quote:Op maandag 11 november 2019 20:52 schreef coccinelle het volgende:
Is er ook echt een diagnose gesteld dan of gaan ze daar maar van uit omdat een orthopedagoog dat na 30 minuten zegt...?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou naar de huisarts gaan, wat logi ook zegt.Fake it till you make it...
Een mooi filmpje hierover van Dolores Leeuwin:quote:Op maandag 11 november 2019 11:22 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
(..)
Die emotie hebben we hier ook.. Zo introvert en gereserveerd de oudste is, zo extravert en expressief is de jongste. Inmiddels weet ik wel dat zo'n dramabui niet echt zo dramatisch is, maar het komt wel flink aan..
(..)
Sowieso kan je na 30min geen echte diagnose stellenquote:Op dinsdag 12 november 2019 08:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Is er ook echt een diagnose gesteld dan of gaan ze daar maar van uit omdat een orthopedagoog dat na 30 minuten zegt...?
Ik zou naar de huisarts gaan, wat logi ook zegt.
Mooi filmpje, maar niet helemaal herkenbaar. Wel het deel van alle emoties tot de max, maar niet het sensitieve naar anderen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:42 schreef Grijs het volgende:
[..]
Een mooi filmpje hierover van Dolores Leeuwin:
quote:Op maandag 11 november 2019 11:15 schreef Logician2.0 het volgende:
Wow ik was dit topic helemaal vergeten, bijzonder om terug te lezen.Jeetje, zo was ik precies ook toen ik zes was. Wat fijn dat het goed met haar gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het raakt me hoe bekend dit me voorkomt. Als ik beter niet kan reageren in dit topic, laat het me weten, dan haal ik dit wel wegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kende ik ook, herkenbaar ook wel..quote:
Oh, dit is echt precies mijn kind! (dat hadden we ook al eens geconcludeerd hè?quote:Op woensdag 13 november 2019 10:32 schreef Phaidra het volgende:
Hij heeft een fixed mindset en is faalangstig en als we hem thuis met iets begeleiden dat in zijn zone van naaste ontwikkeling ligt (of althans dat denken wij), dan blokkeert hij volledig als het niet direct lukt en wordt hij onwijs boos (met name op zichzelf). Op school doet hij dat niet, maar ik vraag me af of hij bepaalde dingen wel durft aan te pakken, of hij niet dingen ontwijkt, waardoor het eigenlijk voor niemand duidelijk is wat hij nou echt aankan.
Dit is heel herkenbaar.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:32 schreef Phaidra het volgende:
Hij heeft een fixed mindset en is faalangstig en als we hem thuis met iets begeleiden dat in zijn zone van naaste ontwikkeling ligt (of althans dat denken wij), dan blokkeert hij volledig als het niet direct lukt en wordt hij onwijs boos (met name op zichzelf). Op school doet hij dat niet, maar ik vraag me af of hij bepaalde dingen wel durft aan te pakken, of hij niet dingen ontwijkt, waardoor het eigenlijk voor niemand duidelijk is wat hij nou echt aankan.
quote:Op maandag 11 november 2019 20:52 schreef coccinelle het volgende:
Problemen met emotieregulatie? Mijn diagnose zou zijn: hij is 4 jaar. Jemig, waar hebben we het over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Blijkbaar heb je daar niet zo’n idee vanquote:Op woensdag 13 november 2019 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Problemen met emotieregulatie? Mijn diagnose zou zijn: hij is 4 jaar. Jemig, waar hebben we het over?
Dat geeft hoopquote:Op donderdag 14 november 2019 20:12 schreef Nanukerst het volgende:
Wat betreft de emotieregulatie: dat was hier het heftigste tussen 5 en 8 ongeveer, en daarna werd dat als vanzelf een stuk 'normaler'. Het blijft een intens kind natuurlijk, maar hij kan inmiddels heel erg de opbouw voelen en op anticiperen dus van 0 naar 100 gebeurt gewoon niet meer. Dit even ter geruststelling van de wanhopige ouders
Heb je ervaring met de intenstiteit en problemen die deze kinderen en ouders tegenkomen?quote:Op donderdag 14 november 2019 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
Voor iedereen die de diagnosemolen in gaat;
Lees: diagnosedrift.
De mijne wordt in december 8. Nog even volhoudenquote:Op donderdag 14 november 2019 20:12 schreef Nanukerst het volgende:
Wat betreft de emotieregulatie: dat was hier het heftigste tussen 5 en 8 ongeveer, en daarna werd dat als vanzelf een stuk 'normaler'. Het blijft een intens kind natuurlijk, maar hij kan inmiddels heel erg de opbouw voelen en op anticiperen dus van 0 naar 100 gebeurt gewoon niet meer. Dit even ter geruststelling van de wanhopige ouders
Ja.quote:Op donderdag 14 november 2019 20:19 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Heb je ervaring met de intenstiteit en problemen die deze kinderen en ouders tegenkomen?
Mag ik vragen in welke setting?quote:
Ik ben zelf hoogbegaafd, ook in de smalle definitie. Twee kinderen die dat ook zijn. Ze dachten ook ooit dat ik adhd had ( inclusief diagnose en ritalin). heb I’m ook wel wat hyperactieve trekjes als ik me verveel.quote:Op donderdag 14 november 2019 20:46 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Mag ik vragen in welke setting?
Want ik weet 1 ding en dat is dat wij zonder deze stempel echt echt echt vast waren gelopen en onze dochter al helemaal.
Welkomquote:Op donderdag 14 november 2019 20:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ben zelf hoogbegaafd, ook in de smalle definitie. Twee kinderen die dat ook zijn. Ze dachten ook ooit dat ik adhd had ( inclusief diagnose en ritalin). heb I’m ook wel wat hyperactieve trekjes als ik me verveel.
En mijn oudste dochter heeft zeker ook van die woede-uitbarstingen. Tenminste, had ze. Helemaal door het lint ging ze. Thuis, omdat ze op school alles doet om precies ‘normaal’. Te zijn.
Ik zeg niet dat niemand een diagnose nodig heeft, durf wel te zeggen dat het minder dan de helft is van de huidige geplakte lAbels.
Vrijwel niemand begrijpt het. Mijn dochters hebben geluk dat ik ze begrijp en hun moeder, nouja, moeders zijn een aparte categorie qua rotsen in de branding.quote:Op donderdag 14 november 2019 21:04 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Welkom![]()
Hier ook een huis vol![]()
Waar ik mij het meest aan irriteer zijn de ouders van kinderen die geen diagnose hebben en het hb /uhb verheerlijken. Of mensen die er echt niets van begrijpen en er toch een mening over hebben, door dat laatste merk ik dat ik hier dus ook wat feller op reageer omdat ik daar toch het meeste mee te maken heb
Niet zelf, wel van vriendje van oudste. Die ouders hebben bij verschillende scholen gekeken en goed doorgevraagd op wat er kan qua aanpassingen.quote:Op donderdag 5 december 2019 10:28 schreef Nanukerst het volgende:
Zijn er ook ouders met hoogbegaafde kinderen op het voortgezet onderwijs? Onze 11-jarige is, na een schooltrauma en een jaar thuis zitten, inmiddels weer 'leerbaar en schoolbaar' verklaard en zal na de zomervakantie starten op vermoedelijk het atheneum. Omdat zijn schoolcarriere tot aan hier vrij moeizaam is verlopen, willen we uiteraard graag dat hij een passende plek vindt. Tips voor waar we op moeten letten als we scholen gaan bezoeken?
Er zit een hoogbegaafdheidsprofielschool niet ver van ons huis, maar ik ben toch een beetje bang dat zulke scholen zich richten op de hb-ers die voorlopen met al het schoolwerk en zichzelf goed kunnen redden. Aangezien dat bij onze zoon niet het geval is, vraag ik me af of het hb-profiel van zo'n school meerwaarde heeft.. any thoughts of al ervaringen mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |