Zouden die in haar dikke reet passen?quote:Op vrijdag 15 november 2019 16:49 schreef TomLuny het volgende:
Merkel-dildo's![]()
[ afbeelding ]
Weihnachtsmarkt setzt auf Beton-Tannen als Terrorschutz
Mit Betonklötzen, deren Form an Legosteine erinnert, versuchen viele Städte Veranstaltungen vor terroristischen Anschlägen zu schützen. Für ihren Weihnachtsmarkt probiert die Stadt Essen etwas Neues aus.
>
https://www.spiegel.de/pa(...)markt-a-1296502.html
1min
Zit zelf ver weg in een bunker hoorde ikquote:Op vrijdag 15 november 2019 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden die in haar dikke reet passen?
Bij al die bange blanke mannen? Te bibberen over gebedsoproepen vanaf moskeeën?quote:Op vrijdag 15 november 2019 17:57 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zit zelf ver weg in een bunker hoorde ik
Schuilend voor de door haar ongrondwettelijk herein geschlepte gasten eerder.quote:Op vrijdag 15 november 2019 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bij al die bange blanke mannen? Te bibberen over gebedsoproepen vanaf moskeeën?
Is het ook.quote:Op donderdag 14 november 2019 20:07 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom Albanië er überhaupt bij moet is mij een raadsel, het is eigenlijk gewoon een ‘shithole country’.
De geschiedenis herhaalt zich.....quote:Op vrijdag 15 november 2019 19:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De ondergang van Europa. Toen ik jong was, had ik nooit kunnen verwachten dat ik dit nog mee zou moeten maken. Het einde van een beschaving.
Tnx, maar ik lees geen boeken meerquote:Op vrijdag 15 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich.....
[ afbeelding ]
https://www.historischnie(...)oswald-spengler.htmlquote:Op vrijdag 15 november 2019 20:05 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Tnx, maar ik lees geen boeken meer
Ik kijk/luister nog wel video's en korte pdf's
Zal deze serie eens bekijken
Zelden is het pessimistische levensgevoel dat de titel De ondergang van het Avondland direct oproept grootser uitgedrukt. Die ‘ondergang’ heeft niet alleen betrekking op onze westerse beschaving, maar op álle hogere beschavingen van naam en faam.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
https://www.historischnie(...)oswald-spengler.html
Toen ook, nu ook. Ergo, er is niets gebeurt en de mens denkt alleen maar dat het Avondland ten onder gaat.quote:Op vrijdag 15 november 2019 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaalt zich.....
[ afbeelding ]
Misschien is het een schim, wie weet.quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:31 schreef Discombobulate het volgende:
Toen ook, nu ook. Ergo, er is niets gebeurt en de mens denkt alleen maar dat het Avondland ten onder gaat.
Dat zie ik als een doorgeslagen relativisme. Natuurlijk was er diversiteit, maar cultuur is een spectrum en regionale verschillen zijn relatief. Het was binnen dit beperkte gebied nu ook weer niet zo dat in het volgende dorp ineens een dialect uit een compleet andere taalgroep werd gesproken (nou goed, de Friezen vorm(d)en een afzonderlijke etnische groep, maar wel een die stamverwant was), een compleet andere religie werd aangehangen (protestantisme en katholicisme baseren zich in veel sterkere mate op eenzelfde traditie dan die beide eersten in vergelijking met bijvoorbeeld de islam), en de mores een compleet ander karakter hadden (we vierden in beginsel dezelfde feesten, hadden vergelijkbare politieke, sociale en maatschappelijke structuren, etc.). De culturele affiniteit tussen een Hollander en een Drent, hoezeer ze ook verschilden, is vanzelf groter dan die tussen een Hollander en een Ethiopiër. Het is nogal een open deur, eigenlijk. En trouwens: áls het land al zo verkruimeld was, is het dan een verbetering om het nog verder te laten verkruimelen? Wie is daarbij gebaat?quote:Op zaterdag 16 november 2019 23:26 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Misschien is het een schim, wie weet.
Vind deze tot nu de beste die over Sprengler gaat, had er een paar geprobeerd.
Ben pas bij deel 2 dus weet niet het afloopt.
Zal m.i. niet met een sisser zijn want de afbraak is al volop gaande.
En ps,
De afbraak wordt hier weer eens bevestigd zie ik net
Prof. Van Meijl is cultureel antropoloog. Het college begon met de foto van een drietal Ethiopische jongens op een fiets. Ondanks de oer-Nederlandse fietsen was er volgens Van Meijl toch een probleem. De samenleving legde namelijk een 'enorme druk' op de nieuwkomers om hetzelfde te zijn als zij, zich aan te passen, met fiets en al. Ook hun kleding was al behoorlijk westers. Dit ontnam de Ethiopiërs 'hun vrijheid', was het betoog. Er werd overgeschakeld naar een ander voorbeeld, een studente met hoofddoek. Enerzijds in de westerse wereld staande en zich ontwikkelend, anderzijds tussen twee culturen in. Met haar hoofddoek voelde ze toch afstand tot de andere studenten, hoorde ze er 'niet helemaal bij'. Na dit probleem geschetst te hebben, kwam het vraagstuk van de identiteit ter sprake.
Want waar hoorden deze 'nieuwkomers' dan niet bij?
Je zou denken dat er nu een betoog zou komen over Nederland, westerse waarden, Spinoza, emancipatie en liberalisering, maar het tegendeel was het geval. Geduldig werd uitgelegd dat Nederland eigenlijk altijd een verkruimeld land was geweest. Dit zou te maken hebben met de waterschappen. Dit was regionaal georganiseerd en had tot gevolg dat Nederland sterk versplinterd was, en weinig overkoepelend gemeen had. Daar waar de zee waar we ons samen tegen weerden meestal als metafoor van buitenaf stond, was 'het water' ineens verworden tot de grote splijtzwam. Door deze 'regionalisering, en bestuurlijke verkruimeling' via de waterschappen was de nationale identiteit 'nimmer tot bloei gekomen', zo klonk het.
Om met de woorden van Koningin Máxima te spreken: "Dé Nederlander bestaat niet".
>
https://tpo.nl/2019/11/16(...)teit-niet-divers-is/
Whiped out![]()
Niemand is erbij gebaat natuurlijk wmb.quote:Op zondag 17 november 2019 11:41 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat zie ik als een doorgeslagen relativisme. Natuurlijk was er diversiteit, maar cultuur is een spectrum en regionale verschillen zijn relatief. Het was binnen dit beperkte gebied nu ook weer niet zo dat in het volgende dorp ineens een dialect uit een compleet andere taalgroep werd gesproken (nou goed, de Friezen vorm(d)en een afzonderlijke etnische groep, maar wel een die stamverwant was), een compleet andere religie werd aangehangen (protestantisme en katholicisme baseren zich in veel sterkere mate op eenzelfde traditie dan die beide eersten in vergelijking met bijvoorbeeld de islam), en de mores een compleet ander karakter hadden (we vierden in beginsel dezelfde feesten, hadden vergelijkbare politieke, sociale en maatschappelijke structuren, etc.). De culturele affiniteit tussen een Hollander en een Drent, hoezeer ze ook verschilden, is vanzelf groter dan die tussen een Hollander en een Ethiopiër. Het is nogal een open deur, eigenlijk. En trouwens: áls het land al zo verkruimeld was, is het dan een verbetering om het nog verder te laten verkruimelen? Wie is daarbij gebaat?
Tja, welk aantal koppel je aan een tsunami? In 2015 is er één jaar een flinke toestroom vanuit Syrië gekomen inderdaad. Deze toestroom is inmiddels sterk gereduceerd.quote:Op maandag 4 november 2019 16:18 schreef TomLuny het volgende:
[..]
dacht dat er getalsmatig toch van een tsunami toename sprake was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |