in zit. Mijn zoon gaf aan dat hij het wel prima vond zo en niet zo nodig behoefte heeft aan meer en dat was eigenlijk de hele samenvatting van het gesprek.
quote:Op donderdag 21 november 2019 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, viel wel mee. Hij heeft goede cijfers gehaald, maar ze hebben het idee dat er meer in zit. Mijn zoon gaf aan dat hij het wel prima vond zo en niet zo nodig behoefte heeft aan meer en dat was eigenlijk de hele samenvatting van het gesprek.
Platjes hè!quote:Op donderdag 21 november 2019 21:19 schreef Melting het volgende:
Brother, dank voor de muziekjes tot nu toe.![]()
Ik ga afhaken en plat.
Fijne avond nog allemaal.
Welterustenquote:Op donderdag 21 november 2019 21:19 schreef Melting het volgende:
Ik ga afhaken en plat.
Slaap lekkerquote:Op donderdag 21 november 2019 21:19 schreef Melting het volgende:
Ik ga afhaken en plat.
Nog last van gisteren?quote:Op donderdag 21 november 2019 21:19 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben een beetje stil vandaag maar ik geniet evengoed wel van de muziek
Ja, maar we hadden allebei het idee dat het juist een negatief gesprek zou worden, dus we hadden geen idee dat het deze kant op zou gaan. En zoals school het presenteerde vond ik het zelf ook wel een beetje jammer dat hij niet meer wilde.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's toch hardstikke positief juist? Zeker als hij wel goed vindt.
Denk ik...
En verder (sociaal enzo) pakt de overstap ook wel goed uit?quote:Op donderdag 21 november 2019 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar we hadden allebei het idee dat het juist een negatief gesprek zou worden, dus we hadden geen idee dat het deze kant op zou gaan. En zoals school het presenteerde vond ik het zelf ook wel een beetje jammer dat hij niet meer wilde.
Als zijn cijfers nou zwaar bagger waren, dan zou ik het prima vinden om hem wat meer te stimuleren, maar zolang zijn cijfers goed zijn en hij het zelf prima vindt.. och..quote:Op donderdag 21 november 2019 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar we hadden allebei het idee dat het juist een negatief gesprek zou worden, dus we hadden geen idee dat het deze kant op zou gaan. En zoals school het presenteerde vond ik het zelf ook wel een beetje jammer dat hij niet meer wilde.
Valt wel mee... ik ben niet vies van een beetje zelfspot en ik kon puffiecat draaien...quote:
Dat lijkt me best lastig uitspreken... zelffpot.quote:
quote:Op donderdag 21 november 2019 21:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lijkt me best lastig uitspreken... zelffpot.
Soms zijn dingen ook wel eens positief, volgens mij heb je genoeg ervaring daarmee.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, hij heeft wat vrienden en wordt niet gepest of zo. Dus dat gaat ook goed.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En verder (sociaal enzo) pakt de overstap ook wel goed uit?
Top! Koester dat...quote:Op donderdag 21 november 2019 21:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, hij heeft wat vrienden en wordt niet gepest of zo. Dus dat gaat ook goed.
Goed om te horenquote:Op donderdag 21 november 2019 21:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, hij is ook een originele denker. Omdenken is bij hem standaard, zeg maar.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Soms zijn dingen ook wel eens positief, volgens mij heb je genoeg ervaring daarmee.
Ik denk dat jouw zoon er wel komt als hij zich vrij voelt. Ik werk soms met mensen zoals hij samen en ik sta dan vaak versteld van hun visie en kunde. Juist zonder al te veel theoretische kennis, maar meer geredeneerd vanuit 'simpele' logica maak ik vaak verrassende zaken mee...
Nou, dan niet gaan sleutelen en hem vooral de tijd en ruimte geven om zich fysiek lekker uit te leven. Extra schooldingen, zwaarder programma gaat ten koste van zijn ‘speeltijd’ lijkt me.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Zó irritant, die mensen die buiten de hokjes en out of context denken!quote:Op donderdag 21 november 2019 21:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, hij is ook een originele denker. Omdenken is bij hem standaard, zeg maar.
Misschien ga ik 'm nog wel eens ontmoeten...quote:Op donderdag 21 november 2019 21:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, hij is ook een originele denker. Omdenken is bij hem standaard, zeg maar.
quote:Op donderdag 21 november 2019 21:30 schreef brother52 het volgende:
In het kader van Manatee Awareness Month:
Nerf Herder - (stand by your) Manatee
Ik wist al dat ik die hadquote:Op donderdag 21 november 2019 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Knap dat je nog iets gevonden hebt
Ook met een baby? Lijkt me dat mams dan wat argwanend wordt..quote:Op donderdag 21 november 2019 21:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb er in Florida mee gedoken.
Je wil het water dan niet meer uit...
Nee, dan moet je niet bij ze in de buurt komen.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook met een baby? Lijkt me dat mams dan wat argwanend wordt..
Maar wel tof
quote:Op donderdag 21 november 2019 21:36 schreef brother52 het volgende:
En de laatste omdat het zaterdag ook Fibonacci day is:
Tool - Lateralus (is gebaseerd op de Fibonacci-reeks)
In Artis was dat ook zo.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:36 schreef spijkerbroek het volgende:
In het (oude) Noorder Dierenpark hadden ze een lamantijn, maar die was meestal goed verstopt onder een laag slabladeren die op het water dreven...
Meh. In dat soort gevallen denk ik altijd: Neem dat beest dan niet.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Artis was dat ook zo.
Daar kon dat beest niet eens keren..
En ik hoefde over alle 3 de extra thema's niet eens na te denkenquote:Op donderdag 21 november 2019 21:41 schreef livelink het volgende:
Al is het thema van de dag nog zo gek, er is altijd wel een nummer van toepassing
Dat vind ik echt bijzonder.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
En ik hoefde over alle 3 de extra thema's niet eens na te denken
quote:01. Doctor Who Opening Titles (2005 - 2007 Version)
02. The Beatles - Ticket To Ride (uit The Chase, 1st Doctor)
03. Fleetwood Mac - Oh Well Part I (uit Spearhead from Space, 3rd Doctor)
04. The Jimi Hendrix Experience - Fire (uit Revelation of the Daleks, 6th Doctor)
05. Murray Gold - Rose's Theme
06. Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale (uit Revelation of the Daleks, 6th Doctor)
07. Soft Cell - Tainted Love (uit The End of the World, 9th Doctor)
08. David Bowie - Starman (uit Aliens of London, 9th Doctor)
09. The Communards - Never Can Say Goodbye (uit Father's day, 9th Doctor)
10. Ian Dury & Blockheads - Hit Me With Your Rhythm Stick (uit Tooth and claw, 10th Doctor)
11. Joy Division - Love Wil lTear Us Apart (uit School reunion, 10th Doctor en The Pilot (Doctor Who), 12th Doctor)
12. Elton John - Daniel (uit Love & monsters, 10th Doctor)
13. Murray Gold - Amy's Theme
14. Electric Light Orchestra - Turn To Stone (uit Love & monsters, 10th Doctor)
15. Muse - Supermassive Black Hole (uit The rebel flesh, 11th Doctor)
16. Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me (uit The rebel flesh, 11th Doctor)
17. Sting - An Englishman In New York (uit The Angels Take Manhattan, 11th Doctor)
18. The Specials - Ghost Town (uit The Rings of Akhaten, 11th Doctor)
19. Murray Gold - The Mad Man With A Box
20. Ultravox - Vienna (uit Cold war, 11th Doctor)
21. Primal Scream - Loaded (uit The Return of Doctor Mysterio, 12th Doctor)
22. Rick Astley - Never Gonna Give You Up (uit Father's day, 9th Doctor)
23. Murray Gold - Martha's Theme
24. Glenn Miller - In The Mood (uit The doctor dances, 9th Doctor)
25. Tight Fit - The lion sleeps tonight (uit Rise of the Cybermen, 10th Doctor)
26. Queen - Crazy Little Thing Called Love (uit The big bang, 11th Doctor)
27. Murray Gold - Melody Pond
28. Britney Spears - Toxic (uit The End of the World, 9th Doctor)
29. J.S. Bach - Toccata and Fugue in D minor, BWV 565 (uit Attack of the Cybermen, 6th Doctor)
30. Arrested Development - Sunshine (uit Smith and Jones, 10th Doctor)
31. Ella Fitzgerald - Puttin' On The Ritz (uit Daleks in Manhattan, 10th Doctor)
32. The chordettes - mr.sandman (uit Sleep No More, 12th Doctor)
33. Murray Gold - Donna's Theme
34. Electric Light Orchestra - Don't Bring Me Down (uit Love & monsters, 10th Doctor)
35. Scissor Sisters - I Can't Decide (uit Last of the Time Lords, 10th Doctor)
36. Take That - Could It Be Magic (uit Partners in Crime, 10th Doctor)
37. Athlete - Chances (uit Vincent and the Doctor, 11th Doctor)
38. Murray Gold - Together Or Not At All - The Song Of Amy And Rory
39. James Morrison - You Give Me Something (uit The Big Bang, 11th Doctor)
40. David Guetta - Titanium (feat. Sia) (uit The Power of Three, 11th Doctor)
41. Duran Duran - Hungry Like the Wolf (uit Cold war, 11th Doctor)
42. The Cult - Fire Woman (uit Journey to the Centre of the TARDIS, 11th Doctor)
43. Doctor Who Closing Titles (2005 - 2007 Version)
44. Nerf Herder - (stand by your) Manatee
45. The Cranberries - Still Can't...
46. Tool - Lateralus
Valt wel mee. Die van Tool en the Cranberries lagen voor de hand en Nerf Herder had ik deze week nog naar geluisterd voor de kerstshow.quote:
Ja, ik zat echt tegen dat gesprek aan te hikken met school, dus ik voel me nu een stuk beter dan de rest van de week zelfs.quote:Op vrijdag 22 november 2019 05:58 schreef Melting het volgende:
Klaar voor de laatste dag van de week, livelink?
Goed zo. Dan ga je een stuk relaxter het weekend in.quote:Op vrijdag 22 november 2019 06:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik zat echt tegen dat gesprek aan te hikken met school, dus ik voel me nu een stuk beter dan de rest van de week zelfs.
Goedemorgen.quote:
Gezondheid.quote:
op de 3e donderdag van november is de aankomst van de eerste beaujolais: de beaujolais primeur (of nouveau). Gewoonte om een flinke hoeveelheid van deze speciaal voor marketingdoeleinden geproduceerde wijn over de gehele wereld te promoten.quote:
Golfen en wijn drinken?quote:
Ik denk dat het daar op neer zal komen, na afloop krijgen we wild te etenquote:
Ik had het kunnen weten. Het had met wijn te maken.quote:Op vrijdag 22 november 2019 07:50 schreef just me het volgende:
[..]
op de 3e donderdag van november is de aankomst van de eerste beaujolais: de beaujolais primeur (of nouveau). Gewoonte om een flinke hoeveelheid van deze speciaal voor marketingdoeleinden geproduceerde wijn over de gehele wereld te promoten.
gewoon golfen en ondertussen 'n glaasje drinken
Mag je ook rustig wild eten?quote:Op vrijdag 22 november 2019 07:51 schreef just me het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar op neer zal komen, na afloop krijgen we wild te eten
Zijn ze bij de Oostvaardersplassen langs geweest? Daar loopt nog meer dan genoeg wild.quote:Op vrijdag 22 november 2019 07:51 schreef just me het volgende:
[..]
rennen naar het buffetquote:Op vrijdag 22 november 2019 07:51 schreef just me het volgende:
[..]
volgens mij krijgen we hert en geen rendierquote:
quote:Op vrijdag 22 november 2019 07:56 schreef just me het volgende:
[..]
volgens mij krijgen we hert en geen rendier
quote:Op vrijdag 22 november 2019 07:56 schreef just me het volgende:
[..]
volgens mij krijgen we hert en geen rendier
Heeft u bokkenpootjes?quote:Op vrijdag 22 november 2019 08:01 schreef Melting het volgende:
En omdat het vandaag vrijdag is, weer iets lekkers bij de koffie/thee.
Vandaag bokkenpootjes:
[ afbeelding ]
Tast toe, er zijn er genoeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juin uit Eigen Tuin!
Dat is ook lekker.quote:Op vrijdag 22 november 2019 08:15 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik sla de bokkenpootjes over. Ik krijg straks bokkenpootjestaart. Heb ik gisteren getrakteerd en eet is nog wat over voor vandaag.![]()
Livelink hoe ging het gesprek?
Bij just me gewoon bekend als "golf"quote:
Goedemorgen.quote:
quote:Op vrijdag 22 november 2019 09:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik eet zo een pak bokkepootjes leeg, dus ik begin er maar gewoon niet aan
Thuis aan het werkquote:Op vrijdag 22 november 2019 08:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Geniet van je vrije dag.
quote:Op vrijdag 22 november 2019 11:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[ afbeelding ] Een kleine indruk van mijn bezigheden vanochtend: de nieuwe kasten inrichten. De boel moet eerst nog verder opgeruimd worden voordat we betere foto’s kunnen maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |