Bronquote:Een heel dorp is in de bres gesprongen voor Jian Zhu, de eigenaar van het Chinees afhaalrestaurant Eastern Express. Hij zag zich gedwongen zijn toko in het Zuid-Hollandse dorp Woubrugge te sluiten omdat hij sinds februari 12.000 euro verlies draaide. Hij is gered dankzij een massale actie van zijn dorpsgenoten. Alle bewoners zijn plotseling Chinees gaan eten.
,,Het dorp wil dat ik blijf’’, vertelt Jian Zhu, die zijn afhaalrestaurant samen met zijn vader en echtgenote runt. ,,Mijn vrienden uit het dorp hebben me gered. Ze zeiden dat ik een website en een Facebookpagina moet hebben en dat het bezorgen van maaltijden tegenwoordig hot is. Ze hielpen me digitaal. Ik ga nu ook bezorgen. Zo moet ik verder kunnen’’, zegt hij.
Het begon anderhalve week geleden, toen Daniek de Groot loempia’s kwam halen. Jian Zhu vertelde hem dat het de laatste keer was, omdat hij de volgende zondag de deur zou sluiten. ,,Ik vond dat zo jammer. De maaltijden zijn er zo lekker en goed dat ik besloot via Facebook nog een laatste oproep aan de Woubruggenaren te doen om toch vooral Chinees te gaan eten. De oproep had succes. In een week tijd haalde hij een zodanige omzet dat hij door kon. Zelf ben ik een website voor hem gaan bouwen en Léon Hanswijk van Café De Jager houdt een Facebookpagina voor hem bij. Voor de promotie van de menu’s dragen Annemarie en Cees van Raad van de naastgelegen fietsenwinkel zorg,. We willen hem, zijn echtgenote en vader, als startende ondernemers zo graag helpen. Het zijn heel lieve mensen. Zijn vrouw beheerst de taal nog niet goed, maar ze lacht altijd’’ aldus Daniek.
Promotie
De Groot vertelt dat hij met de andere vrijwilligers een promotie-actie voorbereidt op de jaarlijkse Waterrecreatiedag in Woubrugge. ,,Het wordt een proef-actie. Iedereen mag voor een klein prijsje Chinees eten proeven.’’ Verder zijn er plannen voor een promotie-actie in het naastgelegen dorp Hoogmade. ,,Daar zit geen Chinees, ze moeten naar Leiderdorp voor een loempia’’, aldus De Groot.
Overigens zijn er meer problemen bij de horeca in Woubrugge. De eigenaren van Restaurant Disgenoten, Ciska en Michel Verhaar, stoppen er op 29 november mee. ,,Het restaurant is zo goed als verkocht. We hebben het nu tien jaar gerund en zijn – door een voortdurend tekort aan personeel - toe aan een nieuwe uitdaging en meer vrije tijd samen. We pakken een maandje rust en gaan dan verder kijken’’, aldus Ciska Verhaar.
Wat een slimme ondernemer zeg.quote:Op maandag 18 november 2019 22:12 schreef Asjemenou_ het volgende:
Ze zeiden dat ik een website en een Facebookpagina moet hebben en dat het bezorgen van maaltijden tegenwoordig hot is. Ze hielpen me digitaal. Ik ga nu ook bezorgen. Zo moet ik verder kunnen’’, zegt hij.
Dit. Mooi bericht.quote:Op maandag 18 november 2019 22:15 schreef FireFox1 het volgende:
Leuk, eindelijk een feelgood berichtje
En integreren ho maar. Alsof er niet genoeg meisjes en vrouwen in Nederland zijn om mee te trouwen.quote:Op maandag 18 november 2019 22:12 schreef Asjemenou_ het volgende:
Zijn vrouw beheerst de taal nog niet goed, maar ze lacht altijd’’ aldus Daniek.
Chinezen zijn niet dom.quote:Op maandag 18 november 2019 22:34 schreef cherrycoke het volgende:
bij de meeste Chinesen moet je nog contant betalen.
*Chinezenquote:Op maandag 18 november 2019 22:34 schreef cherrycoke het volgende:
Dit inderdaadquote:Op maandag 18 november 2019 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Leuke actie, voor wat het waard is. Na de feestdagen is iedereen Ping vergeten en in januari kan ie alsnog de deuren sluiten.
Bron?quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:39 schreef Jantje2k het volgende:
Nou mooi hoor, maar bij een turk die failliet zou dreigen te gaan zouden ze dit niet doen. Lekker bezig weer Nederland
Hilarisch. Restjes Chinees opwarmen als lunch.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:43 schreef HSG het volgende:
[..]
De lol-modus aanzetten. Wat doe jij eigenlijk?
De eigenaar van de kebabzaak is weggetreiterd door die vent in de op.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Dus het is ook een vreselijke racistische actie van de witte Nederlanders om deze Chinees te helpen. Waarom wel een Chinees en geen kebabzaak of zo?
Omdat de meeste spleetogen notoire belastingontduikers zijn.quote:Op maandag 18 november 2019 22:34 schreef cherrycoke het volgende:
De middenstand wil wel betaald worden om mensen te voorzien in eerste levensbehoeften. Heb je geen munten of bankbiljetten, dan krijg je helemaal niets van de middenstand. De middenstand steunen is dus rampzalig voor je eigen portemonnee.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is een beetje hetzelfde probleem als met winkels, iedereen voelt zich vrij om te kiezen waar die op dat moment zin in heeft, maar neemt ondertussen het blijven van de winkels en de Chinees wel voor vanzelfsprekend aan.
Als je niet wil dat je dorpschinees weggaat, betrek het zijn van goede klant dan ook in je keuze. Het is helemaal niet zo raar om de plaatselijke middenstand te steunen met je bestedingsgedrag.
Ditquote:Op dinsdag 19 november 2019 14:29 schreef DrMabuse het volgende:
Morgen.
Heel dorp massaal aan de diareeh.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:39 schreef Jantje2k het volgende:
Nou mooi hoor, maar bij een turk die failliet zou dreigen te gaan zouden ze dit niet doen. Lekker bezig weer Nederland
Moet de middenstand wel meegaan met de tijd. De Chinees hier in de buurt heeft ook geen site of facebook en doet ook niet aan bezorgen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is helemaal niet zo raar om de plaatselijke middenstand te steunen met je bestedingsgedrag.
Nee, want het is nu ook een bezorgchinees. Extra markt erbij, meer omzetmogelijkheden. Ik denk dat die upgrade zijn vruchten gaat afwerpen.quote:Op maandag 18 november 2019 22:43 schreef de_boswachter het volgende:
Leuke actie, voor wat het waard is. Na de feestdagen is iedereen Ping vergeten en in januari kan ie alsnog de deuren sluiten.
Dus omdat jij dat denkt werkt het ook zo. Jaja, ok.quote:Op dinsdag 19 november 2019 20:45 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, want het is nu ook een bezorgchinees. Extra markt erbij, meer omzetmogelijkheden. Ik denk dat die upgrade zijn vruchten gaat afwerpen.
Waar lees je datquote:Op dinsdag 19 november 2019 21:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus omdat jij dat denkt werkt het ook zo. Jaja, ok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |