Wat naar Arja

Ik herken het dan gewoon liggen te wachten op de volgende huilbui wel. We hadden dat gisternacht voor het eerst weer en ik merkte ook gelijk weer hoe gestresst je reageert op elk klein geluidje. Hopelijk herstelt ze snel en heeft iedereen wat tijd om bij te slapen.
Fijn dat James zich beter voelt GM!
Wij hebben vrijdag de spenen in de schoen gedaan voor baby piet, die had spenen nodig had de Sint geschreven, en Em en Lala werden er nu wel oud voor. (de brief hadden we woensdag al ontvangen, om ze voor te bereiden). Ze vonden het vooraf allebei prima, spenen gingen ook zo de schoen in. Toen ze echt naar bed gingen wilde Em die van haar weer meepakken maar met wat uitleg “baby piet heeft hem nodig en jij bent al groot! Sinterklaas geeft je dan morgen in ruil daarvoor een kado” legde ze hem toch terug. Lala heeft hem niet meer gemist, maar Em vond het inslapen toch even moeilijk. En van 0:30 tot 2:30 is het huilen - 5 minuten stil - huilen etc geweest. Om 1:30 heb ik haar in ons bed gelegd en was ze stil maar druk bewegend, om 2:30 vroeg ik of ze naar haar eigen bed wilde waar enthousiast “ja!” op werd gezegd. Toen hebben we nog een gesprek gehad over dat baby piet nu de speen had en is ze rustig gaan slapen. Mijn man wilde overigens om 1 uur de speen al teruggegeven, maar die heb ik bewust niet verteld waar ik ze opgeruimd heb

vannacht ging probleemloos!
Hier was het sintfeest wel weer erg leuk geregeld. Eerst pietenbootcamp (pietengym was een betere naam geweest), maar kleuter heeft als grote broer meegedaan met Em (die rol gaf hem net dat zetje om ook mee te doen, anders had hij niet gedurfd maar om haar te helpen wel) en zelfs Lala heeft even meegedaan. Hier wel de hippe pietenmuziek omdat daar wat tempo in zit, maar de komst van Sint zelf was met ouderwetse muziek. Dat vonden ze wel weer heel spannend en beide durfde ze niet hun kado zelf bij Piet en Sint op te halen. Lala durfde het zelfs niet meer uit te pakken tot ze weg waren. Maar ze vonden het wel heel erg leuk!
En verder ben ik aan het nadenken hoe ik Sinterklaas en kerst vorm wil geven dit jaar. Ik denk dat we nu gaan beginnen met de gezinstradities op zetten en natuurlijk zijn die ook aan verandering onderhevig, maar ik wil wel dat de basis staat. Kleuter heeft het al weken over het opzetten van de boom (dat heeft blijkbaar indruk gemaakt vorig jaar), maar ik twijfel verder nog een beetje. Pakjesavond vieren we de 7e pas met schoonfamilie, we hebben wel 1 gezamenlijk kado voor op 5 december (zodat kleuter dat evt op school kan vertellen) en hebben net besloten dan lekker te gaan gourmetten met z’n vijven. Kleuter was gelijk enthousiast maar vroeg daarna wie er dan op Em en Lala ging passen :’) maar kerst twijfel ik nog een beetje. We doen geen individuele kado’s en ik denk ook geen gezinskado dit jaar, maar ik zit te denken aan het maken van zo’n schoenendoos per kind met nieuwe pyjama, ondergoed, sokken en iets van een leuke film ofzo er in (een plaatje dan, we hebben geen fysieke films meer :’) ) om op kerstavond te kijken. Nadeel is wel dat de dagen voor kerst voor mij de drukste dagen van het jaar zijn, dus wat we ook doen, ik moet het wel nu gaan voorbereiden. Wat voor ‘tradities’ hebben jullie?