abonnement Unibet Coolblue
pi_190014223
Zondag is het tijd voor het kleine broertje van het ESF: Het Junior Eurovisie Songfestival. Plaats van handeling is Gliwice in Polen, nadat de Polen vorig jaar wonnen met zangeres Roksana Wegiel.

19 landen doen mee, waaronder de opvallende namen Wales en Kazakhstan! Vandaag is de startvolgorde bekend gemaakt:

1. Australia
2. France
3. Russia
4. North Macedonia
5. Spain
6. Georgia
7. Belarus
8. Malta
9. Wales
10. Kazakhstan
11. Poland
12. Ireland
13. Ukraine
14. The Netherlands
15. Armenia
16. Portugal
17. Italy
18. Albania
19. Serbia

Gastland Polen, Frankrijk, Spanje, Armenie en Nederland lijken op voorhand bij de favorieten te horen.

Voor Nederland zingt Matheu (bekend als Ciske in Ciske de Rat) het lied Dans met Jou


Een recap van alle inzendingen:



[ Bericht 1% gewijzigd door TheVulture op 18-11-2019 23:50:48 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190014525
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 23:43:50 #3
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_190014627
Thanks voor het maken van het topic. w/
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_190014730
Dit wint Nederland ook w/
pi_190014765
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:48 schreef 18.32 het volgende:
Dit wint Nederland ook w/
Het zou me niets verbazen, het doet me denken aan de performance van Ralf Mackenbach... hebben we wel een probleem als we volgend jaar ook nog het JESF moeten organiseren _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190014921
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 23:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen, het doet me denken aan de performance van Ralf Mackenbach... hebben we wel een probleem als we volgend jaar ook nog het JESF moeten organiseren _O-
Gelukkig staat Ahoy bijna het hele jaar leeg. Het podium kan blijven staan, zelfde graphics als het volwassen festival. Die drie optredens in Ahpy verplaatsen ze maar naar 2021.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2019 23:59:19 ]
pi_190015073
Alleen onze eigen inzending gehoord. Matheu zelf weet dit lied live zeer overtuigend te verkopen. Die gaat naast de eigen stemmen (belachelijk ook dat dit is toegestaan :') ), ook heel wat stemmen van de pubermeisjes binnen halen. Top 5 moet wel mogelijk zijn. Een dubbele winst zou wel heel gaaf zijn *O*
~The present is all there is~
pi_190015106
Frankrijk klinkt erg leuk, maar moeten al als 2de, dus wie weet wint er eindelijk eens iemand vanaf die positie. :D

Die televote regels blijven raar.
Niet alleen dat je op eigen land kan stemmen, maar dat alle stemmen in 1 keer worden opgeteld. Daardoor zal het land dat als laagste eindigt, nog altijd behoorlijk wat punten krijgen.

Stel je krijgt zaterdag slechts 1% van de stemmen (waarvan waarschijnlijk een groot deel uit eigen land), dan krijg je daarvoor al 11 punten.
leven zoals het leven is
pi_190015144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 00:09 schreef grazz het volgende:
Alleen onze eigen inzending gehoord. Matheu zelf weet dit lied live zeer overtuigend te verkopen. Die gaat naast de eigen stemmen (belachelijk ook dat dit is toegestaan :') ), ook heel wat stemmen van de pubermeisjes binnen halen. Top 5 moet wel mogelijk zijn. Een dubbele winst zou wel heel gaaf zijn *O*
Ja dat stemmen via internet en op het eigen land is bezopen.. en volgens mij heeft Nederland de afgelopen jaren met veel mindere liedjes ook al die televote gewonnen of hoog gescoord dus als het daarop aan komt maakt ie zeer veel kans
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190017911
Volgens mij gaat Polen dit gewoon weer winnen. Wat een ijzersterke bijdrage zeg, had zo op het ESF gekund. Hoop dat ze deze lijn eens voortzetten :)
pi_190017987
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:56 schreef aarontje112 het volgende:
Volgens mij gaat Polen dit gewoon weer winnen. Wat een ijzersterke bijdrage zeg, had zo op het ESF gekund. Hoop dat ze deze lijn eens voortzetten :)
Even geluisterd en inderdaad ja :D
pi_190022540
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:56 schreef aarontje112 het volgende:
Volgens mij gaat Polen dit gewoon weer winnen. Wat een ijzersterke bijdrage zeg, had zo op het ESF gekund. Hoop dat ze deze lijn eens voortzetten :)
Apart inderdaad dat ze zoiets niet op het ESF kunnen brengen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2019 @ 19:05:32 #13
368283 ato
pi_190024793
Ik vind Frankrijk top, ook zo'n liedje wat op het grote festival niet zou misstaan.
Verder vind ik Polen, Albani, Noord Macedoni en Servi goed. Nederland is leuk, grappig dat het tot de favorieten hoort.

[ Bericht 7% gewijzigd door ato op 19-11-2019 19:14:46 ]
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2019 @ 22:42:38 #14
368283 ato
pi_190029555
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 00:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja dat stemmen via internet en op het eigen land is bezopen.. en volgens mij heeft Nederland de afgelopen jaren met veel mindere liedjes ook al die televote gewonnen of hoog gescoord dus als het daarop aan komt maakt ie zeer veel kans
Verleden jaar scoorde Nederland niet zo hoog.
Life can be a bitch, so like it..
pi_190040056
Ik heb het junior songfestival een aantal weken niet meer gevolgd sinds de bekendmaking van onze inzending. Vandaag was de eerste repetitie van Matheu, maar is het lied veranderd? Ik hoor ineens meer Engels wat ik niet had verwacht. Heel erg vind ik het niet overigens, maar ik moest er een beetje aan wennen

pi_190040626
Toch gewoon heel catchy, gaat het vast niet slecht doen.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2019 @ 19:29:42 #17
368283 ato
pi_190041784
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 17:14 schreef Nashipeer het volgende:
Ik heb het junior songfestival een aantal weken niet meer gevolgd sinds de bekendmaking van onze inzending. Vandaag was de eerste repetitie van Matheu, maar is het lied veranderd? Ik hoor ineens meer Engels wat ik niet had verwacht. Heel erg vind ik het niet overigens, maar ik moest er een beetje aan wennen

Nee niets veranderd. Choreografie ziet er goed uit.
Life can be a bitch, so like it..
pi_190043596
Zal Frankrijk wel worden. En verdiend dan ook. Wel gek die tweede startplek. Of wordt dat in de Junioreditie gewoon willekeurig geloot?
pi_190044102
Ik meen ergens te hebben gelezen dat de eerste en laatste plek worden geloot, zodat het "eerlijker" is. En de volgorde van de rest wordt door de Poolse omroep bepaald. Er was nogal commotie ontstaan, er wordt verweten dat de Poolse omroep expres de favorieten/concurrenten zoals Frankrijk, Noord-Macedoni en Spanje aan het begin zetten achter elkaar, zodat Polen gunstiger uitkomt. Of het terecht is of dat het iets uitmaakt weet ik niet.
pi_190045219
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 17:14 schreef Nashipeer het volgende:
Ik heb het junior songfestival een aantal weken niet meer gevolgd sinds de bekendmaking van onze inzending. Vandaag was de eerste repetitie van Matheu, maar is het lied veranderd? Ik hoor ineens meer Engels wat ik niet had verwacht. Heel erg vind ik het niet overigens, maar ik moest er een beetje aan wennen

Klopt. Eerste en tweede refrein zijn nu in het Engels. Moest ook even wennen, maar vind het wel sterker overkomen nu. De act ziet er op het filmpje ook strakker uit. Waarschijnlijk vrijdag de beelden van de volledige repetitie.
~The present is all there is~
pi_190045415
Arm kind. Ik hoop niet dat het een hartaanval is geweest zoals op reddit is te lezen. :o Heel benieuwd of ze (ouders, delegatie, JESC) hem nog laten optreden.

EurovisionJr twitterde op woensdag 20-11-2019 om 19:37:55 Statement regarding Russia’s JESC performer Denberel Oorzhak. https://t.co/tO6nSDC4cB reageer retweet
~The present is all there is~
pi_190045822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:02 schreef grazz het volgende:
Arm kind. Ik hoop niet dat het een hartaanval is geweest zoals op reddit is te lezen. :o Heel benieuwd of ze (ouders, delegatie, JESC) hem nog laten optreden.

EurovisionJr twitterde op woensdag 20-11-2019 om 19:37:55 Statement regarding Russia’s JESC performer Denberel Oorzhak. https://t.co/tO6nSDC4cB reageer retweet
Hmmm dat klinkt niet best -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190045866
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 17:14 schreef Nashipeer het volgende:
Ik heb het junior songfestival een aantal weken niet meer gevolgd sinds de bekendmaking van onze inzending. Vandaag was de eerste repetitie van Matheu, maar is het lied veranderd? Ik hoor ineens meer Engels wat ik niet had verwacht. Heel erg vind ik het niet overigens, maar ik moest er een beetje aan wennen

Er zat al wel flink wat Engels in verweven, maar volgens mij hebben ze nu ook nog een compleet refrein naar het Engels getrokken... repetitie ziet er wel erg overtuigend uit :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190049787
Zou wel leuk zijn als we deze ook winnen *O*
pi_190050197
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 11:11 schreef iBenny het volgende:
Zou wel leuk zijn als we deze ook winnen *O*
Yup, maar denk dat het toch Polen wordt...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')