Dat kan je ook prima hebben zonder dat een god mee zit te gluren.quote:Op dinsdag 12 november 2019 01:17 schreef Stray_cat het volgende:
Ik ben gelovig opgevoed en ik heb daar zeker de vruchten (haha) van geplukt. Niet dat ik geen seks voor het huwelijk moest hebben maar dat het ook niet zomaar niks is. Mijn ouders hebben zich er nooit mee bemoeid, maar ik wist wel dat het niet iets is wat je zo even te grabbel gooit.
Voor mij heeft dat heel goed uitgepakt, zelfrespect voor je lichaam en je geest.
Want niemand gaat ooit scheiden? Beter bekijken de man en vrouw eerst of ze seksueel compatibel zijn voor ze trouwen en meteen aan kinderen beginnen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:07 schreef Lunatiek het volgende:
Zouden ook niet-gelovigen moeten doen.
Seks heeft één belangrijk doel voor de mens, namelijk voortplanting. En ondanks alle anticonceptie maatregelen ligt een zwangerschap altijd op de loer*
Voor een zwangere vrouw is het goed als er iemand is die voor haar kan zorgen en helpt met het bouwen van een nestje. Voor de pasgeborene is het beter als er iemand is die hem en de kraamvrouw helpt (beschermen, foerageren). Zelfs voor wat oudere kinderen blijkt het voordelen te hebben om met hun vader en moeder op te groeien.
Dus als je eerst gaat nadenken of je in voor- en tegenspoed bij elkaar wil blijven tot de dood erop volgt, dan weet je als vrouw dat je bij een eventuele zwangerschap van ondersteuning bent verzekerd en dat je kinderen met hun vader zullen opgroeien.
Het is belachelijk dat mensen zo'n moeite hebben met het aangaan van een huwelijk, terwijl je met de kinderen die uit seks voort kunnen komen een veel grotere verantwoordelijkheid hebt dan met huwelijksbeloften.
Bij mijn weten is dit geen strikt christelijke gang van zaken, maar komt het voort uit praktische overwegingen om (jonge) moeders en kinderen te verzekeren van iemand die voor hen zorgt.
* dit geldt niet voor homo's dus is het homohuwelijk nergens voor nodig als een homo seks wil.
Zie mijn aanpassing.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Want niemand gaat ooit scheiden? Beter bekijken de man en vrouw eerst of ze seksueel compatibel zijn voor ze trouwen en meteen aan kinderen beginnen.
En als de compatibiliteitstest negatief is, maar er is wel een zwangerschap? Dan ben je tot de dood zijn werk doet met elkaar verbonden via dat kind. Voor een partner met wie je wel compatible bent, is er dan altijd dat stiefkind en een "ex" waarmee ze te maken hebben.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Want niemand gaat ooit scheiden? Beter bekijken de man en vrouw eerst of ze seksueel compatibel zijn voor ze trouwen en meteen aan kinderen beginnen.
Nou... nee.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:07 schreef Lunatiek het volgende:
Zouden ook niet-gelovigen moeten doen.
Seks heeft één belangrijk doel voor de mens, namelijk voortplanting.
Juist, als de vrouw overlijden maar vervangen door haar zuster?quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zie mijn aanpassing.
Het is ook wel heel erg asociaal om te gaan scheiden van je zwangere vrouw of als er kleine kinderen zijn.
Dat plezier is er om je tot voortplanting aan te zetten. En doe nou maar niet alsof met "seks voor het huwelijk" niet de coïtus wordt bedoeld, beetje frummelen met elkaar was het probleem niet, zolang er maar geen zwangerschap kon komen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:18 schreef babylon het volgende:
[..]
Nou... nee.
Er zitten niet voor niets zoveel zenuwuiteindes tussen de benen. Plezier is ook superbelangrijk.
Ja ja, bla bla. Het is 2019. Niet het verleden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat plezier is er om je tot voortplanting aan te zetten. En doe nou maar niet alsof met "seks voor het huwelijk" niet de coïtus wordt bedoeld, beetje frummelen met elkaar was het probleem niet, zolang er maar geen zwangerschap kon komen.
Je had overigens ook het gebruik in sommige streken dat je verplicht moest trouwen als er een zwangerschap was ("moetje") en streken waar er eerst een zwangerschap moest zijn voor er getrouwd kon worden.
Het was toch je ex-schoonzus?quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:20 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Juist, als de vrouw overlijden maar vervangen door haar zuster?
En overigens is Nederland een luilekkerland voor de gescheiden vrouw.
https://psychogoed.nl/is-effect-scheiden-op-kind/quote:Een kind dat een scheiding meemaakt van zijn ouders heeft 2x zoveel kans op het ontwikkelen van problemen in vergelijking met een kind waarvan de ouders bij elkaar zijn.
Seks kan nog altijd, ook ongewenst, resulteren in een zwangerschap, ook al is het 2019, en ik zie dat de komende eeuwen niet veranderen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja ja, bla bla. Het is 2019. Niet het verleden.
Dit ging niet over mij, en het lijkt me beter voor kinderen om te leven met gescheiden ouders dan elke dag moeten toekijken hoe hun ouders ruziemaken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het was toch je ex-schoonzus?
Maar voor kinderen uit gebroken gezinnen is geen enkel land luilekkerland. Het is doorgaans zwaar kut als je ouders gescheiden zijn.
[..]
https://psychogoed.nl/is-effect-scheiden-op-kind/
Daarom: bezint eer je per ongeluk aan kinderen begint. Eerst kijken of je wel met elkaar kunt leven. Zo niet, geen seks, geen onverwachte kinderen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dit ging niet over mij, en het lijkt me beter voor kinderen om te leven met gescheiden ouders dan elke dag moeten toekijken hoe hun ouders ruziemaken.
Er zijn zat stellen met kinderen die uit elkaar gaan. Ook als ze netjes getrouwd waren voor ze voor de eerste keer seks haddenquote:Op dinsdag 12 november 2019 06:47 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daarom: bezint eer je per ongeluk aan kinderen begint. Eerst kijken of je wel met elkaar kunt leven. Zo niet, geen seks, geen onverwachte kinderen.
Natuurlijk kan dat. En daar moet je je bewust van zijn. Maar dat is anno 2019 al lang niet meer de enige bedoeling van seks. Gelukkig niet zeg.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Seks kan nog altijd, ook ongewenst, resulteren in een zwangerschap, ook al is het 2019, en ik zie dat de komende eeuwen niet veranderen.
Ja dit dat abortus, maar wees dan direct open en eerlijk en maak de belofte dat wanneer het tot een zwangerschap komt, die afgebroken dient te worden.
En die belofte houdt niet iedereen...
Ook blijven kinderen kwetsbare wezens, die zorg en liefde nodig hebben. Ook dat zal niet veranderen.
In de Bijbel staat meermaals: en hij nam haar tot vrouw en huwde haar.quote:Op dinsdag 12 november 2019 06:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat plezier is er om je tot voortplanting aan te zetten. En doe nou maar niet alsof met "seks voor het huwelijk" niet de coïtus wordt bedoeld, beetje frummelen met elkaar was het probleem niet, zolang er maar geen zwangerschap kon komen.
Je had overigens ook het gebruik in sommige streken dat je verplicht moest trouwen als er een zwangerschap was ("moetje") en streken waar er eerst een zwangerschap moest zijn voor er getrouwd kon worden.
Sterker nog, je zou het zelfs kunnen interpreteren dat je elke kaar dat je iemand neukt, je trouwt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 07:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
In de Bijbel staat meermaals: en hij nam haar tot vrouw en huwde haar.
Dus eerst nemen, en bij gebleken geschiktheid werd er gehuwd.![]()
Het is af en toe griezelig om te ontdekken hoe slecht gelovigen hun eigen Bijbel blijken te kennen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 07:51 schreef heywoodu het volgende:
Gelovigen die dat voor het huwelijk niet doen met als reden 'het mag niet' luisteren alleen maar blind naar de pastoor/dominee/kerkgemeente, zonder zelf op onderzoek te gaan in de Bijbel. Het gewoon niet willen is een ander verhaal natuurlijk, en gewoon een eigen keuze.
Ja, precies mijn punt. Nou ja, deels mijn puntquote:Op dinsdag 12 november 2019 07:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het is af en toe griezelig om te ontdekken hoe slecht gelovigen hun eigen Bijbel blijken te kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |