abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190190924
Wij reden om de sfeer 8 minuten de verkeerde kant op (en dan dus weer terug praktisch langs ons huis) voor een kdv wat fijner voelde. Nooit spijt van gehad. Wel ooit verkeersstress als het druk was op de weg, maar dat woog er tegen op.
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:21:10 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_190191139
Ik mis mijn oude kdv echt enorm, maar het was voor mij echt niet te doen anders, dan had ik dagelijks 16 extra fietskilometers moeten maken (dwz een uur extra reistijd). Auto was geen optie, want in de ochtendspits vanuit een randgemeente het centrum van Eindhoven in moeten is nog erger dan een uur omfietsen :')
Het is dus een persoonlijke afweging. Als het qua reizen haalbaar is, en het voelt fijner, zou ik een kdv niet persé het dichtst bij huis zoeken. Voor een school vind ik dat héél anders, maar voor de opvang dus niet.
disclaimer
pi_190191380
Mijn hemel wat een dag... James is vanmiddag in een vijvertje gevallen... half koppie onder, leek behalve schrik weinig aan de hand tot hij na t eten ineens ging spugen! Flink ook. Dus toch de hap maar ff gebeld... maar zolang hij nu niet meer gaat spugen hoeven we er niets mee. Arm klein ventje en ik had een vette paniekaanval net door alles... pfff
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 29 november 2019 @ 21:34:41 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190191467
Oei wat een schrik, GM! Kan ik me heel goed voorstellen, dikke knuffel :*.
KuikenGuppy
pi_190191470
Wij hebben het kdv gekozen op basis van locatie (en dat het binnen prima voelde). Uiteindelijk erg blij mee omdat we daardoor ook bij deze basisschool binnen zijn gekomen en daar lijken we elke week tevredener mee te zijn (zo erg zelfs dat ik de meiden er laatst al ingeschreven heb omdat ik zie hoeveel broertje/zusjes er in kleuters klas zijn en ik anders bang ben dat er geen plek meer is, terwijl normaal pas met 3 jaar wordt ingeschreven in onze gemeente).

Misschien is dat ook wel een goed overwegingspunt, heeft een van de kdv's een samenwerking met een school en hoe voel je je daarbij? Een samenwerking maakt de overstap naar school wel een stuk makkelijker en soms mogen ze dan ook al eerder (deels) starten. Is voor een baby niet iets om rekening mee te houden, maar voor een peuter wellicht al wel. Ook voor als je een nr 2 wil ooit, dan zijn locaties bij elkaar wel zo praktisch. En informeer ook in hoeverre er überhaupt plek is...

Maar gefeliciteerd, een nieuw huis *O* Ik vond jullie oude huis altijd wel gezellig klinken, maar wellicht niet zo praktisch meer.

Dat is schrikken gm! Hou hem maar even goed in de gaten, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
pi_190191972
Wat schrikken GM!

Tja, kdv. Er is er 1 hier in het dorp. Ook simpel, niets bijzonders of extra’s, niet flexibel. Nu hebben wij geen flexibiliteit nodig normaal gesproken en voor een ander kdv moet ik al snel 10 minuten (vooral de verkeerde) kant en dus naar een ander dorp rijden.
Deze zit naast de school. Als ik zie hoe vrolijk N er is, altijd vaste gezichten. Ik heb al moeite om haar evt naar een andere dag te plaatsen ivm deels andere kindjes en leiding. Ze is echt wel gehecht daar.

Voor ons heeft afstand de doorslag gegeven. Tegenwoordig vind ik het ook heel tof dat N kindjes herkent als we naar de speeltuin gaan, boodschappen doen of bij andere activiteiten in het dorp zijn. Ik vind het een prettig idee dat ze deze contacten straks ook mee kan nemen naar school. En idd met een tweede wel heel handig als N op school zit dat het dicht bij elkaar ligt.
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:48:24 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190193118
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn hemel wat een dag... James is vanmiddag in een vijvertje gevallen... half koppie onder, leek behalve schrik weinig aan de hand tot hij na t eten ineens ging spugen! Flink ook. Dus toch de hap maar ff gebeld... maar zolang hij nu niet meer gaat spugen hoeven we er niets mee. Arm klein ventje en ik had een vette paniekaanval net door alles... pfff
Oh jezus dat is heftig om mee te maken zeg! :o
Sterkte, hopelijk een rustige nacht en geen nasleep verder. :* :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 november 2019 @ 22:52:17 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190193187
Leuk altijd, van die concrete vragen @Lemijn! Ben ook erg benieuwd naar je plannen mbt nieuw huis! En dat gedoe rond opvang regelen vond ik ook wat. Uiteindelijk bleken we niet zoveel keus te hebben vanwege de wachtlijsten. Toen werd het dus een meer mainstream kdv, met op het eerste oog weinig extra's. Ook qua afstand de verkeerde kant op (al is het maar een paar honderd meter :') ). maar ik had niet kunnen voorspellen dat hij nu vriendjes heeft die hij in de straat tegenkomt en hoe tof dát is!

En uiteindelijk weet je het niet van tevoren. Zijn leidsters zijn heel erg leuk, de organisatie op het kdv is belabberd, maar dat doet niks met Max.

Succes met je overwegingen!

En James, wat doe je! :o Hopelijk geen spugerij meer.
pi_190193938
Thanks ladies. Hii heeft nog een x gekokhalst en wilde daarna drinken... dat zit er nog in, en hij slaapt nu. Hopenlijk is t er nu uit en voelt hij zich morgen weer een stuk beter.
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 00:44:21 #160
269689 crew  Viv
pi_190194920
@Lemijn dat kdv bij het bos klinkt als 100 keer meer passend bij jullie dan die andere. Als de nadelen niet te groot zijn (hoeveel extra reistijd, extra kosten?, onhandige openingstijden?, minder flexibiliteit?) zou ik het wel weten hoor. O+

Wij droegen ons kdv eerst echt een warm hart toe en inmiddels is dat wel bekoeld, maar zoals bij Quoi heeft dat met de organisatie te maken en niet met de leidsters, dus ZZ daar weghalen vanwege onze principes zou niet in haar belang zijn. Dus ja, er zijn hier met wat omrijden wel fijnere kdv's in de regio (waaronder eentje op een boerderij met koeien en modder en laarsjes O+ ) , en toch laten we het maar zo.

gm87 wat eng zeg! :*
pi_190196395
Oh GM, wat een schrik ;( hoe is de nacht gegaan?

Lemijn, wij komen op weg naar ons KDV 2 andere tegen. Eentje zie ik zelfs door ons voorraam. Ik ben daar niet gaan kijken, omdat we met de eigenaresse nogal wat gezeik hebben in de straat (o.a. gigantische parkeerproblemen veroorzaken) en de andere ook niet gaan kijken omdat daar een boel leidsters vertrokken en kindjes uit overstapten. Ons KDV nu waren we met 1 stap binnen al verliefd op (moestuin, kippen, konijnen, regenpakken, rust in het gebouw, houten speelgoed) en nog altijd super tevreden mee. Die paar minuten fietsen vind ik dan geen bezwaar, maar is echt een overweging die je zelf moet maken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_190196460
Hij heeft zn drinken er nog een x uit gegooid en heeft nu ook koorts.. dus zo toch nog even overleggen met de hap... straks zit er water in zn long ofzo.
S. 2014
J. 2016
pi_190196490
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hij heeft zn drinken er nog een x uit gegooid en heeft nu ook koorts.. dus zo toch nog even overleggen met de hap... straks zit er water in zn long ofzo.
Wat klote zeg. Zeker even overleggen ja.
Wel lastig, want het heerst natuurlijk ook enorm. Laten we hopen dat hij daar gewoon last van heeft :*
pi_190196893
10:50 even naar de hap.
S. 2014
J. 2016
pi_190197216
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ah getsie, hopelijk valt het mee zometeen :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190198257
Gelukkig zijn zn longen schoon. Hij klaagt nu vooral over buikpijn, heb hem een btj platte cola gegeven en net een horrorluier gehad dus hopenlijk is het zn systeem nu uit

Morgen vieren we pakjesavond dus zou leuk zijn als ie zich dan goed voelt
S. 2014
J. 2016
pi_190200113
Wat een stress, GM. Gelukkig zijn zn longen schoon. Hopelijk veel plezier morgen!

Lemijn, het is inderdaad heel lastig die afweging en daarvoor is het goed denk ik om het voor jezelf op een rij te zetten, wat het concreet betekent. Ik vind de opmerking over basisschool ook wel een goede. Overigens zou ik het ook best bijzonder vinden als je die keuze hebt en er geen lange wachtlijsten zijn?

Toen wij verhuisden, was er ook een kdv in het bos, echt prachtig. Maar daar was echt geen plek. Toen gekozen voor een andere lokatie van dezelfde organisatie. Die lokatie ging ineens sluiten en daardoor kreeg Ysje voorrang bij het kdv in het bos. Hij zit er nu alsnog en dat is vooral ook leuk omdat er vanuit dat kdv ook veel kinderen naar onze basisschool gaan. Hij zit nu al bij een broertje in de groep van een kind uit I's klas.

Verder is het contrast wel enorm. Waar we voorheen middenin het centrum van de stad zaten, met een kdv in een oud postkantoor met geen/nauwelijks natuur in de buurt, zit Ysje nu dus middenin het bos. Maar I heeft het op haar kdv in de stad ook enorm naar haar zin gehad. Met terugwerkende kracht, nu ik meer opvang heb gezien, vind ik de leidsters die zij daar had echt heel top. O+ . Het is best lastig om dit soort zaken van tevoren goed in te schatten...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 30 november 2019 @ 20:30:19 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190205082
Ja, lastig is het en onvoorspelbaar soms.

@GM gelukkig lijkt het mee te vallen.

Ik tikte hier vorig jaar een stukje over het sintfeest op het werk van mijn vriend. Dit jaar had ik hetzelfde. Leuk hoor, al die happy hardcore sintliedjes en het naar binnen beamen van Sinterklaas, maar onze peuter zingt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat de klassiekers en waarom nu niet gewoon minstens één keer gewoon een normaal sintliedje en dat hij dan binnenkomt, op een stoel gaat zitten en iets gaat vertellen?

Afijn, oma sprak :')
pi_190210152
Oh, dat begrijp ik heel goed, Quoi. Maar ja, ik ben dan ook al stokoud.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190210544
Ik ben nog piepjong (nee grapje, maar ook niet oud) en vind de traditionele liedjes gewoon het leukst.
Wij luisteren veel naar de liedjes van Maan. Niet zo’n ergerlijk vals kinderkoortje, maar wel de echt liedjes.
  zondag 1 december 2019 @ 09:48:07 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190210583
Gelukkig :)

We hebben vaak het sinterklaasalbum van Cowboy Billie Boem opstaan of van VOF De Kunst.
  Manager PR/Moderator zondag 1 december 2019 @ 10:28:09 #172
269689 crew  Viv
pi_190210968
Ik leef kennelijk onder een steen, het fenomeen happy hardcore sintliedjes of andere nieuwe varianten is mij onbekend. :D
pi_190211045
Ach arme James!

Wij zijn dit weekend ook naar de hap geweest op vakantie.. Emmy heeft een heftige en pijnlijke herpesinfectie in haar hele mond en ze eet, drinkt en slaapt nauwelijks. Zo zielig ze wordt elke keer huilend half slapen wakker als ze weer moet gapen ofzo.
We kunnen al 2 nachten steeds maar een half uurtje slapen en soms hooguit 2, maar ik sta er dan op een gegeven moment helemaal strak van en lig erop te wachten. En ik kan ook niks voor haar doen, sterker nog vaak wijst ze me boos af nu
  Manager PR/Moderator zondag 1 december 2019 @ 10:40:44 #174
269689 crew  Viv
pi_190211162
Ach arme emmy! Beterschap.

James zn koorts is weg en hij heeft na een goede nacht slaap vandaag ook weer iets gegeten. Nog wel snel moe en chagrijnig maar dat trekt wel bij. Hij is wel flink geschrokken van alles.
S. 2014
J. 2016
pi_190211824
Wat naar Arja :( Ik herken het dan gewoon liggen te wachten op de volgende huilbui wel. We hadden dat gisternacht voor het eerst weer en ik merkte ook gelijk weer hoe gestresst je reageert op elk klein geluidje. Hopelijk herstelt ze snel en heeft iedereen wat tijd om bij te slapen.

Fijn dat James zich beter voelt GM!

Wij hebben vrijdag de spenen in de schoen gedaan voor baby piet, die had spenen nodig had de Sint geschreven, en Em en Lala werden er nu wel oud voor. (de brief hadden we woensdag al ontvangen, om ze voor te bereiden). Ze vonden het vooraf allebei prima, spenen gingen ook zo de schoen in. Toen ze echt naar bed gingen wilde Em die van haar weer meepakken maar met wat uitleg “baby piet heeft hem nodig en jij bent al groot! Sinterklaas geeft je dan morgen in ruil daarvoor een kado” legde ze hem toch terug. Lala heeft hem niet meer gemist, maar Em vond het inslapen toch even moeilijk. En van 0:30 tot 2:30 is het huilen - 5 minuten stil - huilen etc geweest. Om 1:30 heb ik haar in ons bed gelegd en was ze stil maar druk bewegend, om 2:30 vroeg ik of ze naar haar eigen bed wilde waar enthousiast “ja!” op werd gezegd. Toen hebben we nog een gesprek gehad over dat baby piet nu de speen had en is ze rustig gaan slapen. Mijn man wilde overigens om 1 uur de speen al teruggegeven, maar die heb ik bewust niet verteld waar ik ze opgeruimd heb :@ vannacht ging probleemloos!

Hier was het sintfeest wel weer erg leuk geregeld. Eerst pietenbootcamp (pietengym was een betere naam geweest), maar kleuter heeft als grote broer meegedaan met Em (die rol gaf hem net dat zetje om ook mee te doen, anders had hij niet gedurfd maar om haar te helpen wel) en zelfs Lala heeft even meegedaan. Hier wel de hippe pietenmuziek omdat daar wat tempo in zit, maar de komst van Sint zelf was met ouderwetse muziek. Dat vonden ze wel weer heel spannend en beide durfde ze niet hun kado zelf bij Piet en Sint op te halen. Lala durfde het zelfs niet meer uit te pakken tot ze weg waren. Maar ze vonden het wel heel erg leuk!

En verder ben ik aan het nadenken hoe ik Sinterklaas en kerst vorm wil geven dit jaar. Ik denk dat we nu gaan beginnen met de gezinstradities op zetten en natuurlijk zijn die ook aan verandering onderhevig, maar ik wil wel dat de basis staat. Kleuter heeft het al weken over het opzetten van de boom (dat heeft blijkbaar indruk gemaakt vorig jaar), maar ik twijfel verder nog een beetje. Pakjesavond vieren we de 7e pas met schoonfamilie, we hebben wel 1 gezamenlijk kado voor op 5 december (zodat kleuter dat evt op school kan vertellen) en hebben net besloten dan lekker te gaan gourmetten met z’n vijven. Kleuter was gelijk enthousiast maar vroeg daarna wie er dan op Em en Lala ging passen :’) maar kerst twijfel ik nog een beetje. We doen geen individuele kado’s en ik denk ook geen gezinskado dit jaar, maar ik zit te denken aan het maken van zo’n schoenendoos per kind met nieuwe pyjama, ondergoed, sokken en iets van een leuke film ofzo er in (een plaatje dan, we hebben geen fysieke films meer :’) ) om op kerstavond te kijken. Nadeel is wel dat de dagen voor kerst voor mij de drukste dagen van het jaar zijn, dus wat we ook doen, ik moet het wel nu gaan voorbereiden. Wat voor ‘tradities’ hebben jullie?
  zondag 1 december 2019 @ 12:29:03 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190212064
Ik doe niet echt aan voorbereiding ervoor, behalve paar sinterklaascadeautjes kopen en afspreken dat te vieren.
Kerstdata staan vast en ik bedenk wat ik wil koken, verder zien we wel.
Kneuterigheid en traditionele familiegerichte mutserigheid galore iig, maar daar is mijn dochter nóg meer van dan ik, dus dat komt goed _O_

GM: top dat James weer beter gaat, nu even beide rustig verwerken, want zal er vast inhakken zo'n ervaring ;(

Arja, wat ontzettend zielig zeg! Kan daar nog iets aan gedaan worden om de last wat te verminderen?

Gisteren sinterklaasviering gehad op werk van mijn man. Wát een toffe, oldskool, Sinterklaas was dat _O_
Ze vond het retespannend, en uiteindelijk heel erg leuk.
Sint ging op het einde nog even op De Snollebollekes de polonaise lopen met alle kinderen O+ O+ O+ alleen zat madame toen even te poepen op het toilet... Bummer!

Volgend jaar nieuwe poging :+ maar was tof :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190215351
Molo nee ze krijgt al maximale pijnstilling.

Oh ja speentjes wil Emmy nu niet omdat ze pijn heeft en ik heb gezegd hoe knap en groot dat van haar is en toen hebben we de speentjes weg gegooid. Ik zag hier al 3 jaar tegenop maar heb nu van de nood een deugd gemaakt :+
  zondag 1 december 2019 @ 20:51:46 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190220875
@Arja! Veel sterkte daar. Wat ellendig, zo'n herpesinfectie. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier ook geen specifieke voorbereidingen op tradities. Het is mooi dat we voor het eerst sinds jaaaaaren weer eens sinterklaas vieren met mijn familie, door Max O+ Verder heb ik altijd een neiging om tradities te doorbreken, dus laat ik ze vooral niet te erg opzetten :+ Ik geef wel toe dat ik anders nadenk over de feestdagen nu we Max hebben.

...die ik overigens vandaag heb ingeschreven voor de psz!

...die vanavond een bal in de lucht gooide, zei: "Kijk eens wat ik kan mama!" en de bal toen opving _O_ Wtf!
pi_190221520
Ik vind het ook leuk om na te denken over tradities O+ dit jaar gaan we op 1e kerstdag naar familie (om en om schoonfamilie/familie elk jaar). En tweede kerstdag brunchen met z'n 3tjes, maar wat verder nog moet ik nog even bedenken. Wil iets met lichtjes of kaarsjes, maar wat :{ misschien met lampion wandelen in het bos na zonsondergang ofzo :D. Misschien stervenskoud maar ik ken niemand die het doet :+ dus wel origineel
  zondag 1 december 2019 @ 22:22:24 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190223356
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 21:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind het ook leuk om na te denken over tradities O+ dit jaar gaan we op 1e kerstdag naar familie (om en om schoonfamilie/familie elk jaar). En tweede kerstdag brunchen met z'n 3tjes, maar wat verder nog moet ik nog even bedenken. Wil iets met lichtjes of kaarsjes, maar wat :{ misschien met lampion wandelen in het bos na zonsondergang ofzo :D. Misschien stervenskoud maar ik ken niemand die het doet :+ dus wel origineel
Met kerst kun je ook vaak een levende kerststal bezoeken. Met geitjes en schaapjes enzo, vuurtje, snert, glühwein... O+.

Ik heb een boekje waar ik al onze 'tradities' en seizoensdingetjes in opschrijf, zodat ik alles handig bij elkaar heb. Onze gedichtjes voor advent bijvoorbeeld, zo hoef ik ze niet elk jaar opnieuw op te zoeken. En ons recept voor pepernoten, kniepertjes, of hoe lang het ook alweer duurt om één pak oliebollen te bakken (en hoeveel je ook alweer uit één pak kunt halen).
Ben ermee begonnen na de geboorte van Guppy, omdat mijn geheugen een blijvend vergiet bleek te zijn :').
En ik hou van voorbereiden, en daarmee de drukte spreiden, dus ik zou rustig in augustus al alle schoencadeautjes kunnen aanschaffen als dat in de planning goed uitkomt. Die dingen bederven toch niet :P.
KuikenGuppy
pi_190226947
Hallo :W C is vandaag jarig dus officieel een peuter nu, het gedrag vertoont ze al weken overigens :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoera! *O* O+

Tijd om hier eens te gaan bijlezen, zag al wel voorbij komen dat er veel zieke kindjes zijn, beterschap :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190227763
Gefeliciteerd C! Wat heerlijk dat je nu een echte peuter bent *O*
pi_190228178
Hoi c'tje *O* gefeliciteerd!!!
pi_190228256
Welkom en gefeliciteerd C en rena *O*

Wat een handig idee Burdie! Is dat boekje ook verboden in te kijken voor je kinderen? Of noteer je er geen kado’s in?
pi_190238128
Hiep hiep hoera, C is een peuter *O* *O* *O*
Gefeliciteerd!
pi_190238925
Gefeliciteerd Rena en welkom!

Emmy is behoorlijk opgeknapt dus hebben we op onze laatste vakantiedag toch nog veel plezier kunnen maken. Ze huppelde weer en was weer enthousiast over alles en at als een paard en met veel genot. Ik heb mijn meisje weer terug O+
En ze slaapt zonder speen!
  maandag 2 december 2019 @ 21:59:25 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190240337
Heel erg goed nieuws, @Arja!

Welkom C'tje! Welkom in alweer de leukste fase van je leven ;)

Ik ben erachter gekomen dat Max heel hoog kan springen :') Zo hoog sprong hij nl. driftig op en neer vanmorgen toen ik 'm bij kdv afzette, zónder zijn knuffels. Die krijgt hij telkens nog mee. Maar hij heeft een loopfietsje vanaf gisteren en wilde daarmee naar het kdv. Prima, maar dan geen handen over voor je "vrienden". Prima, zo leek eerst, maar de wereld verging toen hij doorkreeg wat dat betekende :D Er werd dan ook níét gezwaaid.
pi_190246970
Dank voor de felicitaties! :)

Arja wat fijn dat ze weer opgeknapt is!

Quoi, heerlijk hè dat temperament :o

Hier was het vanmorgen ook weer woedend krijsen om iets waar ik niet achter kon komen, ik vind het echt lastig als ze zo woest wordt dat je haar er bijna niet uitkrijgt. Ik vermoed misschien dat ze aanvoelde dat het vandaag weer oppasdag bij opa en oma is en dat ze dat lastig vind, hoe leuk ze het daar ook altijd heeft. Was ook voor het eerst dat ze moest huilen toen ik wegging vandaag. Verlatingsangst heeft ze nog niet eerder gehad eigenlijk, zou dat alsnog kunnen in deze fase?
And you know I might
pi_190247586
Of t nog verlatingsangst is weet ik niet rena. Wat wij hier wel eens hebben is dat t kapteintje het gewoon stom vind dat wij weg gaan omdat hij met ons wil spelen. Dat kan hij tegenwoordig ook wel redelijk aangeven, "papa niet weg, blijven spelen, samen!" Of zoiets :D. Ik denk dat ie ondertussen wel weet dat we weer terugkomen als we weggaan, maar soms vind ie het wel gewoon jammer heb ik het idee. Hij is graag bij ons O+ vind ik wel zoet
pi_190251032
Mijn man appte dat later inderdaad ook nog, dat ze nu dus steeds beter doorheeft dat ze op dinsdag naar opa en oma gaat en dat ze gewoon heel graag bij ons is, ik moet me maar gevleid voelen ;) Ik zal het wel makkelijker vinden als ze zich ook beter kan uiten straks. Vanaf volgende maand gaat ze 2 ochtenden naar de PSZ, ben heel benieuwd hoe dat dan zal gaan :o
And you know I might
pi_190251250
Gefeliciteerd Rena!
L hier vindt het heel leuk op de opvang, maar wil de laatste tijd ook niet meer gaan. Ik denk dat hij het gewoon super gezellig bij ons thuis vindt. Hij moet nu ook altijd z'n knuffel hebben terwijl het eerder een kus was en dan ging hij spelen. Zal wel een fase zijn, en dat wil naar de basisschool :+ weet hij veel dat hij dan elke dag moet. Hij wil gewoon heel graag 4 zijn. Nog driekwart jaar.

Aanrader: bij de action hebben ze kerstknutselsetjes. Een plastic ster of rondje met glasverf erbij om te schilderen tot glashanger voor wel 60 cent of 3 piepschuimballen met een soort vieze plakkerige klei met balletjes er in om op te plakken voor 2 euro. Die laatste kochten wij en liggen nu te drogen. Super grappig, alleen leg er wel een placemat of wegwerp tafelkleed onder want daarna zit wel alles onder de gekleurde lijm en bolletjes.
pi_190256190
Die glasverfhangertjes klinken leuk! Donderdag maar rondje action weer 😀

Ahhh ik ben heerlijk gaan zwemmen net! Baby-in-de-buik is er helemaal wild van nu 😂
peuter vond het maar raar dat ik ‘naar zwemles’ was maar papa mocht haar wel naar bed brengen hoor. ‘Maar de komende week moet mama het weer doen’ werd er gezegd. Als ik er niet bij ben is er dus weinig aan de hand, alleen als ik thuis ben, ben ik altijd de Sjaak 😬
  dinsdag 3 december 2019 @ 21:43:19 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190256437
Goed dat je dat bent gaan doen @JustMe! En ja, dat is bekend hier. Als ik de deur uit ben geen probleem, ben ik "in the house"..... :N Al moest ik net van 20-21 even een call doen voor werk en leent onze zolder zich er blijkbaar perfect voor om te kunnen werken - even los van alles. Intussen bracht vriend Max naar bed. Parfait :)
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:54:35 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190257602
Jaaaa, welkom rena en C!
En herkenbaar ook hier, dat hij steeds meer weet wat hij wil en dat ook laat merken. In voorkeuren en of hij zin heeft in dat opa/oma/papa komt. Op het moment zelf is hij er altijd wel voor in, vantevoren niet perse }:| .

Jacob is niet meer zo braaf als hij was. Stapt nu brutaal kijkend de stoep af. Probeert weer te slaan. Ligt dagelijks te krijsen op de grond. En begint zijn naam goed te zeggen. Doe niet man! Kalm!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190257782
Ik kreeg gister weer een kdv zinnetje om mn oren geslingerd toen ik iets uit z'n handen pakte "neeneenee mammatje, dat doen we hier niet" :') :D like whuuut
pi_190258389
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik kreeg gister weer een kdv zinnetje om mn oren geslingerd toen ik iets uit z'n handen pakte "neeneenee mammatje, dat doen we hier niet" :') :D like whuuut
_O-
pi_190260440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:07 schreef littledrummergirl het volgende:
:D

Ik had vanmorgen een fijn gesprekje met Mijm.

‘Ik houd van jou, tot aan de maan en...’

‘Pizza!!’

Gelukkig is pizza zijn lievelings, dus hij houdt echt veel van mij O+
pi_190260851
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

:D

Ik had vanmorgen een fijn gesprekje met Mijm.

‘Ik houd van jou, tot aan de maan en...’

‘Pizza!!’

Gelukkig is pizza zijn lievelings, dus hij houdt echt veel van mij O+
D'ahw, pizza is hier ook leven _O- hij ziet het ook overal, rij je met de auto langs een Domino's "kijk mama, pizza!" O+ :D
pi_190265084
Gefeliciteerd en Welkom Rena met je mooie C O+

FF, wat knap van jouw meiden dat ze de speen aan baby Piet hebben gegeven!!

Ik lees over driftbuien, ik had de hoop dat nu Jewel drie werd we die fase achter ons konden laten. Ze heeft ze in de afgelopen weken echter alleen maar verder geperfectioneerd. Ze haalt soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan en ik merk dat mijn geduld steeds minder wordt, ik heb het gevoel dat de drukte rondom haar verjaardag en alle daarop volgende feestdagen er ook niet bepaald positief aan heeft bijgedragen. Hopelijk keert de rust in januari weer terug, ik houd hoop :')

Verder is ze een heerlijk kind hoor, nog steeds gestopt met duimen waar ik echt enorm trots op ben O+ Slaapt wel weer elke nacht tussen ons in, wat ook wel weer erg knus is. En is zo'n heerlijke babbelaar. Toen ze maandag naar de opvang ging begon ze bij binnenkomst meteen tegen de leidster te vertellen dat ze op mama's werk was geweest en dat er een pietenfeest was. Dat ze moest huilen van de blauwe piet, maar dat ze een high five had gegeven aan de roze piet. Dat ze de blauwe piet toen toch ook niet meer zo eng vond O+ (de kleur refereert aan de kleur van de pietenpakken trouwens, waar ik wel om moest lachen gelet op de vermoeiende terugkerende pietendiscussie. Mijn kind kan de kleur van piet kennelijk niets schelen, de kleur van de pietenpakken wel :'))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')