oproep aan alle liefhebbers van goede (= niet-commerciële) muziek die hier op fok! rondrennen
hier gaat het om: Luister hier 's naar: online muziekzender DunnoFM4
Al sinds 7 juli ben ik bezig met de online zender 'dunno FM', om fok!kers met een verfijnde muzieksmaak (met, net als ik, een hekel aan commerciële troep van tegenwoordig, zoals trance/ruk&butt/jan-wayne/etc.) te bedienen van, in onze ogen, goede muziek... dit ging tot nu toe prima via een 100MBps verbinding die mij ter beschikking werd gesteld door de woningstichting .
Velen kwamen en gingen, maar het aantal vaste luisteraars groeide gestaag en dat is ondertussen ook een van de voornaamste redenen geweest dat ik al die tijd door ben gegaan met de zender; op piekmomenten werd er ook de 88 luisteraars (door mij ingestelde maximum) gehaald, hetgeen natuurlijk ook wel heel erg leuk is, aangezien er dus wel degelijk een grote behoefte is aan goede muziek. Een aantal heeft zelfs zelf ook zijn eigen playlist gedraaid, hetgeen ook de sociale betrokkenheid bij de zender vergrootte natuurlijk, erg leuk
Echter: zoals de zaken ervoor staan, ga ik binnenkort verhuizen naar een leuk pand i.t.t. mijn huidige woonplek , met helaas de beperking, het enige dat ik zal missen, dat er geen +10MBps verbinding is en dus de zender niet door kan gaan
Zelf neem ik een openADSL verbinding die snel genoeg is om een externe zender aan te sturen op de huidige 192 kbps kwaliteit, maar dan heb ik dus iemand nodig met een 10 of 100 MBps internet verbinding (zat studenten die dat hebben), die een server eraan heeft hangen (ook zat studenten die dat hebben) en zijn servercapaciteit en bandbreedte wil delen voor het leuke werk dat zelf een muziekzendertje draaien met zich mee kan brengen. Processorkracht trekt het nauwelijks, aangezien mijn server het rekenwerk van de conversies zal doen, alvorens het signaal doorgestuurd wordt naar de zender.
Dus nu is de vraag:
wie heeft een 10 of 100MBps internet verbinding + server beschikbaar om de continuïteit van deze zender te garanderen? geld hou je er in principe niet aan over (mij kost het alleen maar geld nl.), maar wel een goed gevoel (en leuke muziek natuurlijk) en dat is toch ook wel wat waard lijkt me
N.B. zender ligt momenteel plat door (wederom) kuthuisgenote(n)
[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 11-01-2003 19:53]
quote:Dan gaat het over
Dus nu is de vraag:
wie heeft een 10 of 100MBps verbinding + server beschikbaar om de continuïteit van deze zender te garanderen? geld hou je er in principe niet aan over, maar wel een goed gevoel (en leuke muziek natuurlijk) en dat is toch ook wel wat waard lijkt me
quote:voor jou wel (commerciële troep / er zelf geld aan over houden), echte liefhebbers niet. zelf hou ik er niets aan over, sterker nog: het kost me alleen maar flink geld (adsl verbinding die snel genoeg is, dure server).
Op zaterdag 11 januari 2003 17:22 schreef vosss het volgende:[..]
Dan gaat het over
alleen serieuze reacties svp
quote:Sja, sorry.. inderdaad...
Op zaterdag 11 januari 2003 17:22 schreef vosss het volgende:[..]
Dan gaat het over
quote:dus ik zou jullie geld moeten vragen voor te luisteren naar deze zender?
Op zaterdag 11 januari 2003 17:48 schreef Kogando het volgende:[..]
Sja, sorry.. inderdaad...
alleen serieuze reacties; als je het niet wilt doen of het interesseert je niet, hou dan gewoon je mond en ga een draad verder lurken
misschien zijn er nu wat serieuzere reacties, dat zou heel erg welkom zijn.
Nevertheless, succes met het vinden van je verbinding...
10Mbps naar het internet toe
Of gewoon 10 of 100Mbps lan
Tis niet duidelijk
quote:een upload snelheid van 10 of 100 MBps naar het internet toe
Op zaterdag 11 januari 2003 19:32 schreef Zworld het volgende:
Wat bedoel je nou precies10Mbps naar het internet toe
Of gewoon 10 of 100Mbps lanTis niet duidelijk
zie je vaak bij studentencomplexen in o.a. utrecht, eindhoven, twente, maastricht, nijmegen, wageningen, enz.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 11-01-2003 19:55]
quote:Ok
Op zaterdag 11 januari 2003 19:45 schreef dr.dunno het volgende:[..]
een upload snelheid van 10 of 100 MBps naar het internet toe
zie je vaak bij studentencomplexen in o.a. utrecht, eindhoven, twente, maastricht, nijmegen, wageningen, enz.
Wat denk je hoeveel dat kost Echt heel veel
En dat kan alleen als je glas of coax naar je pand toe hebt.
quote:ja en nee
Op zaterdag 11 januari 2003 19:55 schreef U-lerZzZ het volgende:
Hoort dit niet in DIG?
aangezien crossposten niet mag, dan dus maar in de rubriek waar het het meeste mee te maken heeft, muziek dus.
jij een 10/100MBps verbinding tot je beschikking?
quote:Volgens mij hoort dit is DIG.
Op zaterdag 11 januari 2003 19:55 schreef U-lerZzZ het volgende:
Hoort dit niet in DIG?
quote:ik heb er op dit moment al een en die kost 29 gulden 65 per maand en wordt ook nog eens weggesubsidiëerd, alleen ik ga volgens de huidige stand van zaken verhuizen en dan heb ik dus niet meer die verbinding.
Op zaterdag 11 januari 2003 19:54 schreef Zworld het volgende:[..]
Ok
Wat denk je hoeveel dat kost
Echt heel veel
En dat kan alleen als je glas of coax naar je pand toe hebt.
quote:nee, het gaat over een muziekzender die al een half jaar alleen maar in 'muziek' leeft en niet in DIG.
Op zaterdag 11 januari 2003 19:59 schreef Bioslock het volgende:[..]
Volgens mij hoort dit is DIG.
quote:Denk je dat ik een student ben ofzo?
Op zaterdag 11 januari 2003 19:58 schreef dr.dunno het volgende:[..]
jij een 10/100MBps verbinding tot je beschikking?
quote:Volgens mij niet
Op zaterdag 11 januari 2003 19:59 schreef Bioslock het volgende:[..]
Volgens mij hoort dit is DIG.
quote:Studierichting | Grapje zeker?
Op zaterdag 11 januari 2003 20:00 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Denk je dat ik een student ben ofzo?
.
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 17:21 schreef dr.dunno het volgende:oproep aan alle liefhebbers van goede (= niet-commerciële) muziek die hier op fok! rondrennen
quote:Goh, jij ook al?
Op zaterdag 11 januari 2003 20:02 schreef Prins-Punika het volgende:
Tja, zoiets zoek ik ook nog, vooralsnog niet gelukt
quote:volgens mij ook niet, dus we zitten op 1 lijn.
Op zaterdag 11 januari 2003 20:00 schreef Tijn het volgende:[..]
Volgens mij niet
voor de anderen: KAN IEDEREEN NU KAPPEN MET DIE SLOWCHAT EN GEWOON ALLEEN REAGEREN ALS JE IETS NUTTIGS BIJ TE DRAGEN HEBT AAN DIT TOPIC? Zworld is de enige die ontopic heeft gereageerd tot nu toe, dus hou je aan het topic of hou je mond!
ga jullie moeders pesten zeg, stelletje kleuters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |