Ik heb de wiki over Tristan even doorgelezen en zie veel overeenkomsten. Het feit dat deze gast autistisch is, aan de drugs zit, en veel waarde hecht aan zijn 'online status', maakt het gewoon logisch om dit op zijn minst te melden. Ga straks langs het bureau.quote:Op maandag 11 november 2019 05:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sinds tristan neemt men dit bij de politie wel serieus.
Als hij dat soort bedreigingen doet en de teksten ook nog eens verwijderd, is hij duidelijk bewust ervan dat het bedreigingen zijn.
Gewoon aangifte doen van bedreiging door iemand die mogelijk vuurwapen gevaarlijk is.
Zeker als hij al langer lid is, heeft hij legaal een wapen in huis.
quote:Op zondag 10 november 2019 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Lastige kwestie.
Met de veramerikanisering van de Nederlandse samenleving zijn bedreigingen gemeengoed geworden helaas - gelukkig nog niet zo zeer hier in Fryslan, maar wel in andere delen van het land. Het internet staat er bol van bijvoorbeeld. Dreigen of geweld gebruiken als je je zin niet krijgt, is in de VS en ook het VK erg normaal, binnen onze Europese cultuur en beschaving eigenlijk niet. Het is opgelegd, geimporteerd uit de V.S.
Wellicht is aangifte verstandig. Het is van belang te laten zien dat dit soort Amerikaans gedrag niet getolereerd wordt.
Liefst pleegt helemaal niemand geweld natuurlijk, echter Amerikanen en Britten zijn helaas dol op geweld. Spijtig.
Ik neem het absoluut niet serieus. Politie zal dat ook niet doen. TS scheldt een ander uit (!quote:
Hij noemde de ander een loserquote:Op maandag 11 november 2019 13:16 schreef DW457 het volgende:
Maar TS, wat heb je precies tegen hem gezegd. Waar verwijst die 'this' naar?
Nou, vergeet dat maar.quote:Op maandag 11 november 2019 06:11 schreef Pumpalov het volgende:
Over wie de loser is gesproken
Hier gaat de politie natuurlijk helemaal niets mee doen. En maar goed ook.
Ja, want ze geloven TS natuurlijk op zijn woord.quote:Op maandag 11 november 2019 22:18 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nou, vergeet dat maar.
De politie zal de persoon in kwestie op zijn minst wat vragen gaan stellen of direct het verlof intrekken. Dezelfde dag nog. En terecht, zeker als er drugs in het spel zijn.
Nee, dat dus niet. Maar ze zullen het ook niet op zijn beloop laten. Er zal op zijn minst een gesprek volgen. En mocht je je afvragen waar ik me op baseer: ik ben zelf verlofhouder en bestuurslid van een schietvereniging. En door het drama veroorzaakt door Tristan van der Vlist, is de politie behoorlijk scherp op dit soort dingen.quote:Op maandag 11 november 2019 22:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, want ze geloven TS natuurlijk op zijn woord.
Hij zit aan de drugs en is lid van een schietclub?quote:Op zondag 10 november 2019 18:12 schreef loni55 het volgende:
Ongeacht jullie meningen en advies, zal ik hoogstwaarschijnlijk wel gewoon aangifte doen; maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie zouden doen en of aangifte wel zin heeft.
--
Uiteraard.
Met als gevolg dat die Roemeen boos wordt en zijn dreigement waar maakt. Ook mensen die niet lid zijn van een schietvereniging kunnen gemakkelijk aan een wapen komen.quote:Op maandag 11 november 2019 22:18 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Nou, vergeet dat maar.
De politie zal de persoon in kwestie op zijn minst wat vragen gaan stellen of direct het verlof intrekken. Dezelfde dag nog. En terecht, zeker als er drugs in het spel zijn.
Dat is wel waar idd. Als je gericht (haha!) op zoek gaat, dan schiet (haha!) het wel op en kan je binnen een dag een wapen hebben. Met een beetje mazzel krijg je er ook gratis een handgranaat bij.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:38 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat die Roemeen boos wordt en zijn dreigement waar maakt. Ook mensen die niet lid zijn van een schietvereniging kunnen gemakkelijk aan een wapen komen.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je gericht (haha!) op zoek gaat, dan schiet (haha!) het wel op
Angst is een slechte raadgever.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:38 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Met als gevolg dat die Roemeen boos wordt en zijn dreigement waar maakt. Ook mensen die niet lid zijn van een schietvereniging kunnen gemakkelijk aan een wapen komen.
In het geval van Roemenen is angst absoluut een goede raadgever. Ze staan niet bekend om hun zachtaardige aard of onbesproken gedragquote:Op dinsdag 12 november 2019 09:53 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Angst is een slechte raadgever.
Brave mensen weten niet wat er allemaal te koop is voor de juiste prijs. Duidelijk dat jij een braaf mens bent.quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is wel waar idd. Als je gericht (haha!) op zoek gaat, dan schiet (haha!) het wel op en kan je binnen een dag een wapen hebben. Met een beetje mazzel krijg je er ook gratis een handgranaat bij.
om te bepalen of aangifte zin zal hebben, is het meestal nodig om eerst vast te stellen wat je met die aangifte hoopt te bereiken.quote:Op zondag 10 november 2019 18:09 schreef craziness het volgende:
Ongeacht jullie meningen en advies, zal ik hoogstwaarschijnlijk wel gewoon aangifte doen; maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie zouden doen en of aangifte wel zin heeft.
Huh, want?quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:02 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Brave mensen weten niet wat er allemaal te koop is voor de juiste prijs. Duidelijk dat jij een braaf mens bent.
Bedankt voor je bericht.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
om te bepalen of aangifte zin zal hebben, is het meestal nodig om eerst vast te stellen wat je met die aangifte hoopt te bereiken.
vaak wordt het effect van aangifte erg overschat:
het is niet veel meer dan kenisgeving van het plegen van een strafbaar feit, de vraag of er op gehandeld zal worden door de politie is redelijk groot.
In dit geval is er al een mogelijkheid dat de politie dit niet zal opvatten als een strafbaar feit, iig de tekst is nog geen bedreiging jegens een persoon.
Ook als het wel als een strafbaar feit opgevat wordt, is nde kans grot dat het hooguit in een dossier terechtkomt en er verder niet op gehandeld wordt wegens werkdrukte en ook een lage kans dat er verdere vervolging uit kan volgen.
Als je gewoon aangifte wil doen wegens je principe of een gevoel, moet je het natuurlijk niet laten, maar verwacht er geen grote gevolgen door.
Hij zit 100% zeker aan de de drugs. Hier is geen twijfel over.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:35 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Hij zit aan de drugs en is lid van een schietclub?
Eerlijk? Ik geloof er geen reet van. Bij het minste of geringste vermoeden van drugsgebruik lig je er uit bij schietclubs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |