Kan van alles zijn. Mijn referentiekader is de jaren 90, een economisch welvarende periode wat vergelijkbaar met nu is.quote:Op maandag 11 november 2019 11:57 schreef Filosoofert het volgende:
Ligt eraan wat je onder vroeger verstaat.
Mijn oma was blij als ze iedere dag vlees konden eten. Vakantie was in de buurt in een stacaravan.
Ik denk dat we veeeeeeel te veel uitgeven aan telefoons enzo.quote:Op maandag 11 november 2019 11:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Mijn referentiekader is de jaren 90, een economisch welvarende periode wat vergelijkbaar met nu is.
Haha, ja.quote:Op maandag 11 november 2019 12:02 schreef heywoodu het volgende:
Kapotte kleding. Van die spijkerbroeken met gaten enzo.
Klopt, vandaar dat ik om je mening vraag. Antwoorden hier kunnen heel divers zijn.quote:Op maandag 11 november 2019 12:15 schreef herverwijderd het volgende:
Dat is toch heel persoonlijk, of je iets te veel vindt of niet? Ik vind het bijvoorbeeld idioot om 1000 euro voor een smartphone uit te geven, ook al gaat het dan vaak via het abonnement en niet direct, maar heel veel anderen zullen dat totaal niet zonde vinden.
Okee, dan heb ik het toch goed begrepenquote:Op maandag 11 november 2019 12:16 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat ik om je mening vraag. Antwoorden hier kunnen heel divers zijn.
Dit natuurlijk, en:quote:Op maandag 11 november 2019 12:03 schreef dagobertE6 het volgende:
Aan de huur. Vroeger kon je voor 200 gulden in he tcentrum wonen nu voor 1500 euro.
Een NAS is niet perse onnodig, zat er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen. Plex erop en je kan gelijk alle cloud- en streamingdiensten als Netflix, Disney+, Amazon Prime etc. de deur uit doen. Op den duur bespaart het je uiteindelijk geld.quote:Op maandag 11 november 2019 12:38 schreef zarGon het volgende:
Geef zelf veels te veel uit aan eten inderdaad. En dat is vooral vanwege het gemak, niet omdat het daadwerkelijk beter is of zo.
Geef ook veel geld uit aan elektronica, maar ik noem dat niet per se onnodig. Paar maanden geleden bijvoorbeeld een NAS gekocht, zo'n 2400 euro of zo in totaal (NAS zelf, schijven, RAM). Ik kon voor veeeel goedkoper gaan, maar ik heb liever iets duurzaam, dus iets dat langer meegaat. Hoop er minimaal 10 jaar mee te doen. Maar aan de andere kant koop ik soms wel gadgets, vooral uit nieuwsgierigheid en dan ben ik er op zich veels te snel klaar mee. Of laat ik het te lang staan, omdat ik er geen tijd voor vrij kan maken. Dat is op zich dan wel een zonde, een onnodige uitgave.
De vraag is of het qua afschrijving ook nog steeds zoveel goedkoper is. De afgelopen 10 jaar zijn de telefoons in het goedkopere segment ook wel echt beter geworden, dus waarschijnlijk zijn ze inderdaad al goedkoper, ook over de langere termijn.quote:Op maandag 11 november 2019 12:28 schreef Metalfreak het volgende:
Telefoons. Als ik zie dat zo'n nieuwe iPhone Pro 1200 euro moet kosten, terwijl je voor 1/3 van de prijs al een toestel met topspecs hebt van een ander merk, dan vind ik dat onzinnig ja. Maar goed, aan de andere kant: als mensen het ervoor neer willen leggen.
Nou ja, je kunt het zien als aanschaffen van een auto die voldoet of ook echt eentje die wat krachtiger en mooier is.quote:Op maandag 11 november 2019 12:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Een NAS is niet perse onnodig, zat er zelf ook aan te denken om er een aan te schaffen. Plex erop en je kan gelijk alle cloud- en streamingdiensten als Netflix, Disney+, Amazon Prime etc. de deur uit doen. Op den duur bespaart het je uiteindelijk geld.
Tenzij jij je media uit nieuwsgroepen vandaan haalt.
* o.us2.0 kijkt naar zijn spaarrekeningquote:Op maandag 11 november 2019 12:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt het zien als aanschaffen van een auto die voldoet of ook echt eentje die wat krachtiger en mooier is..
NAS op zich zou iedereen moeten doen, heb zelf alleen een beetje te luxe gedaan. Dus in die zin wel 'te veel' uitgegeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |