quote:Kritiek op Halsema: 'Gebedsoproep moet in Arabisch'
Als het dan toch moet, waarom dan niet in het Nederlands?
De suggestie die burgemeester Femke Halsema de Blauwe Moskee afgelopen dinsdag aan de hand deed voor de versterkte gebedsoproep, komt haar op schampere reacties te staan uit islamitische hoek.
quote:Op z'n vroegst vanaf volgende week vrijdag, bij het belangrijkste gebed van de week, wil de Blauwe Moskee de gebedsoproep met luidsprekers versterkt laten klinken.
Maar moet dat in het Arabisch?
Atatürk
"Bij de gebedsoproep vanaf een moskee wordt een rituele tekst gedeclameerd, waarvan de taal - het Arabisch -, de intonatie, toonhoogten en de inhoud vastligt in regels," doceert Faustina Doufikar-Aerts, hoogleraar Arabisch en islamstudies aan de VU. "De gebedsoproep wordt daarom ook in alle niet-Arabischtalige islamitische regio's en in landen daarbuiten, waar dat is toegestaan, altijd in het Arabisch gereciteerd. Omdat het een ritueel betreft wordt daar niet van afgeweken, voor zover ik weet."
Pooyan Tamimi Arab deed in 2015 promotieonderzoek naar de versterkte gebedsoproep.
Ondertussen wordt Frau Halsema, die ze zelfs nog ter wille wil zijn, ook nog even gedenigreerd door onze vredelievende medeburgers/gelovigen.quote:Op Twitter vraagt Sheher Khan, duoraadslid van Denk, zich af hoe je als oud-Kamerlid en burgemeester zo weinig kennis kunt hebben van de islam. Oud-PVV’er, bekeerling en Haags raadslid Arnoud van Doorn spreekt van ‘kwaadaardige domheid’.
Maar er is geen sprake van enige dwang of opdringerigheid hoorquote:"Bij de gebedsoproep vanaf een moskee wordt een rituele tekst gedeclameerd, waarvan de taal - het Arabisch -, de intonatie, toonhoogten en de inhoud vastligt in regels," doceert Faustina Doufikar-Aerts, hoogleraar Arabisch en islamstudies aan de VU. "De gebedsoproep wordt daarom ook in alle niet-Arabischtalige islamitische regio's en in landen daarbuiten, waar dat is toegestaan, altijd in het Arabisch gereciteerd. Omdat het een ritueel betreft wordt daar niet van afgeweken, voor zover ik weet."
Fransje kan niet zo goed rekenen...quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:36 schreef Scarface88 het volgende:
Islam neemt de publieke ruimte over. Zo tonen ze supremacy en voelen de ongelovigen zich onderdrukt. Europa vindt dit prachtig.
Daarbij is je boodschap versterkt met elektronica door de publieke ruimte laten galmen een recht dat in Nederland eigenlijk helemaal niet voorkomt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:46 schreef thedeedster het volgende:
Die religie haalt alles uit de rechten die ze hier hebben, maar in de landen waar ze zélf in de meerderheid zijn, is het over voor de rest...
We zijn echt mesjokke.
En vergeet de INHOUD van de boodschap niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarbij is je boodschap versterkt met elektronica door de publieke ruimte laten galmen een recht dat in Nederland eigenlijk helemaal niet voorkomt.
Als warme Bakker Piet zijn boodschap met de megafoon door de buurt heen slingert wordt dat terecht afgekeurd, maar bij de religieuzen van de islam mag het opeens wel.
Echt. Leg het mij maar uit. Ik snap niet hoe dit zou kunnen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarbij is je boodschap versterkt met elektronica door de publieke ruimte laten galmen een recht dat in Nederland eigenlijk helemaal niet voorkomt.
Als warme Bakker Piet zijn boodschap met de megafoon door de buurt heen slingert wordt dat terecht afgekeurd, maar bij de religieuzen van de islam mag het opeens wel.
Dat betekent het niet!quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En vergeet de INHOUD van de boodschap niet.
"Alleen onze God is echt. Jouwe is dus nep. Nahnahnahnah"
Er is geen God dan God. De Bijbel zegt hetzelfde, hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Er is geen god behalve Allah".
Ofwel: jouw god is nep.
Die onwetendheid bedoel je? Helemaal mee eens.quote:
Maar roept dat niet versterkt door de wijk. Een belangrijk verschil.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen God dan God. De Bijbel zegt hetzelfde, hoor.
Nee, die geluidsoverlast.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die onwetendheid bedoel je? Helemaal mee eens.
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:59 schreef Catkiller het volgende:
Ach of het nou Arabisch is of gebrekkig Nederlands, verstaan doe je het toch niet.
Zucht. Allah betekent gewoon God in het Arabisch. mohammed nam de God van de Bijbel en de Talmoed als model. Dus feitelijk eert de islam evenzee4 de Christelijke God.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar roept dat niet versterkt door de wijk. Een belangrijk verschil.
Dat het in de Koran staat: prima.
Dat het door mijn raam geschreeuwd wordt: niet prima.
Ja leuk, als we 500 jaar geleden leefden zou je heel logisch klinken.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Allah betekent gewoon God in het Arabisch. mohammed nam de God van de Bijbel en de Talmoed als model. Dus feitelijk eert de islam evenzee4 de Christelijke God.
En ? Waar haal jij de imbeciele gedachte vandaan dat iedereen de god van Abraham aanbidt en het fijn vindt als er in zijn oor geschreeuwd wordt dat alle andere religies nep zijn ?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zucht. Allah betekent gewoon God in het Arabisch. mohammed nam de God van de Bijbel en de Talmoed als model. Dus feitelijk eert de islam evenzee4 de Christelijke God.
allah is gewoon god in het arabisch, zo zeggen arabische christen ook allah. en zeggen de italianen, spanjaarden, grieken, filipinos god in hun eigen taal.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:57 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
"Er is geen god behalve Allah".
Ofwel: jouw god is nep.
En ook voor jou het schokkende nieuws dat er ook mensen zijn die NIET de god van Abraham aanbidden. Ongeveer de halve wereldbevolking zelfs.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
allah is gewoon god in het arabisch, zo zeggen arabische christen ook allah. en zeggen de italianen, spanjaarden, grieken, filipinos god in hun eigen taal.
Leuk. Maar waarom worden Koptische christenen uit Egypte weggepest?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mohamed maakte de christelijke god ook wat kleiner, en schilderde daar zijn eigen verhaal, met hemzelf als belangrijkste profeet, overheen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
echt schokkend inderdaadquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:05 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En ook voor jou het schokkende nieuws dat er ook mensen zijn die NIET de god van Abraham aanbidden. Ongeveer de halve wereldbevolking zelfs.
En die omschrijven HUN goden niet met Allah, Adonai, YHWH etc.
Ik zou jouw reactie wel eens willen zien als christenen in Turkije de publieke ruimte gebruiken voor hun religieuze oproepen.quote:
Ben wel eens in Istanbul geweest. Prachtige stad. Zou ik het leuk gevonden hebben als ik daar plotseling "In de Amsterdamse grachten " gehoord had?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:08 schreef Slayage het volgende:
blijkt dat in almelo dagelijks in de middag de oproep te horen is overigens![]()
‘Allahu akbar’ klinkt het boven Almelo al tientallen jaren
....
Martin van der Wulp (46) en zijn gezin wonen hier nu dertien jaar. “Mensen vragen áltijd, als ze horen dat wij hier wonen: heb je dan geen last van de moskee?” Het antwoord is nee, zegt Van der Wulp. “Ik vind het juist wel leuk. Ik ben een paar keer naar Turkije op vakantie geweest, daar doet het me aan denken. Het enige wat we ooit een beetje lastig vonden, was toen onze kinderen net geboren waren, en ze net sliepen als de oproep klonk.”
deze christelijke theoloog is het met jouw stelling dus niet eens. hij onderbouwt het op een heldere manierquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:08 schreef luxerobots het volgende:
Zeggen dat de islamitische god en de christelijke god hetzelfde zijn, omdat ze taalkundig dezelfde oorsprong hebben, is onjuist.
Goed punt, kerkklokken ook beperken qua decibel.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:06 schreef SugeLucky het volgende:
Ik ben absoluut tegen.
Maar ja, als je ook nog overal kerkklokken hoort luiden, waarom zou een moskee geen geluid mogen maken?
Mooie linkdump, op welk stukje, inhoudelijk, moet ik reageren?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze christelijke theoloog is het met jouw stelling dus niet eens. hij onderbouwt het op een heldere manier
toeristen vinden het wel grappig wanneer ze op de vrijdag middag in den haag aan de wagenstraat ter hoogte van de moskee lopen en er opeens allahu ekber te horen is eigenlijk :pquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ben wel eens in Istanbul geweest. Prachtige stad. Zou ik het leuk gevonden hebben als ik daar plotseling "In de Amsterdamse grachten " gehoord had?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
Goed punt, kerkklokken ook beperken qua decibel.
in den haag horen we nauwelijks kerkklokken meerquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
Goed punt, kerkklokken ook beperken qua decibel.
Die kerkklok staat er pas sinds jij er woont zekerquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:15 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik woon vlakbij een kerk. Die mongool luidt echt elk kwartier en ook gewoon 's-nachts speelt ie hele liedjes af.
Echt absurd.
Betekent dat dat ie dan ieder kwartier moet luiden?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:15 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Die kerkklok staat er pas sinds jij er woont zeker
Waarom moet het hier in Nederland in het Arabisch?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hier ook, en dat ding staat 500 meter verder. Een slag om de tijd aan te geven kan wel, maar op zondag dat achterlijke doorrammen met die klote klokken gaat nergens over. Ook die christenen kunnen ondertussen gewoon een appjes sturen om op te roepen voor gebed.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:15 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik woon vlakbij een kerk. Die mongool luidt echt elk kwartier en ook gewoon 's-nachts speelt ie hele liedjes af.
Echt absurd.
je hebt de video niet eens bekeken sneu figuur, wat loop je te blaten?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooie linkdump, op welk stukje, inhoudelijk, moet ik reageren?
Nee maar dat doe klok dat doet is vast niet iets van de laatste tijd en had je met wat vragen vooraf kunnen weten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Betekent dat dat ie dan ieder kwartier moet luiden?
Lord_Vetinari verspreidt ook apekool.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waarom moet het hier in Nederland in het Arabisch?
Ow....
Tis "de islam" weer.
Maar natuurlijk.
Want wat/wie anders die dit zo denkt overal te moeten kunnen afdwingen?
Ik heb ook elke keer weer de neiging om naar de kerk te gaan als ik de klokken hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:18 schreef Harvest89 het volgende:
En de religie van haat krijgt weer eens meer vrijheid om hun gif te verspreiden.
Daar gaat het helemaal niet over.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:18 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Nee maar dat doe klok dat doet is vast niet iets van de laatste tijd en had je met wat vragen vooraf kunnen weten.
Dat is de essentie van religie.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
in de islam wordt jezus "ruhullah" genoemd, "de ziel van god"quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sterker nog, Jezus wordt binnen de Islam geëerd als een profeet.
godsdienstvrijheidquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:18 schreef Harvest89 het volgende:
En de religie van haat krijgt weer eens meer vrijheid om hun gif te verspreiden.
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:19 schreef luxerobots het volgende:
Moslims willen niet voor niets de oproep in het Arabisch, dus met Allah in plaats van God.
Met een gebedsoproep?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:18 schreef Harvest89 het volgende:
Door in Nederland in een vreemde taal te roepen dat er geen god dan Allahquote:
Ik denk dat jij de video niet eens bekeken hebt. Deze meneer haalt namelijk duidelijke verschillen aan tussen de islam en het christendom.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt de video niet eens bekeken sneu figuur, wat loop je te blaten?
Dit is wat er in het Azan verkondigd wordt:quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is geen God dan God. De Bijbel zegt hetzelfde, hoor.
Het is een klok, dat ding geeft gewoon de tijd aan. Dat heeft niks met religie te maken en al helemaal niks met gebedsoproep.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:16 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Betekent dat dat ie dan ieder kwartier moet luiden?
klopt hier in den haag zijn we aan het lobbyen om op alle vijf de momenten de oproep te doen, helaas moest die de mos aftreden als wethouder, anders zat het er dik in dat hij het voor ons zou regelenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is nooit genoeg voor die moslims, een dag per week ook niet dat is slechts een opstap.
Ja, en? Moet dat ieder kwartier dan?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is een klok, dat ding geeft gewoon de tijd aan. Dat heeft niks met religie te maken en al helemaal niks met gebedsoproep.
Van mij mag het er snel komen, hoe meer de rest ook in gaat zien dat we de islam moeten weren.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt hier in den haag zijn we aan het lobbyen om op alle vijf de momenten de oproep te doen, helaas moest die de mos aftreden als wethouder, anders zat het er dik in dat hij het voor ons zou regelen
Etymologiequote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is wat er in het Azan verkondigd wordt:
[ afbeelding ]
Klinkt dit volgens jou hetzelfde als er is geen God dan God
zoals je zegt?
Ja weet je, ik wil(de) er eigenlijk helemaal niets van afweten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lord_Vetinari verspreidt ook apekool.
Met Allah wordt echt wel iets anders bedoeld dan God.
Moslims willen niet voor niets de oproep in het Arabisch, dus met Allah in plaats van God.
Nope en het gaat voorlopig alleen nog maar meer worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja weet je, ik wil(de) er eigenlijk helemaal niets van afweten.![]()
Maar ja.
De tijd van, dat ik als simpele Nederlandse knul kon denken "ver van m'n bed show die typische Arabische cultuur en taal dingen in Verwegistan" is het allang niet meer.
de man maakt een betoog van 10 minuten en jij haalt 1 punt van van scala aan punten uit zijn betoog geeft er je eigen draai aan en plaatst vervolgens de sneue reactie die we hierboven lezenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de video niet eens bekeken hebt. Deze meneer haalt namelijk duidelijke verschillen aan tussen de islam en het christendom.
Bijvoorbeeld dat de christelijke god van alle mensen houdt, ook van diegenen die slechte dingen doen. Waarbij de islamitische god niet zomaar van alle mensen houdt. De islamitische god heeft mensen waar hij niet van houdt.
Dus jij blijkt weer de domste uit de klas. Jij probeert mij de les te lezen met een algemeen filmpje. Maar het haalt je eigen punt onderuit.
En houd die persoonlijke aanval van 'sneu figuur' voortaan maar voor je.
Je vergeet maar even gemakshalve de rest van het riedeltjequote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Etymologie
De meest gangbare theorie is dat het woord Allah is afgeleid uit een samentrekking van al en ʾilāh tot al-ilāh, wat 'de god' of 'degene die aanbeden wordt' betekent. Een andere theorie traceert de etymologie van Allah uit het Aramese woord, Alāhā, wat God betekent.[2] Dus e
‘Er is geen God dan Allah’ zegt letterlijk ‘Er is geen God dan God’.
Dus ja.
Hebben ze in de islam eigenlijk ook een "vriendin van god"?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
in de islam wordt jezus "ruhullah" genoemd, "de ziel van god"
zo is mozes, "kelamullah", "het woord van god"
en is abraham, "de vriend van god".
Van mij hoeft dat niet. Maar het zou mij ook niet storen. Ben er als jong aan gewend geraakt. Net als aan laag overvliegende vliegtuigen. Terwijl ik me dood erger aan buren die muziek hard aan hebben staan, of een brullende baby.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:29 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ja, en? Moet dat ieder kwartier dan?
Iedereen heeft toch een telefoon of een horloge?
Overigens luidt ie op zondag wel als een malloot.
en wiki vertaalt het als volgtquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit is wat er in het Azan verkondigd wordt:
[ afbeelding ]
Klinkt dit volgens jou hetzelfde als er is geen God dan God
zoals je zegt?
Het is een middelvinger. Wij zijn hier.quote:
Ok prima, dat kan.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat niet. Maar het zou mij ook niet storen. Ben er als jong aan gewend geraakt. Net als aan laag overvliegende vliegtuigen. Terwijl ik me dood erger aan buren die muziek hard aan hebben staan, of een brullende baby.
Het was slechts één voorbeeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
de man maakt een betoog van 10 minuten en jij haalt 1 punt van van scala aan punten uit zijn betoog geeft er je eigen draai aan en plaatst vervolgens de sneue reactie die we hierboven lezen
god is in de islamitsche tradiei geen man zoals in de andere abrahimitische traditeis, moslims zeggen, what would be the point dat god een sexe zou hebben?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hebben ze in de islam eigenlijk ook een "vriendin van god"?
Dat is fascisme ook. Toch kiezen mensen ze in de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is irritant en intrusief. Dat is genoeg reden om het niet te willen.
ik vind jou irritant en intrusiefquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is irritant en intrusief. Dat is genoeg reden om het niet te willen.
iets met zwijnen en parelsquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het was slechts één voorbeeld.
Als Allah simpelweg God was, had deze meneer niet een heel boek geschreven over de overeenkomsten en verschillen tussen Allah uit de koran en God uit de bijbel.
Maar goed, jij haalde het aan, maar hebt nog geen enkel inhoudelijk punt benoemd.
Zwaktebod, je kan alleen maar verkondigen dat die het filmpje niet heeft gekeken wat klaarblijkelijk niet klopt en met beledigingen komen.quote:
Jawel hoor, ik heb een pest aan opdringerige mensen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:34 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ok prima, dat kan.
Dan erger jij je vast ook niet aan een moskee die door een speaker wat omroept.
Jezus is voor moslims dan ook gewoon een moslim.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sterker nog, Jezus wordt binnen de Islam geëerd als een profeet.
quote:"Waarin verschilt de wijze waarop moslims kijken naar bijbelse figuren die ook in de Koran voorkomen, van de wijze waarop joden en christenen naar hen kijken?
Voor moslims zijn al die figuren niet meer dan voorlopers van Mohammed (570-632). De Koran leert ook dat die bijbelse figuren zonder uitzondering al moslim waren.".
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Iedere week weer versterkt door de wijk laten schallen.
Roep dat Allah nep is en je krijgt 30 booslims op je dak.
hij plaatst nog geen 3 minuten nadat ik de link plaats een reactie alsof hij het filmpje heeft bekeken iets wat uiteraard niet kan, aangezien het filmpje 10 minuten duurt bijna, tenzij hij kan tijdreizen that is, iets met parels en zwijnen is passend in dezequote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zwaktebod, je kan alleen maar verkondigen dat die het filmpje niet heeft gekeken wat klaarblijkelijk niet klopt en met beledigingen komen.
ik ben zelf godquote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Iedere week weer versterkt door de wijk laten schallen.
Roep dat Allah nep is en je krijgt 30 booslims op je dak.
Wederom niks inhoudelijks.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij plaatst nog geen 3 minuten nadat ik de link plaats een reactie alsof hij het filmpje heeft bekeken iets wat uiteraard niet kan, aangezien het filmpje 10 minuten duurt bijna, tenzij hij kan tijdreizen that is, iets met parels en zwijnen is passend in deze
het inhoudelijk zit in het filmpje, als je zo nieuwsgierig bent klik je op playquote:
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:01 schreef TomLuny het volgende:
Het geschal vanaf de minaret bereikt zelfs Ierland ! [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:19 schreef luxerobots het volgende:
Met Allah wordt echt wel iets anders bedoeld dan God.
quote:Allah (Arabisch schrift: الله) is het Arabische woord voor God in monotheïstische zin.
quote:https://en.wikipedia.org/wiki/2009_Swiss_minaret_referendum
The federal popular initiative "against the construction of minarets" was a successful popular initiative in Switzerland to prevent the construction of minarets on mosques. In a November 2009 referendum, a constitutional amendment banning the construction of new minarets was approved by 57.5% of the participating voters.[1] Only three of the twenty Swiss cantons and one half canton,[2] mostly in the French-speaking part of Switzerland, opposed the initiative.
As of the date of the 2009 vote, there were four minarets in Switzerland, attached to mosques in Zürich, Geneva, Winterthur and Wangen bei Olten. These existing minarets were not affected by the ban, as they had already been constructed.
Mooi.quote:
Zwitserland is dan ook echt een democratiequote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:21 schreef Digi2 het volgende:
In Zwitserland hebben ze in 2009 al maatregelen getroffen.
[..]
maar dat geeft weer geen garanties voor de toekomstquote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:24 schreef Enchanter het volgende:
Zwitserland is dan ook echt een democratie
Dat ben ik 100% met je eensquote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:27 schreef TomLuny het volgende:
[..]
maar dat geeft weer geen garanties voor de toekomst
ze moeten het gewoon in steen beitelen en er een staande order voor het leger van maken :
DIT IS EEN SECULIERE STAAT.
En wat heeft dat te maken met een oproep tot gebed via een minaret?quote:
Nope, alleen death and taxes zijn zekerquote:maar dat geeft weer geen garanties voor de toekomst
Hoe zal ik het zeggen, Hansje Brinker met zn vinger in de dijk komt in gedachten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:35 schreef Digi2 het volgende:
En wat heeft dat te maken met een oproep tot gebed via een minaret?
En toch ben ik hier. Gelukkig hangt het allemaal niet af van een persoon. Leef en laat leven toch? Ik vind het net als kerkklokken vervelendquote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik vind jou irritant en intrusief
Die zijn heidens.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:03 schreef Salvad0R het volgende:
Ook kerkklokken op zondagochtend zijn gewoon irritant en propaganda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |