abonnement Unibet Coolblue
pi_190036706
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen


[ Bericht 52% gewijzigd door PKM op 20-11-2019 13:33:06 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190036710
@D.U.M.A.N. Wat lijkt hij al groot! En ik vind jullie keuken altijd prachtig. O+

Wat een leuk meisje @Framblij89 .

@ToT wat een mooie foto's weer.

@CoolGuy lol om de grote verrassing. Wel fijn dat het weer eruit is.
Ik zat laatst eens aan tafel met Banaan toen hij ging poepen. Even later zat hij wat te schuiven, ik snapte niet wat hij nou zat te doen. Blijkbaar zat hij er lekker op te glijden. :r

@NicolasJoy leuk die grapjes. Ik moest pas lachen om Banaan. Hij haalde de post uit de brievenbus. Zei hij daarna "van de composthoop". Het is zo leuk hoe hij probeert dingen te begrijpen.

Hij keek vooral verbaasd naar de "jongensbank". Die lag vol met kussens, de kat en strijkwas.

Wij gingen gisteren voetballen, dacht ik. Hij wou ook zijn trapfietsje mee, die hij als loopfiets gebruikt. Hij weigerde van zijn fietsje af te komen, in het beste geval rolde hij zijn wiel tegen de bal of trapte er vanaf zijn fietsje tegen.

We keken wel naar vuurwerk dat werd afgestoken. Daarvoor kroop hij even op mijn schoot. Hij vertelde aan mijn man over vonkjes, rook, fluiten, vuurtje, mooi, enz. Dat stond hij trouwens ook aan de voetballende jongens te vertellen op meters afstand. :D

Gisteren met boodschappen doen deden we over de eerste vijftig meter al tien minuten want hij wou steeds stil staan en kijken naar de wind. ;(

Gefeliciteerd en welkom @Tink89 ! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door PKM op 20-11-2019 13:34:53 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190037825
Ah wat een leuke foto's van leuke dreumessen!

Hier weer koffieeeeeee, Juul wisselt de nachten af, of ze slaapt 12 uur achter elkaar of het is een baggernacht die tussen ons in eindigt zoals vannacht. Er komt sowieso 1 tand door, maar het zal mij niets verbazen als het er 2 zijn.

We waren vandaag voor schoenen gaan kijken, warmere versies voor dit weer. Gaat onze schoenenwinkel dicht :{ We hadden een kinderkleding winkeltje, echt zo'n leuke, ouderwetse winkel en die is vorige week dicht gegaan. Deze schoenenwinkel bestond uit 3 winkels (volwassenen, grote kinderen, kleine kinderen) middenin het dorp, dat is een jaar geleden al teruggebracht naar 1 winkel. Nu gaat deze dus ook dicht. Echt zo'n goede speciaalzaak waar ze de tijd voor je nemen en je kind zonder zuchten op tig schoenen laten lopen.
Ze kunnen niet meer op tegen alle online winkels en zijn vooral een service winkel geworden voor mensen die daar hun schoenen passen en ze dan online kopen. Zo jammer, wij kwamen er graag.
pi_190039259
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:51 schreef Framblij89 het volgende:
@:nicolasjoy wat een leuke schoenen O+ Staat d’r goed! Ik wil ook graag vans hebben voor frum.

@:coolguy mijn dreumes heeft ook vrij vaak dat ze dagen niet poept, om vervolgens echt een explosie te hebben. Zou me niet veel zorgen maken, wij poepen ook niet elke dag toch :)

Afgelopen maandag naar CB geweest, 10kg en 79cm lang :9 ook prikjes gehad, ze werd zķ boos. Tot nog toe geen klachten maar moeten wel even die 12 dagen af wachten, schijt wel beetje in m’n broek 8)7

En een verlate DFD:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik nog wat knappe dreumesen gezien O+
Wat is U groot zeg @:D.U.M.A.N !
Misschien dat met Black Friday of Cyber Monday de vans nog goedkoop aangeboden worden!
Mijn vriendin kon er niet op wachten... :9 Heeft deze voor Saar gekocht, maar ook voor zichzelf. Wilde het liefst ook nog voor mij. :+

DFD: goedgekeurd!
Hopelijk over een dag of 10-12 gewoon zonder pijn door! *)

Is bij jullie de volgende afspraak ook thuis? :o

quote:
3s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:17 schreef PKM het volgende:
@:D.U.M.A.N. Wat lijkt hij al groot! En ik vind jullie keuken altijd prachtig. O+

Wat een leuk meisje @:Framblij89 .

@:ToT wat een mooie foto's weer.

@:CoolGuy lol om de grote verrassing. Wel fijn dat het weer eruit is.
Ik zat laatst eens aan tafel met Banaan toen hij ging poepen. Even later zat hij wat te schuiven, ik snapte niet wat hij nou zat te doen. Blijkbaar zat hij er lekker op te glijden. :r

@:NicolasJoy leuk die grapjes. Ik moest pas lachen om Banaan. Hij haalde de post uit de brievenbus. Zei hij daarna "van de composthoop". Het is zo leuk hoe hij probeert dingen te begrijpen.

Hij keek vooral verbaasd naar de "jongensbank". Die lag vol met kussens, de kat en strijkwas.

Wij gingen gisteren voetballen, dacht ik. Hij wou ook zijn trapfietsje mee, die hij als loopfiets gebruikt. Hij weigerde van zijn fietsje af te komen, in het beste geval rolde hij zijn wiel tegen de bal of trapte er vanaf zijn fietsje tegen.

We keken wel naar vuurwerk dat werd afgestoken. Daarvoor kroop hij even op mijn schoot. Hij vertelde aan mijn man over vonkjes, rook, fluiten, vuurtje, mooi, enz. Dat stond hij trouwens ook aan de voetballende jongens te vertellen op meters afstand. :D

Gisteren met boodschappen doen deden we over de eerste vijftig meter al tien minuten want hij wou steeds stil staan en kijken naar de wind. ;(

Gefeliciteerd en welkom @:Tink89 ! *O*
Haha :+ Je vraagt je soms vooral af waar ze het vandaan halen. :9

Banaan klinkt wel echt als een heerlijk kind! O+ Als het meezit dan. En hij niet naar de wind wil kijken. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:14 schreef exode het volgende:
Ah wat een leuke foto's van leuke dreumessen!

Hier weer koffieeeeeee, Juul wisselt de nachten af, of ze slaapt 12 uur achter elkaar of het is een baggernacht die tussen ons in eindigt zoals vannacht. Er komt sowieso 1 tand door, maar het zal mij niets verbazen als het er 2 zijn.

We waren vandaag voor schoenen gaan kijken, warmere versies voor dit weer. Gaat onze schoenenwinkel dicht :{ We hadden een kinderkleding winkeltje, echt zo'n leuke, ouderwetse winkel en die is vorige week dicht gegaan. Deze schoenenwinkel bestond uit 3 winkels (volwassenen, grote kinderen, kleine kinderen) middenin het dorp, dat is een jaar geleden al teruggebracht naar 1 winkel. Nu gaat deze dus ook dicht. Echt zo'n goede speciaalzaak waar ze de tijd voor je nemen en je kind zonder zuchten op tig schoenen laten lopen.
Ze kunnen niet meer op tegen alle online winkels en zijn vooral een service winkel geworden voor mensen die daar hun schoenen passen en ze dan online kopen. Zo jammer, wij kwamen er graag.
Sterkte vandaag :*

War naar van de winkel(s) :( Snap dat echt niet, dat mensen dan bij wijze van een uur gaan passen en vervolgens online kopen om 5 of 10 euro te besparen. Die keuze (fysiek, dus kunnen voelen, passen), het pand en de tijd die ze voor je nemen is toch wel die paar euro waard.. :{

@Tink89
Congrats!
pi_190039363
Ik zou graag willen checken of ik overdrijf in m'n reactie. Vanmiddag toen ik mijn 18 maanden oudr O uit de crčche ophaalde was hij enorm overstuur aan het huilen in een bedje in een slaapkamer. Het blijkt dat hij in de woorden van de leidsters 'niet zo flink was geweest' en een paar keer een jonger kindje had geduwd en op het kindje was gaan zitten. Eerst hadden ze hem op een stoeltje gezet, maar toen dat blijkbaar niet hielp in bed, met een gesloten deur en niemand erbij. Toen ik kwam zat hij er duidelijk al een aantal minuten, maar het was niet duidelijk hoe lang precies...

Ik snap helemaal dat zijn gedrag niet ok is, maar de consequentie vind ik erg hard voor een 18 maanden oud kindje. Wat vinden jullie?
pi_190039418
Ik vind dat ook wel erg streng Jagär, het is niet dat ze op die leeftijd al snappen waarom ze iets fout doen.
pi_190039435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 16:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind dat ook wel erg streng Jagär, het is niet dat ze op die leeftijd al snappen waarom ze iets fout doen.
Ik denk wel dat hij het in theorie snapt dat iets niet mag.... Maar dat hij de consequentie er niet aan kan verbinden...
pi_190039915
@NicolasJoy jaa ga zeker Black Friday in de gaten houden!! Wil ze inderdaad ook voor mezelf hahaha. Ik wil ook heel graag dr.martens maar die zijn echt overdreven duur voor iemand die er heel snel uitgroeit. Dus nog ff geduld :')
Volgende afspraak thuis?? Nee :{?

Jagär zeker niet overdreven, op die leeftijd snappen ze er nog geen reet van.. ik snap waarom de leidsters besloten om dat te doen maar zij horen ook wel ergens te weten dat 18 maanders die link nog niet kunnen maken lijkt mij?

@Tink89 gefeliciteerd!!
pi_190040379
Hier is dus kennelijk de 18 maanden (?) afspraak bij ons thuis. Nog niet ingepland, maar bellen ze nog over.. Is dit bij anderen dan wel ook (geweest)?

Als de vans met Black Friday in de sale zijn vrees ik dat mevrouw hier de komende maten alvast koopt @Framblij89 :') Dr.Martens begon ze ook al over.. Ergste is dat Saar ook super enthousiast is over schoenen, fout, fout, fout!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 18:05:09 #10
74056 crew  ToT
pi_190040684
_O- Dentinox is een godenvloeistof! :D
Matthijsje werd wakker van z'n dutje. Helemaal over de zeik, echt niet te troosten. Overal reageerde hij echt heel zwaar op. Sloeg met zijn handjes op de grond, als hij in mijn armen was wilde hij bij mama zijn en DIRECT als ik hem aan mijn vrouw gaf gingen zijn armpjes weer naar mij toe enz enz enz.

3 druppeltjes Dentinox op zijn speentje, dat in z'n giechel steken en nog geen minuut later was hij weer helemaal vrolijk door de kamer heen aan het hobbelen! :D

Echt, als meneertje overstuur is en hij is niet direct te troosten door hem gewoon ff op te pakken, dan kun je beter meteen dat flesje gaan pakken want het zijn dan echt altijd zijn tandjes waar hij last van heeft.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 18:14:07 #11
74056 crew  ToT
pi_190040772
@Jagärtrut: Ja moeilijk. Aan de ene kant hebben ze het eerst minder streng geprobeerd, maar om dan meteen maar op eenzame opsluiting over te gaan waardoor het arme ukkie zo enorm overstuur raakt is een beetje erg heftig. Ik denk wel dat de ervaring redelijk snel zal slijten, maar leuk is dit absoluut niet, natuurlijk.

Ik denk dat Mini-ToT ook wel snel apart gezet zou worden aangezien meneertje bij het zien van een andere baby (of een hondje) altijd eerst begint met luid lachend zachtjes op het hoofd van de ander te tikken, en dat wordt al snel steeds harder en harder tot je echt moet ingrijpen! :')
Even een time-out en je zet hem er weer bij, en hij beukt er zo weer op los in al zijn onschuldige vrolijke lompigheid! _O-
Serieus, hij jaagt soms 5-jarigen de stuipen op het lijf aan! :')
pi_190042252
Okay... Onze dochter is begonnen met uitstellen als ze naar bed moet... :9

Weglopen uit haar slaapkamer, de trap stiekem voorbij lopen, nog even vlug iets aan speelgoed pakken.. Heel typisch. Is dat normaal met 15 maanden? :+ Had gehoopt dat dit nog even zou duren. O-)
pi_190042721
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 16:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou graag willen checken of ik overdrijf in m'n reactie. Vanmiddag toen ik mijn 18 maanden oudr O uit de crčche ophaalde was hij enorm overstuur aan het huilen in een bedje in een slaapkamer. Het blijkt dat hij in de woorden van de leidsters 'niet zo flink was geweest' en een paar keer een jonger kindje had geduwd en op het kindje was gaan zitten. Eerst hadden ze hem op een stoeltje gezet, maar toen dat blijkbaar niet hielp in bed, met een gesloten deur en niemand erbij. Toen ik kwam zat hij er duidelijk al een aantal minuten, maar het was niet duidelijk hoe lang precies...

Ik snap helemaal dat zijn gedrag niet ok is, maar de consequentie vind ik erg hard voor een 18 maanden oud kindje. Wat vinden jullie?
Jeetje Jagär, dat is wel een hele forse sanctie voor een kind van 18 maanden. Eenzame opsluiting, bah.
Wij (als in: op mijn werk) hebben momenteel een kindje van 19 maanden die andere kinderen echt pijn doet. Ooit is het nodig hem uit de situatie te halen maar wij kiezen dan voor andere opties. Bijvoorbeeld: Kind gaat dan even aan tafel in een TrippTrapp, terwijl de andere kinderen verder spelen.
pi_190043046
Jagar, daar zou ik ook echt niet blij van worden! Onze temperamentvolle 21-maander had een tijdje terug de neiging om aan tafel aan haren te trekken, te slaan en te duwen. Toen is ervoor gekozen om haar in een aparte stoel te zetten, terwijl de rest gewoon naast elkaar aan tafel zat. Prima, voor iedereen veiliger. Ik zou niet blij zijn als ze haar apart hadden opgesloten. Kom op zeg, het is een dreumes.
Ga je dit nog bespreken denk je?

Overigens gedraagt M zich nu heel behoorlijk aan tafel ;)
pi_190043119
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:44 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Jagar, daar zou ik ook echt niet blij van worden! Onze temperamentvolle 21-maander had een tijdje terug de neiging om aan tafel aan haren te trekken, te slaan en te duwen. Toen is ervoor gekozen om haar in een aparte stoel te zetten, terwijl de rest gewoon naast elkaar aan tafel zat. Prima, voor iedereen veiliger. Ik zou niet blij zijn als ze haar apart hadden opgesloten. Kom op zeg, het is een dreumes.
Ga je dit nog bespreken denk je?

Overigens gedraagt M zich nu heel behoorlijk aan tafel ;)
Ja zeker. ik wil niet dat dit nog een keer gebeurd. Wat ik het ergste vind is dat ze het als straf deden, want in een stoeltje apart zetten had niet het gewenste effect.

Morgen ga ik eerst met de leidsters praten. Vandaag was ik teveel in shock... Afhankelijk van hoe de leidsters reageren ga ik met de directie praten. Ik kwam ook binnen op het moment dat hij in z'n bedje stond. Hadden ze het me verteld als ik niet dan binnen was gekomen? M'n vertrouwen is geweest beschadigt...
pi_190043288
Kan me goed voorstellen dat je vertrouwen beschadigd is. Succes morgen, goed dat je het aankaart! Ben benieuwd naar hun reactie.
pi_190044269
Bedankt voor je reactie trouwens, malteser! O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 22:12:22 #18
74056 crew  ToT
pi_190044615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:57 schreef NicolasJoy het volgende:
Okay... Onze dochter is begonnen met uitstellen als ze naar bed moet... :9

Weglopen uit haar slaapkamer, de trap stiekem voorbij lopen, nog even vlug iets aan speelgoed pakken.. Heel typisch. Is dat normaal met 15 maanden? :+ Had gehoopt dat dit nog even zou duren. O-)
Mini-ToT is vanaf z'n geboorte al een ramp om naar bed te brengen.
Mevrouw ToT heeft hem net 40 minuten geleden eindelijk (na een ontzettend drukke avond met hem) naar zijn kamertje gebracht alwaar hij de luxaflex direct als origami ging gebruiken. Stuiter, stuiter, stuiter.
Het is nu al wel een tijdje stil daar, dus ik denk dat meneertje eindelijk ligt te meuren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 22:18:40 #19
74056 crew  ToT
pi_190044746
Jagär, dat je vertrouwen geschaad is kan ik me goed voorstellen.
Enige tijd geleden hoorde ik ook van iemand dat ze bij de dagopvang net zijn zoontje aan het uitkafferen waren toen hij hem net kwam ophalen.
Ja, dan breng je je kind ook niet graag weer daar naar toe.

Ik maakte eergisteren trouwens ook wat rottigs mee; we waren op een feestje en Mini-ToT was er natuurlijk ook bij.
Hij zat overal vrolijk naar toe te kruipen, zat de hond een paar tikken te verkopen (meteen weggehaald omdat het zielig voor de hond was en die natuurlijk ook onvoorspelbaar kon reageren op het slaan) en op een gegeven moment trok hij zich aan de salontafel op en wilde een lepel pakken die daarop lag (aangezien hij echt DOL op lepels is).
1 van de aanwezige gasten pakte hem bij zijn handje en brulde hem "NEE! MAG NIET!" toe.
Mini-ToT begon meteen te huilen en ik heb hem direct opgepakt en ben bij die vent weggelopen. Flikker op zeg! Brul je eigen kind maar zo hard toe als je je daar beter door voelt, maar niet die van mij!
(Uiteraard liever ook niet die van hemzelf, dat snap ik ook wel. ;) )
pi_190045000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja zeker. ik wil niet dat dit nog een keer gebeurd. Wat ik het ergste vind is dat ze het als straf deden, want in een stoeltje apart zetten had niet het gewenste effect.

Morgen ga ik eerst met de leidsters praten. Vandaag was ik teveel in shock... Afhankelijk van hoe de leidsters reageren ga ik met de directie praten. Ik kwam ook binnen op het moment dat hij in z'n bedje stond. Hadden ze het me verteld als ik niet dan binnen was gekomen? M'n vertrouwen is geweest beschadigt...
Ik vind ook niet dat je overdrijft. Bij een kind van 18 maanden is dit niet de gepaste reactie. Dit is een reactie uit onmacht, en geen pedagogische actie. Want het is voor een kind van die leeftijd heel normaal gedrag. Daar hoort geen straf bij, enkel begeleiding en evt een begeleide 'time-out' (dus het kind uit die sociale situatie halen, maar wel nog steeds in aanwezigheid van een leidster).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190045043
Jagar, het is al gezegd maar ik vind ook niet dat je overdrijft. Hoop dat er een fatsoenlijk gesprek mogelijk is.

quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:05 schreef ToT het volgende:
_O- Dentinox is een godenvloeistof! :D
Matthijsje werd wakker van z'n dutje. Helemaal over de zeik, echt niet te troosten. Overal reageerde hij echt heel zwaar op. Sloeg met zijn handjes op de grond, als hij in mijn armen was wilde hij bij mama zijn en DIRECT als ik hem aan mijn vrouw gaf gingen zijn armpjes weer naar mij toe enz enz enz.

3 druppeltjes Dentinox op zijn speentje, dat in z'n giechel steken en nog geen minuut later was hij weer helemaal vrolijk door de kamer heen aan het hobbelen! :D

Echt, als meneertje overstuur is en hij is niet direct te troosten door hem gewoon ff op te pakken, dan kun je beter meteen dat flesje gaan pakken want het zijn dan echt altijd zijn tandjes waar hij last van heeft.
ToT dentinox op de speen lijkt me echt niet de bedoeling. Het is verdovende vloeistof, die moet je aanbrengen op de plek waar de tand doorkomt en daarna 45 minuten niet eten of drinken zodat het spul op die plek kan inwerken.
  woensdag 20 november 2019 @ 22:41:24 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190045100
@Jagärtrut Ik vind het niet eens streng, maar verder dan dat. Een bedje is sowieso geen 'straf' plek. Of hij het nou wel of niet begrijpt en 1,2,3,4,5 of 100 jaar oud is. Een bed is om lekker in weg te kruipen en fijn te slapen.

Maar misschien overdrijf ik :D :')

Want ik zou heus wel in gesprek gaan hoor... nadat ik mijn kind daar heb weggehaald, voor mij zou het vertrouwen weg zijn.
pi_190045187
Brr zeg Jagär snap dat je vertrouwen geschaad is. Verder een met bovenstaande reacties. Het bedje moet met slapen geassocieerd worden, en een veilige omgeving blijven. Niet een plek wat als straf wordt gebruikt.. :N
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:03:03 #24
74056 crew  ToT
pi_190045423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:37 schreef Elleska het volgende:
Jagar, het is al gezegd maar ik vind ook niet dat je overdrijft. Hoop dat er een fatsoenlijk gesprek mogelijk is.
[..]

ToT dentinox op de speen lijkt me echt niet de bedoeling. Het is verdovende vloeistof, die moet je aanbrengen op de plek waar de tand doorkomt en daarna 45 minuten niet eten of drinken zodat het spul op die plek kan inwerken.
Klopt, maar een wattenstaafje of zelfs vinger met dat spul in de buurt van zijn gezichtje zorgt al voor een flink heftige reactie. Daarbij weet ik ook nooit precies waar de pijn zit; hij haat het echt als je zijn mondje open doet om er in te kijken.
Daarbij gebeurt het minder dan eens per 2 weken dat dit echt nodig is bij hem. :) Eens per 2 weken 3 druppeltjes random in zijn mondje lijkt me echt niet al te schadelijk. :)
pi_190045452
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, maar een wattenstaafje of zelfs vinger met dat spul in de buurt van zijn gezichtje zorgt al voor een flink heftige reactie. Daarbij weet ik ook nooit precies waar de pijn zit; hij haat het echt als je zijn mondje open doet om er in te kijken.
Daarbij gebeurt het minder dan eens per 2 weken dat dit echt nodig is bij hem. :)
Sommige dingen moeten nou eenmaal. U. vindt tandenpoetsen op dit moment helemaal niks, maar het moet. Hoe harder hij huilt, hoe beter ik er bij kan.
Protčge moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:04:54 #26
74056 crew  ToT
pi_190045461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:41 schreef SacreCoeur het volgende:
@:Jagärtrut Ik vind het niet eens streng, maar verder dan dat. Een bedje is sowieso geen 'straf' plek. Of hij het nou wel of niet begrijpt en 1,2,3,4,5 of 100 jaar oud is. Een bed is om lekker in weg te kruipen en fijn te slapen.

Maar misschien overdrijf ik :D :')

Want ik zou heus wel in gesprek gaan hoor... nadat ik mijn kind daar heb weggehaald, voor mij zou het vertrouwen weg zijn.
Ook een heel goed punt; als een bed een strafmiddel is, kan dat ook weer de slaap verstoren in de toekomst.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:05:27 #27
74056 crew  ToT
pi_190045466
quote:
12s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Sommige dingen moeten nou eenmaal. U. vindt tandenpoetsen op dit moment helemaal niks, maar het moet. Hoe harder hij huilt, hoe beter ik er bij kan.
Haha ja misschien ben ik daar wat te soft voor. :P
pi_190045500
Jagar, alles is wel gezegd. Ik zou woest zijn en nu rondgoogle’en naar een andere opvang.
Laten huilen is voor mij een no go. Een kind, notabene door een leidster, op deze wijze straffen gaat voor mij echt te ver.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190045632
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, maar een wattenstaafje of zelfs vinger met dat spul in de buurt van zijn gezichtje zorgt al voor een flink heftige reactie. Daarbij weet ik ook nooit precies waar de pijn zit; hij haat het echt als je zijn mondje open doet om er in te kijken.
Daarbij gebeurt het minder dan eens per 2 weken dat dit echt nodig is bij hem. :) Eens per 2 weken 3 druppeltjes random in zijn mondje lijkt me echt niet al te schadelijk. :)
Het lijkt het je niet schadelijk wanneer zijn tong of keel verdooft raakt?
Sowieso verdooft het zijn tandvlees niet want daar komt de speen niet, die raakt de tong en het gehemelte.

Ik weet ook niet altijd precies waar de pijn zit maar dan smeer ik het gedeelte van de kaak in waar volgens het schema de volgende tanden doorkomen. En ja dat ging soms in de houdgreep maar de tandjespijn en niet slapen is erger dan even kort worden vastgehouden. Daarna natuurlijk knuffelen totdat het weer oké is. Op een gegeven moment ging hij zelf al liggen en deed zijn mond open "AAAAAA".
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 20 november 2019 @ 23:16:23 #30
74056 crew  ToT
pi_190045684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:13 schreef Elleska het volgende:

[..]

Het lijkt het je niet schadelijk wanneer zijn tong of keel verdooft raakt?
Sowieso verdooft het zijn tandvlees niet want daar komt de speen niet, die raakt de tong en het gehemelte.

Ik weet ook niet altijd precies waar de pijn zit maar dan smeer ik het gedeelte van de kaak in waar volgens het schema de volgende tanden doorkomen. En ja dat ging soms in de houdgreep maar de tandjespijn en niet slapen is erger dan even kort worden vastgehouden. Daarna natuurlijk knuffelen totdat het weer oké is. Op een gegeven moment ging hij zelf al liggen en deed zijn mond open "AAAAAA".
Nou nou nou, lekker confronterend weer zeg.

Die druppels blijven anders ook heus niet alleen maar op precies die plek die je vakkundig insmeert hoor.

3 fakking druppeltjes zijn al voldoende. Misschien associeert hij het meer met dat de smaak voor pijnverlichting zorgt dan dat het echt helpt, ik weet het niet, maar hij wordt erna altijd vrolijk of rustig en we hebben nooit problemen gehad. En NOGMAALS: het is echt eens in een blauwe maan of whatever dat we het doen. Alsof we fakking drugs of zware medicijnen aan hem geven zeg.
Merken we dat er iets vervelend is als we het eens in de zoveel tijd aan hem geven, dan veranderen we het wel.

Overigens valt meestal wel 1 van die 3 druppels van het speentje af voor hij het in de mond krijgt, dus praten we nog maar over 2 druppeltjes.
pi_190045807
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou nou nou, lekker confronterend weer zeg.

Die druppels blijven anders ook heus niet alleen maar op precies die plek die je vakkundig insmeert hoor.

3 fakking druppeltjes zijn al voldoende. Misschien associeert hij het meer met dat de smaak voor pijnverlichting zorgt dan dat het echt helpt, ik weet het niet, maar hij wordt erna altijd vrolijk of rustig en we hebben nooit problemen gehad. En NOGMAALS: het is echt eens in een blauwe maan of whatever dat we het doen. Alsof we fakking drugs of zware medicijnen aan hem geven zeg.
Merken we dat er iets vervelend is als we het eens in de zoveel tijd aan hem geven, dan veranderen we het wel.
Waarom vind je dit confronterend? Het is een verdovende vloeistof wat verwacht je dan dat het doet als het op de tong komt en door het sabbelen van de speen in de keel?
Het is niet voor niets dat er in de bijsluiter staat dat er 3kwartier niet mag worden gegeten of gedronken. Dat is om te zorgen dat het zo goed mogelijk op de plek blijft waar je het vakkundig hebt ingesmeerd.

En nee het is geen zwaar medicijn maar wel een geneesmiddel en geen zoetstof voor een lekker smaakje.
  woensdag 20 november 2019 @ 23:31:06 #32
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190045956
quote:
12s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Sommige dingen moeten nou eenmaal. U. vindt tandenpoetsen op dit moment helemaal niks, maar het moet. Hoe harder hij huilt, hoe beter ik er bij kan.
Weetje wat hier werkte :D exact dezelfde geven als ik zelf gebruik.
Gewoon een soft versie in dezelfde kleur waar ik mijn tanden mee poets en dan beetje een geintje van maken.
Eerst zelf laten doen en dan helpen.

Misschien is het een idee :P
pi_190046125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:22 schreef Elleska het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat er in de bijsluiter staat dat er 3kwartier niet mag worden gegeten of gedronken. Dat is om te zorgen dat het zo goed mogelijk op de plek blijft waar je het vakkundig hebt ingesmeerd.
Dat + om zoveel mogelijk te voorkomen dat het op de tong komt wat mogelijk het doorslikken van speeksel kan belemmeren wat weer kan zorgen voor verslikken en ergere dingen.

Zou wellicht zo'n vaag bitje met tandvleesgel van nuby helpen? Dit lijkt meer op een speen.
pi_190048240
Jagar, belachelijk dat ze het bed als strafplek gebruiken :o Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben..

Verder niet bijgelezen, afgelopen week kind ziek, toen werd ik weer ziek en het gaat verder wel z’n gangetje hier gelukkig :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 21 november 2019 @ 08:42:18 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190048266
quote:
3s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:17 schreef PKM het volgende:
@:D.U.M.A.N. Wat lijkt hij al groot! En ik vind jullie keuken altijd prachtig. O+

Wat een leuk meisje @:Framblij89 .

@:ToT wat een mooie foto's weer.

@:CoolGuy lol om de grote verrassing. Wel fijn dat het weer eruit is.
Ik zat laatst eens aan tafel met Banaan toen hij ging poepen. Even later zat hij wat te schuiven, ik snapte niet wat hij nou zat te doen. Blijkbaar zat hij er lekker op te glijden. :r

@:NicolasJoy leuk die grapjes. Ik moest pas lachen om Banaan. Hij haalde de post uit de brievenbus. Zei hij daarna "van de composthoop". Het is zo leuk hoe hij probeert dingen te begrijpen.

Hij keek vooral verbaasd naar de "jongensbank". Die lag vol met kussens, de kat en strijkwas.

Wij gingen gisteren voetballen, dacht ik. Hij wou ook zijn trapfietsje mee, die hij als loopfiets gebruikt. Hij weigerde van zijn fietsje af te komen, in het beste geval rolde hij zijn wiel tegen de bal of trapte er vanaf zijn fietsje tegen.

We keken wel naar vuurwerk dat werd afgestoken. Daarvoor kroop hij even op mijn schoot. Hij vertelde aan mijn man over vonkjes, rook, fluiten, vuurtje, mooi, enz. Dat stond hij trouwens ook aan de voetballende jongens te vertellen op meters afstand. :D

Gisteren met boodschappen doen deden we over de eerste vijftig meter al tien minuten want hij wou steeds stil staan en kijken naar de wind. ;(

Gefeliciteerd en welkom @:Tink89 ! *O*
Txs, jij bent scherp! Ik kom hier inderdaad om de hoek kijken. Prul werd gisteren 1. Ik lurk hier al een tijdje stiekem, maar ben druk met m'n nieuwe huis, een verjaardagsfeestje, taart, traktataties, schoencadeautjes enzovoorts... <O)


En wat de dentinox betreft: ik smeer dat met een wattenstaafje - al dan niet in de houdgreep - op pruls tandvlees, maar ze kwijlt als een malle en slikt er ongetwijfeld iets van door. Ik zou het niet op de speen smeren, maar om nou meteen te doen alsof het levensgevaarlijk is als ze 1-2 druppeltjes doorslikt? Neuh...

[ Bericht 5% gewijzigd door Tink89 op 21-11-2019 08:47:59 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190048398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Weetje wat hier werkte :D exact dezelfde geven als ik zelf gebruik.
Gewoon een soft versie in dezelfde kleur waar ik mijn tanden mee poets en dan beetje een geintje van maken.
Eerst zelf laten doen en dan helpen.

Misschien is het een idee :P
Check, check, check. We hebben alles al gedaan. :P
Hij stribbelt nu wat tegen, maar laat het daarna toch toe. Hij moet ook gewoon leren dat poetsen nou eenmaal moet. Vooral omdat hij een gaatje heeft. ;(
Protčge moi de mes désirs.
pi_190048451
Z. vind tandenpoetsen ook niks maar zoals Duman ook zegt: het moet nu eenmaal gebeuren. En dat probeer ik lief en speels te doen maar meestal blijft ze toch protesteren. Wordt vanzelf wel beter.


Vannacht kwam ik thuis van werk en Z. werd ‘toevallig’ net wakker dus mocht ze lekker bij mij drinken.
Toen ik haar na zo’n 15 á 20 minuten terug in bed wilde leggen, vroeg ze om een knuffel, hield ze mij stevig vast en zei ze: love you. O+
Dus ik zei ook: love you. Zegt ze zo heel lief: Love you, mama. O+ O+ O+
Ik smolt. O+
En toen is ze weer heerlijk gaat slapen.
pi_190048542
Oh venco, wat lief O+ *;

Hier kijken we vaak een tandenpoetsfilmpje op youtube, werkt aardig goed. Vast opvoedkundig onverantwoord maar ach :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190048579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:11 schreef rena het volgende:
Oh venco, wat lief O+ *;

Hier kijken we vaak een tandenpoetsfilmpje op youtube, werkt aardig goed. Vast opvoedkundig onverantwoord maar ach :P
Opvoedkundig onverantwoord?
Kind is tevreden en de tanden zijn gepoetst zonder geweld. Ik zie geen probleem. :+

Ik kan rustig Z’s haren roskammen en ontklitten terwijl ze een poezenfilmpje of Nijntje kijkt.
All is fair in love and war. :P
  donderdag 21 november 2019 @ 09:30:55 #40
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190048758
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Check, check, check. We hebben alles al gedaan. :P
Hij stribbelt nu wat tegen, maar laat het daarna toch toe. Hij moet ook gewoon leren dat poetsen nou eenmaal moet. Vooral omdat hij een gaatje heeft. ;(
Ah balen.
Overheen groei dingetje denk ik.

Ik denk dat het hier ook een groot voordeel is dat we een grote zus hebben.
Alles wat zij doet :') moet hij ook zo doen.
Wat alles wel veel chiller maakt :P haar kan ik gewoon even instrueren iets te doen zodat haar broertje het ook doet.
  donderdag 21 november 2019 @ 09:33:01 #41
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190048789
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:11 schreef rena het volgende:
Oh venco, wat lief O+ *;

Hier kijken we vaak een tandenpoetsfilmpje op youtube, werkt aardig goed. Vast opvoedkundig onverantwoord maar ach :P
Je hebt ook elektrische tandenborstels in combinatie met apps, kan je plak wegpoetsen via je beeldscherm. Maar daar zijn ze misschien nog iets te klein voor :P
pi_190049211
Jagar, alles is al gezegd, ik kan me er alleen maar bij aansluiten.

Voor tandenpoets drama’s is B nog steeds in te huren. De gewoonte dat hij in de slaapkamer van Juul zijn tanden (dansend in zijn blootje) poetst does the trick. Juul giert het dan uit van het lachen, met open mond. Ik zal hem wel aankleden voor de inhuur activiteiten :D

Juul krijgt momenteel 2 hoektanden door, beide boven. Nog 2 hoektanden onder te gaan en mevrouw is compleet. Wij gebruiken overigens alleen VSM druppels. Voor B ook want die wisselt tanden momenteel.

Ik was gisteren met B en Juul naar de speeltuin gelopen (is schuin tegenover ons huis). Juul had een ongeluksdag: ze is van het draaimolentje gevallen terwijl die echt op slakkegang werd rondgedraaid door B, knalde van de evenwichtsbalk toen ze eroverheen wilde klimmen en ze gaf een zwieper aan de schommel en had er duidelijk niet op gerekend dat die dan ook weer terugkwam (tegen haar hoofd dus). En B loste dat allemaal op, hij pakte haar steeds op, troostte haar en ging haar afleiden. Ik ben zo trots op hem, het is echt een topbroer voor Juul.
O+ O+ O+

NJ: ja jammer he van de winkels. Ik bestel ook vaak genoeg online, maar ik probeer wel zo veel mogelijk bij de kleinere winkels in het dorp te kopen. Ook onze fietsen komen van de plaatselijke fietsenwinkel, dat scheelde 50 euro per fiets maar als ik binnenloop, weten ze wie ik ben en ze zijn zo servicegericht. Onze winkelstraat loopt echt leeg nu, zo zonde. We hebben echt een ouderwetse centrum aan de Vecht, oude gebouwen, geen auto’s, maar steeds meer panden staan leeg.

Gefeliciteerd Tink!! *O*
  donderdag 21 november 2019 @ 10:53:11 #43
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190049566

Klein deugenietje. Trotse tante.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190049802
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:42 schreef Tink89 het volgende:

En wat de dentinox betreft: ik smeer dat met een wattenstaafje - al dan niet in de houdgreep - op pruls tandvlees, maar ze kwijlt als een malle en slikt er ongetwijfeld iets van door. Ik zou het niet op de speen smeren, maar om nou meteen te doen alsof het levensgevaarlijk is als ze 1-2 druppeltjes doorslikt? Neuh...

Niemand heeft het over levensgevaarlijke dingen toch?

Ik wijs ToT er alleen op dat het mij niet de bedoeling lijkt om dentinox op een speen te smeren omdat het de tong en gehemelte verdoofd ipv de kaak.
pi_190051541
Onze 2 ukken gaan steeds meer op elkaar lijken....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat dus pas op de foto's, zo in real zeg maar zie ik wel overeenkomsten maar vooral verschillen. Juul heeft veel grotere ogen dan B (op deze foto is ze moe en hangen voor haar doen haar ogen op half 7), is verfijnder met kleinere handen en voeten, andere tanden, maar zo op zo'n foto, echt....dan vind ik de gelijkenis bizar.

B had net als Juul altijd knalblauwe ogen, maar bij hem beginnen ze nu meer grijs te worden zoals bij mijn vrouw. Zwaar heb ik het met 3 knappe blondies in huis, dat snappen jullie wel.

B is echt het evenbeeld van mijn vrouw ook wat betreft karakter, ben benieuwd hoe Juul zich verder ontwikkelt. Vooralsnog heeft ze echt een ander karakter.
pi_190052838
Vanaf wanneer is een elektrische tandenborstel oké voor kinderen? Hij vindt die van ons altijd erg interessant. :P
Protčge moi de mes désirs.
  donderdag 21 november 2019 @ 15:34:58 #47
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190052971
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vanaf wanneer is een elektrische tandenborstel oké voor kinderen? Hij vindt die van ons altijd erg interessant. :P
Vanaf 2/3, denk ik.
Met 2 gaan ze ook voor het eerst naar de tandenarts en dan kun je gelijk bespreken wat hij ervan vindt.
pi_190053218
Juul gaat al mee naar de tandarts hoor, meteen vanaf geboorte bij de controles. Dan zit ze voor de sier even in de stoel. Dat deden we bij B ook, onze tandarts maakt er meteen een showtje van en ze krijgen cadeautjes van hem :P
We poetsen bij Juul ook al vanaf tand 1, gewoon om er meteen aan te laten wennen. Ze gaat mee met ons ritme daarin en dat werkt voor ons prima.

B was 3 toen hij een elektrische tandenborstel van ons kreeg inclusief tandenpoets app. Dat werkte ^O^
pi_190058283
:o

Mijn als-het-geen-risotto-is-of-witte-bonen-in-tomatensaus-eet-ik-ten-hoogste-twee-kubieke-centimeter-avondeten-dreumes at zojuist twee volwassen porties ovenschotel met pasta, geroosterde groenten en kaas!
Direct erna nog twee mandarijnen, een grote banaan en een bakje appelmoes. Whut?!

Mijn lief en ik zitten as we speak nog ongelovig naar ons kind te staren. Normaal gesproken likt Günther een keer aan een pietsje diner, kauwt een minuscuul brokje van het één of ander weg en gaat, dan 'Boek, boek, boeeeeeek' zitten zingen tot wij klaar zijn Het Grote Voorlezen + fruit aanvangt :')

Vast een eenmalige glitch! 8-) Maar toch!
Let me see you stripped down to the bone
pi_190058629
Jagar, hoe was het vandaag bij de opvang?
pi_190077816
Deze vraag is wellicht al tig keer geweest maar hebben jullie dreumesen veel last van de BMR prik gehad?

Frum heeft ‘m namelijk afgelopen maandag gehad en heb Google een klein beetje doorgespit maar je komt daar zo veel horror verhalen tegen dat ik dat niet meer ga doen :') merk wel dat ik lichtelijk angstig ben voor (eventuele) bijwerkingen.

Voorderest voelde ik gister opeens een klein puntje van een kies door haar tandvlees :o en zag ook al punt van een snijtand :o buiten dat ze de afgelopen weken wat meer geīrriteerd was (lees zwaar geīrriteerd _O-) én natuurlijk die heftige luieruitslag hebben we er eigenlijk niks van gemerkt. Baas _O_ .

En ze heeft vanmorgen voor het eerst bij mij in bed geslapen, wat puur is dat zeg O+
pi_190078142
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:22 schreef Framblij89 het volgende:
Deze vraag is wellicht al tig keer geweest maar hebben jullie dreumesen veel last van de BMR prik gehad?

Frum heeft ‘m namelijk afgelopen maandag gehad en heb Google een klein beetje doorgespit maar je komt daar zo veel horror verhalen tegen dat ik dat niet meer ga doen :') merk wel dat ik lichtelijk angstig ben voor (eventuele) bijwerkingen.

Voorderest voelde ik gister opeens een klein puntje van een kies door haar tandvlees :o en zag ook al punt van een snijtand :o buiten dat ze de afgelopen weken wat meer geīrriteerd was (lees zwaar geīrriteerd _O-) én natuurlijk die heftige luieruitslag hebben we er eigenlijk niks van gemerkt. Baas _O_ .

En ze heeft vanmorgen voor het eerst bij mij in bed geslapen, wat puur is dat zeg O+
Hier gelukkig nooit last van prikken. Maar de tanden wel en die blijven maar komen :( nu alle 4 hoektanden door.
:]
pi_190079112
@Framblij89, ook hier eigenlijk geen bijwerkingen van de 14 maanden enting. Ik had ook de horrorverhalen gelezen maar het kan echt meevallen.

Sofie was gister vanaf 17.00 verdrietig en heeft vanaf 17.45 hard gehuild en gekrijst. Ze klemde zich helemaal aan me vast en zodra ik ging zitten ging ze nog harder huilen. Sofie is echt panisch voor zetpillen dus eerst vloeibare paracetamol geprobeerd maar die sproeide/spuugde ze uit. Uiteindelijk om 19.45 toch maar een zetpil gegeven. En om 19.55 ging er een knop om; ze duwde zich van me af en ging vrolijk spelen.
Ik vermoed dat ze last van haar darmen had. Oh wat was het zielig :'( zo ontroostbaar huilen heeft ze eigenlijk alleen in de eerste 3 maanden weleens gehad. Hoop voor Sofie dat dit een eenmalig iets was.
pi_190079171
@minilot wauw wat een hoeveelheid! Geeft hoop voor ooit.
Wij hadden een korte periode met beter eten. Nou komt er soms per ongeluk een stukje groente in zijn mond en spuugt hij het uit met veel spetters. Ik moet daar een beetje om lachen.
Hij geeft zichzelf soms wel te eten "komt hogedrukreiniger tunneltje toe" enzo. O+

@D.U.M.A.N. wij poetsen al maanden elektrisch. De tandarts moedigde dat juist aan toen ik ernaar vroeg. Het was even wennen voor hem maar hij vindt het beter dan met een gewone tandenborstel.
Na lezen in het peutertopic noemen we 's avonds alles weg wat hij heeft gegeten en poetsen dat weg. Dag vindt hij wel tof.

@Takkie88 wat zielig. :* Hopelijk is het nou weer klaar ja.

@Framblij89 bij ons viel het reuze mee meen ik. Ik kan me zelfs geen koorts herinneren. Afwachten maar, misschien dat het bij jullie ook mild is.

Banaan is echt om op te eten soms. Pakt allemaal schroefjes en vraagt dan "papa, schroefje". Zo blijft hij dan best een tijd staan wachten totdat mijn man die aanpakt, maar die was dus niet aanwezig. Dat ik deed alsof ik papa was, was ook echt niet de bedoeling. :D

Gisteren was zijn antwoord op alles "pudding". Ik zei dat we net bij de Jumbo geweest waren en hij me volgende keer maar moet helpen herinneren. Zegt hij "bij de Jumbo pudding halen". Die gaat hij niet vergeten denk ik. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190079197
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 00:22 schreef Framblij89 het volgende:
En ze heeft vanmorgen voor het eerst bij mij in bed geslapen, wat puur is dat zeg O+
O+

@PKM goede tip! Thanks!
Protčge moi de mes désirs.
pi_190079313
Opnoemen wat er allemaal gegeten is die dag en dat 'wegpoetsen' werkt hier ook als een tiet! :Y Meteen goed voor het geheugen ook, zo'n recap ^O^

@Framblij89 Aww! O+ Lekker hč? *O*
En helaas: Günther was een wel lang echt flink ziek van de BMR. Maar ach, voor een goed doel. :)

@PKM PuddingBanaan! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_190079318
@Framblij89: hier núl last. Op de dag zelf deed ze een monstermiddagslaap van 3,5 uur en dat was het :)
  Moderator zaterdag 23 november 2019 @ 08:15:55 #58
382129 crew  Donna
pi_190079334
BMR was hier fluitje van een cent!

2 dagen een beetje verhoging, maar ook precies tandjes toen.
pi_190081466
Hier ook geen horrorverhalen na de BMR. Beetje meh was ie wel.

Günther eindelijk weer goed gegeten :D heeft het doorgezet @minilot ?

Schattig van de schroefjes PKM :D

Gisteren toen we naar de opvang fietsten was alles onderweg "Autoeeeeeeeee, autoe!" O+ Hij begint steeds meer na te zeggen en te kletsen, zo gezellig!
pi_190125323
quote:
3s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:17 schreef PKM het volgende:
@:D.U.M.A.N. Wat lijkt hij al groot! En ik vind jullie keuken altijd prachtig. O+

Bedankt! O+

Het “wegpoetsen” van wat we die dag hebben gegeten is echt geniaal. Het werkt! Super bedankt. _O_
Ik zag vandaag nog zo iets waar ik nooit stil bij heb gestaan. Een “mandalijn” zelf laten schillen door U. Gaan we morgen meteen doen. :)

U. begint steeds meer zinnen te zeggen. Zichzelf duidelijk kunnen maken scheelt hem (en ons) zoveel frustraties. Heerlijk om elke dag nieuwe updates te ontdekken. O+
“Baba, mag ik eten?”, “Mama, alpaca kijken” (een of andere llama-serie op Netflix :P). En ons lekker napraten: “Oewas, waar ben je? Hier ben ik!”. O+


Dit koppie. O+ Heb de “kestboom” maar weer afgetuigd omdat U. de “kestballen” niet met rust liet. :')
Protčge moi de mes désirs.
pi_190128649
Wat zit zijn haar leuk, beetje rommelig. Staat stoer zo. :Y
En die taal ontwikkeling gaat hier ook snel. Ze pakt willekeurige woordjes heel makkelijk op en inderdaad: ze weet zich heel goed uit te drukken.
Gisteren zat A. op mijn stoel op haar kamer en toen ik ook bij haar kwam zei ze:
“A. weg, mama zitten!” inclusief arm-zwaai beweging naar A. dat hij weg moest. :')

Of ze trekt bij mee aan de hand om samen te dansen. En ze zingt stukjes van liedjes. O+

Ik heb dit zo met A. niet meegemaakt want die had qua taal meer moeite dus ik ben soms echt verbaasd hoe makkelijk het bij Z. gaat. Scheelt inderdaad ontzettend veel frustratie. :)
pi_190130140
Dank jullie O+! Meer geen last van de BMR dan wel, doet me goed om te horen :*
Frum heeft vannacht/vanmorgen doorgeslapen tot 9:15, niks voor haar, maar ze is wel super vrolijk en druk, als dit de bijwerking is vind ik het helemaal niet zo erg :')

@D.U.M.A.N wat leuk dat hij al zoveel zegt, zag trouwens vorige week een jochie wat exact op hem leek, best geinig. O+ En zit zelf de hele tijd te twijfelen of ik de kerstboom ga optuigen of niet.. denk dat het inderdaad niet zo handig is met de grijpgrage handjes van een dreumes in huis.

Frum had gisteren zo’n onwijze driftbui dat ze me ging slaan.. King Kong was er niks bij jongens |:(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 november 2019 @ 10:36:44 #63
74056 crew  ToT
pi_190130398
Mini-ToT kreeg de BMR-prik net voor we op vakantie gingen (met 12 maanden), en met 14 maanden opnieuw. De eerste keer (net als met alle andere vaccinaties) totaal geen problemen mee gehad, maar de 2e keer had hij toch wel een middag en avond koorts. De volgende ochtend was hij ook niet helemaal lekker, maar die middag was alles weer helemaal prima. :)
pi_190130446
Welpje stond gisteren ineens onderaan de trap, een beetje nieuwsgierig te kijken terwijl boven zijn grote broer zijn tanden aan het poetsen was. Dus ik ging er bij staan en hop, hij klom zo bijna de hele trap op! :o

Daar gaat mijn rust. (Niet dat ik die überhaupt al had).

