quote:Na een maandenlange onderbreking wegens de coronapandemie wordt het snookerseizoen in juni hervat. De Champions League vindt van 1 tot 11 juni plaats achter gesloten deuren in Milton Keynes in Engeland. Topspelers als wereldkampioen Judd Trump (WS-1), Neil Robertson (WS-2), Mark Allen (WS-5) en Kyren Wilson (WS-8) zegden al toe.
De locatie werd gekozen omdat het in de Marshall Arena mogelijk is om iedereen te herbergen. Spelers, staf en officials zullen het complex niet hoeven te verlaten. De spelers worden op het virus getest voor ze het complex betreden en blijven daar in afzondering tot het testresultaat bekend is. Ze spelen al hun groepswedstrijden op een dag en blijven in het complex. Tijdens de wedstrijden bewaren spelers en officials altijd twee meter afstand. Een handdruk voor of na de match is uiteraard uit den boze. Het materiaal wordt regelmatig ontsmet en de spelers wordt ook gevraagd regelmatig een ontsmettende handgel te gebruiken.
quote:Op dinsdag 28 april 2020 16:00 schreef Modus het volgende:
[..]
Zie verder https://metro.co.uk/2020/(...)retirement-12619371/
Ebdon eruit, Henry erin! Fantastische deal lijkt me zoquote:Op donderdag 30 april 2020 22:41 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ury?CMP=share_btn_tw
Lekker!quote:Op zondag 31 mei 2020 18:48 schreef borisz het volgende:
Vanaf morgen dus de 2020 Championship League. Vanaf 16u op Eurosport. 64 spelers in groepen van 4. Winnaars naar volgende ronde.
Morgen groep 2 en groep 13
1 Judd Trump (ENG)
2 Daniel Wells (WAL)
3 Elliot Slessor (ENG)
4 David Grace (ENG)
1 David Gilbert (ENG)
2 Stuart Carrington (ENG)
3 Jak Jones (WAL)
4 Jackson Page (WAL)
Volledige loting https://en.wikipedia.org/wiki/2020_Championship_League
Viel me ook op. De man is 28, zou kunnen maar is wel erg vroeg. Ziet er vreemd uit.quote:Op woensdag 3 juni 2020 16:53 schreef wimderon het volgende:
Heeft Wilson z'n haar nou grijs geverfd of heeft hij het juist niet geverfd?
Zie dat nergens? Mag nog terugkomen als groepswinnaar?quote:Op woensdag 3 juni 2020 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
Haha, Brecel is afgelopen nacht zijn hotel uitgegooid omdat hij de quarantaineregels gebroken had en is daarop rechtstreeks terug naar België gereden.
quote:Op woensdag 3 juni 2020 20:43 schreef Modus het volgende:
[..]
Zie dat nergens? Mag nog terugkomen als groepswinnaar?
quote:Luca Brecel uit hotel gezet omdat hij naar receptie stapt met kapotte sleutel
Luca Brecel beleefde na zijn knappe groepszege in de Championship League nog een lange, bewogen nacht. Brecel keerde terug naar België, nadat hij uit het hotel werd gezet omdat hij onbewust de corona-instructies niet had nageleefd.
Brecel had dinsdagavond laat aan een 2-2 in zijn slotmatch tegen Jack Lisowski genoeg voor de groepswinst én een plaats in de volgende ronde van de Championship League. Zijn 138-break tegen Oliver Lines gaf de doorslag bij een gelijke puntenstand, daarom deed het slotframe tegen Lisowski er niet meer toe.
Woensdag volgende ronde
Brecel speelt nu op woensdag 10 juni de tweede ronde. Daarin worden op dinsdag en woensdag de 16 groepswinnaars opnieuw verdeeld over vier poules van vier. De vier winnaars van die poules vormen daarna op donderdag 11 juni de finalegroep. In poule A treft Brecel naast Mark Joyce, die onder meer reekshoofd Michael Holt wipte, nog twee te bepalen groepswinnaars.
“Ik ben blij dat ik over de meet ben geraakt”, reageerde een opgeluchte Brecel na afloop. “Het was niet altijd hoogstaand, maar de zege is binnen. Ik kreeg nog meer goed nieuws, ik hoef van World Snooker dan toch niet in Engeland te blijven. Ik keer dus terug naar België om begin volgende week opnieuw de oversteek naar Milton Keynes te maken.”
Hotelreceptie verboden gebied
Maar die terugkeer naar zijn woonplaats Antwerpen moest Brecel veel vroeger aanvatten dan gepland. De verdiende nachtrust na een lange dag met drie wedstrijden ging in rook op toen Brecels kamersleutel het niet meer deed bij zijn terugkeer in het hotel.
In het strenge corona-veiligheidsplan zijn voor de spelers in Milton Keynes vaste routes van hun kamers, die op dezelfde verdiepingen gesitueerd zijn, naar de eetruimtes en de zaal uitgestippeld. Zij mogen na het inchecken niet meer terugkeren naar de receptie. Dat was Brecel door de adrenaline na zijn kwalificatie vergeten. Hij bood zich met zijn kapotte sleutel aan de balie aan en… werd stante pede uit het hotel gezet. Beschermde medewerkers maakten zijn kamer leeg en stopten zijn bagage in zijn auto.
Nachtrit
“Daarop heeft Luca even voor middernacht Engelse tijd de terugreis van ruim 400 kilometer met de auto maar aangevat”, vertelt vader Carlo Brecel. “Ik ben wakker gebleven, we hebben af en toe contact gehad. Omdat hij niet te vermoeid was, is hij in één keer doorgereden tot Folkestone, waar hij een nachtshuttle naar Calais kon nemen. In de wachtrij voor de Tunnel en tijdens de overtocht heeft hij even kunnen slapen. Daarna is hij van Calais doorgereden naar Antwerpen, waar hij om zeven uur in zijn bed is gekropen. Ik was toch blij om te horen dat hij veilig thuis was.”
Brecels transportkosten zijn alvast vergoed, hij is nu al zeker van iets meer dan 6.000 euro. Voor de eindwinnaar van de Championship League is straks 33.000 euro weggelegd.
https://wst.tv/coral-tour-championship-to-run-in-june-on-itv4/quote:Snooker’s return to live action will continue later this month with the Coral Tour Championship from June 20th to 26th at the Marshal Arena in Milton Keynes.
The event was originally due to take place on March 17th to 22nd in Llandudno and then rescheduled for July 21st to 26th. But new dates in Milton Keynes have now been confirmed. The tournament will be behind closed doors with extensive live television coverage from ITV4.
Hier zal Ronnie doodziek van zijn. Ronnie speelde een bijna perfect tweede frame maar verloor die toch nog.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 21:42 schreef borisz het volgende:
Stuart Bingham 3-0 Ronnie en wint de groep op legsaldo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |