Dit!quote:Op donderdag 21 november 2019 07:05 schreef KlapMongeaul het volgende:
Als je naar de misdaadcijfers kijkt is het een overmacht aan allochtonen.
Wat klopt hier niet aan volgens jou?quote:Op donderdag 21 november 2019 07:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit!
Behalve dan dat het niet klopt
Dat het relatief is. Nederlanders staan ruim bovenaan (uiteraard). Dus nee, ik zou 19% geen overmacht noemen..quote:Op donderdag 21 november 2019 08:11 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Wat klopt hier niet aan volgens jou?
[ afbeelding ]
Meer dan de helft van de gevangenen is allochtoon.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat het relatief is. Nederlanders staan ruim bovenaan (uiteraard). Dus nee, ik zou 19% geen overmacht noemen..
Hebben we een probleem om dat ze relatief veel vaker problemen hebben, natuurlijk.
Geen idee, laat maar zien. Die van mij is van verdachten van misdrijven met CBS gegevens.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:27 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de gevangenen is allochtoon.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rland-allochtoon?ampquote:Op donderdag 21 november 2019 08:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geen idee, laat maar zien. Die van mij is van verdachten van misdrijven met CBS gegevens.
https://opendata.cbs.nl/s(...)15NED/table?dl=10FD8
Interessant verschil inderdaad, ben wel benieuwd waar aan dat ligt. Is het de zwaarte van de misdaad? Of verdenkt de politie systematisch 3 keer teveel Nederlanders? Krijgen autochtonen vaker een boete in plaats van een gevangenisstraf? Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:50 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rland-allochtoon?amp
Hier staat ook het een en ander:quote:Op donderdag 21 november 2019 08:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Interessant verschil inderdaad, ben wel benieuwd waar aan dat ligt. Is het de zwaarte van de misdaad? Of verdenkt de politie systematisch 3 keer teveel Nederlanders? Krijgen autochtonen vaker een boete in plaats van een gevangenisstraf? Ben wel benieuwd.
Als ik die CBS link van je bekijk gaat het bij Nederlanders met name om vermogens- en verkeersmisdrijven... best opmerkelijk.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:25 schreef Fretwork het volgende:
Dat het relatief is. Nederlanders staan ruim bovenaan (uiteraard).
Ja, maar hullie doen het ook!quote:Op donderdag 21 november 2019 07:05 schreef KlapMongeaul het volgende:
Hoe lang willen die deugers dit nog goed blijven praten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Je moet het omrekenen naar absolute aantallen, en dan naar percentages. Stel er zitten 700000 nederlanders in de bak en 300000 allochtonen. "Er zitten veel meer Nederlanders vast!" roept links dan krampachtig.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat het relatief is. Nederlanders staan ruim bovenaan (uiteraard). Dus nee, ik zou 19% geen overmacht noemen..
Hebben we een probleem om dat ze relatief veel vaker problemen hebben, natuurlijk.
quote:De grootste groep allochtonen bestaat uit mensen van Marokkaanse herkomst: 10,6 procent
Wat snap jij niet aan statistiek. Het is helemaal geen 19%. Tel de rest er eens bij op.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zelfs in absolute aantallen zijn de allochtonen tegenwoordig al verantwoordelijkheid voor meer dan de helft van deze overtredingen.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee. Je moet het omrekenen naar absolute aantallen, en dan naar percentages. Stel er zitten 700000 nederlanders in de bak en 300000 allochtonen. "Er zitten veel meer Nederlanders vast!" roept links dan krampachtig.
Maar ze vergeten wel even dat er 16 miljoen Nederlanders zijn, en maar 1 miljoen allochtonen.
Want 700000 Nederlanders op 16 miljoen is 4%.
En 300000 allochtonen op 1 miljoen is 30%.
Wie veroorzaakt de meeste overlast?
Nexit wrs.quote:Op donderdag 21 november 2019 10:15 schreef ToT het volgende:
Terechte klacht natuurlijk, maar wat is de oplossing (zonder allerlei grondwetten en internationale verdragen te schenden)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |