Ik heb precies dit gedaan. Mijn ouders woonden op vijf minuten, m'n broer op een kwartier afstand. Al mijn andere familie en vrienden ook. Toch ben ik verhuisd en nu moet ik voor iedereen minstens een uur rijden.quote:Op vrijdag 15 november 2019 15:56 schreef VKV het volgende:
Geen concrete verhuisplannen hier, maar oh wat kan ik mezelf af en toe gek maken met wegdromen op Funda.
Ik vind een tuin altijd 10x belangrijker dan een huis. Nu hebben ik en mijn vriend een jaar of 3 geleden ons eerste huis gekocht, en het huis is mooi, ruim, in goede staat etc. Alleen de tuin...ik vind em veel te klein en mis een soort vrijheid. Zou het zo heerlijk vinden om uit je achterdeur te stappen, op je verandaatje te lopen en vervolgens met je blote voeten in het gras. En dat er ruimte is voor een tuinset, groot opblaasbad, ruimte om te spelen, een kampvuurtje, bbq, alles... En dat vind je hier in de buurt niet voor de prijs die wij kunnen betalen (of het huis staat op instorten).
Nu zit ik dus al weken op Funda en kijk ik steeds verder en verder het land in. Op "zelfs" wel een uur reisafstand van onze familie (nu 5-15 minuten). Zelf prima bereid om wat verder naar m'n werk te rijden want wat krijg je er een mooie omgeving voor terug. Nu is ons zoontje nog maar klein en zit hij voorlopig nog niet op de basisschool.
En toch zou ik het verschrikkelijk lastig vinden om zo ver van vrienden en familie vandaan te gaan wonen. Gewoon een bakkie doen, of tot laat natafelen, lijkt me ineens een heel "ding" worden.
En dat je niemand kent in de plaats waar je gaat wonen, dat lijkt me eigenlijk ook heel eng. Dus deze post is eigenlijk bedoeld om te kijken of iemand ervaring hiermee heeft en hoe de keuze bevalt.
Overigens is m'n vriend nogal van het "we blijven gewoon hier wonen, we wonen hier pas net"
Had je hier al gekeken?quote:Op maandag 18 november 2019 19:39 schreef Malteser het volgende:
Syrena, die buren. Niet fijn. Ga je een bod uitbrengen op het huis?
In het vorige topic plaatste ik een foto van de ruimte van onze keuken en vroeg ik naar een oplossing voor een lamp. Die is inmiddels gevonden, de pendel is in bestelling. Nu ben ik op zoek naar een mooie lampenkap, maar dat valt niet mee. Bijna alle losse lampenkappen zijn van die ‘standaard’ stoffen kappen en dat is niet wat we zoeken. We zoeken één mooie, grote opengewerkte kap, iets van staal, metaal, riet desnoods. Of anders een mooie grote van rookglas. Maar ik krijg het niet gevonden.
Ja, lampen genoeg die ik mooi vind, maar dat zijn complete lampen (dus inclusief pendel die niet los te maken is).
Iemand een tip waar ze mooie kappen verkopen?
Ja, we hebben deze pendel in bestelling:quote:
Succes in ieder geval en verschrikkelijk zo’n buren ! Hoop dat jullie bod goed genoeg is.quote:Op maandag 18 november 2019 19:49 schreef Syrena het volgende:
Ja we gaan bieden. Het is meteen een eindbod, volgens de instructies in de mail.
We hebben 1.5 jaar geleden ook zo'n procedure gehad en werden toen schromelijk overboden. Ze mogen de bedragen niet vrijgeven, maar ik heb na de overdracht het kadaster gesmst, vandaar dat ik het weet.
Sta nog steeds achter ons bod, prijs wat betaald is vind ik nog steeds te hoog. Dat gaat nu ook weer gebeuren, maar goed. Niet geschoten *blabla![]()
Ben wel benieuwd waar je op gaat uitkomen qua lampen! Lampen en raambekleding vind ik echt zo moeilijk en zelfs vervelend om uit te zoeken![]()
dus ik heb nu Ikeaatjes en Gamma. Tot afgrijzen van mijn moeder. Die wil nu voor haarzelf een nieuwe lamp boven de eetkamertafel. Heb het al 2 jaar weten te rekken dat ik niet meehoefde om een nieuwe uit te zoeken, maar ze is 'm nu echt zat
Ga even kijken bij Den Enghel. Kromstraat of Citypassagequote:Op maandag 18 november 2019 19:39 schreef Malteser het volgende:
In het vorige topic plaatste ik een foto van de ruimte van onze keuken en vroeg ik naar een oplossing voor een lamp. Die is inmiddels gevonden, de pendel is in bestelling. Nu ben ik op zoek naar een mooie lampenkap, maar dat valt niet mee. Bijna alle losse lampenkappen zijn van die ‘standaard’ stoffen kappen en dat is niet wat we zoeken. We zoeken één mooie, grote opengewerkte kap, iets van staal, metaal, riet desnoods. Of anders een mooie grote van rookglas. Maar ik krijg het niet gevonden.
Ja, lampen genoeg die ik mooi vind, maar dat zijn complete lampen (dus inclusief pendel die niet los te maken is).
Psst, je hebt een vriendin met een man die heel erg handig is met elektra enzo he, als je iets mooi vindt wat aangepast moet worden, stuur het dan even door, kijk ik even of meneer Tink er iets mee kan. Meestal welquote:Op maandag 18 november 2019 19:39 schreef Malteser het volgende:
Die lampen bij Made zijn leuk! Ik heb de link even opgeslagen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
@:Malteser, bij Made hebben ze losse lampenkappen die ook nog eens heel betaalbaar zijn. En de Ikea natuurlijk.
Eens met dit. Het lage achterste gedeelte mikken we wat kratten en tassen neer maar het is altijd weer hengelen om het er op te vissenquote:Op donderdag 21 november 2019 06:50 schreef Essebes het volgende:
Onze ervaring is, dat als je de kast niet splitst zoals in je eerste foto je het kleinste/onderste gedeelte van de kast moeilijk kan bereiken. Door te splisten is dat gedeelte van de kast beter te bereiken en te bereiken vanaf de gang. Ik zou dat een pluspunt vinden.
Ja weleens gekeken maar ik zie daar wel handige kasten maar niet iets wat me handig lijkt voor mijn gangquote:Op donderdag 21 november 2019 07:09 schreef LuNaTiC het volgende:
www.handigekasten.nl al bekeken? Hebben er meerderen hier. Gaan wij straks ook eens serieus naar kijken.
De toegang vanaf de gang lijkt me zeker handig ja. Maar met die diepte van 90cm, ga je dan wel achterin die planken komen? Dat lijkt me ook onhandigquote:Op donderdag 21 november 2019 06:50 schreef Essebes het volgende:
Onze ervaring is, dat als je de kast niet splitst zoals in je eerste foto je het kleinste/onderste gedeelte van de kast moeilijk kan bereiken. Door te splisten is dat gedeelte van de kast beter te bereiken en te bereiken vanaf de gang. Ik zou dat een pluspunt vinden.
Ja, dit zou ik kiezen. Ik zou in ieder geval niet een kast maken waar je in kunt lopen, want daar verlies je alleen maar ruimte mee. Wel kan het handig zijn om een wat groter, open gedeelte te hebben voor grote spullen, zoiets:quote:Op donderdag 21 november 2019 09:26 schreef Burdie het volgende:
Onder het laagste stuk kan je ook zoiets laten maken, voor schoenen:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Als compromis kun je wel in het lage deel lades laten maken en in het hoge deel planken en een roede. En dan overal gewoon deurtjes voor.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:55 schreef Fazz het volgende:
In ons vorige huis hadden we ook zo'n uittrekbaar deel. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |