Inderdaad, als een uitnodiging om ook op de baan te komenquote:Op zondag 10 november 2019 18:11 schreef Filosoofert het volgende:
Als hij lid is van de schietvereniging kan dit ook een normale zin zijn.
Hij bedreigt niet. Hij zegt gewoon ik ga schieten. Op de schietbaan dus. En nodigt TS uit om hetgeen tegen hem gezegd werd aldaar in zijn gezicht te komen zeggen.quote:Op zondag 10 november 2019 18:20 schreef Lienekien het volgende:
Wat zei jij dat hij je ging bedreigen?
"Ik ga schieten, kom je dit in mijn gezicht zeggen?"quote:Op zondag 10 november 2019 18:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij bedreigt niet. Hij zegt gewoon ik ga schieten. Op de schietbaan dus. En nodigt TS uit om hetgeen tegen hem gezegd werd aldaar in zijn gezicht te komen zeggen.
ik zou dan eerst zijn Engelse zin willen zien om te bepalen wat hij nu eigenlijk zegt.quote:Op zondag 10 november 2019 18:09 schreef craziness het volgende:
"Ik ga schieten, kom je dit in mijn gezicht zeggen?" (maar dan in het Engels; hij spreekt geen woord Nederlands).
Inderdaad geweld en bedreigingen zijn volstrekt a-europees en volledig te herleiden naar de Vs en Vkquote:Op zondag 10 november 2019 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Lastige kwestie.
Met de veramerikanisering van de Nederlandse samenleving zijn bedreigingen gemeengoed geworden helaas - gelukkig nog niet zo zeer hier in Fryslan, maar wel in andere delen van het land. Het internet staat er bol van bijvoorbeeld. Dreigen of geweld gebruiken als je je zin niet krijgt, is in de VS en ook het VK erg normaal, binnen onze Europese cultuur en beschaving eigenlijk niet. Het is opgelegd, geimporteerd uit de V.S.
Wellicht is aangifte verstandig. Het is van belang te laten zien dat dit soort Amerikaans gedrag niet getolereerd wordt.
Liefst pleegt helemaal niemand geweld natuurlijk, echter Amerikanen en Britten zijn helaas dol op geweld. Spijtig.
Ik noemde hem een loser.quote:Op zondag 10 november 2019 18:20 schreef Lienekien het volgende:
Wat zei jij dat hij je ging bedreigen?
Het is inderdaad geen directe bedreiging, maar zo vat ik het wel op. Dat hij "gaat schieten" dient in de context ("kom je dit in mijn gezicht zeggen") maar een doel; intimidatie. Het ligt mij dus vooral niet lekker dat hij lid is van een schietvereniging; je zou verwachten dat zulke verenigingen hoge eisen en standaarden stellen aan hun leden.quote:Op zondag 10 november 2019 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"Ik ga schieten, kom je dit in mijn gezicht zeggen?"
Aan TS de vraag waar ‘dit’ op terugslaat.
Jij hoeft verder niet te reageren.
Godtering, wanneer ben jij zo zuur geworden?quote:Op zondag 10 november 2019 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"Ik ga schieten, kom je dit in mijn gezicht zeggen?"
Aan TS de vraag waar ‘dit’ op terugslaat.
Jij hoeft verder niet te reageren.
Misschien een domme vraag, maar is "melding maken bij de politie" iets anders dan een formele / daadwerkelijke aangifte? En het gaat mij inderdaad vooral om het vaststellen van voorkennis bij zowel de politie als de vereniging.quote:Op zondag 10 november 2019 20:37 schreef emceeiteepro het volgende:
Melding maken bij politie en melden bij het bestuur van de schietvereniging.
Aangeven bij de melding dat wanneer deze persoon nogmaals zou dreigen met een vuurwapen of erger je zowel de politie als de schietvereniging publiekelijk op haar voorkennis en verantwoordelijkheid zal wijzen. Voor leden van een schietvereniging die een wapen in huis mogen hebben ligt de lat nu eenmaal een stuk hoger dan voor de gemiddelde burger.
Heb ik inmiddels ook gedaan, maar hij zit nog in dezelfde online groepen. Ik blijf voorlopig nog lid van deze groepen, voor het geval de politie / schietvereniging de chats willen inzien.quote:Op zondag 10 november 2019 20:41 schreef Roosgeluk het volgende:
En alle contact met zon persoon verbreken. Met zo iemand onbetrouwbaar en "gevaarlijk", wil je toch geen contact hebben?
Ja melding is iets anders dan aangifte. Het is een soort ter info waar een aangifte ene verzoek tot vervolging is,quote:Op zondag 10 november 2019 20:41 schreef craziness het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar is "melding maken bij de politie" iets anders dan een formele / daadwerkelijke aangifte? En het gaat mij inderdaad vooral om het vaststellen van voorkennis bij zowel de politie als de vereniging.
Ah, ok. Ik zal er dan op zijn minst melding van maken.quote:Op zondag 10 november 2019 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja melding is iets anders dan aangifte. Het is een soort ter info waar een aangifte ene verzoek tot vervolging is,
Dat valt vies tegen indd.quote:Op zondag 10 november 2019 20:23 schreef craziness het volgende:
[..]
Het ligt mij dus vooral niet lekker dat hij lid is van een schietvereniging; je zou verwachten dat zulke verenigingen hoge eisen en standaarden stellen aan hun leden.
"I am going shooting, want to come say this in my face?"quote:Op zondag 10 november 2019 22:32 schreef Gia het volgende:
Wat was eigenlijk de letterlijke Engelse zin?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |