Ik heb op mn gewone fiets een dubbele standaard laten zetten voor n paar tientjes, stuurslot is ook heel handig. Als je niet heel groot (lang/stevig) bent heeft n moederfiets imho niet veel meerwaarde.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:19 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe handig is fietsen met een zitje voorop op een gewone stadsfiets? Dus zonder dubbele standaard of stuurslot.
Ik ga geen grote afstanden rijden ermee (opvang en lagere school allebei minder dan 1km van huis). Dus voornamelijk naar het centrum of op visite en af en toe een fietstochtje. Elektrisch hoeft van mij dan ook niet.
Ik kan nu namelijk via mijn werk voordelig een nieuwe fiets kopen en ik vraag mij af of het de moeite waard is om mijn fiets om te ruilen voor een moederfiets.
En heeft iemand nog een aanbeveling qua merk/type? Ik heb nu een gewone batavus mambo en ik zit bijvoorbeeld te kijken naar de moederversie ervan.
Bij mijn fiets gaat dat prima. Ik heb een Cortina en dan dus geen transport- of moederfiets. Denk dat het afhankelijk is van de ruimte tussen stuur en zadelpen. Ik wil het wel eens opmeten voor je.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:19 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe handig is fietsen met een zitje voorop op een gewone stadsfiets? Dus zonder dubbele standaard of stuurslot.
Ik ga geen grote afstanden rijden ermee (opvang en lagere school allebei minder dan 1km van huis). Dus voornamelijk naar het centrum of op visite en af en toe een fietstochtje. Elektrisch hoeft van mij dan ook niet.
Ik kan nu namelijk via mijn werk voordelig een nieuwe fiets kopen en ik vraag mij af of het de moeite waard is om mijn fiets om te ruilen voor een moederfiets.
En heeft iemand nog een aanbeveling qua merk/type? Ik heb nu een gewone batavus mambo en ik zit bijvoorbeeld te kijken naar de moederversie ervan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Thanks voor alle antwoorden al. Ik denk dat ik gewoon eens langs ga bij een fietsenboer en wat ga uitproberen. Plus even op een rijtje krijgen wat het kost om mijn fiets aan te passen en wat de inruilwaarde is als ik een nieuwe koop. Fiets is nu 7 jaar oud maar in prima staat.
Financieel zou een nieuwe fiets weinig tot niets kosten.Mijn moederfiets was een nieuwe, maar wel een showmodel. Voor 500 euro staat er een kekke gazelle voor de deur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Dit sowiesoquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:06 schreef SQ het volgende:
tsja, het is heel persoonlijk dus. Ik had het niet gered zonder moederfiets, maar wij fietsen dan ook wel echt álles. Proefrijden is altijd goed
Oh ja, dat maakt zeker wel verschil inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:18 schreef Aure het volgende:
[..]
Dit sowiesowant ik fiets ook echt alles (ik heb tenslotte geen rijbewijs
) en dus zonder moederfiets
maar ik had dat niet zomaar op elke stadsfiets gekund, daarom is uitproberen wel echt een must (vind ik). Maar ik heb trouwens wel maar één kind en geen twee, misschien dat met twee een moederfiets wel echt fijner is, maar daar moet ik nog achter gaan komen
Welke gazelle heb je?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn moederfiets was een nieuwe, maar wel een showmodel. Voor 500 euro staat er een kekke gazelle voor de deur.
Een Bloom c7 in een grote framemaat. Ik ben 1,73 en niet dik, maar heb dus wel echt een flinke boezem en ik kwam op 'gewone' fietsen niet op- en afgestapt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:22 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Welke gazelle heb je?
De regeling is ook enkel voor dit jaar. Volgend jaar zou ik een nieuwe fiets helemaal zelf moeten betalen.
Keuzes keuzes...
Het nadeel van zo'n groter frame is dat je soms niet meer met je voet bij de grond komt, en dat is voor mij ook wel echt een must als je met kinderen fietst.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:53 schreef Mariposas het volgende:
De fietsenwinkel waar ik mijn niet-moederfiets kocht, adviseerde mij een iets grotere framemaat te kopen. Dan heb je wat meer ruimte. Dat heb ik gedaan, en het past inderdaad perfect. 👌🏻 Ook met twee op de fiets trouwens. En ik fiets ook alles.Ik heb wel een dubbele standaard en een stuurbegrenzer. Ik heb een Azor gekocht, die kan je helemaal samenstellen.
Klopt, in theorie is dat zo. Maar dan heb je wel echt een heel flink grotere framemaat. Ik heb 1 framemaat groter dan voor mij aanbevolen. Dat scheelt natuurlijk maar 2,5 cm. Voor mij net dat beetje extra om genoeg ruimte te hebben bij het voorzitje. En mijn zadel zit op zo’n 10 cm hoger dan de laagste stand. Maar ik moet er wel bij zeggen, ik heb ook niet zoveel ruimte nodig. Het ligt natuurlijk ook aan je lichaamsbouw.quote:Op woensdag 29 juli 2020 15:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Het nadeel van zo'n groter frame is dat je soms niet meer met je voet bij de grond komt, en dat is voor mij ook wel echt een must als je met kinderen fietst.
Late reactie, maar: fietskar is topquote:Op woensdag 20 mei 2020 21:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, ik doelde meer op de optie fietskar versus geen fietskar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |