Die heb ik in het bakje in de keuken staan.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik gebruik trouwens voor de gft van die afbreekbare groene zakjes. Niet te lang erin laten zitten can't dan zijn ze al aan het vergaan
Zeker te weten.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Die heb ik in het bakje in de keuken staan.
Die elke dag of elke twee dagen goed dichtbinden en in de groene container mieteren scheelt enorm in de stank in de zomer iig
Zwermen vliegen en maden bij 30+ gradenquote:
Netjes opgelost toch?quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:13 schreef golfer het volgende:
Grijze restafvalbak zou vandaag geleegd worden. Heel de straat geleegd, die van ons overgeslagen.![]()
Gebeld met fa. Meerlanden (die er verantwoordelijk voor zijn) en als antwoord: bak laten staan, kan vanmiddag en anders misschien maandag alsnog worden geleegd.
Ga je dan jouw nieuwe gekochte en met mooie spullen voorziene huis in Nederland weer verkopen of verhuren?quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:30 schreef FranticDJ het volgende:
Cute1020km hier
Maar goed. Blijf vanaf nu wel zoveel mogelijk in zweden.
Wat ouderwetsquote:Op vrijdag 8 november 2019 12:12 schreef Candaasje het volgende:
PMD staat in Belgie dus voor Plastic verpakkingen (En dan hebben ze het over flessen o.i.d., niet over ander plastic, maar waar de grens dan precies ligt, dat is nog al eens een opgave. We hebben van die bakken staan op de uni, en echt niemand weet wat er nu overal PRECIES in moet.), metalen verpakkingen (dat mogen dan blikjes zijn, maar ook schaaltjes) en drankkarton.
Mijn huisbaas doet niet aan afval scheiden, dus dat is toch een beetje jammer. Plastic statiegeld-flessen kan ik hier ook nergens inleveren bij een supermarkt (kwam ik achter, met mijn volle tas...) Dus die neem ik nog wel eens mee naar NL, samen met papier, als ik eens met de auto ga . En een glasbak heb ik ook niet direct gevondenDus ik heb nog een heel doosje met potjes op mijn kamer staan.
![]()
Hier in NL is het ook een beetje meuh: wel papier, glas en plastic (hoewel ze nu van die speciale ophangsystemen voor plastic zakken van de lantaarnpalen weer hebben weggehaald?) maar GFT hebben we echt al tig keer de gemeente over gemaild/gebeld, en elke keer zeggen ze dat ze er druk mee bezig zijn...... yeah right
![]()
Dus nu belandt GFT bij de rest...... terwijl dat in andere wijken dus wel gescheiden kan worden. idioot gedoe.
hmm....goede...quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat ouderwets![]()
Betaal je wel statiegeld op die flessen in België dan?
Oh? Wat is dat voor iets?quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik gebruik trouwens voor de gft van die afbreekbare groene zakjes. Niet te lang erin laten zitten can't dan zijn ze al aan het vergaan
Geen van beide, wordt 2e huis. Heb m’n werkplaats ook nog steeds in Nederland.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ga je dan jouw nieuwe gekochte en met mooie spullen voorziene huis in Nederland weer verkopen of verhuren?
Maar dat is toch zonde van de leegstand? Als je het (tijdelijk) verhuurt kan je er nog wat mee verdienen ook?quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:33 schreef FranticDJ het volgende:
Geen van beide, wordt 2e huis. Heb m’n werkplaats ook nog steeds in Nederland.
Klopt, maar dat zou ik ook houden wanneer ik op zee zitquote:Op vrijdag 8 november 2019 12:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar dat is toch zonde van de leegstand? Als je het (tijdelijk) verhuurt kan je er nog wat mee verdienen ook?
Ah, interessantquote:Op vrijdag 8 november 2019 12:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wordt gemaakt van zetmeel.
https://www.biofutura.nl/(...)VmCtVfRoCkMAQAvD_BwE
Maar je kan dat extacy-lab en die wietkwekerij toch gewoon ergens anders naartoe verplaatsen?quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:35 schreef FranticDJ het volgende:
Klopt, maar dat zou ik ook houden wanneer ik op zee zit![]()
En.. ik hoef geen pottenkijkers die weten wat er in de werkplaats staat.
Die zit er niet hoorquote:Op vrijdag 8 november 2019 12:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je kan dat extacy-lab en die wietkwekerij toch gewoon ergens anders naartoe verplaatsen?
Die zijn bewerkt met een andere soort kunststof om de sla vers te houden. Die stof kunnen ze of willen ze niet recyclen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik keek laatst een Engels programma over plasticrecycling. Daar kunnen zakken van gesneden sla niet in de plasticcontainer omdat dat van een bepaald soort knisperend plastic is gemaakt. Vreemd.
Ah, ook weer duidelijk. Fijn.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:42 schreef Bramito het volgende:
[..]
Die zijn bewerkt met een andere soort kunststof om de sla vers te houden. Die stof kunnen ze of willen ze niet recyclen.
Bak is net geleegd, door een klein 'veeg'- wagentje.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:13 schreef golfer het volgende:
Grijze restafvalbak zou vandaag geleegd worden. Heel de straat geleegd, die van ons overgeslagen.![]()
Gebeld met fa. Meerlanden (die er verantwoordelijk voor zijn) en als antwoord: bak laten staan, kan vanmiddag en anders misschien maandag alsnog worden geleegd.
Als je het verhuurt kun je er zelf niet meer wonen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar dat is toch zonde van de leegstand? Als je het (tijdelijk) verhuurt kan je er nog wat mee verdienen ook?
zeker doen ik vind het heel handig. Ik haal ze meestal bij de action want daar kosten ze geen moerquote:Op vrijdag 8 november 2019 12:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Eens naar kijken, volgende keer dat ik in NL ben.
Kijk dat is alvast fijn om in het vooruitzicht te hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Whahaha, de eigenaar van het bedrijf waar ik die grote klus voor doe blijkt nog 2 bedrijven te hebben waarvoor hij mij hetzelfde wil laten doen
zit in duitsland gewoon statiegeld op... het is even wennen maar ook geen heel ingewikkeld verhaal uiteindelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Van mij mogen ze hier de kleine flesjes enzo ook best statieflessen maken. Als ik kijk hoeveel er daar van rondslingeren op straat. Blikjes mag ook nog. Al is dat lastiger bewaren onderweg omdat je het niet kan afsluiten.
Van mij ook. Ik haal hier wekelijks flesjes en blikjes uit de bocht. En die gana los de kliko in dus als iemand die met de hand moet legen, heeft hij pech want veel zit niet in zakken.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Van mij mogen ze hier de kleine flesjes enzo ook best statieflessen maken. Als ik kijk hoeveel er daar van rondslingeren op straat. Blikjes mag ook nog. Al is dat lastiger bewaren onderweg omdat je het niet kan afsluiten.
ik bewaar dat soort dingen vaak in een afgesloten bakje in de koelkast.quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Zwermen vliegen en maden bij 30+ graden
Ja, dat van die nieuwe opdrachten. Het is zulk leuk werk en zo tof dat zo'n bedrijf vertrouwen in me heeft. Ik loop hier jompelend door de kamerquote:
Weet ik. Maar een flesje gooi je terug in je tas en lekt niet bij een open blikje blijft er toch altijd wel een restje achter ofzo. Maargoed zo vaak koop ik geen blikjes drinken.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
zit in duitsland gewoon statiegeld op... het is even wennen maar ook geen heel ingewikkeld verhaal uiteindelijk.
vlakbij mijn huis staat een hertenkamp... zal je verbazen hoeveel mensen er groente of brood in een dichtgeknoopte zak over het hek gooien.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Van mij ook. Ik haal hier wekelijks flesjes en blikjes uit de bocht. En die gana los de kliko in dus als iemand die met de hand moet legen, heeft hij pech want veel zit niet in zakken.
J is laatst gestopt om een plasticzakje uit de mond van een hert te halen. Een hert gehouden als huisdier, dus hij bleef netjes staan. Mensen zijn echt eikels wat afval betreft.
Zijn er serieus mensen die zo achterlijk zijn.. Ik blijf me verbazen hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
vlakbij mijn huis staat een hertenkamp... zal je verbazen hoeveel mensen er groente of brood in een dichtgeknoopte zak over het hek gooien.
die beesten hebben geen handjes toch.
Ik vind dat ook lastig. Ik probeer altijd het kleinst mogelijke zakje te pakken, ik heb 8 maten geloof ik. En ik ben onlangs begonnen met het bewaren van de zakjes die ik gebruik voor het invriezen van fruit. Die zijn op zich niet vies, daar kan best nieuw fruit in.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik gebruik eigenlijk teveel ziplock zakjes. Het scheelt zoveel ruimte in de vriezer op die te gebruiken ipv bakjes. Maar daar zou ik ook wel iets anders op willen hebben
maar met bakjes past het echt allemaal niet meer. En ik maak vaak soep enzo en dan wil ik dat invriezen.
ik zie het dus echt regelmatig... ik vraag me af wat die mensen in hun hoofd hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zijn er serieus mensen die zo achterlijk zijn.. Ik blijf me verbazen hoor.
Die voor spinazie m, broccoli enzo gebruik ik ook rustig meerdere keren hoor. Maar die waar soep of sauzen in heeft gezeten nietquote:Op vrijdag 8 november 2019 13:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dat ook lastig. Ik probeer altijd het kleinst mogelijke zakje te pakken, ik heb 8 maten geloof ik. En ik ben onlangs begonnen met het bewaren van de zakjes die ik gebruik voor het invriezen van fruit. Die zijn op zich niet vies, daar kan best nieuw fruit in.
ik kocht laatste siliconenzakjes voor in de vriezer... die kunnen gewoon goed gewassen worden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dat ook lastig. Ik probeer altijd het kleinst mogelijke zakje te pakken, ik heb 8 maten geloof ik. En ik ben onlangs begonnen met het bewaren van de zakjes die ik gebruik voor het invriezen van fruit. Die zijn op zich niet vies, daar kan best nieuw fruit in.
Whaha...da's top nieuws! Misschien omdat het lijf een jaartje rust heeft gekregen? En nu zo door voor knoflook en andere dingen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
En er is nog meer goed nieuws. Ik heb dinsdag champignons op en ik heb er helemaal geen intolerantie voorWel een beetje jammer dat ik een jaar voor niets geen champignons op heb maar toch
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |