quote:Op maandag 25 november 2019 18:08 schreef ML45 het volgende:
[..]
Voor de liefhebber op Funda: https://www.funda.nl/koop(...)323730-sierplein-70/
Overigens is de bijlage voorzien van een paar slordige fouten. SIG al gemaild hierover.
Ik zeg doen!quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:01 schreef bleyenburg het volgende:
Krijg net lollige brief van Floryn BV
kan tot ¤ 2.000.000,00 geld opnemen met één klik.
zonder bedrijfsplan of jaarcijfers.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is de nieuwe naam van Invoicefinance en dat was een factoringmij. Ik zie op de website daar niets van terug. Ik denk toch dat dat het addertje is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 16:43 schreef bleyenburg het volgende:
De fraaiste zin uit hele epistel luidt:
"Floryn werkt simpel: upload 6 maanden bankafschriften en krijg tot ¤ 2.000.000,00 krediet."
Rente vanaf 4,91% per jaar.
als jullie mijn volgende post vanaf de Copacabana zien komen, weten jullie hoe of wat en waarom
quote:Op dinsdag 26 november 2019 10:17 schreef PON het volgende:
[..]
KOM scoort idd negatief rendement (obv AFM berekeningsmethode), en dan ga je vanuit dat er geen nieuwe defaults komen in de openstaande projecten...Nee, de afm rekenmethode gaat er juist van uit dat toekomstige defaults in gelijke mate optreden als in het verleden. Geldvoorelkaar berekent het portefeuille rendement wel op de manier die jij aangeeft (alleen rekening houdend met reeds ontstane defaults en uitgaande dat het daarbij blijft).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die woon boerderij is wel erg hoog gefinancierd!quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Pluimveestal met 1e hypotheek op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20395
https://www.google.com/ma(...).2965594!4d6.6701739
Er worden twee rentepercentages genoemd, 6,5% in de kop en 6% in de Toelichting van GvE.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Pluimveestal met 1e hypotheek op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20395
https://www.google.com/ma(...).2965594!4d6.6701739
Zoiets moet volgens mij gewoon bij dezelfde gefinancierd worden.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Die woon boerderij is wel erg hoog gefinancierd!
op de woonboerderij met een WOZ-waarde van ¤ 228.000,- (peildatum 1-1-2018). Hierop rust een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 314.000,- met een restschuld van ¤ 306.000,-.
Handels onderneming Toering bestaat pas sinds 8 maart 2018. Een foto van de florerende boerderijwinkel zou helpen dit verhaal op waarde te schatten.
lk kan op internet niets vinden aangaande deze winkel.![]()
Ik kan de materiele waarde van de mannelijke eigenaar ook niet plaatsen. Ik zie geen aanknopingspunten dat hij 175k vermogen zou hebben.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
op de woonboerderij met een WOZ-waarde van ¤ 228.000,- (peildatum 1-1-2018). Hierop rust een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 314.000,- met een restschuld van ¤ 306.000,-.
Handels onderneming Toering bestaat pas sinds 8 maart 2018. Een foto van de florerende boerderijwinkel zou helpen dit verhaal op waarde te schatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GVE leest mee, dus een aanvulling / verduidelijking lijkt me zinvol, dit om te voorkomen dat een dergelijk project een slechte start kent, waardoor de flow er niet meer in komt.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:45 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik kan de materiele waarde van de mannelijke eigenaar ook niet plaatsen. Ik zie geen aanknopingspunten dat hij 175k vermogen zou hebben.
Ik zou eerder ervan uit gaan dat het default percentage stijgt naar het niveau van de projecten die afgerond zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:17 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Nee, de afm rekenmethode gaat er juist van uit dat toekomstige defaults in gelijke mate optreden als in het verleden. Geldvoorelkaar berekent het portefeuille rendement wel op de manier die jij aangeeft (alleen rekening houdend met reeds ontstane defaults en uitgaande dat het daarbij blijft).
Ze zouden deze nog kunnen splitsen waarbij beide panden in een apart project gefund wordtquote:Op dinsdag 26 november 2019 19:22 schreef TisIk het volgende:
Aankoop beleggingspand Sint Pancras bij GVE, is blijkbaar opgegeven.
Nog maar 10 dagen te gaan, nog maar 18% vol en nog steeds dezelfde voorwaarden.
De huidige huurder: (ziet er solide uit)quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Het echtpaar is getrouwd lijkt het, aan de achternamen te zien, maar blijkbaar op huwelijkse voorwaarden, aangezien de HA van de echtgenote van morele waarde is. Aanknopingspunten voor de hardheid van de HA van Harm zie ik ook niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:45 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik kan de materiele waarde van de mannelijke eigenaar ook niet plaatsen. Ik zie geen aanknopingspunten dat hij 175k vermogen zou hebben.
Aangezien het hier gaat om een stal ipv een woonhuis en ik niet zo goed zie waarom de ouders op dit moment 150k zouden moeten ontvangen aangezien ze de boerderij ook al hebben verkocht, zou ik een veel groter gedeelte achtergestelde lening vanuit de ouders hebben verwacht bij dit toch specifieke onderpand, waarbij de totale lening annuïtair zou kunnen worden afgelost.quote:Op woensdag 27 november 2019 01:44 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Het echtpaar is getrouwd lijkt het, aan de achternamen te zien, maar blijkbaar op huwelijkse voorwaarden, aangezien de HA van de echtgenote van morele waarde is. Aanknopingspunten voor de hardheid van de HA van Harm zie ik ook niet.
Ik heb wel vertrouwen in de betaalcapaciteit met deze verhuurde stal. Ook de achterstelling van de lening van schoonouders spreekt mij aan.
Er wordt naar mijn mening een gezond deel van de hoofdsom afgelost: 33% van het totaal te lenen bedrag in 5 jaar.
Ik wacht even af of het rentepercentage nu 6 of 6.5 is. Als het 6.5 is doe ik mee.
Het vreemde is ook nog dat Harm de leningnemer in dienst is(als zzper?) Van de huurder van de kippenschuur.quote:Op dinsdag 26 november 2019 20:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
De huidige huurder: (ziet er solide uit)
http://happychickenfarm.nl/locatie-sint-annen/
Op google maps zie je geen enkele aanduiding dat er een winkel ter plaatse is gevestigd, geen bord, niets. Alleen dat autootje met belettering.
Ergens in het verhaal lees je dat er aan de achterzijde van de woonboerderij werd verkocht, maar die achterzijde is vanaf de weg lastig bereikbaar..........er hangt een bordje op de voorzijde maar is niet leesbaar.
Ik begrijp het verhaal niet goed, ze hebben net de huur verlengd van de schuur, waarom dan nu al de schuur kopen. Voordeel is wel dat ze van de huuropbrengst de annuïteiten kunnen betalen.
Nog afgezien van dat het bij KOM is, is dit soort financiering van eenmalige evenementen in mijn ogen een van de meest risicovolle categorien projecten die er zijn. Ik sla ze per definitie over.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:53 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Opnieuw KOM project met problemen.....
Mooi. Dan heb ik volgende week de resterende 40% van mijn inleg terug.quote:Op woensdag 27 november 2019 10:04 schreef Jaco078 het volgende:
Kinderopvang staat open op collin direct. Ik had een hyp inschrijving wel prettig gevonden. Ik neem m klein mee.
Staat nu overal 6%quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:26 schreef W1241302 het volgende:
[..]
Er worden twee rentepercentages genoemd, 6,5% in de kop en 6% in de Toelichting van GvE.
KO de Giraffe vol, dan ontvang ik ook binnenkort mijn rest inleg in het 1e project terug / nicequote:Op woensdag 27 november 2019 11:24 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mooi. Dan heb ik volgende week de resterende 40% van mijn inleg terug.
Inderdaad, met enige boeterente erbij voor wat extra rendementquote:Op woensdag 27 november 2019 11:55 schreef peterc het volgende:
[..]
KO de Giraffe vol, dan ontvang ik ook binnenkort mijn rest inleg in het 1e project terug / nice
Ik denk dat die volmacht wordt afgegeven door de eerste hypotheekhouder, gezien de procedure bij uitwinning als er twee hypotheekhouders zijn. Maar, dat levert dan toch slechts wat tijdwinst op, want de 1e hypotheekhouder kan de verkoop sowieso toch niet heel lang tegenhouden?quote:Op woensdag 27 november 2019 12:13 schreef ETphonehome het volgende:
Op NLinvesteert (besloten: alleen voor actieve investeerders) een vastgoed project in Amsterdam met een nieuw soort zekerheid: "ten behoeve van de investeerders van NLinvesteert wordt een verkoopvolmacht afgegeven".
Door de eerste hypotheek houder wordt zo'n 75% verstrekt, via NLinvesteert wordt het ontbrekende deel opgehaald (geen eigen inbreng in de eerste van deze reeks van 3 projecten).
Het wordt in de pitch in het midden gelaten of deze volmacht afgegeven wordt door de leningnemer, of door de hypotheeknemer.
Ik doe niet mee voor 6% bruto (voor 7 ook niet trouwens).
Ik heb hem dit keer ook laten lopen ondanks dat het bij het oude project een trouwe betaler was.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad, met enige boeterente erbij voor wat extra rendement![]()
Ik kan geen redenen bedenken om met de nieuwe mee te doen, ik vind dat gedoe met die handtekeningen van die dames al een minpunt, en ook dat het nu een Direct project is, alsof ze zich nu al indekken voor rampspoed (haast, weinig controle). De schulden van de winkel waren fors toegenomen. En geen zekerheden........
Ik heb hem nu ook laten lopen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat daar ruzie in de tent is tussen de jonge garde dames uit de ene bv en de grootaandeelhouder en zijn zoon.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb hem dit keer ook laten lopen ondanks dat het bij het oude project een trouwe betaler was.
Gelukkig zijn er nog wel 218 anderen die wel hun bijdrage hebben gedaan.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb hem nu ook laten lopen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat daar ruzie in de tent is tussen de jonge garde dames uit de ene bv en de grootaandeelhouder en zijn zoon.
Mij te veel risico dat zo iets uiteindelijk tot problemen leidt.
We zijn wel eensgezind vandaag.😀
Obv eerdere reacties vandaag en eerder, besloten mijn inschrijving weer te annuleren.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb hem nu ook laten lopen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat daar ruzie in de tent is tussen de jonge garde dames uit de ene bv en de grootaandeelhouder en zijn zoon.
Mij te veel risico dat zo iets uiteindelijk tot problemen leidt.
We zijn wel eensgezind vandaag.😀
Hypotheekhouder is inderdaad de logische entiteit die zo'n volmacht af moet geven. Echter in de wondere wereld van crowdfunding moet je zelf altijd goed opletten en nagaan of de "zekerheden" inderdaad zekerheden zijn, en hoe e.e.a. vastgelegd wordt.quote:Op woensdag 27 november 2019 12:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk dat die volmacht wordt afgegeven door de eerste hypotheekhouder, gezien de procedure bij uitwinning als er twee hypotheekhouders zijn. Maar, dat levert dan toch slechts wat tijdwinst op, want de 1e hypotheekhouder kan de verkoop sowieso toch niet heel lang tegenhouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie hier nog wel een bord aan de weg: https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op dinsdag 26 november 2019 20:32 schreef obligataire het volgende:
[..]
De huidige huurder: (ziet er solide uit)
http://happychickenfarm.nl/locatie-sint-annen/
Op google maps zie je geen enkele aanduiding dat er een winkel ter plaatse is gevestigd, geen bord, niets. Alleen dat autootje met belettering.
blijf het raar vinden dat Lex van Hoepen, die zegt te bemiddelen bij het verstrekken van leningen, een qua rente duur beroep moet doen op de investeerders van GvE tot 7,0%. ?quote:Op woensdag 27 november 2019 16:11 schreef Horsemen het volgende:
Garage boxen bij SiG: https://investeren.sameni(...)delkerkestraat-18-30
eigen grond of (particuliere) erfpacht? Ik kan het niet vinden in de pitch. Meneer Hoepen heeft ons wel eens in het ootje genomen met een niet gemelde particuliere erfpacht!quote:Op woensdag 27 november 2019 16:11 schreef Horsemen het volgende:
Ik ga mij er niet in verdiepen want wat mij betreft is de rente veel te laag voor garage boxen.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
eigen grond of (particuliere) erfpacht? Ik kan het niet vinden in de pitch. Meneer Hoepen heeft ons wel eens in het ootje genomen met een niet gemelde particuliere erfpacht!
Staat inmiddels open.quote:Op maandag 25 november 2019 16:29 schreef djh77 het volgende:
Project Amsterdam op SiG
https://investeren.sameningeld.nl/project/amsterdam-sierplein-70
Hoorde gisteren op de radio dat er wat gaat veranderen met de kamerverhuur in Amsterdam. Hier een geschrreven versie: https://www.westerpost.nl/kamerverhuur-2020-beperkt/quote:Op woensdag 27 november 2019 16:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Staat inmiddels open.
Deze heb ik wel meegenomen.
Dank!quote:Op woensdag 27 november 2019 16:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hoorde gisteren op de radio dat er wat gaat veranderen met de kamerverhuur in Amsterdam. Hier een geschrreven versie: https://www.westerpost.nl/kamerverhuur-2020-beperkt/
Hierdoor zou deze verhuurder wel eens in de problemen kunnen komen, met misschien ook de mensen die in de hoogste schaal geld uitlenen.
Idem.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dank!
De tijd zal het leren.
Ik heb hem meegenomen in 1A dus ik voorzie geen problemen voor mij als investeerder.
Vast nietquote:Op woensdag 27 november 2019 16:47 schreef Faraday01 het volgende:
Anderhalve maand geleden heb ik een toezegging gedaan bij SiG voor een project in Almelo. Ik heb alleen nog geen betaalverzoek gekregen. Zouden ze in overleg zijn om voor dit project de rente op te trekken van 4,3% naar 4,7%?
Zal wel te maken hebben met de datum van de overdracht. Betaalverziek komt volgens mij zo'n 2 weken over de overdracht.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:47 schreef Faraday01 het volgende:
Anderhalve maand geleden heb ik een toezegging gedaan bij SiG voor een project in Almelo. Ik heb alleen nog geen betaalverzoek gekregen. Zouden ze in overleg zijn om voor dit project de rente op te trekken van 4,3% naar 4,7%?
Doorverkoop zou kunnen. Echter er komen SIG-hyp.inschrijvingen op. Lijkt me niet dat hij ze per stuk dan verkoopt en dan steeds 1/7e aflost.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:13 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
blijf het raar vinden dat Lex van Hoepen, die zegt te bemiddelen bij het verstrekken van leningen, een qua rente duur beroep moet doen op de investeerders van GvE tot 7,0%. ?
Met een overschot van 41,00 per jaar lijkt dit een opzetje voor doorverkoop.
Maakte onderdeel uit van deze 50 stuks:quote:Op woensdag 27 november 2019 16:11 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb geen kritische mensen van hier gehoord die dit keer naar deze bijeenkomst zijn geweest. Ben wel benieuwd om hun ervaring hier te lezen. Van belanghebbende als GvE had ik geen ander verslag als het bovenstaande verwacht.quote:Op donderdag 28 november 2019 06:40 schreef djh77 het volgende:
Geslaagde investeerderssessie bij Flanderijn
Op vrijdag 1 november organiseerde Geldvoorelkaar.nl een investeerderssessie op het kantoor van Flanderijn. Tijdens de sessie gaf Hans Flanderijn een toelichting op het recoveryproces van projecten bij Geldvoorelkaar.nl en kregen de aanwezigen de ruimte om vragen te stellen over specifieke cases. Bij de sessie waren tevens de Risk manager en directeur van Geldvoorelkaar.nl aanwezig.
De bijeenkomst werd zeer positief ontvangen door de aanwezige investeerders. Enkele reacties:Flanderijn
'Wat ik goed vond aan de sessie was de ruimte voor eigen vragen en casussen. De betrokkenen hadden een informele houding en er was ruimte voor diepgang. Flanderijn was zwaarwichtig vertegenwoordigd, waardoor er inhoudelijk kon worden ingegaan op vragen.'
'Ik heb het contact met de andere investeerders erg gewaardeerd; het uitwisselen van ervaringen en dergelijke.'
'De sessie was zeer interessant. Het is me nu duidelijk wat de acties zijn die door Geldvoorelkaar en Flanderijn worden uitgezet in een poging om de vordering te incasseren. Dat dit niet altijd tot een succes zal leiden was me natuurlijk bekend, maar met de verkregen informatie kan ik de kansen nu beter inschatten. Het ingaan op individuele gevallen was de kers op de taart.'
'Mocht er in de toekomst nog meer van dit soort sessies worden aangeboden houd ik mij aanbevolen. Ook omdat ik er van kan leren en reflecteren op mijn crowdfunden en bijvoorbeeld de inhoud van mijn portefeuille opnieuw kan bekijken met andere uitgangspunten.'
Wij zijn verheugd met de positieve reacties en de feedback die we ontvingen over de investeerderssessie. Wat Geldvoorelkaar.nl betreft, was de bijeenkomst zeer geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar.
Wilt u meer weten over recovery bij Geldvoorelkaar.nl? Lees dan eens het interview met Hans Flanderijn en Jules Bhaggoe, de gerechtsdeurwaarders die de dossiers van Geldvoorelkaar.nl behandelen.
Ter informatie: het onderstaande overzicht geeft het incassotraject bij Geldvoorelkaar.nl weer.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit het verslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20-11-2019
Er zal geen uitkering kunnen plaatsvinden aan de crediteuren. 20-11-2019, maar dat wisten we al, Het gaat om de persoonlijke borgstellingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 28-11-2019 09:36:02 ]
quote:Op donderdag 28 november 2019 09:19 schreef peterc het volgende:
Collin BusinessCompleet failliet 6dec2016 nieuw verslag van de curator
Borgstellingen door de directieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit het verslagHeeft Collin wel al de twee borgen persoonlijk aangesproken voor hun deel? Niet dat het te verwachten is dat daar veel uit zal komen aangezien het vooral morele waarde was. De eerste stap is om een deurwaarder te laten onderzoeken wat de vermogenspositie van de borgen is. Hier zal voor de mensen die er in zitten weinig van terug gaan komen vrees ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20-11-2019
Er zal geen uitkering kunnen plaatsvinden aan de crediteuren. 20-11-2019, maar dat wisten we al, Het gaat om de persoonlijke borgstellingen.
quote:Op donderdag 28 november 2019 09:19 schreef peterc het volgende:
Collin BusinessCompleet failliet 6dec2016 nieuw verslag van de curator
Borgstellingen door de directieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit het verslagLees ik het goed dat de directie/aandeelhouders nog geld in de boedel moeten storten i.v.m. verkeerde vorderingen en dat dit naar de pandhouder de bank gaat? In dat geval zal de borgstelling van morele waarde nog minder in het laatje gaan brengen. Ben bang dat hier ook bij de borgen weinig tot niets te halen is tenzij de borgen weer ergens een behoorlijke verdien capaciteit hebben gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20-11-2019
Het project staat nu gepland voor 6 december bij de notaris. Het betaal verzoek zal dus vast niet lang meer op zich laten wachten.quote:Op woensdag 27 november 2019 16:47 schreef Faraday01 het volgende:
https://www.e-village.nl/over-ons/team/ verdiencapaciteit wel aanwezig bij Fabienne vermogenspositie zal wel K.. zijn.quote:Op donderdag 28 november 2019 10:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lees ik het goed dat de directie/aandeelhouders nog geld in de boedel moeten storten i.v.m. verkeerde vorderingen en dat dit naar de pandhouder de bank gaat? In dat geval zal de borgstelling van morele waarde nog minder in het laatje gaan brengen. Ben bang dat hier ook bij de borgen weinig tot niets te halen is tenzij de borgen weer ergens een behoorlijke verdien capaciteit hebben gevonden.
Nee, er staat dat de Holding en franchiseorganisatie nog vorderingen hebben op de werkmaatschappij. Denk aan bijvoorbeeld management fee en franchisevergoedingen. De bank heeft ook geld geleend aan de franchiseorganisatie in ruil voor een pandrecht. Dit pandrecht treft ook de vordering van de franchiseorganisatie op de werkmaatschappij. Daardoor mag de franchiseorganisatie niet zonder instemming van de bank instemmen met een schuldregeling voor de werkmaatschappij.quote:Op donderdag 28 november 2019 10:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Lees ik het goed dat de directie/aandeelhouders nog geld in de boedel moeten storten i.v.m. verkeerde vorderingen en dat dit naar de pandhouder de bank gaat? In dat geval zal de borgstelling van morele waarde nog minder in het laatje gaan brengen. Ben bang dat hier ook bij de borgen weinig tot niets te halen is tenzij de borgen weer ergens een behoorlijke verdien capaciteit hebben gevonden.
https://indebuurt.nl/delf(...)tis-pizza-uit~89416/quote:Op donderdag 28 november 2019 15:14 schreef djh77 het volgende:
Pizza op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hood-nederland/
Kloppen de namen in die pitch wel??? Of is het toeval dat hun achternamen allemaal voornamen zijn???quote:Op donderdag 28 november 2019 15:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
https://indebuurt.nl/delf(...)tis-pizza-uit~89416/
Dat viel mij ook al op. De voornaam van de eigenaar is Kevin dus het lijkt wel te kloppen. Het blijft wel heel toevallig allemaalquote:Op donderdag 28 november 2019 16:05 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Kloppen de namen in die pitch wel??? Of is het toeval dat hun achternamen allemaal voornamen zijn???
de ouders geloven er heilig in: als onderpand een 2de hypotheek op een pand dat nu nog onderwater staat (hoe is dat mogelijk? of is de WOZ waarde zover achterhaald...)quote:Op donderdag 28 november 2019 15:14 schreef djh77 het volgende:
Pizza op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hood-nederland/
Er staat nu 1 project onlinequote:Op donderdag 28 november 2019 17:48 schreef Horsemen het volgende:
Naast de vervroegde aflossing van de Giraffe Groep (Kinderopvang) via Collin is de lening die ze hadden via FnC ook vervroegd afgelost. Jammer want die bracht 14% netto op.
Zo langzamerhand toch wel zorgelijk dat er geen enkel nieuw project meer op de site komt (voor de particuliere investeerders in elk geval).
Wellicht zijn ze hun business model aan het wijzigen naar vermogens management voor grote investeerders ( pensioenfondsen / rijke families...)quote:Op donderdag 28 november 2019 17:48 schreef Horsemen het volgende:
Naast de vervroegde aflossing van de Giraffe Groep (Kinderopvang) via Collin is de lening die ze hadden via FnC ook vervroegd afgelost. Jammer want die bracht 14% netto op.
Zo langzamerhand toch wel zorgelijk dat er geen enkel nieuw project meer op de site komt (voor de particuliere investeerders in elk geval).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. een nieuwe potentiele aandeelhouder heeft op het laatste moment afgehaakt, aflossingen van de CF leningen voorlopig even on hold.
Helaas geen Sida garantie op deze projecten.
De communicatie is pro actief, zowel vanuit de leningnemer, als vanuit het platform. Laten we hopen dat er een oplossing komt.
Toch al weer bijna 20 miljoen gefinancieerd, zullen ze bij Collin niet blij mee zijn want ik heb zo het vermoeden dat die graag het marktleiderschap zouden willen claimen.quote:Op donderdag 28 november 2019 17:31 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe APOC (Project S) t.w.v. ¤ 2.500.000,- via GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=21097
APOC Project S
Project:21097 Zakelijk
Leendoel:Voorfinanciering voorraden
Classificatie:n.v.t.
G-PD percentage:0,27
Creditsafe score:55
Zekerheden:PR, BS, NO
Vanaf 30-11-2019 15:00 uur live
Kredietbedrag:¤ 2.500.000
Product:Flexlening
Rente per jaar:7,0%
Looptijd:21 maanden
De gebruikelijke 10-15% mist weer. Wel wat achterstallige betalingen ontvangen, zelfs van default projecten.quote:
Toch niet zo opmerkelijk? Het zijn steeds losse bedrijven dus er zijn dan weinig tot geen zekerheden voor de investeerders. Daar zal een bank niet happig op zijn, ook al gaat het bij de 'zusterbedrijven' misschien prima. En aaangezien ze bij de crowd weg komen met niet al te hoge percentages, kunnen ze op die manier veel sneller winst maken (als het goed gaat) zonder veel risico (als het individuele bedrijf omvalt). Lijkt me een prima businessmodel zolang de crowd er in mee gaat.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:24 schreef Mynheer007 het volgende:
(...) en vind het wel opmerkelijk dat een bedrijf van deze omvang geen andere manier heeft om aan geld te komen.
Door de groepsstructuur, zal bij het omvallen van één werkmaatschappij de financiële impact voor APOC op korte termijn beperkt zijn, maar ik verwacht dat veel crowdfunders daarna een extra keer achter hun oren krabben, voor ze weer meedoen met een nieuwe lening. Dus enig risico lopen ze wel.quote:Op donderdag 28 november 2019 19:53 schreef TechLight het volgende:
[..]
Toch niet zo opmerkelijk? Het zijn steeds losse bedrijven dus er zijn dan weinig tot geen zekerheden voor de investeerders. Daar zal een bank niet happig op zijn, ook al gaat het bij de 'zusterbedrijven' misschien prima. En aangezien ze bij de crowd weg komen met niet al te hoge percentages, kunnen ze op die manier veel sneller winst maken (als het goed gaat) zonder veel risico (als het individuele bedrijf omvalt). Lijkt me een prima businessmodel zolang de crowd er in mee gaat.
Ik sla ook deze x even over. Eerst maar project L aflossen, daar hebben ze al genoeg moeite mee. Daar hebben ze al tijden over. Vervroegd aflossen "ruim binnen" de looptijd is nu verworden tot een maandje voor het vervallen vd looptijd....quote:Op donderdag 28 november 2019 19:24 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Toch al weer bijna 20 miljoen gefinancieerd, zullen ze bij Collin niet blij mee zijn want ik heb zo het vermoeden dat die graag het marktleiderschap zouden willen claimen.
Ik sla deze keer over, want heb er al voldoende, en vind het wel opmerkelijk dat een bedrijf van deze omvang geen andere manier heeft om aan geld te komen.
Er is toch een borgstelling door de bovenliggende holding?quote:Op donderdag 28 november 2019 19:53 schreef TechLight het volgende:
[..]
Toch niet zo opmerkelijk? Het zijn steeds losse bedrijven dus er zijn dan weinig tot geen zekerheden voor de investeerders. Daar zal een bank niet happig op zijn, ook al gaat het bij de 'zusterbedrijven' misschien prima.
Ik zie het. Had eigenlijk niet gekeken, er komen er zoveel van langs en ik doe niet mee. Dus net iets te snel een aanname gemaaktquote:Op donderdag 28 november 2019 22:39 schreef obligataire het volgende:
Er is toch een borgstelling door de bovenliggende holding?
[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder99 op 29-11-2019 10:29:01 ]
quote:Op vrijdag 29 november 2019 09:44 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Van Top naar Flop, zo snel kan het gaan met KOM project:In dit geval is het natuurlijk wel zo dat KoM hier natuurlijk buitenstaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ligt ook zeker niet aan KOM.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
In dit geval is het natuurlijk wel zo dat KoM hier natuurlijk buitenstaat.
quote:Er worden geen zekerheden gevestigd (op hoofdelijke aansprakelijkheid na)
Als GvE er dan net als bij FnC voor zorgt dat de rente ± 10% hoger ligt dan haar huidige projecten en er ook maandelijks gerapporteerd gaat worden wat de stand van zaken is m.b.t. eventuele achterstanden dan kan het wel interessant zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2019 10:58 schreef djh77 het volgende:
Gve heeft de voorwaarden voor gve24 aangepast
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren, maar laat me graag positief verrassen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als GvE er dan net als bij FnC voor zorgt dat de rente ± 10% hoger ligt dan haar huidige projecten en er ook maandelijks gerapporteerd gaat worden wat de stand van zaken is m.b.t. eventuele achterstanden dan kan het wel interessant zijn.
Als de zaken anders liggen loop ik er met een hele grote boog omheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandbedrag was ¤5020,08, dus bij een maandelijkse betaling van ¤5000,- is dat bijna 100% van het maandbedrag (waarom ze niet die ¤20,08 erbij hebben gedaan snap ik ook niet). Hoe ze dus op die 37% komen is mij een raadsel.
quote:Op vrijdag 29 november 2019 14:01 schreef Red_arrow het volgende:
Ik zat mijn defaults nog eens te bekijken en kwam daarbij een vreemde conclusie tegen bij Pizza Hut:Mogelijk is dat wat er over blijft na aftrek van kosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandbedrag was ¤5020,08, dus bij een maandelijkse betaling van ¤5000,- is dat bijna 100% van het maandbedrag (waarom ze niet die ¤20,08 erbij hebben gedaan snap ik ook niet). Hoe ze dus op die 37% komen is mij een raadsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van FNC heeft blijkbaar niet betaald.
quote:Augustinusstraat 42 te Rotterdam is gepasseerd op 25 november 2019 Betaling van rente en eventuele aflossing zal plaatsvinden vanaf 25 november 2019.
Raoul Wallenberg 74 te Amsterdam passeert naar verwachting op 2 december 2019.
Curacaolaan 14 e Vlaardingen passeert naar verwachting op 2 december 2019.
Zeven Bosjes 132 te Almelo passeert naar verwachting op 6 december 2019.
De Nieuwe Ploeg 2 te Berlicum passeert naar verwachting op 5 december 2019.
J.M. de Muinck Keizerlaan 27 te Utrecht passeert naar verwachting op 13 december 2019.
Emmastraat 42-44 te Hoensbroek passeert naar verwachting op 13 december 2019.
Lijnzaadstraat 10 B te Rotterdam passeert naar verwachting op 16 december 2019. De betaal verplichting is al van toepassing vanaf 16 november 2019.
Mijnsherenlaan 49 B te Rotterdam passeert naar verwachting op 30 december 2019.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |