Zit wat in, waarom KZOP wel naast de intocht maar Pegida niet naast KOZP?quote:Op woensdag 13 november 2019 15:54 schreef TomLuny het volgende:
Anti-islambeweging Pegida gaat komende zaterdag toch niet demonstreren voor Zwarte Piet in Eindhoven.
Voorman van de beweging Edwin Wagensveld bevestigt berichtgeving hierover door het Eindhovens Dagblad.
De organisatie is het er niet mee eens dat ze niet direct naast de tegenstanders van Zwarte Piet mogen staan.
>
https://www.telegraaf.nl/(...)ht-sint-in-eindhoven
De reden, of de bevelgever daartoe, staat er niet bij.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:55 schreef Ciclon het volgende:
Zit wat in, waarom KZOP wel naast de intocht maar Pegida niet naast KOZP?
Zou ook niet uit moeten maken. Zowel KZOP als Pegida heeft een geweldadig verleden.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:56 schreef TomLuny het volgende:
[..]
De reden, of de bevelgever daartoe, staat er niet bij.
VVD burgemeester over-mijn-lijk Jorritsma legt uit :quote:Op woensdag 13 november 2019 15:58 schreef Ciclon het volgende:
Zou ook niet uit moeten maken. Zowel KZOP als Pegida heeft een geweldadig verleden.
Niet alleen meneer Airfryer, ook z'n buurmannetje en die Sultana van een Simons. voor Sultana Simons is zelfs wiskunde te racistisch.quote:Op woensdag 13 november 2019 16:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Die Jeffrey Afriyie lijkt me zo'n vermoeiend persoon hè. Als je met zo iemand praat moet je constant op je woorden letten dat je niemand beledigd.
Wie haat zaait zal haat oogstenquote:Wij zijn schietschijven geworden
quote:Op woensdag 13 november 2019 16:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Niet alleen meneer Airfryer, ook z'n buurmannetje en die Sultana van een Simons. voor Sultana Simons is zelfs wiskunde te racistisch.
Hagelschot met pepernoten. In je gezicht!quote:Op woensdag 13 november 2019 16:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
is 't toegestaan om een pepernoten lanceerinstallatie mee te brengen?
die eieren van vorig jaar is ook leuk hoor, alleen mist de link met sinterklaas. eieren is meer iets voor pasen.
Er zijn wel vaker zwakzinnigen die met dit argument komen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:29 schreef Ricardiyanoya het volgende:
Wie aangeeft dat Sinterklaas feest geen racistisch feestje is , is zelf een racist. Het is overduidelijk een verheerlijking van de slavernij tijd toen de zwarte medemens nog in plantages moesten werken en toen nog een untermensch was. Die tijd wordt keer op keer gevierd door de racistische medemens door het vieren van sinterklaasfeest.
Jij ziet spoken.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is niet dat er niet naar ze geluisterd is. Ze worden niet gehoorzaamd, maar dat is wat anders. Ze stellen zich bewust onverzoenlijk op omdat ze een tegenstelling tussen zwart en blank willen creeeren en vooral hun zwarte brothers van de Afrikaanse diaspora willen laten zien hoe slecht alle blanken wel niet zijn. Als ze Zwarte Piet niet meer hebben hebben ze niks anders dan geschiedvervalsing en dat gaat op een gegeven moment ook opvallen.
Sinterklaas komt oorspronkelijk uit Turkije. Drie keer raden waar de Turken het grootst in waren..quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:29 schreef Ricardiyanoya het volgende:
Wie aangeeft dat Sinterklaas feest geen racistisch feestje is , is zelf een racist. Het is overduidelijk een verheerlijking van de slavernij tijd toen de zwarte medemens nog in plantages moesten werken en toen nog een untermensch was. Die tijd wordt keer op keer gevierd door de racistische medemens door het vieren van sinterklaasfeest.
Inderdaad, daarom zit ik er echt niet mee dat ze afgelopen weekend zijn aangevallen en zal ik er ook niet mee zitten als ze zaterdag flink wat klappen krijgen , wie het niet wil horen moet het maar voelenquote:Op woensdag 13 november 2019 17:47 schreef HSG het volgende:
Je gaat een kinderfeest verzieken, je zoekt de confrontatie op op de dag zelf en tussen de kinderen die proberen te genieten, je beledigd mensen die het feest leuk vinden. Je bedreigd, intimideert en mishandeld mensen met een andere mening en je staat totaal niet open voor dialoog.
En vervolgens ga je zitten janken als je zelf een paar klappen terug krijgt?
Dat is overduidelijk niet het geval, het heeft zelfs geen ene reet met slavernij van donkere memsen te maken. Het is precies omgekeerd. Zwarte Piet is een Moor, iemand die vroeger blanke mensen tot slaaf maakte. Een boeman, net zoals de demon Krampus in Oostenrijk. Sommige aspecten van zijn uiterlijk kun je racistisch vinden, dat is ook de bron van de hele discussie, dat die rode lippen en oorbellen discriminerend zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:29 schreef Ricardiyanoya het volgende:
Klopt, ik vraag mij ook serieus af hoeveel procent van de negers en negerinnen in Nederland hetzelfde als hem denken. Ik ken veel negers en negerinnen maar niemand is het met hem eens.quote:Op woensdag 13 november 2019 16:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Die Jeffrey Afriyie lijkt me zo'n vermoeiend persoon hè. Als je met zo iemand praat moet je constant op je woorden letten dat je niemand beledigd.
Dat dusquote:Op woensdag 13 november 2019 17:47 schreef HSG het volgende:
Je gaat een kinderfeest verzieken, je zoekt de confrontatie op op de dag zelf en tussen de kinderen die proberen te genieten, je beledigd mensen die het feest leuk vinden. Je bedreigd, intimideert en mishandeld mensen met een andere mening en je staat totaal niet open voor dialoog.
En vervolgens ga je zitten janken als je zelf een paar klappen terug krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |