abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:02:59 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189848519
Eten bij Bombay Spice in Hengelo:

1 februari: Lonaa, PdeHoog +1, Fles, Z80, barrel, kaat, minilot, L_S/J, Candaasje (ovb), Borisz (ovb), Uhmmpie, Anthraxx, DerLudolf, mascara-klodder (ovb), Tele (klein ovb), Fietsie (ovb)
Volgens Kaatje ook Tav en Sunny als ze kunnen/zin hebben :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189848530
Ja dat dus :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189848542
Ik gebruik trouwens voor de gft van die afbreekbare groene zakjes. Niet te lang erin laten zitten can't dan zijn ze al aan het vergaan :+
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:06:27 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189848569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik gebruik trouwens voor de gft van die afbreekbare groene zakjes. Niet te lang erin laten zitten can't dan zijn ze al aan het vergaan :+
Die heb ik in het bakje in de keuken staan.
Die elke dag of elke twee dagen goed dichtbinden en in de groene container mieteren scheelt enorm in de stank in de zomer iig _O_
pi_189848577
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Die heb ik in het bakje in de keuken staan.
Die elke dag of elke twee dagen goed dichtbinden en in de groene container mieteren scheelt enorm in de stank in de zomer iig _O_
Zeker te weten.
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:08:11 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189848593
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zeker te weten.
Zwermen vliegen en maden bij 30+ graden :r
pi_189848665
PMD staat in Belgie dus voor Plastic verpakkingen (En dan hebben ze het over flessen o.i.d., niet over ander plastic, maar waar de grens dan precies ligt, dat is nog al eens een opgave. We hebben van die bakken staan op de uni, en echt niemand weet wat er nu overal PRECIES in moet.), metalen verpakkingen (dat mogen dan blikjes zijn, maar ook schaaltjes) en drankkarton.

Mijn huisbaas doet niet aan afval scheiden, dus dat is toch een beetje jammer. Plastic statiegeld-flessen kan ik hier ook nergens inleveren bij een supermarkt (kwam ik achter, met mijn volle tas...) Dus die neem ik nog wel eens mee naar NL, samen met papier, als ik eens met de auto ga . En een glasbak heb ik ook niet direct gevonden :') Dus ik heb nog een heel doosje met potjes op mijn kamer staan. -O-

Hier in NL is het ook een beetje meuh: wel papier, glas en plastic (hoewel ze nu van die speciale ophangsystemen voor plastic zakken van de lantaarnpalen weer hebben weggehaald? :?) maar GFT hebben we echt al tig keer de gemeente over gemaild/gebeld, en elke keer zeggen ze dat ze er druk mee bezig zijn...... yeah right :{w
Dus nu belandt GFT bij de rest...... terwijl dat in andere wijken dus wel gescheiden kan worden. idioot gedoe.
pi_189848674
Bij hoogbouw nog geen groenafval mogelijkheid. Heb daar ook nog geen zin in. In mijn vorige flat hadden we ook zo'n bakje gekregen (en konden we de inhoud 1 km verder op legen). Die gebruikte ik dus ook niet.
Maar dat wist een vriend niet. Die hielp een keer koken en gooide het afval in dat groene bakje, wat ik weer niet wist. Week later een vliegen in huis, niet normaal meer. Bleef maar komen die beesten en ik had echt geen idee waarvan. Gelukkig na een paar dagen dat bakje (stond achter de koelkast) opengemaakt. Nog meer vliegen, maar daarna was het opgelost
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:13:27 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189848680
Grijze restafvalbak zou vandaag geleegd worden. Heel de straat geleegd, die van ons overgeslagen. :{
Gebeld met fa. Meerlanden (die er verantwoordelijk voor zijn) en als antwoord: bak laten staan, kan vanmiddag en anders misschien maandag alsnog worden geleegd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:16:11 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189848725
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:13 schreef golfer het volgende:
Grijze restafvalbak zou vandaag geleegd worden. Heel de straat geleegd, die van ons overgeslagen. :{
Gebeld met fa. Meerlanden (die er verantwoordelijk voor zijn) en als antwoord: bak laten staan, kan vanmiddag en anders misschien maandag alsnog worden geleegd.
Netjes opgelost toch?
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:16:22 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189848730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:30 schreef FranticDJ het volgende:

Cute :+ 1020km hier :7

Maar goed. Blijf vanaf nu wel zoveel mogelijk in zweden.
Ga je dan jouw nieuwe gekochte en met mooie spullen voorziene huis in Nederland weer verkopen of verhuren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189848757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:12 schreef Candaasje het volgende:
PMD staat in Belgie dus voor Plastic verpakkingen (En dan hebben ze het over flessen o.i.d., niet over ander plastic, maar waar de grens dan precies ligt, dat is nog al eens een opgave. We hebben van die bakken staan op de uni, en echt niemand weet wat er nu overal PRECIES in moet.), metalen verpakkingen (dat mogen dan blikjes zijn, maar ook schaaltjes) en drankkarton.

Mijn huisbaas doet niet aan afval scheiden, dus dat is toch een beetje jammer. Plastic statiegeld-flessen kan ik hier ook nergens inleveren bij een supermarkt (kwam ik achter, met mijn volle tas...) Dus die neem ik nog wel eens mee naar NL, samen met papier, als ik eens met de auto ga . En een glasbak heb ik ook niet direct gevonden :') Dus ik heb nog een heel doosje met potjes op mijn kamer staan. -O-

Hier in NL is het ook een beetje meuh: wel papier, glas en plastic (hoewel ze nu van die speciale ophangsystemen voor plastic zakken van de lantaarnpalen weer hebben weggehaald? :?) maar GFT hebben we echt al tig keer de gemeente over gemaild/gebeld, en elke keer zeggen ze dat ze er druk mee bezig zijn...... yeah right :{w
Dus nu belandt GFT bij de rest...... terwijl dat in andere wijken dus wel gescheiden kan worden. idioot gedoe.
Wat ouderwets :o

Betaal je wel statiegeld op die flessen in België dan?
Spoilers!
pi_189848779
Ik keek laatst een Engels programma over plasticrecycling. Daar kunnen zakken van gesneden sla niet in de plasticcontainer omdat dat van een bepaald soort knisperend plastic is gemaakt. Vreemd.
Spoilers!
pi_189848853
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat ouderwets :o

Betaal je wel statiegeld op die flessen in België dan?
hmm....goede...

Even opgezocht: nee, kennelijk niet. Maar Belgen schijnen wel een van de meest voorbeeldige sorteerders te zijn, volgens Coca Cola zelf dan. Dus kennelijk gaat het bij veel huishoudens via de PMD zakken wel goed. In elk geval voor flesjes dan, want daarvan is duidelijk dat ze er in moeten.

Maar dan moet je dus die PMD zak ook wel kunnen inleveren. Ik ga eens navragen bij mijn huisbaas hoe dat zit. Want nu mogen we alles in zijn bedrijfscontainer mikken, maar daar gaat echt álles in. Vind ik wat minder.
pi_189848955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh? Wat is dat voor iets?
pi_189848961
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Ga je dan jouw nieuwe gekochte en met mooie spullen voorziene huis in Nederland weer verkopen of verhuren?
Geen van beide, wordt 2e huis. Heb m’n werkplaats ook nog steeds in Nederland.
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:34:32 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189848982
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:33 schreef FranticDJ het volgende:

Geen van beide, wordt 2e huis. Heb m’n werkplaats ook nog steeds in Nederland.
Maar dat is toch zonde van de leegstand? Als je het (tijdelijk) verhuurt kan je er nog wat mee verdienen ook?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:35:34 #18
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189848992
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oh? Wat is dat voor iets?
Wordt gemaakt van zetmeel.

https://www.biofutura.nl/(...)VmCtVfRoCkMAQAvD_BwE
pi_189848995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar dat is toch zonde van de leegstand? Als je het (tijdelijk) verhuurt kan je er nog wat mee verdienen ook?
Klopt, maar dat zou ik ook houden wanneer ik op zee zit ;)

En.. ik hoef geen pottenkijkers die weten wat er in de werkplaats staat.
pi_189848997
quote:
Ah, interessant ^O^
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:37:43 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189849014
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:35 schreef FranticDJ het volgende:

Klopt, maar dat zou ik ook houden wanneer ik op zee zit ;)

En.. ik hoef geen pottenkijkers die weten wat er in de werkplaats staat.
Maar je kan dat extacy-lab en die wietkwekerij toch gewoon ergens anders naartoe verplaatsen?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:40:08 #22
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189849042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:35 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ah, interessant ^O^
Ook te koop bij de AH of action.
pi_189849066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar je kan dat extacy-lab en die wietkwekerij toch gewoon ergens anders naartoe verplaatsen?
Die zit er niet hoor :7
pi_189849074
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:40 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ook te koop bij de AH of action.
Eens naar kijken, volgende keer dat ik in NL ben.
  vrijdag 8 november 2019 @ 12:42:32 #25
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189849076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik keek laatst een Engels programma over plasticrecycling. Daar kunnen zakken van gesneden sla niet in de plasticcontainer omdat dat van een bepaald soort knisperend plastic is gemaakt. Vreemd.
Die zijn bewerkt met een andere soort kunststof om de sla vers te houden. Die stof kunnen ze of willen ze niet recyclen.
Siesta & Fiesta!
pi_189849137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:42 schreef Bramito het volgende:

[..]

Die zijn bewerkt met een andere soort kunststof om de sla vers te houden. Die stof kunnen ze of willen ze niet recyclen.
Ah, ook weer duidelijk. Fijn.

Het valt me in Engelse supermarkten altijd weer op hoe kort producten daar houdbaar zijn. Hummus, room, etc. Hummus is hier zeker een week houdbaar, daar 2-3 dagen. Erg jammer want ze hebben allemaal toffe smaken die ik dan niet mee naar huis kan nemen. Gelukkig hebben we hier tegenwoordig ook toffe smaken. Helaas mag ik het allemaal niet meer want knoflook. Maar het ging dus om conserveermiddelen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 november 2019 @ 13:17:13 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189849776
Bij mijn flat is het grijs/glas/papier. Kortom glas en papier doe ik apart. De rest verdwijnt in de grijze bak. :s) Voorts #teamnascheiding
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_189849814
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:13 schreef golfer het volgende:
Bak is net geleegd, door een klein 'veeg'- wagentje.
Man moest met de hand alles uit de bak in dat wagentje doen -O- Gelukkig zit alles in zakken verpakt.
  vrijdag 8 november 2019 @ 13:20:00 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_189849838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je het verhuurt kun je er zelf niet meer wonen.
En het kan belastingtechnisch makkelijker en goedkoper zijn om een woonadres in Nederland te houden. In het buitenland wonen heeft voordelen, zeker. Maar ook nadelen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189849894
Whahaha, de eigenaar van het bedrijf waar ik die grote klus voor doe blijkt nog 2 bedrijven te hebben waarvoor hij mij hetzelfde wil laten doen _O-
Spoilers!
  vrijdag 8 november 2019 @ 13:23:38 #31
63722 z80
I fink you freaky
pi_189849905
Voor wat betreft afvalscheiden. In Duitsland zijn ze hier zeer ver mee. In de plastic zak/container mag alles met een groene punt. Samen met blik en deksels/doppen. Pizza dozen bij oud papier. Enkel oudijzer is onduidelijk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189849915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:42 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Eens naar kijken, volgende keer dat ik in NL ben.
zeker doen ik vind het heel handig. Ik haal ze meestal bij de action want daar kosten ze geen moer :)
pi_189849934
Van mij mogen ze hier de kleine flesjes enzo ook best statieflessen maken. Als ik kijk hoeveel er daar van rondslingeren op straat. Blikjes mag ook nog. Al is dat lastiger bewaren onderweg omdat je het niet kan afsluiten.
pi_189849958
*O* *O* *O* *O*
Spoilers!
pi_189849991
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Whahaha, de eigenaar van het bedrijf waar ik die grote klus voor doe blijkt nog 2 bedrijven te hebben waarvoor hij mij hetzelfde wil laten doen _O-
Kijk dat is alvast fijn om in het vooruitzicht te hebben.
pi_189849997
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Van mij mogen ze hier de kleine flesjes enzo ook best statieflessen maken. Als ik kijk hoeveel er daar van rondslingeren op straat. Blikjes mag ook nog. Al is dat lastiger bewaren onderweg omdat je het niet kan afsluiten.
zit in duitsland gewoon statiegeld op... het is even wennen maar ook geen heel ingewikkeld verhaal uiteindelijk.
pi_189850008
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
*O* *O* *O* *O*
Nieuws???
pi_189850024
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Van mij ook. Ik haal hier wekelijks flesjes en blikjes uit de bocht. En die gana los de kliko in dus als iemand die met de hand moet legen, heeft hij pech want veel zit niet in zakken.

J is laatst gestopt om een plasticzakje uit de mond van een hert te halen. Een hert gehouden als huisdier, dus hij bleef netjes staan. Mensen zijn echt eikels wat afval betreft.
Spoilers!
pi_189850029
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 12:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Zwermen vliegen en maden bij 30+ graden :r
ik bewaar dat soort dingen vaak in een afgesloten bakje in de koelkast.
zeker als ik alleen ben ga ik echt niet elke dag naar de container... (ondergronds, buiten) dus dan gaat dat onwijs stinken als je niet oplet.

het is ook niet ideaal.. maar goed.. beter gekoeld in een goed afgesloten zakje/pakje dan dat mn halve huis ruikt naar oude groente en onder de vliegen zit.
pi_189850044
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nieuws???
Ja, dat van die nieuwe opdrachten. Het is zulk leuk werk en zo tof dat zo'n bedrijf vertrouwen in me heeft. Ik loop hier jompelend door de kamer *O*
Spoilers!
pi_189850160
En er is nog meer goed nieuws. Ik heb dinsdag champignons op en ik heb er helemaal geen intolerantie voor *O* Wel een beetje jammer dat ik een jaar voor niets geen champignons op heb maar toch *O* *O* *O*
Spoilers!
pi_189850185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

zit in duitsland gewoon statiegeld op... het is even wennen maar ook geen heel ingewikkeld verhaal uiteindelijk.
Weet ik. Maar een flesje gooi je terug in je tas en lekt niet bij een open blikje blijft er toch altijd wel een restje achter ofzo. Maargoed zo vaak koop ik geen blikjes drinken.
pi_189850208
Ik gebruik eigenlijk teveel ziplock zakjes. Het scheelt zoveel ruimte in de vriezer op die te gebruiken ipv bakjes. Maar daar zou ik ook wel iets anders op willen hebben
maar met bakjes past het echt allemaal niet meer. En ik maak vaak soep enzo en dan wil ik dat invriezen.
pi_189850221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Van mij ook. Ik haal hier wekelijks flesjes en blikjes uit de bocht. En die gana los de kliko in dus als iemand die met de hand moet legen, heeft hij pech want veel zit niet in zakken.

J is laatst gestopt om een plasticzakje uit de mond van een hert te halen. Een hert gehouden als huisdier, dus hij bleef netjes staan. Mensen zijn echt eikels wat afval betreft.
vlakbij mijn huis staat een hertenkamp... zal je verbazen hoeveel mensen er groente of brood in een dichtgeknoopte zak over het hek gooien.

die beesten hebben geen handjes toch.
pi_189850245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

vlakbij mijn huis staat een hertenkamp... zal je verbazen hoeveel mensen er groente of brood in een dichtgeknoopte zak over het hek gooien.

die beesten hebben geen handjes toch.
Zijn er serieus mensen die zo achterlijk zijn.. Ik blijf me verbazen hoor.
pi_189850258
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik gebruik eigenlijk teveel ziplock zakjes. Het scheelt zoveel ruimte in de vriezer op die te gebruiken ipv bakjes. Maar daar zou ik ook wel iets anders op willen hebben
maar met bakjes past het echt allemaal niet meer. En ik maak vaak soep enzo en dan wil ik dat invriezen.
Ik vind dat ook lastig. Ik probeer altijd het kleinst mogelijke zakje te pakken, ik heb 8 maten geloof ik. En ik ben onlangs begonnen met het bewaren van de zakjes die ik gebruik voor het invriezen van fruit. Die zijn op zich niet vies, daar kan best nieuw fruit in.
Spoilers!
pi_189850268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zijn er serieus mensen die zo achterlijk zijn.. Ik blijf me verbazen hoor.
ik zie het dus echt regelmatig... ik vraag me af wat die mensen in hun hoofd hebben.
ik vermoed plastic zakjes ofzo... 8)7
pi_189850274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind dat ook lastig. Ik probeer altijd het kleinst mogelijke zakje te pakken, ik heb 8 maten geloof ik. En ik ben onlangs begonnen met het bewaren van de zakjes die ik gebruik voor het invriezen van fruit. Die zijn op zich niet vies, daar kan best nieuw fruit in.
Die voor spinazie m, broccoli enzo gebruik ik ook rustig meerdere keren hoor. Maar die waar soep of sauzen in heeft gezeten niet :@
pi_189850283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

ik kocht laatste siliconenzakjes voor in de vriezer... die kunnen gewoon goed gewassen worden.
stiekem heel handig.
pi_189850286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
En er is nog meer goed nieuws. Ik heb dinsdag champignons op en ik heb er helemaal geen intolerantie voor *O* Wel een beetje jammer dat ik een jaar voor niets geen champignons op heb maar toch *O* *O* *O*
Whaha...da's top nieuws! Misschien omdat het lijf een jaartje rust heeft gekregen? En nu zo door voor knoflook en andere dingen.

Ik dacht eigenlijk aan Lonaa Mod Nieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')