Zondag waren papa en Ketel naar het theater, dus ging ik lekker een herfstwandeling met Welpje in de Tula maken. Hij vond de blaadjes machtig interessant en ik genoot van het mooie herfstlicht en mijn grote kleine knus dichtbij me. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190130724
Duman, wat balen van de kerstboom :o Hier gaat het tot noch toe aardig goed, hij staat er sinds afgelopen zaterdag en ze vindt het helemaal MOOI en WOW 😍 Hij kijkt er een beetje beduusd van O+

Hier ook zo’n kwebbelkontje, best gezellig :Y

Luna wat een mooi plaatje O+

C wilde niet lachen voor haar laatste DFD :o Maar wat een verschil he? O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandag is het zo ver, wat is het weer hard gegaan dit jaar en wat heb ik toch een vreselijk leuk kind O+ Haar persoonlijkheid heeft zich enorm gevormd en ontwikkeld afgelopen jaar, heel bijzonder om mee te maken :)

Ik wil iedereen bedanken voor de adviezen en de herkenbaarheid van de situaties waar we doorheen gingen met onze dreumesen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190130758
De slaapfunctie van Juul is kaduk. Ze wordt al een tijdje om 04:00 wakker en is dan minstens een half uur wakker. Vaak slaapt ze alleen weer in als ze bij ons in bed wordt gelegd. Pffff ik vind het een erg vermoeiende fase.

Maar overdag O+ ze zegt nu haar eigen naam 'Uia', ik smelt steeds. Ze 'zingt'nu de hele dag door 'mama, Bennemin, Uia, mama, Bennemin, Uia en repeat x 100'

Zondag hadden we Sintfeest van mijn werk in een binnenspeeltuin, de gekregen poppenbuggy wordt 24/7 gebruikt. Heerlijk. ze banjert er continu mee rond en heeft het druk met poppen erin en eruit doen.

Overigens vond ze Sinterklaas best aardig zondag maar om er nou de ballenbak voor uit te komen....ja daaaaag, laat me los _O- _O- _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah Luna, trap op....kan ie er zelf makkelijk komen, bij de trap?
We laten Juul zoveel mogelijk zelf naar boven klimmen, scheelt tillen voor ons.
pi_190130834
Wat een verschil inderdaad @rena! Gaat hard zeg, zo'n jaar.

@exode haha, dat chagrijnige hoofd O+ Welpje kan er redelijk makkelijk bij komen, onderaan de trap staat de kattenbak dus de deur naar de trap staat altijd op een kiertje open, anders kan de kat er dus niet bij.
pi_190146869
W
Ik gaan vanmiddag voor de bmr! Met vier extra jongens mee, dus ben benieuwd ;) (ik had de prik verzet omdat hij precies voor onze vakantie zat en dat kon alleen naar vandaag met broers met speelafspraakjes).

Die foto’s O+

Verder weinig te melden eigenlijk, behalve dat ik trouw meelees
pi_190147924
Succes met de BMR @Loj! Klinkt alsof er in elk geval genoeg afleiding is. ;)

Pfff, ik zit er een beetje doorheen. Welpje slaapt al weken slecht, met als hoogtepunt dat ik vannacht pas tegen half 2 rust kreeg. En toen begon zijn broer om mama te roepen (tot drie keer toe), dus sliep ik nog niet. En het is te druk, alles moet door, ik haal het maar niet in.
pi_190148180
oh luna, dat kan ik me goed voorstellen. Kan je een keer de nacht voor je man overlaten, bijvoorbeeld, zodat je kunt bijtanken?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 27 november 2019 @ 12:02:16 #71
74056 crew  ToT
pi_190148731
Beetje verlate foto van mini-ToT:



Hij begon vandaag met "Papa" te zeggen! O+
pi_190150235
@lunapuella Dat is rot. Misschien toch een tijdje echt vroeg naar bed? Of slaapt Welpje ook pas laat? Sterkte. :*

Leuk @ToT de eerste keer "papa!"

@rena wat een leuke slab! Houdt ze die nog om? Banaan trekt ze altijd los. Gelukkig eet hij ook steeds netter.
En wat is je meisje leuk groot geworden. O+

Kerstboom wil ik opzetten na Sinterklaas vol met onbreekbaar spul. Ben benieuwd of hij rechtop blijft.

Banaan zei gisteren "ik ga schroeven met de grote schroevendraaier." Ik was zo trots op hem. :D Al ben ik dat ook als hij een woord niet weet en vraagt om iets wat er wat op lijkt. Zo zijn spekjes roze kaas, ijsvormpjes zijn speelgoed, zandlopers zijn een waterval. Zijn "stomcontact" vind ik ook mooi. O+

Hij kan zich ook heerlijk vermaken met fantasie spelletjes. Vroeger hielp het nog wel om eens om me heen te kijken om te bedenken wat hij bedoelde maar nou speelt hij dat er vlammetjes zijn op de grond of dat de waterval bevriest. Heerlijk dat geklets de hele dag door. O+
Hoewel, vanochtend kietelde ik zijn voetjes terwijl hij Tik Tak keek en zei hij min of meer dat ik weg moest "mama, pesto tosti maken keuken".

Hij kijkt al uit naar Sinterklaas en zijn verjaardag en heeft het over een "heleboel cadeautjes openmaken".
Als ik vraag hoeveel jaar hij wordt, dan zegt hij "oud".
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190150349
quote:
3s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:41 schreef PKM het volgende:
Als ik vraag hoeveel jaar hij wordt, dan zegt hij "oud".
:') Dat is het antwoord van een 28+'er. O+
Geweldig lijkt me die fase qua woorden, andere woorden zoeken, gebruiken, woordbegrip..
Maar ze hoeft nog even geen twee te worden. :9

Kerstboom laten wij nog maar even voor wat het is dit jaar. Vorig jaar ook niet ivm de box en het jaar ervoor heeft 'ie het niet overleefd. :+ Volgend jaar weer denk ik!
pi_190150398
Ik heb DFD gemist geloof ik.. :9

Om het goed te maken!



En de bonus, met een klein ei op haar voorhoofd, want verder lust ze geen eieren. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190150468
oi, dat is geen klein ei, NJ!
pi_190150615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:
oi, dat is geen klein ei, NJ!
Zoiets hebben we momenteel dus zeker eens per week.. |:(
Tegen de muur oplopen, struikelen, rennen en vallen .. Onbevreesd ook vaak en zelfs geregeld zonder een traan te laten. Als ik zulke bulten zie dan verbaasd het mij wel eens. :9

Maar echt hulde voor de vallen en stoten gel. O+
pi_190152005
NJ, auch dat ziet er pijnlijk uit.

Verder boks met Luna, vannacht na 5 x uit bed gaan voor huilende Juul haar maar tussen ons in gelegd. Pffff. Ik weet niet of tandjes, een sprong, een komende ziekte, alles of gewoon de stand van de maan is, maar ik kijk uit naar het einde van deze fase. Ik kan me de laatste doorslaapnacht even niet meer heugen.
Overdag heeft ze ook een raar ritme gekregen daardoor, omdat ze 's ochtends omvalt van de slaap.
Wij wisselen de nachten overigens af, maar het volume van Juul houdt daar geen rekening mee...Ik ben in staat om op een luchtbed beneden te gaan liggen binnenkort.

\Einde gezeur

Verder is ze zo leuk, zo vrolijk en zo in de weer met van alles. We hebben de speelkamer opgeruimd, alle Lego is naar de slaapkamer van B gegaan. Nu gaat Juul de speelkamer in en gaat aan het bureautje zitten om te tekenen. O+ Kletsend en al.
pi_190163165
Één woord: kiezen.

:(
pi_190163224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 07:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Één woord: kiezenhoektanden.

:(
Protčge moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 november 2019 @ 08:06:53 #80
74056 crew  ToT
pi_190163401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 13:55 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb DFD gemist geloof ik.. :9

Om het goed te maken!

[ afbeelding ]

En de bonus, met een klein ei op haar voorhoofd, want verder lust ze geen eieren. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auwwwww! :o

Mini-ToT heeft tot nu toe steeds geluk wat dat betreft. Hij valt best regelmatig (gisteren 2x, waarbij we 1x echt een halve hartverzakking kregen toen we het zagen), maar hij komt vreemd genoeg gelukkig altijd goed terecht! :D

:X Echt, gisteren; meneertje ging op de bank staan en kukelde er met gestrekte benen zo achterover van af voordat we konden ingrijpen! :X :X :X
Voorlopig even wat kussens bij de bank neergelegd. :@
pi_190163926
Het is niet te geloven....Juul sliep gewoon tot 05:30 en heeft daarna nog tot 06:30 in haar eigen bed gejammerd, geslapen etc. Maar niet gehuild.
Jammer alleen dat B om 02:00 wakker werd van een niesaanval met nogal veel snot.... ;(

Ik bracht gisteren B naar een vriendje toe. Nog even kopje thee met de moeder gedronken en terwijl wij even aan het kletsen waren, was Juul op een turn/gymbankje geklommen. :@ Ze stond er zo triomfantelijk op met haar buik vooruit. Hartverzakking...

En we zijn klaar voor <O) alle cadeaus zijn binnen. Juul krijgt oa een onesie _O- Ik denk dat ze daar non stop in wilt lopen. Oh wacht nog niet klaar, we zoeken nog een speelgoed koffie ding. Ze hebben ze overal (Kruidvat, Intertoys, Lidl) maar allemaal in pastelkleuren en daar zijn wij niet zo van.

Ai NJ, kiezen...allemaal tegelijk ook?
ToT, wel knap dat Mini steeds zo netjes valt. :+
pi_190164034
Hier wordt eigenlijk nog maar weinig gevallen, en rent meneer vooral.

Vannacht sliep hij door, tot 6.00! *O* *O* *O* Beetje jammer dat om 2.30 de duutser mij likte op m'n gezicht in z'n slaap. Was ik niet zo van gediend. Dat was anders voor ons ook de eerste doorslaapnacht in een hele tijd geweest, met een relatief ok opstaantijd...
  donderdag 28 november 2019 @ 09:32:36 #83
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190164202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Beetje jammer dat om 2.30 de duutser mij likte op m'n gezicht in z'n slaap.
Wacht... wat?! :D _O-
pi_190164212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wacht... wat?! :D _O-
ja, dat dacht ik ook. En hij wist ook niet zo goed waar hij mee bezig was toen ik hem wakker maakte...
pi_190164564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat dacht ik ook. En hij wist ook niet zo goed waar hij mee bezig was toen ik hem wakker maakte...
:D _O- Word je niet wakker door je kinderen, is het je partner :o

Wat een stuntpiloot (en een schatje O+ ) is jullie meisje NJ :o Hier heeft ze nu 1 keer een soort buil gehad, maar is ze verder aardig schadeloos gebleven, misschien een voordeel van laat gaan lopen :+

Exode, wij hebben een koffiezetapparaatje gehad voor C die rood/wit is, zou zo voor een echte door kunnen! Hij is van de Action geloof ik!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190164705
rena, thanks! Ik loop er regelmatig binnen in Utrecht, maar nog niet gezien. Ik ga het even in de gaten houden.

Het is jammer dat ik geen speel cafetierre kan vinden, daar zetten wij koffie mee namelijk. Zou leuke herkenning voor Juul zijn.
pi_190164788
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wacht... wat?! :D _O-
Ik moest het ook een paar keer lezen. :D
pi_190165082
Psssst... Koffiezetapparaat van Lidl is sinds vanmorgen weer te bestellen. Toevallig net besteld voor Mijm die onze Nespressokoffies thuis altijd echt zet :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190165172
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:44 schreef LeSage het volgende:
Psssst... Koffiezetapparaat van Lidl is sinds vanmorgen weer te bestellen. Toevallig net besteld voor Mijm die onze Nespressokoffies thuis altijd echt zet :D
Ik had toevallig vanochtend gekeken maar ik zie er alleen 1 die lichtblauw is, dat misstaat enorm in haar rood witte keukentje.
pi_190165237
Die van de action is nu ook met lichtblauw geloof ik. Misschien hebben ze iets bij de Hema?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 november 2019 @ 11:04:01 #91
74056 crew  ToT
pi_190165289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:10 schreef exode het volgende:

ToT, wel knap dat Mini steeds zo netjes valt. :+
Heeft misschien deels met zij dikke bos krullen te maken, dat dat de val een beetje breekt? :P

Ja in het begin is hij wel een paar keer echt lelijk gevallen, zoals toen hij ineens VEEL te overmoedig met zijn driewielertje ging rennen! :X
pi_190165505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat dacht ik ook. En hij wist ook niet zo goed waar hij mee bezig was toen ik hem wakker maakte...
_O- _O-
Protčge moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 november 2019 @ 11:40:18 #93
74056 crew  ToT
pi_190165742
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat dacht ik ook. En hij wist ook niet zo goed waar hij mee bezig was toen ik hem wakker maakte...
Ik neem aan dat je het niet over een Duitse herder hebt? :D
pi_190165905
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het niet over een Duitse herder hebt? :D
nee, mijn man heet op het forum al jaren liefkozend 'de duutser'....Een Duitse herder was wellicht minder schokkend geweest!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 november 2019 @ 11:54:39 #95
74056 crew  ToT
pi_190165909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, mijn man heet op het forum al jaren liefkozend 'de duutser'....Een Duitse herder was wellicht minder schokkend geweest!
Ah! _O-
pi_190166364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:53 schreef exode het volgende:

[..]

Ik had toevallig vanochtend gekeken maar ik zie er alleen 1 die lichtblauw is, dat misstaat enorm in haar rood witte keukentje.
Lichtblauw met rood, dat wel. Maar is inmiddels alweer uitverkocht zie ik. Gelukkig meteen na de melding besteld.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190167523
Zal je altijd zien LeSage, ach we hebben nog 1,5 week en anders verzinnen we iets anders.
We kregen net foto's van het KDV dat Sint langs is geweest en Juul heeft een magnetisch tekenbord gekregen....3x raden wat er oa ingepakt op zolder klaarligt. :P
pi_190167600
Kiezenleed :(

Kattengrit en steentjes eten, knagen aan de bedrand, eten weigeren en voor het eerst dat ik hem echt niet in slaap kreeg voor een middagdut. :o

Gisteren zei hij trouwens voor het eerst "mama lief" met dikke knuffels erbij. Ik ben een plasje. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190167656
quote:
3s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:59 schreef PKM het volgende:
Kiezenleed :(

Kattengrit en steentjes eten, knagen aan de bedrand, eten weigeren en voor het eerst dat ik hem echt niet in slaap kreeg voor een middagdut. :o

Gisteren zei hij trouwens voor het eerst "mama lief" met dikke knuffels erbij. Ik ben een plasje. O+
Lief O+ U. zegt dat ook, en aait me dan over m’n wang. O+
Of over m’n borst wanneer hij drinkt. :+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190167671
U. heeft volgens mij weer oorontsteking. :'( De huisarts is pas vanaf 3 uur bereikbaar ivm andere werkzaamheden van de assistente. Echt dom. Ga hem maar ophalen van het kdv.
Protčge moi de mes désirs.
  donderdag 28 november 2019 @ 14:09:33 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190167694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:52 schreef exode het volgende:
Zal je altijd zien LeSage, ach we hebben nog 1,5 week en anders verzinnen we iets anders.
We kregen net foto's van het KDV dat Sint langs is geweest en Juul heeft een magnetisch tekenbord gekregen....3x raden wat er oa ingepakt op zolder klaarligt. :P
Wij moesten de KDV-cadeautjes zelf maken (en daar was een naaimachine of naald en draad en heel veel geduld voor nodig), dus dat risico lopen wij gelukkig niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft volgens mij weer oorontsteking. :'( De huisarts is pas vanaf 3 uur bereikbaar ivm andere werkzaamheden van de assistente. Echt dom. Ga hem maar ophalen van het kdv.
Misschien een domme vraag, maar waarom moet je daarvoor naar de huisarts? Hier krijgen we altijd (en da's nu voor de 10e keer in het jaar ofzo) de vraag of we het wel even willen melden, maar dat het binnen een week vanzelf beter moet gaan en dat we anders een afspraak moeten maken. Ze doen er toch niks aan, in principe...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190167734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij moesten de KDV-cadeautjes zelf maken (en daar was een naaimachine of naald en draad en heel veel geduld voor nodig), dus dat risico lopen wij gelukkig niet.
[..]

Misschien een domme vraag, maar waarom moet je daarvoor naar de huisarts? Hier krijgen we altijd (en da's nu voor de 10e keer in het jaar ofzo) de vraag of we het wel even willen melden, maar dat het binnen een week vanzelf beter moet gaan en dat we anders een afspraak moeten maken. Ze doen er toch niks aan, in principe...
Ik wil het melden, juist omdat hij er - naar mijn gevoel - vaak last van heeft. We mogen altijd langskomen. Dan kijken ze of het inderdaad oorontsteking is. Indien nodig krijgt hij AB.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190167774
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 07:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zijn die nog erger dan de kiezen? (Vertel alsjeblieft dat het meevalt! :9 )

:*
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2019 08:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Auwwwww! :o

Mini-ToT heeft tot nu toe steeds geluk wat dat betreft. Hij valt best regelmatig (gisteren 2x, waarbij we 1x echt een halve hartverzakking kregen toen we het zagen), maar hij komt vreemd genoeg gelukkig altijd goed terecht! :D

:X Echt, gisteren; meneertje ging op de bank staan en kukelde er met gestrekte benen zo achterover van af voordat we konden ingrijpen! :X :X :X
Voorlopig even wat kussens bij de bank neergelegd. :@
Misschien is mini net een kat! 9 levens en altijd op de pootjes terecht?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:10 schreef exode het volgende:
Het is niet te geloven....Juul sliep gewoon tot 05:30 en heeft daarna nog tot 06:30 in haar eigen bed gejammerd, geslapen etc. Maar niet gehuild.
Jammer alleen dat B om 02:00 wakker werd van een niesaanval met nogal veel snot.... ;(

Ik bracht gisteren B naar een vriendje toe. Nog even kopje thee met de moeder gedronken en terwijl wij even aan het kletsen waren, was Juul op een turn/gymbankje geklommen. :@ Ze stond er zo triomfantelijk op met haar buik vooruit. Hartverzakking...

En we zijn klaar voor <O) alle cadeaus zijn binnen. Juul krijgt oa een onesie _O- Ik denk dat ze daar non stop in wilt lopen. Oh wacht nog niet klaar, we zoeken nog een speelgoed koffie ding. Ze hebben ze overal (Kruidvat, Intertoys, Lidl) maar allemaal in pastelkleuren en daar zijn wij niet zo van.

Ai NJ, kiezen...allemaal tegelijk ook?
ToT, wel knap dat Mini steeds zo netjes valt. :+
Fijn dat Juul eindelijk weer even een goede nacht had! O+

4 kiezen tegelijk nu.. Vannacht zijn ze wel echt weer een stukje verder opgeschoten. Ben er wel een beetje klaar mee, hoop dat ze nu gewoon even hun best doen. :9

quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:57 schreef rena het volgende:

[..]

:D _O- Word je niet wakker door je kinderen, is het je partner :o

Wat een stuntpiloot (en een schatje O+ ) is jullie meisje NJ :o Hier heeft ze nu 1 keer een soort buil gehad, maar is ze verder aardig schadeloos gebleven, misschien een voordeel van laat gaan lopen :+

Exode, wij hebben een koffiezetapparaatje gehad voor C die rood/wit is, zou zo voor een echte door kunnen! Hij is van de Action geloof ik!
quote:
3s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:59 schreef PKM het volgende:
Kiezenleed :(

Kattengrit en steentjes eten, knagen aan de bedrand, eten weigeren en voor het eerst dat ik hem echt niet in slaap kreeg voor een middagdut. :o

Gisteren zei hij trouwens voor het eerst "mama lief" met dikke knuffels erbij. Ik ben een plasje. O+
Kiezen zijn echt een bitch. :(

Banaan maakte het dan wel even goed met je! O+

quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. heeft volgens mij weer oorontsteking. :'( De huisarts is pas vanaf 3 uur bereikbaar ivm andere werkzaamheden van de assistente. Echt dom. Ga hem maar ophalen van het kdv.
Kak! Zo stom ook dat ze qua bereikbaarheid zo zitten.. Hier ook eigenlijk de HA nodig voor mezelf, maar uiteraard nu niet bereikbaar en pas weer als ik geen tijd heb. :+
pi_190167799
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:57 schreef rena het volgende:

[..]

:D _O- Word je niet wakker door je kinderen, is het je partner :o

Wat een stuntpiloot (en een schatje O+ ) is jullie meisje NJ :o Hier heeft ze nu 1 keer een soort buil gehad, maar is ze verder aardig schadeloos gebleven, misschien een voordeel van laat gaan lopen :+

Exode, wij hebben een koffiezetapparaatje gehad voor C die rood/wit is, zou zo voor een echte door kunnen! Hij is van de Action geloof ik!
Ho, deze miste ik even geloof ik.. :9 Was 'm kwijt. :P

Maar yes, stuntpiloot #1. Op de KDV is het ook gewoon alleen maar klimmen, hoog zitten en spanning. :') Dit was niet eens de ergste bult die we hebben gehad, maar hier huilde ze niet, vandaar de foto. O-) Normaal als ze een fikse bult heeft is het natuurlijk troosten. :@ Misschien inderdaad wel te maken met het lopen vķķr de verjaardag. :P
pi_190169159
Ik probeer weer aan te haken.

Ik zag dus nog net op tijd Rena’s bijna-peuter O+ en de buil met het meisje het meisje met de buil van Nicolas. Knappe U kwam ook voorbij en Juul die liever in de ballenbak speelt.

Heerlijk, al die foto’s! O+

Ons Marsje heeft de waterpokken. Vooralsnog begon het met twee dagen koorts en daarna ontdekte ik een muggenbult op zijn rug. De dag erna bleek het een nogal overijverige mug en sinds gisteren is het duidelijk dat het geen mug is :') .
  donderdag 28 november 2019 @ 16:18:26 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190169183
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:15 schreef Malteser het volgende:
Ik probeer weer aan te haken.

Ik zag dus nog net op tijd Rena’s bijna-peuter O+ en de buil met het meisje het meisje met de buil van Nicolas. Knappe U kwam ook voorbij en Juul die liever in de ballenbak speelt.

Heerlijk, al die foto’s! O+

Ons Marsje heeft de waterpokken. Vooralsnog begon het met twee dagen koorts en daarna ontdekte ik een muggenbult op zijn rug. De dag erna bleek het een nogal overijverige mug en sinds gisteren is het duidelijk dat het geen mug is :') .
Heeft hij er veel last van? Dan haverzemelen in bad (tip van Mnr Tink).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190169214
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heeft hij er veel last van? Dan haverzemelen in bad (tip van Mnr Tink).
Nog niet zo. Als in: hij is vrolijk en blij en sliep vannacht ook gewoon door. Wel kriebelt het op zijn bolletje, hij heeft er heeeeeel veel tussen zijn haren en je ziet hem gedurende de dag steeds door zijn haren wrijven.
Bij Twix hielp destijds havermoutvlokken in bad goed, jammer alleen dat hij geisoleerd opgenomen werd in het ziekenhuis in een kamer zonder bad.
pi_190169427
Toch oorontsteking. :(
Protčge moi de mes désirs.
  donderdag 28 november 2019 @ 16:45:45 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190169440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nog niet zo. Als in: hij is vrolijk en blij en sliep vannacht ook gewoon door. Wel kriebelt het op zijn bolletje, hij heeft er heeeeeel veel tussen zijn haren en je ziet hem gedurende de dag steeds door zijn haren wrijven.
Bij Twix hielp destijds havermoutvlokken in bad goed, jammer alleen dat hij geisoleerd opgenomen werd in het ziekenhuis in een kamer zonder bad.
Altijd nog een optie om ze in een hydrofielen washandje te doen, dat nat te maken en daarmee 'in te zepen'.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190172240
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:15 schreef Malteser het volgende:
Ik probeer weer aan te haken.

Ik zag dus nog net op tijd Rena’s bijna-peuter O+ en de buil met het meisje het meisje met de buil van Nicolas. Knappe U kwam ook voorbij en Juul die liever in de ballenbak speelt.

Heerlijk, al die foto’s! O+

Ons Marsje heeft de waterpokken. Vooralsnog begon het met twee dagen koorts en daarna ontdekte ik een muggenbult op zijn rug. De dag erna bleek het een nogal overijverige mug en sinds gisteren is het duidelijk dat het geen mug is :') .
Leuk je weer te zien! :D

Sterkte voor Mars, hopen dat het snel over gaat!

quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 16:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Toch oorontsteking. :(
;( :*
pi_190172976
quote:
Ja redelijk in de buurt, maar te duur en ik wil heel ouderwets naar een winkel.

Wel fijn al dat meedenken!
pi_190173153
Misschien spuit 11 hoor..

Maar deze zag ik bij oa de Intertoys en een speelgoedwinkel hier in de buurt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190173213
Als je bij de blokker een echte senseo koopt krijg je een houten speelgoed senseo gratis erbij.
pi_190173302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Misschien spuit 11 hoor..

Maar deze zag ik bij oa de Intertoys en een speelgoedwinkel hier in de buurt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoor net dat ik totaal mis zit qua kleuren. :') Niet goed gelezen. :@
pi_190173676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:10 schreef Aloria het volgende:
Als je bij de blokker een echte senseo koopt krijg je een houten speelgoed senseo gratis erbij.
Koffiesnob: senseo is geen koffie.

Dank je wel NJ. Lief dat iedereen zo meezoekt! Zoiets in rood met wit zoeken we en dan max ¤20.
pi_190174048
Kan je er niet een PSV sticker op plakken?
pi_190174489
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Kan je er niet een PSV sticker op plakken?
Dan gaat ie de open haard in. :)
Het wordt toch online denk ik dit is oa een kandidaat. https://m.pinkorblue.nl/h(...)Nh1vMQxoCSXIQAvD_BwE

Zijn jullie dreumessen ook zo gek op muziek? Juul roept echt doorlopend om ‘zieeeek zieeeek’ en komt dan met de afstandsbediening aanlopen.
Nu zetten we voornamelijk Sinterklaas muziek op maar ook van jaren 90 muziek wordt ze blij.
pi_190174570
Ik heb een extreem ondeugend kind met een veel te grappig hoofd als hij wat uit gaat spoken.
Hoe hou je je lach in godsnaam in? :')
pi_190174607
Mag niet de trap op: Gaat ie bij het begin van de trap staan, met z'n hoofd nee schudden terwijl hij me recht aan kijkt, en dan vol gas naar boven.

Mag niet staan op de stoel: Gaat zitten op de stoel, draait zich vliegensvlug om en trekt zich omhoog, en staat me vervolgens wederom recht aan te kijken met een big smile.

Mijn lach-inhou-skills zijn niet ontwikkeld genoeg ;(
pi_190174629
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:29 schreef exode het volgende:

[..]

Koffiesnob: senseo is geen koffie.

Zo enorm mee eens. En als ik dan kijk naar een speelgoed koffiezetapparaat dan keur ik ze dus bijna allemaal af omdat er pads in gaan. :@

Beterschap voor jullie kindjes @Malteser en @D.U.M.A.N. :*

Ik heb al heel veel zin in Sinterklaas. Banaan heeft er ook zin in. Maar als ik dan vraag wat hij het liefst als cadeautje zou willen dan zegt hij pudding. :D O+

@exode Banaan houdt ook van muziek. Laatst wou hij in de auto gitaren horen, geen idee welk liedje hij bedoelde. In de playlist stond wel een stuk van Beethoven, dat wil hij nou vaak luisteren. Hij zegt steeds vol bewondering "dat zijn de pauken" wanneer die beginnen te spelen. Hij herkent ook viool, fluit, piano en in andere liedjes de cello. Onze kleine muzieknerd. Ik had zelf nog nooit van pauken gehoord voordat mijn man het noemde. :D Ik denk dat het wat met al die draagzak slaapjes met Imagine Dragons the maken kan hebben. Vindt hij nou nog mooi trouwens.

Een andere favoriet is Toveren van Herman van Veen maar hij zingt dan "vantorenvantorenvantoren". Duurde even tot ik die snapte.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190174744
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:04 schreef exode het volgende:

[..]

Dan gaat ie de open haard in. :)
Het wordt toch online denk ik dit is oa een kandidaat. https://m.pinkorblue.nl/h(...)Nh1vMQxoCSXIQAvD_BwE

Zijn jullie dreumessen ook zo gek op muziek? Juul roept echt doorlopend om ‘zieeeek zieeeek’ en komt dan met de afstandsbediening aanlopen.
Nu zetten we voornamelijk Sinterklaas muziek op maar ook van jaren 90 muziek wordt ze blij.
Hier ook een dame die continu mee deint op muziek. Hoofd schudden, kniezakken, heen en weer wiebelen. Op die momenten ben ik zo verliefd op haar. O+ Extra verliefd.
pi_190175118
Ah wat leuk PKM! Wat een kennis van muziek, heerlijk.
NJ, snap ik! Klinkt supersnoezig.

Voordat we 's avonds naar boven gaan om onze 2 blondies op bed te leggen, draaien we altijd 2 liedjes heel hard in de woonkamer. Lichten uit, gordijnen dicht, discolampen van B aan. B vindt dat ook geweldig en die gaat vaak een soort van breakdancen dus dat doet Juul na. Dan kan je mij opvegen, hilarisch zo'n uk liggend op de grond wild dansend met haar benen en armen.
pi_190177262
I’m embarassed :@ ik ben barista en heb jarenlang een Senseo gehad _O-

Oh wat mooi pkm O+

Hahaha geweldig exode dat breakdancen, zou zelf ook in m’n broek zeiken _O-
pi_190180424
Framblij, barista met een Senseo, ik moest lachen. :s)

Exode, dat klinkt leuk, disco voor het slapen gaan. *O*

PKM, ‘vantoveren’ is ook wel heel leuk.

Duman, beterschap voor U.

VKV, haha, herkenbaar. Hier zat Mars gisteren heel zoet te spelen. Te zoet. Veel te zoet. Hij zat alle kaarten van het Uno-spel één voor een door te scheuren. Om vervolgens heel triomfantelijk “veel” te roepen. :X
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:02:53 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190180452
Jaaa, prul vindt dansen ook leuk!

En +1 op Senseo is geen koffie :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190180583
Voor degene die zo’n Sam het schaap slaaptrainer willen, vandaag met korting bij MamaLoes.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 29 november 2019 @ 10:32:38 #128
74056 crew  ToT
pi_190181626
In het algemeen vind ik Senseo ook geen koffie, maar die Celeste pads zijn wel echt ongelooflijk goed. Ik heb eerst koffiebonen van dat merk gehad, maar ik drink te weinig koffie voor zo'n grote Grind & Brew die ik had.

pi_190181703
Senseo is inderdaad geen koffie maar ik vond het als student wel lekker makkelijk :D tot ik een nespresso kreeg, net zo makkelijk maar wel beter :P en nu gebruiken we een french press. Schijnt alleen wel slecht te zijn voor je cholesterol :P

Jip was eventjes ziek maar sinds gisteren wel weer opgeknapt. Alleen wilde hij gisteravond niet slapen ;( terwijl ik zelf zo graag naar bed wilde.. En mijn vriend was al in bed gaan liggen dus ik was nu de sjaak :P uiteindelijk lagen we er rond tien uur in en toen lag ik klaarwakker te zijn 8)7
pi_190182149
Ik wil geen andere smaak afzeiken hoor, ik ben echt een koffiesnob. Zelfs naar mijn werk neem ik mijn eigen thermoskan koffie mee. En wij hebben op kantoor topapparaten, verse bonen dingen. Als ik mijn koffie ben vergeten, drink ik die wel.

Ik ben pas op mijn 25e koffie gaan drinken. Ik vond het altijd zo vies. Pas toen ik echte barista koffie proefde, dacht ik: dat is best lekker.

Wij hebben een bonenmaler en een French press zoals Aure. Ooit kopen we een Jura.
We hebben zelfs een tweede, compacte bonenmaler en french press voor vakanties en weekendjes weg.

As we speak drink ik koffie :)
Die ik hard nodig had, wij gingen al om 21:00 naar bed, Juul begon om 21:15 te huilen en stopte pas om 22:30 tussen ons in, in bed. Dus het was een knusse nacht.

[ Bericht 10% gewijzigd door exode op 29-11-2019 11:21:49 ]
pi_190182448
@exode je zou ook filterkoffie kunnen opgieten met de hand, is nog lekkerder dan french press vind ik zelf, je hebt alleen nog een weegschaal en timer nodig dan :9 Wij hebben thuis geen bonen maler maar heb het geluk dat ik gemalen koffiebonen mee kan nemen van werk.

Nespresso is trouwens wel lekker, komt het meest in de buurt van de ‘echte’ espresso imo.

@ToT ja die Celeste pads zijn inderdaad lekker, maar de verhoudingen water + koffie klopt echt totaal niet met een Senseo dus dat haalt zo veel smaak eraf ;(

Frumpie heeft de afgelopen dagen tot 9:15 liggen knorren, dus ik ging gisteravond iets later naar bed dan normaal, en ja hoor, mevrouw wordt om 6:00 wakker. Koffie time! _O-
pi_190182826
Ik vind nespresso (alle cupjes) lafjes. Ik drink best sterke koffie.

Mijn schoonmoeder komt vanmiddag op audentie, ik heb het vanmiddag erg druk met de schuur opruimen. (Heel toevallig) Ze komt voor Juul maar ze komt om 13:30 wanneer Juul slaapt....
Het lange verhaal van mijn aparte schoonmoeder vertel ik een andere x. (Die overigens haar eigen koffiezetapparaat meeneemt, dat vind ik dan wel weer erg grappig).
pi_190186561
Dat je het bezoek vakje schoonmoeder al eens ‘audiëntie’ noemt vind ik al heel wat zeggen. ;)
pi_190186564
@exode klinkt als een gezellige schoonmoeder. O-)

Ik ben niet do’n koffiedrinker. Ik drink alleen Turkse koffie. _O_

Ze hadden laatst ergens een photoshootactie. Voor ¤2,50 werd de shoot gedaan en kreeg je een gratis foto. Ik dus afgelopen dinsdag langs geweest om de foto op te halen....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190187483
Duman O+
pi_190213273
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:55 schreef vencodark het volgende:
Dat je het bezoek vakje schoonmoeder al eens ‘audiëntie’ noemt vind ik al heel wat zeggen. ;)
Dat dacht ik ook al :+

Duman, die foto’s zijn echt zo leuk, ik had het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen ze weg te doen! O+

2 jaar geleden zat ik nu midden in een weeënstorm en nu ligt er boven een bijna peuter in bed O+ Ze was vanmorgen echt vreselijk uit haar doen, maar na 2 enorme poepluiers was ze weer zichzelf gelukkig, wat kan dat soms nog dwars zitten :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190216633
Ik doe weer een binnenval-post (sorry hoor), maar Bollie wordt eigenlijk morgen “geopereerd” en krijgt dan dus buisjes.
Maar: nu heeft ze dus sinds vanmiddag koorts. Alweer. Best behoorlijk, ze zit rond de 39. Wel vrolijk en eet ook oke.

Iemand enig idee hoe dat nu gaat met die ingreep? Er is nu niemand bereikbaar die er wat zinnigs over kan zeggen (want zondag, heb wel geprobeerd te bellen) en ik kan morgen vanaf 6:30 contact opnemen, maar moet eigenlijk om 7:00 al met Bollie in het ziekenhuis staan (en het is 45 minuten rijden.) Dat gaat dus niet.

Nu zijn er 2 opties; Ze komt morgen koortsvrij uit bed. Dat is meteen de lastigste optie; want wat doe ik dan? Eerst bellen voor overleg (maar dan nooit meer op tijd kunnen zijn?) of gewoon gaan rijden? Ik heb alleen weinig zin om anderhalf uur (heen en terug) met haar te rijden voor niks.

Optie 2 is dat ze wakker wordt met koorts; dan ga ik sowieso bellen om 6;30 (en ga ik er van uit dat ze toch niet mag komen voor de ingreep).

Wat zouden jullie doen?

Wel weer gedoe dit; ik durf er om te verwedden dat ze weer een oorontsteking heeft (dat is namelijk nog elke keer bij ineens hoge koorts) en buisjes zouden dat moeten verhelpen.
pi_190227048
Wat een heerlijke foto's DUMAN, wat is het toch een knapperd met ondeugende ogen.

Zo we hebben een lekker verkoudheidsvirus in huis ronddwalen. Keelpijn, schor, snot etc. Beide moeders (ik en mijn vrouw dus) zijn het ergste getroffen. Ik heb amper een stem meer.
Ik was zaterdag met vrienden naar de Kerstmarkt in Essen, ik kon op een gegeven moment alleen nog maar knikken en schudden. _O- Hele aparte gesprekken waren dat.

Mijn schoonmoeder

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190227500
Oh sillie, ik zie dit nu pas -O- Wat heb je uiteindelijk gedaan :*

Exode :o Klinkt als een pittige tante, hoe gaat je vrouw er zelf mee om?

Ik neem hierbij officieel afscheid met een peuter in huis, ze wijdde het vanmorgen al goed in door lekker dwars en driftig te zijn :') Vanmiddag krijgen we opa en oma even op bezoek en verder doen we het lekker rustig aan :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 2 december 2019 @ 10:00:03 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190227621
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2019 09:47 schreef rena het volgende:
Oh sillie, ik zie dit nu pas -O- Wat heb je uiteindelijk gedaan :*

Exode :o Klinkt als een pittige tante, hoe gaat je vrouw er zelf mee om?

Ik neem hierbij officieel afscheid met een peuter in huis, ze wijdde het vanmorgen al goed in door lekker dwars en driftig te zijn :') Vanmiddag krijgen we opa en oma even op bezoek en verder doen we het lekker rustig aan :)
Gefeliciteerd!

Sillie, hoe is de koorts afgelopen? Hoop zo dat je operatie door kon gaan!

En Exode, wat een verhaal zeg. Mijn moeder is ook niet echt relaxed, maar gelukkig wel iets minder extreem zo te lezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190227751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:15 schreef Malteser het volgende:
Voor degene die zo’n Sam het schaap slaaptrainer willen, vandaag met korting bij MamaLoes.
Is zo'n slaaptrainer iets? Ik heb ze nooit gehad maar ik krijg er voor beide kinderen 1 voor Sint/kerst van mijn ouders.
pi_190227857
Aww Duman, wat een lieve foto's. O+ Groot gelijk hoor!

Exode, lekker zo'n schoonmoeder zeg. _O- Ik ben echt blij van de mijne verlost te zijn. :+

Sillie, wat rot van de koorts zeg. Ik ben ook benieuwd of de operatie door kon gaan. Ik hoop het voor jullie, want je was er waarschijnlijk helemaal op ingesteld.

Wij zijn gelukkig al een tijdje weer uit het ziekenhuis. Ben ik blij mee, want wat een gedoe is het om zo'n dreumes aan zo'n infuuspaal te houden. Zeker toen hij zich weer wat beter voelde. Zie onderstaand. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is wel echt ernstig ziek geweest, dat besef komt achteraf pas een beetje. Gelukkig is alles goed afgelopen. Antibiotica is bijna klaar, vrijdag weer afspraak bij KA en dan nog fysiotherapie om weer helemaal goed te leren lopen.
pi_190227923
Mijn vrouw weet niet beter en hoe vreemd mijn schoonmoeder ook is, ze houdt wel enorm veel van haar kinderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door exode op 02-12-2019 10:31:03 ]
pi_190228183
Hoe is het afgelopen, @silliegirl?
U. heeft ook een doorverwijzing gekregen naar de kno-arts ivm de oorontstekingen. Ben benieuwd wat daar uit komt.

@rena Gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Tot snel in het volgende topic. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190228237
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 10:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hoe is het afgelopen, @:silliegirl?
U. heeft ook een doorverwijzing gekregen naar de kno-arts ivm de oorontstekingen. Ben benieuwd wat daar uit komt.

@:rena Gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Tot snel in het volgende topic. O+
Ze is vandaag niet geopereerd. Ze kwam uit bed met al flinke koorts (38,9) en boven de 38,5 opereren ze niet. Daarnaast mogen buisjes ook niet geplaatst bij een actieve oorontsteking, kennelijk. Dus ik naar de huisarts, en jahoor; weer 2 ontstoken oren. Dat is de 5e keer in 2 maanden.
Dus nu maar weer wachten op een nieuwe oproep voor de ingreep, maar ik vrees dat dat dit jaar niet meer gaat lukken.

En dan zit ik weer met werk. Nu was ik vandaag sowieso vrij, maar nu zal dat niet nog een keer gunstig vallen. Zou je hier ook zorgverlof voor krijgen? :?
pi_190228285
gut, al die ooronstekingen zeg. Arme kindjes...

Oh man, mijn dreumes die heeft echt heel veel karakter. En een luide stem. We gaan onze handen nog zo vol aan hem hebben...

Maar, het is ook zo'n lekker ding. Vol risico hebben we gister de kerstboom opgezet, (veel te vroeg, maar anders werd het pas vlak voor kerst) en tot nu toe gaat het goed...



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190228409
@sillie: zorgverlof mag, maar dan krijg je niet meer dan 70% uitbetaald. Ik heb om die reden 2 weken vrij genomen toen Bliksem in het ziekenhuis werd opgenomen.

Sfeervol hoor Jäger. O+ Ik kan niet wachten tot ik ook alles uit de kast kan trekken. _O-
pi_190228508
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 11:02 schreef Roxy_Monke het volgende:
@:sillie: zorgverlof mag, maar dan krijg je niet meer dan 70% uitbetaald. Ik heb om die reden 2 weken vrij genomen toen Bliksem in het ziekenhuis werd opgenomen.

Sfeervol hoor Jäger. O+ Ik kan niet wachten tot ik ook alles uit de kast kan trekken. _O-
Mijn CAO vult kortdurend zorgverlof aan tot 100% loon. Dus ansich is dat gunstiger dan een vakantiedag opofferen in mijn geval..
pi_190228548
Oh echt? Wat goed zeg. Ik zou dat dan even nagaan. Officieel mag je bij ziekenhuisopname overigens geen zorgverlof opnemen omdat er dan in theorie al zorg geboden wordt (beetje onzinnig, want wie laat er zijn baby/jonge kind nou alleen in het ziekenhuis?) maar de interpretatie daarvan verschilt per werkgever geloof ik. Maar bij jullie zit er neem ik aan geen opname aan vast, toch?
pi_190228608
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:11 schreef Roxy_Monke het volgende:
Oh echt? Wat goed zeg. Ik zou dat dan even nagaan. Officieel mag je bij ziekenhuisopname overigens geen zorgverlof opnemen omdat er dan in theorie al zorg geboden wordt (beetje onzinnig, want wie laat er zijn baby/jonge kind nou alleen in het ziekenhuis?) maar de interpretatie daarvan verschilt per werkgever geloof ik. Maar bij jullie zit er neem ik aan geen opname aan vast, toch?
Klopt, dat is wel goed geregeld in ze CAO.

En Nee, geen echte opname, het is dagbehandeling, dus na de ingreep mag ze bij voldoende herstel naar huis. De uren dat ze er is moet je zelf voor ze zorgen, aldus de info. Ik overleg het maar even met mijn manager, komen we vast wel uit.
pi_190228728
Gefeliciteerd Rena! Tot over 7 maanden....
Ah leuk Jagar, ik houd zo van die gezelligheid.
Ah nee Sillie wat naar! Dubbel naar ook, geen operatie en die ontsteking :*

Ik werd net door KDV gebeld dat Juul huilerig is en 38 graden. Wat we willen doen. Nu besloten haar na de boterham op bed te laten leggen en na het slaapje even kijken. Ik vermoed dat ik na haar slaapje een noodoplossing moet hebben aangezien mijn vrouw voor de klas staat en ik geen auto voor de deur heb. Het is 7 kilometer, iets te ver met een ziek kind op de fiets.
De buurvrouw is thuis en heeft al aangeboden met mij heen en weer te rijden, dan Juul maar even op schoot.
pi_190228732
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:11 schreef Roxy_Monke het volgende:
Oh echt? Wat goed zeg. Ik zou dat dan even nagaan. Officieel mag je bij ziekenhuisopname overigens geen zorgverlof opnemen omdat er dan in theorie al zorg geboden wordt (beetje onzinnig, want wie laat er zijn baby/jonge kind nou alleen in het ziekenhuis?) maar de interpretatie daarvan verschilt per werkgever geloof ik. Maar bij jullie zit er neem ik aan geen opname aan vast, toch?
Ik vond dit ook echt zo stom. Alsof je inderdaad je kind alleen gaat laten 8)7 hoewel ik weet dat sommige ouders niet anders kunnen omdat hun werkgever vast houdt aan bovenstaand. Ik heb vorig jaar in overleg met mijn werk de dagen dat ik met Jip in het ziekenhuis en vervolgens thuis was 50/50 mogen verdelen in vakantiedagen en bijzonder verlof (dat werd dus gewoon 100% doorbetaald). Ontzettend fijn en meedenkend vond ik dat O+
pi_190228757
Rena gefeliciteerd met je meisje O+

En wat een heerlijke foto's Jagar O+
pi_190231776
Hier op het werk is het afhankelijk van hoe het te plannen is. Of je zelf ook een beetje mee probeert te denken m.b.t. de planning. Dat wil zeggen: als doktersafspraken altijd maar op werkdagen vallen i.p.v. vrije dagen wordt er minder meegewerkt dan wanneer iemand altijd z'n best lijkt te doen dokter, tandarts e.d. op vrije dagen te plannen.

Bij mij werkt dat niet helemaal zo, gezien ik alle dagen van de week werk, maar bij parttime dus wel. Daarin is het meestal dan ook ongeveer zoals Aure zegt. 50/50 voor eigen rekening/bijzonder verlof (100%).
pi_190232109
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 10:09 schreef Roxy_Monke het volgende:

[..]

Is zo'n slaaptrainer iets? Ik heb ze nooit gehad maar ik krijg er voor beide kinderen 1 voor Sint/kerst van mijn ouders.
Wij gebruiken hem voor Twix al twee jaar naar volle tevredenheid. Doordeweeks staat ‘ie op 6.50 uur, in de weekenden op 7.15 of 7.30 uur.
Twix werd vaak eind van de nacht wakker en riep dan, omdat hij geen besef van tijd heeft. Nu hoor ik hem soms wakker worden maar hij kijkt dus of zijn schaapje aan is en draait zich anders weer om en slaapt verder. Werkt hier perfect. Ooit wordt ‘ie ook pas wakker als het schaapje al lang aan is, dan is hij altijd heel verbaasd. “Wow, ik heb echt super lang geslapen mama, mijn schaapje is gewoon al aan.”

Wij hebben op Black Friday ook zo’n schaapje voor Mars besteld, denk dat hij hem met zijn verjaardag in april krijgt. Of donderdag met pakjesavond. Hij snapt de werking nog niet maar hij vindt Twix’ schaapje wel heel mooi.
pi_190232190
Rena, gefeliciteerd!!

Wat balen Sillie van de nieuwe oorontsteking. De noodzaak van de ingreep is hiermee wel duidelijk. Arm ding.

Exode, ook al een niet fitte Juul. Beterschap!

Ik wacht op mijn bestelling van Tumble, ik bestelde voor Mars een winterjas met veel korting. Hij droeg de oude okergele jas van Twix maar de rits ‘loopt’ steeds open. Ook als we de rits helemaal tot bovenaan dichtdoen, is ‘ie na 20 seconden alweer half open, dat vind ik te koud. Twix heeft die jas ook twee volledige winters gedragen en Mars nu dus ook alweer twee maanden. Denk dat ‘ie gewoon op is. Nieuwe rits kostte me de helft van een nieuwe jas. Dus nu krijgt Mars toch een nieuwe jas, had ik mooi weer een Sinterklaascadeautje voor hem ;). Hij heeft al zo vaak de kleding van zijn broer aan, hij krijgt ook af en toe iets nieuws.
  maandag 2 december 2019 @ 14:50:41 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190232295
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 14:44 schreef Malteser het volgende:

Ik wacht op mijn bestelling van Tumble
Welke? ik gok eskaya :P maar ik zal het wel fout hebben.

Mijn ouders hebben in augustus een tumble winterjas gekocht voor de kleine man, die waren lekker duur uit :D
De stormy natuurlijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 december 2019 @ 16:21:24 #158
74056 crew  ToT
pi_190233587
Dreumessen en kerstdecoratie.... :')



Mevrouw ToT gooit kerstlichtjes in die tv-meubel.
Ik: "Voor het eind van de avond heeft mini-ToT dat daar al weggetrokken en door de kamer heengesleurd."
Ik had die zin serieus echt NET mijn strot uit geperst en meneertje sleurde die verlichting al mee! _O-

[ Bericht 22% gewijzigd door ToT op 02-12-2019 16:27:12 ]
pi_190234416
Gefeliciteerd Rena! *O* Tot over 5 weken :D

Wat een heerlijke foto’s Duman! O+

En een hartje voor de andere foto’s die ik voorbij zag komen van Tot, Jagar en Roxy O+

Beterschap voor alle kindjes met oorontsteking, dat is zo naar ;(
pi_190234693
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 14:50 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Welke? ik gok eskaya :P maar ik zal het wel fout hebben.

Mijn ouders hebben in augustus een tumble winterjas gekocht voor de kleine man, die waren lekker duur uit :D
De stormy natuurlijk.
Jij mag niet meer raden :).
Ik kies altijd voor parkamodellen in de winter, zodat ze geen blote rug hebben als ze buiten bukken.
pi_190238287
Gefeliciteerd Rena met C O+ *O*
pi_190240668
HiephiepHoera voor C! Gefeliciteerd Rena met je knappe peutermeid! *O*
pi_190244479
Hieperdepiep! Hoera! Nog gefeliciteerd Rena met je peuter O+
pi_190244859
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 10:09 schreef Roxy_Monke het volgende:

[..]

Is zo'n slaaptrainer iets? Ik heb ze nooit gehad maar ik krijg er voor beide kinderen 1 voor Sint/kerst van mijn ouders.
Wij hebben een slaaptrainer en over het algemeen werkt die fantastisch. Elke dag stipt 7:15 zodra het schaap wakker is; ‘ maaaamaaaaaaa schaapje is wakker’!
Andere kant van het verhaal, als dochter een keer voordat het schaap groen is, wakker en/of verdrietig is, dan wil ze amper van haar kamer af of heeft het de hele dag over ‘ waarom mocht ik nu al van mijn kamer af het schaap was nog niet wakker!’ - ze is nogal van de routine 😬
Handmatig op groen maken moet je niet proberen want dat wordt niet geaccepteerd 😂
pi_190246755
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2019 16:21 schreef ToT het volgende:
Dreumessen en kerstdecoratie.... :')

[ afbeelding ]

Mevrouw ToT gooit kerstlichtjes in die tv-meubel.
Ik: "Voor het eind van de avond heeft mini-ToT dat daar al weggetrokken en door de kamer heengesleurd."
Ik had die zin serieus echt NET mijn strot uit geperst en meneertje sleurde die verlichting al mee! _O-
:D Ik moet zeggen dat het hier best goed gaat met de decoratie en kerstboom, ze staat meestal bewonderend “MOOI” te roepen O+

Bedankt voor de felicitaties allemaal en tot gauw :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 december 2019 @ 15:34:18 #166
74056 crew  ToT
pi_190249468
Weer ff een photoshoot gedaan! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 03-12-2019 15:44:40 ]
pi_190249769
Nog gefeliciteerd Rena, tot snel. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190250011
Even van mij afschrijven...
Onze dochter, bijna 2j, druk,zelfstandig,doorzetter,handenbinder, slim, maar dan alles mega extreem tot het kwadraat... -O-.
Het verbaast ons dan ook niet dat ze al liep met 8 maanden. en met 10 maanden kon ze al rennen.. :+

Ze kan onmogelijk stilzitten of normaal 'vastgebonden' zitten. De standaard 3puntsgordel wurmt ze zich uit, hoe strak het ook zit. Dus we werken met extra riemen :') .
Uiteraard gaat dit gepaard met extreem veel lawaai. Niet huilen maar gewoon kabaal maken.
Uiteindelijk lukt het haar ook om 9/10x los te komen. Een dwangpak/buis willen we nog niet aan beginnen ;)

De woonkamer is een apenkooi tot in extreme. Alle frutsels zijn weggehaald, maar dat is niet genoeg. Ze moet en zal op de vensterbank of tafel. Dus worden alle mogelijk klimobjecten er bij gesleept om haar doelen te bereiken.
Hier 1 van de vele voorbeelden. Via het wippertje op stoel 1, op stoel 2 en dan is ze op de tafel.

Hier was ze 1.5jaar.

Haar alleen laten is dan ook geen optie.
In de box is ze binnen 10sec weer uit, en de stoel had ik al uitgelegd....
Wanneer ze alleen in de kamer is wil ze uiteraard mij achterna, maar de deurklink is te hoog (staat omhoog gedraaid). Inmiddels pakt ze al een bankje of ander gereedschap om op te gaan staan om vervolgens de deurkruk te bedienen. Ze is met bijna 2 jaar al slim genoeg om te bedenken dat ze afstand moet houden van de deur, anders gaat hij niet open :{ .

De laden en kastdeurtjes zijn beveiligd met een haakje van binnenuit.
Ze is een slimme meid, dus na de nodige inspecties;

weet ze die ook open te krijgen, dus inmiddels hebben we deze weer op andere manieren beveiligd.

Winkelen met haar is bijna onmogelijk want ze wil niet zitten. Laten lopen betekent dat ze alles uit de schappen trekt.
En als ze dan toch vastzit, dan wordt het gillen van frustratie want ze wil er uit.

Luier verschonen? Beginnen we maar niet over. Dat doen we voor zover mogelijk in de badkamer, ze poept grote hoeveelheden alles in 1x er uit en stil liggen doet ze uiteraard niet... :') .

Eten? Dat doet ze goed. Maar ook daarin is ze extreem. Een kleine hap banaan weigert ze. Minimaal een halve banaan in 1x :+ etcetc
Omdat ze 'zelfstandig' is, eet ze dus ook al met een vork alleen haar bordje op. Dat is opzich wel weer makkelijk :+ .
Met drinken gaat de fles in 1x leeg. En ze is verder onverzadigbaar.
Godzijdank krijgt ze van ons alleen water/brood/zuivel/fruit/groent en geen snoep of ranja/zoetigheid.

Met andere kinderen spelen? Dat gaat lomp. Ze smijt met alles, het liefst wil ze zich overal op gooien en laten afrollen. Maarja, er zijn ook kindjes die willen 'rustig' spelen.
In de speelhal kan ze dan ook los, en zie je menig ouder kijken :P .
Traplopen kan ze uiteraard ook al, maar slaat treden over want dat gaat sneller... :9

Luisteren? Ik dacht het niet. Het interessiert haar totaal niet of je boos wordt. Of je stem verheft, lief doet, of stevig bij de hand meeneemt en corrigeert. Slaan doen we (nog) niet ;)
We zijn gewend met onze andere kinderen (die zijn ouder en minder extreem) dat je door overwicht toch altijd wel iets van een reactie krijgt, maar die krijgen we gewoon niet... ze begint dom te lachen en gaat door waar ze mee bezig was :W
Dat vinden we toch wel het lastigste van alles.

Slapen? Dat gaat goed gelukkig. Maar volgens mij is dat ook omdat ze dan 'op' is.
Ze gaan rond 19.00u naar bed en om 08.00u er uit. (ook de oudere).
Maar ook daarin komt het extreme naar boven. Als ze wakker wordt, of je maakt haar wakker dan staat ze al op voordat ze bij bewustzijn is of haar ogen open heeft. Ze valt dan vaak ook nog een keer om omdat ze weer te snel is.
Het middag slaapje gaat ook goed. Maar wakker worden gaat nooit rustig. Vanuit niets begin ze te gillen, want ze is wakker en wil er uit }) .

We genieten dan ook enorm van de momenten dat ze slaapt :).
Is dan alles slecht? Nee, we moeten er wel om lachen, ze is echt een schat van een meid. Ze is gewoon extreem en lomp, maar wel erg lief en komt vaak even een dikke knuffel brengen en dan weer door!
Ze lacht altijd en vrolijk. Huilt alleen uit frustratie als iets niet lukt en anders niet.
Naar andere kindjes is ze altijd lief, en maakt altijd contact met vreemden.

We hebben ervaring met kinderen en hebben dan een rustige omgeving met veel structuur en regelmaat. Ze weten exact waar ze aan toe zijn, ze hebben veel ruimte om te bewegen en we blijven extreem consequent.
We weten namelijk dat het laatste de sleutel tot succes is.

Maar zwaar is het wel met zo'n drukte maker, mijn god!
Soms zijn wel wel 'jaloers' op de ouders met 'normale' kinderen :P
Ik hoop voor jullie ouders dat er niet te veel herkennings punten zijn :+

Ik moest het alleen even kwijt :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Barry1986 op 03-12-2019 16:11:53 ]
pi_190250439
Hahaha. Super goede binnenkomer. De foto was herkenbaar. Straks even de rest lezen. _O-
Protčge moi de mes désirs.
pi_190260695
Oja!!

Mijn kleine dreumesmeisje heeft voor het eerst de hele nacht in haar eigen bedje doorgeslapen!!!

Ze is in alles sneller dan mijn boys, maar een jaar sneller is wel heel fijn!
pi_190262295
wat fijn Loj!

Hebben jullie nog tips voor boeken voor de dreumesjes? Ik zoek een leuk boek voor T voor sinterklaas, maar kan het maar moeilijk bedenken.
pi_190262529
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
wat fijn Loj!

Hebben jullie nog tips voor boeken voor de dreumesjes? Ik zoek een leuk boek voor T voor sinterklaas, maar kan het maar moeilijk bedenken.
Wat het hier bij Welpje goed doet zijn de muziekboekjes van Marion Billet en een boek over Bing Bunny van Ted Dewan (Make Music in dit geval).
pi_190263673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
wat fijn Loj!

Hebben jullie nog tips voor boeken voor de dreumesjes? Ik zoek een leuk boek voor T voor sinterklaas, maar kan het maar moeilijk bedenken.
Banaan is helemaal gek op Tim en de tjoek tjoek tovertrein, in de vorm van een trein, van Harmen van Straaten. De toverbus en boot zijn ook geliefd.

Boekjes van Gitte Spee vindt hij ook schitterend.

En *O* voor Loj.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190263998
Gefeliciteerd met je peuter Rena! O+ *O*

Barry, klinkt als een handenbindertje! Ik herken bepaalde dingen die je schrijft, maar (gelukkig) niet in die extreme mate. Mijn dreumes van nu 1,5 is ook een actieve en vlotte dame. Vanaf baby af aan heeft ze al een extreem duidelijke wil, als ze iets wil dan wil ze het nu. En als ze iets wil kunnen, dan doet ze het. Zitten, lopen, klimmen, traplopen, ze was en is met alles snel. Ik heb haar met regelmaat van de tafel of de speelkeuken moeten plukken omdat ze er via een ander obstakel op was geklommen. De afgelopen 1,5 jaar ben ik daardoor 15 jaar ouder geworden :')
Soms is het fijn, de zelfstandigheid die ze al heeft die mijn peuterdochter nog niet had op dezelfde leeftijd. Soms is het vervelend, omdat het bij mijn normaliter vrolijke dochter juist leidt tot heel veel huilen en driftige buien, omdat ze gefrustreerd raakt van dat wat niet lukt. En met 1,5 jaar is dat nogal wat :+
Ik hoor en zie het vaker om mij heen bij kinderen die oudere broers/zussen boven zich hebben. Ik lees dat jij ook meer kinderen hebt, dus wellicht verklaart dat ook iets. Mijn dreumes wil in alles met peuter mee kunnen komen. Daardoor leert ze het ook makkelijker, want ze heeft een voorbeeld waar ze zich voortdurend aan kan optrekken. Zo gaat het automatisch allemaal wat sneller. Gooi daar dan het waarschijnlijk drukke karakter van jouw dochter overheen, en je hebt double trouble. Tips heb ik helaas niet veel, anders dan kijken of er manieren voor haar zijn om haar energie kwijt te kunnen - want daar heeft ze kennelijk veel van. Peutergym, veel naar buiten, indoor of outdoor speeltuinen? Mijn dreumes gaat met het wakker worden meteen rechtop zitten, nog voor ze haar ogen open heeft, ook dat stukje is dus een beetje herkenbaar. Ik ga dan bewust even met haar op haar bed of op de grond zitten om te knuffelen, daar wordt ze vaak wel rustig van.
Succes en sterkte, het zal niet altijd makkelijk voor jullie zijn denk ik.

Loj, *O* voor je knappe doorslaper!!

Jagar, het favoriete boek van Vlokje is een boek met dieren dat geluid geeft als je op een muzieknootje klikt, het heet volgens mij op de boerderij. Nadeel is dat je hard moet drukken op dat muzieknootje om het geluid te horen dus vaak moet ik haar erbij helpen, of het een echte aanrader is weet ik dus niet :')
pi_190264187
Barry ik herken veel maar zo abnormaal is het allemaal toch niet? Het gedrag valt natuurlijk meer op wanneer de oudere kinderen rustiger waren. Bij mij is het de eerste, ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus voor mij is dit gewoon normaal.
Bij de speelgroep merk ik wel dat L net iets meer ondernemend is en er zijn speciaal voor hem wat aanpassingen gedaan aan de speelruimte maar extreem zou ik het niet willen noemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 13:11 schreef Schanu het volgende:
Mijn dreumes gaat met het wakker worden meteen rechtop zitten, nog voor ze haar ogen open heeft, ook dat stukje is dus een beetje herkenbaar. Ik ga dan bewust even met haar op haar bed of op de grond zitten om te knuffelen, daar wordt ze vaak wel rustig van.
Dit herken ik ook. L staat al rechtop in de hoek van zijn ledikant voordat hij goed en wel wakker is. Wij knuffelen ook altijd eerst even want direct slaapzak uit en naar beneden is krijsen omdat hij nog niet helemaal wakker is.
pi_190264262
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
wat fijn Loj!

Hebben jullie nog tips voor boeken voor de dreumesjes? Ik zoek een leuk boek voor T voor sinterklaas, maar kan het maar moeilijk bedenken.
Boeken, Ssst tijger slaapt is een van de favoriete voorleesboeken.
Om zelf te bladeren zijn eigenlijk alle kartonboekjes goed, boekjes met flapjes of geluid krijgen pluspunten.

Ik heb het boek "Een boek voor kleine handjes" van Hervé Tullet onderweg. Een kartonnen versie van het bekende "Een boek", ben benieuwd of de kleine handjes versie net zo leuk is.
pi_190264970
Het rupsje nooit genoeg voelboek, alles van dikkie dik, grote vriend/kleine vriend van Erik Carle, tien zoemende beestjes van Ruth Galloway en alle boeken van joachim Krause.
Ze heeft van Sint een stoeltje gekregen, daar zit ze nu de hele dag in te lezen :)
pi_190265299
Ja het is wel extreem. Het zijn namelijk geen momenten, of grotendeel, maar ze is altijd zo druk :).
Soms denk je wel eens, waar zit die uit knop ;).

Wat inderdaad wel klopt is dat ze veel afkijkt van de grotere zus.
Ze wil het dan ook, maar haar motoriek wil nog niet altijd mee. Maar icm een flink doorzettingsvermogen en energie komt ze een heel eind :).

Het is ook geen drama, maar wel erg vermoeiend. Straks lachen we er ook om!
Over een half jaartje start de fase dat je al beter kan communiceren en dat ze consequenties begint te snappen. Dan veranderd er ook al een hoop.

Ohja, onlangs zijn we op vakantie geweest naar Kreta, er zijn dan momenten dan moet ze verplicht in de gordel op schoot. En dat wil ze niet, en dat heeft iedereen geweten :P
Mijn gehoor is daardoor ook wat afgenomen denk ik :+ .
Ach ja, wij zijn sociale mensen, iedereen heeft dan ook van haar genoten O-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 december 2019 @ 15:47:57 #179
74056 crew  ToT
pi_190265923
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 16:06 schreef Barry1986 het volgende:
Even van mij afschrijven...
Onze dochter, bijna 2j, druk,zelfstandig,doorzetter,handenbinder, slim, maar dan alles mega extreem tot het kwadraat... -O-.
Het verbaast ons dan ook niet dat ze al liep met 8 maanden. en met 10 maanden kon ze al rennen.. :+

Ze kan onmogelijk stilzitten of normaal 'vastgebonden' zitten. De standaard 3puntsgordel wurmt ze zich uit, hoe strak het ook zit. Dus we werken met extra riemen :') .
Uiteraard gaat dit gepaard met extreem veel lawaai. Niet huilen maar gewoon kabaal maken.
Uiteindelijk lukt het haar ook om 9/10x los te komen. Een dwangpak/buis willen we nog niet aan beginnen ;)

De woonkamer is een apenkooi tot in extreme. Alle frutsels zijn weggehaald, maar dat is niet genoeg. Ze moet en zal op de vensterbank of tafel. Dus worden alle mogelijk klimobjecten er bij gesleept om haar doelen te bereiken.
Hier 1 van de vele voorbeelden. Via het wippertje op stoel 1, op stoel 2 en dan is ze op de tafel.
[ afbeelding ]
Hier was ze 1.5jaar.

Haar alleen laten is dan ook geen optie.
In de box is ze binnen 10sec weer uit, en de stoel had ik al uitgelegd....
Wanneer ze alleen in de kamer is wil ze uiteraard mij achterna, maar de deurklink is te hoog (staat omhoog gedraaid). Inmiddels pakt ze al een bankje of ander gereedschap om op te gaan staan om vervolgens de deurkruk te bedienen. Ze is met bijna 2 jaar al slim genoeg om te bedenken dat ze afstand moet houden van de deur, anders gaat hij niet open :{ .

De laden en kastdeurtjes zijn beveiligd met een haakje van binnenuit.
Ze is een slimme meid, dus na de nodige inspecties;
[ afbeelding ]
weet ze die ook open te krijgen, dus inmiddels hebben we deze weer op andere manieren beveiligd.

Winkelen met haar is bijna onmogelijk want ze wil niet zitten. Laten lopen betekent dat ze alles uit de schappen trekt.
En als ze dan toch vastzit, dan wordt het gillen van frustratie want ze wil er uit.

Luier verschonen? Beginnen we maar niet over. Dat doen we voor zover mogelijk in de badkamer, ze poept grote hoeveelheden alles in 1x er uit en stil liggen doet ze uiteraard niet... :') .

Eten? Dat doet ze goed. Maar ook daarin is ze extreem. Een kleine hap banaan weigert ze. Minimaal een halve banaan in 1x :+ etcetc
Omdat ze 'zelfstandig' is, eet ze dus ook al met een vork alleen haar bordje op. Dat is opzich wel weer makkelijk :+ .
Met drinken gaat de fles in 1x leeg. En ze is verder onverzadigbaar.
Godzijdank krijgt ze van ons alleen water/brood/zuivel/fruit/groent en geen snoep of ranja/zoetigheid.

Met andere kinderen spelen? Dat gaat lomp. Ze smijt met alles, het liefst wil ze zich overal op gooien en laten afrollen. Maarja, er zijn ook kindjes die willen 'rustig' spelen.
In de speelhal kan ze dan ook los, en zie je menig ouder kijken :P .
Traplopen kan ze uiteraard ook al, maar slaat treden over want dat gaat sneller... :9

Luisteren? Ik dacht het niet. Het interessiert haar totaal niet of je boos wordt. Of je stem verheft, lief doet, of stevig bij de hand meeneemt en corrigeert. Slaan doen we (nog) niet ;)
We zijn gewend met onze andere kinderen (die zijn ouder en minder extreem) dat je door overwicht toch altijd wel iets van een reactie krijgt, maar die krijgen we gewoon niet... ze begint dom te lachen en gaat door waar ze mee bezig was :W
Dat vinden we toch wel het lastigste van alles.

Slapen? Dat gaat goed gelukkig. Maar volgens mij is dat ook omdat ze dan 'op' is.
Ze gaan rond 19.00u naar bed en om 08.00u er uit. (ook de oudere).
Maar ook daarin komt het extreme naar boven. Als ze wakker wordt, of je maakt haar wakker dan staat ze al op voordat ze bij bewustzijn is of haar ogen open heeft. Ze valt dan vaak ook nog een keer om omdat ze weer te snel is.
Het middag slaapje gaat ook goed. Maar wakker worden gaat nooit rustig. Vanuit niets begin ze te gillen, want ze is wakker en wil er uit }) .

We genieten dan ook enorm van de momenten dat ze slaapt :).
Is dan alles slecht? Nee, we moeten er wel om lachen, ze is echt een schat van een meid. Ze is gewoon extreem en lomp, maar wel erg lief en komt vaak even een dikke knuffel brengen en dan weer door!
Ze lacht altijd en vrolijk. Huilt alleen uit frustratie als iets niet lukt en anders niet.
Naar andere kindjes is ze altijd lief, en maakt altijd contact met vreemden.

We hebben ervaring met kinderen en hebben dan een rustige omgeving met veel structuur en regelmaat. Ze weten exact waar ze aan toe zijn, ze hebben veel ruimte om te bewegen en we blijven extreem consequent.
We weten namelijk dat het laatste de sleutel tot succes is.

Maar zwaar is het wel met zo'n drukte maker, mijn god!
Soms zijn wel wel 'jaloers' op de ouders met 'normale' kinderen :P
Ik hoop voor jullie ouders dat er niet te veel herkennings punten zijn :+

Ik moest het alleen even kwijt :@
_O- Godverdomme! :D

Sommige dingen zijn heel herkenbaar, andere dingen kan ik me heel levendig voorstellen! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 december 2019 @ 15:50:09 #180
74056 crew  ToT
pi_190265954
;( Mini-ToT is vandaag de hele dag in een huilbui en ik heb al zo slecht geslapen.

Mevrow ToT kan elk moment thuis komen en hij is nu eindelijk net in slaap aan het vallen! :')

Edit: ohhh shit, ik heb met mijn knie iets tegen het bureau aan gestoten en ik hoor hem in zijn slaap al weer wat janken.
pi_190267276
Haha Barry wat een binnenkomer zeg! Ik ging helemaal stuk :@ maar ik denk dat bijna alles wel herkenbaar is hier. :')

Arme mini-ToT heeft ie nog een beetje geslapen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 4 december 2019 @ 17:41:03 #182
74056 crew  ToT
pi_190267981
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 16:59 schreef BellaaElisa het volgende:
Haha Barry wat een binnenkomer zeg! Ik ging helemaal stuk :@ maar ik denk dat bijna alles wel herkenbaar is hier. :')

Arme mini-ToT heeft ie nog een beetje geslapen?
2x een kwartier! :')
Ik ben kapot, en hij is weer vrolijker nu mevrouw ToT weer thuis is. :)

Edit: Te vroeg gejuicht! :X
pi_190268883
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 15:01 schreef Barry1986 het volgende:
Ja het is wel extreem. Het zijn namelijk geen momenten, of grotendeel, maar ze is altijd zo druk .
Soms denk je wel eens, waar zit die uit knop .

Tja dat is hier ook zo en ik ervaar dat niet als extreem. Er zijn nu eenmaal drukke dreumesen en rustige dreumesen, dreumesen die een hele dag in een stoel boekjes lezen en dreumesen die je 100x van tafel/kast/vensterbank moet sturen.

Het enige moment dat mijn 1,5 jarige stil zit is voor de tv.
Verder veel uitleggen, ze begrijpen al heel veel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 04-12-2019 21:46:17 ]
pi_190278475
2 dagen te laat voor DFD, maar kijk nou naar deze 2 O+ O+ O+

Dit is in de speelkamer, Juul loopt standaard met B mee die kamer in en gaat daar heel hard roepen 'zieeeeek, zieeeeek' en dan zet B zijn cd speler aan en gaat kleuren. Juul gaat op dat randje zitten met een grote glimlach.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in de speeltuin, samen op de draaimolen in slakkentempo. Juul's gele broek was even later zwart _O- Dat krijg je met ouderwetse speeltuinen met gras.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 december 2019 @ 09:43:43 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190278496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:42 schreef exode het volgende:
2 dagen te laat voor DFD, maar kijk nou naar deze 2 O+ O+ O+

Dit is in de speelkamer, Juul loopt standaard met B mee die kamer in en gaat daar heel hard roepen 'zieeeeek, zieeeeek' en dan zet B zijn cd speler aan en gaat kleuren. Juul gaat op dat randje zitten met een grote glimlach.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in de speeltuin, samen op de draaimolen in slakkentempo. Juul's gele broek was even later zwart _O- Dat krijg je met ouderwetse speeltuinen met gras.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloemetjesjas van C&A? Die heeft prul ook...maar die past wrs deze winter niet meer. Het is een ruime 80 en mijn minikind past nog ruim in 74.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190278633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:42 schreef exode het volgende:
2 dagen te laat voor DFD, maar kijk nou naar deze 2 O+ O+ O+

Dit is in de speelkamer, Juul loopt standaard met B mee die kamer in en gaat daar heel hard roepen 'zieeeeek, zieeeeek' en dan zet B zijn cd speler aan en gaat kleuren. Juul gaat op dat randje zitten met een grote glimlach.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in de speeltuin, samen op de draaimolen in slakkentempo. Juul's gele broek was even later zwart _O- Dat krijg je met ouderwetse speeltuinen met gras.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie speelkamer O+ Ik ken een kleuter die daar heel jaloers op zou zijn. Ook op die posters trouwens ;)
Heerlijk he, om ze samen te zien? M is ook helemaal gek van haar grote broer. Ze wil als ze buiten loopt nooit mijn hand vasthouden, maar alleen die van T.

ToT, is mini-ToT vandaag wat vrolijker wakker geworden?
pi_190278699
Nee Tink, van Name It, was in de uitverkoop bij Hudson Bay, mevrouw draagt hier 92. Net iets te groot maar dat is voor de winter wel fijn. En haar voetjes haar nieuwe Bunnies schoenen met glitters O+

OT, snap ik, ik ben ook nog steeds jaloers op mijn eigen kleuter om deze kamer :D Tot een week geleden stond het vol Lego maar met een meisje die er als een bulldozer doorheen gaat, moest hij zijn Lego naar zijn slaapkamer verhuizen.
Het is wel echt ideaal, het is op de begane grond dus ze lopen er zo heen. (het was vroeger de badkamer)

Ja die liefde samen, daar kan niets aan tippen hebben we al ontdekt. Stapelgek zijn ze op elkaar.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 december 2019 @ 09:57:14 #188
74056 crew  ToT
pi_190278746
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:50 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Jullie speelkamer O+ Ik ken een kleuter die daar heel jaloers op zou zijn. Ook op die posters trouwens ;)
Heerlijk he, om ze samen te zien? M is ook helemaal gek van haar grote broer. Ze wil als ze buiten loopt nooit mijn hand vasthouden, maar alleen die van T.

ToT, is mini-ToT vandaag wat vrolijker wakker geworden?
Jawel! :Y
Hij heeft alleen wel fikse ups en downs. Kan zo ineens helemaal overstuur zijn. Dat was gisteravond ook zo; zat hij sper vrolijk "Hm! Ah! Hm! Ah! Hm Ah!" te rappen met mevrouw ToT, en INEENS was het janken, krijsen en brullen geblazen! ;( Lijkt echt de tandjes te zijn, als je ook kijkt naar hoe hij met zijn lipjes zit te trekken, en dat zijn tongetje regelmatig op de plek zit waar een hoektand zou moeten komen te zitten. En kwijlen als een malloot natuurlijk.

Maar al met al gaat het vandaag wel wat beter dan gisteren.
Hahaha ik geef hem vandaag voor het eerst jam op zijn brood. Eerst zat hij er heerlijk van te smullen, maar op een gegeven moment merkte ik dat hij het brood niet meer doorslikte en alleen de jam er uit zat te zuigen! :')
Speentje in de mond is dan altijd een goede oplossing; dan kan hij het niet uitspugen en hoe langer het brood in de mond zit, hoe meer doorweekt het van het speeksel wordt en hoe makkelijker het door te slikken is! :P

Met mijzelf gaat het vandaag ook wat beter; we zijn rond 21.00 al naar bed gegaan! :')
Mini-ToT maakte me om 7.30 wakker, wat verder prima was.
Een fikse hoestbui gehad, maar dat is nu ook wel weer beter.

Oh wat die geluidjes die hij maakt betreft; eergisteren zat hij me ook in elkaar te rammen, met "Oeoeh!" "Aaah!" "Oeoeh!" "Aaah!" bij elke beuk die hij me verkocht! _O-

Hij begint ook steeds gerichter "Mama" te zeggen tegen zijn mama, en zo HEEL af en toe een "Papa" tegen mij! O+

Oh en als er kinderen zitten te klappen in een filmpje, doet hij vrolijk mee! *O*
pi_190279644
Dat meeklappen is zo herkenbaar :D

Heerlijke speelfoto’s van broer en zus, Exode!

Hier een *O* Sofie is eindelijk uit haar broeken en truien maat 68 gegroeid! :)
Rompers 62/68 van de Hema passen wel nog steeds. Maar haar armen en benen worden nu echt te lang voor 68.
pi_190281122
ToT, mooie fotoserie! Knap mannetje is het.

Exode, broer en zus, zo leuk! Wij hebben in ons nieuwe huis ook een speelkamer, ben er zo blij mee.

Takkie, wat fijn. Maak je je zorgen om haar groei of volgt ze haar eigen lijntje?

Jagar, hoe is het afgelopen met het kdv-verhaal?
pi_190282368
Leuke foto’s exode! O+

Voor mij klinkt het wel een beetje eng van dat speentje met het brood ToT :@ Fijn dat het beter gaat met m vandaag :)

Gaan jullie binnenkort al verhuizen Malteser?

Praten is hier ook echt in ontwikkeling. Bij elke kerk zegt ie tegenwoordig ‘de kerk is uit’ of en als de klokken wel luiden gaat hij stil staan, steekt z’n vinger in de lucht en zegt ‘bim-bam’ :')

We hebben vorige week een mini-fotoshoot gedaan en ben erg bij met t resultaat O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190285649
Ja echt een fantastisch mooie foto Fleur O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 december 2019 @ 18:16:45 #193
74056 crew  ToT
pi_190285784
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 12:39 schreef Malteser het volgende:
ToT, mooie fotoserie! Knap mannetje is het.
Dank je! :D

Ja redelijk wat voorbereiding er in gestoken, want meneetje krijgt HEEL snel wallen onder z'n oogjes als hij moet poseren; hij verveelt zich vrij snel.
Wel met mevrouw ToT afgesproken dat zij hem moet vermaken terwijl ik de foto's maak of dingen verander (de achtergrond bijvoorbeeld). Dat heet wel geholpen! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 december 2019 @ 18:18:05 #194
74056 crew  ToT
pi_190285801
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:27 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Leuke foto’s exode! O+

Voor mij klinkt het wel een beetje eng van dat speentje met het brood ToT :@ Fijn dat het beter gaat met m vandaag :)

Gaan jullie binnenkort al verhuizen Malteser?

Praten is hier ook echt in ontwikkeling. Bij elke kerk zegt ie tegenwoordig ‘de kerk is uit’ of en als de klokken wel luiden gaat hij stil staan, steekt z’n vinger in de lucht en zegt ‘bim-bam’ :')

We hebben vorige week een mini-fotoshoot gedaan en ben erg bij met t resultaat O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie foto! ^O^ :Y

En nee joh, het was niet dat hij een droge klomp achter in zijn keel had of zo. :) Dit trucje heb ik wel vaker toegepast. Doe je dat niet, dan eindigdt de zompige zooi over zijn truitje, op zijn eetstoeltje, of op de grond. :)

En sowieso kan hij het speentje altijd nog met gemak uitspugen als hij dat zou willen. :)
pi_190286518
Mooie foto's exode! Leuk die 2 zo samen. Kan niet wachten tot mij kleine spruit (bijna 5 weken) met N. Kan spelen O+

Takkie wat een klein meisje zeg! Klein maar fijn O+

Belle wat een mooie foto zeg! Knap Kind O+
pi_190314604
Wat leuk om ze zo samen te zien Exode! En ik snap uberhaupt niet waarom witte kinderkleding bestaat, hier bijna alleen maar donkere kleuren omdat altijd alles binnen 5 seconden vies is.

Fleur O+

En nog steeds zo een fijn popje Takkie O+ . Gaat het verder allemaal goed?

Wij zijn van de week terug gekomen van 10 dagen Egypte. Op het resort zaten bijna alleen maar bejaarden te overwinteren en met al die oma's om zich heen is Bikkel behoorlijk verwend. Alleen lastig dat hij continue wilt lopen en absoluut geen handje wilt geven. Je bent dus de hele dag achter hem aan aan het rennen en als je dan voorkomt dat hij verdrinkt of van de trap af valt word hij nog boos ook. Tijdens de vakantie is ook zijn NEENEENEE perfectioneert.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 december 2019 @ 17:45:34 #197
74056 crew  ToT
pi_190330645
_O- Mini-ToT imiteert steeds meer en meer wat je allemaal doet.
Tijdens een imitatiespelletje zat ik mijn wenkbrauwen op een gegeven moment herhaaldelijk op te trekken Dat lukte hem nog niet, dus probeerde hij het met een vinger te doen bij 1 wenkbrauw bij hemzelf! :D
pi_190332009
Pittige periode weer hier. Tandenpoetsen is een kriem, die kiezen schieten echt voor geen meter op.. Ook (weer) schimmelinfectie, dus boosheid en frustratie bij elke (tanden)luier. Ik hoor in m'n hoofd alleen maar het-is-een-fase-het-is-een-fase-het-is-een-fase. Ze kan echt supersupersuper leuk en lief zijn hoor, maar ook een draak van heb ik jou daar. :9
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 december 2019 @ 19:58:54 #199
74056 crew  ToT
pi_190332895
_O- Hij vreet ons arm! :')
Schol, pompoen, frambozen, sinaasappelsap, rijst; hij heeft echt weer een fikse maaltijd achter de kiezen! :D

;( Waarom is hij niet meer als baby Yoda die gewoon z'n eigen vreten kan vinden?

pi_190333632
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 14:27 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Leuke foto’s exode! O+

Voor mij klinkt het wel een beetje eng van dat speentje met het brood ToT :@ Fijn dat het beter gaat met m vandaag :)

Gaan jullie binnenkort al verhuizen Malteser?

Praten is hier ook echt in ontwikkeling. Bij elke kerk zegt ie tegenwoordig ‘de kerk is uit’ of en als de klokken wel luiden gaat hij stil staan, steekt z’n vinger in de lucht en zegt ‘bim-bam’ :')

We hebben vorige week een mini-fotoshoot gedaan en ben erg bij met t resultaat O+
We zijn twee weken geleden verhuisd. Het is zooo fijn!

Prachtige foto! Hoe gaat het met jullie?
pi_190335269
@NicolasJoy poets je haar eten al weg door te noemen wat ze gegeten heeft? Voor Banaan wordt het dan ineens heel serieus, al is hij natuurlijk al wat ouder.
Liedjes over tanden poetsen of een filmpje laten kijken wil ook weleens helpen. En als niets helpt, dan kun je er tenminste goed bij wanneer ze huilt. ;)

Banaan at gisteren sperziebonen. *O* Hij kreeg er ook echt maar een, bij zijn zoete aardappel patat en gehaktbal. En die was ineens weg. En de volgende paar ook.

Dinsdag heb ik het intakegesprek bij de peuterspeelzaal en mag hij een half uurtje in de groep. Hij zegt zelf al "zonder mama" maar ik graag me af hoe hem dat op het moment zelf gaat bevallen.
Gisteren zei ik dat ik even weg moest en hij zou bij papa zijn. Hij ging compleet over de rooie en we gingen met zijn drieën op pad. ;)

Vrijdag aten we bij de Italiaan. Wat een uitdaging was dat voor ieders geduld. :X
Wel grappig, hij is nou al een week aan het oefenen op de uitspraak. Vanuit het niets hoor ik dan "itapietejaan", herhaal ik "Italiaan" en hij weer iets wat er op lijkt. Hij is zo volhardend, prachtig. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190339339
Ai, pittige fase dus NJ. Die tanden en kiezen....echt he.
Bij Juul zijn de hoektanden nu allemaal door en is de rust weer wedergekeerd. Nog 4 kiezen te gaan (kwam ik dit weekend achter, ik was even vergeten dat ze 8 kiezen, niet 4 krijgen.... :@ )

PKM, Juul is gek op sperziebonen, dankzij haar grote broer. Die doet altijd wedstrijdjes met sperziebonen, wie hem het snelste op heeft. Daar doet Juul nu vrolijk aan mee. Ze eet echter nog steeds geen aardappels, in welke vorm dan ook. B vindt aardappels ook niet lekker overigens.

Wij hebben zo'n leuke Sinterklaas gehad :) Vrijdagmiddag gevierd, Juul vond het poepje gezellig. Gewoon met zijn 5jes, wij en mijn moeder. Ze heeft onder andere servies, pannetjes en bestek voor haar keuken gehad. Dat stond nog op zolder van B en gelukkig herkende hij het niet. Uiteindelijk nog een cheapass koffiezetapparaat bij het Kruidvat gekocht (filterding). Dat is een hit. Ze blijft koffie voor iedereen inschenken.

We hadden een rustig weekend, thuis veel gerommeld, alle sinterklaas versiering weer naar zolder en alle kerstspul naar beneden. Boom gekocht, alles versierd. B en Juul hebben een eigen boompje, die ze zelf versierd hebben. O+ Die staat in de speelkamer en er hangen lichtjes aan het plafond dus ze zijn nu non stop in de speelkamer samen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik houd enorm van deze periode, de gezelligheid, de kaarsjes, de lichtjes, het samen zijn. We plannen bewust weinig in de weekenden in december. Cocoonen to the max :D

[ Bericht 13% gewijzigd door exode op 09-12-2019 08:57:53 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 9 december 2019 @ 09:50:50 #203
74056 crew  ToT
pi_190339746
Sperziebonen en aardappelen gaan er hier al een poosje in. Hij is op beiden niet echt heel dol, maar hij eet het wel. De bonen moeten wel een beetje zacht zijn en de aardappelen in stukjes of samengerold tot een bolletje. Niet geprakt in ieder geval.
pi_190339770
Ik herken je spoiler erg @exode . Welpje is hier ook veel pittiger dan zijn grote broer. Ze zijn samen echt O+ maar het is soms ook echt wel zwaar om ze allebei genoeg aandacht en liefde te kunnen geven.
pi_190339976
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 09:53 schreef lunapuella het volgende:
Ik herken je spoiler erg @:exode . Welpje is hier ook veel pittiger dan zijn grote broer. Ze zijn samen echt O+ maar het is soms ook echt wel zwaar om ze allebei genoeg aandacht en liefde te kunnen geven.
Grappig, hier is het andersom. Mijn oudste is een stuk pittiger dan zijn kleine zusje. Die laatste hoor ik soms uren aan een stuk niet, is ze gewoon aan het spelen met van alles en nog wat (ik ben dan natuurlijk wel in haar buurt) en de oudste wil het liefst 24/7 vermaak, altijd al zo geweest.

Maar ik herken je spoiler ook exode. Ik vind 2 ook zwaarder dan 1, want mijn 2e is dan wel makkelijk; ik wil toch mijn aandacht verdelen en ook haar alle tijd en aandacht geven. En dat is gewoon zwaarder met 2. Zeker nu ik zwanger ben (oh my, straks heb ik er 3.. :X ). Die derde doe je er wel echt gewoon even bij, toch?
pi_190340303
@ exode Herkenbare spoiler.
Toen A. eenmaal groter werd (na 3 eigenlijk pas) werd het makkelijk met hem.
Het is een lieverd maar impulsief en heel druk. Dus daar had ik als baby, dreumes en peuter echt mijn handen vol aan. Moeilijk!
Ik moest constant mijn ogen op hem gericht houden anders was hij er altijd vandoor. :P
Z. is wat dat betreft echt veel relaxter en rustiger. Die luistert ook netjes en kan je prima mee de winkel in nemen.

Het lastige van 2 kinderen vind ik inderdaad dat ze beide liefde en aandacht willen. Ik kan met A. niet altijd rustig een leuk spelletje doen of Z. komt alweer op de bocht en wilt alles pakken en meenemen. :')
Dan sta ik vaak in zo’n spreidstand. :P
pi_190340438
Een derde is helemaal makkelijk joh Sillie, je besteedt de zorg gewoon uit aan de oudste 2 ;)

Ik heb echt zoveel respect voor ouders met 3 of meer kinderen. Ik vind 2 al logistiek een uitdaging soms. Juul wordt nu natuurlijk overal mee naartoe gesleept, zwemles, naar school brengen etc etc.

Het is wel heel fijn dat B zo relaxt is en een enorme goedzak. Hij is het beste entertainment wat er bestaat voor zijn zusje. Gisteren hebben ze lang samen gespeeld, Juul aanbidt haar grote broer.

Overigens kan Juul zich gelukkig ook zelf goed vermaken. Zo was ze gisterenmiddag erg druk met de discolampen van B. Die verplaatste ze steeds van keuken naar woonkamer, van woonkamer naar speelkamer, van speelkamer naar keuken en repeat.
Zitten jullie dreumesen ook zo weinig stil? Ze zit alleen als ze eten krijgt verder is ze altijd aan het lopen, dansen etc.
pi_190347971
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W vanuit fors regenachtig Sprookjesbos. Van elf uur vanmorgen tot nu grondig in alle plassen gestampt. :9 Waren denk ik al een maand of twee niet met Günther in de Efteling geweest, maar hele dagen daar zonder buggy of ander vervoersmiddel gaat nog steeds goed en beter zelfs: dude luistert momenteel zelfs als je 'stop', 'kom terug' of 'wacht even' zegt. :o ^O^
Moet er in het vervolg wel aan denken om legitimatie voor 'm mee te nemen want bij de entree was er wat twijfel of -ie misschien toch al niet drie zou kunnen zijn. 8)7 Nee, beste medewerker - hij is één!
Let me see you stripped down to the bone
pi_190348034
@exode Deze beweegt ook voortdurend, behoudens bij eten en voorlezen. Lijkt me in deze fase normaal en gezond hoor! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_190348125
@minilot wat gek van die medewerker, in de Efteling betaal je pas als je vier bent!
pi_190348130
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 10:18 schreef Roxy_Monke het volgende:

Wij zijn gelukkig al een tijdje weer uit het ziekenhuis. Ben ik blij mee, want wat een gedoe is het om zo'n dreumes aan zo'n infuuspaal te houden. Zeker toen hij zich weer wat beter voelde. Zie onderstaand. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is wel echt ernstig ziek geweest, dat besef komt achteraf pas een beetje. Gelukkig is alles goed afgelopen. Antibiotica is bijna klaar, vrijdag weer afspraak bij KA en dan nog fysiotherapie om weer helemaal goed te leren lopen.
Even aan het teruglezen nu en och, die foto. Wát een dotje! Blij te lezen dat het allemaal goed is gegaan :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_190348193
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:18 schreef lunapuella het volgende:
@:minilot wat gek van die medewerker, in de Efteling betaal je pas als je vier bent!
Dat klopt, maar de medewerker dacht dat -ie drie zou kunnen zijn en dat het dus handig was om alvast voortaan een 'bewijsje' van driejarigheid mee te nemen :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_190348281
Jagar, wat een verrukkelijke winterfoto's van je supersnoezige jongste en wat een gaaf geel pak! Waar is-ie van?
Let me see you stripped down to the bone
pi_190349327
Wat staat hij er super geīnteresseerd bij te kijken mini. En goed te lezen dat dat luisteren beter gaat worden :)

Mensen kunnen ook echt geen leeftijden schatten hé, ik zou denken dat mensen die dagelijks kinderen langs de kassa zien gaan de leeftijden wat beter inschatten dan gemiddeld maar het tegenovergestelde lijkt waar. L mag ook een legitimatie mee om discussie te voorkomen, niet grappig. Ik had laatst alleen het zorgpasje met geboortedatum bij me en dat werd met moeite geaccepteerd want er stond geen foto op. :') een IDkaart met een onherkenbare babyfoto is natuurlijk veeeeeel beter.
pi_190352186
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 17:26 schreef minilot het volgende:
Jagar, wat een verrukkelijke winterfoto's van je supersnoezige jongste en wat een gaaf geel pak! Waar is-ie van?
Die was van T vroeger, van Diana. Heerlijk, al vallen er nu wel gaten in omdat hij zoveel gedragen is...

Pff, wij waren een weekend in Nederland bij opa en oma. Wel fijn, maar met een koppige oma die bepaalde dingen niet wil wegzetten 'omdat hij maar moet luisteren' en een koppige O die absoluut niet luistert wel vermoeiend...Blij om weer in ons kindvriendelijk thuis thuis te zijn...
pi_190358684
Oh Mini wat een wijze foto! Nu wil ik ook naar de Efteling :)

Stilzitten en kinderen, mijn schoonzus heeft ooit serieus geopperd om B te testen op ADHD. Neem maar van mij aan dat heeft ie niet.
En tijdens een weekend weg met mijn schoonfamilie wilde mijn zwager elke avond uit eten (echt uit eten, netjes aan tafel, tot ver over kinderbedtijd zeg maar) met 5 kinderen waarvan er 3 net 2 jaar waren. Dan konden ze toch kleuren aan tafel? Ja die van jullie misschien maar B ging echt niet langer dan 10 seconden kleuren aan tafel op die leeftijd.

B was dus altijd al enorm bewegelijk (nu hij bijna 6 jaar is, is hij wat rustiger wat dat betreft) maar Juul is vooral druk met keutelen. Heerlijk! Maar vroeg me af of wij nou zo'n wandelaar hebben of dat het dreumes eigen is. (B was altijd druk met springen, stoeien, rollen, klimmen, voetballen etc)

Oh en Juul heeft een sneetje net onder haar mond en die gaat nu wat ontsteken. Iemand een tip? Droog houden doen we al, maar ze kwijlt veel en haar speen zit ook net over dat wondje heen.
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:52:51 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190358759
Elke keer als jij het over keutelen hebt, denk ik aan poepen en raak ik in de war _O-

En verder geen tips: prul crosst ook continu de kamer door en wil geen seconde langer in haar stoel dan tot haar eten op is..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190358935


Goeiemorgen! :Y) O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190359080
Tink, dat kan ze ook heel goed hoor! :Y)
Keutelen, dreumelen, dat zijn wel woorden die de huidige Juul omschrijven.
pi_190359116
Ahw Günther, leuk om je weer even hier te zien ;)

En de knappe U!

Wij hebben afgelopen weekend sinterklaas gevierd en Jip is enorm verwend met een keukentje en spullen daarvoor. Het bleek een schot in de roos. Wat kan hij lekker bezig zijn daarmee! Alles in de kastjes, uit de kastjes, in het pannetje, roeren and repeat :D Waar hij normaal gesproken s'ochtends om mij heen drentelt in de keuken terwijl ik het ontbijt klaar maak, schiet hij nu meteen zijn huisje in :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En bij de mixer komt ook nog een heus mixergeluid uit Jip zijn mond :') Ik heb sinds kort een kitchenaid en die heeft hij nu een paar keer in werking gezien (en gehoord), leuk om te zien dat hij meteen snapt dat zijn eigen mixer dus ook zoiets is :D
pi_190359131
Wat leuk, Aure!
pi_190359166
Wat leuk dat het keukentje zo'n hit is, Aure! Mooi huisje ook, fijne speelplek lijkt me dat. O+

Vrolijke U. O+

Welpje sliep dit weekend afgrijselijk slecht waardoor ik ook het hele weekend de pest in had. Nu de werkweek weer begonnen is, is hij natuurlijk weer het zonnetje in huis. :')
pi_190359559
Ah Aure dat ziet er supergezellig uit, wat een leuk huisje. Jip aan het mixen met geluid O+
En die knappe U met zijn ondeugende ogen O+ O+ O+

Juul en B zijn de speelkamer amper meer uit te krijgen. Helemaal in kerstsfeer is het daar. En die gehoorbeschermers waren ineens een hit afgelopen weekend. :P Ze poseren hier heel even tussen het wild doen door. B liet zich steeds met een hoop bombarie van dat randje afvallen en dat deed Juul dan steeds na. Dit onder het 'genot' van een Kabouter Plop cd die ik volledig kan meezingen inmiddels en die natuurlijk enorm hard aanstond want anders hoor je de muziek niet met die gehoorbeschermers op....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:36:06 #224
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190361883
Hier wordt echt totaal niet omgekeken naar het Ikea keukentje, misschien komt dat nog :P

Wij hebben met sinterklaas wat dingen van toettoet auto's gegeven daar had hij al wat van, maar een dag van te voren nog twee van die 3 euro mini Thomas de trein treintjes meegenomen en waar speelt meneer alleen nog maar mee... natuurlijk de 3 euro treintjes en zijn 4 euro marktplaats fisherprice garage :')

Dus nu ga ik voor de kerst opzoek naar meer van die treintjes en een leuk speelsetje van Thomas de trein ofzo. :P
pi_190368467
@Aure wat een super tof huisje! O+ Tof ook dat daar plek voor is in de woonkamer. :P

@lunapuella Hier ook weer een paar slechte nachten. Hopelijk heb je bij kunnen komen op werk. :+

@exode jouw duo O+ Heerlijk! Lijkt me super fijn dat je kindjes zo leuk samen spelen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190368478
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier wordt echt totaal niet omgekeken naar het Ikea keukentje, misschien komt dat nog :P

Wij hebben met sinterklaas wat dingen van toettoet auto's gegeven daar had hij al wat van, maar een dag van te voren nog twee van die 3 euro mini Thomas de trein treintjes meegenomen en waar speelt meneer alleen nog maar mee... natuurlijk de 3 euro treintjes en zijn 4 euro marktplaats fisherprice garage :')

Dus nu ga ik voor de kerst opzoek naar meer van die treintjes en een leuk speelsetje van Thomas de trein ofzo. :P
Trollkindjes. ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_190371824
@PKM
Dat is best een idee, het noemen van eten met het tandenpoetsen... Vooralsnog is het vooral heel hard proberen de houdgreep+toch poetsen te doen. De mond is inderdaad ver open met het huilen. :9 We blijven gewoon dit soort dingen proberen. :D

@exode Zeer pittig. :9 Blij als de tanden en kiezen erop zitten!

--

Verder op 't moment even geen leven. :+ Druk met werk, druk met alle zaken die nu rondom onze dame zitten (tanden, driftbuien, alles..) Op naar de volgende fase!
  woensdag 11 december 2019 @ 10:35:47 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190376241
Klaagpost:

Prul is alweer ziek, wrs weer een flinke oorontsteking. Ik ben dit zo zat. Elke keer als ze één of twee nachten maar één of twee keer voor een voeding komt, is er weer iets waardoor alles overhoop komt te liggen. En ze is ook gewoon echt heel zielig nu, dus kom ik nergens aan toe. Niet aan dingen die ik graag zou willen, maar ook niet aan dingen die echt moeten. En dat frustreert me mateloos. Ik ben voor prul wel gewoon lief enzo, maar de situatie kan me echt zo machteloos maken. Ik wil gewoon een paar weken geen ziek kind :'(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190376793
Tink ben je al met Prul daarvoor naar de HA geweest? Sterkte.. :*
  woensdag 11 december 2019 @ 11:15:17 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190376838
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:12 schreef BellaaElisa het volgende:
Tink ben je al met Prul daarvoor naar de HA geweest? Sterkte.. :*
Gisteren contact gehad. Gezien haar geschiedenis gaat de huisarts uit van oorontsteking en is het advies om het met een spiegel paracetamol en neusspray maar even aan te kijken als ze blijft drinken...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190378975
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 11:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Gisteren contact gehad. Gezien haar geschiedenis gaat de huisarts uit van oorontsteking en is het advies om het met een spiegel paracetamol en neusspray maar even aan te kijken als ze blijft drinken...
Geen doorverwijzing naar een kno-arts? Die hebben wij onlangs wel gehad na zoveelste oorontsteking.
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 11 december 2019 @ 14:41:54 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190379842
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Geen doorverwijzing naar een kno-arts? Die hebben wij onlangs wel gehad na zoveelste oorontsteking.
Het is minstens de 8e in een jaar en twee weken, en tussendoor hadden we nog een paar keer het vermoeden... De kinderarts heeft een maand geleden wel meegekeken toen ze niet meer dronk van de pijn, maar verder is uitzieken steeds de oplossing. Paar keer antibiotica gehad, maar dat is in de meeste gevallen zinloos, omdat oorontstekingen over het algemeen viraal zijn.

Dus nee: nog geen kno-arts.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190379950
Arme prul de 8e alweer. Ik zou er toch op staan voor een verwijzing. Want 8 uur voor zo een klein kindje is niet niets. :*
pi_190380088
@Tink89 ik kan me voorstellen dat je even rust wilt. Hopelijk knapt ze snel op. :*

@NicolasJoy gisteren hield Banaan zijn mond goed open met poetsen omdat hij zo moest lachen. Er is hoop dat het bij jullie ook beter gaat. ;)

Banaan vond het reuze interessant op de peuterspeelzaal. Hij nam 's ochtends ook ongeveer een sprint daar naartoe. Wel gek dat hij daar in januari twee keer in de week heen gaat na twee jaar altijd bij mij.

Vanochtend had hij niet zo'n zin om te lopen, stilstaan en mama ergeren is fantastisch. Ik liep een halve straat verder en de hoek om zodat ik uit beeld was. Ik voelde me gelijk schuldig maar nou kwam hij toch wel en liep daarna niet meer dan drie meter bij me vandaan terwijl hij zei "bij bij bij" of "naast mama". :@

Hij liet me aardig schrikken door zacht van de vensterbank te vallen maar met zijn voet een zware plantenbak mee te haken. Ik kon net niet voorkomen dat die op zijn buikje viel. Hij was zelf vooral geschrokken en heeft er totaal geen last van, zelfs geen blauwe plek.

Ongelofelijk dat hij over minder dan een week al twee is. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 11 december 2019 @ 15:01:23 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190380104
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:50 schreef BellaaElisa het volgende:
Arme prul de 8e alweer. Ik zou er toch op staan voor een verwijzing. Want 8 uur voor zo een klein kindje is niet niets. :*
Ik ga het toch maar eens in de groep gooien. Als ze ook maar een beetje verkouden is, slaat het op haar oren...

Verder is ze wel heel erg onder de indruk van de kerstboom, stapelgek op haar loopwagentje en is ze wel een blije dreumes hoor. Maar als ze ziek is, is dat meteen verdwenen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190381065
quote:
3s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:00 schreef PKM het volgende:
@:Tink89 ik kan me voorstellen dat je even rust wilt. Hopelijk knapt ze snel op. :*

@:NicolasJoy gisteren hield Banaan zijn mond goed open met poetsen omdat hij zo moest lachen. Er is hoop dat het bij jullie ook beter gaat. ;)

Banaan vond het reuze interessant op de peuterspeelzaal. Hij nam 's ochtends ook ongeveer een sprint daar naartoe. Wel gek dat hij daar in januari twee keer in de week heen gaat na twee jaar altijd bij mij.

Vanochtend had hij niet zo'n zin om te lopen, stilstaan en mama ergeren is fantastisch. Ik liep een halve straat verder en de hoek om zodat ik uit beeld was. Ik voelde me gelijk schuldig maar nou kwam hij toch wel en liep daarna niet meer dan drie meter bij me vandaan terwijl hij zei "bij bij bij" of "naast mama". :@

Hij liet me aardig schrikken door zacht van de vensterbank te vallen maar met zijn voet een zware plantenbak mee te haken. Ik kon net niet voorkomen dat die op zijn buikje viel. Hij was zelf vooral geschrokken en heeft er totaal geen last van, zelfs geen blauwe plek.

Ongelofelijk dat hij over minder dan een week al twee is. :{

Leugens! :o
Z. de 20e! O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 december 2019 @ 18:31:49 #237
74056 crew  ToT
pi_190383389
:D Nieuwste ontwikkeling; als Mini-ToT in zijn enthousiasme iets van de bank af gooit waar hij mee zit te spelen, begint hij niet meer meteen te janken maar kruipt hij netjes van de bank af, pakt het speeltje weer op en kruipt weer terug de bank op! *O* En soms herhaaldelijk achter elkaar! _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 december 2019 @ 19:48:47 #238
74056 crew  ToT
pi_190385091
En een kabaalmakend, hyperactief stuiterballetje dat hij aan het worden is! _O-
Was hij al, maar nu is het nog 900% er bovenop! _O-
  woensdag 11 december 2019 @ 20:10:32 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190385740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ga het toch maar eens in de groep gooien. Als ze ook maar een beetje verkouden is, slaat het op haar oren...

Verder is ze wel heel erg onder de indruk van de kerstboom, stapelgek op haar loopwagentje en is ze wel een blije dreumes hoor. Maar als ze ziek is, is dat meteen verdwenen.
Uit de huisartsenrichtlijn:
quote:
Verwijs bij drie of meer recidieven per half jaar of bij vier recidieven per jaar naar een kno-arts; bij vermoeden op een antistofdeficiëntie (indien ook andere bacteriële infecties) naar een kinderarts.
Het klinkt alsof ze alleen naar je vraag voor nu hebben gekeken, en niet uit zichzelf hebben gedacht 'hee, dat is de zoveelste keer' dus goed idee om ze hier even aan te helpen herinneren inderdaad.

Beterschap voor prul, en dat in je huizengedoe! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 december 2019 @ 10:01:19 #240
74056 crew  ToT
pi_190413118
Ehhhh Miini-ToT? Wat zijn we daar aan het doen? ;)

pi_190413891
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Uit de huisartsenrichtlijn:
[..]

Het klinkt alsof ze alleen naar je vraag voor nu hebben gekeken, en niet uit zichzelf hebben gedacht 'hee, dat is de zoveelste keer' dus goed idee om ze hier even aan te helpen herinneren inderdaad.

Beterschap voor prul, en dat in je huizengedoe! :* .
Ik wilde jou al taggen, maar was daar wat terughoudend in. :+ Fijn dat je dit noemt!
Protčge moi de mes désirs.
pi_190418491
Hier was de HA ook veel te laat met doorsturen en heeft dat later ook toegegeven. Daar had ik toen niks aan maar voor mij wel een leermomentje om toch meer op je strepen te staan. En ja, ze hebben richtlijnen maar daar kunnen en mogen ze gewoon van afwijken.

Iemand tips om een mutsweigeraar een muts te laten dragen? Met zijn dunne vlashaar en deze koude wind wilt hij toch graag ( veel ) naar buiten maar hij weigert echt een muts, sjaal en handschoenen :{ . Ik krijg het al koud als ik naar hem kijk maar een muts trekt hij meteen weer af, ook eentje die vastgeknoopt zit.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190418663
ToT, Duckface! :D

Hier gaat alles zijn gangetje, Juul is terug op 2 slaapjes per dag sinds 2 weken en dat doet haar zo goed. Poepjevrolijk, slaapt overdag en 's nachts goed. We zien wel wanneer ze toch naar 1 slaapje gaat.

Wi zitten volledig in Kerstsfeer en dat vindt Juul erg gezellig. Elke ochtend ontbijten bij kaarslicht ~:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er wordt uitgebreid gekookt elke dag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 december 2019 @ 18:42:29 #244
74056 crew  ToT
pi_190421621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:15 schreef Wolken het volgende:
Hier was de HA ook veel te laat met doorsturen en heeft dat later ook toegegeven. Daar had ik toen niks aan maar voor mij wel een leermomentje om toch meer op je strepen te staan. En ja, ze hebben richtlijnen maar daar kunnen en mogen ze gewoon van afwijken.

Iemand tips om een mutsweigeraar een muts te laten dragen? Met zijn dunne vlashaar en deze koude wind wilt hij toch graag ( veel ) naar buiten maar hij weigert echt een muts, sjaal en handschoenen :{ . Ik krijg het al koud als ik naar hem kijk maar een muts trekt hij meteen weer af, ook eentje die vastgeknoopt zit.
Een jas met een capuchon anders?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:25 schreef exode het volgende:
ToT, Duckface! :D

Hier gaat alles zijn gangetje, Juul is terug op 2 slaapjes per dag sinds 2 weken en dat doet haar zo goed. Poepjevrolijk, slaapt overdag en 's nachts goed. We zien wel wanneer ze toch naar 1 slaapje gaat.

Wi zitten volledig in Kerstsfeer en dat vindt Juul erg gezellig. Elke ochtend ontbijten bij kaarslicht ~:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er wordt uitgebreid gekookt elke dag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duckface is soooooo 2012! :T

En leuke foto's! :Y
  vrijdag 13 december 2019 @ 19:06:34 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190422027
Aah, wat een zoete kerstfoto's!

Ik heb de doorverwijzing naar de KNO-arts binnen hoor, hoefde er gisteren niet eens meer om te vragen. Prul is in de tussentijd langzaam aan het opknappen, gelukkig. Nog wel heel sneu en zielig af en toe, maar wel minder koorts enzo... Ze was vannacht alleen 11 keer wakker. Ik ga heeel vroeg naar bed vanavond, denk ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190422129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:15 schreef Wolken het volgende:
Hier was de HA ook veel te laat met doorsturen en heeft dat later ook toegegeven. Daar had ik toen niks aan maar voor mij wel een leermomentje om toch meer op je strepen te staan. En ja, ze hebben richtlijnen maar daar kunnen en mogen ze gewoon van afwijken.

Iemand tips om een mutsweigeraar een muts te laten dragen? Met zijn dunne vlashaar en deze koude wind wilt hij toch graag ( veel ) naar buiten maar hij weigert echt een muts, sjaal en handschoenen :{ . Ik krijg het al koud als ik naar hem kijk maar een muts trekt hij meteen weer af, ook eentje die vastgeknoopt zit.
Hier helaas zelfde probleem.. we gebruiken nu een jas met een capuchon, die houdt ze dan nog wel langer op haar hoofd. Ik wacht nog op de gouden tip :+

@exode wat een gezellige foto’s O+

@Tink89 fijn van de doorverwijzing!!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 december 2019 @ 19:56:54 #247
74056 crew  ToT
pi_190422956
En ja, hier zijn we een tijd geleden al gestopt met proberen Mini-ToT een muts te laten dragen! :) De capuchon is vooralsnog wel voldoende. Zeker nu hij een super dikke winter-overall heeft met gevoerde capuchon. :Y

Oh nee wacht; een pet draagt hij ook nog wel trouwens, ook onder een capuchon.

Misschien een tip om te proberen? :)
pi_190424789
Onze muts wil ook geen muts.

Met uitzondering van pietenmutsjes... Misschien net als @exode maar eens een kerstmuts proberen!
pi_190425926
Z. wilt ook geen muts op. Wel haar sjaal en capuchon dus ik probeer dat zo te knopen dat die capuchon keurig blijft zitten.
Handschoenen zouden ook geen overbodige luxe zijn maar ook die weigert ze.
Ach, die paar euro verlies met Action meuk is ook geen gemis. :P
pi_190427703
Mars wil ook geen muts, geen sjaal en geen wanten of handschoenen. En hij wil ook niet meer mijn richting op kijken, de wandelwagen zit dus voortaan andersom, stoeltje van mij af, lekker met zijn neus in de wind zeg maar.

Ik heb bij de H&M een colsjaal gekocht, werkt super en die houdt hij wel om want zit onder zijn jas.
Capuchon van zijn jas mag een soort van half-half op.
Handschoenen/wanten blijft een nogo. En maar brullen in die wagen wegens ijskoude, rode vingers. Want je handen stop je ook zeker niet in de heerlijk warme voetenzak die tot aan je kin dichtgeritst kan worden. Nee nee, daarvoor ben je een temperamentvolle dreumes. Je worstelt net zo lang met je lijf/benen/voeten dat die zak minstens tot je knieën opengeritst is .

Maar: het regende woensdag en meneer was de koning te rijk in zijn tentje (lees: regenhoes van de wandelwagen). Dus nu doe ik maar gewoon steeds die regenhoes erover want in die hoes is het echt warmer en winddichter dan erbuiten. Meneer blij, ik blij. Want ik ben nu eindelijk eens niet die mama met dat huilende kind in de wandelwagen. Mijn dreumes zit nu gewoon heel tevreden te lachen en te zwaaien en kiekeboe te spelen vanuit zijn tentje.
pi_190429162
Hier ook een mutsweigeraar en gewoonlijk wil -ie ook geen handschoenen, alleen heel soms. Sinds het wat kouder is de afgelopen weken heeft -ie maar één keer in de buggy gezeten en toen propte hij zijn handen onder z'n benen, maar bij het lopen en loopfietsen dat we eigenlijk overal naartoe doen krijgt -ie steevast ijskoude handen. Moet -ie voor nu zelf weten maar als het echt gaat vriezen dan moet hij wel handschoenen van me aan. Als Günther ze eenmaal aan heeft laat -ie ze gelukkig wel zitten. Dit in tegenstelling tot mutsen: vastgeknoopt of niet, gaat meteen af. Capuchons gaan ook hier wel prima, grappig is dat! :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 14 december 2019 @ 07:31:45 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190431059
Prul heeft een gruwelijke hekel aan capuchons, maar haar berenmuts met strik houdt ze vooralsnog wel op. En als het echt koud is, gebruiken we inderdaad de regenhoes ook nog weleens als ze zich steeds onder haar wikkeldeken met klittenband uit wurmt. Wantjes hebben we wel, maar prul fietst nog niet ofzo, dus nog amper nodig. Wel als ze bij mij voorop de fiets zit, maar ik fiets niet als het regent, dus ook dat komt niet veel voor.

Een voetenzak voor de wagen moet ik nog even fixen. Die uit de maxi cosi past niet meer. We gebruiken nu dus een wikkeldeken waar de riempjes door kunnen met een klittenbandsluiting en de voetencap van de wandelwagen.

Ik heb wel altijd gedoe met de rits van haar jas btw. Die prikt in dr kin of ze heeft een koude nek, maar sjaals en collen enzo vindt ze echt naar en gaat ze bovendien op zitten bijten...

@Malteser: weet je nog toen we gingen wandelen? In de vorst, met de kindjes? Toen wilde mars ook al geen handschoenen en was hij negen maanden ofzo O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190431096
Met de muts is hier de truc om eerst een muts met een strik om knopen, daaroverheen snel de capuchon trekken. L trekt dan boos de capuchon van zijn hoofd en dan is het goed.

Handschoenen wil hij de laatste tijd ineens wel aan. Het liefst die van mij maar zijn eigen zijn ook oke. Vooral op de fiets want dan zien anderen nog beter dat je zwaait O+
pi_190431236
Het zal wel zijn omdat Welpje nog een jonge dreumes is, maar handschoenen en muts gaan hier eigenlijk nog best prima. Maar goed ook, heb ik ze niet voor niets gebreid. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190431239
Wat een lekkere eigenwijze ukkies allemaal! O+

Sofie vindt een muts prima, ze wil binnen ook regelmatig dat ding op :P Sjaal vindt ze niks maar laat ze wel zitten. Ze rilt letterlijk bij het om- en afdoen :? Handschoenen/wanten zijn een reden om keihard te gaan gillen. Alsof ze zwaar mishandeld wordt. Afgelopen donderdag waren we in de Efteling. En het was best koud. Dus vriend en ik de strijd aangegaan met Sofie om die dingen aan te krijgen. Gaat ze net zolang met haar armen zitten zwaaien en met haar tanden aan die wanten trekken tot ze uit zijn. Steenkoud waren haar handjes na een uur.
Ze heeft een softshell pak waarvan de mouwen nog wat lang zijn, dus die trek ik nu maar over haar handen heen. Is ze het ook niet mee eens maar dat krijgt ze niet uitgetrokken >:)
pi_190431531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 07:31 schreef Tink89 het volgende:
Prul heeft een gruwelijke hekel aan capuchons, maar haar berenmuts met strik houdt ze vooralsnog wel op. En als het echt koud is, gebruiken we inderdaad de regenhoes ook nog weleens als ze zich steeds onder haar wikkeldeken met klittenband uit wurmt. Wantjes hebben we wel, maar prul fietst nog niet ofzo, dus nog amper nodig. Wel als ze bij mij voorop de fiets zit, maar ik fiets niet als het regent, dus ook dat komt niet veel voor.

Een voetenzak voor de wagen moet ik nog even fixen. Die uit de maxi cosi past niet meer. We gebruiken nu dus een wikkeldeken waar de riempjes door kunnen met een klittenbandsluiting en de voetencap van de wandelwagen.

Ik heb wel altijd gedoe met de rits van haar jas btw. Die prikt in dr kin of ze heeft een koude nek, maar sjaals en collen enzo vindt ze echt naar en gaat ze bovendien op zitten bijten...

@:Malteser: weet je nog toen we gingen wandelen? In de vorst, met de kindjes? Toen wilde mars ook al geen handschoenen en was hij negen maanden ofzo O+
Voor die prikkende rits hebben wij dus zo’n col. En dan bedoel ik zo eentje:


Hierdoor hoeft de jas ook niet tot helemaal bovenaan dicht.

Ja, dat weet ik nog. Mars genoot er zo van :7 .
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 14 december 2019 @ 09:41:57 #257
74056 crew  ToT
pi_190431796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 07:31 schreef Tink89 het volgende:
Prul heeft een gruwelijke hekel aan capuchons, maar haar berenmuts met strik houdt ze vooralsnog wel op. En als het echt koud is, gebruiken we inderdaad de regenhoes ook nog weleens als ze zich steeds onder haar wikkeldeken met klittenband uit wurmt. Wantjes hebben we wel, maar prul fietst nog niet ofzo, dus nog amper nodig. Wel als ze bij mij voorop de fiets zit, maar ik fiets niet als het regent, dus ook dat komt niet veel voor.

Een voetenzak voor de wagen moet ik nog even fixen. Die uit de maxi cosi past niet meer. We gebruiken nu dus een wikkeldeken waar de riempjes door kunnen met een klittenbandsluiting en de voetencap van de wandelwagen.

Ik heb wel altijd gedoe met de rits van haar jas btw. Die prikt in dr kin of ze heeft een koude nek, maar sjaals en collen enzo vindt ze echt naar en gaat ze bovendien op zitten bijten...

@:Malteser: weet je nog toen we gingen wandelen? In de vorst, met de kindjes? Toen wilde mars ook al geen handschoenen en was hij negen maanden ofzo O+
_O- @ voetenzak! :D Mini-ToT heeft daar altijd een ontzettende hekel aan gehad, en dekens gooit hij zo van zich af.
Hij hangt ook het liefst volkomen over dwars met zijn gezicht naar beneden in de wandelwagen! _O- :') Hij is een echte dwarsligger! :Y :T
pi_190431871
Zo’n col hebben wij ook. In eerste instantie voor tijdens het dragen. Maar ik gebruik hem ook gewoon. Verder is alles wat hem warm moet houden hier uit den boze, soms zelfs z’n jas. Eigenwijsje.
Protčge moi de mes désirs.
  zaterdag 14 december 2019 @ 10:50:00 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190432572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 09:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Voor die prikkende rits hebben wij dus zo’n col. En dan bedoel ik zo eentje:
[ afbeelding ]

Hierdoor hoeft de jas ook niet tot helemaal bovenaan dicht.

Ja, dat weet ik nog. Mars genoot er zo van :7 .
Daar probeert prulleke dus steeds op te bijten/aan te sabbelen/zo hard mogelijk aan te trekken...

En ik ook hoor, was echt fijn O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190434543
Banaan vindt een sjaal om wel leuk,hij draait zelf ook weleens wat km zijn nek. Mutsen en wanten kan ik wel vergeten. Gelukkig heeft hij een warme capuchon die wel op mag. Koude handjes steek ik weleens in zijn mouwen.

@Malteser ik moest lachen om je omschrijving. :@ :D

Morgen vieren we Banaan zijn verjaardag. Vorig jaar waren er veel mensen die niet konden maar dit jaar zit het waarschijnlijk propvol.
Vanochtend had hij vreselijk dunne poep, hoop maar dat hij zich morgen weer wat beter voelt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190443148
BFZ. O+ O-)



Relatie t.o.v. de kat:

pi_190443155
Oh en er komt nu inderdaad ook echt een hoektand door. Kostte vandaag al 4 rompers. *)
pi_190449974
Wij hadden hier gister met recht tandjes leed :'( :'(

Ik lag te slapen want nachtdienst gehad en werd bruut wakker gemaakt door vriendlief. Ik dacht dat het huis minstens in brand stond want hij kon in zijn paniek niet zo 1,2,3 vertellen wat er nou aan de hand was. Hij kwam naar boven en J.eremy had hij op zijn arm en die hoorde ik huilen.
Blijkt J.eremy tijdens het spelen met zijn ondertandje was blijven hangen en die stond dus recht naar voren ipv omhoog :o flink veel bloed maar toen dreumes in kwestie mij zag stopte het huilen, stak zijn handjes uit naar me en met een grote glimlach wurmde hij zich tegen mij aan. Hij legde zijn handje op zijn lip en op dat moment heb ik met zijn handje het tandje weer terug geduwd.
De noodtandarts gebeld, we hoefden niet langs te komen want omdat het een melktandje is doen ze er niks mee.
Het tandvlees moet zichzelf gaan herstellen, en voor ons is het afwachten of het tandje blijft zitten of er alsnog uit gaat vallen.
De komende twee weken mag hij geen hard voedsel om meer kans te krijgen dat het tandje weer vast gaat zitten.
J.eremy was inmiddels zo moe van alles dat hij in ons bed in slaap was gevallen, dus ik ben maar lekker naast hem gekropen. Vriend voelt zich erg schuldig, hij wilde hem op het moment dat het gebeurde eigenlijk net gaan optillen om hem naar bed te brengen.

Foto van gehavende dreumes in kwestie
pi_190450354
U. werd vannacht wakker en huilde omdat hij pijn aan zijn voetjes had. Groeipijn? Kan dat nu al?

Ik kan me dat van mezelf nog wel herinneren. Wat een hel. :X

Ach, aapie, wat pijnlijk! Hopelijk valt hij er niet uit en is er geen verdere schade! :*
Protčge moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 15 december 2019 @ 10:27:59 #265
74056 crew  ToT
pi_190451293
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 20:55 schreef NicolasJoy het volgende:
BFZ. O+ O-)

[ afbeelding ]

Relatie t.o.v. de kat:

[ afbeelding ]
:D WHAHA! :D ^O^
pi_190451728
Ah aapie, auch, gelukkig kan hij er zelf om lachen.

Hier hebben we al 2 dagen dunne poep en rode billen...zouden de laatste kiezen nu al door gaan komen?
Die rode billen zijn wel echt superzielig, dus de sudocreme gaat er snel doorheen hier.
pi_190457868
quote:
6s.gif Op zondag 15 december 2019 05:43 schreef aapieannie het volgende:
Wij hadden hier gister met recht tandjes leed :'( :'(

Ik lag te slapen want nachtdienst gehad en werd bruut wakker gemaakt door vriendlief. Ik dacht dat het huis minstens in brand stond want hij kon in zijn paniek niet zo 1,2,3 vertellen wat er nou aan de hand was. Hij kwam naar boven en J.eremy had hij op zijn arm en die hoorde ik huilen.
Blijkt J.eremy tijdens het spelen met zijn ondertandje was blijven hangen en die stond dus recht naar voren ipv omhoog :o flink veel bloed maar toen dreumes in kwestie mij zag stopte het huilen, stak zijn handjes uit naar me en met een grote glimlach wurmde hij zich tegen mij aan. Hij legde zijn handje op zijn lip en op dat moment heb ik met zijn handje het tandje weer terug geduwd.
De noodtandarts gebeld, we hoefden niet langs te komen want omdat het een melktandje is doen ze er niks mee.
Het tandvlees moet zichzelf gaan herstellen, en voor ons is het afwachten of het tandje blijft zitten of er alsnog uit gaat vallen.
De komende twee weken mag hij geen hard voedsel om meer kans te krijgen dat het tandje weer vast gaat zitten.
J.eremy was inmiddels zo moe van alles dat hij in ons bed in slaap was gevallen, dus ik ben maar lekker naast hem gekropen. Vriend voelt zich erg schuldig, hij wilde hem op het moment dat het gebeurde eigenlijk net gaan optillen om hem naar bed te brengen.

Foto van gehavende dreumes in kwestie
[ afbeelding ]
Awww, sterkte voor J! :*
pi_190458088
Wij hebben gisterenavond - vannacht - vanmorgen - nu ook een avontuur gehad. :X

Mevrouw weigerde haar avondfles op te drinken. Iets dat we nog nooit hebben meegemaakt. Vervolgens klimt ze van de bank af, zegt ze nog "O-oh" en projectielkotst ze over de bank. Veel. Zuur. Vies. Zielig. Meisje wist niet wat haar overkwam. Kleren uit, wassen, want vies. Bekleding van de bank af, voorwas, handwas, wassen. Kussens zelfs inspuiten en hopen op het beste.

Rust. Toch?

's avonds nog alles gecontroleerd, alles rustig.

's nachts horen we iets, gaan kijken.. Zit ze daar brabbelend in haar eigen kots. Hele bed onder de kots, maar ook de gordijnen, haar commode, haar kast, de vloer, de luieremmer.. Knuffels, wat niet. We zijn dus al de hele dag bezig met alles schoon te maken, voor te wassen, uit te wassen. Wat een gedoe. :o Het blijft maar zuur ruiken..

Hoektand-leed? Of toch een griepje?
Timing zou niet slechter kunnen als we komende week ineens met ziek zijn zitten. :{
pi_190459505
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij hebben gisterenavond - vannacht - vanmorgen - nu ook een avontuur gehad. :X

Mevrouw weigerde haar avondfles op te drinken. Iets dat we nog nooit hebben meegemaakt. Vervolgens klimt ze van de bank af, zegt ze nog "O-oh" en projectielkotst ze over de bank. Veel. Zuur. Vies. Zielig. Meisje wist niet wat haar overkwam. Kleren uit, wassen, want vies. Bekleding van de bank af, voorwas, handwas, wassen. Kussens zelfs inspuiten en hopen op het beste.

Rust. Toch?

's avonds nog alles gecontroleerd, alles rustig.

's nachts horen we iets, gaan kijken.. Zit ze daar brabbelend in haar eigen kots. Hele bed onder de kots, maar ook de gordijnen, haar commode, haar kast, de vloer, de luieremmer.. Knuffels, wat niet. We zijn dus al de hele dag bezig met alles schoon te maken, voor te wassen, uit te wassen. Wat een gedoe. :o Het blijft maar zuur ruiken..

Hoektand-leed? Of toch een griepje?
Timing zou niet slechter kunnen als we komende week ineens met ziek zijn zitten. :{
Er heerst buikgriep....
S. 2014
J. 2016
pi_190459747
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 17:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Er heerst buikgriep....
Ook met spugen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 15 december 2019 @ 17:49:47 #271
74056 crew  ToT
pi_190459781
Weer ff wat pica's! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190461051
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ook met spugen?
Weet nog toen frum buikgriep had dat ze inderdaad extreem onder het spuug zat. Hoop het niet voor jullie :{
pi_190461141
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:43 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Weet nog toen frum buikgriep had dat ze inderdaad extreem onder het spuug zat. Hoop het niet voor jullie :{
}:| ;(

Soit. Als het zo is, is het zo.. Maar timing zou zo zo zo slecht zijn.

Ze is er nog wel vrolijk bij, dat dan weer wel. :9
  zondag 15 december 2019 @ 20:05:16 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_190462809
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:48 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ook met spugen?
Ja, Bij ons is een paar weken ook het alleen-spugen-virus geweest. We zijn bijna allemaal aan de beurt geweest en bij ons in het dorp ook heel veel brakers. Bij ons thuis was iedereen er binnen 24 uur doorheen (behalve ik, ik kreeg wat bonusdagen :'))

Sterkte!
pi_190464546
Wauw @NicolasJoy wat zal dat inderdaad nog stinken. En wat heeft ze veel geraakt. Krijg je alles nog schoon? :{

@aapieannie wat zullen jullie grschrokken zijn. Ik duim voor je dat de schade minimaal is.

De diarree is voorbij, vandaag geen enkele poep meer. Niet zo gek ook want er werd al twee dagen nauwelijks meer gegeten. Misschien ook de buikgriep te pakken gehad. Vandaag at hij wel (mijn) worstenbroodje en (mijn) gebakje. Prima dieet dit. ^O^

Wij vierden vandaag Banaan zijn verjaardag. Vanwege de diarree waren er acht personen minder en dat kwam niet slecht uit want vanmiddag hadden we één bezoeker en vanmiddag zat alles vol.

Banaan vond het een mooie dag. Vanochtend slingers, taart, ballonnen die kapot gaan en dan confetti loslieten, cadeautjes en een opa die hij weinig ziet.
Na het dutje ontstond er wel een heuse cadeautjesfile. Er waren al cadeautjes van de mensen die tijdens het dutje binnenkwamen, en dan nog meer cadeautjes van mensen die net binnenkwamen. En alleen papier eraf is natuurlijk niet genoeg, elk doosje moet eigenlijk even opengemaakt worden. Ik zag wat verwarring op zijn gezicht en heb wat hulp gevraagd aan het buurjongetje en mijn moeder om te helpen uitpakken. Hij is echt vreselijk verwend. :Y
Het leukste vond hij om met het buurmeisje (12) met de klei te spelen. En nieuwe manieren zoeken om de ballonnen te laten knappen.

Wel gek hoor dat hij dinsdag twee wordt. Voor mijn gevoel werd hij gisteren werd hij pas één. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190471709
Aaaaah NJ, wat ontzettend naar, hoe is het vannacht gegaan? Dat projectiel braken ken ik nog wel van B, Juul heeft het nog niet gehad. Hopelijk krijgen jullie schoon en zonder vieze geur.
Nice pics ToT!

Wij zijn gisteren geheel spontaan naar een Van der Valk in de buurt gegaan. Ik kan me niet eens heugen wanneer ik er voor het laatst was. Tenminste ik heb er wel eens meetings gehad, maar om te gaan eten was voor het laatst als kleine Exode.
Het was zondagbrunch met een uitgebreid buffet, DRUK! Maar Juul (en B) vonden het erg leuk, Juul heeft van alles meegegeten en zat te smullen.
Ze hadden een klein speelhoekje en verder heeft ze 100 rondjes restaurant gedaan.

We hebben het de laatste tijd zo druk met werk en alles er omheen dat het fijn was om gewoon even met zijn 4en iets anders te gaan doen.

En verder zijn we toe aan vakantie, nog 5 dagen werken.
pi_190477213
Hoe is het nu met saar @NicolasJoy ? Hopelijk bleef het bij deze ene dag!

@PKM klinkt als een gezellige dag! Alvast gefeliciteerd met banaan.

@exode wat leuk om daar te gaan lunchen. En lekker bijna vakantie! Ik heb vanmorgen ook gedag gezwaaid op mn werk. 7 januari hoef ik pas weer!

Met J.eremy gaat het goed gelukkig. Het tandje zit er nog in, tandvlees is mooi aan het helen. Hij bijt ook alweer in zn knuffels en speelgoed dus dat is fijn voor hem!

Met V.incent gaat het ook goed. Is lekker zijn vocabulaire aan het uitbreiden, maar mama en baby zijn favoriet haha! Hij zegt nu : mama, papa, baby, ja, nee, ba en ekke ( lekker). Ik vind het in iedergeval al een aardige lijst voor een 13 maander haha!
J.eremy zegt alleen nog maar mama, papa en uit.

Het word wel elke dag leuker met de kerels. Ze spelen echt samen. Ook met de oudste. Balletje overrollen. Of zij bouwt een blokkentoren en de jongens gooien hem met een hoop gegiegel om. Ook achter elkaar aan kruipen en elkaar blijven aankijken en dan lachen als je allebei je hoofd tegen de muur stoot haha! In bed is het vaak voor het in slaap vallen ook nog feest, we kunnen op de babyfoon meekijken en zien dan dat ze knuffels naar elkaar aan het gooien zijn.
En hele fijne update van beide, als ze weer wakker zijn gaan ze niet huilen maar papa roepen haha!!

Kortom ik geniet me suf hier!
pi_190482490
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 20:05 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, Bij ons is een paar weken ook het alleen-spugen-virus geweest. We zijn bijna allemaal aan de beurt geweest en bij ons in het dorp ook heel veel brakers. Bij ons thuis was iedereen er binnen 24 uur doorheen (behalve ik, ik kreeg wat bonusdagen :'))

Sterkte!
Mmm. Misschien dat het dan toch dat is, zeker als ik (steeds meer) hoor dat het kort, maar krachtig is bij de meeste...

Ben je er zelf weer bovenop? :9
quote:
3s.gif Op zondag 15 december 2019 21:00 schreef PKM het volgende:
Wauw @:NicolasJoy wat zal dat inderdaad nog stinken. En wat heeft ze veel geraakt. Krijg je alles nog schoon? :{

@:aapieannie wat zullen jullie grschrokken zijn. Ik duim voor je dat de schade minimaal is.

De diarree is voorbij, vandaag geen enkele poep meer. Niet zo gek ook want er werd al twee dagen nauwelijks meer gegeten. Misschien ook de buikgriep te pakken gehad. Vandaag at hij wel (mijn) worstenbroodje en (mijn) gebakje. Prima dieet dit. ^O^

Wij vierden vandaag Banaan zijn verjaardag. Vanwege de diarree waren er acht personen minder en dat kwam niet slecht uit want vanmiddag hadden we één bezoeker en vanmiddag zat alles vol.

Banaan vond het een mooie dag. Vanochtend slingers, taart, ballonnen die kapot gaan en dan confetti loslieten, cadeautjes en een opa die hij weinig ziet.
Na het dutje ontstond er wel een heuse cadeautjesfile. Er waren al cadeautjes van de mensen die tijdens het dutje binnenkwamen, en dan nog meer cadeautjes van mensen die net binnenkwamen. En alleen papier eraf is natuurlijk niet genoeg, elk doosje moet eigenlijk even opengemaakt worden. Ik zag wat verwarring op zijn gezicht en heb wat hulp gevraagd aan het buurjongetje en mijn moeder om te helpen uitpakken. Hij is echt vreselijk verwend. :Y
Het leukste vond hij om met het buurmeisje (12) met de klei te spelen. En nieuwe manieren zoeken om de ballonnen te laten knappen.

Wel gek hoor dat hij dinsdag twee wordt. Voor mijn gevoel werd hij gisteren werd hij pas één. :{w
Ik wist niet dat het zo erg kon zijn. :9 Haar matrasovertrek gaat niet meer schoon worden denk ik, die blijft geel. Haar 'toet' (knuffel clinicclowns) is nog erg vies, maar die mag niet weg, want bijgeloof, dan krijgt ze nog een andere vrees ik... (Cadeau van de ambulance toen) Verder hebben we zondag echt een werkdag aan poetsen gehad en is de zure lucht nu weg denk ik...

Gefeliciteerd alvast met Banaan! :* O+
(Mocht ik er morgen niet aan toekomen..) Ik ga jullie hier missen!

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 08:53 schreef exode het volgende:
Aaaaah NJ, wat ontzettend naar, hoe is het vannacht gegaan? Dat projectiel braken ken ik nog wel van B, Juul heeft het nog niet gehad. Hopelijk krijgen jullie schoon en zonder vieze geur.
Nice pics ToT!

Wij zijn gisteren geheel spontaan naar een Van der Valk in de buurt gegaan. Ik kan me niet eens heugen wanneer ik er voor het laatst was. Tenminste ik heb er wel eens meetings gehad, maar om te gaan eten was voor het laatst als kleine Exode.
Het was zondagbrunch met een uitgebreid buffet, DRUK! Maar Juul (en B) vonden het erg leuk, Juul heeft van alles meegegeten en zat te smullen.
Ze hadden een klein speelhoekje en verder heeft ze 100 rondjes restaurant gedaan.

We hebben het de laatste tijd zo druk met werk en alles er omheen dat het fijn was om gewoon even met zijn 4en iets anders te gaan doen.

En verder zijn we toe aan vakantie, nog 5 dagen werken.
Vannacht redelijk. Alleen ze wil amper eten.. Gisterenavond niet, vanochtend niet, op de opvang niet... Iets dat mij bij ons kind zorgen baart, want ze wil altijd eten en meerrrrrr.

Nog plannen in de vakantie?

quote:
6s.gif Op maandag 16 december 2019 14:53 schreef aapieannie het volgende:
Hoe is het nu met saar @:NicolasJoy ? Hopelijk bleef het bij deze ene dag!

@:PKM klinkt als een gezellige dag! Alvast gefeliciteerd met banaan.

@:exode wat leuk om daar te gaan lunchen. En lekker bijna vakantie! Ik heb vanmorgen ook gedag gezwaaid op mn werk. 7 januari hoef ik pas weer!

Met J.eremy gaat het goed gelukkig. Het tandje zit er nog in, tandvlees is mooi aan het helen. Hij bijt ook alweer in zn knuffels en speelgoed dus dat is fijn voor hem!

Met V.incent gaat het ook goed. Is lekker zijn vocabulaire aan het uitbreiden, maar mama en baby zijn favoriet haha! Hij zegt nu : mama, papa, baby, ja, nee, ba en ekke ( lekker). Ik vind het in iedergeval al een aardige lijst voor een 13 maander haha!
J.eremy zegt alleen nog maar mama, papa en uit.

Het word wel elke dag leuker met de kerels. Ze spelen echt samen. Ook met de oudste. Balletje overrollen. Of zij bouwt een blokkentoren en de jongens gooien hem met een hoop gegiegel om. Ook achter elkaar aan kruipen en elkaar blijven aankijken en dan lachen als je allebei je hoofd tegen de muur stoot haha! In bed is het vaak voor het in slaap vallen ook nog feest, we kunnen op de babyfoon meekijken en zien dan dat ze knuffels naar elkaar aan het gooien zijn.
En hele fijne update van beide, als ze weer wakker zijn gaan ze niet huilen maar papa roepen haha!!

Kortom ik geniet me suf hier!
Ze is nog niet helemaal zichzelf (Zie hierboven :9 ) maar wel vrolijk. Vandaag nog wel even gerend, geklommen, gegild, gespeeld.. Dus redelijk goede zin als ze maar 24/7 aandacht krijgt.

Je klinkt echt gelukkig met je mannen (en dame!) zo leuk om te lezen! O+
pi_190482592
Je zou de gele kleur er met de zon proberen uit te halen, NJ. Even natmaken en als de zon schijnt in de zon leggen....Beterschap voor Saar!

Zo leuk, een dreumes met een mening. Ik kwam hem vanmiddag ophalen van het kdv. Eerst doet hij alsof hij mij niet ziet, loopt de andere kant op. Vervolgens vraag ik hem of hij meegaat. Zegt volmondig 'Nee', en loopt nog verder weg. In ieder geval blij dat hij het daar naar z'n zin heeft....
pi_190482724
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Je zou de gele kleur er met de zon proberen uit te halen, NJ. Even natmaken en als de zon schijnt in de zon leggen....Beterschap voor Saar!

Zo leuk, een dreumes met een mening. Ik kwam hem vanmiddag ophalen van het kdv. Eerst doet hij alsof hij mij niet ziet, loopt de andere kant op. Vervolgens vraag ik hem of hij meegaat. Zegt volmondig 'Nee', en loopt nog verder weg. In ieder geval blij dat hij het daar naar z'n zin heeft....
Het proberen waard! Nu duimen dat de zon nog gaat schijnen... :9 Thanks!

Haha, klinkt bekend. :D Vooral heeeel leuk als je de laatste bent om je kind op te halen en de leidster toch ook wel graag nog haar wil. :P
pi_190491867
@NicolasJoy ik doe tegenwoordig standaard bij elke was een schep vanisch. Of als de vlek echt ranzig is even een nachtje in een emmertje met biotex. Was is altijd vlekvrij uit de machine!
pi_190496484
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:12 schreef aapieannie het volgende:
@:NicolasJoy ik doe tegenwoordig standaard bij elke was een schep vanisch. Of als de vlek echt ranzig is even een nachtje in een emmertje met biotex. Was is altijd vlekvrij uit de machine!
Na twee nachten weken + wassen is de vlek er nog niet uit. :X :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 17 december 2019 @ 15:26:38 #283
74056 crew  ToT
pi_190496506
_O- Mannetje is hier verslaafd geraakt aan rozijnen! :D Hij probeert elk zwart vlekje dat hij tegenkomt op te eten! :')
pi_190497687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 15:25 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Na twee nachten weken + wassen is de vlek er nog niet uit. :X :+
Dan kan ik je helaas alleen nog maar de vlekkenschaar adviseren :P
pi_190497748
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Je zou de gele kleur er met de zon proberen uit te halen, NJ. Even natmaken en als de zon schijnt in de zon leggen....Beterschap voor Saar!

Zo leuk, een dreumes met een mening. Ik kwam hem vanmiddag ophalen van het kdv. Eerst doet hij alsof hij mij niet ziet, loopt de andere kant op. Vervolgens vraag ik hem of hij meegaat. Zegt volmondig 'Nee', en loopt nog verder weg. In ieder geval blij dat hij het daar naar z'n zin heeft....
:D

Die van mij is altijd leuk aan het spelen tot hij ons ziet. Dan gooit hij zich dramatisch op de grond en begint te huilen. :')

U. is zo netjes. Ipv overal “nee” op te antwoorden, zegt hij: “nee, mama”. O+ Zo lief.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190498294
Günther neemt complimentje in ontvangst. :')
*kind kuiert buiten naast me, handjes op de rug gevouwen*
"Goh Günther, ik vind dat jij heel netjes op de stoep blijft vanmorgen."
"Vind ik ook."
8)7
Taalontwikkeling, ik vind het zo verrekte awesome! O+

Verder heeft -ie een onweerstaanbare manier van tijdrekken bedacht. Bij alles dat ik voorstel (Tijd voor een een boterham! / Kom, jas aantrekken. / Zullen we uit bed gaan? / Nu de andere sok nog.) oppert -ie nu: "Eerst kroelen?" en dan ben je zo vijf minuten verder. :+

Nog maar een paar weken tot aanvang peuterspeelzaal. Ik ga zķ grienen. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_190499949
PKM, gefeliciteerd met banaan!!

Jeetje Annie, wat een pech met de tand! Ik zou ook even in paniek zijn denk ik. Hopelijk blijft de tand het houden.

NJ, hier ook een tijdje geleden Bikkel met een buikgriep. Die heeft 2 dagen alles onder gekotst. En wat een zure bende is het dan :X .

Lief Minilot O+ wanneer begon hij een beetje met praten?

Bikkel zit nu nog in de 0 tot 1,5 jaar groep en is nu de oudste en is ook nog eens zijn beste vriend weg omdat zijn moeder een andere baan had. Nu speelt hij dus vaak in de middag met de kindjes van de andere,oudere groep omdat de baby's bij hem alleen maar slapen. Normaal gesproken wil ik niet te snel gaan met hem maar van mij mag hij nu wel een groep hoger. In februari staat nu de overgang gepland.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190499994
@Wolken Toen -ie ongeveer anderhalf was begon het wat meer te worden dan af en toe losse woordjes maar eigenlijk pas de afgelopen weken is het geëxplodeerd met zinnetjes, en maand of twee voor zijn tweede verjaardag dus :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_190500041
Banaantje! _O_ Drie dikke, natte verjaardagskussen van Günther en ondergetekende & tot snel bij de peuters! Kijken hoe lang die koters van ons het aan borsten lurken en in het grote bed slapen in het volgende topic volhouden ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_190500987
@PKM vandaag echt gefeliciteerd!
pi_190501285
PKM gefeliciteerd! O+ *O*
pi_190501533
@PKM , gefeliciteerd met je grote banaan O+ *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190502381
Dank allen! O+ Vandaag heb ik het woord verjaardag niet durven gebruiken, voordat hij weer een hele polonaise aan mensen in huis verwacht. ;)

@minilot ja leuk altijd die gelijkenissen.
Deze week hoorde ik voor het eerst een "vind ik heet" of zoiets. En een "...bedoel ik" toen ik hem niet goed verstond. Dat had ik een jaar geleden echt niet voor mogelijk gehouden.

Tot snel voor sommige van jullie en helaas wat langer voor sommige anderen. :W :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190502791
Gefeliciteerd PKM! *O*
pi_190503343
Gefeliciteerd, @PKM! Tot snel in het volgende topic. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190503360
Jongens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190503386
PKM, gefeliciteerd!! Tot over 4 maanden bij de peuters.

DUMAN,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190503393
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jongens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190503404
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jongens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooooo!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_190503433
@PKM gefeliciteerd!
pi_190503454
En vol dan maar!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')